Şimdi Ara

Sony Eurasia - Tüketici Mahkeme Mücadelem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İhtiyacı olanlar faydalansın diye yazıyorum.

    Çocukluğumdan beri en sevdiğim markadır Sony. Betamax video, derken VHS karşısındaki hezimetle VHS video ya geçiş.. hep ama hep Sony kullandım. ilk video kameram Sony video8 di.. daha sonra Sony Mini Dvd li kameraya geçmiştim.. hepsini de ilk çıktığı fiyatlarla ciddi paralarla aldım. Çocukluğumda Eve ilk müzik setini babamla doğubanktan almıştık amfi,kaset deck,pikap.. Sony yine..O setten önce kendinden amfili pikaplar vardı bilen bilri.. Yurtdışından getirtmişti babam.. ne ses veriyordu.. Sony di tabi.. Telefon furyasında Sony Ericcson ve sadece bir ara BB ve yine Xperia z , z2 ve z5 preimum la devam ettim
    67 ekran trinitron TV den Led e gelene kadar her değişim döneminde Sony kullandım

    İlk kez XZ5 Premium telefonumda bir arıza yaşadım.. hiç önemsemedim
    bunca yıl tık demeden çalışan cihazlardan sonra bu kadar kredisi vardı bende tabi

    Teleservise götürdüm.. 1 hafta sonra aradılar, gelin alın dediler.. gittim hemen orada test ettirdim.. ı-ıh.. olmamış
    hemen aynı dakika tekrar servise aldılar.. 15 gün sonra çağırdılar oldu diye..
    orada test ettik yok.. yine arıza devam ediyor.. hemen aynı anda servise aldılar.. bu işlem tam 5 kere tekrar etti tam 5 kere.. Nedense ben Sony'e olan manevi bağım nedeniyle hep bekledim.
    5. kez verdiğimde servisten de ses kesildi.. bu sefer ben son kez servise verdikten tam 30 gün sonra çağırılmadan kendiliğimden gittim.

    eğer olmayacaksa garanti şartlarını artık uygulamaya koysak mı dedim.. daha fazla beklemenin anlamı yok.. olmuyorsa olmuyor..
    bunu bizle değil Sony ile konuşacaksınız dedi Teleservis. ok..

    Onlar bana cihazı yenisi ile değiştirecekleri söylediler.. bende artık bu modelden soğuduğumu bana bir üst modeli verin ben varsa fiyat farkı ödeyeyim dedim... dediler ki olmaaaz.. sadece aynı modeli verebiliriz..
    o zaman ben hakkım olan para iadesini istiyorum dedim ki, para iadesi alsam gidip yine bir üst model Sony XZ Premium alacağım zaten:)
    ona biz şey yapamıyoruz dediler.. ne yapamıyorsunuz?.. şey.. ancak yasal yoldan ilerleyebilirsiniz..

    aslında bana telefonu yenilemeyi kabul ettiklerini beyan eden sms attıkları anda benim kanunen bu parayı talep edebileceğimi bilmeleri lazım.. ama yok.. illa uğraştıralım nasıl olsa pes eder biz istediğimiz yaptırırız düşüncesi..

    cihaz fiyatlı.. İlçe Tüketici Hakem heyeti sınırının üzerinde.. İl Tüketici hakem heyeti telefonlarını deneyin bakalım açan var mı?.. sonunda nerede olduğunu bulup internetten öğrendiğim bilgilerle dilekçe evrak hazırlayıp İl Tüketici Hakem Heyetine başvurdum- Sirkeci de. İl Heyeti tek bir yeredeymiş..

    Neyse 2,5 ay sonra karar elime geldi.. Sonyeurasia nın yasal faizi ile beraber parayı bana ödemesine karar verildi..
    adamlardan savunma da istenmiş.. karar tutanağında savunmaları yazıyor.. utanmadan demişler ki tüketicinin seçimlik hakkı doğmamıştır.. bunlar da sözde hukukçu..ulan şebek 3-4 ay serviste kalmış.. tamir edememişsin, tüm servis raporları elimde üstelik değişimi kabul ettiğini yazmışsın hala hak oluşmamıştır diyorsun.. ne diyeyim ben sana..

    bekledim bakalım arayan soran olacak mı.. yok tabi:)

    ben aradım.. hemen mahkeme kararı ve nüfüs kağdı fotokopisi ve iban no gönderirmisiniz dediler
    aaa dedim sonunda hatalarını anladılar.

    aradan 3 hafta geçti.. tık yok.. ne arayan ne hesaba para yatıran. bir kaç kez e-mail ile hatırlatma yaptım dönüş bile yapmadılar..

