Şimdi Ara

..::SPOILER HAKKIDA::..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar, 2005 ford fiestaya fotoğraflardaki gibi spoiler takmayı düşünüyorum, belli bir hızdan sonra yol tutuşu hiç hoşuma gitmedi, ön tutuşta sorun yok, sadece hızlıyken arkayı bastırarak kontolde tutmak istiyorum, yay sistemiyle fln oynamak istemiyorum, bu fotolardaki spoiler in yol tutuşuna etkisi olur mu yoksa süs e mi kaçıyor, spoiler konusunda daha başka ne tür önerileriniz olur, bir de diyelim ben bu spoiler i alacağım, ismini bulamadım, bilen varsa yazarsa sevinirim...










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xdanger -- 27 Ağustos 2009; 19:13:42 >







  • Tahminim olur rüzgarı kullanarak (aerodinamik falan diolar heralde) Aracın arkasını yere yaklaştırır...
  • bunlar biraz japon işi duruyor
    bagaj kapağıyla bitişik tercih ederdim.

     ..::SPOILER HAKKIDA::..
  • yüksek hızlar dışında bunların görüntüden başka yararı olması(belkide zararı bile olabilir) bana mantıklı gelmiyor. neden diyecek olursanız, bu tarz aerodinamik yapılar bir ton hesapla deneyle vs. oluşturuluyor. belkide sizin sonradan takacağınız kanat aracın aerodinamik yapısını bozacak? yakıt tüketimi, sürtünme vs.

    bakalım deneyimli, bilgili biri bir yorum yapacak mı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    yüksek hızlar dışında bunların görüntüden başka yararı olması(belkide zararı bile olabilir) bana mantıklı gelmiyor. neden diyecek olursanız, bu tarz aerodinamik yapılar bir ton hesapla deneyle vs. oluşturuluyor. belkide sizin sonradan takacağınız kanat aracın aerodinamik yapısını bozacak? yakıt tüketimi, sürtünme vs.

    bakalım deneyimli, bilgili biri bir yorum yapacak mı.


    artı ve eksileri öğrenmek için açtım konuyu zaten, net bilgiye sahip olmadan hareket etmek istmiyorum.
  • forumda spoiler dan anlayan pek bi kimse yok sanırım
  • Aşağıdaki resimlere bakarsak işe yarar gibi...
    Yalnız aracın altından giren havayı da bir şekilde engellemen gerekecek yok pek işe yaramaz gibi...

    http://farm1.static.flickr.com/143/318028892_b52060b07a.jpg?v=0
     ..::SPOILER HAKKIDA::..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalok -- 27 Ağustos 2009; 21:57:19 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bence orjinalini takmadıkça ( ki orjinali dediğim fiesta sti mi yoksa fiesta s mi neydi 150 hp lik bir fiesta vardı 2.0 motorlu onun spoyleri ) hiç bir fayda göremezsin kanımca.

    zira sağda solda satılanlar senin arabanla ne kadar uyumlu olacak ki?


    bunu takacağına faydasını daha direkt göreceğin ön kule gergisi tak bence illa yol tutuşunu iyileştirmek istiyorsan.(mevcutmudur bilmiyorum tabi fiesta için)

    hayırlı günler.
  • Fotograftaki gibi ayaklı bir spoyler yerine, anatomik bir spoyler tercih ederseniz, yüksek hızlarda meydana gelecek rahatsız edici seslerden kurtulursunuz. Ayrıca, ayakların tavana montajı genelde silikon ile yapıştırma şeklinde yapıldığından, yerinden çıkma sorunu daha sık görülür.

    "http://www.modifiye.com.tr/tuning/AramaSonuc.aspx?Kelime=ford%20fiesta%20spoyler" bu linkteki örnek bir anatomik spoyler'dir. Ürünün tabanı araç tavanı ile aynı eğim ve açıdadır ve aracınızın tavanına tam olarak oturur. Montajı yine silikon ile yapıştırılma şeklinde olur. Ancak ürünün tabanı, aracın tavanına komple bastığından ayaklı olan modellere göre çok daha sağlam olur.

