Şimdi Ara

Sisli Havada Dörtlü Flaşör Açanlar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
7.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulas3567


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ulas3567


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Benim aracımda sis lambası yok öleyim mi?
    Bu forumda gördüğüm en saçma konulardan biri. Sis çökmüşken flaşörleri açmak nasıl size saçma gelmiş anlamak çok güç.
    Zaten otobanda dörtlü yakmak anlamsızdır.
    İstanbulda geçen aylardaki sisi hatırlarsınız. Şehiriçinde görüş yer yer 5 metreye kadar düşmüştü gece. Ben o siste hem ön sis farlarımı, hem normal farlarımı, hemde dörtlülerimi açıp ilerledim. Keza aynı yolu paylaştığım bütün sürücüler de böyle ilerliyordu. Hız max. 15-20 km..



    Arka sis farı her araçta vardır görevide sis durumunda arkadan gelen araçların sizi görmesidir...Ön sis farlarının görevi siste yol çizgilerinin ve kenarlarının görüşünü artırıp rahat yol almamızdır opsiyoneldir..Dörtlülerde tehlike anlarında ve karayolu üzerindeki duraklamalarda yakılır..Siste görüşü artırmak ve ya siste görülmeyi artırmak gibi bir işlevi yoktur..

    http://otoresim.net/dogru-bilinen-yanlis-trafik-kurallari.html



    Her araçta arka sis farı yoktur, sallama! Bahsettiğim araç yumurta kasa Accent.

    Ayrıca dörtleri yakmak her türlü görünmeyi arttırır. Türkiyede yaşadığınızı, ne kadar salak sürücü olduğunu unutuyorsunuz. Siste bile 50-60 km hızla gidebilen dengesizler var. Amaç kendimizi onlardan korumak, emin olur faydası olur zararı olmaz!

    Terbiyesizliğe gerek yok..Sallayan filan yok karşında yanlış biliyorsam öyle değil dersin düzeltirsin..


    Yukarıda kalın olarak gösterim cümlelerde gayet kesin konuşuyordunuz ama..
    Ayrıca bildiğim kadarıyla ön sis farı arka sis farından daha yaygındır.




  • Hala öyle düşünüyorum...90 model şahinim dahil aldığım tüm araçlarda arka sis farı mevcuttu ..Dörtlüler konusunda da fikrim değişmedi...
    Birisi bu konuyla ilgili olarak yasa yönetmelik maddesi gösterene kadar böyle düşünmeyede devam edicem...Aksini düşünebilirsin sende arka sis farı mecburi değildir diye biliyorsundur bunu ispatlayabilirsin banada yeni bir şey öğretmiş olursun ama tutupta sallama yapmakla itham etmen hoş olmamış..
  • Rear fog lamps

    Rear fog lamps in the bumper of a European-spec Chevrolet CorvetteIn Europe and other countries adhering to ECE Regulation 48, vehicles must be equipped with one or two bright red "rear fog lamps" (or "fog taillamps"), which serve as high-intensity rear position lamps to be energised by the driver in conditions of poor visibility to enhance vehicle conspicuity from the rear. The allowable range of intensity for a rear fog lamp is 150 to 300 candelas,[15] which is within the range of a U.S. stop lamp.[5] For this reason, some European vehicles imported to the United States have their rear fog lamps wired as stop lamps, since their European-specification stop lamps may not be sufficiently intense to comply with U.S. regulations, and in North America rear fog lamps are not required equipment. However, they are permitted, and are found almost exclusively on European-brand vehicles in North America — Audi, Jaguar, Mercedes, MINI, Land Rover, Saab and Volvo provide functional rear fog lights on their North American models. The final generation Oldsmobile Aurora also had dual rear fog lights installed in the rear bumper as standard equipment.

    Most jurisdictions permit rear fog lamps to be installed either singly or in pairs. If a single rear fog is fitted, most jurisdictions require it to be located at or to the driver's side of the vehicle's centreline — whichever side is the prevailing driver's side in the country in which the vehicle is registered.[15] This is to maximise the sight line of following drivers to the rear fog lamp. In many cases, a single reversing lamp is mounted on the passenger side of the vehicle, positionally symmetrical with the rear fog. If two rear fog lamps are fitted, they must be symmetrical with respect to the vehicle's centreline.[15] Proponents of twin rear fog lamps say two lamps provide vehicle distance information not available from a single lamp. Proponents of the single rear fog lamp say dual rear fog lamps closely mimic the appearance of illuminated stop lamps (which are mandatorily installed in pairs), reducing the conspicuity of the stop lamps' message when the rear fogs are activated. To provide some safeguard against rear fog lamps being confused with stop lamps, ECE R48 requires a separation of at least 10 cm between the closest illuminated edges of any stop lamp and any rear fog lamp.

