Şimdi Ara

Soğutma işi uzmanlık ister

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
1
Favori
47.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar sizlere kısaca soğutma konusunda teorik değil pratik olarak bildiklerimi aktaracağım..

    ben bir profesör değilim akademik bir eğitimim yok ama soğutma teknolojileri konusunda uzman olduğumu belirtmek isterim yaklaşık 25 yıllık deneyime sahibim yani çıraklık kalfalık ve ustalık aşamalarından geçmiş ve şu an ülkemizde 1 kaç firmanın yetkili servislik hizmetini vermekteyim..

    burada forumda soğutma konusunda geçen diyalogları okuduğumda kendimi gülmekten alamadığımı hatta kahkahalarla güldüğümü belirtmek isterim...

    amacım soğutma sistemleri konusunda bilhassa soğutucu akışkanlarla soğutma konusunda katkı sağlamak isterim...

    bazı arkadaşlarımız okuduğum topiclerde bir çok yanlışlıklar yaptığını gördüğümde bu foruma üye olmaktan kendimi alıkoyamadım....

    burada yapılan yanlışlıkları düzeltme konusunda yardımcı olmak istiyorum...

    ilk önce kompresör ve capillary seçimi ile başlamak istiyorum..

    kompresör seçimi bu konu çok önemlidir.. öyle her önüne gelen kompresör seçimi soğutmada uygun performans vermez kompresör seçerken dikkat edilecek noktalar başarının anahtarıdır....

    3 çeşit kompresör (ekovat) vardır üç ününde güçleri aynı olmasına rağmen soğutma için kullanılacak yere ve duruma göre değişiklik gösterirler...

    1.low calori kompresörler genelde derin dondurucu şoklama odaları şoklama tünelleri gibi soğutma sistemlerinde kullanılırlar şalışma şartları eksi 18 ile eksi 70 cantigrad arası çalışırlar
    2. medium calori veren kompresörler genelde sıfır ile eksi 18 cantigrad derece arası çalışırlar soğuk hava odaları et mamulleri saklamak örneğin kasapların kullandığı sistemlerdir..
    high calori kompresörler genelde klimalarda ve sebze meyve saklama odaları gibi dondurmayan ama oda sıcaklığından daha düşük sıcaklık istenen yerlerde kullanılırlar...

    cpu konusuna gelince bence olması gereken low kalori ekovat kompresör seçimi isabetli karar olacaktır....

    capillary e gelince yani kırcal boru dediğimiz içinden gaz geçen ve genişlediğinde patlama yaparak bulunduğu çevrenin ısısını alarak soğutmayı gerçekleştiren en önemli parçadır... kırcalın boyu ve çapıda soğutmanın anahtarıdır....



    benimde pc ler hakkında fazla bi bilgim olmadığından sizlerde pc donanım konusunda yardım isteyeceğim zaman zaman benimde kafamda bi projem var belki burada onu gerçekleştirip birlikte bi şeyler paylaşarak ortaklaşa bi eser ortaya çıkarabiliriz diye düşündüm ilerleyen zamanlarda tekrar birlikte olacağız

    yoruldum şimdilik bu kadar sorularınızı almaya başladıkça elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım..







  • ARAMIZA HOŞ GELDİN adaş
    dediğin gibi soğutma işi iyi bilgi ve sağlam tecrube ister bu işi bilen insan yapar bilemeyen zaten ilk raund da nakavt olur hevesi kalmaz yapıcağı işten pc soğuyacağına kendi soğur
    nitekimde çoğu projeler yapım aşamasında yarıda kalmış ve tamamlanamamıştır

    sana pc soğutma konusunda uyguladığımız konunun li
    nkini vereyim baştan sona oku bayağı bi mücadele etmiştik baha ile


    http://forum.donanimhaber.com/m_3001171/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet328

    ARAMIZA HOŞ GELDİN adaş
    dediğin gibi soğutma işi iyi bilgi ve sağlam tecrube ister bu işi bilen insan yapar bilemeyen zaten ilk raund da nakavt olur hevesi kalmaz yapıcağı işten pc soğuyacağına kendi soğur
    nitekimde çoğu projeler yapım aşamasında yarıda kalmış ve tamamlanamamıştır

    sana pc soğutma konusunda uyguladığımız konunun li
    nkini vereyim baştan sona oku bayağı bi mücadele etmiştik baha ile


    http://forum.donanimhaber.com/m_3001171/tm.htm
    hoş bulduk adaş


    okudum ve hayretler içerisinde kaldım çok şaşırdığımı itiraf etmeliyim bizim içimizde ne cevherler varmış meğer soğutma işine merak saran arkadaşları ve yaptıkları başarılı çalışmaları gördükçe göğsüm kabardı ve gurur duydum ...

    yapılan bazı hatalar dışında veya eksiklikler dışında yapılanlar oldukça başarılı diyebilirim..

    ben izninizle bildiklerimi anlatmaya devam etmek istiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tekirdağlı-klimacı -- 10 Eylül 2008; 12:14:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    hoş bulduk adaş


    okudum ve hayretler içerisinde kaldım çok şaşırdığımı itiraf etmeliyim bizim içimizde ne cevherler varmış meğer soğutma işine merak saran arkadaşları ve yaptıkları başarılı çalışmaları gördükçe göğsüm kabardı ve gurur duydum ...

    yapılan bazı hatalar dışında veya eksiklikler dışında yapılanlar oldukça başarılı diyebilirim..

    ben izninizle bildiklerimi anlatmaya devam etmek istiyorum...

