Şimdi Ara

Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU] (363. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
9.155
Cevap
239
Favori
472.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 361362363364365
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Ayrıntılı bilgi için teşekkürler hocam. Playseat ile Next Level arasında kalanlar çoktur eminim faydası olur bu tarz yorumların. Ben de aynı durumdayım şuan sadece Sim Kokpite ayrı bir yer ayıramadığım için bu tarz katlanır çözümlere bakınıyorum TV karşısı için. Next Levele kayıyor aklım arada.


    Geçen hafta aşağıdaki ürünü 300tlden iki adet sipariş ettik arkadaşla. Hata mı oldu bilmiyorum ama ürünler kargolandı bile. Bakalım elimize vergisiz gelirse büyük piyango olur :) Vergi çıkar ise amazondan geri iade alabiliyor muyuz acaba. Çünkü ödeme ekranında ne vergi ne ithalat depozitosu ne de kargo ücreti yoktu.


    Eğer sorunsuz gelirse bu stant beni ikea koltuk ile bir süre idare eder. Harici koltuk ile kullanmak için bu tarz sadece Direksiyon ve pedalın bağlanacağı az yer kaplayan bir stant da yapılabilir sigma profilden. İlerde yer olursa yarış koltuğu da eklenebilir sonradan sigma ile :)


    https://www.amazon.com.tr/gp/product/B08DHG28YP/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1



    Bu arada bana mı öyle geliyor yoksa TS XW servosu bu fiyata uygun değil mi? 3500tlye servo alınsa, 500liraya bile ikinci el direksiyon simiti bulunuyor ama adam akıllı bir direksiyon 1000-3000tl arası. Bu şekilde 4500-6000arasına TS PC RACER ile aynı set kurulabiliyor. Bir de elinizde direksiyon varsa hazır çok daha iyi. 700-800 liraya da sıfır T3PA GT pedal seti alındı mı ikinci elde sistem hazır.


    https://www.amazon.com.tr/Thrustmaster-4060068-Direksiyon-Windows-Xbox/dp/B013WB0OL8/ref=pd_rhf_dp_s_pd_crcd_7/261-0100949-7460710?pd_rd_w=KEI6p&pf_rd_p=fbda8730-9b69-413c-9bfe-82eac4f08036&pf_rd_r=QR7ZZSMN9KHBCYB542CV&pd_rd_r=7bf9c17a-97f9-4106-966a-bc807463b0be&pd_rd_wg=MDI1C&pd_rd_i=B013WB0OL8&psc=1



    Alıntıları Göster

    300 Tlye o stand cok iyi gozukuyor. Birisi gumruk isleri yapilmaksizin gonderiyor diyerek 1 yildiz vermis. Yani vergi cikabilir. Geri iade olayi nasil olur bilemiyorum.


    Servo icin fiyat normal. Ona uygun direksiyonlar zaten 2000-3000 TL arasi. Ama tabi 2.elden ucuz direksiyon bulabilirseniz, mantikli olur tabi ki.





  • Ekipmanlar arasında güzel bir direksiyon kadar önemli olan diğer şeyin güzel de bir VR headset olduğunu düşünüyorum VR kullanmaya başladıktan sonra. Çok büyük bir seviye atlatıyor VR sim yarışlarında. Birkaç aydır ortalama 100 saat Dirt Rally 2 ve Assetto Corsa oynadım VR ile. Fark gerçekten düz ekrana göre büyük. Şimdi Oled TV'den bu simleri açtığımda birkaç dakika bile katlanamıyorum neden çünkü en büyük farkı şu, VR'da aracın bizzat içinde olduğunuz (TV'deki gibi kokpite bakmıyorsunuz, direkt kokpitin içindesiniz bu fark büyük) ve FOV değerleri VR'da otomatik olarak tamamen gerçek değerlere göre oluşturulduğu için (örneğin VR'da fov değiştirilmez oyunlarda genelde çünkü defaultu zaten doğru olarak ayarlıdır) yolun derinliğini, virajlara uzaklığınızı görmeniz ölçmeniz açısından dağlar kadar fark oluyor klasik TV/Monitörlere göre çünkü her şey üç boyutlu oluşturuluyor malum VR'da. Immersion durumu da tabii VR'ın en güçlü olduğu konu olduğu için gerçekten bir aracın içinde olduğunuz hissi çok yüksek. Bunlar hep performansınıza büyük seviye atlatan ayrıntılar. Örneğin bir Dirt Rally'de düz ekranda yaptığım sürelere, VR'da 5-10 saniyelere varan farklara çıkıyorum genelde. tam olarak nerede frenlemen gerektiğini VR'da içgüdüsel olarak anlarken (gerçekte de olduğu gibi) düz ekranda bunu anlaman için o parkuru birkaç kere oynayıp ezberlemen gerek ama her defasında hızın, açın, konumun farklı olduğu için o ezber bir yere kadar sana yardımcı oluyor aslında.


