Şimdi Ara

SORULAR VE CEVAPLAR >> Pilot Lisansı Almak için Uçuş Okullarına Başvuracaklara Yönelik SHGM Duyurusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
5
Favori
8.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yapmış olduğu duyuru Havacılık Bölümü'nde sorulan birçok soruyu cevaplamaktadır. Bu duyuru üst konu olarak kalacak ve bundan sonra burada cevapları olan sorular ayrı konu altında sorulması halinde kaldırılacaktır. Konu içerisinde fikirlerin paylaşılabilmesi ve akıla takılan ilave soruların sorulabilmesi için konu mesaja açık bırakılmıştır.


    EN ÇOK SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI

    Genel Müdürlüğümüze ulaşan muhtelif bilgilerde, kariyerini pilotluk mesleği üzerine yapmak isteyen veya bu amaçla halen uçuş eğitimi almakta olan öğrencilerin uçuş eğitimi ve sonrasında havayollarında çalışabilme konusunda bazı tereddütlerinin bulunduğu anlaşıldığından aşağıdaki bilgilerin kamuoyu ile paylaşılması ihtiyacı hâsıl olmuştur.

    Pilot Olmak İçin Türkiye'de Nerelere Başvurabilirim?
    Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş olan Uçuş Eğitim Organizasyonları, sivil havacılık sektörüne ihtiyaç duyulan pilot eğitimlerini vermektedir. Sivil havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilen Uçuş okulların listesini SHGM internet sitesinden veya aşağıda yer alan bağlantıdan görebilirsiniz.
    http://web.shgm.gov.tr/sektorel.php?page=ucusEgitimOrganizasyon

    Pilot Olmak İçin Ne Mezunu Olmam Gerekiyor?
    Uçuş eğitimi almak için Türk Sivil Havacılık Mevzuatına göre lise mezunu olmak yeterlidir. Ancak havayolu işletmeleri çoğunlukla üniversite mezunu pilot istihdamını tercih etmektedir. Lise mezunu olanların havayollarında pilot olarak istihdam edilme şansı düşüktür. Üniversite mezunları arasında da çoğunlukla teknik eğitim alanların tercih edildiği görülmektedir.

    Mezuniyet Dışında Dikkat Edilecek Başka Husus Var Mıdır?
    Havayolları, pilot adaylarını işe almadan DLR olarak adlandırılan veya buna benzer testlerden geçirmektedir. Bu testlerden başarılı olmak için adayın görsel hafıza, duyu organları arasındaki koordinasyon, konsantrasyon, temel fizik kavramları, üç boyutlu düşünme, algılama hızı ve geçici bellek gibi kriterler ölçülmektedir. Bu özellikleriniz zayıf ise eğitimlerinizi tamamlasanız bile havayollarında pilot olarak istihdam edilebilmeniz mümkün gözükmemektedir.

    Pilotluk İçin İngilizce Bilmek Ne Kadar Önemlidir?
    Sadece pilotluk mesleğinde değil havacılık sektörünün bütün çalışanlarının İngilizceye hâkim olması çok büyük önem arz etmektedir. Eğitim ve sınavlar İngilizce yapılmakta olup mesleki tüm dokümanlarda İngilizce olarak yayınlanmaktadır. Pilotluk mesleğine adım atmadan önce İngilizce eğitimi konusu muhakkak çok iyi düzeyde çözülmelidir. Konuşma, anlama düzeyinde iyi İngilizcesi olmayanların havayolları tarafından işe alınma imkânı yok gibidir.

    Hava Yolu Pilot Lisansına Sahip Olmak İçin Yaklaşık Ne Kadar Ücret Ödemem Gerekir?
    Havayolu pilotu (ATPL) lisansına sahip olmak için ödenmesi gereken ücretler, okullar arasında farklılık göstermekle beraber ortalama 80.000 Euro civarındadır.