    İşin aslı şudur
    -normal güvenilir bir firma işi hiç bu noktaya getirmeden garanti dahilinde bir cihazı 5 kez serviste uğraşıp 3-4 ay tamir edememişse özür diler ve değişim de istemeyen müşterisine anında ödemeyi yapar.

    -orta güvenilir bir firma ise bakalım birde tüketici hakem heyeti ne diyecek diye bekleyebilir.

    Oysa Hakem Heyeti kararı sadece karar.. Evet mahkeme kararı yerine geçiyor ama hiç bir zorlayıcılığı yok.. o karar ile size para ödemek zorunda değiller ta ki siz o kararı yasal işleme sokana kadar.. işte orta güvenilir bir firma; heyette karar vermiş der ve daha da uzatmadan özür diler hemen ödeme yapar.

    -Çakallar ise.. der ki birazda icra mahkemesi ile uğraşsın.. tebliğ gelince öderiz.. zeki ya..

    Koskoca Sony yi düşürdükleri duruma bakarmısınız.

    Sonunda içim cız ederek çocukluğumun markasını İcraya verdim. Tüketici heyet kararı mahkeme kararı yerine geçiyor.
    itiraz edebilecekleri hiç bir şey de yok..İcra dairesi İlamlı olarak işleme aldı. Yani icrayı durdurma itiraz şansları yok..seve seve ödeyecekler.. 2-3 hafta içinde.. ödemezlerse haciz memurlarıyla kapılarına dayanmazsam şerefsizim..

    Şimdi Sonyeurasia da çalışan sözde yetkili/ler acaba Sony markasını benim kadar seviyormudur?

    Mayıs 2017 itibarıyle 40,5 milyar dolarlık değeriyle dünyanın en büyük 500 firması arasında olduğu Forbes tarafından açıklanan Sony nin üstelik müşteri bu kadar haklı bu kadar mağdur olmuşken 3200 tl için böyle bir aşağılık muameleye muhattap etmeyeceğini, binlerce özür ile hatasını telafi yoluna gideceğini bilmiyormudur?

    Bu aciz stratejiyi uygulayan, Sony'nin ne olduğundan habersiz sözde yöneticlere yarın daha iyi maaş verseler emin olun derhal rakip firmaya geçerler ama müşteri o firmanın en büyük hazinesidir..

    yarım asırlık sadık bir müşterilerini yani beni kaybettiler.

    Türkiye de bu kafada insanlar tarafından yönetildiği sürece Tek bir Sony ürünü artık almam, yakınlarıma da gereken uyarıyı yapacağım.



    Not:Tüketici hakem heyeti ve icra konularında derdi olanlar varsa yaşadıklarımdan öğrendiğim kadarıyla yol gösterebilirim. kendi başıma uğraştığım için bayağı bilgi sahibi oldum:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Semih72 -- 20 Eylül 2017; 16:51:10 >







  • Merhaba Semiy bey. Öncelikle yazınız için teşekkürler aydınlatıcı olmuş. Bende aynı sorunu yaşıyorum öğrenmek istediğim bikaç şeyi size sormak istedim arkadaşım tavsiye etti.

    Ben 16 gün önce Sony xa1 aldım. Faturaya yansıtarak toplam fatura bedeli 2180,00 tl idi. 12. gün de ekranın ü tuşu ve çevresi artı ekranın sol üst kısmı gitti. Ne düşürdüm ne bişey yaptım. Mağazaya gittim iade istedim. İade istemeden önce tüketici derneğini aradım İzmir'deki, teleservisten kullanıcı hatası olmadıgına dair bir belge alın sonra hakem heyetine başvurun dediler. Mağazaya önce sorun, iade etmezlerse parayı mhakem heyetine gidin dedi. Bende servise götürdüm ve kullanıcı hatası olmadığına dair belgeyi aldım. Para iadesi istediğimi de yazdırdım. Başta öyle bir belge vermiyoruz dediler ama ben biraz sinirlendim ve bağırdım hafiften. Sonra yaptılar.