    O yüzden sim'i ciddi oynayan keyif alan ve sim için güzel direksiyonlar stand'lar edinen herkese her şeyden önce VR'a geçmesini tavsiye ederim. Çok ayrı bir keyif. Şuna da dikkat çekersem, çoğu büyük oyunda VR desteği olmazken (artık VR yavaş yavaş her oyunda destek görmeye başlıyor ama) büyük küçük bütün yarış simulasyonlarında VR desteği vardır. VR'da özellikle çok fazla rağbet gören bir teknoloji.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 28 Mayıs 2021; 6:57:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dante

    Ekipmanlar arasında güzel bir direksiyon kadar önemli olan diğer şeyin güzel de bir VR headset olduğunu düşünüyorum VR kullanmaya başladıktan sonra. Çok büyük bir seviye atlatıyor VR sim yarışlarında. Birkaç aydır ortalama 100 saat Dirt Rally 2 ve Assetto Corsa oynadım VR ile. Fark gerçekten düz ekrana göre büyük. Şimdi Oled TV'den bu simleri açtığımda birkaç dakika bile katlanamıyorum neden çünkü en büyük farkı şu, VR'da aracın bizzat içinde olduğunuz (TV'deki gibi kokpite bakmıyorsunuz, direkt kokpitin içindesiniz bu fark büyük) ve FOV değerleri VR'da otomatik olarak tamamen gerçek değerlere göre oluşturulduğu için (örneğin VR'da fov değiştirilmez oyunlarda genelde çünkü defaultu zaten doğru olarak ayarlıdır) yolun derinliğini, virajlara uzaklığınızı görmeniz ölçmeniz açısından dağlar kadar fark oluyor klasik TV/Monitörlere göre çünkü her şey üç boyutlu oluşturuluyor malum VR'da. Immersion durumu da tabii VR'ın en güçlü olduğu konu olduğu için gerçekten bir aracın içinde olduğunuz hissi çok yüksek. Bunlar hep performansınıza büyük seviye atlatan ayrıntılar. Örneğin bir Dirt Rally'de düz ekranda yaptığım sürelere, VR'da 5-10 saniyelere varan farklara çıkıyorum genelde. tam olarak nerede frenlemen gerektiğini VR'da içgüdüsel olarak anlarken (gerçekte de olduğu gibi) düz ekranda bunu anlaman için o parkuru birkaç kere oynayıp ezberlemen gerek ama her defasında hızın, açın, konumun farklı olduğu için o ezber bir yere kadar sana yardımcı oluyor aslında.


    O yüzden sim'i ciddi oynayan keyif alan ve sim için güzel direksiyonlar stand'lar edinen herkese her şeyden önce VR'a geçmesini tavsiye ederim. Çok ayrı bir keyif. Şuna da dikkat çekersem, çoğu büyük oyunda VR desteği olmazken (artık VR yavaş yavaş her oyunda destek görmeye başlıyor ama) büyük küçük bütün yarış simulasyonlarında VR desteği vardır. VR'da özellikle çok fazla rağbet gören bir teknoloji.

    Bas donmesi ve mide bulantisi yapmasa keske. Belki teknoloji gelistikce bu konuyu da duzeltirler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aceloq -- 28 Mayıs 2021; 7:44:14 >




  • mutu07 M kullanıcısına yanıt

    O standı ben de gördüm ama satıcı Çin firması olduğu için hem teslimat hem de ürün konusunda şüphelerim oluştu. Bana kalırsa gümrükde kendisinden fazla masraf çıkmaz ama kalitesi nasıl olur bilemiyorum.


    TS XW makul duruyor ama açıklama kısmında TX Base yazıyor. Bir karışıklık var sanki orada.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng. -- 28 Mayıs 2021; 8:55:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dante

    Ekipmanlar arasında güzel bir direksiyon kadar önemli olan diğer şeyin güzel de bir VR headset olduğunu düşünüyorum VR kullanmaya başladıktan sonra. Çok büyük bir seviye atlatıyor VR sim yarışlarında. Birkaç aydır ortalama 100 saat Dirt Rally 2 ve Assetto Corsa oynadım VR ile. Fark gerçekten düz ekrana göre büyük. Şimdi Oled TV'den bu simleri açtığımda birkaç dakika bile katlanamıyorum neden çünkü en büyük farkı şu, VR'da aracın bizzat içinde olduğunuz (TV'deki gibi kokpite bakmıyorsunuz, direkt kokpitin içindesiniz bu fark büyük) ve FOV değerleri VR'da otomatik olarak tamamen gerçek değerlere göre oluşturulduğu için (örneğin VR'da fov değiştirilmez oyunlarda genelde çünkü defaultu zaten doğru olarak ayarlıdır) yolun derinliğini, virajlara uzaklığınızı görmeniz ölçmeniz açısından dağlar kadar fark oluyor klasik TV/Monitörlere göre çünkü her şey üç boyutlu oluşturuluyor malum VR'da. Immersion durumu da tabii VR'ın en güçlü olduğu konu olduğu için gerçekten bir aracın içinde olduğunuz hissi çok yüksek. Bunlar hep performansınıza büyük seviye atlatan ayrıntılar. Örneğin bir Dirt Rally'de düz ekranda yaptığım sürelere, VR'da 5-10 saniyelere varan farklara çıkıyorum genelde. tam olarak nerede frenlemen gerektiğini VR'da içgüdüsel olarak anlarken (gerçekte de olduğu gibi) düz ekranda bunu anlaman için o parkuru birkaç kere oynayıp ezberlemen gerek ama her defasında hızın, açın, konumun farklı olduğu için o ezber bir yere kadar sana yardımcı oluyor aslında.