    Ayaklı spoylerlerin montajında ayrıca silikon yerine vidalama ve vida ile sıkıştırma şekli de vardır. Ancak şahsi önerim anatomik bir spoyler alıp bunu aracınıza silikon ile (profesyonel bir yerde) monte ettirmenizdir.

    Spoyler'lerin aracın arkasının yüksek hızlarda yere basması yönünde ciddi katkıları vardır. Eski aracımda (2007 Hyundai Accent Era) ciddi bir sorundu bu. Özellikle virajlarda çok rahatsız ediyordu, çünkü arka bana göre yere sağlam basmıyordu. Fakat spoyler uyguladıktan sonra çok ciddi oranda fark edilir bir iyileşme oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    Fotograftaki gibi ayaklı bir spoyler yerine, anatomik bir spoyler tercih ederseniz, yüksek hızlarda meydana gelecek rahatsız edici seslerden kurtulursunuz. Ayrıca, ayakların tavana montajı genelde silikon ile yapıştırma şeklinde yapıldığından, yerinden çıkma sorunu daha sık görülür.

    "http://www.modifiye.com.tr/tuning/AramaSonuc.aspx?Kelime=ford%20fiesta%20spoyler" bu linkteki örnek bir anatomik spoyler'dir. Ürünün tabanı araç tavanı ile aynı eğim ve açıdadır ve aracınızın tavanına tam olarak oturur. Montajı yine silikon ile yapıştırılma şeklinde olur. Ancak ürünün tabanı, aracın tavanına komple bastığından ayaklı olan modellere göre çok daha sağlam olur.

    Ayaklı spoylerlerin montajında ayrıca silikon yerine vidalama ve vida ile sıkıştırma şekli de vardır. Ancak şahsi önerim anatomik bir spoyler alıp bunu aracınıza silikon ile (profesyonel bir yerde) monte ettirmenizdir.

    Spoyler'lerin aracın arkasının yüksek hızlarda yere basması yönünde ciddi katkıları vardır. Eski aracımda (2007 Hyundai Accent Era) ciddi bir sorundu bu. Özellikle virajlarda çok rahatsız ediyordu, çünkü arka bana göre yere sağlam basmıyordu. Fakat spoyler uyguladıktan sonra çok ciddi oranda fark edilir bir iyileşme oldu.


    hocam verdiğin sitedeki fotoya baktım, etkili oluyor mu o tip spoiler ler, arkayı bastırmaya yarıyor mu, bana süs gibi geldi. bir de vidalamada ne gibi dezavantajlar var, sızdırma, çürüme falan mı oluyor bağlantı yerinde?




  • Evet o tarz spoylerler etkili olur. Fakat etki ile sizin istediğiniz ne? Yani ortalama ne kadarlık bir süratte arkanın yere daha iyi basmasını istiyorsunuz? Sürat, spoylerin süpürme alanı ile (kanat büyüklüğü) doğru orantılıdır. Genelde spoyler 100+ süratlerde görevine başlar. Ancak bu değer örnek olarak verdiğim linkteki ürün için geçerli. Daha büyük bir kanat, daha düşük süratlerde iş yapar. Fakat büyük kanat yüksek süratlerde daha büyük risk taşır.

    Vidalamanın dezavantajları sizin de yazdığını hususlar. Ek olarak bir de şu var; taktırdığınız spoylerden memnun kalmaz ve söktürmek isterseniz oradaki vida deliklerine maalesef bir çare bulamazsınız. Oysa silikon, yaz şartlarında 24 saat sonra kullanılabilir hale gelir. Fakat, silikonun dıştan içe doğru kurur. Bu da, dilerseniz 15 gün sonra bile silikonlu spoyleri çıkarıp, dikkatlice boyaya zarar vermeden temizleyebileceğiniz anlamına gelir.

