Şimdi Ara

Spring 5. viteste bağırma sorunu???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, ev aldığım için aracımı satmıştım, ihtiyacımı görsün diye buradan bir arkadaştan 94 model 113000 Km de bir spring aldım.

    Öncelikle durumu belirteyim, araç çok az yakıyor, söylediğim herkes imreniyor aracın yakıtına, dün ankaraya gittim ve bu sabah itibari ile geri döndüm. 850 Km yol yaptım banamısın demedi ve gayet az yaktı araç doluydu giderken üstelik.

    Sorunuma gelince araba 1-2-3-4. viteslerde gayet iyi, mesela 4. viteste 3000 devir civarında falan 80 falan yapıyor (çokda dikkat etmedim) ama 5. vitese atıyorum 3000 devirde araba 100'e çıkıyor ve akabinde bağırmaya başlıyor, 3500 devirde bas bas bağırıyor ama gitmiyor, yani bende 90 model spring vardı bağırmazdı üstelik bu devirlerin üstünde 140 falan yapardı.

    Şimdi aracın kavramada bir sorun olduğunu düşünmüyorum (en azından düşük devirlerde).

    Yağ yakma yok yağ eksilmiyor, ve yakıt gayet düşük. Sorun nerede olabilir? (Tüpün regülatörünün değişmesi gerekiyor diyordu ustalar ama gaz yememe sorunu yok, motor bağırıyor araba yüksek hızlara çıkmıyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hidden -- 3 Eylül 2012; 9:49:13 >







  • Baskı balatada sorun olabilir.
  • Kavrama dan olabilir.
    Son dişli farklı bir araç veya modelinki ile değiştirilmiş olabilir. Toroslarda 4 ile 5 arasında çok az fark vardır. Uyarmı bilmem ama swap ihtimali de var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Kavrama dan olabilir.
    Son dişli farklı bir araç veya modelinki ile değiştirilmiş olabilir. Toroslarda 4 ile 5 arasında çok az fark vardır. Uyarmı bilmem ama swap ihtimali de var.

    Teşekkür ederim cevaplar için,

    Baskı balata benimde aklıma geldi ama daha önce baskı balatası biten springim olmuştu durum bambaşkaydı o zaman baskı balata bitene kadar böyle bir sorun olmamıştı, bittiği zamanda zaten araba hiç gitmiyordu hemen anlamıştık ve değişmiştik.


    Benimde dişli olayı aklıma geldi, swap olayı ne oluyor tam olarak, Edit: Araştırdım, şimdi farklı araç modellerinden parçaların mevcut araca takılması, bir nevi modifiye gibiymiş


    Yani 4 ile 5. vites arası çok farketmiyor gibi fark ediyor aslında ama yani 5. viteste 3500 devirde falan aracın 120 yi 130 u zorlaması gerekir diyorum, vites kutusunu söktürüp bakmak gerekecek sanırım. Tahmini dişliyi vs. değişsek ne kadara çıkar acaba işçilikle, burada astronomik rakamlar istiyor ustalar maalesef biraz insafsızlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hidden -- 3 Eylül 2012; 14:52:55 >




  • Broadway'den bildiğim 90 = 3000 devirdir ve çok gürültüdür.. Sizin tecrübenize ve anlatım tarzınıza bakılırsa baskı balatada sorun var gibi geliyor ama yine de kısa vites aralıklarından olan cevap şıkkını seçiyorum..
  • Tüplü galiba.