    O yüzden sim'i ciddi oynayan keyif alan ve sim için güzel direksiyonlar stand'lar edinen herkese her şeyden önce VR'a geçmesini tavsiye ederim. Çok ayrı bir keyif. Şuna da dikkat çekersem, çoğu büyük oyunda VR desteği olmazken (artık VR yavaş yavaş her oyunda destek görmeye başlıyor ama) büyük küçük bütün yarış simulasyonlarında VR desteği vardır. VR'da özellikle çok fazla rağbet gören bir teknoloji.

    Kesinlikle VR işi başka bir boyuta taşıyor; 3 sene olacak neredeyse sadece VR ile yarışıyorum iRacing'de; Oculus Rift S kullanıyorum. Bazı dönemler 3 monitör ya da 49" düşünüyorum ama kararsız kalıyorum. VR her ne kadar benzersiz bir deneyim sunsa da; daha uzun süreli yarışlar ya da daha fazla buton ve durumla alakalı bilgilenme konusunda sizi çaresiz bırakıyor. İşin gerçekçilik noktasında, çok ciddi immersion sağlıyor; kendi adıma hiçbir HUD elementi tutmuyorum ekranda ama her zaman çözüm olamayabiliyor.


    VR için sanıyorum 1-2 sıçrama kaldı; Rift S büyük iş başardı sensör aparatı olmamasıyla, Quest 2 işi bir adım ileri taşıdı. Sırada daha yüksek çözünürlük var. Assetto Corsa'yı SOL ve RainFX ile maks ayarlarda gece yarışları yapınca ya da ACC'de maks ayarlarda yarışınca insan arıyor iyi görüntüyü. Bunun hiç fark etmediği tek simülasyon tabi ki iRacing ama konumuz başka :)


    Yıllar öncesinde bir kullanıcının kokpitini paylaşayım, kendisine de yazdım, buralardaysa cevaplar umarım :) Geldiğim nokta bu, kolayca oturup kalkabildiğim (NLR, Playseat gibi alternatiflere göre), sabit, süper dayanıklı; VR gibi kesinlikle olmasa da, 3 monitörü göz açısının limitlerine kadar (190-210 derece) getirip kapsayıcı şekilde konumlandıracak bir setup kafama yatıyor. Bu arkadaşın kokpiti ise resmen tam olarak istediğim yapıda :)

    Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aceloq

    Bas donmesi ve mide bulantisi yapmasa keske. Belki teknoloji gelistikce bu konuyu da duzeltirler.



    Alıntıları Göster

    Baş dönmesini hangi VR headsette yaşadınız? Quest 2 denemediyseniz bir deneyin. 90hz ve hatta 120hz'e alın yenileme hızını. (120 için çözünürlüğü çok düşürmeniz gerekecek. Hem yüksek çözünürlük hem 120 yapabilen bir ekran kartı yok henüz VR'da)


    90 ve 120'de bile baş dönmesi yaşarsanız teknolojinin bu konuda pek bir şey yapacağını sanmıyorum sizde motion sickness var demektir muhtemelen. Bu problemi Quest 2 büyük ölçüde çözdü ama genetik olarak bazı insanlar bu soruna yatkın maalesef.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 28 Mayıs 2021; 10:16:7 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DF3D00E4D

    Kesinlikle VR işi başka bir boyuta taşıyor; 3 sene olacak neredeyse sadece VR ile yarışıyorum iRacing'de; Oculus Rift S kullanıyorum. Bazı dönemler 3 monitör ya da 49" düşünüyorum ama kararsız kalıyorum. VR her ne kadar benzersiz bir deneyim sunsa da; daha uzun süreli yarışlar ya da daha fazla buton ve durumla alakalı bilgilenme konusunda sizi çaresiz bırakıyor. İşin gerçekçilik noktasında, çok ciddi immersion sağlıyor; kendi adıma hiçbir HUD elementi tutmuyorum ekranda ama her zaman çözüm olamayabiliyor.


