Şimdi Ara

MODİFİYE CHIP TUNING VE POWER BOX HAKAN USTA (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.922
Cevap
44
Favori
369.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11

    Sayın ChipTuning Uzmanı,
    Ben ve bir arkadaşım, box-tuning modül uygulamayı planlıyoruz.
    Araçlarımız 2007 ve 2008 model SUZUKI Grand Vitara 1.9 DDiS (Dizel) 5K 4x4: 129HP, 300NM tork.
    Motoru bildiğim kadarıyla önceki model RENAULT Laguna'larda kullanılanlardan.

    Bu araç yaklaşık 1650kg olduğundan, kalkışda hantal kalıyor, vites yükseltirken çekişten düşmemek için 3000 devire yaklaşınca vites yükseltmek gerekiyor.
    BEKLENTİMİZ:
    Özellikle 1500-200 devirde yüksek çekiş gücü sağlamak, 2500 devir altında çekişten düşmeden vites yükseltebilmek ve
    YAKIT TASARRUFU sağlamak.
    Yoksa en yüksek HP-torku kazanmak veya en yüksek hız gibi bir beklentimiz YOK.

    Acaba SUZUKI Grand Vitara 1.9 DDiS (129HP, 30NM tork) araçlarımıza tam uyumlu ve beklentilerimizi karşılayan box-tuning modül uygulamasının maliyeti nedir?

    Alıntıları Göster
    Bu araçların bahsettiğini sıkıntsıından haberdarım ve bir zamanlar birkaç müşterimin arabasında iyi sonuçlar aldım..

    Box sizi kesmez bunu söyliyeyim..Chiptuning ile beklentilerinizi fazlasıyla karşılayabiliriz..

    ben bu ayın 20-25 i gibi adana mersin gibi bir seyehat planlıyorum bu esnada sizinlede temasa geçebilirim..

    0 537 466 08 58 den bana ulaşıp telefon numaranızı ve ismini kaydettirin..Ben gelirken sizi ararım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Bu araçların bahsettiğini sıkıntsıından haberdarım ve bir zamanlar birkaç müşterimin arabasında iyi sonuçlar aldım..

    Box sizi kesmez bunu söyliyeyim..Chiptuning ile beklentilerinizi fazlasıyla karşılayabiliriz..

    ben bu ayın 20-25 i gibi adana mersin gibi bir seyehat planlıyorum bu esnada sizinlede temasa geçebilirim..

    0 537 466 08 58 den bana ulaşıp telefon numaranızı ve ismini kaydettirin..Ben gelirken sizi ararım..

    Alıntıları Göster
    Peki bu ayarlarla oynarken en güçlü pozisyonda kullanmamın arabaya bir zararı olur mu veya sizin tavsiye edebileceğiniz bir mod var mı? Bu konuda da yardımcı olursanız sevinirimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jrbecz

    Peki bu ayarlarla oynarken en güçlü pozisyonda kullanmamın arabaya bir zararı olur mu veya sizin tavsiye edebileceğiniz bir mod var mı? Bu konuda da yardımcı olursanız sevinirimi.

    Alıntıları Göster
    arıza ışığı yaktırmadan açabildiğiniz kadar açın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    arıza ışığı yaktırmadan açabildiğiniz kadar açın..

    Alıntıları Göster
    Sayın chıp tunıng uzmanı

    Aracım hyundai i30 1.6crdi 115ps

    Aracıma powerbox takmayı dusunuyorum bu işlemin artıları ve eksılerı nelerdır??

    Bana ne kadara mal olur??

    Aracıma bır zararı var mıdır??

    Aracın yakıt sarfıyatı ne yonde etkılenır???

    Teşekkurler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcat_745

    Sayın chıp tunıng uzmanı

    Aracım hyundai i30 1.6crdi 115ps

    Aracıma powerbox takmayı dusunuyorum bu işlemin artıları ve eksılerı nelerdır??

    Bana ne kadara mal olur??

    Aracıma bır zararı var mıdır??

    Aracın yakıt sarfıyatı ne yonde etkılenır???

    Teşekkurler...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcat_745

    Sayın chıp tunıng uzmanı

    Aracım hyundai i30 1.6crdi 115ps

    Aracıma powerbox takmayı dusunuyorum bu işlemin artıları ve eksılerı nelerdır??

    Bana ne kadara mal olur??

    Aracıma bır zararı var mıdır??

    Aracın yakıt sarfıyatı ne yonde etkılenır???