    Paranızın karşılığında aldığınızın adil olup olmadığını ancak siz belirleyebilirsiniz. Maliyetleri muhakkak karşılaştırın. Bazı okullar fiyatlarını, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün asgari süre gerekliliklerine dayalı olarak belirlemektedirler; örneğin; hususi pilot lisansı için 45 saat gibi. Diğerleri ise fiyatlarını, "ortalama tamamlama süresi" rakamına dayalı olarak belirlemektedirler. Bazı okullar kitapları ve materyalleri, yer eğitimini, uçuş testini ve yazılı sınav ücretlerini fiyatlarına dâhil etmektedirler. Bazıları ise etmemektedirler. Başka bir deyişle, satır aralarını okuyun ve emsalleri kıyasladığınızdan emin olun.

    Ülkemizdeki birçok uçuş okulu eğitiminize ilişkin maliyetleri eğitiminiz gerçekleştikçe ödemenize imkân tanımaktadır.

    Bazı okullar, eğitimleri ile ilgili olarak, ne kadar uzun sürmesine bakılmaksızın lisansınızı sabit fiyat karşılığında alacağınızı taahhüt ederler. Satır aralarını dikkatlice okuyun, zira bu taahhütlerin pek çoğu belirli sayıda uçuş saati sonrasında sona ermektedir. Bu kez amacınızı gerçekleştirememiş olmanız halinde okul size eğitim vermeye devam edecektir; ancak taahhüt edilen tavanın üzerinde gerçekleşen eğitim için ödeme yapmak zorunda kalırsınız.

    Para iadesi konusunu soruşturunuz. Uçuş eğitimi için önceden ödeme yapmış olmanız, ancak şartların bu eğitime devam etmenizi engellemesi halinde, okulun para iadesi politikası hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir.

    Hava Yolu Pilot Lisansına Sahip Olmak İçin Ne Kadar Süreye İhtiyaç Var?
    Kariyerini pilotluk mesleği üzerine yapmak isteyen ve sonrasında havayollarında çalışmak isteyenlerin eğitimleri ortalama 18 ay sürmektedir.

    Birçok Uçuş Okulu Var, Hangisini Tercih Edeceğim, Nelere Dikkat Edeyim?
    Genel Müdürlüğümüze çok sık sorulardan biri, uçuş dersleri almak için başvurabileceğim en iyi yer neresidir?" şeklindedir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, uçuş okullarını bu şekilde bir sıralamaya tabi tutmamaktadır. Amacımız, tüm uçuş okullarının emniyetli bir şekilde işletildiğinden emin olmaktır. Bu okullar, Genel Müdürlüğümüz tarafından, uyulması zorunlu işletme gerekliliklerine ve periyodik denetlemeye tabidirler. Bununla birlikte, uçuş okulunun nasıl seçilmesi gerektiğine yönelik olarak ihtiyaçlarınıza ve bütçenize uyacak bir takım genel tavsiyelerde bulunabiliriz.

    Genel Müdürlüğümüz tarafından ruhsatlandırılan bütün okullar Pilot eğitimini vermeye yetkilidir. Fiyatlarının farklı olduğu gibi öğrencilere verdikleri hizmette ve eğitimin kalitesinde de farklılıklar olabilir. Okul seçerken öğrencilerin daha doğru karar verebilmeleri açısından aşağıdaki hususlara dikkat etmesi önem taşımaktadır.

    Gösterişli kitapçıkların ve çekici satış konuşmalarının sizi yanlış yönlendirmesine izin vermeyin. Bilgilendirici öz içeriği arayın. Söz konusu okulun felsefesi, hedefleri ve amaçları sizinkilere uyuyor mu ya da yakın mı? Tecrübenizi genişletmek için çok motorlu eğitim gibi ilave eğitimleri, mali yardımları, yerleşim imkânları mevcut mu?