    VR için sanıyorum 1-2 sıçrama kaldı; Rift S büyük iş başardı sensör aparatı olmamasıyla, Quest 2 işi bir adım ileri taşıdı. Sırada daha yüksek çözünürlük var. Assetto Corsa'yı SOL ve RainFX ile maks ayarlarda gece yarışları yapınca ya da ACC'de maks ayarlarda yarışınca insan arıyor iyi görüntüyü. Bunun hiç fark etmediği tek simülasyon tabi ki iRacing ama konumuz başka :)


    Yıllar öncesinde bir kullanıcının kokpitini paylaşayım, kendisine de yazdım, buralardaysa cevaplar umarım :) Geldiğim nokta bu, kolayca oturup kalkabildiğim (NLR, Playseat gibi alternatiflere göre), sabit, süper dayanıklı; VR gibi kesinlikle olmasa da, 3 monitörü göz açısının limitlerine kadar (190-210 derece) getirip kapsayıcı şekilde konumlandıracak bir setup kafama yatıyor. Bu arkadaşın kokpiti ise resmen tam olarak istediğim yapıda :)



    Alıntıları Göster

    Evet benim standart oyun ekranım da 55" C9 ve direkt koca televizyonun tam dibine kadar getirdim ekipmanımı sim oynamak için. Ama VR deneyiminin yine yanına bile yaklaşamadım. Üstelik VR'da malum bir TV'deki gibi net uzak çizim elde edilmesi imkansızdır çünkü ufacık bir ekranın dibinden kocaman lenslerle bakıyorsunuz. Ama işte fov olsun immersion ve 3d görüntü olsun o kadar aracın içinde olduğunuzu hissettiriyor ki tepkileriniz ve performansınız illa ki gelişiyor.


    VR dediğiniz gibi neredeyse olayı artık standart bir kaliteye getirdi. Çözünürlük hala tam TV kadar netliğe ulaşamıyor ama buna çok yaklaşabiliyorsunuz PC'de gereken bir kaç ayarı yapınca. Şu an Quest 2 5K çözünürlükte 1:1 piksel density sağlıyor yani 1:1 görüntü için 5K'ya almak gerekiyor çözünürlüğü (5408*2736) bunun sistemleri nasıl yoracak bir çözünürlük olduğunu tahmin edersiniz, bir de işin içine her göze ayrı 3d imaj oluşturmak girince. 2080 Super ile 72Hz stabil kullanabiliyorum mesela ama ileride çıkacak headsetlerin daha net olması için bu çözünürlüğü 7K 8K değerlere taşımaları gerek. Buna da 3090 bile yetmez 72Hz de 8K için. Yani headsetler gelişir gelişmesine ama burada asıl iş GPU'lara kalıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 28 Mayıs 2021; 10:32:5 >




  • Dante kullanıcısına yanıt

    VR hakkındaki tecrüblerenizi paylaşmanız güzel ama sanki bazı noktalarda monitörler hakkında yazdıklarınız abartılı olmuş diye düşünüyorum.


    VR setin özelliği 360 derece hareket serbestliği sağlaması. Fakat araba yarışlarına bakarsanız sürücülerin kafasını sürekli sağa sola hareket ettirmediğini ve genelde göz hareketi ile sağa sola baktığını görürsünüz. Hatta bazı araçlarda emniyet açısından sürücünün başının yanında da koruyucular olduğu için istese de başını fazla çeviremez.


    Sizin viraç açısı, apex gibi noktalar, dediğiniz gibi FOV ayarı ile giderilebiliyor. Ayarı 1 kere yapmak yeterli.


    Benim bildiğim kadarıyla monitörde de objeler 3 boyutlu çiziliyor. Orada neyi kastettğinizi anlayamadım.


    VR kullanımı gerçeklik hissini arttırıyordur muhakkak ama doğru FOV ayarı ile tur zamanına etkisi olmaması lazım. Gerçek araba kullanıyormuş hissi vermesi başka bir şey, daha hızlı sürmeme imkan verdi demek farklı bir durum.


    Özetle performans FOV ayarı ile ilgili bir durum. Geniş ekran veya 3 monitör performans arayanlar için daha mantıklı bence. Keyif ve gerçeklik hissi için VR.





  • Yazdıklarınız kısmen doğru ancak özellikle open wheel sürüşte VR'ın performansa etkisi hayli çok, dönüşlerde kafayı biraz eğerek apex'i tam limitlerde; monitörden görülemeyecek alanları görmenizi sağlayarak kullanmanıza olanak sağlıyor. Onun dışında çoğu kişinin, gerçeklik duygusunu en üste taşımak için VR'da yarıştığını düşünüyorum. Salt biçimde yalnızca yarışa odaklanmak benzersiz bir duygu bence.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DF3D00E4D -- 28 Mayıs 2021; 12:50:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    VR hakkındaki tecrüblerenizi paylaşmanız güzel ama sanki bazı noktalarda monitörler hakkında yazdıklarınız abartılı olmuş diye düşünüyorum.


