Şimdi Ara

dişli büyütme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
13.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar biraz saçma oldu ama kusura bakmayın............!
    arkadaşlar bir 50 lik scooter da otomatik şanzımandan sonra arkadaki dişliyi zincirle döndürecek olan dişlinin yarı çapını büyütmek motosiklete zarar verir mi?yani yokuş yukarı çıkarken olumsuz etkiler mi? performansta artış olurmu.teşekkürler.

     dişli büyütme



  • scooter modellerinde aktarma zincirle olmaz kayışla olur ve v matik şanzımanları önde değil arkadadır yani tekerleğin bağlı olduğu mile bağlıdır.
  • Scooter da olmaz diye biliyorum.

    110 luk Cup vardı bende büyük dişli değiştirilmez. Benim 100luk cup'ta orj. 14 diştir. Ben 15 Diş taktım kalkış yavaşladı ama uzun yolda hızlandı daha. 16 diş taktım hiç 1.vitesde bağırıp kalkmıyordu zorla kalktığı zaman 16 dişde uzun yolda 140 gördüm.

    Cup'ta 15 diş idealdir. Bayırınıda çıkar uzun yoldada basar.
  • ne olursa olsun motorun orjınalini bozarsan ya çekişten ya hızdan düşer

    örn: benim motorun ön dişlisi 14 idi kafam bozuldu çok bagırıyordu 16 e düşürdüm
    düşürmez olaydım 1. viteste 30 yaparken 35 e çıkıyor ama kalkarken baya bir zayıfladı
    2 kişi 120 rahat görürken tek kişi 120 görüyor şimdi sen beni dinle orjınalini bozma
    illa dişliyi oynuyacaksan memelerinide oynat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratOzdogan -- 13 Ağustos 2009; 21:56:51 >
  • Varyatör sistemli scooterlarda dişli yoktur. Bunun yerine hareketli kasnaklar ve zincir yerinede kayış kullanılır. Bu mekanizmada performans ile olumlu yada olumsuz oynamak istiyorsanız sadece ön varyatör kasnağının ağırlık takımını değiştirmeniz yeterli olur.
    Mekanizma bu ağırlıkları ve dönüş ile oluşan merkezkaç kuvvetini kullanarak on kasnağın hareketi ni sağlar. Bu hareket öndeki çapı büyütüp motor devir aldıkça kayışı kasnağın sınırlarına kadar çıkarır.
    Bu arada arkadaki kasnak üzerindeki yaydan hareket alır. Bu yayın sertiği ile oynayarak ta motorun karakterini değiştirmek mümkün olsada ön ağırlık bilyaları ile yapmak daha pratik kolay geri dndürülebilir ve daha ucuz dur.
    Bu arada ; daha ağır bilyalar takarsanız merkezkaçın etkisi artacağından kasnak daha fazla açılıp max süratte biraz artış görülebilir. Fakat kakıştaki ivmelenmede gerileme olucaktır.
    daha hafif bilya takarsanızda kasnak daha fazla en dar kapalı konumunda kalacağından daha kuvvetli bir kalkış olur fakat hafif bilyalarla eskisi kadar açılamayacağından eski max süratine ulaşamayabilirsiniz.

    Yalnız bütün bunları 50 cc bir motorda uygulamanın pek getirisi olmayacağı gibi o kadar zayıf bir motor için hassas ayarlanmış dengeleri bozmak zarar verici olabilir.Heleki kalitesiz bir makine ise.




  • hız arıyorsan bence en mantıklısı bu scooterını satıp cup tarzı bir motosiklet alman. çoğu motosiklet kullanıcısı ne istediğini bilmiyor amacına uygun motosiklet almıyor, hız isteyen vitesli motosiklet ve maxi scooter harici scooter almamalı, maxi scooter haricindeki küçük scooterlar şehir içinde sizleri konforlu şekilde getirip götürmeye yarar daha fazlasını bekleyemezsiniz, sürekli son sürat kullandığınızda motorunda ciğerini yersiniz ileride büyük tamiratlar çıkartır başınıza.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlemdarRize

    Scooter da olmaz diye biliyorum.

    110 luk Cup vardı bende büyük dişli değiştirilmez. Benim 100luk cup'ta orj. 14 diştir. Ben 15 Diş taktım kalkış yavaşladı ama uzun yolda hızlandı daha. 16 diş taktım hiç 1.vitesde bağırıp kalkmıyordu zorla kalktığı zaman 16 dişde uzun yolda 140 gördüm.

    Cup'ta 15 diş idealdir. Bayırınıda çıkar uzun yoldada basar.

    Merhaba benim 100cc cup var, orjinal dişlileriyle son hız 90km. görüyor, ben biraz daha hızlı gitmesi için ön dişli orjinali 14 tü bunu 15 dişliye yükselttik, arka orjinali 36 galiba aynı duruyor, bilginiz varsa her ikisinide kaç numara diş takmam gerek
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    redüktor dişli oranı
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • kaplumb ağa K kullanıcısına yanıt
    merhaba arkadaşım zincir değilde aktarma kayışlı sistemle olmaktadır. 50 lik bir scoterin üretim amacı bellidir. herşeyi zaten limitlerdedir. ufak oynamalarla bile yakıt tüketimi performans konusunda ciddi olumsuzluklar oluşacaktır. bu gibi upgradelerde her zaman bir üst modeli alınması yönünde tarafım.


    edit: ilerleyen dönemde bu gibi upgradeli motorlarda ilk sorun çıkaracak parça krank kolunun boşluk yapması veya yamulması devamında bilyelerin dağılması motor zorlanmasına bağlı yürüyen kısımlara yük binmesi neticesinde arıların çıkması. yani yapılacak sisteme karşın bir üst versiyonu almak çok daha karlı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mevsimsiz_kar45 -- 10 Ağustos 2016; 13:53:08 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.