Şimdi Ara

Start&Stop Manuel Yapmak Zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımda start&stop özelliği yok ancak 20 sn nin üzerindeki ışıklarda motoru kapatıp yeşile 5 sn kala çalıştırıyorum. Motor soğukken ısınana kadar yapmıyorum. Bunun marş motoru ve temasta olduğu yerlere fazladan zararı var mıdır?

    Güncel Start&Stop sistemlerinde farklı bir güvenlik önlemi var mı? Marş motorları farklı mı?



    _____________________________
  • Marş motorlarının farklı olma ihtimali yüksek. Sık sık çalıştırmalara uygun olarak imal edilmiş olabilirler.

    Bence 20sn süreli ışıklar kontağı kapatmak için az bir süre. Kayda değer bir fayda sağlamayabilir.
    _____________________________
  • marş kömürü marş müşürünü bitirirsin çalıştıramama ihtimalinde var marş dinamasına zararda verebilirsin boşver okadar pintilik kar derğil zarar ettirir
    _____________________________
  • bazen 70 sn kırmızı ışık yanıyor. bende arada stopluyorum motoru. devir ekonomi devri...
    _____________________________
    OPEL ASTRA 1.3 CDTI/(2006-2016) --> SKODA FABİA RS (PERT) (2011-2013)-->2016 OPEL INSIGNIA 1.6 AT CDTI 136 HP
  • 1 dakikanın altındaki sürelerde motorun kapatılmaması daha uygun diye biliyorum.
    _____________________________
  • 20 sn sınır değer, yani çoğu zaman 50- 60 sn lik ışıklarda duruyorum bu sırada motorun çalışması bana da müsriflik gibi geliyor üstelik sessiz sakin beklemek de daha rahat.

    tam bir değer söyleyemeceğim ama yoğun trafikte 1lt olmasa da 0.5-1 lt/100km arası bir tasarruf yaptırdığını düşünüyorum. çoğu zaman 20-30sn lik ışıklarda yol bilgisayarında ortalama tüketim 0.1 lt durduk yere artıyor ki defalarca duruyoruz trafikte

    marş müşürü fazladan aşınabilir yanlız şu ana kadar marş motorum bozuldu diyen birine de rastlamadım, bana denk gelmemiş de olabilir tabii :)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    20 sn sınır değer, yani çoğu zaman 50- 60 sn lik ışıklarda duruyorum bu sırada motorun çalışması bana da müsriflik gibi geliyor üstelik sessiz sakin beklemek de daha rahat.

    tam bir değer söyleyemeceğim ama yoğun trafikte 1lt olmasa da 0.5-1 lt/100km arası bir tasarruf yaptırdığını düşünüyorum. çoğu zaman 20-30sn lik ışıklarda yol bilgisayarında ortalama tüketim 0.1 lt durduk yere artıyor ki defalarca duruyoruz trafikte

    marş müşürü fazladan aşınabilir yanlız şu ana kadar marş motorum bozuldu diyen birine de rastlamadım, bana denk gelmemiş de olabilir tabii :)


    Otomobillerin rölantide saatte yaklaşık 1,5-2 lt yakıt tükettiğini okumuştum.

    100 km'de 0,5 lt tasarruf demek, en az yarım saat ışıklarda kontağı kapatıp beklemek demek
    1 litre tasarruf derseniz, tam bir saat ışıklarda kontağı kapatıp beklemek demek.

    Gün içerisinde 100 km yol yaptığınızda toplamda bu kadar uzun süreler bekliyor musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 29 Ağustos 2011; 12:12:01 >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    Aracımda start&stop özelliği yok ancak 20 sn nin üzerindeki ışıklarda motoru kapatıp yeşile 5 sn kala çalıştırıyorum. Motor soğukken ısınana kadar yapmıyorum. Bunun marş motoru ve temasta olduğu yerlere fazladan zararı var mıdır?

    Güncel Start&Stop sistemlerinde farklı bir güvenlik önlemi var mı? Marş motorları farklı mı?


    start-stop araca extra yük bindiriyor,bu araçta bunun için çift şarj dinamosu ve özel bir akü kullanılmış.normal araçlarda böyle bir durum yok.hemen olmasa da uzun vadede bu kadar sık aracınızı stop edip çalıştırırsanız marş dinamosu ve akü ile ilgili sorun yaşayabilirsiniz diye düşünüyorum.
    _____________________________
  • benim aracımda start&stop özelliği olmasına karşın 30sn nin altındaki sürelerde devreye girmesini engelliyorum
    _____________________________
  • hımm o zaman Start&stop sistemi olmayan araçlar bu iş için uygun değil sonucunu çıkarabiliriz. bizim araçlarda Seve&seve dururken benzin harcama sistemine devam
    _____________________________
  • bakın burada anlatılmış

    normal araçlardan tabii ki farklı bir sistem;

    quote:

    Bosch start/stop sistemi, çok dayanıklı bir marş motorundan, entegre start/stop koordinatörlü motor ECU’sundan ve akü şarjının o andaki ve ilerideki durumun hesaplamaya yönelik bir sensörden meydana gelir.
    _____________________________
  • Eğer arabanız otomatikse N ye almanız yeterli olacaktır. Ben öyle yapıyorum.

    Ama düz vites ise 20 sn gibi bir süre için bence motoru durdurmaya değmez.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.