    Teşekkurler...


    ARacınızın alt devirleri hareketlenir..Devamlı alt devirleri kullanırsanız ciddi ekonomi sağlarsınız..Daha iyi hızlanırsınız..

    Tam gaz hızlanmalarda Çok hafif duman atarsınız..

    kaliteli box lar 700-900 TL mertebesinde..kötüleri 300-500 Mertebesinde..

    Çok kaliteli boxların ikinci elleri bulunuyor zaman zaman elimizde..Düşünürseniz irtibata geçbilirsiniz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcat_745

    Sayın chıp tunıng uzmanı

    Aracım hyundai i30 1.6crdi 115ps

    Aracıma powerbox takmayı dusunuyorum bu işlemin artıları ve eksılerı nelerdır??

    Bana ne kadara mal olur??

    Aracıma bır zararı var mıdır??

    Aracın yakıt sarfıyatı ne yonde etkılenır???

    Teşekkurler...


    ARacınızın alt devirleri hareketlenir..Devamlı alt devirleri kullanırsanız ciddi ekonomi sağlarsınız..Daha iyi hızlanırsınız..

    Tam gaz hızlanmalarda Çok hafif duman atarsınız..

    kaliteli box lar 700-900 TL mertebesinde..kötüleri 300-500 Mertebesinde..

    Çok kaliteli boxların ikinci elleri bulunuyor zaman zaman elimizde..Düşünürseniz irtibata geçbilirsiniz..

    Alıntıları Göster
    Bilgiler için teşekkür ederim...

    Kalite farkının etkisi nedir acaba?? Ürünün kullanım ömrü açısından mı fark etmekte???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcat_745

    Bilgiler için teşekkür ederim...

    Kalite farkının etkisi nedir acaba?? Ürünün kullanım ömrü açısından mı fark etmekte???

    Alıntıları Göster
    Kalite, Alınan verimle paralellik gösterir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Kalite, Alınan verimle paralellik gösterir..

    Alıntıları Göster
    Mehmet bey merhaba aracım 2004 105 hp transporter güç olarak ne kadar artış sağlarız birde bu işlem ne kadar sürüyor karşı tarafdan gelicem.Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    2001 model hyundai accent aracım var. Benzinli. 102hp 1.5 motor. 136nm.
    Bu araca ne tür bir performans uygulaması ile (chip) ne kadar hp ve tork getirisi elde edilebilir?


    8-9 Hp alınabilir..15 Nm kadar tork da artacaktır..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    2001 model hyundai accent aracım var. Benzinli. 102hp 1.5 motor. 136nm.
    Bu araca ne tür bir performans uygulaması ile (chip) ne kadar hp ve tork getirisi elde edilebilir?


    8-9 Hp alınabilir..15 Nm kadar tork da artacaktır..

    Peki ben bu uygulamayı yapan ustaya tam olarak ne demem gerekir? Yani alt devirlerde hızlanma, yokuş yukarı çıkarken daha iyi ivmelenme istiyorsam bunun için ayrı olarak belirtmem mi gerekir?
    Bir ara performans/ekonomi/performans+ekonomi şeklinde 3 ayrı seçenekten bahsediliyordu, bu hala geçerli midir? Yani tercihe göre farklı chip uygulama mı var?
    Benim aracıma yaptırmam gereken chip uygulama şekli hangisidir (yazılım veya modül) ve yaklaşık maliyeti nedir?

    Not: Şu an aracımda K&N performans açık hava filtresi takılı ve son susturucu iptal edilip Remus performans son susturucu takılı. Bu haliyle araçta kesinlikle psikolojik olmayan hissedilir bir performans artışı oldu. Son olarak da chip uygulama yaptırıp olayı kemdimce tamamlamak istiyorum. Bu açıdan bakarak lütfen yardım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 29 Mayıs 2009; 19:24:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    2001 model hyundai accent aracım var. Benzinli. 102hp 1.5 motor. 136nm.
    Bu araca ne tür bir performans uygulaması ile (chip) ne kadar hp ve tork getirisi elde edilebilir?


    8-9 Hp alınabilir..15 Nm kadar tork da artacaktır..

    Peki ben bu uygulamayı yapan ustaya tam olarak ne demem gerekir? Yani alt devirlerde hızlanma, yokuş yukarı çıkarken daha iyi ivmelenme istiyorsam bunun için ayrı olarak belirtmem mi gerekir?
    Bir ara performans/ekonomi/performans+ekonomi şeklinde 3 ayrı seçenekten bahsediliyordu, bu hala geçerli midir? Yani tercihe göre farklı chip uygulama mı var?
    Benim aracıma yaptırmam gereken chip uygulama şekli hangisidir (yazılım veya modül) ve yaklaşık maliyeti nedir?