    Türkçeleştirirsek:Avrupa ve ECE regulasyonuna tabii ülkelerde(Türkiyede var) en az bir veya iki adet açık kırmızı renkli sürücü tarafından görüşün kısıtlı olduğu durumlarda açılıp kapatılarak kullanılan arka sis lambası zorunluluğu vardır.




  • Geçme ben geçiyorum demek için selektör, araç hareket halinde iken park lambalarını yakma, park edince 4lü yakma, mis gibi hava da arka sis yakma, yağmurda çamurda far yakmama bizlere özgü davranışlar ne yazık ki.
  • @ulas3567
    Zorunluluk var diyorsun ama arabanın orjinalinde yok... Ben mecburi değildir demedim, kullanım olarak ön sis farı daha yaygın dedim. Dörtler için yönetmelik kesindir, arıza vs. durumlarında yakılır. Ben sis anında etki edeceğini söylüyorum. Ayrıca şahin kullanıcısı değilim ama şahinde arka sis farı olduğunu da sizden duydum.
    Şu resimde gördüğünüz 99 model bir araç ve bahsettiğiniz özellik yok

     Sisli Havada Dörtlü Flaşör Açanlar
  • hiç unutmuyorum 2006 senesinde zigana dağında iniyorum.öyle bir sis geldiki yol şeritlerini bile göremez oldum.peşimde 3-4 araç var onları sadece dörtlülerini görebiliyordum.anı şekilde karşıdan gelen araçlarında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulas3567

    Hala öyle düşünüyorum...90 model şahinim dahil aldığım tüm araçlarda arka sis farı mevcuttu ..Dörtlüler konusunda da fikrim değişmedi...
    Birisi bu konuyla ilgili olarak yasa yönetmelik maddesi gösterene kadar böyle düşünmeyede devam edicem...Aksini düşünebilirsin sende arka sis farı mecburi değildir diye biliyorsundur bunu ispatlayabilirsin banada yeni bir şey öğretmiş olursun ama tutupta sallama yapmakla itham etmen hoş olmamış..


    90 model şahin'de arka sis farı mı? siz arka sis farını başka bir şeyle karıştırıyor olmayasınız?

    ayrıca bir mesajda, sis farları ile dörtlü ampulleri aynı mesafeden görünür demişsiniz. görünme mesafesi aynı bile olsa, sürekli yanan bir ışıkla, yanıp sönen bir ışığın insan beynindeki algılaması aynı değildir. o zaman flaşörleri de yanıp söner değil, sürekli yanar yaparladı. nasılsa renkleri turuncu, diğer ışıklarla karışması durumu yok. niye yanıp sönsün ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Haziran 2010; 12:08:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulas3567

    Hala öyle düşünüyorum...90 model şahinim dahil aldığım tüm araçlarda arka sis farı mevcuttu ..Dörtlüler konusunda da fikrim değişmedi...
    Birisi bu konuyla ilgili olarak yasa yönetmelik maddesi gösterene kadar böyle düşünmeyede devam edicem...Aksini düşünebilirsin sende arka sis farı mecburi değildir diye biliyorsundur bunu ispatlayabilirsin banada yeni bir şey öğretmiş olursun ama tutupta sallama yapmakla itham etmen hoş olmamış..


    90 model şahin'de arka sis farı mı? siz arka sis farını başka bir şeyle karıştırıyor olmayasınız?

    ayrıca bir mesajda, sis farları ile dörtlü ampulleri aynı mesafeden görünür demişsiniz. görünme mesafesi aynı bile olsa, sürekli yanan bir ışıkla, yanıp sönen bir ışığın insan beynindeki algılaması aynı değildir. o zaman flaşörleri de yanıp söner değil, sürekli yanar yaparladı. nasılsa renkleri turuncu, diğer ışıklarla karışması durumu yok. niye yanıp sönsün ki?

    ECE Regulation 48 1958 yılında kabul edilmiş..Şahin de vardı Karadeniz de kıyıya yakın rakımı 1000 ler civarında bir ilçede olduğumdan sürekli sis ve yağmurdan dolayı en çok kullandığımız aksesuardı.
    Trafik kuralları yazılıp çizilmiş kabul edilmiş kurallar siste dörtlülerle seyahat edilir diye bir kural yok sis için özel lambalar konulmuş onlar sis varsa görüş kısıtlıysa yakılır denmiş.Arka sis lambası da mecburi tutulmuş.Arka lambanında ne kadar aydınlatacağı gücü şekli ne tarafta olacağı hepsi tarif edilmiş.
    Yani sis lambaları ile ilgili yasayıda bulduktan sonra hala itiraz varsa benim ekliyebileceğim bişey yok. İlk dediğim gibi dörtlüleri herkes yaksın duran kaza yapan bir araç olduğunda tehlikeyi bildirmek için dörtlüleri söndürürüz.