    VR setin özelliği 360 derece hareket serbestliği sağlaması. Fakat araba yarışlarına bakarsanız sürücülerin kafasını sürekli sağa sola hareket ettirmediğini ve genelde göz hareketi ile sağa sola baktığını görürsünüz. Hatta bazı araçlarda emniyet açısından sürücünün başının yanında da koruyucular olduğu için istese de başını fazla çeviremez.


    Sizin viraç açısı, apex gibi noktalar, dediğiniz gibi FOV ayarı ile giderilebiliyor. Ayarı 1 kere yapmak yeterli.


    Benim bildiğim kadarıyla monitörde de objeler 3 boyutlu çiziliyor. Orada neyi kastettğinizi anlayamadım.


    VR kullanımı gerçeklik hissini arttırıyordur muhakkak ama doğru FOV ayarı ile tur zamanına etkisi olmaması lazım. Gerçek araba kullanıyormuş hissi vermesi başka bir şey, daha hızlı sürmeme imkan verdi demek farklı bir durum.


    Özetle performans FOV ayarı ile ilgili bir durum. Geniş ekran veya 3 monitör performans arayanlar için daha mantıklı bence. Keyif ve gerçeklik hissi için VR.

    Ama siz VR kullanmamışken yorum yapıyorsunuz. Önce VR'da bir deneyim edin bu simleri ki fikrimin doğruluğunu yanlışlığını anlayıp fikir belirtin çünkü dediğiniz şeyleri teorik konuşuyorsunuz sadece. O iş öyle değil halbuki. VR sadece kafanı sağa sola çevirmek değildir. Kaldı ki bunun bile etkisi büyüktür. Virajı dönerken kafanı yukarı kaldırıp çevirerek virajı yakından takip etmek bile ciddi avantajdır VR'da. Bizzat kokpitin içindesiniz VR'da. Neden çünkü hem sağ hem sol göze farklı açılardan çizim yapar VR. Sağ göz bağımsız sol göz bağımsız kendine özel çizimleri görür sadece. Bu da gerçek 3 boyutu oluşturur. İşin püf noktası burada VR'da. Monitördeki 3 boyuttan bahsetmiyorum onu da yanlış anlamışsınız. İşte VR kullandığınızda dediğimi direkt anlayacaksınız zaten. Monitöre baktığınızda 2 gözünüzle de aynı şeye bakarsınız. Bu derinliği yok eder. Gerçek hayatta sağ gözünüzün ve sol gözünüzün gördüğü açılar farklıdır. Bu da derinlik hissini oluşturur. Sadece tek gözünüzle bir şeye bakmayı deneyin, derinliği kaybedersiniz. 2 gözünüzü de açtığınızda derinlik gelir. Bunun sebebi bahsettiğim gibi gözlerin yerleşiminden dolayı, odaklandığınız şeye iki gözünüz farklı açılardan odaklanır. Monitör VR farkını buradan anlamaya çalışın. VR'da iki gözünüz için kendine özel iki farklı açıdan görüntü oluşturuyor GPU. Monitör 3 boyutlu mudur değildir. İçinde çizilen şeyi kastetmiyorum. Çünkü bahsettiğimiz şey bundan çok daha farklı bir şey. Fiziksel olarak monitör iki boyutlu bir araçtır. Veya Tv. Sadece x ve z ekseni vardır bir düzlemdir monitör. Derinlik olabilir mi monitörde? Monitördeki fov ile VR'ın farkını, VR deneyim ederseniz kendiniz göreceksiniz, elimden geldiğince anlattım ama denemenin yanında bu anlatımlar hiçbir işe yaramaz. Anlatarak en fazla "gerçekten bir aracın içindesiniz" diyebilirim. Buradan ötesi olmaz.


    Performans etkisi fov ayarından değil, 3 boyutun sizi bizzat aracın içine koymasından geliyor. Derinlik hissini monitörden kat kat fazla görüyorsunuz VR'da. Bu da virajın yakınlığını uzaklığını çok daha doğru gösteriyor. Bu da performans demektir haliyle. O yüzden "bence"lerinizi belirtmek için her cihazı kullanın ki karşılaştırabilin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 28 Mayıs 2021; 13:29:11 >




  • Bir de ekleme yapayım, VR'ı cidden videolardan deneyimlemek ya da "aaa evet böyleymiş" demek mümkün değil. 2019'da Oculus Rift S'i aldığım zaman, o ana kadar sürekli video vs izleyerek karar vermiştim. Bir kez kullandıktan sonra o deneyimi aktarabilmek mümkün değil. Aynı zamanda uçuş simülasyonuyla da ilgilenen biri olarak; bir 737'yi monitörden görmekle; VR'ın içinde gerçekten g.t kadar bir alanda uçağı kullandığınızı deneyimleyemek bambaşka :)