    Not: Şu an aracımda K&N performans açık hava filtresi takılı ve son susturucu iptal edilip Remus performans son susturucu takılı. Bu haliyle araçta kesinlikle psikolojik olmayan hissedilir bir performans artışı oldu. Son olarak da chip uygulama yaptırıp olayı kemdimce tamamlamak istiyorum. Bu açıdan bakarak lütfen yardım..

    Alıntıları Göster
    Subaru Legacy 2.0 Boxer Diesel için chip/box tuning ne sağlar?

    Orijinal motor: 350 nm tork, 148 HP




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tzl98

    Subaru Legacy 2.0 Boxer Diesel için chip/box tuning ne sağlar?

    Orijinal motor: 350 nm tork, 148 HP


    Alıntıları Göster
    bu chip tuning konusunda iyice aklım karıştı

    powerbox'larda montaj kolaylığı var. kısa sürede takıp sökebiliyoruz. bu yönden güzel ancak dolgunun oluşması için ideal olarak hesaplanan değişkenlerde farklılıklar olduğu zaman olması gerekem hava yakıt karışımı doğru sağlanamaz araca zarar verir diyorlar.

    bu nedenle chiptuning öne cıkıyor. ama yarın birgün orjinal hale getirmek istersek bir chip tuning daha gerekli olacak buda bir masraf çıkartacak. valla bir karar veremedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seyfülislam

    Hakanusta,

    2004 model VW Transporter TDI yeni kasa - 105ps.

    sağlıklı olarak kaç olur max hp ?

    bide hangi donanımla olur _ takılıp çıksın istiyorum bu parça. satarken sorun olmaması açısından.

    Alıntıları Göster
    güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardewil

    güzel

    Alıntıları Göster
    @ChipTuning Uzmanı, üstteki soruma sizden yanıt bekliyorum. Yakın zamanda chip uygulaması yapacağım, 1-2 ay içinde olacağı kesin.. sizden yardım almak istiyorum bu konuda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DROPistanbul

    Mehmet bey merhaba aracım 2004 105 hp transporter güç olarak ne kadar artış sağlarız birde bu işlem ne kadar sürüyor karşı tarafdan gelicem.Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DROPistanbul

    Mehmet bey merhaba aracım 2004 105 hp transporter güç olarak ne kadar artış sağlarız birde bu işlem ne kadar sürüyor karşı tarafdan gelicem.Teşekkürler


    135 Hp olur..30 dk sürer..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    2001 model hyundai accent aracım var. Benzinli. 102hp 1.5 motor. 136nm.
    Bu araca ne tür bir performans uygulaması ile (chip) ne kadar hp ve tork getirisi elde edilebilir?


    8-9 Hp alınabilir..15 Nm kadar tork da artacaktır..

    Peki ben bu uygulamayı yapan ustaya tam olarak ne demem gerekir? Yani alt devirlerde hızlanma, yokuş yukarı çıkarken daha iyi ivmelenme istiyorsam bunun için ayrı olarak belirtmem mi gerekir?
    Bir ara performans/ekonomi/performans+ekonomi şeklinde 3 ayrı seçenekten bahsediliyordu, bu hala geçerli midir? Yani tercihe göre farklı chip uygulama mı var?
    Benim aracıma yaptırmam gereken chip uygulama şekli hangisidir (yazılım veya modül) ve yaklaşık maliyeti nedir?

    Not: Şu an aracımda K&N performans açık hava filtresi takılı ve son susturucu iptal edilip Remus performans son susturucu takılı. Bu haliyle araçta kesinlikle psikolojik olmayan hissedilir bir performans artışı oldu. Son olarak da chip uygulama yaptırıp olayı kemdimce tamamlamak istiyorum. Bu açıdan bakarak lütfen yardım..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki ben bu uygulamayı yapan ustaya tam olarak ne demem gerekir? Yani alt devirlerde hızlanma, yokuş yukarı çıkarken daha iyi ivmelenme istiyorsam bunun için ayrı olarak belirtmem mi gerekir?
    Bir ara performans/ekonomi/performans+ekonomi şeklinde 3 ayrı seçenekten bahsediliyordu, bu hala geçerli midir? Yani tercihe göre farklı chip uygulama mı var?
    Benim aracıma yaptırmam gereken chip uygulama şekli hangisidir (yazılım veya modül) ve yaklaşık maliyeti nedir?

