Şimdi Ara

Starcraft 2 Patch 1.2 notları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
3.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Utanmıyon dimi post kasmaya
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz196


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Aegwynn-


    quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz196


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaraMaraT

    Some of the changes we�re working on implementing:

    Bunker build time reduction removed as previously noted

    Fungal Growth�s terrestrial limitation has been removed and the ability once again affects air units

    It will once again be possible to hold down a key to repeat a hotkey command


    bazı degisiklikleri blizz geri almıs

    http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1306100875

    Haha durmak yok ağlamaya devam Blizzard çok şefkatli hiç dayanamıyor.


    sende şikayet et istersen zergi olduğu gibi kaldırsınlar TvT oynarsınız artık hep turnuvalardaki gibi


    Niye genelleştiriyorsun, bana ne ne oynanırsa oynansın. Hatta ben tvt izlemektende oynamkatanda nefret edeerim. En zevkli match up tvzdir. Benim komiğime giden zler hep ağlıyorlar, baştan beri. O kadar buff ve karşı ırklara nerf geldi. 2 gsl şampiyonu z, hala QQ. Hepsi ideal olsun, oyun zevkli olsun. Takım mı tutuyoruz yoksa nolacak.


    bizde oyunu daha dengeli istediğimiz için şikayet ediyoruz zaten, zerglerin bütün larvalara tektek basmasından, zaten zayıf olan AA larına birde fg darbesi vurulmasından zevkmi alıyorsunuz anlamış değilim. Bi roach range i geldi abartıp durdunuz buff diye. Bi oyuncu tek bir unite basarak turnuvada 2. oluyorsa oyunda bazı hoş olmayan dengesizlikler var demektir.
    _____________________________




  • quote:



    bizde oyunu daha dengeli istediğimiz için şikayet ediyoruz zaten, zerglerin bütün larvalara tektek basmasından, zaten zayıf olan AA larına birde fg darbesi vurulmasından zevkmi alıyorsunuz anlamış değilim. Bi roach range i geldi abartıp durdunuz buff diye. Bi oyuncu tek bir unite basarak turnuvada 2. oluyorsa oyunda bazı hoş olmayan dengesizlikler var demektir.



    :D ve sadece basit bir turnuva olsa keske:D ve komik olan karsisindakiler ne yapacagini biliyorlar. ama yok yani. ve birsey daha, msela zergin en kuvvetli yer unitesi ultralisk, en iyi counteri ne?

    bana kalirsa oyunun dengelerini baya bi yerine oturtacak sey, marinerin dps ini bi nebze azaltip biraz hydra ya hp buff yapmak. uzunca sure sikayet gelmeyecektir. belki early hydra/crawler push protossun canini skabilir ama onu da denemek lazim tabii ki, bu dedigim steppes of war haric zaten viable bir taktik degil. tabii bi sure terranlar bu ne diceklerdir cunku hepsi ne basarsa bassin, arasina imba unit marine karistirmaya biraz fazla alismis durumdalar. noramlde groud unit olan birseyin, mutalisklere karsi bile o kadar inanilmaz olmalari cidden garip. keske hersey sc1 gibi olsa:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sieger -- 20 Aralık 2010; 22:05:34 >
    _____________________________
    Clocking is life
    Low lantecy life




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sieger

    quote:



    bizde oyunu daha dengeli istediğimiz için şikayet ediyoruz zaten, zerglerin bütün larvalara tektek basmasından, zaten zayıf olan AA larına birde fg darbesi vurulmasından zevkmi alıyorsunuz anlamış değilim. Bi roach range i geldi abartıp durdunuz buff diye. Bi oyuncu tek bir unite basarak turnuvada 2. oluyorsa oyunda bazı hoş olmayan dengesizlikler var demektir.