    Genelde fiberglass'tan imal edilen bu ürünleri alırken mutlaka sağlam ve dayanıklı olduğuna bakmak gerekir. Alırken mutlaka kontrol edin. 1 kat olarak hazırlanmış fiberglass bir spoyler ile 5 kat olarak hazırlanmış olanını dış görünüm olarak birbirinden ayıramazsınız. Bu ürünler 2 kalıpta ayrı ayrı hazırlanıp sonra birbirlerine yapıştırılırlar. İnce bir ürün zamanla çatlayıp sizi sıkıntıya sokabilir. Anlayan biri ile gidip bakarak almak en doğrusu olur.




  • Böyle bir spoiler yerine direk yay olayına girseniz problem olacağını sanmıyorum , spoiler daha profesyonel çözümlerin ardına yapılabilecek zayıf bir etken...


    tasshelhoff kule gergisi var mı sizin Colt unuzda , virajlarda stabilite artışı hissedilecek derecede oluştu mu ? Nissan Almeraya nasıl bir kule gergisi uydurabilirim ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 09nanometer -- 28 Ağustos 2009; 0:32:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    Evet o tarz spoylerler etkili olur. Fakat etki ile sizin istediğiniz ne? Yani ortalama ne kadarlık bir süratte arkanın yere daha iyi basmasını istiyorsunuz? Sürat, spoylerin süpürme alanı ile (kanat büyüklüğü) doğru orantılıdır. Genelde spoyler 100+ süratlerde görevine başlar. Ancak bu değer örnek olarak verdiğim linkteki ürün için geçerli. Daha büyük bir kanat, daha düşük süratlerde iş yapar. Fakat büyük kanat yüksek süratlerde daha büyük risk taşır.

    Vidalamanın dezavantajları sizin de yazdığını hususlar. Ek olarak bir de şu var; taktırdığınız spoylerden memnun kalmaz ve söktürmek isterseniz oradaki vida deliklerine maalesef bir çare bulamazsınız. Oysa silikon, yaz şartlarında 24 saat sonra kullanılabilir hale gelir. Fakat, silikonun dıştan içe doğru kurur. Bu da, dilerseniz 15 gün sonra bile silikonlu spoyleri çıkarıp, dikkatlice boyaya zarar vermeden temizleyebileceğiniz anlamına gelir.

    Genelde fiberglass'tan imal edilen bu ürünleri alırken mutlaka sağlam ve dayanıklı olduğuna bakmak gerekir. Alırken mutlaka kontrol edin. 1 kat olarak hazırlanmış fiberglass bir spoyler ile 5 kat olarak hazırlanmış olanını dış görünüm olarak birbirinden ayıramazsınız. Bu ürünler 2 kalıpta ayrı ayrı hazırlanıp sonra birbirlerine yapıştırılırlar. İnce bir ürün zamanla çatlayıp sizi sıkıntıya sokabilir. Anlayan biri ile gidip bakarak almak en doğrusu olur.


    hocam daha önceden hep sedan araba kullandım, ilk defa hb araba kullanıyorum, otobanda rüzgar etkeninde 140 tan sonra arabanın arkası bi tuhaf oluyor, 180 e kadar çıktım bassam daha gidecek ama güvenemedim arabanın arkasına, daha önce 98 model astra ile ibreyi sona dayamıştım (220) ama onla son sürat giderken dahi endişelenmemiştim bu faktörden ötürü. bir de bu spoiler bagaja monte ediliyor ya, rüzgarın bagaj kapağını bastırmasından ötürü kapak ayarının bozulma durumu söz konusu mu acaba?




  • Bagaj kapağına olumsuz bir etki (teknik anlamda sorun çıkaracak kadar bir etki) yapacağını zannetmiyorum.

    Ama sizin durumunuzda daha önemli bir detay var. Okurken açıkcası sizi kınadım. Aracınızı küçümsediğimi düşünmeyin sakın ama lütfen o araçla o süratlere çıkmayın. Zaten küçük bir araç, ki büyük olsa da farketmez, o süratlere gerçekten o süratlere uygun araçlarla çıkılır ve seyredilir. Bence spoyler taktırmaktansa, hızınızı azaltın. Fiesta'ya Veyron spoyleri de taksak o süratlerde açıkcası bence işe yaramaz. Çünkü aracınız uygun değil.