    • Tek monitörde eğer gerçekçi FOV ile oynanırsa etraf yavaşlar; yavaş gidiyormuşsunuz gibi olur ama kontrol sizdedir. Fakat yanınızı göremezsiniz. FOV'u biraz arttırırsanız gerçeklikten biraz kopar ve kendi konforunuza göre artık ayarlarsınız.
    • 3'lü monitörde gerçekçi FOV ile oynanırsa yine aynı şey olur; bu sefer sol ayna ve ön camı komple görebilirsiniz ki bunu, Samsung 49" gibi tek monitörle de yapmak mümkün.
    • VR'da ise FOV diye bir şey yok; orada oturan sizsiniz. Zaten olmanız gereken yerde, noktada ve açıdasınız. Dolayısıyla burada artık "VR olursa daha iyi sürede dönersiniz" demek doğru değil ancak en azından "daha iyi süreler" için yapılması gereken bir çok ayarı bypass etmiş oluyorsunuz.


    Tabi enteresan biçimde VR'dan sonra, normalde "işte sol aynayı göreyim; sağ tarafı da göreyim" derdindeyken, sizin bahsettiğiniz gibi hiç de sağa sola bakmadığınızı, her zaman ileriye ve aslında yarışın neredeyse tamamında 5-10 derecelik bir FOV açısıyla sürdüğünüzü farkediyorsunuz.


    Özetle olay gerçekçi bir sürüş "hissi" ise VR'ın rakibi yok ve olamaz da. Ancak button box olsun; uzun süreli konfor olsun 3'lü monitör ile yine benzer birebir FOV açısı ayarlanabilir ve buna göre sürebilirsiniz. Tabi çok hardcore sürücüyseniz, open wheel kullanıyorsanız; VR'dan başka hiçbir şeyde göremeyeceğiniz aracın dışını görme imkanınız var.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DF3D00E4D

    Bir de ekleme yapayım, VR'ı cidden videolardan deneyimlemek ya da "aaa evet böyleymiş" demek mümkün değil. 2019'da Oculus Rift S'i aldığım zaman, o ana kadar sürekli video vs izleyerek karar vermiştim. Bir kez kullandıktan sonra o deneyimi aktarabilmek mümkün değil. Aynı zamanda uçuş simülasyonuyla da ilgilenen biri olarak; bir 737'yi monitörden görmekle; VR'ın içinde gerçekten g.t kadar bir alanda uçağı kullandığınızı deneyimleyemek bambaşka :)


    • Tek monitörde eğer gerçekçi FOV ile oynanırsa etraf yavaşlar; yavaş gidiyormuşsunuz gibi olur ama kontrol sizdedir. Fakat yanınızı göremezsiniz. FOV'u biraz arttırırsanız gerçeklikten biraz kopar ve kendi konforunuza göre artık ayarlarsınız.
    • 3'lü monitörde gerçekçi FOV ile oynanırsa yine aynı şey olur; bu sefer sol ayna ve ön camı komple görebilirsiniz ki bunu, Samsung 49" gibi tek monitörle de yapmak mümkün.
    • VR'da ise FOV diye bir şey yok; orada oturan sizsiniz. Zaten olmanız gereken yerde, noktada ve açıdasınız. Dolayısıyla burada artık "VR olursa daha iyi sürede dönersiniz" demek doğru değil ancak en azından "daha iyi süreler" için yapılması gereken bir çok ayarı bypass etmiş oluyorsunuz.


    Tabi enteresan biçimde VR'dan sonra, normalde "işte sol aynayı göreyim; sağ tarafı da göreyim" derdindeyken, sizin bahsettiğiniz gibi hiç de sağa sola bakmadığınızı, her zaman ileriye ve aslında yarışın neredeyse tamamında 5-10 derecelik bir FOV açısıyla sürdüğünüzü farkediyorsunuz.


    Özetle olay gerçekçi bir sürüş "hissi" ise VR'ın rakibi yok ve olamaz da. Ancak button box olsun; uzun süreli konfor olsun 3'lü monitör ile yine benzer birebir FOV açısı ayarlanabilir ve buna göre sürebilirsiniz. Tabi çok hardcore sürücüyseniz, open wheel kullanıyorsanız; VR'dan başka hiçbir şeyde göremeyeceğiniz aracın dışını görme imkanınız var.

    "Dolayısıyla burada artık "VR olursa daha iyi sürede dönersiniz" demek doğru değil ancak en azından "daha iyi süreler" için yapılması gereken bir çok ayarı bypass etmiş oluyorsunuz."