    :D ve sadece basit bir turnuva olsa keske:D ve komik olan karsisindakiler ne yapacagini biliyorlar. ama yok yani. ve birsey daha, msela zergin en kuvvetli yer unitesi ultralisk, en iyi counteri ne?

    bana kalirsa oyunun dengelerini baya bi yerine oturtacak sey, marinerin dps ini bi nebze azaltip biraz hydra ya hp buff yapmak. uzunca sure sikayet gelmeyecektir. belki early hydra/crawler push protossun canini skabilir ama onu da denemek lazim tabii ki, bu dedigim steppes of war haric zaten viable bir taktik degil. tabii bi sure terranlar bu ne diceklerdir cunku hepsi ne basarsa bassin, arasina imba unit marine karistirmaya biraz fazla alismis durumdalar. noramlde groud unit olan birseyin, mutalisklere karsi bile o kadar inanilmaz olmalari cidden garip. keske hersey sc1 gibi olsa:)


    Şimdi öyle birşey varki bu seferde Terran ile Toss ezik kalacak... Marine'leri roach eziyor, banelings cabası bir de hydra dominant olursa terran çok zayıf düşer... Hydra'ya yapılacak hp buff'ı mass hydra yapımının da kapısını açacaktır zaten hem air hem ground atıyorki adam silip süpürür.. Belki range'i artırma ya da move speed'ini artırma gibi hamleler olabilir ama hp'si artırılırsa işler değişir... Tabi bunlar benim şahsi fikrim..
    _____________________________

    Hardcore "PC" Gamer...
    Turquie, tu dois Atatürk a dieu et le reste a Atatürk! Daniel Dumoulin




  • Hydra'ya yapılacak buff'ın boyutuna göre ile insanların mass Hydra'ya yönelebileceği ihtimali tabi ki mevcut. Fakat şunu gözden kaçırmamak lazım, Hydra'ya karşı öne sürülen itirazların tamamı (yüksek DPS + hem yere hem havaya vurabilme) vs. Marine için de geçerli. Marine diye bir birim yokmuş gibi Hydra'ya laf etmek haksızlık.

    Marine: 50 Mineral karşılığında 45 HP'li (combat shield ile 55), 6 attack'ı olan , 0.86 cooldown'lu (Stim ile 0.574) bir birim sahibi oluyorsunuz. 0.9 HP/resource, 0.12 damage/resource (stim ile . Speed 2.25 (stim ile 3.375), (6.97 DPS = 0.139 DPS/resource ki stim'i hiç saymıyorum)

    Hydra: 100 Mineral + 50 Gaz + 2 supply. 80 HP'si var ---> 0.53 HP/resource demek. Marine'in neredeyse yarısı. Attack 12 ---> 0.08 damage/resource (14.5 DPS = 0.097 DPS/resource), Marine'e kıyasla %25 daha kötü. (Hydra ile kıyaslarsanız Marine %50 daha iyi ) Cooldown 0.83 (stimsiz Marine'den 0.03 daha iyi, stimli Marine'den ise hayli uzun). Speed 2.25 (Creep üzerinde).

    Range olarak elbette Hydra 9 Marine 5, fakat Creep üzerinde bile kite edemiyorsunuz. Hele bir de stim varsa yandı gülüm keten helva. Bunun dışında Marine için 2 Barracks kurdunuz 2 de reactör taktınız. 25 saniyede 4 Marine çıkarabilirsiniz - 4 supply gider. 4 Hydra çıkarmak için (hiç larva spawn beklemeyeceksek dahi) 8 supply ve 33 saniyeye ihtiyacınız var.

    Burda bir kritik kavram daha var. Hep ifade etmeye çalışıyorum, Zerg için larva management çok önemli. Barracks'ları diktiniz mi artık bu larva'dan ne üretsem derdi bitiyor. Overlord mu yapacağım, drone mu basacağım ya da ne üreteyim başlı başına sıkıntı Zerg'de.

    Neyse uzatmayalım, Hydra'ya kuvvetli buff gelirse herkes mass Hydra yapar argümanı doğrudur. Ama zaten Terran oyunun en başından beri aynı mantıkla mass Marine basıyor. Ben olsam Hydra'nın gaz gereksinimini 25'e indiririm, üretim süresini 29-30 saniye civarına çekerim ve creep dışındaki mevcut hızını %20 civarında arttırırım. Mevcut haliyle rakip mass air unit yapmadığı sürece kimsenin Hydra yaptığı yok.

    Bana sayılarla gelin kardeşim, Ali çok güçlü Veli çok zayıf ile değil.
    _____________________________




  • Şu tablo üzerinden konuşalım bence;
     Starcraft 2 Patch 1.2 notları


    Şimdi Hydralisk nelere karşı aşırı etkili? Marauder, Immortal, Mutalisk ve Void Ray.