    Biraz önce hakem heyetine gittim. Başvurdum. 2-3 ay sonra evinize evrak gelicek dediler. 15 gün içinde mağazanın itiraz hakkı var dediler. Eğer itiraz etmezlerse paranı hemen alırsın dediler. Zaten kullanıcı hatası olmadığına dair belge senin lehine dediler. Eğer itiraz ederlerse mahkemeye gidersin yine vermezlerse icraya gidersin dediler. Gerçekten isteseler verebilirler hemen. Bir telekominikasyon mağazasında çalışırken müdür 24 aylık faturaya yansıtılarak cep telefonu alıyordu ve onu peşin satıp kendisi taksiti ödüyordu. Bir nevi kredi çekiyor gibiydi. Burda söylemek istediğim yani hemen iade edebiliyordu. Nede olsa müdür ya. Yani isteseler hemen iade yapabilirler ama dediğiniz gibi uğraştırıyorlar.

    Şimdi ben 2-3 ay bekleyeceğim sanırım. Evime evrak gelicek sonra mağazaya gidicem vermezlerse icraya başvurucam. Bu kadar süreç geçmesi beni üzdü, 2-3 nasıl bekliycem ve bu bekleme süresinde faturamı da seve seve ödiycem sanırım.

    Birde bazen hediye çeki veriyorlarmış fatura tutarına göre ama ben hediye çeki istemiyorum onu nerde kullanıcam ki 2180 liralık bişey alamam. Zaten peşin parayı aldığımda bir kısmını ihtiyaçlarım için kullanıp kalan kısmını kenara atıp her ay ödemesini yapıcam.

    Bende sony hastasıydım. Xperia U ile başladım ve çok sevmiştim. Diğer telefonlara oranla çok hızlı ve iyiydi. Işığı yanıyodu falan güzeldi. Şimdi de telefon ihtiyacım vardı ve aklımda sony den başka telefon yoktu. Tam bütçeme uygun olarak xa1 i gördüm ve hemen aldım. Nede olsa sony dedim. Özellikleri çok iyiydi ama hiçte 3 gb ram varmış gibi çalışmıyor. Yavaş açılıyor uygulamalar kısmı bile. Z5 alsaydım daha iyiydi heralde Z 3 ten itibaren çok iyi olduğunu sanıyorum hala.

    Sizce telefonu 2-3 ay normal kullansam bişey olurmu. Olur düşer bişey olur bu sefer bize verdiği gibi telefonu geri vermemiş servis sonrası kendi hatasından dolayı cihaz zarar görmüş derler diye kullanmak istemiyorum. Bu 2-3 aylık süreci hızlandırma gibi bir durum yokmu. Eğer 2-3 ay ödeme yapmassam benim aleyhime olurmu. Evrak pat diye gelirse ben evde yoksa posta kutusuna atmayı başarabilirlermi acaba(iş güzer olmuş herkes atmaz bile artık bilmiyorum ben yokum diye geri göndermesinler de.

    Ayrıca bu süreci takip etme gibi bir durum varmı. Ne kadar zaman sonra elime heyet kararının geçeceğiyle ilgili. Biraz uzun yazdım kusura bakmayın. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farsighted -- 20 Eylül 2017; 16:55:26 >




  • farsighted F kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun öncelikle..
    ama en azından elinizde sağlam belge var..sonunda iade alacaksınız
    valla bana hediye çeki teklif etselerdi ben kabul ederdim hatta ben onlara neden böyle bir yol uygulamıyorsunuz sadece Sony mağzalarında geçerli bir çek verseydiniz bu iş çoktan kapanırdı diye....çünkü zaten hemen gidip yine Sony alacaktım ama onu dahi teklif etmediler. çok ilgisiz ve bilgisizler.. muhattap olduğun kişiler konuyu birbirine pas edip duruyor.. sıkıntı orada

    Hakem heyeti kararı 2-3 ay sürüyor.. neticeden sonra aslında adam olsalar ödeme yaparlar ama bende hala yapmadılar,
    cevap bile vermiyorlar .bu yüzden icraya gitmek zorunda kaldım.. İcra işide o kadar sıkıntılı değilmiş yalnız.
    1 saat içinde adliyede tüm işlemleri tamamlayıp çıktım. 3 hafta bekleyeceğiz dediler eğer hala yatmazsa buraya gelin hacize gideceğiz dediler. acelem yok.. ödemesinler de haciz memurlarıyla bir baskın yapayım:))

    faturanızı ödeyip ödememe ve telefonu şu anda kullanıp kullanmama konusu beni aşar.. avukat değilim sadece böyle bir başvuru yapmak isteyenler işe nasıl başlayacağını bilmezler benim gibi. o konuda ancak bildiklerimi söyleyebilirim

