Şimdi Ara

Spor Araca TÜP Taktırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
1.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Önceklikle şu kafalardan çıkalım artık . Yok 150 bin tl araca veriyosunda benzin parasınımı düşünüyosun falan filan herkes bütçesine göre araç alır ama malum ülkedeki benzin fiyatları normalin üstünde lpg gibi bir sistem varken neden fazla para verelim ?

    Takılacak araç 2.0 tfsi quattro 272 hp gücünde otomatik araç
    ort 11 lt şehir içi yakıt tüketimi basmayınca tabiki

    Ortalama ayda 600 km yol yaparım şehir içi . Lpg takmaya değermi ?

    Spor bir araca tüp takmak ne kadar sağlıklıdır ?
    Performansa etkisi nedir ?
    + larıyla - leriyle yazarsanız deneyimlerinizi anlatırsanız sevinirim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Squares -- 30 Kasım 2015; 15:55:43 >



  • başta bu lpn nin vergi indirimi fakir fukara yararlansın diye yapıldı ama suistimal edilir olmuş,fukaralar dizele zenginler lpg ye koşmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tupe uyumu varsa taktir gec. Bosver spor araban var tup mu takacan ehehehe diyenleri. Devir ekonomi devri. Araba cok para diye benzin almak zorunda degilsin. Dedigim gibi uyum varsa duzgun bir kit taktir cebin rahatlasin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG yüksek devirde sıkıntı çıkarır. Herhangi bir motor ustasına danışabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oncelikle, bi araca 150 bi. Tl verip benzin parasinimi dusunuyorsunuz, demiycem ;) ortalama %40 tasarruf saglarsiniz. Yeni sistem lpg kitleri artik araclari performansli kullanacaginiz zaman otomatik benzineve lpg ye gecisleri var bu sayede performanstanda pek bir sey kaybetmemis olursunuz. Ornegin lpg beyni aracin beyniyle irtibat halinde calisiyor motor devri daha onceden ayarlanan deviri gecince benzine geciyor dusunce lpg ye (misal 4500 devire ayarliysa 4500 devirde benzine gecer)

    Ancak tfsi motorun lpg uyumunu arastirmak lazim hem turbo beslemeli bir fsi motorun simdilik lpg uyumu yoktur diyetahmin ediyorum ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hicbisey olmaz taktir gec gitsin. Porshe cayenne bile taktiriyor adamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • performansa etkisi olurmu ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    3 silindir araca LPG ?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Araç Audi A5 mi?
  • Performansa etkisi tabi ki olur ama yollarımız da yarışa müsait değil zaten
  • Squares kullanıcısına yanıt
    Uyunlu bir kitle anlasilir derecede fark olacagini sanmiyorum. Bilmem kac silindirli turbolu arabalara bile takiliyor artik. Kayip olsa bile fazla olmaz. Ve buna deger

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • panthera52 kullanıcısına yanıt
    audi tts
  • Öncelikle LPG motoru gebertir, turboya uymaz falan şeklinde konuşan arkadaşları duymazdan gelin. Bilgileri çok eskide kalmış ve geçersiz.

    "Vergiydi, fakir fukaraydı bıdı bıdı" diyenleri de geçin. Devlet tepemizdeki en büyük hırsız. Makul bir vergi ödediğinizi düşünüyorsanız, gerisi hırsızlıktır. Devlet adam olsun, kaynaklarını israf etmesin. Ona buna peşkeş çekmesin, sonra gene yetmiyorsa benden ek vergi istesin, seve seve veririm. Verdiğim vergi oraya zarar edecek havaalanı, buraya saray, şuradaki para... Para? Hangi para? olacaksa ben almayayım. Verdiğim vereceğim verginin tek bir kuruşunu helal etmiyorum. Ve mümkün olduğunca vergiden kaçınıyorum.

    Vergiden kaçınmak suç değildir. Etik dışı da değildir. Dünyada aklı olan herkes vergiden kaçınma konusunda hareketler yapar. 2.0 motor arabaya binmek yerine 1.6 turboya binen adam da vergiden kaçınmaktadır. Onu suçlu görmeyen zihniyet, orta sınıf bir arabaya LPG taktırma konusunda "yok zengin de, yok fakir de bik bik bik" yapıyor. Çok sinir oluyorum. Sen de taktır arkadaş! Suç değil, etik dışı değil...


    Ancak şurada bir sıkıntı var. Aracınız TFSI. Bu motorlar doğrudan püskürtmeli enjeksiyon. Standart sıralı sistem LPG kitleri sizin aracınıza uygun değil. Prins ve Vialle'de sıvı püskürtmeli LPG kitleri mevcut. Çok pahalı kitlerdir. 7000TL gibi fiyatları vardır. Aracın orjinal enjektörlerini kullanır. LPG'yi sıvı olarak yanma odasına püskürtür. Teorik olarak LPG'nin motora verme potansiyeli olan hasarı büyük ölçüde azaltır. Ancak belirsiz birkaç konu var. Özellikle pompa ömrü. Bu sistemde LPG tankında pompa bulunur. Bu pompa yüksek basınç altında çalışır. Ömrü belli değil. Bu LPG kitlerinin pahalı olmasının ana sebebi de bu pompa. Yani, bozulursa 2000-2500TL masraf açıyor.

