Şimdi Ara

Fiat tempra direksiyonu kilitlenir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Bugün başıma tuhaf bir olay geldi. İnternet araştırmalarımda bir sonuç bulamadım başına gelen varsa bu olayı ve gelen cevapları araştırır bulur.

    Aracı park ettim. Arka lastiği kaldırıma dayamışım. Bir daha çalıştırmayayım diye aracın el frenini indirdim az bir şey zorlayarak direksiyonu çevirdim aracı 20-30 cm öne ittim, arka tekeri kaldırımdan uzaklaştırdım, el frenini çektim kapıları kilitledim işime gittim.

    Geri döndüm arabaya oturdum, o da nesi! Direksiyon kilitlenmiş, işin ilginci kontak anahtarı da kilitlenmiş dönmüyor. Biraz zorladım direksiyonu, tak diye bir ses çıkardı araç ve her şey eski haline döndü. Kontak açıldı, araç normal çalıştı ama direksiyon BARİZ HAFİFLEMİŞTİ. (Bilmiyorum belki de normali budur)

    Eve döndüm kaputu açtım, direksiyon yağı neredeyse dibine inmiş. Bu olay esnasında mı indi, yoksa daha evvelden mi indi bilmiyorum.

    Evet sorun ne olabilir? Araç SXA modeli, karbüratörlü, normalde direksiyonu kilitlenen tipten değil (diye biliyorum).

    (8 ay kadar evvel motor hareketini direksiyona aktaran kayış değişti, bu da küpe olsun, belki bağlantılıdır)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi robotica -- 5 Ekim 2013; 22:28:20 >







  • Direksiyon kutusuna acil baktırt yağını tamamla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşım anlatıyordu. lisedeyken arabayı kaçırdık demişti, direksiyonu kitlenmişti diyordu. araç ta tempra idi. yok öyle bişey olmaz desemde kitlendi diyordu. vay be gerçekmiş o zmn.
  • Anahtar kontakta değilken direksiyonu çevirmeye çalıştığınızda kilitlenmiyor mu direksiyon her seferinde ?

    1993 model Tempra 2.0 8v'de direksiyon kilitleniyor ve tamda sizin anlattığınız gibi kontak anahtarı dönmüyor direksiyonu çevirmeniz gerekiyor aynı zamanda.Fakat kilit açıldıktan sonra hafifleme vs olmuyordu normal haline dönüyordu o kadar.
  • Fiat hatırladığım kadarıyla 25 yıldır kontaktan direksiyon kilitli üretiyor.Ve şu özellikte vardır, marşa bastığınız zaman marş kilitlenir. Yani bidaha basamazsınız kontağı kapatıp tekrar açmanız lazım bidaha marşa basmak için.

    Sorunuzda, hidrolik yağından kaynaklanmaz.Direksiyon kutusu içini bi yağlamak lazım aynı zamanda kontaktanda olabilir, anahtara motor yağı sürüp iç mekanizmaya yağ ulaştırabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    Anahtar kontakta değilken direksiyonu çevirmeye çalıştığınızda kilitlenmiyor mu direksiyon her seferinde ?

    1993 model Tempra 2.0 8v'de direksiyon kilitleniyor ve tamda sizin anlattığınız gibi kontak anahtarı dönmüyor direksiyonu çevirmeniz gerekiyor aynı zamanda.Fakat kilit açıldıktan sonra hafifleme vs olmuyordu normal haline dönüyordu o kadar.

    Hayir ilk defa oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR

    Direksiyon kutusuna acil baktırt yağını tamamla

    Yolda giderken kilitlenir mi diye tirsarak geldim zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Fiat hatırladığım kadarıyla 25 yıldır kontaktan direksiyon kilitli üretiyor.Ve şu özellikte vardır, marşa bastığınız zaman marş kilitlenir. Yani bidaha basamazsınız kontağı kapatıp tekrar açmanız lazım bidaha marşa basmak için.