    Alıntıları Göster
    Soğutma ve iklimlendirme sistemlerinin fonksiyonlarını tam olarak yerine getirebilmeleri için,bu sistemlerde uygun miktarda soğutucu akışkanın bulunması gerekir.
    Soğutucu akışkanın gerekenden az olması durumunda sistem içinde yeterli debide akışkan sirkülasyonu sağlanamayacağı için kompresör emiş basıncı azalır ve sistemin soğutma kapasitesi düşer.Hermetik kompresörlerde motorun soğutulması stator sargıları üzerinden geçen akışkan ile sağlandığından,akışkan debisinin düşk oluşu kompresörde aşırı ısınmaya neden olur.Ayrıca soğutma yağının akışkan tarafından kompresöre taşınması zorlaşır ve sistemin çeşitli yerlerinde istenilmeyen yağ birikmeleri görülür.Bunun sonucunda kompresör yağ seviyesinin azalmasından kaynaklanan arızalar ile karşılaşılır. bu belki hemen olmayabilir ama stabil çalışmayan bilgisayar işlemcisinde görev yapan sistemin uygun olmayan miktarlarda yapılan gaz şarzları ile arıza yapma ihtimali oldukça yüksektir.
    Soğutucu akışkanın gerekenden fazla olması durumunda ise kondenserde aşırı miktarda sıvı akışkan bulunur ve kompresör çıkış basıncı normal değerinin üzerine çıkar.Yüksek soğutucu akışkan debisi için yetersiz kalan evoparatörden çıkan akışkan kızgın buhar olmayıp,doymuş sıvı-doymuş buhar karışımından oluşur.
    Akümülatöründe yetersiz kalmasıyla kompresöre sıvı akışkan girmesi durumunda kompresör valflerinin zarar görmesi ve kompresör yağının sıvı akışkan tarfından dışarıya sürüklenmesi gibi olumsuzluklar ile karşılaşılır.büyük kapasitedeki soğutma sistemlerinde bulunması gereken soğutucu akışkanın miktarının çok hassas bir değerde olmasıına gerek yoktur.Buna karşılık küçük kaapasiteli soğutma sistemleri için kritik bir soğutucu akışkan sarjı söz konusu olup,sistemden istenen performansı alabilmek için bu kritik sarjın sağlanması gerekir.Kritik sarjın değeri ise sistemin soğutma kapasitesine boru hattının uzunluğuna,soğutucu akışkanın türüne ve çalışma sıcaklıklarına bağlı olarak değişir.Kritik sarjın,yada büyük soğutma sistemlerinin de kapsayacak daha genel bir deyimle uygun miktarda soğutucu akışkan sarjının yapılabilmesi amacıyla *Ağarlık ölçme metodu *Gözetleme camı metodu *Aşırı soğutmanın ölçülmesi metodu *kızgınlığın ölçülmesi metodu *Emiş hattı buzlanma metodundan,sistem için elverişli olan herhangi biri kullanılabilir.
    Bu metodlara değinmeden önce,bir soğutma sistemine akışkan sarjının nasıl yapılabileceği üzerinde duralım.Soğutucu akışkan,sıvı yada buhar halinde olmak üzere iki değişik fazda soğutma sistemia içine konulabilir.Hangi türde sarj yapılırsa yapılsın,soğutma sistemi atmosfere açılmış ise,sarj işlemi yapılmadan önce bir vakum pompası yardımı ile tekli yada üçlü vakumlama yöntemlerinden biri kullanılarak sistem içinde 500-1000 mikron değerinde vakum sağlanmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    Soğutma ve iklimlendirme sistemlerinin fonksiyonlarını tam olarak yerine getirebilmeleri için,bu sistemlerde uygun miktarda soğutucu akışkanın bulunması gerekir.
    Soğutucu akışkanın gerekenden az olması durumunda sistem içinde yeterli debide akışkan sirkülasyonu sağlanamayacağı için kompresör emiş basıncı azalır ve sistemin soğutma kapasitesi düşer.Hermetik kompresörlerde motorun soğutulması stator sargıları üzerinden geçen akışkan ile sağlandığından,akışkan debisinin düşk oluşu kompresörde aşırı ısınmaya neden olur.Ayrıca soğutma yağının akışkan tarafından kompresöre taşınması zorlaşır ve sistemin çeşitli yerlerinde istenilmeyen yağ birikmeleri görülür.Bunun sonucunda kompresör yağ seviyesinin azalmasından kaynaklanan arızalar ile karşılaşılır. bu belki hemen olmayabilir ama stabil çalışmayan bilgisayar işlemcisinde görev yapan sistemin uygun olmayan miktarlarda yapılan gaz şarzları ile arıza yapma ihtimali oldukça yüksektir.
    Soğutucu akışkanın gerekenden fazla olması durumunda ise kondenserde aşırı miktarda sıvı akışkan bulunur ve kompresör çıkış basıncı normal değerinin üzerine çıkar.Yüksek soğutucu akışkan debisi için yetersiz kalan evoparatörden çıkan akışkan kızgın buhar olmayıp,doymuş sıvı-doymuş buhar karışımından oluşur.
    Akümülatöründe yetersiz kalmasıyla kompresöre sıvı akışkan girmesi durumunda kompresör valflerinin zarar görmesi ve kompresör yağının sıvı akışkan tarfından dışarıya sürüklenmesi gibi olumsuzluklar ile karşılaşılır.büyük kapasitedeki soğutma sistemlerinde bulunması gereken soğutucu akışkanın miktarının çok hassas bir değerde olmasıına gerek yoktur.Buna karşılık küçük kaapasiteli soğutma sistemleri için kritik bir soğutucu akışkan sarjı söz konusu olup,sistemden istenen performansı alabilmek için bu kritik sarjın sağlanması gerekir.Kritik sarjın değeri ise sistemin soğutma kapasitesine boru hattının uzunluğuna,soğutucu akışkanın türüne ve çalışma sıcaklıklarına bağlı olarak değişir.Kritik sarjın,yada büyük soğutma sistemlerinin de kapsayacak daha genel bir deyimle uygun miktarda soğutucu akışkan sarjının yapılabilmesi amacıyla *Ağarlık ölçme metodu *Gözetleme camı metodu *Aşırı soğutmanın ölçülmesi metodu *kızgınlığın ölçülmesi metodu *Emiş hattı buzlanma metodundan,sistem için elverişli olan herhangi biri kullanılabilir.
    Bu metodlara değinmeden önce,bir soğutma sistemine akışkan sarjının nasıl yapılabileceği üzerinde duralım.Soğutucu akışkan,sıvı yada buhar halinde olmak üzere iki değişik fazda soğutma sistemia içine konulabilir.Hangi türde sarj yapılırsa yapılsın,soğutma sistemi atmosfere açılmış ise,sarj işlemi yapılmadan önce bir vakum pompası yardımı ile tekli yada üçlü vakumlama yöntemlerinden biri kullanılarak sistem içinde 500-1000 mikron değerinde vakum sağlanmalıdır.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım copy-paste yaptığın yeri de yazsan iyi olur.. Örnek:
    Alıntıdır :http://www.binaisletimi.com/2007/06/23/klimaya-kasilacak-sogutucu-akiskan-miktarinin-belirlenmesi/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    Soğutma ve iklimlendirme sistemlerinin fonksiyonlarını tam olarak yerine getirebilmeleri için,bu sistemlerde uygun miktarda soğutucu akışkanın bulunması gerekir.
    Soğutucu akışkanın gerekenden az olması durumunda sistem içinde yeterli debide akışkan sirkülasyonu sağlanamayacağı için kompresör emiş basıncı azalır ve sistemin soğutma kapasitesi düşer.Hermetik kompresörlerde motorun soğutulması stator sargıları üzerinden geçen akışkan ile sağlandığından,akışkan debisinin düşk oluşu kompresörde aşırı ısınmaya neden olur.Ayrıca soğutma yağının akışkan tarafından kompresöre taşınması zorlaşır ve sistemin çeşitli yerlerinde istenilmeyen yağ birikmeleri görülür.Bunun sonucunda kompresör yağ seviyesinin azalmasından kaynaklanan arızalar ile karşılaşılır. bu belki hemen olmayabilir ama stabil çalışmayan bilgisayar işlemcisinde görev yapan sistemin uygun olmayan miktarlarda yapılan gaz şarzları ile arıza yapma ihtimali oldukça yüksektir.
    Soğutucu akışkanın gerekenden fazla olması durumunda ise kondenserde aşırı miktarda sıvı akışkan bulunur ve kompresör çıkış basıncı normal değerinin üzerine çıkar.Yüksek soğutucu akışkan debisi için yetersiz kalan evoparatörden çıkan akışkan kızgın buhar olmayıp,doymuş sıvı-doymuş buhar karışımından oluşur.
    Akümülatöründe yetersiz kalmasıyla kompresöre sıvı akışkan girmesi durumunda kompresör valflerinin zarar görmesi ve kompresör yağının sıvı akışkan tarfından dışarıya sürüklenmesi gibi olumsuzluklar ile karşılaşılır.büyük kapasitedeki soğutma sistemlerinde bulunması gereken soğutucu akışkanın miktarının çok hassas bir değerde olmasıına gerek yoktur.Buna karşılık küçük kaapasiteli soğutma sistemleri için kritik bir soğutucu akışkan sarjı söz konusu olup,sistemden istenen performansı alabilmek için bu kritik sarjın sağlanması gerekir.Kritik sarjın değeri ise sistemin soğutma kapasitesine boru hattının uzunluğuna,soğutucu akışkanın türüne ve çalışma sıcaklıklarına bağlı olarak değişir.Kritik sarjın,yada büyük soğutma sistemlerinin de kapsayacak daha genel bir deyimle uygun miktarda soğutucu akışkan sarjının yapılabilmesi amacıyla *Ağarlık ölçme metodu *Gözetleme camı metodu *Aşırı soğutmanın ölçülmesi metodu *kızgınlığın ölçülmesi metodu *Emiş hattı buzlanma metodundan,sistem için elverişli olan herhangi biri kullanılabilir.
    Bu metodlara değinmeden önce,bir soğutma sistemine akışkan sarjının nasıl yapılabileceği üzerinde duralım.Soğutucu akışkan,sıvı yada buhar halinde olmak üzere iki değişik fazda soğutma sistemia içine konulabilir.Hangi türde sarj yapılırsa yapılsın,soğutma sistemi atmosfere açılmış ise,sarj işlemi yapılmadan önce bir vakum pompası yardımı ile tekli yada üçlü vakumlama yöntemlerinden biri kullanılarak sistem içinde 500-1000 mikron değerinde vakum sağlanmalıdır.

