Şimdi Ara

Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
4.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme


    ( Arabam.com'dan alıntıdır. )

    'Ekonomi dokunuşu!'

    Otomotiv tarihinin belki de en ilginç markalarından birisi hiç kuşkusuz Smart… Şehirli bir otomobil yaratma hayaliyle ortaya çıkan proje Türkiye’de olmasa da özellikle Avrupa’da büyük ilgi gördü. Avrupa’da pek çok şehirde Smart modelleri için özel park alanları bile ayrılmış bulunuyor. İkinci neslinden itibaren Türkiye’de satılan Smart ForTwo’nun üçüncü nesliyse 2007 yılında yollara çıktı. İki yıllık Smart ForTwo’nun testimize konu olma sebebiyse bünyesinde barındırdığı yeni yakıt tüketimini azaltıcı teknoloji…

    Smart ForTwo Micro hibrid modeli dış tasarımında kardeşleriyle benzer bir görünüme sahip. Ön bölüm küçük ve küt bir yapıya sahip. Farlarsa bir önceki neslin aksine oval ve tek parçalı bir yapı tercih edilmiş. Smart ForTwo’nun tasarımında hemen fark edilen bir diğer ayrıntı da gövde renginden farklı renkteki ‘Tridion’ güvenlik kafesi. Otomobili çepeçevre saran bu kafes otomobilin güvenlik düzeyini artırıyor. Arka bölümde Micro Hibro hibrid versiyonu kardeşlerinden ayıran tek ayrıntı yer alıyor. Bagaj kapağındaki MHD logosu bu versiyonun kısaltmasını temsil ediyor.

    İç mekan

    Smart ForTwo’nun iç mekanı fazlasıyla sade. Malzeme kalitesi otomobilin fiyatına göre düşük kalıyor. İki kişilik bir otomobil olan Smart ForTwo 2695mm’lik uzunluğuyla yeterli iç hacmi sunuyor. Hatta boyu 1.90m olanlar bile Smart’ın içinde huzursuzluk hissetmeyecektir. Otomobil vites kolunun önündeki ‘eco’ butonu ile kardeşlerinden ayrılıyor. Bu buton ekonomi sağlayan start-stop sistemini devreye alıyor veya çıkarıyor. Smart’ın iç mekanında kapaklı bir torpido gözü bulunmuyor. Aynı şekilde yan cepler de elastik filelerden oluşuyor. Otomobilin bagajı iki kademeli açılıyor. İlk olarak cam açılarak küçük parçaların direkt bagaja konmasını sağlıyor. İkinci aşamadaysa alt kapak açılıyor. Böylece büyük bir yükleme ağzı elde ediliyor. Bu arada Smart’ın boyundan beklenmeyecek 220 litrelik bagaj hacmi sunduğunu da belirtmeliyiz.

    Performans ve sürüş

    Smart ForTwo Micro hibrid Türkiye’de 999cc hacminde 3 silindirli benzinli motorla satılıyor. 5800 d/d’de 71hp güç, 4500d/d’de 92Nm tork üreten bu motorun gücü elektro hidrolik otomatik şanzıman ile tekerleklere iletiliyor. Vites geçişlerinde kasılma yaşatan bu şanzımanın sunduğu konfor yüksek değil. Otomobilin performansıysa şehir içi için yeterli ancak otoyollarda riske girmeyecek kadar düşük kalıyor. Zaten Smart’ın da şehir dışında ciddi bir iddiası bulunmuyor. Otomobilin Micro hibrid ismi verilen sistemi aslında bilinen start-stop sisteminden farklı çalışmıyor. Bu sistem devredeyken durma anında motor kapatılıyor. Gaza tekrar basıldığındaysa motor tekrar çalışarak devreye giriyor. Genelde başarılı çalışan sistemin durmaya yakın motoru durdurma özelliği olduğundan bazen hareket halinde de motoru kapattığına şahit olduk. Bu bazı durumlarda riskli olabilir. Sistem yakıt ekonomisine de katkıda bulunduğunu gösterdi. Test ortalaması olarak elde ettiğimiz 5 litrelik tüketimi başarılı bulduk. Smart bu disiplinde tam bir şehir otomobili gibi davranıyor.
    Otomobilin sürüş dinamikleri etkileyici olmaktan uzak. Öncelikle otomobilin direksiyon sistemi çok sert. Duruş anında döndürmek çok zor. Bu pratikliği etkiliyor. Süspansiyon sistemi ise fazlaca sert tutulmuş. Güvenliği artıran bu özellik konforuysa alıp götürüyor. Yoldan gelen darbeler direkt iç mekandakilerin üzerinde hissediliyor.