    Sorunuzda, hidrolik yağından kaynaklanmaz.Direksiyon kutusu içini bi yağlamak lazım aynı zamanda kontaktanda olabilir, anahtara motor yağı sürüp iç mekanizmaya yağ ulaştırabilirsiniz.

    Tam olarak onu demiyorum, marş açıldıktan ve bastıktan sonra evet bir daha basmıyor. Ama ben en baştan çeviremedim kontağı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica


    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Fiat hatırladığım kadarıyla 25 yıldır kontaktan direksiyon kilitli üretiyor.Ve şu özellikte vardır, marşa bastığınız zaman marş kilitlenir. Yani bidaha basamazsınız kontağı kapatıp tekrar açmanız lazım bidaha marşa basmak için.

    Sorunuzda, hidrolik yağından kaynaklanmaz.Direksiyon kutusu içini bi yağlamak lazım aynı zamanda kontaktanda olabilir, anahtara motor yağı sürüp iç mekanizmaya yağ ulaştırabilirsiniz.

    Tam olarak onu demiyorum, marş açıldıktan ve bastıktan sonra evet bir daha basmıyor. Ama ben en baştan çeviremedim kontağı.

    Onu haricen söyledim dediğim gibi sizin sorununuz direksiyon kutusundan yada kontaktan olabilir. Bir açtırmak lazım.




  • tempralrın direksiyonu anahtar kontakta değilken kilitlenir. ve evet, kilidi açmak için kontağı çevirirken direksiyonu da hafif sağ-sol yaparak kilit üstündeki yükü almanız gerekir. kilitli bir direksiyon sağa-sola oynatılmadan kontak zorlanmaz ki siz zorlamışsınız. Allah'tan kilidi ya da anahtarı kırmamışsınız.

    aracınızda her şey normal. anormal olan sizin aracınızı tanımıyor olmanız. üstelik bu kilit ve kilid açma bilgileri de fiat'a özgü değil, piyasadaki araçların %90'ı için geçerli. ilk defa mı araba sahibi oldunuz?
  • Aya hocam haklı.

    Fiat a ozgu durum değil. Benim grand vitara da da olmuştu hatta duz yokda marş basarken. paniklemeden çek anahtarı ve tekrar marş yaparken sağ sol hafif çevir.bende 5 senede bi sefer oldu.
    Arkadasın şaşırması doğal sanırsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    tempralrın direksiyonu anahtar kontakta değilken kilitlenir. ve evet, kilidi açmak için kontağı çevirirken direksiyonu da hafif sağ-sol yaparak kilit üstündeki yükü almanız gerekir. kilitli bir direksiyon sağa-sola oynatılmadan kontak zorlanmaz ki siz zorlamışsınız. Allah'tan kilidi ya da anahtarı kırmamışsınız.

    aracınızda her şey normal. anormal olan sizin aracınızı tanımıyor olmanız. üstelik bu kilit ve kilid açma bilgileri de fiat'a özgü değil, piyasadaki araçların %90'ı için geçerli. ilk defa mı araba sahibi oldunuz?

    tempra tipo gibi araclarda direksiyon kitlenir arkadasın bahsettiği yöntem cogu aracta aynıdır sag sol yapılır direksiyon kontak cevrilir kilit acılır. ama temralarda farklıdır anahtarı taktıgın yerde ufak bi düğme vardır ona basıp çevireceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    tempralrın direksiyonu anahtar kontakta değilken kilitlenir. ve evet, kilidi açmak için kontağı çevirirken direksiyonu da hafif sağ-sol yaparak kilit üstündeki yükü almanız gerekir. kilitli bir direksiyon sağa-sola oynatılmadan kontak zorlanmaz ki siz zorlamışsınız. Allah'tan kilidi ya da anahtarı kırmamışsınız.

    aracınızda her şey normal. anormal olan sizin aracınızı tanımıyor olmanız. üstelik bu kilit ve kilid açma bilgileri de fiat'a özgü değil, piyasadaki araçların %90'ı için geçerli. ilk defa mı araba sahibi oldunuz?