    Daha 2 dk. önce forumdan bir arkadaşımızın tanıdığı olan gencecik bir arkadaşın vefatı (trafik kazası) ile ilgili konusuna mesaj yazdım. Yani gerçekten çok tehlikeli.

    Çok çok acil bir durum olur, çok gerekli olur elbetteki araçlarımızı limitlerine kadar zorlayalım. Ama normal seyirde o sınıftaki bir araç için 180, 200, 220 gibi süratler bence Rus ruletinden farklı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    Bagaj kapağına olumsuz bir etki (teknik anlamda sorun çıkaracak kadar bir etki) yapacağını zannetmiyorum.

    Ama sizin durumunuzda daha önemli bir detay var. Okurken açıkcası sizi kınadım. Aracınızı küçümsediğimi düşünmeyin sakın ama lütfen o araçla o süratlere çıkmayın. Zaten küçük bir araç, ki büyük olsa da farketmez, o süratlere gerçekten o süratlere uygun araçlarla çıkılır ve seyredilir. Bence spoyler taktırmaktansa, hızınızı azaltın. Fiesta'ya Veyron spoyleri de taksak o süratlerde açıkcası bence işe yaramaz. Çünkü aracınız uygun değil.

    Daha 2 dk. önce forumdan bir arkadaşımızın tanıdığı olan gencecik bir arkadaşın vefatı (trafik kazası) ile ilgili konusuna mesaj yazdım. Yani gerçekten çok tehlikeli.

    Çok çok acil bir durum olur, çok gerekli olur elbetteki araçlarımızı limitlerine kadar zorlayalım. Ama normal seyirde o sınıftaki bir araç için 180, 200, 220 gibi süratler bence Rus ruletinden farklı değil.


    hocam artizlik olsun diye yazmadım, olaki hayat memat meselesi olur bir yere gitmem gerekir diye aracın limitlerini bilmek için boş yolda yapılan denemeler bunlar, kendimden başka kimseyi riske atmadan yapılan tecrübeler, ve her kullandığım arabada 1 defadan fazla yapılmayacak olan sürüşler bunlar, kınamayın beni, yanlış anlaşılmaya mahal verip başkalarına bunlar iyi bir şeymiş gibi göstermek değildir amacım, sadece üst sınırları bilmeden kullanmak istemiyorum, yoksa benden başkasının hayatını tehlikeye atacak düşüncesiz birisi değilim, spoiler i de son süratlerde kullanmak için düşünmüyorum zaten, şu an yaz fazla rüzgar yok ama kışın otobanlarda fazlasıyla rüzgar olacak ve kış şartları benim denemelerimden daha ağır olacak şüphesiz, o yüzden güvenli yolculuk etmek açısından yapılabilecek iyileştirme çalışmaları için uğraşıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdanger


    quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    Bagaj kapağına olumsuz bir etki (teknik anlamda sorun çıkaracak kadar bir etki) yapacağını zannetmiyorum.

    Ama sizin durumunuzda daha önemli bir detay var. Okurken açıkcası sizi kınadım. Aracınızı küçümsediğimi düşünmeyin sakın ama lütfen o araçla o süratlere çıkmayın. Zaten küçük bir araç, ki büyük olsa da farketmez, o süratlere gerçekten o süratlere uygun araçlarla çıkılır ve seyredilir. Bence spoyler taktırmaktansa, hızınızı azaltın. Fiesta'ya Veyron spoyleri de taksak o süratlerde açıkcası bence işe yaramaz. Çünkü aracınız uygun değil.

    Daha 2 dk. önce forumdan bir arkadaşımızın tanıdığı olan gencecik bir arkadaşın vefatı (trafik kazası) ile ilgili konusuna mesaj yazdım. Yani gerçekten çok tehlikeli.

