Şimdi Ara

Spacy Alpha'dan ----> Nmax veya PcX 'e

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1-2 senedir Spacy Alpha'ya biniyorum ancak şehir içi için, mükemmel iken son hız 90-95 maksimum civarinda.

    Bu durumda 10-15 km'lik iş-ev arası (kendimce uzun yol),
    Biraz keyifsiz oluyor ve 85-90 gibi bağırıyor .90-100 de fazla bağirmasa yeterli aslında..

    PcX 125 cc. Nette baktigima göre 115 falan son hız.
    Nmax155 ise 120-122 gibi son hızı.

    Pcx'in son hızının artırılabildiği videolar var.Sanziman ile alakalı yapılan bir takım makul müdahalelerle, Keza çokta önemli değil fabrika son hızı yeter.

    Nmax mi PcX mi almalı. Ve spacy üstüne maksimum kaç ₺ verilmeli?Daha önce Yamaha YBR de kullandım ama Honda bazı minik ayrıntılarda daha insana keyif veren özellikleri var.
    Nmax'i bana mantıklı kılan 155 cc olması . ABS de ne kadar önemli isede karşılaştırmada benim için önemsiz.?
    ( Spacy2017 ve 4000 km)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Selam.

    S. Alpha' yı kullanmadım ama Pcx im ve Nmax im oldu, ikisi de 125 cc idi.

    Nmax daha sert ayarlı aralara virajlara daha rahat giren bir sürüşe sahip, hepsinden öte fren dozajı ve iyi lastik + ön arka Abs ile acil durumlarda çok daha stabil.
    Pcx ise daha rahat bir kullanıma, amortisörlere ve daha iyi yakıt ekonomisine sahip.

    Pcx 125 ile Nmax 155 arasında son sürat olmasa da kalkış ve ara hızlanma adına Nmax 155 bariz üstün olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 6 Mart 2020; 12:54:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Nmax'ın motor sesi ve sarsıntısı fazla mı hocam? Yoksa tatminkar mı?
  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Motor sesi ve titreşimi bana göre normal, hatta titreşim -rodaj sonrası- çoğu 125 cc ye göre az ama üzerinde gelen aynalar hafif ve bağlantıları ince, bazı devir aralıklarında aynada titreşim artıyor ve arkanızı bulanık görüyorsunuz, bu durumu başka ve kalın bağlantılı ayna alarak çözdüm.

    Nmax in kullanımı çok keyifli, ayrıca başta "bu çapta bir motorda fren çok iyi olsa ne olur olmasa ne olur" diyorsunuz ama frenlerine alışınca rakipleri bu konuda tedirginlik veriyor hatta ayrıca Forza 250 var ve Nmax deki frenaj bence üst sınıf olan Forza da yok, Forza' nın rodaj sonrası bu bağlamda iyileşmesini umuyorum açıkcası çünkü frenleri çok övülen bir model.

    İyileştirilmesi gereken yanı bence arka amortisörler; özellikle derin çukurlarda zaten sert olan Dunlop lastiklerle çok kuru tepkilere sahip, ama diğer yandan bu sertlik çok yüksek bir çevikliğe de neden oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Anladım ustadım değerli fikirleriniz için teşekkürler. Ben daha önce hiç motor kullanmadım. Scooter bile kullanmadım. Ancak iyi bir bisiklet kullanıcısıyımdır. Pek yararı olur mu bilmem ancak iyi de otomobil kullanırım. Gel gelelim scooterlara merak saldım ne yapsam bilmiyorum. Kimi 50cc ile başla derken kimi daha yüksek cc alabilirsin diyor. Ancak her yabancı olunan ürünün tehlikesi vardır ve açıkçası tedirginim. Nmax-155 çok hoşuma gidiyor. Biraz yüksek bir para evet fakat kullanım olarak keyifli ve performansı da şehiriçi için oldukça yeterli deniliyor.

    Kilom 105 ve rampalı yerde yaşıyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Selam.
    İyi bir bisiklet sürücüsü olmanız motosiklet için elbette ki çok büyük bir avantaj çünkü en başta iki tekerleğin dinamiğini çözmüş oluyorsunuz, zaten motosiklet kullanmaya başladığınızda da en sık karşılaşılan karmaşalardan biri olan kontra tekniğinin mantığını siz tahmin ediyorum ki çoğu kullanıcıdan çok daha erken çözebileceksiniz.