    Alıntıları Göster
    daha kısa ve herkesin anlıyacağı dilden konuşayım yazayım daha anlaşılır olacak fikrimce...

    daha önceki konuyu bi gözden geçirelim..

    dedik ki ilk önce kompresör seçimi çok önemli low kalori veren kompresörler seçmeliyiz. kompresör seçerken soğutma performansı yüksek olan gazlarla çalışan kompresörleri seçmeliyiz.
    mesela R/134a yada freon 12 gazla çalışan bi bir kompresörle asla ve asla -50 c soğutan bi sistem yapamazsınız...

    ayrıca belirtmek isterim R12 gaz ile çalışan bi sisteme asla ve kata R134a gas yada R22 gas şarjı yapılmaz

    yani kısaca kompresörün ekovatın üzewrinde hangi cins gaz yazıyorsa onu kullanmalıyız... yoksa kompresör kısa zamanda olmasa bile orta ve uzun vadede kesinlikle arıza yapacaktır sebebine gelince kompresörler yapıları itibarı ile içlerinde yağ bulundururlar bu yağ kompresör çalışırken pistonları ve hareket eden metal kısımları yağlayarak kompresörün daha verimli çaışmasını sağlayan bir sıvıdır ince su gibidir...farklı gaz ile çalıştırdığımızda içinde bulunan yağı bozarak yapısını sertleştirir yağı gres yağ gibi kalınlaştırır veya olması gerekenden daha çok incelterek kompresörün verimsiz çalışmasına ve arıza yapmasına sebeb olur bir diğer konuda uygun olmayan gazla çalışan sistemin iç duvarları genelde yağın ilk etapta yanarak inceleceği daha sonra soğuduğunda katranlaşacağından ilerleyen zamanlarda kompresörü 3- 5 mandal karşılığında veya bir kaç balon karşılığında hurdacı ile anlaşabileceğinizden şüpheniz olmasın.... :=))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SysEdit

    Arkadaşım copy-paste yaptığın yeri de yazsan iyi olur.. Örnek:
    Alıntıdır :http://www.binaisletimi.com/2007/06/23/klimaya-kasilacak-sogutucu-akiskan-miktarinin-belirlenmesi/

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: SysEdit

    Arkadaşım copy-paste yaptığın yeri de yazsan iyi olur.. Örnek:
    Alıntıdır :http://www.binaisletimi.com/2007/06/23/klimaya-kasilacak-sogutucu-akiskan-miktarinin-belirlenmesi/


    peki kardeş belirteyim yukardaki yazılanlar alıntıdır ama benim bilgisayarımda derlenmiş bi arşivde bulunmaktadır.. ama inan ne zaman nerden temin ettiğimi unuttuğum için kaynak vermekte zorlandım ve es geçtim ama belirteyim alıntı olduğunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    daha kısa ve herkesin anlıyacağı dilden konuşayım yazayım daha anlaşılır olacak fikrimce...

    daha önceki konuyu bi gözden geçirelim..

    dedik ki ilk önce kompresör seçimi çok önemli low kalori veren kompresörler seçmeliyiz. kompresör seçerken soğutma performansı yüksek olan gazlarla çalışan kompresörleri seçmeliyiz.
    mesela R/134a yada freon 12 gazla çalışan bi bir kompresörle asla ve asla -50 c soğutan bi sistem yapamazsınız...

    ayrıca belirtmek isterim R12 gaz ile çalışan bi sisteme asla ve kata R134a gas yada R22 gas şarjı yapılmaz

    yani kısaca kompresörün ekovatın üzewrinde hangi cins gaz yazıyorsa onu kullanmalıyız... yoksa kompresör kısa zamanda olmasa bile orta ve uzun vadede kesinlikle arıza yapacaktır sebebine gelince kompresörler yapıları itibarı ile içlerinde yağ bulundururlar bu yağ kompresör çalışırken pistonları ve hareket eden metal kısımları yağlayarak kompresörün daha verimli çaışmasını sağlayan bir sıvıdır ince su gibidir...farklı gaz ile çalıştırdığımızda içinde bulunan yağı bozarak yapısını sertleştirir yağı gres yağ gibi kalınlaştırır veya olması gerekenden daha çok incelterek kompresörün verimsiz çalışmasına ve arıza yapmasına sebeb olur bir diğer konuda uygun olmayan gazla çalışan sistemin iç duvarları genelde yağın ilk etapta yanarak inceleceği daha sonra soğuduğunda katranlaşacağından ilerleyen zamanlarda kompresörü 3- 5 mandal karşılığında veya bir kaç balon karşılığında hurdacı ile anlaşabileceğinizden şüpheniz olmasın.... :=))))

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: natilus99

    daha kısa ve herkesin anlıyacağı dilden konuşayım yazayım daha anlaşılır olacak fikrimce...

    daha önceki konuyu bi gözden geçirelim..

    dedik ki ilk önce kompresör seçimi çok önemli low kalori veren kompresörler seçmeliyiz. kompresör seçerken soğutma performansı yüksek olan gazlarla çalışan kompresörleri seçmeliyiz.
    mesela R/134a yada freon 12 gazla çalışan bi bir kompresörle asla ve asla -50 c soğutan bi sistem yapamazsınız...

    ayrıca belirtmek isterim R12 gaz ile çalışan bi sisteme asla ve kata R134a gas yada R22 gas şarjı yapılmaz

    yani kısaca kompresörün ekovatın üzewrinde hangi cins gaz yazıyorsa onu kullanmalıyız... yoksa kompresör kısa zamanda olmasa bile orta ve uzun vadede kesinlikle arıza yapacaktır sebebine gelince kompresörler yapıları itibarı ile içlerinde yağ bulundururlar bu yağ kompresör çalışırken pistonları ve hareket eden metal kısımları yağlayarak kompresörün daha verimli çaışmasını sağlayan bir sıvıdır ince su gibidir...farklı gaz ile çalıştırdığımızda içinde bulunan yağı bozarak yapısını sertleştirir yağı gres yağ gibi kalınlaştırır veya olması gerekenden daha çok incelterek kompresörün verimsiz çalışmasına ve arıza yapmasına sebeb olur bir diğer konuda uygun olmayan gazla çalışan sistemin iç duvarları genelde yağın ilk etapta yanarak inceleceği daha sonra soğuduğunda katranlaşacağından ilerleyen zamanlarda kompresörü 3- 5 mandal karşılığında veya bir kaç balon karşılığında hurdacı ile anlaşabileceğinizden şüpheniz olmasın.... :=))))




    r134 a ile - 40 gördüm ss mevcut
    diyer 11 arkadaşımla beraber yaptığımız dod da da - 50 gördük aynı gazla ama onun ss i yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet328

    quote:

    Orjinalden alıntı: natilus99

    daha kısa ve herkesin anlıyacağı dilden konuşayım yazayım daha anlaşılır olacak fikrimce...