    Çok çok acil bir durum olur, çok gerekli olur elbetteki araçlarımızı limitlerine kadar zorlayalım. Ama normal seyirde o sınıftaki bir araç için 180, 200, 220 gibi süratler bence Rus ruletinden farklı değil.


    hocam artizlik olsun diye yazmadım, olaki hayat memat meselesi olur bir yere gitmem gerekir diye aracın limitlerini bilmek için boş yolda yapılan denemeler bunlar, kendimden başka kimseyi riske atmadan yapılan tecrübeler, ve her kullandığım arabada 1 defadan fazla yapılmayacak olan sürüşler bunlar, kınamayın beni, yanlış anlaşılmaya mahal verip başkalarına bunlar iyi bir şeymiş gibi göstermek değildir amacım, sadece üst sınırları bilmeden kullanmak istemiyorum, yoksa benden başkasının hayatını tehlikeye atacak düşüncesiz birisi değilim, spoiler i de son süratlerde kullanmak için düşünmüyorum zaten, şu an yaz fazla rüzgar yok ama kışın otobanlarda fazlasıyla rüzgar olacak ve kış şartları benim denemelerimden daha ağır olacak şüphesiz, o yüzden güvenli yolculuk etmek açısından yapılabilecek iyileştirme çalışmaları için uğraşıyorum.


    Bu açıdan yapabileceğiniz en iyi iyileştirme spor yaydır. Sadece ağırlık merkezinin yere yaklaşmasından ibaret değil, aracın altına az rüzgar girdiği için yüksek hızlardaki stabiliteyi %80e yakın artırıyor...




  • SPOILERHAKKIDA MI? ALIP GELELİM O ZAMAN HADİ BAKALIM...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer


    quote:

    Orijinalden alıntı: xdanger


    quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    Bagaj kapağına olumsuz bir etki (teknik anlamda sorun çıkaracak kadar bir etki) yapacağını zannetmiyorum.

    Ama sizin durumunuzda daha önemli bir detay var. Okurken açıkcası sizi kınadım. Aracınızı küçümsediğimi düşünmeyin sakın ama lütfen o araçla o süratlere çıkmayın. Zaten küçük bir araç, ki büyük olsa da farketmez, o süratlere gerçekten o süratlere uygun araçlarla çıkılır ve seyredilir. Bence spoyler taktırmaktansa, hızınızı azaltın. Fiesta'ya Veyron spoyleri de taksak o süratlerde açıkcası bence işe yaramaz. Çünkü aracınız uygun değil.

    Daha 2 dk. önce forumdan bir arkadaşımızın tanıdığı olan gencecik bir arkadaşın vefatı (trafik kazası) ile ilgili konusuna mesaj yazdım. Yani gerçekten çok tehlikeli.

    Çok çok acil bir durum olur, çok gerekli olur elbetteki araçlarımızı limitlerine kadar zorlayalım. Ama normal seyirde o sınıftaki bir araç için 180, 200, 220 gibi süratler bence Rus ruletinden farklı değil.


    hocam artizlik olsun diye yazmadım, olaki hayat memat meselesi olur bir yere gitmem gerekir diye aracın limitlerini bilmek için boş yolda yapılan denemeler bunlar, kendimden başka kimseyi riske atmadan yapılan tecrübeler, ve her kullandığım arabada 1 defadan fazla yapılmayacak olan sürüşler bunlar, kınamayın beni, yanlış anlaşılmaya mahal verip başkalarına bunlar iyi bir şeymiş gibi göstermek değildir amacım, sadece üst sınırları bilmeden kullanmak istemiyorum, yoksa benden başkasının hayatını tehlikeye atacak düşüncesiz birisi değilim, spoiler i de son süratlerde kullanmak için düşünmüyorum zaten, şu an yaz fazla rüzgar yok ama kışın otobanlarda fazlasıyla rüzgar olacak ve kış şartları benim denemelerimden daha ağır olacak şüphesiz, o yüzden güvenli yolculuk etmek açısından yapılabilecek iyileştirme çalışmaları için uğraşıyorum.


