Şimdi Ara

:::::ŞiKAYETLER-YENİ HONDA CİVİC::::: (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
536
Cevap
1
Favori
72.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın "darman"

    anlattıklarınızda haklı olan maddeleriniz olabilir.
    ancak.
    vsa bir donanım olarak opsiyoneldir. elegance modelinden sonra zaten standart geliyor.
    ancak siz dream tercih etmişseniz ve bu araçta vsa neden yok gibisinden düşünüyorsanız .benim aklıma hemen şu cümle geliyor ne kadar ekmek o kadar köfte misali.

    kelebek camı konusunda kendi aracımı takip e aldım.bu şekilde bir oynama söz konusu değil.
    genel anlamda haklı olduğunuz bazı ayrıntılar var. mesela anahtar,bagaj kapı oluğu,anahtar da bagaj açma düğmesinin bulunmaması gibi.

    ancak bir noktadan sonra bahsettiğiniz özellikler daha üst düzey araçlarda bulunması gereken beklentiler gibime geldi.keşke sizin dile getirdiğiniz konular olsa idi.:)
    ancak 37 milyardan başlayan fiyatları olan araç ortada.

    ayrıca 125 bg lik olmaması söz konusu bile değildir.
    adamlar kafalarından 120 olsun 125 olsun şeklinde bir keyfi ifadeler konulamaz.

    sanırım olay biraz kişilerin beklentileri ....



  • quote:

    Orjinalden alıntı: darman

    Sıralanışı önemsiz şikayetlerim (gerçi ilk aracım olduğundan çok da dikkat etmedim ama artık sonraki seferlere diyelim)

    1. sustasız sap gibi anahtar!
    2. bagaj kapısı amortisörsüz!
    3. genel honda kalite anlayışı!?
    3.1. opening trim (kapı çerçevesinin kaplandığı kaporta lastiği) inanılmaz kalitesiz!
    3.2. kelebek camı oynuyor! primer yapışkanı ya kalitesiz veya az sürülmüş, ya cam sealer'ı yetersiz veya kalitesiz!
    3.3. aracın boyası aşırı kalitesiz! az şiddetli plastikle temasta kalkan boya, boya koruma olduğu halde...
    4. hem motor sesi olduğu gibi iç kabinde hem yol gürültüsü (aracı SIFIR satın alırken boya koruma ve izolasyon yaptırmak şart)
    5. bu aracın VSA sız satılması suç sayılmalı, yol tutuşu yok denecek kadar az!
    6. bagaj kapısı kapatma için iç kısımda tutacak oluk yok!
    7. anahtarda bagaj açma düğmesi yok!
    8. 125 BG den şüpheliyim!
    9. torpido çok küçük!
    10. ön barlar fazla kalın bu nedenle görüş açısı çok dar!
    11. neden sadece su ile yıkandığında anlayamadığım beyaz kalıntılar!
    12. arka sis lambası 1 tane (sadece 1 sis lambasından ne kadar kar ettiklerini gerçekten merak ettim)
    13. 38000 YTL lik araçta bridgestone lastik (taş gibi sert - çabuk yarılabilir -, çok ses yapma nedeni olabilir, aşırı kötü yol tutuşun sebebi olabilir)

    tüm bunların yanında özellikle siyah rengine herkes iç çekip bakıyor mu? evet bakıyor buda tesellisi

    Not1: şimdi bir çok bayii veya çalışanı buraya bir sürü cvp yazacaktır biliyorum başka araçlarla kıyaslamadım dikkat ederseniz. bu fiyata başka marka ve aynı donanıma sahip araçlar var mıdır evet vardır. bence sıfır araç alırken birkaç kez daha süzgeçten geçirmek gerekiyor.
    Not2: tüm bunlara bakıpta araçtan memnun olmadığım sonucu çıkmasın (cama entegre anten gibi pek çok şık eklentisi de var mesela) ama keşke olaydı çünkü tekrar honda alacak olsam çok iyi incelerim artık.sırf honda diye atlamam yani
    Not3: -lastik
    -anahtar
    -bagaj kapı amortisörü
    -tek arka sis lambası
    bu parçalardan gerçekten ne kadar kar ettiğini merak ediyorum HONDA nın?

    bu arada aracımı alalı 2 ay oldu 3700 km yol yaptım, hani hiç kullanmadın mı tarzından sorulara muhattap olmamak adına belirteyim.
    Not4: 16" alüminyum jantın tanesinin maliyetini bilen biri olarak (ki tahmin edemeyeceğiniz kadar düşüktür) sakın lastik çok para vs konuları geçmezse sevinirim.



