Şimdi Ara

Sinema Bilgisini Geliştirmek (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
8
Favori
2.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anna Dewitt

    Konudaki tartışmalar konuda soğuk rüzgarlar estirmiş ama faydalı bir konu olmuş. Ben de yazılanlardan aklıma yatanları benimsedim. Hayatta yapmayı sevdiğim tek şey olan film izleme eylemini sığ bir şekilde yapmak istemiyordum. Konuyu açan arkadaş gibi yazı iyi değerlendirip sinema kültürümü geliştirmek istiyorum. Normalde bir filmi izlemeden önce pek araştırma yapmaz filmden sonra ekşisözlükten falan film hakkındaki yorumları okurdum ama şimdi bir filmi izlemeden önce yönetmen ve dönem hakkında araştırma yapmaya karar verdim. Yapılan bazı yorumların aksine filmi izleyenlerin yorumlarını okumanın bana bir şeyler kattığını düşünüyorum. Mesela ben yeni yeni iyi filmler izlemeye gayret eden biriyim. İlk Lynch filmimi izlediğimde -Mulholland Dr- ana hikayeyi anlasam da bazı imgelemleri anlamamıştım. İnternetten izleyenlerin yorumlarını okuduğumda bu imgelemlerin ne demek istediklerini anladım ve bu yorumlar bana baya şey kattı. Finallerimden sonra film izlemeye devam etmek istiyorum. Zaten konuda da önerilen ve benim de merak ettiğim yönetmenlerin filmlerini sırasıyla izlemeyi düşünüyorum:

    Akira Kurosawa
    David Lynch
    Tarkovsky
    Bergman
    Lars von Trier
    Masaki Kobayashi
    Coen Brothers

    Zeki Demirkubuz
    Nuri Bilge Ceylan

    Ben bir de bir şey soracaktım. Bu konuda fikir birliğine pek varılamayınca kafam karıştı. Yukarıdaki Lynch örneğimde olduğu gibi bazı filmlerde geçen imgeleri ya da mesela yönetmenin çekim açısıyla vermek istediği mesajı falan anlamayabiliyorum. Bunu geliştirmek için ne yapmak gerekiyor? Konuda önerilen kitaplardan birini alıp okumam bu konuya katkı sağlar mı yoksa o yönetmenin filmini izledikçe bir şeyler kapar mıyım?

    O imgeleri yazanların büyük kısmı da kendileri anlayıp yazmıyor bakma sen. (Mulholland Dr. gibi filmlerde.) Yönetmenlerin manyakları oluyor, film adına site açıyorlar, ne var ne yok yazıyorlar. Bir kişi de çıkıp Türkçeye çeviriyor sonra oradan yayılıyor. Tabii onların yazdıkları da kesin şeyler değil, fikirler yalnızca. Yönetmene soruyorlar bazen gerçekten böyle böyle mi diye, kişi ne anlarsa o diyor, onlar da illa bir anlam ifade etsin diye koymuyor yani her zaman.

    http://www.mulholland-drive.net/analysis/analysis11.htm

    Bunun gibi mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi retired guy -- 30 Mayıs 2014; 16:45:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: St.Rendroy

    quote:

    Orijinalden alıntı: lovekrand

    Konu özeti : Eleştirmenlerin film eleştirileri kebap iş ama yazdıkları kitaplar değerli

    Bence konunun özeti : Sen yazdığım şeylerin hiçbirine bir karşı tez üretemedin ve şuan işi ciddiyetsizliğe vuruyorsun. Kubrick ve Hitchcock a dönemlerinde başarısız dedin, gördük ki hiç alakası yokmuş. Onların değerli olmasını sağlayan top 250 dedin, gördük ki uzaktan yakındak ilişkisi yokmuş. Evet her zaman diyorum gazete köşelerinde orada burada filmler için atıp tutmak kebap iş. Ama sen bir film, bir yönetmen için yazılan yazıların hepsinin eleştirmenler tarafından yazıldığını sanıyorsun anlaşılan. Araştırma görevlilerini, profesörleri, onların yazdıkları tezleri, araştırmalarını unutuyorsun. O yüzden yine yanılarak tek cümleyle işi gırgıra vurup kaçıyorsun. Bence biraz özeleştiri yapmalısın ve düşüncelerini sorgulamalısın. Özellikle top 250 ve yönetmenlere etkisi konusunda.

    +1 aynen sıradan insanlar eleştirmiyor uzman kişiler eleştirmenler de önemli




  • Anladım hocam, teşekkür ediyorum. Sorun bende değil o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.