    Tam olarak bu evet. O yüzden zaten Sim racing ekipman konusuna yazdım VR tavsiyemi. Tek başına bir direksiyon kadar etkili immersive bir ekipman VR. Yani sonuçta hepimiz güzel güzel direksiyonları standları neden alıyoruz, gerçekçi olması ve performansa katkısı için. Force feedback'leri ayarlıyoruz derece, deadzone, linearity'leri ayarlıyoruz bir sürü şey hepsinde amacımız tek: gerçekçi olması için. VR da tam olarak bu amaçla bunların yanına eklenmeli bence.


    Dediğiniz gibi aslında sadece yola odaklanıyoruz VR'da da ve çok küçük bir görüş alanı demek oluyor. Yani VR'da oynayanlar da zırt pırt kafasını çevirmek için oynamıyor zaten olay o hiç değil. VR'da bile kafa çevirmek yerine sadece gözlerimizi çeviriyoruz. Gerçek sürücüler de zaten ben görmedim ki zırt pırt kafasını çevirsin. Hepsi kilit bir şekilde sürüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 28 Mayıs 2021; 13:46:4 >




  • Kokpit konuşması sonrasında bugün, Doğuş Kalıp'tan sipariş verdim. Artık 20 günlük Next Level Racing GT LITE'ı satacağım :)


    Bu noktada kurulum ve dizayn aşamasında sorunum yok diye düşünüyorum ancak; klavye için ya da düz bir levha için nereden nasıl kestirmek gerekiyor? Yapan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?


    metalreyonu.com.tr diye bir yer buldum; burada belirli kalınlıklarda (Alüminyum Levha 10-12-15-20mm) sanıyorum; istenen ölçülerde kestirilebiliyor. Acaba bu şekilde yaptırsam yeterli olur mu? Delik olayını kendimiz hallediyoruz sanırım?

  • VR iyi güzel de uzun vadede süreklilik ve konfor için 3 ekran, yarış simülasyonları için en doğru seçim gibi duruyor. Şimdiye kadar izlemeyenler için faydalı bir video olur bu da

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilberhoca

    VR iyi güzel de uzun vadede süreklilik ve konfor için 3 ekran, yarış simülasyonları için en doğru seçim gibi duruyor. Şimdiye kadar izlemeyenler için faydalı bir video olur bu da

    Anlatan kişi çok detaylı güzel bir anlatım yapmış. Ama 4 Mayıs 2021 tarihli bir video için karşılaştırmaya koyduğu VR headset çok geri kalmış bir headset. Sensorleri dışarıda, çözünürlük düşük, tracking'i ortalama seviyelerde olan bir headset. Bu kadar yeni bir videoda bu kadar eski headset kullanılmamalı ve karşılaştırılmamalıydı. Artık VR headsetler tek başına her şeyi yapabilen cihazlar. Sensorleri içinde, çözünürlükleri daha yüksek vs. Üstelik örneğin Quest 2 resmi olarak, Quest 1 ise 3rd party yazılımla kablosuz PCVR yapıyor yani başınıza taktığınız şeyin PC'ye veya herhangi bir yere giden bir kablosu yok. Süreklilikten kasıt bu ise daha ne kadar konforlu olabilir bilmiyorum. Yanındaki headseti al ve tak bu kadar. Gözlük takar gibi. Zira benim yaptığım da 100 saatlik VR sim sürecimde bu oldu.


    Videoda VR'ın dezavantaj olarak gösterdiği o kablo karışıklığı direkt olarak yok yani artık VR'larda. Bir diğer saydığı dezavantaj çözünürlük yine eski bir VR headset olduğu için. Arkadaşın bahsettiği çözünürlüğe dikkat edin, göz başına 1400*1600 yani toplamda 2800*1600. Şu an Quest 2'den örnek vereyim 1:1 çözünürlüğe denk gelen değer 5408*2736. Yani arkadaşın dezavantaj olarak belirttiği kısımlar çoktan elimine edilmiş durumda. (VR'ların buna rağmen hala daha yüksek çözünürlüğe çıkması gerektiğine ben de inanıyorum. Çünkü çok yakından ufacık bir ekrana devasa büyütme yapan lenslerle bakıyoruz. Zaten bu dezavantajı oluşturan bu durum asıl bizi gerçekliğe sokuyor. O kadar yakından iki farklı göze ayrı çizim yapıldığı için bizzat kokpitin içine giriyoruz.)