    Okulun hâlihazırdaki öğrencilerinin sayısı ile birlikte mezun sayısı, mezunlarının iş bulma oranı, mezunlarının hangi havayollarında çalıştığı, eğitim uçaklarının sayısı ve yaşları, uçuş ve yer dersi öğretmenlerinin sayısı, simülatörlerinin sayısı gibi hususları uçuş okulunu seçimde dikkate alınmalıdır. Bu bilgilerin eğitim alınması planlanan uçuş okulundan yazılı olarak istenmesi daha faydalı olacaktır.

    Eğitim uçağı, yerde öğrendiklerinizi havada uyguladığınız yerdir Bir okulun sahip olduğu uçak sayısı, faal öğrencilerinin sayısına bağlıdır. Genel anlamda, bir eğitim uçağı dört veya beş tam zamanlı öğrenciye hizmet verir. Bu oran, yarı zamanlı öğrencilerde daha yüksek olabilir. Göz önünde bulundurulması gereken bir diğer husus da filonun basit, ileri ve çok motorlu uçakların karışımı olmasıdır. Uçakların iyi bakımda tutuluyor olması önemlidir. Bu sebeple seçeceğiniz firmanın Genel Müdürlüğümüz denetimlerinde ceza alıp almadığını aldıysa kaç ceza aldığı, cezanın son bir yılda olup olmadığı, uçuş okulunun kazası bulunup bulunmadığı şeklindeki soruları sormanız değerlendirmelerinizde yardımcı olabilir.

    Ayrıca eğitim kuruluşu ile uçuş saatine dayalı sözleşme yapılmasının uygun olacağı ve böylece eğitim seviyesinin arttırabileceği değerlendirilmektedir.

    Bu aşamaların tümünden geçtikten sonra, hâlihazırdaki öğrencilerden ve geçmiş dönem mezunlarından referanslar isteyiniz. Böylelikle, bu kişilerin herhangi bir problem yaşayıp yaşamadıklarını ve problemlerinin nasıl çözüme kavuşturulduğunu öğrenebilirsiniz.

    Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

    Aşağıda en fazla sorulan 2 tip Pilot Lisansı için detay bilgileri bulabilirsiniz:

    PPL HUSUSİ PİLOT LİSANSI KURSU:
    - En az 18 yaşında olmak,
    - En az lise ve dengi okul mezunu olmak,
    - SHGM' ce yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli sağlık sertifikasına sahip olmak.

    PPL kursu, 3-6 ay arasında bir eğitimi kapsamaktadır. 45 saat + 05 (gece isteğe bağlı) 50 saat uçuş eğitimi verilir.

    Bu eğitimin sonunda aday, pilot lisansına işlenen sınıf ve tipte hobi, eğlence ve hususi amaçlı uçuşlarda pilot olarak uçabilirler. Ancak Havayolunda çalışmak isteyen pilot adayları Hususi Pilot Lisansı eğitiminden sonra ATPL olarak adlandırılan Havayolu Nakliye Pilotu kursuna devam etmelidirler.

    ATPL ENTEGRE HAVAYOLU NAKLİYE PİLOTU KURSU:
    - En az 18 yaşında olmak,
    - En az lise ve dengi okul mezunu olmak,
    - SHGM' ce yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş havayolunda pilotluk yapmasında engel olmadığını gösteren geçerli sağlık sertifikasına sahip olmak,
    - İyi derecede İngilizce bilmek,
    - SHGM tarafından yetkili kılınmış Uçuş Eğitim Organizasyonlarında gerekli teorik bilgi ve uçuş eğitimini başarıyla tamamlamış olmak,
    - Teorik bilgi sınavlarında ve uçuş yetenek testinde başarılı olmak.

    Uçuş eğitimine yeni başlayan ya da ICAO Ek 1'e göre düzenlenmiş PPL Uçak veya PPL Helikopter lisans sahibi adaylar bu eğitime kabul edilir. İlk defa uçuş eğitimine başlayacak aday, öğrenci pilot şartlarını karşılamalıdır. Kurs en az 12 en fazla 36 ay arasında bir eğitimi kapsamaktadır. En az 750 saatlik teorik bilgi eğitimi ve hava aracı tip yetkisi eğitimi içermeyen en az 195 saatlik uçuş eğitimini kapsar.