    sat
    focus al :)
  • bakın işte yine bayii cümleleri... kusura bakmayın ama yol tutuşu konusunda focus un eline su dökemez (aracım honda yanlış anlaşılma olmasın). 115 BG benzinli focus her halukarda çok daha atak bir araç honda civic premium a oranla...gerçi elegance olsa da farketmez...yol tutuşu için 32000 YTL lik focus u deneyin bakalım ekmek köfte muhabbeti yapmadan önce!.. walla corolla sedan veya auris de kullandım 124 BG hakkını vermek lazım honda dan daha atak. standartizasyon neye göre?? kime göre?? şekil bir arabada asimetri olmamış hocam kusura bakmayın...turanza orta iyi değil orta kötü sınıf bir lastiktir. orta iyi continental ve iyi iyi michelin dir hatırlatmak isterim...neyse ben hata yapmış olabilirim seçim konusunda...ama kabul etmek lazım honda orta sınıf bir araç markasıdır...380 000 YTL etmez :)

    okyaypay almadan önce focus HB ghia Gasoline ile arasında baya düşünmüştüm...sonuç ortada...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darman -- 24 Aralık 2007; 20:29:06 >
  • yanlış bir seçim yaptığını sanıyorsun , haklı da olabilirsin , burada civici en acımasız eleştirenlerden biri de benim, herkez bilir burada :)
    ama kusura bakma da arabayı bilmeyen biri olsam , serçeden falan bahsediyorsun sanırdım :) abartmışsın biraz .
    focus için söylediklerinde hemfikiriz bu arada hatta f2 değil focus 1 de civic ten çok daha iyi yol tutar bu bir gerçek , kimse inkar etmiyor, ama tek kriter yol tutuş değil , şu an civic malzeme kalitesi , accord da neyse o , focusla arasında çok fark var , motor olarak zaten honda :) tartışmak bile yersiz
    125 hp olayına gelirsek, honda da çok fazla bişey vaad etmiyor zaten , fabrika verileri belli , aracın hızlanma değerleri fabrika verilerinden daha iyi diyebilirim , otomatik de zaten uzun vites oranları seçilmiş.
    torq focusla aynı sayılır , bu da ara hızlanma değerlerinin seni tatmin etmemesini açıklıyor
    ama son hız için gereken güç , kendini hissettiriyor , en azından ben hiç 227 gören focus görmedim henüz :)

    neyse
    sonuçta bunların hepsi uyduruk arabalar, çok daha iyisini istiyorsan zorlayacan , ıkınacan sıkınacan önüne bakarken hem yolu , hem kaputu hemde yıldızı görebileceğin bir marka alacan ;)
  • Sayın darman.. Aracım Honda değil, VW.. Ancak uzun zamandır Honda Civic'i de inceliyorum.. Yani en az sizin kadar hatta daha fazla objektif olabilirim sanıyorum..

    1. sustasız sap gibi anahtar!
    Kesinlikle.. Muadillerinin anahtarları sustalı ve fonksiyonel yapıları sayesinde çok daha kullanışlı. Bagaj açmayı da burada bahis edebiliriz.

    2. bagaj kapısı amortisörsüz!
    Doğru, ama çok da problem yaratan bir olumsuzluk olmadığını düşünüyorum.

    3. genel honda kalite anlayışı!?
    3.1. opening trim (kapı çerçevesinin kaplandığı kaporta lastiği) inanılmaz kalitesiz!
    3.2. kelebek camı oynuyor! primer yapışkanı ya kalitesiz veya az sürülmüş, ya cam sealer'ı yetersiz veya kalitesiz!
    3.3. aracın boyası aşırı kalitesiz! az şiddetli plastikle temasta kalkan boya, boya koruma olduğu halde...
    Bu konularda aracı uzun süre kullanmadığımdan pek bilgim yok, ancak özellikle boya ile ilgili olarak genel şikayetler duymuştum. Yalnız özellikle malzeme kalitesi konusunda, çok övdüğünüz Focus'un oldukça kötü olduğunu söyleyebilirim. Her tür plastik aksamdan gelen tıkırtı ve çıtırtılar, bir çok Focus kullanıcısı arkadaşımı cinnet noktasına getirdi.

    4. hem motor sesi olduğu gibi iç kabinde hem yol gürültüsü (aracı SIFIR satın alırken boya koruma ve izolasyon yaptırmak şart)
    İç mekana giren yüksek devir ve hızdaki yol ve motor sesi, karakteristik bir Japon özelliğidir. Bu konuda Homda gene Toyota ile beraber idare eder kategoridedir, siz hiç Nissan kullandınız mı? Kaldı ki, rölantide Civic kadar sessiz bir başka araç da görmedim ben.. 4 yıldır ailemizin Avensis sahibi olduğunu göz önüne de almanızı öneririm.

    5. bu aracın VSA sız satılması suç sayılmalı, yol tutuşu yok denecek kadar az!
    Focus'la karşılaştırırsanız öyle, ama o halde tüm araçların VSA (namı diğer ESP) ile satılması gerekiyor. Siz hiç Megane Sedan'ın olmayan yol tutuşunu gördünüz mü?

    6. bagaj kapısı kapatma için iç kısımda tutacak oluk yok!
    İnce bir detay ama olmaması hakikaten kötü.

    7. anahtarda bagaj açma düğmesi yok!
    Bkz: madde 1

    8. 125 BG den şüpheliyim!
    Bu aracı kullanmayı ne kadar bildiğinizle ilgili bir konu. Honda motorları güçlü oldukları kadar düşük devirlerde ekonomi amaçlı motorlardır. Civic 125 BG'ne 6500 gibi yüksek bir devirde ulaşır, Auris 124 bg'e 6000 devirde ulaşır. Civic ekonomi isteniyorsa düşük devirde ancak gücünden maksimum yararlanmak isteniyorsa yüksek devirlerde kullanılması gereken bir araçtır.