    daha önceki konuyu bi gözden geçirelim..

    dedik ki ilk önce kompresör seçimi çok önemli low kalori veren kompresörler seçmeliyiz. kompresör seçerken soğutma performansı yüksek olan gazlarla çalışan kompresörleri seçmeliyiz.
    mesela R/134a yada freon 12 gazla çalışan bi bir kompresörle asla ve asla -50 c soğutan bi sistem yapamazsınız...

    ayrıca belirtmek isterim R12 gaz ile çalışan bi sisteme asla ve kata R134a gas yada R22 gas şarjı yapılmaz

    yani kısaca kompresörün ekovatın üzewrinde hangi cins gaz yazıyorsa onu kullanmalıyız... yoksa kompresör kısa zamanda olmasa bile orta ve uzun vadede kesinlikle arıza yapacaktır sebebine gelince kompresörler yapıları itibarı ile içlerinde yağ bulundururlar bu yağ kompresör çalışırken pistonları ve hareket eden metal kısımları yağlayarak kompresörün daha verimli çaışmasını sağlayan bir sıvıdır ince su gibidir...farklı gaz ile çalıştırdığımızda içinde bulunan yağı bozarak yapısını sertleştirir yağı gres yağ gibi kalınlaştırır veya olması gerekenden daha çok incelterek kompresörün verimsiz çalışmasına ve arıza yapmasına sebeb olur bir diğer konuda uygun olmayan gazla çalışan sistemin iç duvarları genelde yağın ilk etapta yanarak inceleceği daha sonra soğuduğunda katranlaşacağından ilerleyen zamanlarda kompresörü 3- 5 mandal karşılığında veya bir kaç balon karşılığında hurdacı ile anlaşabileceğinizden şüpheniz olmasın.... :=))))




    r134 a ile - 40 gördüm ss mevcut
    diyer 11 arkadaşımla beraber yaptığımız dod da da - 50 gördük aynı gazla ama onun ss i yok

    Alıntıları Göster
    arkadaşım görebilirsin ama stabil olması mümkün değil yani süreklilik arz eden istikrarlı bir yapıya sahip olması mümkünatı yok ....sana bi kaç tane sebeb gösterebilirim tecrübe ile sabit

    1. neden olmaz eksi 50 cantigrad derecede soğumuş olan gaz likit halde olur ve bu gazın bu likit halde iken kompresöre dönmesi ve bu işlemi sürekli yapması sonucunda ne olur hiç düşündünmü kompresörün iç yapısında piston yatak krank vs kısaca hareketli olan aksamı ağırlaştırarak dönmesini engeller...

    ekovat motorunu 2 kısımdan oluşur 1. kısım mekanik kısım 2. kısım elektrikli bobin kısmı

    motorun bobini bi taraftan kompresörü çevirmesi için zorlar diğer taraftan eksi 50 derecede kompresöre dönen gaz bu mekanik aksamda kırılmalara sebebiyet verir... yine bu forumda bi arkadaşımız bi şey söylemişti yanlış hatırlamıyorsam likit azot gazının içine 1 çiçek güldü sanırım daldırılıyor sonra o gül masaya doğru yada her hangi sert bi cisimle paramparça ediliyor demişti bu doğrudur ...

    işte bu olayın bir benzeri ekovatın içinde gerçekleşir..


    soğutmada çok önemli olan bir şey daha var oda nedir biliyormusun yalıtım yani izolasyon çok iyi izole edilen bir sistem en iyi sonuçları vermiştir bu hep böyle olmuştur...


    peki, bu ekovat kırılmasının önüne geçmek mümkünmüdür yani hem sistemimizi R134a gaz ile siz test ettik eksi 50 diyorsunuz bende R410 a gaz ile eksi 60 dereceye çıkabileceğini tahmin ediyorum neyse ben ekovat kırılmasının önüne geçmenin yollarından 1 tanesini anlatıcam ...

    cooler tankı yani kombine likit toplanma tankı-filtre kurutucu ve yağ ayırıcı kombine bir cihaz olup aynı zamanda hem yağı hemde likiti ayırarak kompresöre gaz halinde dönmesini sağlar...
    isteyen arkadaşlar çevrelerinde likit tutucu olarak soğutma aksamı satan firmalardan öğrenebilirler...

    bakınız :

    http://www.pinarsogutma.com.tr/index.asp?sayfa=UrunListele&cid=12&Keyword=Pınar%20Soğutma%20/%20Likit%20Tutucular

    bunun yenisini almaya gerek yoktur hurdacılardan eski pencere tipi klimaların rotary tip olan kompresörlerinden hurdacıya 3 kuruş atılarak temin edilebilir drayere benzeyen yani filitreye benzeyen bi cisimdir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    arkadaşım görebilirsin ama stabil olması mümkün değil yani süreklilik arz eden istikrarlı bir yapıya sahip olması mümkünatı yok ....sana bi kaç tane sebeb gösterebilirim tecrübe ile sabit

    1. neden olmaz eksi 50 cantigrad derecede soğumuş olan gaz likit halde olur ve bu gazın bu likit halde iken kompresöre dönmesi ve bu işlemi sürekli yapması sonucunda ne olur hiç düşündünmü kompresörün iç yapısında piston yatak krank vs kısaca hareketli olan aksamı ağırlaştırarak dönmesini engeller...

    ekovat motorunu 2 kısımdan oluşur 1. kısım mekanik kısım 2. kısım elektrikli bobin kısmı

    motorun bobini bi taraftan kompresörü çevirmesi için zorlar diğer taraftan eksi 50 derecede kompresöre dönen gaz bu mekanik aksamda kırılmalara sebebiyet verir... yine bu forumda bi arkadaşımız bi şey söylemişti yanlış hatırlamıyorsam likit azot gazının içine 1 çiçek güldü sanırım daldırılıyor sonra o gül masaya doğru yada her hangi sert bi cisimle paramparça ediliyor demişti bu doğrudur ...

    işte bu olayın bir benzeri ekovatın içinde gerçekleşir..


    soğutmada çok önemli olan bir şey daha var oda nedir biliyormusun yalıtım yani izolasyon çok iyi izole edilen bir sistem en iyi sonuçları vermiştir bu hep böyle olmuştur...


    peki, bu ekovat kırılmasının önüne geçmek mümkünmüdür yani hem sistemimizi R134a gaz ile siz test ettik eksi 50 diyorsunuz bende R410 a gaz ile eksi 60 dereceye çıkabileceğini tahmin ediyorum neyse ben ekovat kırılmasının önüne geçmenin yollarından 1 tanesini anlatıcam ...

    cooler tankı yani kombine likit toplanma tankı-filtre kurutucu ve yağ ayırıcı kombine bir cihaz olup aynı zamanda hem yağı hemde likiti ayırarak kompresöre gaz halinde dönmesini sağlar...
    isteyen arkadaşlar çevrelerinde likit tutucu olarak soğutma aksamı satan firmalardan öğrenebilirler...

    bakınız :

    http://www.pinarsogutma.com.tr/index.asp?sayfa=UrunListele&cid=12&Keyword=Pınar%20Soğutma%20/%20Likit%20Tutucular

    bunun yenisini almaya gerek yoktur hurdacılardan eski pencere tipi klimaların rotary tip olan kompresörlerinden hurdacıya 3 kuruş atılarak temin edilebilir drayere benzeyen yani filitreye benzeyen bi cisimdir..