    Bu eğitimin sonunda pilotlar ticari hava taşımacılığında ( havayollarında) çok pilotlu, çok motorlu uçaklarda ikinci pilot olarak görev yapabilecek düzeyde eğitilir ve CPL/IR(A) lisans ve sertifikası sahibi olurlar.

    http://web.shgm.gov.tr/kurumsal.php?page=duyurular&id=1&haber_id=2659

    Etiketler: pilot lisansı lisans ppl cpl atpl entegre modüler kurs uçuş okulu ücret havayolu nakliye hususi ticari kaptan f/o fo




  • Yardımcı pilotluktan kaptan pilotluğa geçiş hakkında bilgi verebilir misiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ot

    Yardımcı pilotluktan kaptan pilotluğa geçiş hakkında bilgi verebilir misiniz ?

    Gerekli minimum uçuş tecrübesi kriterleri sağlandıktan uçulan şirketin ihtiyacı doğrultusunda kıdem sırasına göre kaptanlık eğitimine tabi olunur. Başarılı olunursa kaptan pilot olarak göreve devam edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings

    quote:

    Orijinalden alıntı: ot

    Yardımcı pilotluktan kaptan pilotluğa geçiş hakkında bilgi verebilir misiniz ?

    Gerekli minimum uçuş tecrübesi kriterleri sağlandıktan uçulan şirketin ihtiyacı doğrultusunda kıdem sırasına göre kaptanlık eğitimine tabi olunur. Başarılı olunursa kaptan pilot olarak göreve devam edilir.


    teşekkürler
  • peki ben üniversite son sınıf öğrencisiyim şu anda, bu yıl içinde thy yada başka bir havayolu şirketi yetiştirmek üzere F.O ilanı verse bu yıl içinde okulu bitirmeden başvuru yapabilirmiyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icaa_61

    peki ben üniversite son sınıf öğrencisiyim şu anda, bu yıl içinde thy yada başka bir havayolu şirketi yetiştirmek üzere F.O ilanı verse bu yıl içinde okulu bitirmeden başvuru yapabilirmiyim ?

    Başvuru yaparsanız sınavlara girmek için evrak teslimine çağrıldığınızda mezuniyet diploması götürmeniz gerekir.
  • peki bazı öğrenciler frankfurt oxford a fln yollanıyor onlar bedava mu pilotaj eğitimi oluyorlar ? yoksa ücretli ya da üvretsiz olsun thy bütün öğrencileri ayrı ayrı filolar halinde değişik akademilere mi yolluyor ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • icaa_61 İ kullanıcısına yanıt
    Eğitim ücreti maaştan küçük meblağlar halinde kesiliyor.

    Daha önce eğitim verilen yerler:

