Şimdi Ara

SRS mi ? SRP mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • SRS mi ? SRP mi ?

    SRP Airbag Nedir ?

    SRP : System for Restraint and Protection

    Yani "Sınırlama ve Koruma Sistemi". Airbag (Havayastığı) 'in bir diğer ismi. Bu "SRP" adı ilk nesil havayastıklarında kullanılmıştır. Daha sonra "SRP 2" adında ikinci nesil ortaya çıkmıştır. Bu 2 ismi arka arkaya kullanan firmalardan biri "Renault" dur. Bu iki nesil arasında çok büyük farklar yoktur. Sadece havayastıklarını kontrol eden sistemlerde ufak yapısal değişiklikler vardır. Çalışma prensipleri aynıdır.


    SRS Airbag Nedir ?

    SRS : Supplementary Restraint System

    Yani "İlave Sınırlama Sistemi". Bu da havayastığının diğer isimlerinden biridir. Bu ismin kullanılmasının "asıl" sebebi, sürücülere "Havayastığı, emniyet kemerine ek olarak geliştirilmiş bir güvenlik donanımıdır" kelimesini sürekli olarak hatırlatmaktır. Çünkü hepimizin bildiği gibi (özellikle Türk zekası bu konuda ileri seviyededir) havayastığı olan araçlarda bazı "akıllı" kullanıcılar, sırf havayastığı uyarı ışığı sönsün, rahatsız etmesin diyerek, emniyet kemerini takmakta ancak emniyet kemeri kendi üzerinden değil, koltuk üzerinden geçmektedir (!) yani sürücü emniyet kemeri takılmış koltuğa oturmaktadır (!)


    Unutulmaması gereken şudur :

    Günümüz araçlarında şu koruma sistemleri mevcuttur :

    1. Emniyet Kemeri

    2. Emniyet kemeri gergi kontrol sistemi

    3. Havayastığı

    Bu 3 donanım "AYNI ANDA ÇALIŞMAK ve KORUMAK ÜZERE" tasarlanmıştır. Yani birini devre dışı bıraktığınızda "koruma" faktörü ortadan kalkar.


    Emniyet kemeri gergi kontrol sistemi nedir ?

    Bunun da adının "suyu" çıkarılmıştır. Ancak piyasada genel olarak kullanılan adı "piroteknik emniyet kemeri" dir. (pyrotechnic yazan üreticiler de mevcut - allah başımızdan eksik etmesin !)

    Bu sistem, emniyet kemerinizi taktığınız yuvayı tutan bir hareketli halat, bu halatın ucunda bulunan piston ve pistonun içinde hareket edeceği bir tüpten oluşur. Tüp içinde gazla harekete geçen bir tertibat vardır. Bu tertibat, "havayastığı ile eş zamanlı" olarak, kaza anında direksiyona ya da konsola doğru yaklaşan yolcuyu, kemer sıklığını ayarlayarak koltuğa doğru çeker. Yani sizi koltuğa sıkı sıkı yapıştırır. Bu geri çekme, havayastığının işlevini ve koruma düzeyini biraz daha artırır.


    Peki SRP ve SRS arasındaki fark nedir ?

    Aslında fark SRP ve SRS arasında değil. SRS ismine geçiş, Havayastıkları ve Gergi kontrollü emniyet kemerlerinin kombine kullanılmaya başladığı döneme rastlar. Aynı zamanda SRS sistemi, "ikili açılma düzeyine / zamanına sahip" havayastıklarının kullanılmaya başladığı döneme rastlar.


    İkili açılma düzeyine / zamanına sahip havayastığı nedir ?

    Bu tip havayastıkları, "çarpma sırasında oluşan enerjiye göre" ve "kademeli" olarak şişer. Yani ufak darbelerde havayastığı daha az ve daha yumuşak şişer. Şiddetli darbelerde ise tam boyutta şişer ve diğer boyuta göre biraz daha serttir (daha doğrusu yolcunun baş hareketini daha iyi emecek şekile gelir)

    Aynı zamanda bu havayastıkları, duruma göre kademeli olarak da şişebilir. Yani çarpma durumunda, yumuşaktan biraz daha sert yüzeye doğru kademeli olarak şişer.