    Alıntıları Göster
    vala ben bundan bır kac ay once bu sogutma konusunda hıcbır bılgım yoktu ama ınsan arastırır ve okursa drıyer ne oldugunu bılıyor ekovatında o kadar cok arastırdım ve bu ısı yapanların yanında nasıl yaptıklarına baktım kı sımdı sıstemı kendım sokup yenıden kaynatıp gazını basıcak kadar cok sey ogrendım yanı ınsan ısterse cok sey yapar yalnıs olup dogru olması degıl sorun olan onemlı olan kafaya koydugu bıseyı hayata gecırebılecek azım varsa olay bıtmıstır hep derım BİR TURK DUNYAYA BEDELDİR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    arkadaşım görebilirsin ama stabil olması mümkün değil yani süreklilik arz eden istikrarlı bir yapıya sahip olması mümkünatı yok ....sana bi kaç tane sebeb gösterebilirim tecrübe ile sabit

    1. neden olmaz eksi 50 cantigrad derecede soğumuş olan gaz likit halde olur ve bu gazın bu likit halde iken kompresöre dönmesi ve bu işlemi sürekli yapması sonucunda ne olur hiç düşündünmü kompresörün iç yapısında piston yatak krank vs kısaca hareketli olan aksamı ağırlaştırarak dönmesini engeller...

    ekovat motorunu 2 kısımdan oluşur 1. kısım mekanik kısım 2. kısım elektrikli bobin kısmı

    motorun bobini bi taraftan kompresörü çevirmesi için zorlar diğer taraftan eksi 50 derecede kompresöre dönen gaz bu mekanik aksamda kırılmalara sebebiyet verir... yine bu forumda bi arkadaşımız bi şey söylemişti yanlış hatırlamıyorsam likit azot gazının içine 1 çiçek güldü sanırım daldırılıyor sonra o gül masaya doğru yada her hangi sert bi cisimle paramparça ediliyor demişti bu doğrudur ...

    işte bu olayın bir benzeri ekovatın içinde gerçekleşir..


    soğutmada çok önemli olan bir şey daha var oda nedir biliyormusun yalıtım yani izolasyon çok iyi izole edilen bir sistem en iyi sonuçları vermiştir bu hep böyle olmuştur...


    peki, bu ekovat kırılmasının önüne geçmek mümkünmüdür yani hem sistemimizi R134a gaz ile siz test ettik eksi 50 diyorsunuz bende R410 a gaz ile eksi 60 dereceye çıkabileceğini tahmin ediyorum neyse ben ekovat kırılmasının önüne geçmenin yollarından 1 tanesini anlatıcam ...

    cooler tankı yani kombine likit toplanma tankı-filtre kurutucu ve yağ ayırıcı kombine bir cihaz olup aynı zamanda hem yağı hemde likiti ayırarak kompresöre gaz halinde dönmesini sağlar...
    isteyen arkadaşlar çevrelerinde likit tutucu olarak soğutma aksamı satan firmalardan öğrenebilirler...

    bakınız :

    http://www.pinarsogutma.com.tr/index.asp?sayfa=UrunListele&cid=12&Keyword=Pınar%20Soğutma%20/%20Likit%20Tutucular

    bunun yenisini almaya gerek yoktur hurdacılardan eski pencere tipi klimaların rotary tip olan kompresörlerinden hurdacıya 3 kuruş atılarak temin edilebilir drayere benzeyen yani filitreye benzeyen bi cisimdir..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: natilus99

    arkadaşım görebilirsin ama stabil olması mümkün değil yani süreklilik arz eden istikrarlı bir yapıya sahip olması mümkünatı yok ....sana bi kaç tane sebeb gösterebilirim tecrübe ile sabit

    1. neden olmaz eksi 50 cantigrad derecede soğumuş olan gaz likit halde olur ve bu gazın bu likit halde iken kompresöre dönmesi ve bu işlemi sürekli yapması sonucunda ne olur hiç düşündünmü kompresörün iç yapısında piston yatak krank vs kısaca hareketli olan aksamı ağırlaştırarak dönmesini engeller...

    ekovat motorunu 2 kısımdan oluşur 1. kısım mekanik kısım 2. kısım elektrikli bobin kısmı

    motorun bobini bi taraftan kompresörü çevirmesi için zorlar diğer taraftan eksi 50 derecede kompresöre dönen gaz bu mekanik aksamda kırılmalara sebebiyet verir... yine bu forumda bi arkadaşımız bi şey söylemişti yanlış hatırlamıyorsam likit azot gazının içine 1 çiçek güldü sanırım daldırılıyor sonra o gül masaya doğru yada her hangi sert bi cisimle paramparça ediliyor demişti bu doğrudur ...

    işte bu olayın bir benzeri ekovatın içinde gerçekleşir..




    soğutmada çok önemli olan bir şey daha var oda nedir biliyormusun yalıtım yani izolasyon çok iyi izole edilen bir sistem en iyi sonuçları vermiştir bu hep böyle olmuştur...


    peki, bu ekovat kırılmasının önüne geçmek mümkünmüdür yani hem sistemimizi R134a gaz ile siz test ettik eksi 50 diyorsunuz bende R410 a gaz ile eksi 60 dereceye çıkabileceğini tahmin ediyorum neyse ben ekovat kırılmasının önüne geçmenin yollarından 1 tanesini anlatıcam ...

    cooler tankı yani kombine likit toplanma tankı-filtre kurutucu ve yağ ayırıcı kombine bir cihaz olup aynı zamanda hem yağı hemde likiti ayırarak kompresöre gaz halinde dönmesini sağlar...
    isteyen arkadaşlar çevrelerinde likit tutucu olarak soğutma aksamı satan firmalardan öğrenebilirler...

    bakınız :

    http://www.pinarsogutma.com.tr/index.asp?sayfa=UrunListele&cid=12&Keyword=Pınar%20Soğutma%20/%20Likit%20Tutucular

    bunun yenisini almaya gerek yoktur hurdacılardan eski pencere tipi klimaların rotary tip olan kompresörlerinden hurdacıya 3 kuruş atılarak temin edilebilir drayere benzeyen yani filitreye benzeyen bi cisimdir..



    - 50 de 3d mark 06 da 2 kere bench yapıldı buda sanırım 20 dk ya tekabül eder ,gözlerimizle görerek ve 1 kaç kez yaşayarak tecrubeyle sabit.

    kompressör de deli gibi ısı ürettiği için çalışmasında 1 problem olmuyodu

    likit azot gazı konusunda haklısın ln2 kullandığımızda bizde gördük
    çiçeği azota batır çıkar sonra bi vur çiçek kristal gibi donmuş olduğu için paramparça bunun videosuda hala duruyor nette ama çiçek gül değildi gelinciğe benziyodu
    ayrıca ablam da ucildiye doktoru kendiside ln2 kullanıyor oda yüzdeki çiban yada fistüllere ln2 enjekte ediyor yada püskürtüyor ve sorunlu parçanın sinir uçları saniyeler içinde ölüp donuyor kas katı kesiyor ve 1 pens neşter 2 lisi yardımıyla lezyonlu bölge temizleniyor ve aynı oda çiçek gibi düştüğünde yada sıkıldığında oda kristal gibi olduğu için param parşa oluyor

    ısı kayıpların nekadar az olursa okadar iyi tabiki

    r134 artı %10 propan sanırım 1 de r600 karıştırmıştık oda max -62 ye düşürmüştü


    en düşük ısıya ulaşmak ve en hızlı şekilde -40 -50 derecelere evap kaç dakkada ulaşır dersin forumda aykun isimli arkadaşımız -50 ye 3 dk içinde düşürüyordu

    yani hiç bişey imkansız değildir uğraşıp zorlamazsan standart kanunlara tabi kalırsın ama bizler gibi durmadan kurcalar ve zorlarsan farklı sınırlara gelebilirsin

    senin dediğin stabil lik konusunu şu anda elimdeki 1 dod da yaşıyorum 1-2 kere gaz bastım hala ayar tutturamadım max -38 görüyor 15 dk sonra buzlar eriyip oda sıcaklığına dönüyor ayar yapmak lazım ama vakit nerde inşallah bayrama