    Yerinizde olsam direkt 155 lik Nmax alırdım çünkü bu motorlar hem kullanım kolaylığı hem de rakiplerinden öne geçen güvenli fren sistemleri ile çok güzel makinalar. Eğer -zamanında bizim de yaptığımız gibi- 50cc ile motora başlarsanız tahmin ediyorum ki -gene bizim gibi- çok kısa bir sürede motorun yüksek devirde çalışıp kısıtlı bir hızda kalması (50cc ler kanunen 45km yapabilir) bir süre sonra size yetersiz gelecek ve motorunuzu büyütmek isteyeceksiniz, bu yüzden bence kilonuz ve yol şartlarını da göz önünde bulundurarak Nmax 155 almalısınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam fikrinizi değerlendireceğim. Tabi bu esnada B olan ehliyetimi A2'ye çevirmem şart gibi :) Nereden baksak bin lira masraf...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    Biz de "ehliyete gerek yok, geze geze süreriz bizim hızla işimiz yok" diyip 50cc aldık ama kısa süre sonra motorun çok bağırıp az gitmesi ve fazla minyon oluşu ehliyet kursuna yazılmamıza neden oldu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 12 Nisan 2020; 21:47:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Doğrudur hocam. O yüzden en başta ehliyeti A2'ye çevirmekte fayda var.. Yalnız inşallah sınavı geçerim :) Zor diyorlar..
  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Vitesli bir motosiklet ile pistte kukalar arası geçiş, büyükçe bir 8 in içinde dönme ve trafikte kullanım.
    Bana külüstür bir motor verdiler, zaten vitesli motosiklet de kullanmamıştım açıkcası biraz zorlandım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iki motora da sahip oldum ben pcx i tercih ederim. Kalitesi konforu kullanım hissi süper eksi olarak abs olmaması fakat kombine fren sistemi mevcut,ıslak ve kaygan zeminler de ayrı bir itina istiyor.
    Bu modellere alternatif aynı bütçede sym joymax tavsiye ederim. 90 km hızdan 110 km hıza geçince çok bişey değişmeyecek ama joymaxe geçerseniz hem bagajın artacak hem sele konforu artacak son hızınız 140km olacak(siz 120km hızla gidin rahat rahat) hem maruz kaldığınız ruzga'dan korunacak daha uzun seyahatler yapabileceksiniz.şimdiden hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pcx gibi 125 lik motorlarla saatte 100 km yi aşmamak gerekiyor. bence motor bu hızlar için fazla hafif. hani şöyle 150 - 160 kg olsa basarsın 130-140. bende pcx 125 abs siz model var. fren mesafesi sym joyride dan iyi. abs nin eksikliğini hiç hissetmedim. zaten sürat yapmam. yakıtı spacyden biraz fazla. amaa ayaklarının arasına öteberi koyamamak bazen büyük eksiklik oluyor. spacyden pcx e geçmek konfor olarak çok büyük bir sıçrama oluyor. ha bu arada koltuğun altına açık kask bile sığmıyor. koltuğu kapatınca kilidi zorlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erenberkay -- 15 Mayıs 2020; 10:17:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erenberkay

    pcx gibi 125 lik motorlarla saatte 100 km yi aşmamak gerekiyor. bence motor bu hızlar için fazla hafif. hani şöyle 150 - 160 kg olsa basarsın 130-140. bende pcx 125 abs siz model var. fren mesafesi sym joyride dan iyi. abs nin eksikliğini hiç hissetmedim. zaten sürat yapmam. yakıtı spacyden biraz fazla. amaa ayaklarının arasına öteberi koyamamak bazen büyük eksiklik oluyor. spacyden pcx e geçmek konfor olarak çok büyük bir sıçrama oluyor. ha bu arada koltuğun altına açık kask bile sığmıyor. koltuğu kapatınca kilidi zorlanıyor.
    Hocam spacy ya da pcx 125 alma arifesindeyim ben de. Şehir içinde kullanacağım o yüzden 70 kmh yukarısıyla işim yok sürat yapmayacağım yani. Genelde gezmek için kullanacağım ayrıca.Bu senaryo için hangisini önerirsiniz. Ayrıca spacyden pcx e geçmek konfor olarak çok büyük bir sıçrama oluyor derken iyi anlamda mı kötü anlamda mı ?




  • iyi anlamda tabiki. yakıt tüketimini arttırmadan daha iyi hızlanma, daha iyi fren mesafesi. 2 kişi daha rahat seyahat. ama dersenki ben şehirler arasıda gidicem pcx olurmu ? olmaz. 250 lik forza falan bakman lazım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.