    Bu arada Hakem heyeti kararı taahhütlü geliyor merak etmeyin size mutlaka ulaşır

    iyi akşamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Semih72 -- 20 Eylül 2017; 18:51:35 >




  • Merhabalar bende yıllardır sony kullanıcısıyım ve severek kullandığım bir markaydı taaki m5 model telefonumu 8. kere servise verene kadar 6 kez teleservice 1 kere kvk'ya gönderdim en son twitter üzerinden iletişime geçtim ve iki gün önce +30'lu bir numaradan aradılar durum için üzgün olduklarını tekrar kvk servisine yönlendirmemi istediler yine kıramadım ve son kez kvk'ya dün gönderdim hadi 2-3 ay tüketici heyetini beklemeyim, yaparlar dedim ama keşke en baştan tüketici heyetine başvuru yapsaymışım bakalım ne olacak.
  • sezerhs S kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun size de
    benim için hala global anlamda Sony en güvenilir marka.. kalitesi tartışılmaz..
    arıza dediğin her cihazda olur.. mühim olan bundan sonraki süreç
    ben ki hiç bir cazgırlık yapmadan kuzu gibi 5 kez bana teslim bile edilemeden üstüste servise almalarına ses etmedim.
    ama bunun karşılığında sende sorumluluğunu yerine getir arkadaş.. garanti belgesi veriyorsun.. neden?
    orada aynen şartlar oluştuğunda değişim veya müşteri isterse para iadesi yapılır yazıyorsun..
    sözünün arkasında niye durmuyorsun da bizi mahkemelerde uğraştırıyorsun?

    İşte bu yakışmıyor Sony gibi bir markaya
    Başta da söyledim.. bu stratejiyi uygulayanlara yarın %10 fazla maaş teklif et en büyük rakip firmaya geçerler..
    Sadece ben Xperia z kullanmaya başladıktan sonra Sony nin telefonu olduğunu bile bilmeyen yani elektronikle hiç alakası olmayan iki arkadaşımın Sony almasına vesile oldum.. biri Z biri Z2 almıştı. Referansları da benim.. beni tanıyor merakıma güveniyor ve aldılar.. Sony gibi doğru dürüst reklam yapmayan, elektronik marketlerde standlara ürün koymayan bir firmanın en büyük gücü sadık müşterileridir.

    Umarım sorununuz çözülür. ama siz direk arayıp tamirini değil ürünün yenisi ile değiştirmek istiyorum da diyebilirsiniz.. anladığım kadarıyla artık garanti şartlarınız oluşmuş durumda. para iadesi kısmı sıkıntılı.. ürün yenileme de sorun çıkartmıyorlar sanki.




  • Geçmiş olsun hocam tekrardan. Bu Sony bir beni mağdur etmedi herhalde, o da yakındır diye hissediyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BRC_KHAN kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ediyorum..
    aslında sorun Sony'de değil. ürünleri dediğim gibi bence gerçekten üst kalite ama sorun burada bizlerle muhattap olanların
    içinde bulundukları şirketin büyüklüğünden habersiz olmaları

    aldığınız üründe sıkıntı çıkmazsa süper.. ki genelde de çıkmıyor ama çıkarsa yandınız..:) Buradakli zihniyet ile uğraş dur.
  • Yıllardır Sony kullanan birisi olarak bende sizler gibi aynı sonuca vardım.

    Sony=Pişmanlıktır.

    Sony bu olumsuz durumu tek bir şekilde çözebilir o da kendi servis ağını oluşturmak.
  • aquapolis kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle doğru kendi servis ağını oluşturmadan hiç bir şekilde bu piyasada tutunamaz, kemik müşterileri var (mesela ben) tamam ama onlarda tek tek dökülüyor artık.
  • Geçmiş olsun bende de aynı durum var ayın 18'inde tüketici hakem heyetine verdim sonucu bekliyorum gerekirse basın çağıracağım SONY Türkiye rezaletini duyurmak için. Böyle ilgisiz bir firma görmedim. Asus kullandım her seferinde aynı servis üstelik teleservice bana hiç sıkıntı çıkarmadılar çünkü asus türkiye çalışanları her duruma çözüm getirebiliyorlar 20 iş garantide dolan cihaz için mail attım ertesi gün iade değişim kararını yolladılar. SONY ise basit birşeyi bahane ederek telefonumu garanti dışı bıraktı