    Güvenlik

    2007 yılında Euro Ncap testine giren Smart ForTwo, beş üzerinden dört yıldızlık performans göstermiş bir model.


     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme


     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme

     Smart For Two MHD 1.0 71 HP ~ Test - İnceleme







  • tabloda aktarma:arkadan itişli olacak
    ekleme : pahalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KILIÇ -- 22 Ocak 2010; 18:55:51 >
  • yarım arabaya 30 mılyardan fazla verılırmı læ bunlar aklını sasırmıs heralde
  • İtalya'da yer gök Smart. Ama oralarda bu kadar pahalı değil.
  • 5 litre nin nesi ekonomik alet 750 kilo km 182 lira

    buna iki kişi bin bide bagaj daha fazla yakar
  • yok abi kalsın.
  • pahalı olmasa tam öğrenci arabası da
  • Birkan bununla memlekete gittiğimizi düşün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gen_61

    Birkan bununla memlekete gittiğimizi düşün


    Tövbeler olsun.
    27 Saatte anca gideriz

  • Arkadan çekişi yeter..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: gen_61

    Birkan bununla memlekete gittiğimizi düşün


    Tövbeler olsun.
    27 Saatte anca gideriz



    27 az oğlum en 2 gün çeker k*ç kadar araba rahat edemeyiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Arkadan çekişi yeter..



    4x4 Smart istiyoruz. Yaylalara çıkacağuk


    quote:

    Orijinalden alıntı: gen_61

    27 az oğlum en 2 gün çeker k*ç kadar araba rahat edemeyiz


    Bu arabayla bırak memlekete gitmeyi , Bahçelievlerden - Bakırköye gitmem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 22 Ocak 2010; 22:00:52 >




  • Bunu alana kadar Yeni kasa Punto Evo En azından memlekete gider
  • Benzin zamları böyle giderse bu tür arabalar daha da değerlenir
  • yanlız kilosuna göre motor gücü hiçte fena değil ama yakışmaz bize yav
  • fiyatı biraz daha ucuz olsa,
    seve seve alırım ama,
    kör olasıca pahalı işte.
  • evo'da scooter'la karşılaştırması vardı bu aracın. scooterdan az yakmıştı.
  • vay be bagajı benim civicten küçük bir araç olduğunu görmek bugüne kısmetmiş




    quote:

    Orijinalden alıntı: gen_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: gen_61

    Birkan bununla memlekete gittiğimizi düşün


    Tövbeler olsun.
    27 Saatte anca gideriz



    27 az oğlum en 2 gün çeker k*ç kadar araba rahat edemeyiz


    geçerken bana ugrayın, dinlenirsiniz bi kaç gün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 25 Ocak 2010; 15:13:31 >




  • İki gay ta Fransa'dan bunun cabriosuyla gelmişlerdi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    geçerken bana ugrayın, dinlenirsiniz bi kaç gün



    Çayı koy üstüne abi , haziranda geliyoruz. Küçük bardaktada içebilirim ama 3 şeker isterim
    Senin Civic'i alır öyle devam ederiz yola. Sende biraz arkadan çekişli Smartin zevkine varırsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 25 Ocak 2010; 17:45:13 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.