    Bu birimlere karşı çok etkili olmasının nedeni açıkça DPS'inin yüksek olması ve bunlara göre daha ucuz hatta bazılarına göre %50 daha ucuz. Ama Hydra'nın DPS'inin yanında sahip olduğu diğer şey ise hem havaya hem de karaya çalışabilen ve ikisine de aynı güçte vuran bir birim, bu da demek oluyor ki Hydra yaptığında ekstra bir birim yapmaya gerek yok air için, bir kaç destek biriminin dışında. Kısacası Spam yapmaya elverişli bir birim. Bu yüzden spamı engellemek için bunun kendine has özellikleri ve dezavantajları olması lazım.
    1- Canı diğer birimlere göre çok az.
    2- Creep dışında çok yavaş, başarısız bir saldırıda geri çekilmek mümkün değil.

    Peki ne yapabiliriz Hydra için? Supply'ı 1'e düşürmek söz konusu olamaz. Gazı 25 yapsan çok bir şey değişmeyecek, sadece daha erken daha çok Hydra çıkmış olacaksın ancak bizim sorunumuz Rush'lar değil. Canı da artıramayız, zaten yama ile canı düşürüldü. Pek yapılabilecek bir şey yok, ki bence yapılmamalı da.

    Çünkü Marine'in Hydra'yı rahatça stimleyip alması gayet doğal bir olay.

    Ha, eğer asıl şikayet ettiğiniz olay Mass Marine her şeyi düdüklerken Mass Hydra'nın hiç de o kadar verimli olup olmayışı ise bunun çözümü olsa olsa her gelen silah upgrade'i ile Marine'in cooldown'ı nı 0.03 artırmak olur. En azından bir nebze işe yarar. Hayır aynı şey Protoss için de geçerli, Hydra'nın Protoss'taki karşılığı hemen hemen Stalker sayılır. Hızlı-hava ve kara. DPS'i daha düşük ama canı daha fazla. O da Mass Marine karşısında bir şey yapamıyor stimlendiğinde. Yanına 3-4 Sentry gerekiyor, hatta zealot da koymak akıllıca olur. Aynı şey Zerg'de de var, o zaman da Hydra, Speedling, Infestor gerekiyor.

    Kısacası sorun Hydra'da falan değil bence. Bırakın Hydra'yı yani, gayet iyi böyle.
    _____________________________




  • Öncelikle şunu bir belirteyim de sonra devam edeyim. Oyundaki her bir ırkın tüm özelliklerini / birimlerini bir bütün olarak ele almadan sadece Marine vs. Hydra gibi bir kıyaslamaya girmenin anlamlı olmadığının farkındayım. Terran sadece Marine Zerg de Hydra üretebiliyor olsaydı belki ama neyse ki böyle değil.

    Şimdi çoğumuz iyi kötü üst düzey turnuvaları seyrediyoruz. GSL'de ne oluyor, MLG'de nasıl oynanyor vs. bir fikrimiz var. Seyrettiğimiz maçlarda hemen hemen hiç görmediğimiz birimlerden biri değil midir Hydra? Neden az görüyoruz, zira verimli değil. Tükettiği kaynak ile orantısız bir çıktısı (output) var. SCBW'da mass Hydra'dan sanırım çok yılmış Blizz dolayısıyla orasından burasından kırpmış. Tamam kırpsın, oyuna çeşitlilik gelsin. Fakat mevcut durumda artık tamamen kullanılmayan bir birim seviyesine getirdi. Misal Terran'da Reaper nasıl tarih oldu gelen nerf'ler ile hatırlıyoruz. Hydra başından beri bu seviyede. Bir şekilde tüm ırkların tüm birimlerinin (en azından belirli senaryolar gerçekleştiğinde) oyuna dahil olması gerektiğine inanıyorum. BattleCruiser da görelim, Carrier da görelim vs. Hydra özelinde ise Tier 2 bir birimden bahsediyoruz. Stalker ve Marauder'ın Toss ve Terran oyuncuları tarafından kullanılma sıklığı ile Hydra'ların Zerg oyuncuları tarafından kullanılma sıklığını karşılaştırırsak Hydra'ya külliyen gereksiz demek çok da yanlış olmaz.