    Not: Şu an aracımda K&N performans açık hava filtresi takılı ve son susturucu iptal edilip Remus performans son susturucu takılı. Bu haliyle araçta kesinlikle psikolojik olmayan hissedilir bir performans artışı oldu. Son olarak da chip uygulama yaptırıp olayı kemdimce tamamlamak istiyorum. Bu açıdan bakarak lütfen yardım..


    Siz aracınızı nasıl kullandığınızı, gaza yoğunlukla ne kadar bastığınızı anlatırsanız ben buna göre map hazırlarım..

    genelde performansı ve ekonomiyi gaz pedalıyla kullanıcı ayarlıyor..ikisi bir arada oluyor yani..

    Chiptuning öneririm..249 euro tutuar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tzl98

    Subaru Legacy 2.0 Boxer Diesel için chip/box tuning ne sağlar?

    Orijinal motor: 350 nm tork, 148 HP


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tzl98

    Subaru Legacy 2.0 Boxer Diesel için chip/box tuning ne sağlar?

    Orijinal motor: 350 nm tork, 148 HP



    Chiptuning ile +32 hp +60 Nm alınabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner.r

    bu chip tuning konusunda iyice aklım karıştı

    powerbox'larda montaj kolaylığı var. kısa sürede takıp sökebiliyoruz. bu yönden güzel ancak dolgunun oluşması için ideal olarak hesaplanan değişkenlerde farklılıklar olduğu zaman olması gerekem hava yakıt karışımı doğru sağlanamaz araca zarar verir diyorlar.

    bu nedenle chiptuning öne cıkıyor. ama yarın birgün orjinal hale getirmek istersek bir chip tuning daha gerekli olacak buda bir masraf çıkartacak. valla bir karar veremedim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: caddydsg

    bu chip tuning konusunda iyice aklım karıştı

    powerbox'larda montaj kolaylığı var. kısa sürede takıp sökebiliyoruz. bu yönden güzel ancak dolgunun oluşması için ideal olarak hesaplanan değişkenlerde farklılıklar olduğu zaman olması gerekem hava yakıt karışımı doğru sağlanamaz araca zarar verir diyorlar.

    bu nedenle chiptuning öne cıkıyor. ama yarın birgün orjinal hale getirmek istersek bir chip tuning daha gerekli olacak buda bir masraf çıkartacak. valla bir karar veremedim


    Ben Orjinal programı ücretsiz yüklüyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Peki ben bu uygulamayı yapan ustaya tam olarak ne demem gerekir? Yani alt devirlerde hızlanma, yokuş yukarı çıkarken daha iyi ivmelenme istiyorsam bunun için ayrı olarak belirtmem mi gerekir?
    Bir ara performans/ekonomi/performans+ekonomi şeklinde 3 ayrı seçenekten bahsediliyordu, bu hala geçerli midir? Yani tercihe göre farklı chip uygulama mı var?
    Benim aracıma yaptırmam gereken chip uygulama şekli hangisidir (yazılım veya modül) ve yaklaşık maliyeti nedir?

    Not: Şu an aracımda K&N performans açık hava filtresi takılı ve son susturucu iptal edilip Remus performans son susturucu takılı. Bu haliyle araçta kesinlikle psikolojik olmayan hissedilir bir performans artışı oldu. Son olarak da chip uygulama yaptırıp olayı kemdimce tamamlamak istiyorum. Bu açıdan bakarak lütfen yardım..


    Siz aracınızı nasıl kullandığınızı, gaza yoğunlukla ne kadar bastığınızı anlatırsanız ben buna göre map hazırlarım..

    genelde performansı ve ekonomiyi gaz pedalıyla kullanıcı ayarlıyor..ikisi bir arada oluyor yani..

    Chiptuning öneririm..249 euro tutuar..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    Siz aracınızı nasıl kullandığınızı, gaza yoğunlukla ne kadar bastığınızı anlatırsanız ben buna göre map hazırlarım..

    genelde performansı ve ekonomiyi gaz pedalıyla kullanıcı ayarlıyor..ikisi bir arada oluyor yani..

    Chiptuning öneririm..249 euro tutuar..