    9. torpido çok küçük!
    Bu yolcu airbag'i olan bir çok aracın ortak sorunu.. bunu engellemenin yolu Auris gibi bir üst torpido daha yapmak, ki bence çok güzel görünmüyor.

    10. ön barlar fazla kalın bu nedenle görüş açısı çok dar!
    Evet.. alışkanlık gerektiriyor.

    11. neden sadece su ile yıkandığında anlayamadığım beyaz kalıntılar!
    Gene boya ve kaportadan kaynaklanan bir problem sanırım. Yalnız aracınızın rengi siyah demiştiniz, su ile her yıknana siyah arabada düzgün kurulama yapılmadığı takdirde bu beyaz lekeler oluşur, sebebi su taneciklerinin içindeki toz, deterjan, kşreç vb. safsızlıkların, suyun buharlaşmasından sonra kaportada kalmasıdır. Problem bu olmasın??

    12. arka sis lambası 1 tane (sadece 1 sis lambasından ne kadar kar ettiklerini gerçekten merak ettim)
    Arka sis lambası bir çok araçta bir adettir. Ha, bununla alakası yok ama yeri geldiğinde söyleyelim, otomobil üreticileri bir çok detaydan ucuz olmasına rağmen tasarruf etmek için feragat ederler.

    13. 38000 YTL lik araçta bridgestone lastik (taş gibi sert - çabuk yarılabilir -, çok ses yapma nedeni olabilir, aşırı kötü yol tutuşun sebebi olabilir)
    Sert lastik neden çabuk yarılıyor anlamadım, bilakis yumuşak hamurlulara göre daha az konforlu ama daha sağlamdır. Bridgestone, iyi bir lastik markasıdır, Turenza'da iyi bir lastiktir.

    tüm bunların yanında özellikle siyah rengine herkes iç çekip bakıyor mu? evet bakıyor buda tesellisi

    Not1: şimdi bir çok bayii veya çalışanı buraya bir sürü cvp yazacaktır biliyorum başka araçlarla kıyaslamadım dikkat ederseniz. bu fiyata başka marka ve aynı donanıma sahip araçlar var mıdır evet vardır. bence sıfır araç alırken birkaç kez daha süzgeçten geçirmek gerekiyor.
    Not2: tüm bunlara bakıpta araçtan memnun olmadığım sonucu çıkmasın (cama entegre anten gibi pek çok şık eklentisi de var mesela) ama keşke olaydı çünkü tekrar honda alacak olsam çok iyi incelerim artık.sırf honda diye atlamam yani
    Not3: -lastik
    -anahtar
    -bagaj kapı amortisörü
    -tek arka sis lambası
    bu parçalardan gerçekten ne kadar kar ettiğini merak ediyorum HONDA nın?
    Anahtar: 10 dolar diyelim.
    Bagaj amortisörü: 40 dolar olsun.
    Tek sis lambası: 5 dolar olsun.. (ki çok daha fazladır toplam maliyet..)
    Toplam 55 dolar.. Tüm dünyada Civic 2007 yılı içinde 100.000 satılmış mıdır? Fazladır sanırım ama hadi 100.000 olsun.. 55x100K= 5.5 milyon dolar.. sorunuzun cevabı..


    bu arada aracımı alalı 2 ay oldu 3700 km yol yaptım, hani hiç kullanmadın mı tarzından sorulara muhattap olmamak adına belirteyim.
    Not4: 16" alüminyum jantın tanesinin maliyetini bilen biri olarak (ki tahmin edemeyeceğiniz kadar düşüktür) sakın lastik çok para vs konuları geçmezse sevinirim.
    İşlenmemiş saf Aluminyum'un tonu 3 dolar olabilir ancak Otomobil üreticileri aluminyum işleme tesislerine sahip değildirler, sizin bayilerden aldığınız aluminyum jant fiyatlarından çooook daha ucuza mal etmezler aluminyum jantları. Piyasada aluminyum jantlar ortalama 80-90 ytl'ye satılıyor (en ucuzu) hadi sürümden kar edip 50 ytl ye alsalar, 200 YTL para eder araba başına.. az mı? Bence değil.

    :) umarım biraz açıklayıcı olmuştur..
  • çarpı 100.000 = 550.000 dolar mı??? :) ben 55 dolar artı verip tüm bu özelliklerin olmasını isterdim açıkçası.200 YTL benim için çok bipara da değil 38000 YTL veren her kişi içinde çok para değildir merak etme. zaten temel sorun da bu, ben çok şey bekleyerek aldım bu aracı ama şu an aynı hisleri taşımıyorum. çok şey bekleyip umduğundan azını bulmak benim sorunum. yoksa dijital göstergeleri müthiş ama dedim ya sanki herşey "imaj" olsun diye yapılmış detay düşünülmemiş. merak etmeyin megan ı da kullandım, toyota sedan ı da, focusu da, bu sınıf araçların hemen hepsini uzunca km ler kullandım. dedim ya ince detaylar da olsa benim beklentimi tam olarak karşılamadı. motor gücü olarak focus II gerçekten çok daha iyi civic ten ve yol tutuşu ve iç aksam kalitesi (sony ses sistemi vs). neyse bu benim görüşüm (focus u 4000 km kullanmıştım). opel astra mesela bana daha çok güven verdi. 30000 YTL lik araç aslında.amortisörlü bagaj kapağı, tutacak oluğu, sustalı anahtarı vs vs... sadece honda beklediğim gibi değilmiş ben bunu gördüm...yoksa farkındayım herhalde 1.6 motorun neler verebileceğinin ya da quattro almadığımın.ama toz kondurmuyorlar buna da aklım ermiyor sattıkları aracı benim kadar kullanmışlar mı onu merak ediyorum.

