Şimdi Ara

Siyal lambası pozisyon hatası nedir? Muayeneden kaldık.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
5.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.

    İhtiyara 3 sebepten muayene vermediler.
    1- jant büyüklüğü ve jantın 8 bijon arabanın 4 bijon olması
    2- Arka fren dengesizliği

    Bunları anladım çözeceğiz de

    3- Sinyal lambaları: Arka lambaların pozisyonu hatalı

    Bu nedir anlayamadım. Sinyaller normal yanıp sönüyor.



  • Muayene istasyonundan ayrılmadan önce sorsaydınız keşke "Bu nedir" diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Muayene istasyonundan ayrılmadan önce sorsaydınız keşke "Bu nedir" diye.


    Sordum arka sinyallerin hatalı çalışıyor sen elektrikçiye göster o anlar dedi!!

    İstasyon görevlileri ile iki kelime konuşulmuyor ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makinist99

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Muayene istasyonundan ayrılmadan önce sorsaydınız keşke "Bu nedir" diye.


    Sordum arka sinyallerin hatalı çalışıyor sen elektrikçiye göster o anlar dedi!!

    İstasyon görevlileri ile iki kelime konuşulmuyor ki

    Alıntıları Göster
    Galiba ön arka sinyaller birbirinden farklı yanıyor. Herhangi bir patlak ampül de yok ama. Acaba flaşör röle mi arızalı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makinist99

    Galiba ön arka sinyaller birbirinden farklı yanıyor. Herhangi bir patlak ampül de yok ama. Acaba flaşör röle mi arızalı?

    Alıntıları Göster
    Hocam buradan bir şey deme şansımız yok maalesef. Aracı elektrikçiye bi gösterin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam buradan bir şey deme şansımız yok maalesef. Aracı elektrikçiye bi gösterin.

    Alıntıları Göster
    Arka sinyal ampullerini söküp değerine bakınız. Biri 21W biri 5W ise ikisini de 21W yapınız. Başka türlü bir hata olacağını sanmam.

    Pozisyon hatası denince mantıklı düşündüğünüzde sinyaller tampona falan monte olur. İlk kez sizden öğrenmiş oldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Arka sinyal ampullerini söküp değerine bakınız. Biri 21W biri 5W ise ikisini de 21W yapınız. Başka türlü bir hata olacağını sanmam.

    Pozisyon hatası denince mantıklı düşündüğünüzde sinyaller tampona falan monte olur. İlk kez sizden öğrenmiş oldum.

    Alıntıları Göster
    sinyal yanarken frene bastığınızda yada lambalar yanarken diğer lambalar kısılıp açılıyorsa buna sinyal pozisyon hatası olarak yazıyolar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yanıp sönme sıklığı olabilir. Trafikte bazen görüyorum normalden hızlı veya yavaş yanıp sönen flaşörler oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    sinyal yanarken frene bastığınızda yada lambalar yanarken diğer lambalar kısılıp açılıyorsa buna sinyal pozisyon hatası olarak yazıyolar.

    Böyle bir sorun varsa sinyal duyunda veya şase bağlantısında oksitlenme olabilir. Benim araba çalışırken hepsi parlak yanıyor fakat stop edince dalgalanma oluyor. Akşam muayeneye gitmeden ben de bir el atayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Yanıp sönme sıklığı olabilir. Trafikte bazen görüyorum normalden hızlı veya yavaş yanıp sönen flaşörler oluyor.

    Arkadaşlar herkese cevapları için teşekkür ederim.

    Dikkatlice inceledim. Sağ taraf biraz daha sönük yanıyordu. İçini açtım bağlantılar kararmış, küf, oksitlenme ne ararsan var soket bağlantılarını ve ampül girişlerini zımpara ve tornavida yardımı ile temizleyip geri taktım. Işık seviyesi her iki tarafta da eşit oldu. Hazır elimi atmışken bütün sinyalleri söküp bağlantıları temizledim. Ampülleri kontrol ettim hepsi 21W ama ön ampüller dışı boyalı ampüllerdendi. Her ihtimale karşı bütün ampülleri değiştirdim. Son olarak düzgün çalışmasına rağmen belki arada takılıyordur benim haberim olmuyordur diye flaşör röleyi değiştirdim.

    Frene basarken yada parklar açıkken kontrol ettim bir değişiklik yok.

    Artık yapacak birşey kalmadı. Muayene öncesi adamın yanına gideceğim bak kardeşim bu olmadıysa girmeyeyim muayeneye diye söylemeyi düşünüyorum.