    Bu açıdan yapabileceğiniz en iyi iyileştirme spor yaydır. Sadece ağırlık merkezinin yere yaklaşmasından ibaret değil, aracın altına az rüzgar girdiği için yüksek hızlardaki stabiliteyi %80e yakın artırıyor...


    ilk olarak spor yaylara bakmıştım ancak aracın altı yere yaklaştığı için olumsuzluklarla karşılaşırım düşüncesinden ötürü alternatif çözümler bulmak istedim, ülkemizde kasislerin boylarını ayarlamakta bi hayli kötü olan kişiler varolduğu için kasis görünümündeki küçük setlerden geçerken veya yol çalışması yapılıp asvalt dökmeden önce mıcır dökülüp bırakıldığında çöken mıcırın oluşturduğu hendeklerden geçerken aracın altının yere sürtmesinden kaynaklanan hasarları önleme açısından en akılcı yöntemin bu olacağı kanısına vardım, yoksa ince yanak lastikler kullanmak veya sportif yay kullanmak ta geldi aklıma ama sözünü ettiğim çukurların farkına varılmayıp birazcık hızlı geçilse jantları kırmamak imkansız gibi bir şey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xdanger -- 28 Ağustos 2009; 3:22:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdanger


    quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    Bagaj kapağına olumsuz bir etki (teknik anlamda sorun çıkaracak kadar bir etki) yapacağını zannetmiyorum.

    Ama sizin durumunuzda daha önemli bir detay var. Okurken açıkcası sizi kınadım. Aracınızı küçümsediğimi düşünmeyin sakın ama lütfen o araçla o süratlere çıkmayın. Zaten küçük bir araç, ki büyük olsa da farketmez, o süratlere gerçekten o süratlere uygun araçlarla çıkılır ve seyredilir. Bence spoyler taktırmaktansa, hızınızı azaltın. Fiesta'ya Veyron spoyleri de taksak o süratlerde açıkcası bence işe yaramaz. Çünkü aracınız uygun değil.

    Daha 2 dk. önce forumdan bir arkadaşımızın tanıdığı olan gencecik bir arkadaşın vefatı (trafik kazası) ile ilgili konusuna mesaj yazdım. Yani gerçekten çok tehlikeli.

    Çok çok acil bir durum olur, çok gerekli olur elbetteki araçlarımızı limitlerine kadar zorlayalım. Ama normal seyirde o sınıftaki bir araç için 180, 200, 220 gibi süratler bence Rus ruletinden farklı değil.


    hocam artizlik olsun diye yazmadım, olaki hayat memat meselesi olur bir yere gitmem gerekir diye aracın limitlerini bilmek için boş yolda yapılan denemeler bunlar, kendimden başka kimseyi riske atmadan yapılan tecrübeler, ve her kullandığım arabada 1 defadan fazla yapılmayacak olan sürüşler bunlar, kınamayın beni, yanlış anlaşılmaya mahal verip başkalarına bunlar iyi bir şeymiş gibi göstermek değildir amacım, sadece üst sınırları bilmeden kullanmak istemiyorum, yoksa benden başkasının hayatını tehlikeye atacak düşüncesiz birisi değilim, spoiler i de son süratlerde kullanmak için düşünmüyorum zaten, şu an yaz fazla rüzgar yok ama kışın otobanlarda fazlasıyla rüzgar olacak ve kış şartları benim denemelerimden daha ağır olacak şüphesiz, o yüzden güvenli yolculuk etmek açısından yapılabilecek iyileştirme çalışmaları için uğraşıyorum.


    Yok yok, artislik olsun diye yazdığını düşünmedim. Afedersin.Sadece önceki mesajımda bahsettiğim gibi bir arkadaşın vefatı ile ilgili konudan çok etkilendim, hemen üzerine de size mesaj yazınca biraz abarttım galiba.

    Spoyler konusunda netice olarak benim önerim anatomik spoyler kullanmanızdır. Kapağa da herhangi bir zararı olmaz. Ancak şöyle bir seçeneğiniz daha var. Bu anatomik spoylerin yarı anatomik modelleri de var. Yani her iki kenardan ayaklı fakat ayaklar büyük ve yine araç hatlarıyla uyumlu. Bu spoylerle yapıştırılmak yerine her iki taraftan çelik ayarları vida ile sıkıştırılıyor. Bir nevi istendiğinde çıkarılabilen model gibi düşünün. Bulmanız biraz zor olabilir ama eğer bulabilirseniz onlardan takıp bir test edin. Eğer istediğiniz sonuca ulaşabilirseniz o modeli silikon ile yapıştırıp yine sıkıştırma vidası ile destekleyebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adanaliyik -- 28 Ağustos 2009; 3:26:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    quote:

    Orijinalden alıntı: xdanger


    quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    Bagaj kapağına olumsuz bir etki (teknik anlamda sorun çıkaracak kadar bir etki) yapacağını zannetmiyorum.