    selam ve saygı ile

    not: hocam tanesi 400 YTL ye satılan alüminyum jantın maliyeti 35 YTL honda türkiye A.Ş.'ye!!!! senin saydığın tüm aksam olsa olsa 35 YTL eder totalde :) hem 100.00 ile çarpma bence çünkü ben 1 tane alıyorum. ve tüm bu "+" özelliklere 50 YTL verir alırdım :))
  • mesela sustalı anahtar olsaydı ben beğenmezdim, derbi maçına mı gidiyoruz arabaya mı biniyoruz belli değil, ne işimiz olur sustalıyla :)
  • sen de haklısın azizim ne diyeyim...
  • SUSTALI OLMASI TABİKİ İYİ OLURDU.
    ANCAK SIRF BU YÜZDENDE KONU GÜNDEME E GELMEMELİ DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
    AZ YER KAPLARDI FALAN FİLAN .
    KOCAMAN DEMİR PARÇASI DIŞARIDA SANKİ UNUTULMUŞ GİBİ.
    HONDA BUNU NASIL GZ ARDI ETTİ ETTİRİLDİ ANLAAMADIM
    ZATEN HONDA DA ÜST DÜZEY KİŞİLERİN OKUDUĞUNA DA ADIM GİBİ EMİNİM ANCAK NEDENSE SUSMAYI TERCİH EDİYORLAR.


    SAYGILARIMLA....


  • accord da bile susta yok

    benim fikrim
    sustalı olmasında bi halt da yok
    eninde sonunda o susta bozuluyor
    adamlar herşeyin dayanıklısını seviyorlar sanırım japon biraz farklı düşünüyor , hani işin havasından çok dayanıklılığı, kullanışlılığı ve amaca uygunluğuna bakıyor.

    gerçi uzaktan bagaj açılmamasına bende gıcığım , ama sedan astrada anahtarla açma bile yokmuş , o biraz beni rahatlattı :P



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 25 Aralık 2007; 18:01:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enteresavar

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    o kanatlar sadece görüntü amaçlı
    aerodynamic bir iyileştirme sağlayan kanatlar da var ama onlar , bunlar değil emin olabilirsin, onlardanda olsa bu aracın süspansiyonuyla tek başına o da bir işe yaramaz eminolabilirsin
    haaa bu arada servis satmak ister , görüntü hoşuna gidiyorsa alırsın ama servis diyosa ki bu yol tutuşu iyileştirir, bence o servisin iyi niyetinden şüphe etmelisin.

    Bir cismi yere ne kadar bastırırsanız o kadar zor kaydırırsınız.

    İşte bu kuraldan yola çıkarak diyebiliriz ki bir arabanın arkası yere ne kadar çok basılırsa, o kadar zor kayar. Arka kanat takılması olayı, özellikle yüksek hızlarda yol tutuşunu arttırmak için yapılan bir uygulamadır. Arabanın yardığı hava, arkaya taktığınız, biraz öne doğru yatırılmış kanata çarparak bir kuvvet uygular ve arabanın arkası yere doğru bastırılır. Bu arka kanatların açısı çok önemlidir. Ne düz olmalıdır, ne de fazla eğik.

    Piyasadaki arka kanatlardan Renault 21'lerde görebileceğiniz çite gibi dümdüz olanları görüntüden başka bir işe yaramazlar fazlasıyla. Ancak bir Subaru Impreza'ya baktığınızda, hem kanadın büyüklüğü hem de biraz öne doğru eğilmiş yapısı, arabanın arkası üzerinde büyük bir kuvvet uygular ve arka tekerleklerin tutuşunu büyük oranda arttırır. Bu da sizin kullanımınıza ister otobanda yüksek hızlarda olsun, ister virajlarda olsun, daha doğrusal, stabil bir sürüş sağlar.

    Arka kanat uygulamasında dikkat edilmesi gereken noktalar:
    Araca arka kanat takıldığı zaman yüksek hızlarda oluşacak baskıdan ve arabanın arkasının yere daha çok bastırılacağından dolayı, tekerlekler üzerine normalden daha fazla basınç gelecektir. Tekerleklerin bu basınca karşı koyabilmek için normal değerinden biraz daha fazla şişirilmesi gerekmektedir. Kesin bir şey söyleyememekle birlikte ben olsam, kanadın boyutuna ve etkisine göre arka tekerlekleri fabrika verilerinden 1 ya da 2 psi daha fazla şişirirdim.

    Avantajı, dezavantajı
    ******************
    Avantajı az önce de bahsettiğimiz gibi yol tutuşunu iyileştirmesidir. Dezavantajı ise yakıt tüketimini bir miktar arttırmasıdır. Ama bu önemsenecek boyutlarda değildir.