    Daha ne yapalım :) sonuçta 32 yaşında araba etrafında dört tane ışık yanıp sönüyor mu yanıp sönüyor daha ne uğraştırıp duruyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makinist99

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Yanıp sönme sıklığı olabilir. Trafikte bazen görüyorum normalden hızlı veya yavaş yanıp sönen flaşörler oluyor.

    Arkadaşlar herkese cevapları için teşekkür ederim.

    Dikkatlice inceledim. Sağ taraf biraz daha sönük yanıyordu. İçini açtım bağlantılar kararmış, küf, oksitlenme ne ararsan var soket bağlantılarını ve ampül girişlerini zımpara ve tornavida yardımı ile temizleyip geri taktım. Işık seviyesi her iki tarafta da eşit oldu. Hazır elimi atmışken bütün sinyalleri söküp bağlantıları temizledim. Ampülleri kontrol ettim hepsi 21W ama ön ampüller dışı boyalı ampüllerdendi. Her ihtimale karşı bütün ampülleri değiştirdim. Son olarak düzgün çalışmasına rağmen belki arada takılıyordur benim haberim olmuyordur diye flaşör röleyi değiştirdim.

    Frene basarken yada parklar açıkken kontrol ettim bir değişiklik yok.

    Artık yapacak birşey kalmadı. Muayene öncesi adamın yanına gideceğim bak kardeşim bu olmadıysa girmeyeyim muayeneye diye söylemeyi düşünüyorum.

    Daha ne yapalım :) sonuçta 32 yaşında araba etrafında dört tane ışık yanıp sönüyor mu yanıp sönüyor daha ne uğraştırıp duruyorlar...
    lastikler her an fırlayabilir
    frenler tutmuyor
    aracın ani frenlemede ne tarafa kayacağı belli değil
    sinyaller hatalı

    aslında bu tip araçların muayene istasyonundan seyir halinde çıkmasının önüne geçilmeli, hemen oracıkta bağlayıp çekiciyle sanayiye gittikten sonra yine çekiciyle gelip onay verilmeli.

    bu şekilde yola çıkıp ölüm veya yaralanmalı bir kaza durumunda ise 5237 sayılı tck nın 85nci maddesine göre "taksirli ölüme sebebiyet verme" suçundan iki yıldan on beş yıla kadar hapis cezasıyla yargılanmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    lastikler her an fırlayabilir
    frenler tutmuyor
    aracın ani frenlemede ne tarafa kayacağı belli değil
    sinyaller hatalı

    aslında bu tip araçların muayene istasyonundan seyir halinde çıkmasının önüne geçilmeli, hemen oracıkta bağlayıp çekiciyle sanayiye gittikten sonra yine çekiciyle gelip onay verilmeli.

    bu şekilde yola çıkıp ölüm veya yaralanmalı bir kaza durumunda ise 5237 sayılı tck nın 85nci maddesine göre "taksirli ölüme sebebiyet verme" suçundan iki yıldan on beş yıla kadar hapis cezasıyla yargılanmalı.

    Arkadaşım arabanın durumunu bilmeden bu şekilde yorum yapmanız doğru değil.

    Bakımlı diye görülen nice sıfır arabaya taş çıkartır. Arka fren merkezi kaçırmış farketmemişiz. Her arabada olabilir.

    Fakat diğerler kabul edilebilir şeyler değildir.

    Tamamen saçmalıktır.
    8 bijon araba yok. Kamyonlarda 8 bijon var bu jantlar farklı bijon aralıklarına takılabilsin diye üretiliyor. Yoksa eksik bijon yok bir yere de fırlamaz. Eğer standartlara uygun değilse satılmaması gerekir.
    Kaldıki kişiye özel uygulama yapan kafasına göre takılan tuv çalışanlarından bahsetmiyorum bile..

    Yanan sinyale hatalı demeleri zaten hepten abes.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • makinist99 kullanıcısına yanıt
    buradan kalkıp arabayı kontrol edecek değiliz. tüvtürk gerekeni yapıyor işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _mp_

    buradan kalkıp arabayı kontrol edecek değiliz. tüvtürk gerekeni yapıyor işte.
    sağ ile sol arasında 50 cm fark mı var pozisyon hatası nedir yahu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    buradan kalkıp arabayı kontrol edecek değiliz. tüvtürk gerekeni yapıyor işte.