    Hydra çok yavaş arkadaş. Hydra ağırlıklı bir oyuncunu map control'ü unutması gerekiyor. Ne drop'a cevap verebiliyorsunuz ne air harassment'a. Muta yapayım deseniz gaz yetmiyor. Rakip mass air unit kasmadığı sürece Roach kat be kat daha etkili bir birim, dolayısıyla Hydra anlamlı bir seçenek olmaktan çıkıyor.

    Hydra'nın en azından gaz gereksinimi azaltılırsa diğer birimler tarafından desteklenebilir hale gelecek. Öne 1-2 Ultra koyarak denenebilir. Gaz orta - uzun vade Zerg için çok ciddi dar boğaz oluşturuyor.

    Benim anlatmaya çalıştığım şeyin özeti şu; Mevcut durumda Hydra kullanılmayan bir birim. İşlevsel hale getirmek için bir iyilik düşünmek gerekiyor. Fakat bu sefer de herkes mass Hydra yapar argümanı zaten Marine için oyunun en başından beri geçerli.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JCB

    Şu tablo üzerinden konuşalım bence;
     Starcraft 2 Patch 1.2 notları


    Şimdi Hydralisk nelere karşı aşırı etkili? Marauder, Immortal, Mutalisk ve Void Ray.

    Bu birimlere karşı çok etkili olmasının nedeni açıkça DPS'inin yüksek olması ve bunlara göre daha ucuz hatta bazılarına göre %50 daha ucuz. Ama Hydra'nın DPS'inin yanında sahip olduğu diğer şey ise hem havaya hem de karaya çalışabilen ve ikisine de aynı güçte vuran bir birim, bu da demek oluyor ki Hydra yaptığında ekstra bir birim yapmaya gerek yok air için, bir kaç destek biriminin dışında. Kısacası Spam yapmaya elverişli bir birim. Bu yüzden spamı engellemek için bunun kendine has özellikleri ve dezavantajları olması lazım.
    1- Canı diğer birimlere göre çok az.
    2- Creep dışında çok yavaş, başarısız bir saldırıda geri çekilmek mümkün değil.

    Peki ne yapabiliriz Hydra için? Supply'ı 1'e düşürmek söz konusu olamaz. Gazı 25 yapsan çok bir şey değişmeyecek, sadece daha erken daha çok Hydra çıkmış olacaksın ancak bizim sorunumuz Rush'lar değil. Canı da artıramayız, zaten yama ile canı düşürüldü. Pek yapılabilecek bir şey yok, ki bence yapılmamalı da.

    Çünkü Marine'in Hydra'yı rahatça stimleyip alması gayet doğal bir olay.

    Ha, eğer asıl şikayet ettiğiniz olay Mass Marine her şeyi düdüklerken Mass Hydra'nın hiç de o kadar verimli olup olmayışı ise bunun çözümü olsa olsa her gelen silah upgrade'i ile Marine'in cooldown'ı nı 0.03 artırmak olur. En azından bir nebze işe yarar. Hayır aynı şey Protoss için de geçerli, Hydra'nın Protoss'taki karşılığı hemen hemen Stalker sayılır. Hızlı-hava ve kara. DPS'i daha düşük ama canı daha fazla. O da Mass Marine karşısında bir şey yapamıyor stimlendiğinde. Yanına 3-4 Sentry gerekiyor, hatta zealot da koymak akıllıca olur. Aynı şey Zerg'de de var, o zaman da Hydra, Speedling, Infestor gerekiyor.

    Kısacası sorun Hydra'da falan değil bence. Bırakın Hydra'yı yani, gayet iyi böyle.