    Ama her şeyin ötesinde 3 ekran kullanmayı tercih eden de kendi tercihi tabii ki. İşin sonunda her şey kişisel tercihtir. Ama benim üstüne basa basa söylememe gereken tek şey şudur, güzel bir VR headset'te sim denemeden önce karar vermeyin. Başkalarının videolarıyla asla karar vermeyin çünkü orada gördüğünüz şey VR değil. Onu alıp takmadan VR'ın ne olduğunu göremiyorsunuz. Ben de VR edinmeden önce izleyerek fikir sahibi olmaya çalıştım ama olmuyor. İyi ki gözümü karartıp almışım yoksa haberim olmazdı. 10-12 senedir direksiyonlarla sim oynayan biri olarak, VR ile ilk kokpite girdiğim an ağzım açıktı onu net söyleyeyim. Hatta Assetto'yu açmıştım, Lotus Elise SC'yi almıştım. Bağırdım yani Lotus'un içindeyim diye. O gün bugündür VR dışında sim'e girmedim ki kullandığım TV'de Oled C9'dur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 29 Mayıs 2021; 5:14:1 >




  • Dante kullanıcısına yanıt

    3 boyuttan kastettiğin gözlerin farklı görmesi ise haklısın.


    Daha iyi performans alırım diyerek yine abartmışsın. VR denedim ve senin yaptığın gibi kendi yorumumu paylaşıyorum.

    Zaten VR alacak kişi sakın denemeden almasın. Baş dönmesi vs ihtimali ve görüntü kalitesi vs. herkes için farklı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    3 boyuttan kastettiğin gözlerin farklı görmesi ise haklısın.


    Daha iyi performans alırım diyerek yine abartmışsın. VR denedim ve senin yaptığın gibi kendi yorumumu paylaşıyorum.

    Zaten VR alacak kişi sakın denemeden almasın. Baş dönmesi vs ihtimali ve görüntü kalitesi vs. herkes için farklı.

    Denememişsin güzel kardeşim. Deneyen insan yukarıdaki o bilgisiz mesajı yazmaz yeme burada kimseyi. Ben performansıma katkı gördüm. Sen görmezsin o görür bu görmez. Ben deneyimimi paylaşıyorum sana ne oluyor abartmışım abartmamışım? Nedir derdin 3 monitör filan kullanıyorsun da herkes aynı şeyi mi kullanacak en iyisi o mu olacak sanıyorsun? Performansa olacak olan etkisini sebepleriyle anlattım. Cevaba bak gelen. yüzeysel yoğurdun üstündeki kaymak gibi. Bu mu benimle fikir alışverişine girmen? Sim ekipmanları konusunda en etkili gördüğüm bir ekipmanı öneriyorum, önerime karşı çıkıyor. Abartmışım. Sana mı kaldı abartmam abartmamam? Fikirlere deneyimlere biraz saygınız tahammülünüz olsun.


    Hem karşı çıkmaya çalışıyor hem teknik bilgisi yok hem dil pabuç gibi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 29 Mayıs 2021; 9:55:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dante

    Denememişsin güzel kardeşim. Deneyen insan yukarıdaki o bilgisiz mesajı yazmaz yeme burada kimseyi. Ben performansıma katkı gördüm. Sen görmezsin o görür bu görmez. Ben deneyimimi paylaşıyorum sana ne oluyor abartmışım abartmamışım? Nedir derdin 3 monitör filan kullanıyorsun da herkes aynı şeyi mi kullanacak en iyisi o mu olacak sanıyorsun? Performansa olacak olan etkisini sebepleriyle anlattım. Cevaba bak gelen. yüzeysel yoğurdun üstündeki kaymak gibi. Bu mu benimle fikir alışverişine girmen? Sim ekipmanları konusunda en etkili gördüğüm bir ekipmanı öneriyorum, önerime karşı çıkıyor. Abartmışım. Sana mı kaldı abartmam abartmamam? Fikirlere deneyimlere biraz saygınız tahammülünüz olsun.


    Hem karşı çıkmaya çalışıyor hem teknik bilgisi yok hem dil pabuç gibi.



    Alıntıları Göster

    Dil pabuç gibi diye uzun uzun boş yazarak tartışana deniyor.


    Size daha çok yakışıyor sanki bu ifade





  • Dante kullanıcısına yanıt
    Süreklilik ve konfor derken bahsetmek istediğim özellikle iracing özelinde hadi direksiyonun başına geçeyim de bir yarış yapayım durumu olmadığı için antremanlar sırasında örnek verecek olursam 3-4 tur atayım bir çay kahve içeyim. 5-10 tur atayım bi gözümü elimi dinlendireyim durumu vr da biraz zor. Yarışların da ortalama 45 dk sürdüğü önümüzdeki sıcak yaz günlerinde en az 4-5 kez su içmeden duramam mesela. Vr I gözüne tak çıkar tak çıkar durumu beni biraz ürkütüyor doğrusu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    Dil pabuç gibi diye uzun uzun boş yazarak tartışana deniyor.


    Size daha çok yakışıyor sanki bu ifade



    Alıntıları Göster

    Hadi kardeşim başka yerde yalanlarını söyle sen. Altında kalıyorsun söylediklerinin. bilgi paylaşımına gelen cevaba bak. Seviye bu.

  • 
Sayfa: önceki 361362363364365
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.