    Ön Tampon-Altı Rüzgarlık Uygulaması
    *******************************
    Normalde bir araba giderken, önündeki havayı yararak ilerler. Yardığı havanın büyük bir bölümü arabanın üstünden diğer miktarı da arabanın altından ve yanlarından geçerler. Yarılan havanın, arabanın altından geçen kısmı, arabaya alttan bir miktar kuvvet uygulayarak aracı az da olsa yerden kaldırır. Bunun karşılığında da aracın üstünden geçen hava arabayı yere bastırır. Ama biz daha iyi bir yol tutuş istiyorsak, arabanın altından geçen hava miktarını azaltabiliriz. Bunun için ön tamponun altına yaklaşık 5cm yüksekliğinde ek bir parça takılabilir. Bu takılan parça arabanın yardığı havanın, aracın altına girmesine bir miktar engel olur, bu sayede de yol tutuş bir miktar iyileşir.
    Özellikle yüksek hızlarda arabayı kontrol etmekte zorlanıyorsanız, arabayı düz bir çizgide tutamıyorsanız, araba sanki hafifmiş ve sağlam bir şekilde gitmiyormuş gibinize geliyorsa, ön kanat uygulaması sizin sorununuza çare olabilir.


    Sonuçta özetlersek
    ****************
    Özellikle motor modifiyesi görmüş ve motor gücü arttırılmış araçlarda, ön ve arka rüzgarlık uygulamaları son derece gereklidir. Motor gücü artmasına rağmen, halen hafif olan araç, yüksek hızlarda dengesizlik, kontrol zorluğu çekebilir. Mesela 120bg. olan bir P106GTI'ısiz 150-160 bg yaptıysanız bu araba uçma eğilimi gösterebilir.bunun için ön ve arka kanatlar son derece faydalıdır.

    Araçların Kanatları Spoilerlar
    **************************
    Spoiler denince bir çok kişinin aklına Ankara trafiğinde araçların yüzde 90'ında dekoratif amaçla bulunan sonradan monte edilen plastik parçaları gelir. Peki spoiler gerçekten dekor mu? Yoksa araba üzerinde bir işlevi var mı?

    Araçların ağırlığı hızları yükselttikçe azalır. 30 km hızla giden araç ile 130 km hızla giden bir aracın ağırlıkları çok farklı olur. Araç hızlandıkça hafifler. Hafifledikçe de kontrolü zorlaşır. Bu noktada spoilerlar devreye girer.

    Araçlarda ön ve arka olmak üzere iki tür spoiler bulunabilir. Araç, önünde bulunan havayı yararak ilerler. Eğer aracın arkasında doğru dizayn edilmiş bir spoiler varsa hava spoilera çarparak aracın arkasını yere bastırır.

    Bu da aracın ağırlığını; dolaylı olarak da yüksek süratteki yol tutuş kabiliyetini arttırır. Eğer aracın arkasında bulunan spoiler iyi dizayn edilmemişse aracın yol tutuşunu son derece olumsuz etkiler. Aslında spoilerları uçakların kanatlarına benzetebiliriz. Kanatlar uçakları havaya kaldırır, spoiler ise aracın havalanmasını önler. Uçakların 200 km'den sonra havalandığını ve Porsche Turbo'nun 300 km son sürati olduğunu düşünürseniz bazı arabaların spoilera olan ihtiyacının ne kadar çok olduğunu daha kolay anlarsınız.

    Eğer aracınızda fabrika çıkışı bir spoiler mevcutsa ekstra olarak bir şey yapmanıza gerek yok. Ama sonradan aracın arkasına spoiler taktırdıysanız arka lastiklerinizin havalarına dikkat etmeniz gerekir. Spoiler takıldıktan sonra yüksek hızlarda arabanın arkası yere basılacağından arka lastiklere normalden daha fazla baskı gelecektir. Arka lastikleri fabrika değerinden biraz daha fazla şişirerek bunun önüne geçebilirsiniz.

    Spoilerlar doğru uygulandıkları taktirde araçların yol tutuşlarını güçlendirirler. Fakat yanlış uygulamalar aracın yol tutuşunun bozulmasına, daha fazla benzin tüketimine neden olabilir....... Saygılarımla




    ustam eline sağlık ancak 1-2 yanlış bilgi var..

    öncelikle bir inşaat mühendisiyim..ne alaka demeyin bu hesapları bizde kullanıyoruz..

    araşlarda rüzgar direnci olarak teknik bilgiler arasında geçen 0.30,,0.33 gibi rakamlar rüzgar direnç katsayılarıdır..

    otomobil üreticilerinin amacı bu rakamı düşürerek rüzgar direncini azaltmak yani yakıt tüketimini azaltmaktır..

    ancak hızlı kullanmayı seven biri iseniz olay şöyle gerçekleşir..

    arabanız sabit halde 1030 kg iken 60 km hızda 900 lere 100 km de 700 lere iner..rakamlar tahmini,,örnek olsun diye..çünkü bu değişim de arabadan arabaya farkeder..

    işte burda devreye rüzgar kanatcıkları girer..

    arabanız sabit halde 1030 kg iken 60 km hızda 1000 lere 100 km de ise 950 lere iner..