    O zaman adamın arabasını görmeden boş laf atlamayacaksın ortaya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    lastikler her an fırlayabilir
    frenler tutmuyor
    aracın ani frenlemede ne tarafa kayacağı belli değil
    sinyaller hatalı

    aslında bu tip araçların muayene istasyonundan seyir halinde çıkmasının önüne geçilmeli, hemen oracıkta bağlayıp çekiciyle sanayiye gittikten sonra yine çekiciyle gelip onay verilmeli.

    bu şekilde yola çıkıp ölüm veya yaralanmalı bir kaza durumunda ise 5237 sayılı tck nın 85nci maddesine göre "taksirli ölüme sebebiyet verme" suçundan iki yıldan on beş yıla kadar hapis cezasıyla yargılanmalı.

    Yapılmalı,edilmeli iyi güzel hoş da camı açıp dışarı bakınca hepsi hayal gibi geliyor..
  • Bunların içinde en saçması jantlarda 8 bijon var denilerek ağır kusur verilmesi, eski aracımda aynı durumu ben de yaşadım. İşin en saçma yanı Ankara'da aynı jantlarla girdiğim muayeneden yenilediğim lpg tankının projesi çizilmediği için geçemedi araç. Daha sonra muayene tekrarı için Çorum'da girdiğimde de 8 bijonlu janttan dolayı ağır kusur verildi. Sonra ki gün yine aynı yerde aracın orjinal ölçüleri olan 4*100 bijon aralığına sahip 15' jantların yerine sadece muayeneden geçirmek için idareten taktığım 4*108 bijon aralığına sahip 16' jantlarla muayeneden geçti raporu verildi. Neyi kontrol edeceklerini onlarda bilmiyor. Halbuki 8 bijon deliğinin olmasının hiç bir zararını görmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgn61

    Bunların içinde en saçması jantlarda 8 bijon var denilerek ağır kusur verilmesi, eski aracımda aynı durumu ben de yaşadım. İşin en saçma yanı Ankara'da aynı jantlarla girdiğim muayeneden yenilediğim lpg tankının projesi çizilmediği için geçemedi araç. Daha sonra muayene tekrarı için Çorum'da girdiğimde de 8 bijonlu janttan dolayı ağır kusur verildi. Sonra ki gün yine aynı yerde aracın orjinal ölçüleri olan 4*100 bijon aralığına sahip 15' jantların yerine sadece muayeneden geçirmek için idareten taktığım 4*108 bijon aralığına sahip 16' jantlarla muayeneden geçti raporu verildi. Neyi kontrol edeceklerini onlarda bilmiyor. Halbuki 8 bijon deliğinin olmasının hiç bir zararını görmedim.
    Ben de dün akşam muayene işini bitirdim. İlkyardım çantasını teknisyenin gözüne sokmayınca içindekiler eksik yazmış. Yağ akıntıları ve korozyon dışında çok da önemli kusurlar yok. Alfa Romeo Giulietta ile muayeneye gelen gençler benim arabanın modelini tahmin etmeye çalışarak iddiaya bile tutuştular.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Ben de dün akşam muayene işini bitirdim. İlkyardım çantasını teknisyenin gözüne sokmayınca içindekiler eksik yazmış. Yağ akıntıları ve korozyon dışında çok da önemli kusurlar yok. Alfa Romeo Giulietta ile muayeneye gelen gençler benim arabanın modelini tahmin etmeye çalışarak iddiaya bile tutuştular.

    Alıntıları Göster
    @zgn61 Aynen sizin söylediğiniz gibi neyi kontrol edeceklerini bilmiyorlar.. Kime ne denk gelirse...
    Peki siz 3. Sefer gittiğiniz için tekrar muayene ücreti mi ödediniz?

    @DH Konsey Hadi hayırlı olsun. Maşallah diyelim ihtiyara :-)
    Ayrıca bu görmedi diye kusur yazmasına ayrıca sinirleniyorum. Bu kadar zor mu ilk yardım çantası var mı diye sormak




  • makinist99 kullanıcısına yanıt
    Ben ikinci muayenede, ilk yerden farklı bir yerde girdiğim için ücret ödemiştim hocam. Muayene kağıdının arkasındaki yönetmelikte yazıyor. Benim Çorum'a gitmem gerekmişti, halbuki nerde muayeneden geçemediysem orada muayene tekrarı yaptırmam gerekiyormuş. Gerçi ikinci defa ödemeseydim ne olacaktı yine bırakacaklardı 8 bijondan üçüncu defa mecbur gireceğimden yine ödeyecektim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.