    İkinci belirsizlik ise, aracın orjinal enjektörlerinin ömrünün ne olacağının bilinmemesi. Doğrudan püskürtmeli motorlarda enjektörler çok pahalı. Bunun da riskine her babayiğit giremez.

    Şu anda bu sistemi kullanmakta olan gözlemlediğim 2 araç var. Bu sistemle henüz 30.000km yol yaptı biri. Benim "bu sistem işe yarar" diyebilmem için, bu arabanın 100.000'i devirmesi lazım.

    Bunun dışında arabanıza LPG taktırmayın. TFSI için sıvı enjeksiyonlı LPG kitlerine bakın. Başka LPG çözümleri mevcut; ancak çok iptidai. LPG ve benzin bir arada tüketeni var falan. Saçman sepelek işler. Kısaca ya riske girecek denek grubu olacaksınız (ki olursanız sizi çok taktir ederim). Ya da bu sistemleri çok km yapan arabalar üzerinde 100.000+ km ile göreceğiz, öyle taktıracaksınız.

    LPG'nin özellikle sizin arabada performans kaybını hissetmezsiniz. Benim subaru'nun gücü bana ucu ucuna yetiyor. Köküne kadar kullanıyorum. LPG'li hali benzinliye göre hayal meyal fark ediyor. Bir HP düşüşü gibi değil, tepki yavaşlaması gibi. Ancak hayal meyal. Sizin arabada farkına bile varmazsınız. Ancak Chip işlerine girmeyi unutun. Chip + LPG işleri profosyonel bir kadro gerektiriyor. Gene de motor ömür olarak belli riskler taşıyor oluyor. Ancak bu konuda da, standalone kurup, LPG ile orjinal yazılım kullanıp, bilgisayardan tek tuşla modlu yazılıma geçip, modlu yazılımda iken benzinde çalıştıran hayvanlar tanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 30 Kasım 2015; 16:14:14 >




  • şöyle söyleyim v6 170 hp araca lpg taktırdık araç yüksek devirde gazı kesip benzine dönüyor,sıkıntı olmuyor çok da güzel gidiyor ama lpg de de yakıyor benzine göre tabiki az para verirsin yakıta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    şöyle söyleyim v6 170 hp araca lpg taktırdık araç yüksek devirde gazı kesip benzine dönüyor,sıkıntı olmuyor çok da güzel gidiyor ama lpg de de yakıyor benzine göre tabiki az para verirsin yakıta

    Muhtemelen Enjektör seçiminiz doğru değil. Yüksek devirde benzine geçmemesi gerekir. Araç ne? LPG kiti ne? LPG Enjektörü ne?
  • hot hatchback bir aracım var 2.0 atmosferik 180 hp. taktırdım memnunum hiçbi sıkıntı yaşamadım 15 bin km oldu. tüketim %50 düştü. gazlıyacağım zaman benzine alıyorum herhangi bi zarar vermemek amacıyla..

    ama içime siniyor mu? kesinlikle hayır. arabanın orijinalliğini bozduk.. parası olan takmasın, hele ki pahalı araçlara bence hiç takmayın.. şahsi görüşüm bu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Vendetta- -- 30 Kasım 2015; 16:24:03 >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    7000 TL çok ciddi bi rakam yani o zaman bi anlamı kalmıyor onun parasını çıkarmam için 5 6 seneden fazla kullanmam lazım yani lpg hayal o zaman
  • -Vendetta- kullanıcısına yanıt
    he bide örn lpg taktık satarken benzine çevirebiliyomuyuz yani değer kaybetmemesi için ?
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt

     Spor Araca TÜP Taktırmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Squares

    he bide örn lpg taktık satarken benzine çevirebiliyomuyuz yani değer kaybetmemesi için ?

    hocam eğer emme manifoldu vs. delinmesse. direk enjektörlerden bağlanırsa sorun olmaz eskiye döndürülür. fakat yine de stepne boşluğuna depo takarken aracın altındaki sacı boru vs. geçirmek için kesiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Squares

    he bide örn lpg taktık satarken benzine çevirebiliyomuyuz yani değer kaybetmemesi için ?

    Ayıp olur öyle muhabbetler. Alıcıdan bilgi kaçırmak ayıptır. 3 kuruşa değmez. LPG'li araba, LPG'sizi ile aynı paraya satılır. Çünkü üzerinde 3000TL'lik kit vardır; ancak belli bir km LPG ile kullanılmışsa, masraf açabilir. İkisi birbirini dengeler. Dengelemezse 2000TL fiyat kırarsınız. Bitti gitti. 2 lira için böyle çakallıklara değmez. Kaldı ki, emme manifoldu delindiği için orjinaline dönerken sökme işçiliği + emme manfioldu zaten 2000TL'ye yaklaşır. (Şükür, yoksa bu şerefsizliğe girecek binlerce insan olurdu)

    Doğrudan enjeksiyon LPG'lerde enjektörlere giden hortumlara bir yerden giriş yapmak zorundalar. LPG'yi nereden veriyorlar zerre fikrim yok. Onda duruma göre LPG'yi geri sökmek daha kolay olabilir. Emin değilim. Tam bilmeden konuşuyorum. Mantıken öyle ama.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.