    acikcasi bence de guzel bir unite, ama sadece sc1 ile karsilastirmadan kendimi alamiyorum. eskiden hydra t1 olup, inanilmaz iyi bir uniteydi, simdi roach denen birsey var, bilemicem. ama yine senn de destekledigin gibi, buyk sorun marine diye bir unitenin bu sekilde var olmasi. belki ayni sekilde var olabilir ama birazck senn de dedigin gibi dps dusurulucek, ya da medivaclar 15hp/saniye gibi bisi olmucaklar. adamlar stimi oylesine basiyorlar. hani cani azalicak felan diye bir dusunce yok, eskiden marine oyle t3 unitenin counteri tabii ki marineee, denmezdi, sadece aralarda destek unite olurlardi, zerglerin zergling ya da tossun zealot kullanmasi gibi. ama yine de hydraya biraz can buff oneriyorum ben, soyldigim oyle 50can felan degil, bazi critical unitelere karsi 1 vurus daha hayatta kalmak gibi, msela tankin splash damagi. daha sonra dpsi bi nebze azaltila da bilir. bu hp buffi dengelemek icin. ama oyunda bir unite bazilarina karsi cok ii bazilarina karsi direk copluk gibiyse, oyuncunun mechanik bilgileri, kararliligi kisacagi skillerine sans faktoru de giriyor. ki bu gercekten rezil bir durum, hani sc gibi bir oyunda gorulmemesi gereken bir durum.

    ayrica fabrice, sayilarla degil de, biz oyundaki islevsellikleriyle geliyoruz, bunlarin tech timingleri var, spawn olma sureleri var. egerki hepsi cost olarak esit olmali diye bakiyorsan sen oyuna, t3 unitelere gerek yok. tamam yine hakli tarafin var, mass roach mu mass hydra mi, tabii k iroach, cunku inanilmaz verimli fiyat bakimindan.

    ve s yildiz, kesinlikle terran ya da toss ezik kalmayacaktir, ama denemek lazim su anda sadece dusunerek mantkli bir sorunca ulasamayacagimiz kesin. ama su anda bile toss msela sadece wg uniteleri ile geliyorsa ben de sadece hydra yapsam mass hydra zaten eziliyor protos ve emin ol, o zman da hydra sadece bu durumda yapilir, tossa karsi cok da bir etkisi olmayacaktir. ama speed upgradi olmasi sahane olabilir. sc1deki hydra gibi, once fazla birsey olmayan bir unite, ama upgradeler ile zamanla kendisini adapte edebiliyor. bir nevi marine gibi. (hos maerine nnki biraz abarti boyutlarda ama olsn:)
    _____________________________
    Clocking is life
    Low lantecy life




  • @sieger

    Heh... Bende tam bunu söyleyecektim... Hydra'nın adı var, hani Zerg deyince akla zergling gelir ikinci de hydra'dır... Yani alışkanlık var ve oyuncular bu birimi kullanamıyor o yüzden söz konusu oluyor.. Hydra göze batıyor, hani diğerlerinin ezik olması böyle konuşulmaz.. Hydra konuşuluyor.. Bir de JCB ve Fabrice detaylı verilerle aydınlattı zaten üstte ama şöyle birşeyde var; marine dediğimiz zaman: Terran = Marine yani.. Hani Hydra ile Marine'i biri 50 mineral diğeri 100 mineral 50 gaz diye karşılaştırma yapmak pek mantıklı gelmiyor bana... Çünkü Marine Terran'ın herşeyi, olmazsa olmazı, onsuz hiçbirşey yapamıyorsunuz, yapamazsınız ama hydra'sız Zerg çokta zorluk çekmeyecektir... Hydra için konuşulacak şey bence şu olabilir Zerg'ün mass air saldırılarında yani gelen saldırılarda yapabileceği alternatif şey yok, mass hydra gider ama hani bir birime yöneldiğinizde de hydra'ya dönmek zor oluyor... Mass Hydra olmadanda zaten adam gibi savunamıyorsunuz... O yönde bence bi buff gerekli.. Hani Terran stim i verir koşturur marine'i her yere yetişir, Toss stalker'a blink attırır yetişir.. Ama hydra yetişemiyor. Örneğin adam drop yapıyor stim'i de veriyor, zaten binalarda repair yok 10-15 sn içinde exp'iniz patlıyor.. Bence bu konuda zerg'in açığı var..
    _____________________________

    Hardcore "PC" Gamer...
    Turquie, tu dois Atatürk a dieu et le reste a Atatürk! Daniel Dumoulin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S. YıLDıZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: sieger

    quote:



    bizde oyunu daha dengeli istediğimiz için şikayet ediyoruz zaten, zerglerin bütün larvalara tektek basmasından, zaten zayıf olan AA larına birde fg darbesi vurulmasından zevkmi alıyorsunuz anlamış değilim. Bi roach range i geldi abartıp durdunuz buff diye. Bi oyuncu tek bir unite basarak turnuvada 2. oluyorsa oyunda bazı hoş olmayan dengesizlikler var demektir.



