Şimdi Ara

SİZİ EN ÇOK PİŞMAN EDEN ARABA HANGİSİ ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
164
Cevap
2
Favori
8.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • John Shepard kullanıcısına yanıt
    Hocam tek tek yazmışsınız çok teşekkür ederim. Bende çok şanssız bir insanım kesin bütün arızalar beni de bulur, en iyisi uzak durayım compasstan peki son olarak aracın konforuna ne diyeceksiniz? Bir de lpg uyumu hakkında bilginiz var mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Araç dizelmiş ama 2.0t ler var benzinli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0 aldigim 2012 model Hyundai i20 idi. Yeni kasayi bilmem ama, asiri konforsuz, bol sesli bir arabaydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    0 aldigim 2012 model Hyundai i20 idi. Yeni kasayi bilmem ama, asiri konforsuz, bol sesli bir arabaydi

    Parke taşlı yolda 50 kilometre hızla giderken yandakinin sesini duyamıyordum. Aşırı derecede yol sesi alıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Benim sansimamidir arabanin karakteristigimidir bilemem ama ben fluence dci edc den cok pisman oldum, once 110 bin gibi enjektoru bozuldu bi 10 bin km sonrada edc nin baski balatasi bitti. İkisi 8500 tl gibi bir masrafa soktu beni.



    Ki aracin yagini hava filtresini 10 binde bir degistirir, sadece firmaya ait benzinciden benzin alirdim.



    Hayirli gunler.

    Baskı balata değişmesi normal ki 120 bin km gitmiş bence gayet iyi heleki o torka falan rağmen. Çünkü yarı otomatik çift kavramalı bi şanzıman. Manuel şanzımanın baskı balatası nasıl bitiyorsa onunda bitiyor elbette. Enjektör bozulmasıda zaten dizel motorun kalbi enjektördür ve mazot pompasıdır. 110 binde enjektörün bitmesi firmaya ait benzinciden mazot almanız o firmanın ordaki istasyonunun kötü olduğunu gösterir. Başka istasyon deneseydiniz keşke

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beni en çok pişman eden araba demiycem ama en çok pişman eden faktör kesinlikle hafif bi araba olması. Ben bindiğimde 1450 kg ve üzeriyi görüyorsa o araba benim için mükemmel olmaya aday tek unsurdur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Benim sansimamidir arabanin karakteristigimidir bilemem ama ben fluence dci edc den cok pisman oldum, once 110 bin gibi enjektoru bozuldu bi 10 bin km sonrada edc nin baski balatasi bitti. İkisi 8500 tl gibi bir masrafa soktu beni.



    Ki aracin yagini hava filtresini 10 binde bir degistirir, sadece firmaya ait benzinciden benzin alirdim.



    Hayirli gunler.

    Baskı balata değişmesi normal ki 120 bin km gitmiş bence gayet iyi heleki o torka falan rağmen. Çünkü yarı otomatik çift kavramalı bi şanzıman. Manuel şanzımanın baskı balatası nasıl bitiyorsa onunda bitiyor elbette. Enjektör bozulmasıda zaten dizel motorun kalbi enjektördür ve mazot pompasıdır. 110 binde enjektörün bitmesi firmaya ait benzinciden mazot almanız o firmanın ordaki istasyonunun kötü olduğunu gösterir. Başka istasyon deneseydiniz keşke

    Baski balata degismesi bence de normal, anormal olan baski balatanin 7500 tl olmasi.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peugeot 206 sedan 1.4 benzin.

    Sadece 75 beygirdi. Bilenler vardir muhakkak Ihlamur Kuyu Mezarlığı'nda tepedeki dik yokuştan U dönüşü yapmam gerekmişti. Arabanın önünü yokuşa döndürdüğümde yokuşu çıkmak için arabayı gazı kökleyerek kaldırdım ancak 2 kişi olmamiza rağmen araba o kadar cok tekledi ki bir iki yolcu daha olsa eminim stop ederdi. Bizdeki arabaya özel miydi bilmiyorum ama hem performansı çok kötüydü hem de çok yakıyordu ve sürekli birşeyleri bozuluyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Beni en çok pişman eden araba demiycem ama en çok pişman eden faktör kesinlikle hafif bi araba olması. Ben bindiğimde 1450 kg ve üzeriyi görüyorsa o araba benim için mükemmel olmaya aday tek unsurdur

    Bütün otomobil endüstrisi otomobilleri hafifletmek için uğraşırken siz neden böyle bir kanıya kapıldınız:)



    Hafif otomobil daha az yakıt tüketir

    Güç ağırlık oranı artacağı için daha performanslı olur

    Fren mesafesi daha kısa olur ve daha bayağı iyi sebepleri var.