    Ben öyle yarış meraklısı biri değilim. Yani aslında genelde ekonomik sürüş diyebileceğimiz sakin kullanımda aracımı sürerim. Kolay kolay dip gaz yapmam. Bazen basmam gereken zamanlar olur, o zaman performans olsun isterim. Yani düz yolda, kalkış ve hızlanma açısından.. bir de asıl derdim Trabzon yokuşu bol bir şehir. Yokuş çıkarken aracım yüklü veya klima açıkken şu ankinden daha rahat çıkabilecek miyim chip tuning ile? Mesela araç hem yüklü, hem de klima açık ve yokuş çıkılıyor. Bu durumda chip uygulamanın bana getirisi olacak mıdır? Olursa bu çekişteki düzelme (yokuş yukarı klima+yüklü araç) yakıta nasıl yansır? Düz yolda sakin kullanımda yakıtta artış olmaz, basınca olur, bu tamam ancak yokuş çıkarken ne olur?
    Bir de chip uygulama araca yapılması ne kadar zaman alıyor? Standarda geçiş mümkün oluyor mu ilerde?
    Yardımınız için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: tzl98

    Subaru Legacy 2.0 Boxer Diesel için chip/box tuning ne sağlar?

    Orijinal motor: 350 nm tork, 148 HP



    Chiptuning ile +32 hp +60 Nm alınabilir..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: tzl98

    Subaru Legacy 2.0 Boxer Diesel için chip/box tuning ne sağlar?

    Orijinal motor: 350 nm tork, 148 HP



    Chiptuning ile +32 hp +60 Nm alınabilir..


    Müthiş bir değer bu. Böyle bir arabam olsa durduğum hata. hemen yaptırırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    Siz aracınızı nasıl kullandığınızı, gaza yoğunlukla ne kadar bastığınızı anlatırsanız ben buna göre map hazırlarım..

    genelde performansı ve ekonomiyi gaz pedalıyla kullanıcı ayarlıyor..ikisi bir arada oluyor yani..

    Chiptuning öneririm..249 euro tutuar..

    Ben öyle yarış meraklısı biri değilim. Yani aslında genelde ekonomik sürüş diyebileceğimiz sakin kullanımda aracımı sürerim. Kolay kolay dip gaz yapmam. Bazen basmam gereken zamanlar olur, o zaman performans olsun isterim. Yani düz yolda, kalkış ve hızlanma açısından.. bir de asıl derdim Trabzon yokuşu bol bir şehir. Yokuş çıkarken aracım yüklü veya klima açıkken şu ankinden daha rahat çıkabilecek miyim chip tuning ile? Mesela araç hem yüklü, hem de klima açık ve yokuş çıkılıyor. Bu durumda chip uygulamanın bana getirisi olacak mıdır? Olursa bu çekişteki düzelme (yokuş yukarı klima+yüklü araç) yakıta nasıl yansır? Düz yolda sakin kullanımda yakıtta artış olmaz, basınca olur, bu tamam ancak yokuş çıkarken ne olur?
    Bir de chip uygulama araca yapılması ne kadar zaman alıyor? Standarda geçiş mümkün oluyor mu ilerde?
    Yardımınız için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine
    Ben öyle yarış meraklısı biri değilim. Yani aslında genelde ekonomik sürüş diyebileceğimiz sakin kullanımda aracımı sürerim. Kolay kolay dip gaz yapmam. Bazen basmam gereken zamanlar olur, o zaman performans olsun isterim. Yani düz yolda, kalkış ve hızlanma açısından.. bir de asıl derdim Trabzon yokuşu bol bir şehir. Yokuş çıkarken aracım yüklü veya klima açıkken şu ankinden daha rahat çıkabilecek miyim chip tuning ile? Mesela araç hem yüklü, hem de klima açık ve yokuş çıkılıyor. Bu durumda chip uygulamanın bana getirisi olacak mıdır? Olursa bu çekişteki düzelme (yokuş yukarı klima+yüklü araç) yakıta nasıl yansır? Düz yolda sakin kullanımda yakıtta artış olmaz, basınca olur, bu tamam ancak yokuş çıkarken ne olur?
    Bir de chip uygulama araca yapılması ne kadar zaman alıyor? Standarda geçiş mümkün oluyor mu ilerde?
    Yardımınız için teşekkür ederim.


    O zaman Chiptuning tam sizlik..

    Bahsettiğiniz yokuş yukarı yüklü kullanımlarda max faydayı sağlarsınız..

    OBD den yapılan araçlarda 30 dk kadar sürüyor..

    orjinale dönüş sadece 5 dk..




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.