    şimdi burada gördüğünüz fark rüzgarın bastırma kuvvetindendir..ancak bu kuvvetin bir kısmını arabanın ön yüzü oluştururken bir kısmıda rüzgar kanatçıkları yoluyla oluşturulur..

    yani rüzgar kanadınız eğer siz ağırlığınızı verdiğinizde yerinden çıkıcak gibi oluyorsa 200 km hızda pek bişe yaramaz..çünkü açısını koruması eğilmemesi gerekir..takılı olduğu yüzeyinde baysedilen ağırlığı taşıması gerekir..

    ayrıca verdiğim örneğe bakmayın siz bu kanatçıklar 150 km den düşük hızlarda pek bi işe yaramaz...yarıyosa da yakıt artar..çok büyük ve çok fazla eğimi olduğunu gösterir ki bu gereksiz..

    her 100 kg basınç da aracınız 0.1-0.2 fazla yakar her 100 km de..

    gelelim hatalı kısıma...!!!!!!!!!!!

    lastiklere 1-2 psi fazladan hava basmak tamamen yanlıştır..

    rüzgar kanatçıkları arabanın ağırlığını hareketsiz halinden daha fazlaya çıkaramazlar(F1 araçları ve 400 km hızlarda olay farklı,,bahsettiğim standart arabalar)..

    o yüzden 1030 kg olan aracınız asla ve asla 1031 kg olamaz..

    FABRİKA DEĞERLERİNE UYGUN HAVA BASIN...AKSİ HİÇBİR YORUMU VE ÖNERİYİ DİKKATE ALMAYIN...unutulmamalı ki bu değerler mühendisler tarafından belirleniyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egeli1981 -- 25 Aralık 2007; 18:29:56 >
  • neee accord'da da mı yok sustalı anahtar!!! sildim hondayı!!! ilk hedefim bir volvo S40 veya bir A4 tür artık ileri!!!!!

    Not: arabamda yolcu airbag devre dışı bırakma özelliği de yok!!!! daha saysam mı??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darman -- 25 Aralık 2007; 21:18:23 >
  • mercedes c serisi al
  • sayın "darman"
    sürücü tarafında ki srs yi iptal etmeyi kim neden isterki sende isteyesin.
    o can güvenliği için konulmuş bir kurtarma aracıdır.
    kişisel insiyatiften bağımsız olması gerekir zaten.

    olası bir kazada allah korusun arkandakilere acı haber tabi ki gitmesini istemiyorsan.



    saygılarımla...
  • o airbag'in açılacağı süratte bir yere vurursam araç zaten pert olur.pert olduktan sonra bir airbag sağlam kalmış ne yapayım.zaten kaskolu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    sayın "darman"
    sürücü tarafında ki srs yi iptal etmeyi kim neden isterki sende isteyesin.
    o can güvenliği için konulmuş bir kurtarma aracıdır.
    kişisel insiyatiften bağımsız olması gerekir zaten.

    olası bir kazada allah korusun arkandakilere acı haber tabi ki gitmesini istemiyorsan.



    saygılarımla...



    kurallara uyulduğu sürece srs kapıtılmamalı ancak bazı durumlarda mecbur kalabilirsiniz..

    mesela 4-5 yaşında bir çocukla yolculuk yapmak zorundasınız...ve arka koltuğa oturmuyor..oturtuyorsunuz kalkıp ön tarafa geçiyor....

    bu durumda srs yi kapatmak mecburi gibi birşey..

    srs çocuklarda boyun kırılmalarına ve omurilik zedelenmelerine yol açabiliyor..

    yada emniyet kemeri takmayan birisi için srs yaralanmalara yolaçabiliyor..srs yi emniyet kemeri ile birlikte kullanmak şart aslında..

    istisnaları var bu ve benzeri ama en iyisi kurallara uymak..çocukla yolculuk şartsa ve tek yetişkin sizseniz taksi tutmak en mantıklı çözüm..ve emniyet kemeri takmak

    sy..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egeli1981 -- 25 Aralık 2007; 23:19:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    mercedes c serisi al

  • quote:

    Orjinalden alıntı: darman

    çarpı 100.000 = 550.000 dolar mı??? :) ben 55 dolar artı verip tüm bu özelliklerin olmasını isterdim açıkçası.200 YTL benim için çok bipara da değil 38000 YTL veren her kişi içinde çok para değildir merak etme. zaten temel sorun da bu, ben çok şey bekleyerek aldım bu aracı ama şu an aynı hisleri taşımıyorum. çok şey bekleyip umduğundan azını bulmak benim sorunum. yoksa dijital göstergeleri müthiş ama dedim ya sanki herşey "imaj" olsun diye yapılmış detay düşünülmemiş. merak etmeyin megan ı da kullandım, toyota sedan ı da, focusu da, bu sınıf araçların hemen hepsini uzunca km ler kullandım. dedim ya ince detaylar da olsa benim beklentimi tam olarak karşılamadı. motor gücü olarak focus II gerçekten çok daha iyi civic ten ve yol tutuşu ve iç aksam kalitesi (sony ses sistemi vs). neyse bu benim görüşüm (focus u 4000 km kullanmıştım). opel astra mesela bana daha çok güven verdi. 30000 YTL lik araç aslında.amortisörlü bagaj kapağı, tutacak oluğu, sustalı anahtarı vs vs... sadece honda beklediğim gibi değilmiş ben bunu gördüm...yoksa farkındayım herhalde 1.6 motorun neler verebileceğinin ya da quattro almadığımın.ama toz kondurmuyorlar buna da aklım ermiyor sattıkları aracı benim kadar kullanmışlar mı onu merak ediyorum.

