Şimdi Ara

SKODA FABİA 1.0 TSI GREENTEC SU KAYNATMA PROBLEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba dostlar,


    100 bin km'de 2018 model bir fabia aracım var, bir süredir aracı kullanıp motoru kapattıktan sonra yaklaşık 30 sn ile 1 dakika arası süren bir fokurdama sesi ve sanki suyu kızgın tavaya dökersiniz ya cızır cızır eder öyle bir ses geliyor. Kameranın ışığını aracın genleşme kabına tuttuğumda kırmızı antifirizin kaynadığını gördüm ama bu kaynama dediğim gibi 30 sn ile 1 dakika arası sürüyor ve sonra iki ses aynı anda kesiliyor. Tabi bu sırada hararet göstergesinde milim oynama olmuyor standart yerinde duruyor yağ sıcaklığı da max 100 dereceyi görüyor.


    Bir de geçenlerde Balıkesir'den tatilden dönerken sabah 6 civarı kaz dağlarında klimayı açtığımda bi 10-15 saniye hava kanallarından su buharı geldi ama 10-15 saniye sonra geçti bir kaç kez kapatıp açtım yine oldu yolun devamında kaz dağlarından inince klimayı açıp kapatarak denediğimde böyle bir sorun olmadığını gördüm hatta döneli bir 2 hafta oluyor, Ankara'da yaşıyorum her bindiğimde açıyorum en ufak bir su buharı atışı yok, acaba iki konu birbiriyle ilgili mi diye düşündüm ama sadece arabayla bir süre tırmanış yaptıktan sonrasında olduğu için ve akabinde hiç bir şekilde böyle bir şey olmadığı için alakasız olduğunu düşünüp çok kafa yormadım.


    fakat ilk başta anlattığım bu 30 sn ile 1 dakika arası süren su kaynama ve su cızırtısı sesi acaba normal bir durum mu bunu anlayamadım yani motora koydukları karakteristik bir özellikli mi onu anlayamadım, kontak kapatınca 30 sn 1 dakika devri daim su mu çeviriyor hadi çevirsin diyelim ama kırmızı antifirizin fokurdaması biraz canımı sıktı


    bilgili arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim.








  • Genleşme kabındaki antifrizli suyun kaynaması anormal dışına bunu yaparken su taşıyor mu kapaktan vs sızıyorsa kapağı değiştir. Sistemin tamamen kapalı olması lazım basınç olmazsa o da kaynama derecesini düşürür.

    Yıldan ötürü antifriz acaba özelliğini mi yitirdi 2018 7 yıl demek long life antifrizler zaten 6-7-8 yıla kadar ömürlü oluyor. G13 türden bir antifriz değişimi isteyebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava kanalından su buharı gelmesi, kalorifer peteğinde yada sisteminde kaçak olabileceğine işarettir. Kışın daha yoğun şekilde hissedersiniz, petek kolay yerde değilse ön konsol sükülmesi lazım.

  • 1.0 eTsi Golf'te de aynı şekildeydi, silecek suyu doldurmak için kaputu açtık uzun yolda, genleşme haznesindeki su kaynıyordu. Sıcak çalışıyor bu motorlar eskiden beri, 1.4 tsi'larda bile kaynıyordu diye hatırlıyorum.

  • Storm Raider kullanıcısına yanıt

    herhangi bir taşma yok hocam özellikle ona baktım var mı diye fakat hiç taşma olmuyor hafif bi fokurdama durumu söz konusu sadece, anlamadım sanırım bi gidip göstermek iyi olacak gibi

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    böyle bir durum olduğunu bilmiyordum hocam, söylediğiniz iyi oldu sağolun. genel bir durumsa problemde yok demektir bir kaç kullanıcı arkadaşıma sorayım bakalım

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Passat 1.4 Tsi enjektör sorunu
    10 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.