    Bugüne değin hangi araçları kullandınız merak ettim:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nazar degmesin pisman oldugumuz araba olmamisti aile olarak su zamana kadar ama suan bir tane var pederde



    Eskiden 2001 palio 1999 sahin getz vs vardi pisman etmediler



    Simdiki zamanda peugeot 308 , e90 320d , audi a3 var pisman etmediler



    Ama bir gazelle varki evlere senlik , peder zamaninda bakim yapmayinca yazin buyuk masraf acti . Freni , direksiyonu kapi kollari 5 binden fazla masraf acti . 4 uncu seferde muayeneden gecebildi .

    Muayenesizken isde goremedi ordanda zarar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo S40 1.6 benzin 2006,

    Kötü ayarlanmış, sürekli zıplatan sertçe bir süspansiyonu vardı. Yol sesi yalıtımı Focus gibi kötüydü. Direksiyon gemi dümeni gibi büyük ve simit plastikti, tipik bir eski Ford şanzımanı gibi her hızlı 3. vitese geçişte takılırdı. Debriyaj ve özellikle gaz stroğu aşırı uzundu, sanki 3.0 motor araba da her gaz pozisyonuna iyi bir cevap gelecek. Motor şimdiye kadar kullandığım en kötü motorlardan biriydi, son derece kaba bir motor sesi, rolantide titreşimli, orta devirlerde tork eğrisinde bozukluk, yüksek devirlerde güç kaybı ama en kötüsü tam 1 sn gecikmeli gaz tepkisi. Gaza basarsın 1sn sonra tepki verir, ilk telsiz gaz pedallarındandı heralde. Araba 1235kg, hiç ağır değildi ama performans çekiş zayıftı. Yakıt tüketimi eh işte, 8lt falandı ama orta-açık trafikte. Fren dozlaması bir garipti ayarlayamıyordum bir türlü. İç mekanda kumaşlar, kaplamalar vs hayli kalitelidir ama detaylara inince hemen Ford ucuzlukları baş verir.

    Benim için bardağı taşıran yanı hızı hissettirmesi ve çok kısa 5. vites oranıdır. 100le giderken 130 gibi hissettirir, motorun zaten kaba bir sesi olduğu için sabit bu sesi duymak çok rahatsız eder. Alfa 156'da kullanmıştım 5. vitesi kısa ama ne hızı bu araba gibi hissettirirdi, ne de 3000 devirdeki ses rahatsız ederdi. Uzun yolları 80-90la giderdim ses ve hissiyat olarak rahatsız ederdi öteki türlüsü. Otobanda 12-130 gitmek çin işkencesidir.

    İyi tarafları da vardı tabi o farklı bir konunun cevabı, yine de S40 benim için büyük hayal kırıklığıdır. 1.6 dizel olanlar bir çok konuyu düzeltir ama onlarda da kronik bir sürü motor arızası çıkıyor.




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Yere daha sağlam basacağından olabilir mi hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 senesinde 2005 model sıfır km 1.5 dci sportway megane 2 sedan almıştık.

    sol sürücü tarafından içeri su alıyordu sıfır km araba, sol paspas gölet oluyordu.
    sürekli ampul patlatıyordu.
    turbosu 2 kere değişti.
    ilginç bir fren sistemi vardı frene köklediğiniz zaman araç öne doğru yığılıyordu..
    kornası bozulurdu

    2010'a kadar bir şekilde kullanıp 88 bin km'De satıldı.
  • 01tuğra01 kullanıcısına yanıt
    Yere dağa sağlam basmaz, daha çok baskı uygular ama siz bunu olumlu anlamda hissetmezsiniz. Tek kişi bindiğin arabaya 5 kişi binince "vay ne stabil gidiyor, ne sağlam basıyor" gibi bir durum olmaz. Hafif bir araçtan daha daha ağır bir araca geçtiysen olumlu anlamda farkettiğin şey sınıf farkıdır, iki araba arasındaki teknik farklardır ağırlık farkı değil. Hafif araç her zaman daha iyidir ama günümüzdeki hafif araçlar genelde düşük maliyetli, incecik lastikli şehir minikleri olduğu için onların stablite ve yol tutuş anlamındaki eksiklikleri yanlış biçimde hafiflikle bağdaştırılıyor.