    selam ve saygı ile

    not: hocam tanesi 400 YTL ye satılan alüminyum jantın maliyeti 35 YTL honda türkiye A.Ş.'ye!!!! senin saydığın tüm aksam olsa olsa 35 YTL eder totalde :) hem 100.00 ile çarpma bence çünkü ben 1 tane alıyorum. ve tüm bu "+" özelliklere 50 YTL verir alırdım :))


    Çarpı 100.000 = 5.5 milyon dolar.. :)

    200 YTL sizin için çok para değil ama Honda için çok para çünkü siz bir adet alıyorsunuz Honda binlerce üretiyor.. Örneğin ESP de 2 hadi bilemediniz 3 milyarlık bir sistem olsun, 30 milyar veren kasıp 3 milyara ESP alamaz mı? Alır, ama 30 milyarlık hangi arabada ESP var??

    Aracınızda bazı beklentileriniz karşılanmamış olabilir ama bazı özellikleriniz de muadillerinizde yok.. Örneğin ön koltukta kol dayama bu sınıfta hangi arabalarda baz modelden itibaren standart?? Oysa çok ucuz bir aparat ama verdiğiniz muadil otomobillerin hep en üst sınıfında var.. Honda kadar tutumlu başka bir 1.6 benzinli var mı o sınıfta? Yada, dijital klima, hangi otomobilin baz donanımında yer alıyor? Hangi otomobilin en üst donanımında sunroof standart? Üstelik gene bu sınıftaki en geniş iç hacimlerden birisini veriyor Civic..

    Eğer diğer arabaları uzun süre kullanıp sonunda bunu aldıysanız, kusura bakmayın suç Honda'dan ziyade sizde, zira siz beklentilerinizi karşılamayan yanlış bir tercih yapmışsınız. Her aracın artıları eksileri vardır ve müşteriler bu artılar ve eksileri gözönüne alıp kendi beklentilerini en iyi karşılayan aracı seçerler. Örneğin siz iç aksam kalitesinden Sony müzik sistemini anlıyorsunuz bense plastik ve malzeme kalitesini, ele verdiği hissi, çıtırtı tıkırtı olmamasını anlıyorum.. 30bin YTL'lik Astra'da (ki sınıfının en mantıklı araçlarından birisidir) direksiyondan kontrol yok, yol bilgisayarı yok, otomatik klima yok vs.. Bir araba her yönüyle mükemmel olsa herkes onu alırdı.. Öyle değil mi?

    İnsanlar toz kondurmayabilirler, bunu da yadırgamayın. Çünkü bu kişiler beklentileri dahilinde en optimum aracı aldılar, dolayısıyla da onlar için mevcut şartlar dahilinde en iyi araba kendi arabalarıdır. Başka bir araç her yönüyle daha avantajlı olsaydı onu alırlardı, Honda kimsenin babasının firması değil ki..
  • güzel yaşmışsın sayın "egeli1981"

    ancak ufak çocuklar için yazdığınız bilgiler ne kadar doğru olsada .
    srs her zaman için hayat kurtarıcı bir aygıttır.
    allah göstermesin ama söz dinelemeyen ufak çocukların ön camdan çıkması daha mı iyi.



    en kötü ihtimalle sizin belirtiğiniz nedenlerde olsa srs ninkapatılmaması kanaatindeyim.


    sayıglarımla.....


    quote:

    Orjinalden alıntı: egeli1981

    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    sayın "darman"
    sürücü tarafında ki srs yi iptal etmeyi kim neden isterki sende isteyesin.
    o can güvenliği için konulmuş bir kurtarma aracıdır.
    kişisel insiyatiften bağımsız olması gerekir zaten.

    olası bir kazada allah korusun arkandakilere acı haber tabi ki gitmesini istemiyorsan.



    saygılarımla...



    kurallara uyulduğu sürece srs kapıtılmamalı ancak bazı durumlarda mecbur kalabilirsiniz..

    mesela 4-5 yaşında bir çocukla yolculuk yapmak zorundasınız...ve arka koltuğa oturmuyor..oturtuyorsunuz kalkıp ön tarafa geçiyor....

    bu durumda srs yi kapatmak mecburi gibi birşey..

    srs çocuklarda boyun kırılmalarına ve omurilik zedelenmelerine yol açabiliyor..

    yada emniyet kemeri takmayan birisi için srs yaralanmalara yolaçabiliyor..srs yi emniyet kemeri ile birlikte kullanmak şart aslında..

    istisnaları var bu ve benzeri ama en iyisi kurallara uymak..çocukla yolculuk şartsa ve tek yetişkin sizseniz taksi tutmak en mantıklı çözüm..ve emniyet kemeri takmak

    sy..
  • ARKADAŞLAR SİZE SON DK BİLGİSİ VERİYORUM.
    YENİ KASA CİVİC LERDE Kİ MÜZİK SİSTEMİ PIONNER VE SONY FİRMASININ BERABERCE TASARLADIĞ
    SES SİSTEMİDİR.PATENTİ HONDA TARAFINDAN ALINMIŞ VE SADECE HONDA NIN ÖNCEDEN ANLAŞMASI GEREĞİ ÜRETTİRDİĞİ MODELLERLERDE KULLANILMAKTADIR.