    Hocam ben kontak kapalıyken defalarca direksiyonu çevirip ittim aracı. Biraz zorlanıyor ama direksiyon dönüyordu. İlk defa başıma geliyor bu ki aracı alalı 2 sene olacak. Direksiyon kilitleniyorsa her zaman kilitlenir 2 senede bu bir ilk oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi robotica -- 6 Ekim 2013; 17:26:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gktgknk

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    tempralrın direksiyonu anahtar kontakta değilken kilitlenir. ve evet, kilidi açmak için kontağı çevirirken direksiyonu da hafif sağ-sol yaparak kilit üstündeki yükü almanız gerekir. kilitli bir direksiyon sağa-sola oynatılmadan kontak zorlanmaz ki siz zorlamışsınız. Allah'tan kilidi ya da anahtarı kırmamışsınız.

    aracınızda her şey normal. anormal olan sizin aracınızı tanımıyor olmanız. üstelik bu kilit ve kilid açma bilgileri de fiat'a özgü değil, piyasadaki araçların %90'ı için geçerli. ilk defa mı araba sahibi oldunuz?

    tempra tipo gibi araclarda direksiyon kitlenir arkadasın bahsettiği yöntem cogu aracta aynıdır sag sol yapılır direksiyon kontak cevrilir kilit acılır. ama temralarda farklıdır anahtarı taktıgın yerde ufak bi düğme vardır ona basıp çevireceksiniz.

    çevirirken anahtar yuvasındaki düğmeye basmaya gerek yok. o düğme, kontağın ters yöne bir kademe dönmesini ve bu sayede kontak anahtarı kontakta değilken parkları yanık bırakabilmenizi sağlar.

    tempra serisinde park lambaları ve farlar kontağa bağlıdır ve kontak kapanınca sönerler. dolayısıyla parkları yanık tutmak isterseniz kontağı 1 kademe çevirmeniz gerekir fakat bu konumda anahtar kontaktan çıkarılamaz. diyelim ki araçtan ayrılacaksınız ve kontakta anahtar bırakmamanız gerekiyor. fakat aynı zamanda park lambalarını da açık bırakmak istiyorsunuz. işte o zaman normalde sadece ileriye dönen ve geri dönmeyen kontak anahtarını, kontaktaki bu plastik düğmeye (çentiğe) basarak geri çevirirseniz, kontak sıfır konumundan ileriye 1 kademede olduğu gibi sıfır konumundan geri 1 kademe açılmış yani elektrikli aksesuarlar çalışacak konuma tersten gelmiş olur ve ileri 1. kademede yerinden çıkmayan kontak anahtarının tersine bu kademede anahtarı çekip çıkarabilirsiniz. böylece de hem park ışıklarını hem varsa kontağa bağlı radyo-teyp ve diğer aksesuarı çalıştırabilir duruma getirirsiniz aracı ve aynı zamanda anahtarı da çekip alarak araçtan ayrılabilirsiniz.

    ordaki düğme bu işe yarar, direksiyon kilidine etkisi yok. ve yanlış bilmiyorsam (ve de mantıken anahtar kontakta olmayacağı için) bu ters konumda da direksiyonu az çevirirseniz kilitlenir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 6 Ekim 2013; 17:35:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    tempralrın direksiyonu anahtar kontakta değilken kilitlenir. ve evet, kilidi açmak için kontağı çevirirken direksiyonu da hafif sağ-sol yaparak kilit üstündeki yükü almanız gerekir. kilitli bir direksiyon sağa-sola oynatılmadan kontak zorlanmaz ki siz zorlamışsınız. Allah'tan kilidi ya da anahtarı kırmamışsınız.

    aracınızda her şey normal. anormal olan sizin aracınızı tanımıyor olmanız. üstelik bu kilit ve kilid açma bilgileri de fiat'a özgü değil, piyasadaki araçların %90'ı için geçerli. ilk defa mı araba sahibi oldunuz?