    Bir otomobil için 1 ton, 1100kg gibi ağırlıklar idealdir. Fazlası lüzumsuzdur ama güvenlik-konfor donanımları vs mecbur yükseliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Beni en çok pişman eden araba demiycem ama en çok pişman eden faktör kesinlikle hafif bi araba olması. Ben bindiğimde 1450 kg ve üzeriyi görüyorsa o araba benim için mükemmel olmaya aday tek unsurdur

    W140 alalım sana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01tuğra01

    Yere daha sağlam basacağından olabilir mi hocam

    Ağırlıkla mı yere sağlam basıyor :) O zaman bagaja yükleyelim çimento çuvallarını öyle gezelim. Aracın yol tutuşu birçok parametreye bağlı. Şasi rijtliğinden tutta, süspansiyon tipine, süspansiyon tasarımına, süspansiyonun şasiye nerden ve şekilde bağlandığına kadar birçok etmen yol tutuşu iyi yapar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 18 Kasım 2017; 15:35:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rica ederim. Konforu güzeldi, yüksek sürüş pozisyonu zaten büyük rahatlık, ayrıca koltuklar konforlu ve içi de baya geniş. Bagaj hakeza büyükçe(450 litre) koltuklar da yattığı için ikea dan uzun kutuları bile taşımışlığım var.



    Ses yalıtımı fena değil, hatta iyi denilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Beni en çok pişman eden araba demiycem ama en çok pişman eden faktör kesinlikle hafif bi araba olması. Ben bindiğimde 1450 kg ve üzeriyi görüyorsa o araba benim için mükemmel olmaya aday tek unsurdur

    Bütün otomobil endüstrisi otomobilleri hafifletmek için uğraşırken siz neden böyle bir kanıya kapıldınız:)



    Hafif otomobil daha az yakıt tüketir

    Güç ağırlık oranı artacağı için daha performanslı olur

    Fren mesafesi daha kısa olur ve daha bayağı iyi sebepleri var.



    Bugüne değin hangi araçları kullandınız merak ettim:)

    Ben bindiğimde 1300 kilo ve altında araç kullandım. Fiat marea, symbol 2010, fluence, linea... açıkcası virajlardaki yatması, fren yaparken veya gaza basarken salınımın/body rollun fazla olması özellikle ve özellikle yüksek hızlarda arabanın ağırlığının azalması alttan giren rüzgarla arabanın yol tutuşunun zayıflaması yüksek hızlarda beni ağır arabalara karşı bi zorunluluğa çıkardı. Varsın fazla yaksın ama konforunu hiçbir şeye değişmem. 1200 kiloluk araba kullanıp yoldaki en ufak bi taşı çıkıntıyı yamayı lakır lukur hissetmektense ağır arabayla fazla yakıp halı gibi konforla gitmek tercihimdir

    Çünkü bir önceki kasa c serisini ve 96 ile 2003 yılları arasında üretilmiş bir 5 serisini kullanınca o yol tutuşunu ve yüksek hızlardaki güvenini görünce dedimki bana ağır araba şart.

    Şahsen 160-170 ve daha yüksek hızlara çıktığımda hala kaymak gibi gidebiliyosam sağa sola salınım yapmıyorsa rüzgar arabanın kasasını hafifte olsa oynatmıyorsa bu arabanın ağır olması sayesinde bence. Bindiğim araba 1180 kilo zaten 120 den sonra kuş gibi hafif oluyor buda hiç haz etmediğim bi durum. Ne güven kalıyor ne yol tutuşu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 18 Kasım 2017; 19:10:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Beni en çok pişman eden araba demiycem ama en çok pişman eden faktör kesinlikle hafif bi araba olması. Ben bindiğimde 1450 kg ve üzeriyi görüyorsa o araba benim için mükemmel olmaya aday tek unsurdur

    W140 alalım sana

    Oda fazla hocam üst sınır 1620-1650 kilo civarı. Rakamı bile belirledim bakın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 18 Kasım 2017; 19:5:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Genellenirse ağır araç daha iyidir hem yol tutuşta hem de malzeme kalitesinde. Biraz dikkat ederseniz araçlar hafifledikçe dandikleşiyor ve dandikleşti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.