    :D ve sadece basit bir turnuva olsa keske:D ve komik olan karsisindakiler ne yapacagini biliyorlar. ama yok yani. ve birsey daha, msela zergin en kuvvetli yer unitesi ultralisk, en iyi counteri ne?

    bana kalirsa oyunun dengelerini baya bi yerine oturtacak sey, marinerin dps ini bi nebze azaltip biraz hydra ya hp buff yapmak. uzunca sure sikayet gelmeyecektir. belki early hydra/crawler push protossun canini skabilir ama onu da denemek lazim tabii ki, bu dedigim steppes of war haric zaten viable bir taktik degil. tabii bi sure terranlar bu ne diceklerdir cunku hepsi ne basarsa bassin, arasina imba unit marine karistirmaya biraz fazla alismis durumdalar. noramlde groud unit olan birseyin, mutalisklere karsi bile o kadar inanilmaz olmalari cidden garip. keske hersey sc1 gibi olsa:)


    Marine'leri roach eziyor, banelings cabası


    öyle olması gerekiyor normalde amma lakin ki öyle değil roachı alıyor bildiğin acımadan, bling marine in tek counter'ı ve ondan bile stimle mikroyla kaçabiliyo buda ayrı bi saçmalık.
    Hydra'ya olası bir buff gelirse muta kullanımında da azalma olacaktır zannımca. Şu an hydra'nın counterladığı bir ünit yok çünkü sakat gibi yürüyor hiçbir dropa yetişemiyor. Daha rakibine vuramadan ölüp gidiyor dps ide anlamsız şu an yani
    _____________________________




  • Bir birimin az kullanılıyor oluşu onun kötü olduğu manasına gelmez bence, bir birimin kötü olduğunu yapması gerektiği şeyi yapıp yapmadığına bakarak anlarsın.
    Bizim sorunumuz bu değil, az kullanılıyor, işini yapmadığından değil, mobility'si düşük. O yüzden. Drop'lara karşı Hydra ile savunmaya çalışmak, blinksiz veya stimsiz stalker/marine ile savunmaktan farksız. Ben hala kötü bir yanı olduğunu düşünmüyorum, oyuncu da bitiyor olay, henüz birimi iyi kullanan birisi çıkmadı diye kötü demek yanlış bence
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JCB

    Bir birimin az kullanılıyor oluşu onun kötü olduğu manasına gelmez bence, bir birimin kötü olduğunu yapması gerektiği şeyi yapıp yapmadığına bakarak anlarsın.
    Bizim sorunumuz bu değil, az kullanılıyor, işini yapmadığından değil, mobility'si düşük. O yüzden. Drop'lara karşı Hydra ile savunmaya çalışmak, blinksiz veya stimsiz stalker/marine ile savunmaktan farksız. Ben hala kötü bir yanı olduğunu düşünmüyorum, oyuncu da bitiyor olay, henüz birimi iyi kullanan birisi çıkmadı diye kötü demek yanlış bence


    hasta oluyorum şöyle yorumlara hızını 0.5 daha azaltalımda sadece süper oyuncular kullanabilsin o zaman.
    _____________________________




  • Geçmiş olsun o zaman.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JCB

    Bir birimin az kullanılıyor oluşu onun kötü olduğu manasına gelmez bence, bir birimin kötü olduğunu yapması gerektiği şeyi yapıp yapmadığına bakarak anlarsın.
    Bizim sorunumuz bu değil, az kullanılıyor, işini yapmadığından değil, mobility'si düşük. O yüzden. Drop'lara karşı Hydra ile savunmaya çalışmak, blinksiz veya stimsiz stalker/marine ile savunmaktan farksız. Ben hala kötü bir yanı olduğunu düşünmüyorum, oyuncu da bitiyor olay, henüz birimi iyi kullanan birisi çıkmadı diye kötü demek yanlış bence