  • Arkadaşım anlamamakta güçlük çekiyorsun sanırım. Arka sis farı ve ön sis farı bir çok arabada yok. Standartında yok! Hatta opsiyon olarak bile takılmıyor çoğuna.. Sen hala 1958 yılında çıkarılmış bir kanun diyorsun. TCK daki maddesini gösterir misin lütfen?
    1958den beri zorunlu da, biz mi salağız arabamızdaki bu donanımdan bihaberiz?
  • Bu başlık sayesinde insanların doğru bildikleri yanlışlara zamanla sadece kendilerini inandırmakla kalmayıp çevresindeki insanları da aynı yanlışa inandırmaya çabalayacaklarının, yanlışın doğrusunu öğrenmemek ve kabul etmemek konusunda ısrarcı olacaklarının sosyal laboratuar çalışmasını yapmış olduk.

    Sonuçlar beklenildiği gibi...
  • Normalde bildiğim kadarıyla dörtlüleri açmak yanlış sisli havalarda,tabi araç eğer hareket halindeyse.
    Sis farlarını açmak genelde yeterli oluyor fakat,2 sene önce boluda öyle bir sisin altında kaldımki açıkcası sis farının etki mesafesinin çok düştüğünü gördüm.
    Bunun üzerine sadece orada kullanmıştım dörtlüleri.
  • Peki arabasında sis lambası donanımı olmayanlar napıyor?
  • @Aya

     Sisli Havada Dörtlü Flaşör Açanlar



     Sisli Havada Dörtlü Flaşör Açanlar
  • Şimdi bakın sis lambasının asıl görevi uyarı değil aydınlatmadır. Yani sizin arkanızdaki aracın sizi görmesini sağlayıp(arka sis lambasıyla) sizin öndeki aracı görmenizi kolaylaştıran (ön sis lambasıyla) bir far sistemidir. Yanlız anlaşılamıyan nokta şu. Siz sis lambalarını açınca karşıdaki bunu uyarı olarak algılamaz. Ve bazı ekstrem hava koşullarında bunlar pekte yardımcı olamazlar. Çünkü zaten görüş mesafesi çok kısadır. İşte böyle ekstrem durumlarda ben dörtlülerin kullanılması taraftarıyım. Çünkü insanoğlu bir uyarıya belli bir süre maruz kalırsa ve bu uyarı sabitse bu uyarıyı zamanla beyin görmezden geliyor. Ona alışıyor bir nevi onu ortamın bir parçası olarak kabul ediyor. Tıpkı bu binalardaki floresanlı lambalar gibi. Onlarda ilk başta sizi algıladıklarında yanarlar. Ancak belli bir süre sabit durduktan sonra sizi o ortamın bir parçası kabul ederler ve yanmazlar hareket etmediğiniz sürece. Bu sebeple zaten dörtlü dediğimiz ikaz lambaları yanıp söner. Beyinin bu ikazı kısa sürede yok saymaması için böyledir bunlar. Ben bunların ekstrem koşullarda kullanılması gerektiğini söyledim ki o koşullarda hızınız çok düşük olmalı 15 km gibi. Ki o hızda durma mesafeniz zaten çok kısadır. Öbür türlüsü zaten saçma olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bu başlık sayesinde insanların doğru bildikleri yanlışlara zamanla sadece kendilerini inandırmakla kalmayıp çevresindeki insanları da aynı yanlışa inandırmaya çabalayacaklarının, yanlışın doğrusunu öğrenmemek ve kabul etmemek konusunda ısrarcı olacaklarının sosyal laboratuar çalışmasını yapmış olduk.

    Sonuçlar beklenildiği gibi...


    Hocam teknik bilginize saygım sonsuz fakat bu söylediğiniz şeye sizde dahilsiniz.
  • Siste sis farı açılır, eğer sis farı yoksa arkadan gelenlerin görmesi için flaşörler yakılabilir ancak sis içerisinde akan bir trafiğin en arkasındaki araç iseniz yine arkadan gelenin daha rahat farkedebilmesi için flaşörlerini yakabilirsiniz. Herkesin birbirinin farkında olduğu ve ağır aksak da olsa akan yoğun sisli bir trafikte flaşörleri açık hareket edenlerden haz etmiyorum, zaten herkes her saniye ayağı frende gidiyor, bir sorun olduğunda stop lambasına güvenmek olanaksız... Bir de flaşörler açık olunca göremediğimiz alanda bir sorun varsa bunu nasıl anlatacak önde giden araçlar?
  • Sis var...Tamam da nasıl bir sis var? Göz gözün görmediği sisli bir ortam da olabilir, 100-200 m ilerisini görebildiğin, yol ışıklarının olduğu, şehir içinde zaten yoğun bir trafikte ilerlediğin sisli bir ortam da olabilir.