    Aşağıdaki USB portun orda kırık var ama USB ile bağlantısı vs yok bunu banahe edip cihazı garanti dışı bıraktılar ki cihazın yazılımsal problemi vardı herhangi fiziksel donanımsal problemi yok. Hakem heyeti kararı gelsin detaylı yazacağım foruma, SONY ürün olarak iyi ama çalışan ve hizmet kalitesi olarak berbat bir firmadır.

    Sony Eurasia - Tüketici Mahkeme Mücadelem




  • Ben de Z5 premium mağduruyum ve tüketici mahkemesine başvurdum. Sonucunu bekliyorum. Servisi desen rezalet, müşteri hizmetleri desen sorumsuz. Böyle bir markaya bunlar hiç yakışmıyor. Bir daha Sony telefon mu çok zor.
  • @Semih72
    Sizin yaşadığınız olayın benzerinin de ben arefesindeyim.
    Sony kablolu kulaklık aldım, 1 ay nizami kulanımdan sonra kulaklık bozuldu. (vatan bilgisayardan aldım)
    Ürünü 3 defa servise gönderdim (vatan bilg aracılığıyla), kablonun hiç bir kısmında ezilme, çekme veya başka hasar olmamasına rağmen, "kullanıcı hatası-kablo kopuk" olarak ürün iade oldu.
    Ben bu duruma itiraz etsem, ne kadar şansım olur SONY servisi karşısında?
    Ayrıca itiraz ve hakem heyeti prosedürleri nasıl oluyor, yönlendirici bilgi rica ederim sizden.
    Teşekürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Levcho

    @Semih72
    Sizin yaşadığınız olayın benzerinin de ben arefesindeyim.
    Sony kablolu kulaklık aldım, 1 ay nizami kulanımdan sonra kulaklık bozuldu. (vatan bilgisayardan aldım)
    Ürünü 3 defa servise gönderdim (vatan bilg aracılığıyla), kablonun hiç bir kısmında ezilme, çekme veya başka hasar olmamasına rağmen, "kullanıcı hatası-kablo kopuk" olarak ürün iade oldu.
    Ben bu duruma itiraz etsem, ne kadar şansım olur SONY servisi karşısında?
    Ayrıca itiraz ve hakem heyeti prosedürleri nasıl oluyor, yönlendirici bilgi rica ederim sizden.
    Teşekürler
    Geçmiş olsun

    ürünü 3 kez servise gönderdim demişsiniz servise alırken üründe gözle görülen bir hasar varmı diye bakıp alındı evrağına bunu yazarlar. sizin evraklarda böyle birşey yazılı mı?

    3 sefer gönderdim den kastınız her seferinde tamir edilip size verildi ve bir süre sonra yine mi arıza yaptı?

    detayları bilmediğimden birşey söyleyemiyorum açıkcası..

    Kadıköy de ilçe tüketici mahkemesine servis raporları, fatura ve varsa tüm yazışmalar ile gidip bir görüş isteyebilirsiniz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Semih72

    Geçmiş olsun

    ürünü 3 kez servise gönderdim demişsiniz servise alırken üründe gözle görülen bir hasar varmı diye bakıp alındı evrağına bunu yazarlar. sizin evraklarda böyle birşey yazılı mı?

    3 sefer gönderdim den kastınız her seferinde tamir edilip size verildi ve bir süre sonra yine mi arıza yaptı?

    detayları bilmediğimden birşey söyleyemiyorum açıkcası..

    Kadıköy de ilçe tüketici mahkemesine servis raporları, fatura ve varsa tüm yazışmalar ile gidip bir görüş isteyebilirsiniz..

    Alıntıları Göster
    Ürünü 3 defa gönderdim, hiç tamir olmadı. Her seferinde, "kullanıcı kaynaklı, garanti harici iade" gibi tanımlar yazılmıştı. Ürünü gönderirken VATAN BİLGİSAYAR daki servis elemanı kontrol etti ve kabloda hasar yok olarak belirtti, ancak ürün servisten geri geldiğinde, net bir açıklama olmaksızın iade edilmişti.
    Yönledirme için teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.