    1) THY Akademi - İstanbul
    2) Anadolu Ünv. - Eskişehir
    3) THK- Ankara
    4) FIT - Florida / ABD
  • benim araştırdığıma göre yanılmışta olabilirim F.O olarak THY ye başvuruyorsun mükalatları testleri geçersen THY seni ücretsiz olarak okutarak kendi bünyesinde pilot yapıyor haksızmıyım ?
  • Yukarıda yazdığım gibi, ücret maaştan kesiliyor.
  • Bende uçuş okulu aracılığı ile pilotluk düşünüyorum. Kredi filan hepsini göze alırım ama şöyle bir sorum var. Ben sağlık MYO mezunuyum. Bizim bölümün dgs den devamı biyoloji ve hemşirelik. İkisinden herhangi birini bitirip bu süre zarfında uçuş okulunda da okuyup mezun olsam pilotluk yapamaz mıyım? Mühendislik şart mı ? Ayrıca üniversite pilotaj mı? Uçuş okulu mu ? Sizce ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dangery_love D kullanıcısına yanıt
    Paralı uçuş okulları için üniversite mezuniyet şartı yok. THY akademisi için ise işe alım ilanında kabul edilen bölümler yayınlanıyor. İlk başlarda sadece mühendislik bölümleri olmasına rağmen son yıllarda sözel bölümler dahil çok geniş çapta kabul söz konusu oldu.
  • mightywings kullanıcısına yanıt
    Uçuş okulları için üniversite mezunu olmaya gerek olmadığını biliyorum o açıdan sormadım. Ama bildiğim kadarıyla kaptan pilot olmak için lisans(4 yıllık) mezunu olmak şart. Bende sağlık myo mezunuyum. Bu aralar pilotaj için ciddi araştırmalar yapıyorum. Takıldığım nokta teknik eğitim yani mühendislik olması şart mı yoksa tercih nedeni mi ? Sizce THK veya Özyeğin Üniversitesi pilotaj mı ? Yoksa Dgs ile lisans tamamlayıp + uçuş okulu mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dangery_love D kullanıcısına yanıt
    4 yıllık lisans mezunu olma şartı sadece THY'de var, özel şirketlerde yok. THY için sorduğunuzu varsayarsak;

    1) Uçuş akademisine başvurmak için eskden belli başlı mühendislik bölümleri alınırdı sadece ancak son yıllarda sözel bölümler de dahil bir sürü farklı bölümden alınıyor.

    2) 4 yıllık bir üniversite bitirip üstüne pilotaj eğitimi alıp pilot lisansıyla THY'ye başvurulduğu durumda ise hangi bölüm olduğunun hiç önemi yok. Sınavları geçmeniz yeterli.

    Pilotaj bölümü okursanız mezun olduğunuzda sadece pilot olursunuz ve üniversite kapsamında daha iyi eğitim verildiğini düşünürsek sınavlarda ve eğitimde başarı oranı daha yüksek olabilir ancak 4 yıllık alakasız bir bölüm bitirirseniz önce o mesleği cebinize koyarsınız, üzerine özel uçuş okuluna giderek ikinci bir mesleği elde edebilirsiniz. Tabi ikinci yöntemde hızlandırılmış bir pilotaj eğitimi alacağınızdan havayolundaki eğitimlerde başarılı olabilmek için kendinizi geliştirmek adına daha fazla çaba göstermeniz gerekir.




  • Uçuş okulu daha mantıklı gözüküyor. Hem arada azımsanmayacak fiyat farkı var. Özyeğin üniversitesi zaten uçuşları ayjete yaptırıyor. THK Zaten malum. 4 yıl okumaktan sa 1,5 yıl da mezun olmak bence daha mantıklı . Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • meraba ben lise 3. Sınıf sayısal bölümü öğrencisiyim, anlayamadığım konu şu mesela ben anadolu üniversitesinde pilotajlığa girsem oraya da mı uçuş okulu gibi bir para yatırmak gerekecek mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shutterz66

    meraba ben lise 3. Sınıf sayısal bölümü öğrencisiyim, anlayamadığım konu şu mesela ben anadolu üniversitesinde pilotajlığa girsem oraya da mı uçuş okulu gibi bir para yatırmak gerekecek mi?

    Üniversitede hiçbir ücret verilmez.

    Ama mezun olduktan sonra, TİP için küçük ücretler ödenir. Her hava yolunda değişir bu ücret. Başka ücretler var mı bilmiyorum, bir soralım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sidik_lee -- 14 Temmuz 2014; 19:33:49 >
  • mightywings kullanıcısına yanıt
    Hocam, Anadolu üniversitesinden(pilotaj) mezun olursak (ya da burslu olarak THK (pilotaj));

    1) herhangi bir ücret verecek miyiz farklı eğitim ve sınavlar için?

    2) mezun olduktan sonraki aşamalar neler, yurt dışına gitme durumu olacak mı bu aşamalarda?
  • Hakikaten emek emek yazılmış elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yurtdışından almak mantıklı mı peki örneğim Macaristandan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.