Şimdi Ara

SIKIŞTIRMA ORANI, STROK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Silindirin içinde yakıt hava karışımının yakılarak güç elde edildiği odacığın (yanma odası) en büyük hacmi ile en küçük hacmi arasındaki oran. Silindirin içinde piston en üstte iken hacim en küçüktür ve piston en alt noktaya ulaştığında da en büyüktür. Örneğin 10:1 olarak belirtilen bir sıkıştırma oranı (kompresyon oranı da denir) silindirin içindeki hacmin motorun çalışması sırasında 10'dan 1'e indiğini ve tekrar ona çıktığını gösterir.

    Soru 1: Kataloglarda değişik değerler var kimisinde 10.5 - 12 - 18 - 17.5 - 9.5 gibi rakamlar var kimisinde ise 9.8/1 - 10.5/1 gibi değerler var. "/1" yazmayanları hep "/1" olarak mı değerlendireceğiz?

    Soru 2: Bu oran ne olursa daha iyidir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi resmonse -- 26 Temmuz 2006; 23:31:45 >







  • yanıt 1: evet 1 olarak kabul edilir
    yanıt 2: Bu oran kullanıcı için bir şey ifade etmez. Bunun yerine maksimum tork ve güç değerlerine bakın tabii hangi devirlerde verdiğine.
    En iyisi devire göre güç ve tork diagramlarına bakmak - ama bunu çoğu zaman vermiyorlar!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: playdead

    yanıt 1: evet 1 olarak kabul edilir
    yanıt 2: Bu oran kullanıcı için bir şey ifade etmez. Bunun yerine maksimum tork ve güç değerlerine bakın tabii hangi devirlerde verdiğine.
    En iyisi devire göre güç ve tork diagramlarına bakmak - ama bunu çoğu zaman vermiyorlar!

    Yani bir nevi bizleri kandırıyorlar diyebilir miyiz? Otomobil üreticileri bastıkları broşürlerde, motor hacmi ve beygir gücü yazıyorlar sadece. Belki diğer değerlerde var ama pek çok kişi bunların ne anlama geldiğini bilmediği için aldanıyor. Sıkıştırma oranının 8 olması ya da 12 olması ne derece önemli, kimse bilmiyor. Bir rakam yazılmış işte... Torkun bile tam olarak ne anlama geldiği bilinmiyor. Mesela 130/5000 gibi bir değer varsa (rakamları kafadan attım) sadece 130'a bakılıyor. Fakat hangi devirde 130? bununla pek ilgilenen yok.




  • evet bir çok arabanın motor reklamı falan verilirken atıyorum 150hp deniyor ama hangi devirlerde bu gücü verebildiği yazmıyor mesela 3000 devirdede bu güce ulaşabilen motor olabilir 7000 dev. bu güce ulaşabilen ılabilir...
    aynı şey torktada geçerli max. tork değerini verirler ama hangi dev. aralıklarında bu torku ürettiğini yazmazlar tork aralığı ne kadar düşük devirde başlayıp yüksek devirlere kadar sürerse o karar iyidir aslında...
    tabi bu yazdıklarım için bi genelleme yapılamaz ama bazı firmalar yazmıyorlar......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Soru 2: Bu oran ne olursa daha iyidir?



    eğer benzinli araçlardan sözediyorsan,sözkonusu sıkıştırma oranı 13üstünü geçemez benzinin kimyası gereği.çünkü bu orandaki sıkıştırmada benzin kontrolsüz olarak kendikendine tutuşur(ideal gazların basınçlarının artarken sıcaklıklarının yükselmesi ilkesi),vuruntunun en önemli nedenlerinden biridir.

    ama ben başka bi yakıt kullanacam örnek alkol çeşitleri ya da doğal gaz gibi dersen bu oran 20-22 ye kadar çıkabiliyor-ki zaten ben doğalgazlı arabamda sıkıştırma oranını bu düzeye çıkardım- ve bu sıkıştırma oranının kazandırdığ en önemli şey verim.yani az yakıtla daha çok güç almak.dizellerin benzinliye oranla daha verimli olmasının başlıca nedenlerinden biri de bu.

    yannış annaşılmasın sıkıştırma oranı da bi yere kadar.25 in üstü(biatomik gazlar için geçerli) aracın ,gazı sıkıştırmak için kazanacağından daha fazla güç vermesini gerektirmekte.yani -ben arabamı 1e 90 sıkıştıriyim 5 kr yaksın km de - derseniz yannış hesaba girersiniz.bunun sıkıştırma oranı-verim çizelgesi parabolik olarak ilerlemekte.




  • Anlaşıldı, yani bu sıkıştırma oranı denen şeye pek kafayı takmayalım yani. Nasıl olsa almışız alacağımızı. Bundan sonra araba alırsak da sıkıştırma oranı ne diye sormayacağım. Gönlüme göre hangisini seversem onu alacağım.
    İyi günler
  • autocar dergısınde torh hp grafikleri ve de vites hızları var.
    burdan herseyını bulursın.
    Cok gusel 1 dergı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    redüktor dişli oranı
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.