    Ama sizin durumunuzda daha önemli bir detay var. Okurken açıkcası sizi kınadım. Aracınızı küçümsediğimi düşünmeyin sakın ama lütfen o araçla o süratlere çıkmayın. Zaten küçük bir araç, ki büyük olsa da farketmez, o süratlere gerçekten o süratlere uygun araçlarla çıkılır ve seyredilir. Bence spoyler taktırmaktansa, hızınızı azaltın. Fiesta'ya Veyron spoyleri de taksak o süratlerde açıkcası bence işe yaramaz. Çünkü aracınız uygun değil.

    Daha 2 dk. önce forumdan bir arkadaşımızın tanıdığı olan gencecik bir arkadaşın vefatı (trafik kazası) ile ilgili konusuna mesaj yazdım. Yani gerçekten çok tehlikeli.

    Çok çok acil bir durum olur, çok gerekli olur elbetteki araçlarımızı limitlerine kadar zorlayalım. Ama normal seyirde o sınıftaki bir araç için 180, 200, 220 gibi süratler bence Rus ruletinden farklı değil.


    hocam artizlik olsun diye yazmadım, olaki hayat memat meselesi olur bir yere gitmem gerekir diye aracın limitlerini bilmek için boş yolda yapılan denemeler bunlar, kendimden başka kimseyi riske atmadan yapılan tecrübeler, ve her kullandığım arabada 1 defadan fazla yapılmayacak olan sürüşler bunlar, kınamayın beni, yanlış anlaşılmaya mahal verip başkalarına bunlar iyi bir şeymiş gibi göstermek değildir amacım, sadece üst sınırları bilmeden kullanmak istemiyorum, yoksa benden başkasının hayatını tehlikeye atacak düşüncesiz birisi değilim, spoiler i de son süratlerde kullanmak için düşünmüyorum zaten, şu an yaz fazla rüzgar yok ama kışın otobanlarda fazlasıyla rüzgar olacak ve kış şartları benim denemelerimden daha ağır olacak şüphesiz, o yüzden güvenli yolculuk etmek açısından yapılabilecek iyileştirme çalışmaları için uğraşıyorum.


    Yok yok, artislik olsun diye yazdığını düşünmedim. Afedersin.Sadece önceki mesajımda bahsettiğim gibi bir arkadaşın vefatı ile ilgili konudan çok etkilendim, hemen üzerine de size mesaj yazınca biraz abarttım galiba.

    Spoyler konusunda netice olarak benim önerim anatomik spoyler kullanmanızdır. Kapağa da herhangi bir zararı olmaz. Ancak şöyle bir seçeneğiniz daha var. Bu anatomik spoylerin yarı anatomik modelleri de var. Yani her iki kenardan ayaklı fakat ayaklar büyük ve yine araç hatlarıyla uyumlu. Bu spoylerle yapıştırılmak yerine her iki taraftan çelik ayarları vida ile sıkıştırılıyor. Bir nevi istendiğinde çıkarılabilen model gibi düşünün. Bulmanız biraz zor olabilir ama eğer bulabilirseniz onlardan takıp bir test edin. Eğer istediğiniz sonuca ulaşabilirseniz o modeli silikon ile yapıştırıp yine sıkıştırma vidası ile destekleyebilirsiniz.


    hocam dediğiniz yarı anatomik model bu olsa gerek, internetten ön araştırmamı yapmadan hareket etmek istemem, yarın da forumdan ve internetten kaynakları araştırıp bitirdikten sonra piyasa araştırmamı yapıp haftaya en uygun modeli monte ederim, öneride bulunan herkese teşekkürler

     ..::SPOILER HAKKIDA::..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.