    İşçimizde palio vardı oda çok az yakardı ama 100'ü geçince deli bagırırdı. Gazın ayarını açtırdı ses baya kesildi.
  • bence sizin eski springte sorun var
    bu araçlar 100 den sonra bağırır normaldir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1. ve 2. viteste ıslık sesi
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Baskıdan olma ihtimali yüzde 51
  • Vites kutusunu değiştirin, 6 vitesli olunca sorun çözülecektir.
  • Araç 120 yapmak için 4000 devir çevirir.hocam bağırmasını bilmem ama 17 sene bizde kaldı :D
    1 yasındaken almışız araco emektar gerçekten az yakıyor.dayıma sattık.kocaeline gittiler 14 kuruş yaktı diyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 120 yapmak için 4000 devir çevirir.hocam bağırmasını bilmem ama 17 sene bizde kaldı :D
    1 yasındaken almışız araco emektar gerçekten az yakıyor.dayıma sattık.kocaeline gittiler 14 kuruş yaktı diyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hidden

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Kavrama dan olabilir.
    Son dişli farklı bir araç veya modelinki ile değiştirilmiş olabilir. Toroslarda 4 ile 5 arasında çok az fark vardır. Uyarmı bilmem ama swap ihtimali de var.

    Teşekkür ederim cevaplar için,

    Baskı balata benimde aklıma geldi ama daha önce baskı balatası biten springim olmuştu durum bambaşkaydı o zaman baskı balata bitene kadar böyle bir sorun olmamıştı, bittiği zamanda zaten araba hiç gitmiyordu hemen anlamıştık ve değişmiştik.


    Benimde dişli olayı aklıma geldi, swap olayı ne oluyor tam olarak, Edit: Araştırdım, şimdi farklı araç modellerinden parçaların mevcut araca takılması, bir nevi modifiye gibiymiş


    Yani 4 ile 5. vites arası çok farketmiyor gibi fark ediyor aslında ama yani 5. viteste 3500 devirde falan aracın 120 yi 130 u zorlaması gerekir diyorum, vites kutusunu söktürüp bakmak gerekecek sanırım. Tahmini dişliyi vs. değişsek ne kadara çıkar acaba işçilikle, burada astronomik rakamlar istiyor ustalar maalesef biraz insafsızlar..

    Ben sadece bir ihtimalden bahsettim. Şanzımanı açtırmadan önce, o şanzımana başka dişli uygulanabilen bir yöntem midir bunu araştırın. Daha kolay sonuca ulaşırsınız. Eğer yapılabiliyorsa zaten sanayide bilmeyen yoktur hemen cevap verirler. Zor bir işlem ise dişli değişmemiştir, orjinali varken kimse uğraşmaz başka dişli ile. Benim tahminim genelde orjinali yerine aynı üreticinin farklı (genelde daha eski) modellerinin ucuz parçalarının uyum sağlaması halinde kullanılması ihtimali.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cevaplar için teşekkürler. Bugün 93 broadway vardı arkadaşta onda denedim aynı devirde hemen hemen iki araçta aynı hızda gidiyor gibi. Broadway biraz daha hızlı gibi ama çok değil. Ancak benim araç bağırıyor biraz. Lpg ustasına götürüp tüpün regülatörü değişeceğim öncelikle gaz ayar tutmuyor diyordu usta. Ondan sonra renault 9 hastası bir usta vardı eski emektarı götürdüğüm. Ona test sürüsü yaptırayım, subap ayarı vs. Yaptırayım bakımlarını bujiler falan hepsini elden geçirsin. Baskı balatayı da o anlar artıkın. Herkese teşekkürler. Megane 2 den inip springe binince insana çok zor geliyor vallahi. Arabanızın kıymetini bilin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hidden -- 3 Eylül 2012; 19:07:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spring ve broadway 3000devirde 90 km hıza çıkar.baskı balata bitmiş olabilir ama

    springlerde bazen baskı balata bitmez ama baskı balatanın içine yağ kaçar işte bu yağ kaçması ilk başta böyle başlar sonra bir bakmışsın 6000 devirde 40 km yapıyor

    92 model 0 aldığımız spring bu sorunu sadece 3 kere yaptı yağın devamı varsa şanzıman açılır bakılır eğer davamı gelmezse bir süre sonra yağ yanar gider.Babama hala dayanıyor araba konforsuzdur ama dayanıklıdır 300.000 km ye yaklaştı hala dağa bayıra sürüyor arabayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 3 Eylül 2012; 19:20:18 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.