    Sanki standart sis ve ortam varmış gibi nasıl da kesin hükümler veriliyor anlamakta zorlanıyorum.

    Ben öyle bir sisin içinde kalmıştım ki bırak dörtlüleri 16'lım olsa onları bile yakardım. Bir kış günü gece vakti dağlık bir yolda ilerlemeye çalışıyordum. Ortalama 15-20 km'lik hızla ancak ilerleyebiliyordum. Ben önümü bile zor görürken arkamdan gelen bir aracın da beni ancak vurduktan sonra farkedebileceğini biliyordum. Hele de tedbirsizce biraz da hızlı geliyorsa...Veya böyle bir ortamda birisi dörtlülerini yakıp muhtemel ona çarpmamı engelliyorsa ancak teşekkür edilir.

    Ha, şehir içinde yol ışıkları altında sağında solunda önünde arkanda binlerce araba ile birlikte hafif sisli bir ortamda ağır ağır ilerliyorsundur; burada yakma.




  • geçen gün temde bahçeşehir yakınlarındayken bir anda inanılmaz bir yağmur bastırdı. görüş mesafesi bir anda yirmi yirmibeş metreye düştü diyebilirim, silecekler işlevsiz kaldı öyle anlatayım.

    hızımı düşürdüm ve öndeki araç ile mesafeyi arttırıp devam ettim. önümdeki araç dörtlüleri yakmıştı ve o an gerçekten çok faydası olduğunu farkettim. Arkamdaki araç da o şartlara göre bana fazla yakın seyrediyordu ve ben de dörtlüleri açmaya karar verdim ve açtım.
    ben yaktıktan sonra arkamdaki de yaktı dörtlüleri ...

    bir kaç dakika sonra artık durum sıradanlaşınca ve yağmur azalınca da söndürdüm.

    bazen, bazı şeyleri kurallardan bağımsız düşünmek lazım.

    öyle bir sis bastırırki sis lambaları işlevsiz kalır, arkadan gelenleri uyarmak için önemlidir.
    başka acil durum olursa nasıl haber vereceksiniz diyenler var, ancak o çok yoğun sis de zaten acil bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Valentino Balboni


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bu başlık sayesinde insanların doğru bildikleri yanlışlara zamanla sadece kendilerini inandırmakla kalmayıp çevresindeki insanları da aynı yanlışa inandırmaya çabalayacaklarının, yanlışın doğrusunu öğrenmemek ve kabul etmemek konusunda ısrarcı olacaklarının sosyal laboratuar çalışmasını yapmış olduk.

    Sonuçlar beklenildiği gibi...


    Hocam teknik bilginize saygım sonsuz fakat bu söylediğiniz şeye sizde dahilsiniz.


    İtiraf ediyorum, ben de insanım.

    Yalnızca kuralların kişilerce farklı yorumlanmasını doğru bulmayan bir insan...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Arkadaşım anlamamakta güçlük çekiyorsun sanırım. Arka sis farı ve ön sis farı bir çok arabada yok. Standartında yok! Hatta opsiyon olarak bile takılmıyor çoğuna.. Sen hala 1958 yılında çıkarılmış bir kanun diyorsun. TCK daki maddesini gösterir misin lütfen?
    1958den beri zorunlu da, biz mi salağız arabamızdaki bu donanımdan bihaberiz?

    Bende sanırım sen okumakta ve anlamakta güçlük çekiyorsun.ECE Regulation 48 Türkiye ninde kabul ettiği uyguladığı kabul eden her ülkede satılan her arabada olması zorunlu normlardır. Bu normlara göre( bu normlar Türkiye de satılan her arabada olmak zorunda) arka sis farı zorunlu olarak bulunmalıdır. Eğer bir tane opsiyon listesinde arka sis farı yazan broşür katalog belge bulduğun model varsa burdan linkini paylaş sanayi ve ticaret bakanlığına şikayet edelim o modeli Türkiye ve ECE Regulation 48 i onaylamış 52 ülkede satıştan kaldırtalım. TCK da Türk Ceza Kanunudur orda sis lambası ile ilgili bilgi bulşamazsın boşuna arama.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.