    bu kez katilmadim sana. her unitenin neyi counterladigi ya da neye counterlandigi belli. ayrica senelerdir sc oynuyorum boyle bir soylem yapmam. bu yorumun gsl1 i zerg kazaninca hani kotuydu bak akzanan kazanio diyen terranlar gibi oldu. o zman terran kesinlikle iyiydi, daha iyiydi, zerge cok ustundu, ama fruitdealer bircok terrandan cok daha inanilmz seviyede iyiydi. gecen eg masters cupta qxc butun turnuva 1sided oyunlar ile milleti ezdi ezdi, Eg.machine i fln. sonra IdrA ya 3-0 ve yine 1 sided olarak yenildi.
    benim argumanim verilen gorevi adam gibi yapamiyor. msela eskiden vulturelar oldugunda biz korkardik hydralarda, cunku duzgun dosenmis 2 mayin mahvederdi koca orduyu, ama 1e 1de hydra alirdi. simdi, karsida siege tank varsa, duzgun oynamaya gerek yok. hydra olmucak. ya da adamda 1-2 tank olucak. bi sekilde obaskasina ates edince oldurucen de bilmem ne. bizim bahsettigimiz marine gibi bir unite t3te bile olmazsa olmazken, hydra gibi bir unite neden bu kadar rezil. rezilligi az kullanilmasi degil, cok rahat counterlanmasi ve islevini bile adam gibi yerine getirememesi.
    acikcasi su anda oyunda cidden adlandiramadigim bir sorun var, nasil cozulucek onu da bilmiyorum, ama bu anlatigim kosulda, terran base i ile iglilenmeden benim 2 baseime sallana sallana drop yapip 2.5 saniyede hatchery alabiliyorsa, bi sorun vardir. ya da baseinde bekleyip agir mech yapip sadece a move yapip oyun alabilniyorsa bi sorun vardir. ha burda zerg kotu diye algilama, ikisine de cok rahat cevap var. ama bunlar oynanabiliriteyi dusuren seyler. ben 2 saat 1 base bekleyip. ya da scrap stationda direk islanda gidip. sonra 50tane turret koyup 500tane raven ve vikingle gelen adama care bulamiyorsam oynanabilirite cidden yerlerdedir. 2rax gibi bisi varken 1.12ptrda oonce bunker timingi 5 saniye dusurmuslerdi. sonra iptal edildi ama bu sure dustugunde 2 rax 5 rax direk favoriydi, blizzard ne kafayla bunu dusundu cidden merak ediyorum ve su anda oyle acilmayan terran bana 10 terranda 1 geliyor. ve bu adamlar 2600-2700 adamlar. scnin ozelligi esnek olmasiydi. herseye adam gibi oynarsan cevap verebilmen olmasiydi.
    umarim duzelir. yoksa sc1in yarisi bile olamadan yok olmasini istemem :)
    _____________________________
    Clocking is life
    Low lantecy life




  • Demek istediğim o değil, belki biz Hydra'nın asıl amacını bilmiyoruzdur ya da kullanacak yaratıcı bir alan bulamamışızdır ya da ne bileyim henüz Hydra'yı gerektirecek bir taktik gelmemiştir karşı taraftan. Niye bunlar olasılık dışı bir ihtimal gibi duruyor size onu anlamadım, bana gayet olası geliyor.

    Bana sorarsanız Hydra'nın tek eksikliği olsa olsa ability olur, belki ileride bir şey eklemeyi düşünürler.

    Oyun kendi kendine gelişiyor oynanırken, gerçekten yamalar da buna yardım ediyor. Allah için bundan 3-4 ay önce kaç kişi hatchery first giden Zerg'lere 2 rax timing push yapıyordu? Şimdi Gold adam bile o taktiğe çalışıp yapıyor bunu, yakında turnuvalarda yeni bir şeyler göreceğiz. Ben bundan adım gibi eminim, turnuvada göreceğiz, hepimiz kopyalayacağız. Bu sefer başka bir taktik moda olacak, insanlar bundan yakınacak, böyle yani. Herkes birbirini klonluyor, iyi klonlayan kazanır
    _____________________________