    DÜN ELİME HONDA FİRMASINDAN GELEN MAİL İLE BU BİLGİYİ DE SİZİNLE PAYLAŞMIŞ OLDUM.
    BEN SIRF MERAK ETTİĞİM İÇİN ÜST YÖNETİCİLERE MAİL İLE SORMUŞTUM.

    YANİ; BİZİM ARAÇLARDA KALİTELİ VE ASLINDA ALT YAPISINDA SONY VE PIONNER OLAN BİR MÜZİK SİSTEMİ MEVCUTTUR.

    BİLGİNİZE SUNARIM.

    SAYGILARIMLA....



    quote:

    Orjinalden alıntı: iasonion


    quote:

    Orjinalden alıntı: darman

    çarpı 100.000 = 550.000 dolar mı??? :) ben 55 dolar artı verip tüm bu özelliklerin olmasını isterdim açıkçası.200 YTL benim için çok bipara da değil 38000 YTL veren her kişi içinde çok para değildir merak etme. zaten temel sorun da bu, ben çok şey bekleyerek aldım bu aracı ama şu an aynı hisleri taşımıyorum. çok şey bekleyip umduğundan azını bulmak benim sorunum. yoksa dijital göstergeleri müthiş ama dedim ya sanki herşey "imaj" olsun diye yapılmış detay düşünülmemiş. merak etmeyin megan ı da kullandım, toyota sedan ı da, focusu da, bu sınıf araçların hemen hepsini uzunca km ler kullandım. dedim ya ince detaylar da olsa benim beklentimi tam olarak karşılamadı. motor gücü olarak focus II gerçekten çok daha iyi civic ten ve yol tutuşu ve iç aksam kalitesi (sony ses sistemi vs). neyse bu benim görüşüm (focus u 4000 km kullanmıştım). opel astra mesela bana daha çok güven verdi. 30000 YTL lik araç aslında.amortisörlü bagaj kapağı, tutacak oluğu, sustalı anahtarı vs vs... sadece honda beklediğim gibi değilmiş ben bunu gördüm...yoksa farkındayım herhalde 1.6 motorun neler verebileceğinin ya da quattro almadığımın.ama toz kondurmuyorlar buna da aklım ermiyor sattıkları aracı benim kadar kullanmışlar mı onu merak ediyorum.

    selam ve saygı ile

    not: hocam tanesi 400 YTL ye satılan alüminyum jantın maliyeti 35 YTL honda türkiye A.Ş.'ye!!!! senin saydığın tüm aksam olsa olsa 35 YTL eder totalde :) hem 100.00 ile çarpma bence çünkü ben 1 tane alıyorum. ve tüm bu "+" özelliklere 50 YTL verir alırdım :))


    Çarpı 100.000 = 5.5 milyon dolar.. :)

    200 YTL sizin için çok para değil ama Honda için çok para çünkü siz bir adet alıyorsunuz Honda binlerce üretiyor.. Örneğin ESP de 2 hadi bilemediniz 3 milyarlık bir sistem olsun, 30 milyar veren kasıp 3 milyara ESP alamaz mı? Alır, ama 30 milyarlık hangi arabada ESP var??

    Aracınızda bazı beklentileriniz karşılanmamış olabilir ama bazı özellikleriniz de muadillerinizde yok.. Örneğin ön koltukta kol dayama bu sınıfta hangi arabalarda baz modelden itibaren standart?? Oysa çok ucuz bir aparat ama verdiğiniz muadil otomobillerin hep en üst sınıfında var.. Honda kadar tutumlu başka bir 1.6 benzinli var mı o sınıfta? Yada, dijital klima, hangi otomobilin baz donanımında yer alıyor? Hangi otomobilin en üst donanımında sunroof standart? Üstelik gene bu sınıftaki en geniş iç hacimlerden birisini veriyor Civic..

    Eğer diğer arabaları uzun süre kullanıp sonunda bunu aldıysanız, kusura bakmayın suç Honda'dan ziyade sizde, zira siz beklentilerinizi karşılamayan yanlış bir tercih yapmışsınız. Her aracın artıları eksileri vardır ve müşteriler bu artılar ve eksileri gözönüne alıp kendi beklentilerini en iyi karşılayan aracı seçerler. Örneğin siz iç aksam kalitesinden Sony müzik sistemini anlıyorsunuz bense plastik ve malzeme kalitesini, ele verdiği hissi, çıtırtı tıkırtı olmamasını anlıyorum.. 30bin YTL'lik Astra'da (ki sınıfının en mantıklı araçlarından birisidir) direksiyondan kontrol yok, yol bilgisayarı yok, otomatik klima yok vs.. Bir araba her yönüyle mükemmel olsa herkes onu alırdı.. Öyle değil mi?

    İnsanlar toz kondurmayabilirler, bunu da yadırgamayın. Çünkü bu kişiler beklentileri dahilinde en optimum aracı aldılar, dolayısıyla da onlar için mevcut şartlar dahilinde en iyi araba kendi arabalarıdır. Başka bir araç her yönüyle daha avantajlı olsaydı onu alırlardı, Honda kimsenin babasının firması değil ki..







  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.