     Soğutma işi uzmanlık ister


     Soğutma işi uzmanlık ister



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet328 -- 11 Eylül 2008; 1:33:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deja_wu1453

    vala ben bundan bır kac ay once bu sogutma konusunda hıcbır bılgım yoktu ama ınsan arastırır ve okursa drıyer ne oldugunu bılıyor ekovatında o kadar cok arastırdım ve bu ısı yapanların yanında nasıl yaptıklarına baktım kı sımdı sıstemı kendım sokup yenıden kaynatıp gazını basıcak kadar cok sey ogrendım yanı ınsan ısterse cok sey yapar yalnıs olup dogru olması degıl sorun olan onemlı olan kafaya koydugu bıseyı hayata gecırebılecek azım varsa olay bıtmıstır hep derım BİR TURK DUNYAYA BEDELDİR

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: deja_wu1453

    vala ben bundan bır kac ay once bu sogutma konusunda hıcbır bılgım yoktu ama ınsan arastırır ve okursa drıyer ne oldugunu bılıyor ekovatında o kadar cok arastırdım ve bu ısı yapanların yanında nasıl yaptıklarına baktım kı sımdı sıstemı kendım sokup yenıden kaynatıp gazını basıcak kadar cok sey ogrendım yanı ınsan ısterse cok sey yapar yalnıs olup dogru olması degıl sorun olan onemlı olan kafaya koydugu bıseyı hayata gecırebılecek azım varsa olay bıtmıstır hep derım BİR TURK DUNYAYA BEDELDİR



    kardeşim haklısın bazı şeyler kolay ezbere yapılıyo
    ama sistemi kurmak neyi nereye nekadar kullanıcağını bilmek hesaplama yapmak için ezber değil hesaplama ve bu işin kuralını bilip ona göre uygulamak gerekiyor oyunu prensiplerini bilerek kuralına ve kanununa göre oynamak gerekiyor
    mesela sistemin borularını demir kesicisiyle kestin ondan önce gazı boşalttın tamam
    kaynatma işini yapmak çok zor he öylesine gelişi güzel kaynatırmısın yaparsın o olabilir ama boruya açtığın avşa ağazıyla dier ek yaptığın boru birbirlerini tamamen eşit öpmesi gerekiyor
    boru içinde hiç bi pürüz olmaması lazım ve yaptığın kaynata dıştan güzel sonlandırman gerekli bir kaç mikronluk gözle göremiyeceğin boyuttaki bir noktacıktan kaçak yapması halinde zamanla gaz kayıpları oluşur ve sorun yaşarsın
    onun için kaynak makinesinin gaz ve oksijen ayarını iyi yapman kaynak alevini ona göre ayarlaman gerekir

    temiz bi kaynak istersen de ARGON kaynağı yapabilirsin tabi bu heryerde bulunmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet328 -- 11 Eylül 2008; 1:51:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet328

    quote:

    Orjinalden alıntı: deja_wu1453

    vala ben bundan bır kac ay once bu sogutma konusunda hıcbır bılgım yoktu ama ınsan arastırır ve okursa drıyer ne oldugunu bılıyor ekovatında o kadar cok arastırdım ve bu ısı yapanların yanında nasıl yaptıklarına baktım kı sımdı sıstemı kendım sokup yenıden kaynatıp gazını basıcak kadar cok sey ogrendım yanı ınsan ısterse cok sey yapar yalnıs olup dogru olması degıl sorun olan onemlı olan kafaya koydugu bıseyı hayata gecırebılecek azım varsa olay bıtmıstır hep derım BİR TURK DUNYAYA BEDELDİR



    kardeşim haklısın bazı şeyler kolay ezbere yapılıyo
    ama sistemi kurmak neyi nereye nekadar kullanıcağını bilmek hesaplama yapmak için ezber değil hesaplama ve bu işin kuralını bilip ona göre uygulamak gerekiyor oyunu prensiplerini bilerek kuralına ve kanununa göre oynamak gerekiyor
    mesela sistemin borularını demir kesicisiyle kestin ondan önce gazı boşalttın tamam
    kaynatma işini yapmak çok zor he öylesine gelişi güzel kaynatırmısın yaparsın o olabilir ama boruya açtığın avşa ağazıyla dier ek yaptığın boru birbirlerini tamamen eşit öpmesi gerekiyor
    boru içinde hiç bi pürüz olmaması lazım ve yaptığın kaynata dıştan güzel sonlandırman gerekli bir kaç mikronluk gözle göremiyeceğin boyuttaki bir noktacıktan kaçak yapması halinde zamanla gaz kayıpları oluşur ve sorun yaşarsın
    onun için kaynak makinesinin gaz ve oksijen ayarını iyi yapman kaynak alevini ona göre ayarlaman gerekir

    temiz bi kaynak istersen de ARGON kaynağı yapabilirsin tabi bu heryerde bulunmaz.

    Alıntıları Göster
    Argon kaynağı bende var arkadaşlar gaz soğutmayla aram yok ama bu konuda yardımcı olabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakidoruk

    Argon kaynağı bende var arkadaşlar gaz soğutmayla aram yok ama bu konuda yardımcı olabilirim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bakidoruk

    Argon kaynağı bende var arkadaşlar gaz soğutmayla aram yok ama bu konuda yardımcı olabilirim.



    saolasın iyi mlzemeye sahipspin

    argon hakkında arkadaşlarımıza biraz bilgi verirsen sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet328

    quote:

    Orjinalden alıntı: bakidoruk

    Argon kaynağı bende var arkadaşlar gaz soğutmayla aram yok ama bu konuda yardımcı olabilirim.



    saolasın iyi mlzemeye sahipspin

    argon hakkında arkadaşlarımıza biraz bilgi verirsen sevinirim

    Alıntıları Göster
    Kaynakla pek işim olmadığı için teknik detaylarını pek bilmiyorum. Üretimdeki bir malzememiz hassas kaynak toleranslarına sahip olduğu için almıştık. Eğer kaynağı çeken usta bir else mükemmel sonuçlar çıkartıyor hani muma çakmak tutarsınızda damla damla erir ya bu kaynakta metali o şekilde eritiyor. Argon kaskıyla kullanıldığında dahada başarılı sonuçlar çıkıyor(öyle ki bahsettiğim hassas toleranslarda taşlama gibi operasyonlara gerek duymadan ürünü paketleyebiliyoruz). Son derece temiz ve son derece hassas..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakidoruk

    Kaynakla pek işim olmadığı için teknik detaylarını pek bilmiyorum. Üretimdeki bir malzememiz hassas kaynak toleranslarına sahip olduğu için almıştık. Eğer kaynağı çeken usta bir else mükemmel sonuçlar çıkartıyor hani muma çakmak tutarsınızda damla damla erir ya bu kaynakta metali o şekilde eritiyor. Argon kaskıyla kullanıldığında dahada başarılı sonuçlar çıkıyor(öyle ki bahsettiğim hassas toleranslarda taşlama gibi operasyonlara gerek duymadan ürünü paketleyebiliyoruz). Son derece temiz ve son derece hassas..