  • hydra ya nasıl çöp dersiniz yav ben protoss lara karsı her maçta yaparım hydra.terrana karsı yapmıyorum ama bu onu çöp yapmazki.protoss colosus yapana kadar hydra+roach sonra roach+corruptur sonra broodlord.terrana karsı cok kötü gercekten

    bence zerg all in yapanlara karsı su anda güçsüz.hem protoss hem terran farketmiyor.oyunun basların terran 2 rax ile sadece marine üretip zarar verebilir.bu sırada base inde 2starport banshee ye hazırlanırsa zergin yapabilecegi hiç bisey kalmıyor.zerg marineleri tutmak icin o kadar cok vakit harcıyorki arkadan gelen banshee yi tutmak cok oluyor.aynı şey protoss lar icinde gecerli orda da void rayler geliyor.bunları scout etsenizde farketmiyor cünkü zergin yapabilecegi seyler sınırlı
    _____________________________
  • @KaraMaraT
    hydra su anda zaten mass air gelene ve gateway unitelerine counter. o yuzden tossa karsi yapiyorsun :) biz ondan bahsetmiyoruz, copluk de demedik, diyen oldu ama, demek istedigimiz cok farkli birsey.

    @JCB su an demek istedigini cok iyi anladim. yeni taktikler gelicek bi unite bi anda one cikicak felan, buna tabiii ki lafim yok. ve sc1 gibi 10 sene felan devam edicek bu, ve oyun bunlarin sonunda stabilze olucak, o zmanlar adam bize saldirinca 5hydrasi varsa, bunun ne anlama geldigini bile bilirdik,. yani 5 hydra yapmissa, sunu sunu harcamis ve bu zmanda bu olmus, simdi olsa olsa bunu yapar. sc2de daha cidden cok uzagiz bundan. ama sonucta oyunu yapan insanlar da tum taktikleri bilmiyorlar ki. onlar da bilmeden yapiyorlar. once reaper koymuslar, ve reaper rush yapmazsan, eskiden de duzgun bir uniteydi, ama osayede zergu earlyde mahvettiginden degistirildi. hani hydraya taktik bulunsa da milleti ezse de sorna bu hale getirseler amenna:) betada da ayniydi bu unite :D cidden kendimi anlatmakta zorlaniyorum cunku acikcasi neyi anlatmaliyim bilemiyorum, bilirsin sen de msela, zergde t1 anti air yok, bi queen var onun da spawn suresi baya fazla, bu da bizi direk tech etmeye zorluor. msela bi terran hellionla fln iyi harras yapip sonra clocked banshee gelirse oyun direk gg, cunku droen az, tech yapilamaz, yapilsa bile, bansheeden sonra cok zayif kalir. hani bunlar bana dengesizlik gibi geliyorlar, belki benim sorunum bu bilemiyorum:) yani ben oyle gormek istiyorum. bilemiyorum, ya da 2base void+colo gelen bir protosa su an pro seviyede bile cevap yok. metalopoliste close positions dusun, adam 3gate 1 robo yapti expend etti. direk olabilecek en safe protoss acilisi, ve expend edicne mass ordu yapiyor. 3-4 void ne bileym 2-3 colo cikiyor., bu araad bi zerg all in attack fln yapamaz, direk kaybeder, askersiz imba macro yapamaz, cunku o an toss saldiracaktir, o zman seviyeli macro, ve gordugum kadar iile bi zerg 3. base i alir almaz bunun timing pushu geliyor. sen de bilirsin ki 2base toss> 2 base zerg. o yuzden o 3. base i bir an onca saturate etmek lazim, ama o an saldirdi, tum larvalar askere gidiyor. ve direk loss. tabi toss ciddi dengesiz bir hata yapmazsa :)
    ben sc1i 4.senesinde fln oynamaya basladim, o yuzden bu kadar agir dengesizlikler hatirlamiyorum ama yani cidden soze getiremedigim bisiler var:D umarim duzelir de burda bos bos konusmayiz:D
    _____________________________
    Clocking is life
    Low lantecy life




  • Patch'te gereksiz şeyler olduğu gibi çok iyi olacak köklü değişiklikler de var görüldüğü kadarıyla. İyi, güzel de bu patch ne zaman çıkacak? Bir türlü açıklama göremedim Battle.net'te.. :S



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CnrHzl -- 1 Ocak 2011; 4:13:48 >
    _____________________________
  • çıktı
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.