Şimdi Ara

Sırf Merakımdan soruyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • tork yük taşımaya iyi gelir.gerisinin hakkından beygir gelir.

    hayırlı ramazanlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    1.6 atmosferik benzinlilerin 150nm torkla, 320nm torklu 1.6 dizellerden daha çabuk hızlanmasını nasıl açıklıyorsunuz?


    (Hızlanma da beygire bağlıdır.)

    Şanzıman farkı. Dizellerde vites aralıkları daha uzundur.

    Bu tür karşılaştırmalarda benzinli ile dizel karşılaştırmak saçmalıktır. Çünkü devir aralıkları bile çok farklı motorlar. Karşılaştırma yapılacaksa benzinliyle benzinli veya dizelle dizel karşılaştırılmalı.

    İvmelenme direk torkla alakalıdır. Sonuçta aracı hareket ettiren güç pistonların krank miline yaptığı döndürme kuvveti yanı torktur. Zaten beygir gücüde torkla alakalıdır. Sadece arada devir sayısı, piston kol uzunluğu gibi değişkenler vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 22 Temmuz 2012; 20:30:55 >
  • max. tork değerini ne kadar koruyabildiği onemlidir. işte bu yuzden içten yanmali motorların guçleri beygir gucu (tork x devir sayisi ) ile ifade edilir. anlik olarak yuksek bir tork ureten motorun ilerleyen devirlerde hızlıca torku duşuyorsa beygir gucune katkisi yoktur tersi durumda yani devir yukseltikçe tork korunuyorsa yuksek beygir gucu uretilir.
    son kullanıcını ön tork eğrisini maksimum torku urettiği devir bandını bilmesine gerek yoktur maksimum beygir gucunu (yada en çok kullanilan devirlerde uretilen beygir gucunu) bilmesi yeterli olacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Arabayı 140 km/h'da götüren beygir, o hızdan sonra bastığınızda hızlanmasını sağlayan torktur.

    En basit şekilde bu. Mesela aynı beygir gücünde fakat farklı torklarda 2 araç düşünün. Torku yüksek olan atıyorum 100'den 160'a daha çabuk çıkar.

    Aynı torkta fakat farklı beygirde 2 araç düşünün. HP'si yüksek olan atıyorum 200 yapabiliyorken hp'si düşük olan 160 yapabiliyor.

    Farklı torkta ve farklı güçte iki araç düşünün. Torku yüksek, beygiri düşük olan 100'e daha çabuk çıkarken maksimum 160 yapar. Torku düşük, beygiri yüksek olan 100'e daha yavaş çıkarken maksimum 200 yapar.

    Hem torku hem beygiri yüksek olan uzar gider zaten

    1.6 atmosferik benzinlilerin 150nm torkla, 320nm torklu 1.6 dizellerden daha çabuk hızlanmasını nasıl açıklıyorsunuz?


    (Hızlanma da beygire bağlıdır.)

    Kilo , şanzıman,




  • ikiside önemlidir,beygir hiz tork güc demektir
  • parayla karşılaştırarak örnek vereyim..

    Bir tarafta 5 tane 200'lük banknot var..
    bir tarafta 10 tane 100'lük banknot var..

    Burada motor devri 5 ve 10'dur..
    Tork 200 ve 100'dür..
    Beygir gücü ise ikisinde de 1.000'dir..

    Yani ister 200lük banknot olsun ister 100'lük.. Sonuçta toplam para (beygir gücü) önemlidir..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • torksuz beygir , beygirsiz kovboya benzer
  • İki aracım var. punto 1.3 dizel 90 hp 200 tork 6 vites 1130 kilo. 2005 scenic benzinli 115 hp 152(olması lazım) tork 1400 kilo. Her açıdan punto çok daha iyi. Ara hızlamalarda son sürat te çekişte (yokuş çıkışı hiç karıştırmıyorum bile) rahatlıla hiç kasmadan 200 hızı görüyor. Scenic beygiri yüksek olmasına rağmen bunların hepsinde çok daha yavaş kalıyor punto motoru daha küçük olmasına rağmen scenicten çok daha iyi. Şimdi diyeceksiniz ki scenic daha ağır tabi ki yavaş kalacak. Onuda denedim puntoya ortalama 75 kilodan 4 kişi bindirdim yine scenicten daha ağır olmasına rağmen yine daha performanslı ve daha hızlı. Bana göre tork daha önemli kullandım gördüm fındık kadar motor torku yüksek olduğu için bana mısın demiyor.
  • Tavuk yumurta ilişkisi gibi olmuş.Çok hız meraklısı olmayan biri olarak cevabım tork.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skrbsr96


    quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skrbsr96

    Torkta önemlidir beygir de beygir son hıza ulaşmak için yararlıdır. Örneğin Ford Focus 100 beygir Son hızı 205 km/h'tır.
    Tork ise ivmelenmek için yararlıdır. Focus 'un Torku 143nM Tork ile 0-100 10.6sanıyede ulaşmıştır.
    Tabi İvmelenmek için torkun yanında aktarma organları,şanzıman dişlilerde önemlidir.
    Akademik olarak cevaplanmak gerekirse Tork önemlidir.

    Peki benzinliye oranla dizellerin torku daha fazla oluyor.Öyleyse aynı hacim ve beygirli dizel motor daha mı kısa sürede çıkar?

    Araçtan araca göre değişir mesela benzinli araba yokuslarda dizellere rakip bile olamaz alır basını gıder. Fakat dızeller ortalama maksimum 4000 rpm devır cevırdıklerı ıcın ara hızlanmaları ıvmelenmelerı ıyıyken son hızında benzinliye oranla daha yavas ulasır son hızına.

    Peki Teşekkür ederim ilgin için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skrbsr96


    quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skrbsr96

    Torkta önemlidir beygir de beygir son hıza ulaşmak için yararlıdır. Örneğin Ford Focus 100 beygir Son hızı 205 km/h'tır.
    Tork ise ivmelenmek için yararlıdır. Focus 'un Torku 143nM Tork ile 0-100 10.6sanıyede ulaşmıştır.
    Tabi İvmelenmek için torkun yanında aktarma organları,şanzıman dişlilerde önemlidir.
    Akademik olarak cevaplanmak gerekirse Tork önemlidir.

    Peki benzinliye oranla dizellerin torku daha fazla oluyor.Öyleyse aynı hacim ve beygirli dizel motor daha mı kısa sürede çıkar?

    Araçtan araca göre değişir mesela benzinli araba yokuslarda dizellere rakip bile olamaz alır basını gıder. Fakat dızeller ortalama maksimum 4000 rpm devır cevırdıklerı ıcın ara hızlanmaları ıvmelenmelerı ıyıyken son hızında benzinliye oranla daha yavas ulasır son hızına.

    Peki Teşekkür ederim ilgin için.

    Rica ederim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    torksuz beygir , beygirsiz kovboya benzer

    Çok açıklayici buda;beygirin ne kadar iyi olursa olsun jokeyin olmazsa ben o beygiri..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Şanzıman farkı. Dizellerde vites aralıkları daha uzundur.

    Bu tür karşılaştırmalarda benzinli ile dizel karşılaştırmak saçmalıktır. Çünkü devir aralıkları bile çok farklı motorlar. Karşılaştırma yapılacaksa benzinliyle benzinli veya dizelle dizel karşılaştırılmalı.

    İvmelenme direk torkla alakalıdır. Sonuçta aracı hareket ettiren güç pistonların krank miline yaptığı döndürme kuvveti yanı torktur. Zaten beygir gücüde torkla alakalıdır. Sadece arada devir sayısı, piston kol uzunluğu gibi değişkenler vardır.

    Bu karmaşık hesapların sonucu beygire çıkar.


    quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka
    Kilo , şanzıman,


    Ne olursa olsun, dizel benzinli kadar çabuk devirlenemez.




  • yuk tasiyorsan tork, yaris yapiyorsan beygir ikisi de yuksekse ne mutlu sana.
  • cevaplayan herkese teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.