    Ancak karıştırılmaması gereken nokta bu "kademeli" sistem "SRS" değildir. Bu adı üzerinde başlı başına "kademeli açılan havayastığı sistemidir". Karıştırılmaması gereken nokta budur.


    Sonuç olarak;

    SRP ve SRS, havayastıklarının "dönemlere" göre aldıkları isimdir. Aralarında "teknolojik yapı farkı yoktur". Zaten teknolojik yapı farkı olan sistemler "ayrıca belirtilir". Yani kademeli sistem ise, üretici bunu "açıkca" yazar. Kademeli sistemin SRS ile ya da SRP ile bağlantısı yoktur.







  • 1000 tane ayrı konu açmak zorundamısın?
    1 tane acıp her bir iletinde birini anlatsan daha iyi olurdu
  • srs airbag olan sistemde emniyet kemeri takılı değilse airbag patlamaz

    srp de patlar yanlış anlamadım değilmi
  • ben bişi sorcam fordlarda sadece airbag yazıyo bu nasıl oluyo?
  • hatalı bilgi:

    SRS airbagler yaklaşık 10 yıldır birçok araçta bulunmakta ve çift kademeli açılma özelliğine sahip değildir (hepsi için demiyorum ama örnek: 98model E200lerde SRS airbag ibaresi bulunmöakta ancak çift kademeli airbagler daha yeni yeni piyasaya sunuldu)

    şu an renault modellerinde: "clio, megane, scenic , laguna ,vel satis,espace" SRP3 sistemi vardır.

    bu sistemin en önemli özelliği çift aktif gergili emniyet kemerlerinin olmasıdır.bu sistem sayesinde yolcu, çarrpışmaya daha iyi hazılranır kemer altından kayma riski ortadan kaybolur, crash testlerdeki mankenlerin pozisyonlarına yakın bir pozisyonda çarpışmaya mağruz kalmamızı sağlar..
  • peki srslerde emniyet kemeri takılmadığında patlama oluyomu olmuyomu

    bizim araçlarda olup olmadığını nasıl anlıyacaz
  • kemer takılı olsa da olmasa da patlama oluyor..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    CAM FİLMİ Mİ BOD PERDE Mİ?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • kemer takılı olmazsa suratı parçalayabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad

    kemer takılı olmazsa suratı parçalayabilir



    bende öyle düşünüyom

    ama bu airbagin tipiylemi alakalı yoksa hepsinde varmı bu özellik
  • yokmu bilgisi olan
  • hala yokmu bilgisi olan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad

    kemer takılı olmazsa suratı parçalayabilir



    bende öyle düşünüyom

    ama bu airbagin tipiylemi alakalı yoksa hepsinde varmı bu özellik

    yok srs yi tüm markalar kullanıyor.. sanırım srs, bir şirket tarafından patentli.. tıpkı esp nin bosh patentinde olması gibi..

    ama srp ler Renault'un geliştirdiği bir sistem.. sadece Renault larda var
  • fark?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    fark?

    farkını bilmiyorum ama aralarında uçurum olduğunu sanmıyorum..

    fakat euro-ncap ta markaların 5yıldız almaya başlamasındaki en büyük pay 2. nesil SRP sistemidir. İlk defa Laguna II de kullanılan bu sistemle ilk 5 yıldızlı araba ortaya çıktı. Daha sonra SRS lerede bu özellikler geçmiştir tahminim. Artık herkes 5 yıldız alıyor

    Şuan güncel Renaultlardaysa 3.nesil SRP ler kullanılıyor
  • 1. soruya cevap olarak emniyet kemeri olsada olmasa airbagler patliyor.(megane icin)
    2. olarak oyle surat parcalamasi falan olmaz tabi bu kullanilan malzemeye bagli sahsen bende olmamisti ki emniyet kemeri takili degildiBir arkadas ise fiat aracta patlayinca yuzunun cizildigini yazmisti bir ara.
  • bugun aldıgımız trafic de airbaglerde SRP yazıodu dıkkat ettım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid

    bugun aldıgımız trafic de airbaglerde SRP yazıodu dıkkat ettım..



    renodan başka markada da srp görmedim ben zasten

    arkadaşın dediği gibi mantık aynı isim farklı olabilir tabii
  • Renault özel olarak farkli isimlendirmiştir olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.