    Alıntıları Göster
    dediğin gibi temiz ve hassas
    çok şaheser şeyler yaratılıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet328

    dediğin gibi temiz ve hassas
    çok şaheser şeyler yaratılıyor

    Alıntıları Göster
    2. ALTERNATİF SOĞUTUCU AKIŞKANLARIN ÖZELLİKLERİÜretim ve kullanımı önlenecek olan CFC ve HCFC türü soğutucu akışkanların yerine yenisoğutkanların bulunması ve ikame edilmesi gerekmekte olup bu konuda 10 yıla yakın süreden beriyapılan araştırmalarla önemli bir yol kat edilmiş ve birçok yeni soğutkan madde keşfedilmiş, bir çoğu da kullanılmaya başlanmıştır. Klor içermeyen soğutkan; etan, metan gibi doğal gazlardan sentez yoluile elde edilmekte olup klor yerine hidrojen ikame edilmekte ve bu nedenle hidroflorokarbonlar (HFC) diye tanımlanmaktadır. Bunlara ilaveten, gerek geçiş dönemi için (HCFC’ler) ve gerekse uzun süreliçözüm için (HFC’ler), mevcut ve yeni keşfedilen soğutucu akışkanların karışımıyla elde edilensoğutucu akışkanlar da halen mevcut olup yenileri de bulunmaya devam etmektedir...

    ARKADAŞLAR GAZLAR KONUSUNDA BU SAYFAYI İNCELEMENİZİ TAVSİYE EDİCEM...

    http://64.233.183.104/search?q=cache:Q69KAqUOCskJ:www.teskon.mmo.org.tr/bildiri/2007-60.pdf+R114+GAS&hl=tr&ct=clnk&cd=1&gl=tr&lr=lang_tr


    Aslında söyleyecek çok şeyim var ama benimkisi işlerimizin biraz yoğun olması sebebiyle fazlaca vakit bulamıyorum...

    kafamda perfect bi proje var

    mehmet adaşım senin çalışmalarını forumda topiclerden okudum bu işlerde ezber değil hesaplama gerekiyor demişsin dogru demişsin..

    ama bizler soğutma teknisyenleri olarak 1000 lerce farklı özelliklerde soğutma ve klima sistemleri toplayıp onların olası arızalarını giderip faal ve çalışır duruma getirmek ve bu işten ticari anlamda para kazanmak hayatımızı bu şekilde idame ettirip tüm ihtiyaçlarımızı bu şekilde çalıştığımız işten soğutma sektöründen kazanıyor olmamız ki aksi olsaydı şu an bu işi yapamıyor olurduk..

    kısaca şunu demek istiyorum... bizler profesyoneliz.. ama kendi alanımızda... bir soğutma sisteminde bulunan komponentler kısaca bahsedeyim..

    örnek fan motoru biz bu fan motorunun bobininde kaç sipir sargı var bilmeyiz... bunu tasarlayan firma bilir... yada bu fan motorunda kanat açıları nasıl verilmiştir hang,i boya ile boyanmıştır bunları bilemeyiz..

    başka örmek : ekovat motoru dediğimiz kompresörün içinde piston vardır bu pistonun genişliği ve uzunluğu ne kadardır bunu bilemeyiz...

    biz şunu biliriz... hangi ekovat motorunun hangi sistemde kullanılması gerektiğini derin soğutmalarda alçak basınçlı kompresör kullanmamız gerektiğini biliriz yada tam tersi klimalarda yüksek basınçlı kompresör kullanmamız gerektiğini.. hangi gazların hangi kompresörlerde kullanılması gerektiğini eger kompresöre uygun olmayan yanlış gaz kullanıldığında o kompresörün ömrünün uzun olmayacağını biliriz...

    1/3 kompresöre kaç metre kondenser takılması gerektiğini kaç kalori evap takılması gerektiğini biliriz..

    3 çeşit 1/3 kompresör olduğunu bilir ve bunlar alcak basınç yüksek basınç orta basınç bir kasapın et dolabına bunlardan hangisi takılması gerektiğini biliriz....

    kırcalın iç çap kalınlığını kaç metre takılması gerektiğini biliriz... veya kırcal yerine expansion valf takılması gerekiyorsa kırcal yerine bu valfin takılması gerektiğini ve bu valfin kaç tonluk veya kaç kalorilik olması gerektiğini biliriz....

    hangi sisteme yağ ayırıcı, likit tutucu, 4 yollu vana, selonoid ventil,expansion valf , defrost için rezistans veya heat pump sistemi, titreşim emici, eşanjör, basınç düşürücü, vs ,vs , gibi komponentlerin nerelere ne şekilde ve hangi değerlerde takılması gerektiğini biliriz.. bunları nasıl biliyoruz derseniz bu da 25 yıllık tecrübe ile sabittir diyebilirim...

    devam edicem vaktim oldukça :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    2. ALTERNATİF SOĞUTUCU AKIŞKANLARIN ÖZELLİKLERİÜretim ve kullanımı önlenecek olan CFC ve HCFC türü soğutucu akışkanların yerine yenisoğutkanların bulunması ve ikame edilmesi gerekmekte olup bu konuda 10 yıla yakın süreden beriyapılan araştırmalarla önemli bir yol kat edilmiş ve birçok yeni soğutkan madde keşfedilmiş, bir çoğu da kullanılmaya başlanmıştır. Klor içermeyen soğutkan; etan, metan gibi doğal gazlardan sentez yoluile elde edilmekte olup klor yerine hidrojen ikame edilmekte ve bu nedenle hidroflorokarbonlar (HFC) diye tanımlanmaktadır. Bunlara ilaveten, gerek geçiş dönemi için (HCFC’ler) ve gerekse uzun süreliçözüm için (HFC’ler), mevcut ve yeni keşfedilen soğutucu akışkanların karışımıyla elde edilensoğutucu akışkanlar da halen mevcut olup yenileri de bulunmaya devam etmektedir...

    ARKADAŞLAR GAZLAR KONUSUNDA BU SAYFAYI İNCELEMENİZİ TAVSİYE EDİCEM...

    http://64.233.183.104/search?q=cache:Q69KAqUOCskJ:www.teskon.mmo.org.tr/bildiri/2007-60.pdf+R114+GAS&hl=tr&ct=clnk&cd=1&gl=tr&lr=lang_tr


    Aslında söyleyecek çok şeyim var ama benimkisi işlerimizin biraz yoğun olması sebebiyle fazlaca vakit bulamıyorum...

    kafamda perfect bi proje var

    mehmet adaşım senin çalışmalarını forumda topiclerden okudum bu işlerde ezber değil hesaplama gerekiyor demişsin dogru demişsin..

    ama bizler soğutma teknisyenleri olarak 1000 lerce farklı özelliklerde soğutma ve klima sistemleri toplayıp onların olası arızalarını giderip faal ve çalışır duruma getirmek ve bu işten ticari anlamda para kazanmak hayatımızı bu şekilde idame ettirip tüm ihtiyaçlarımızı bu şekilde çalıştığımız işten soğutma sektöründen kazanıyor olmamız ki aksi olsaydı şu an bu işi yapamıyor olurduk..

    kısaca şunu demek istiyorum... bizler profesyoneliz.. ama kendi alanımızda... bir soğutma sisteminde bulunan komponentler kısaca bahsedeyim..

    örnek fan motoru biz bu fan motorunun bobininde kaç sipir sargı var bilmeyiz... bunu tasarlayan firma bilir... yada bu fan motorunda kanat açıları nasıl verilmiştir hang,i boya ile boyanmıştır bunları bilemeyiz..

    başka örmek : ekovat motoru dediğimiz kompresörün içinde piston vardır bu pistonun genişliği ve uzunluğu ne kadardır bunu bilemeyiz...

    biz şunu biliriz... hangi ekovat motorunun hangi sistemde kullanılması gerektiğini derin soğutmalarda alçak basınçlı kompresör kullanmamız gerektiğini biliriz yada tam tersi klimalarda yüksek basınçlı kompresör kullanmamız gerektiğini.. hangi gazların hangi kompresörlerde kullanılması gerektiğini eger kompresöre uygun olmayan yanlış gaz kullanıldığında o kompresörün ömrünün uzun olmayacağını biliriz...

    1/3 kompresöre kaç metre kondenser takılması gerektiğini kaç kalori evap takılması gerektiğini biliriz..

    3 çeşit 1/3 kompresör olduğunu bilir ve bunlar alcak basınç yüksek basınç orta basınç bir kasapın et dolabına bunlardan hangisi takılması gerektiğini biliriz....

    kırcalın iç çap kalınlığını kaç metre takılması gerektiğini biliriz... veya kırcal yerine expansion valf takılması gerekiyorsa kırcal yerine bu valfin takılması gerektiğini ve bu valfin kaç tonluk veya kaç kalorilik olması gerektiğini biliriz....

    hangi sisteme yağ ayırıcı, likit tutucu, 4 yollu vana, selonoid ventil,expansion valf , defrost için rezistans veya heat pump sistemi, titreşim emici, eşanjör, basınç düşürücü, vs ,vs , gibi komponentlerin nerelere ne şekilde ve hangi değerlerde takılması gerektiğini biliriz.. bunları nasıl biliyoruz derseniz bu da 25 yıllık tecrübe ile sabittir diyebilirim...

    devam edicem vaktim oldukça :)

    Alıntıları Göster
    mehmet 328 adaşım yukarda yazdıklarını yeni okuma ve irdeleme şansı yakaladım yanlış anlaşılma olmasın

    r134a gaz kullanarak eksi 50 elde ettiğini yazmışsın bu gazın r134a gazın donma noktası eksi -103.3 tür.

    yani bu kompresörle ilgili bi şey seçtiğiniz kompresör -50 şartlarında uzun süre çalışabilecek bi yapıya sahip değil uzun süreden kastım bu ekovatı ben bir soğutma sisteminde fişi takılı olarak sürekli çalışma ve otomatik atma şartlarında en az 1 yıl olarak düşünüyorum...

    ama sizin şartlarınız eğer 20 dakka çalışsın bana yeter diyorsanız ona farklı çözümler buluruz...

    bakın burda soğutucu gazların soğutma şartları ve dereceleri verilmekte inceleyin...

    http://64.233.183.104/search?q=cache:Q69KAqUOCskJ:www.teskon.mmo.org.tr/bildiri/2007-60.pdf+R124+GAS&hl=tr&ct=clnk&cd=1&gl=tr&lr=lang_tr

    bu sayfayı akrobat reader ile ile incelerseniz daha verimli olacaktır.. html olarakta var ama ben pdf olarak incelemenizi tavsiye edicem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    mehmet 328 adaşım yukarda yazdıklarını yeni okuma ve irdeleme şansı yakaladım yanlış anlaşılma olmasın

    r134a gaz kullanarak eksi 50 elde ettiğini yazmışsın bu gazın r134a gazın donma noktası eksi -103.3 tür.

    yani bu kompresörle ilgili bi şey seçtiğiniz kompresör -50 şartlarında uzun süre çalışabilecek bi yapıya sahip değil uzun süreden kastım bu ekovatı ben bir soğutma sisteminde fişi takılı olarak sürekli çalışma ve otomatik atma şartlarında en az 1 yıl olarak düşünüyorum...

    ama sizin şartlarınız eğer 20 dakka çalışsın bana yeter diyorsanız ona farklı çözümler buluruz...

    bakın burda soğutucu gazların soğutma şartları ve dereceleri verilmekte inceleyin...

    http://64.233.183.104/search?q=cache:Q69KAqUOCskJ:www.teskon.mmo.org.tr/bildiri/2007-60.pdf+R124+GAS&hl=tr&ct=clnk&cd=1&gl=tr&lr=lang_tr

    bu sayfayı akrobat reader ile ile incelerseniz daha verimli olacaktır.. html olarakta var ama ben pdf olarak incelemenizi tavsiye edicem

    Alıntıları Göster
    R22'nin Alternatifleri
    Paket tip hava koþullandýrma cihazlarý ve
    soðutma gruplarýnda R22'nin yerine
    kullanýlabilecek ideal bir akýþkan olmadýðýný
    kabul ederek, seçim R134a, R407c ve R410a
    potansiyel seçenekleri arasýndan yapýlmalýdýr.
    R134a basit bir madde olma avantajýna sahiptir
    ve yüksek kritik sýcaklýðý sayesinde iyi verim
    saðlar. Dezavantajý ise verilen bir soðutma
    kapasitesi için R22 ye göre oldukça büyük
    kompresör gerektirmesidir. Bu ilave
    kompresör kapasitesi ancak yaklaþýk 500 kW
    üzerindeki soðutma kapasiteli bir soðutma
    grubu sistemi için ekonomik olarak
    karþýlanabilir. 500 kW'ýn altýnda bu ekonomik
    deðildir ve baþka alternatifler aranmalýdýr.

    yukardaki yazı alıntıdır.... kaynak linki vericem verdiğim link te neden R 410 yada R124 gazla çalışan bi sistem kullanılması daha verimli oluru grafiklerde inceleyebilirsiniz....


    http://www.alarko-carrier.com.tr/eBulten/TekBulten/images_4/e_tekbulten4_print.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı

    R22'nin Alternatifleri
    Paket tip hava koþullandýrma cihazlarý ve
    soðutma gruplarýnda R22'nin yerine
    kullanýlabilecek ideal bir akýþkan olmadýðýný
    kabul ederek, seçim R134a, R407c ve R410a
    potansiyel seçenekleri arasýndan yapýlmalýdýr.
    R134a basit bir madde olma avantajýna sahiptir
    ve yüksek kritik sýcaklýðý sayesinde iyi verim
    saðlar. Dezavantajý ise verilen bir soðutma
    kapasitesi için R22 ye göre oldukça büyük
    kompresör gerektirmesidir. Bu ilave
    kompresör kapasitesi ancak yaklaþýk 500 kW
    üzerindeki soðutma kapasiteli bir soðutma
    grubu sistemi için ekonomik olarak
    karþýlanabilir. 500 kW'ýn altýnda bu ekonomik
    deðildir ve baþka alternatifler aranmalýdýr.

    yukardaki yazı alıntıdır.... kaynak linki vericem verdiğim link te neden R 410 yada R124 gazla çalışan bi sistem kullanılması daha verimli oluru grafiklerde inceleyebilirsiniz....


    http://www.alarko-carrier.com.tr/eBulten/TekBulten/images_4/e_tekbulten4_print.pdf

    Alıntıları Göster
    R410A, R32 ve R125 den oluþan ikili bir karýþýmdýr (% 50, % 50). Buhar basýnçlarý R22'nin oldukça yüksektir ve bu nedenle "drop in" olarak
    kullanýlamaz.
    R410A'nın bileşenlerinin kaynama noktaları arasında sadece 3,6 ºC fark olduğundan pratikte tek bileşenli bir soğutucu akışkan gibi
    davranır. Kullanımda R410A'nın kayması 0,1 ºC'dan küçük olarak ölçüldüğü için ihmal edilebilir. Faz değişimi sırasında belirgin bir bileşim
    değişimi olmaması nedeni ile R410A mükemmel temel ısı iletim karakteristiği gösterir.
    R410A, R407C'ye göre belirgin avantajlar sağlar. Ancak geçmişte uygun nitelikte kompresör ve soğutma çevrim elemanları olmadığı için
    yeni R410A sistemlerinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmuştur. şimdi bu engel ortadan kalktığına göre, R410A'nın bir tasarım yarışına yol
    açması beklenmelidir.

    verdiğim link ten bu bölümü bulup dikkatlice okumanızı tavsiye edicem mehmet adaşım




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.