    Hocam ben kontak kapalıyken defalarca direksiyonu çevirip ittim aracı. Biraz zorlanıyor ama direksiyon dönüyordu. İlk defa başıma geliyor bu ki aracı alalı 2 sene olacak. Direksiyon kilitleniyorsa her zaman kilitlenir 2 senede bu bir ilk oldu.

    bu kilit kontağın açık ya da kapalı olmasına göre değil, anahtarın kontak yuvasına takılı olup olmamasına göre çalışır. yani, stop ettikten sonra anahtarı kontaktan çıkarmazsanız direksiyon hiç bir şekilde kilitlenmez. ama anahtarı çekip çıkardıktan sonra direksiyonu birazcık sağa ya da sola çevirirseniz kilit yerine oturur ve kilitlenir. kontağın içinde anahtarın değdiği bir çentik vardır. anahtar o çentikten ayrılınca kilit mekanizması serbest kalır ve kilitlenmeye hazır hale gelir. direksiyon biraz oynayınca kilit, direksiyon kolonu üzerindeki yuvasına oturur ve simidi kilitler.

    normal çalışma şekli budur. tüm bunları yaptığınız halde yine de kilitlenmiyorsa belki kilit çentiği yıpranmıştır içeride ondan algılamıyordur diyeceğim ama bu çok çok zor bir ihtimal. muhtemelen siz prosedürü yanlış işletiyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 6 Ekim 2013; 17:36:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica


    quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR

    Direksiyon kutusuna acil baktırt yağını tamamla

    Yolda giderken kilitlenir mi diye tirsarak geldim zaten

    Yolda kilitlenmez kontak anahtarı üzerinde yokken direksiyonu cevirmeye çalıştığınızda kilitlenir.
    Tekrar anahtarı takın kontağı rahat açabilmeniz için direksiyonu hafif sağ - sol oynatmanız gerek
  • Arkadaşlar bir yanlışı düzelteyim. Araçta direksiyon kilitlenebilir bu normaldir. Benim hem direksiyon kilitlendi hem de anahtarı soktuğum halde anahtar DÖNMEDİ. Direksiyonda anahtarın da dönmesini engelleyen bir şey olduğu kesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anahtar deliğine wd40 sık zor açılması düzelir bendede öyleydi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    Merhaba. Bugün başıma tuhaf bir olay geldi. İnternet araştırmalarımda bir sonuç bulamadım başına gelen varsa bu olayı ve gelen cevapları araştırır bulur.

    Aracı park ettim. Arka lastiği kaldırıma dayamışım. Bir daha çalıştırmayayım diye aracın el frenini indirdim az bir şey zorlayarak direksiyonu çevirdim aracı 20-30 cm öne ittim, arka tekeri kaldırımdan uzaklaştırdım, el frenini çektim kapıları kilitledim işime gittim.

    Geri döndüm arabaya oturdum, o da nesi! Direksiyon kilitlenmiş, işin ilginci kontak anahtarı da kilitlenmiş dönmüyor. Biraz zorladım direksiyonu, tak diye bir ses çıkardı araç ve her şey eski haline döndü. Kontak açıldı, araç normal çalıştı ama direksiyon BARİZ HAFİFLEMİŞTİ. (Bilmiyorum belki de normali budur)

    Eve döndüm kaputu açtım, direksiyon yağı neredeyse dibine inmiş. Bu olay esnasında mı indi, yoksa daha evvelden mi indi bilmiyorum.

    Evet sorun ne olabilir? Araç SXA modeli, karbüratörlü, normalde direksiyonu kilitlenen tipten değil (diye biliyorum).

    (8 ay kadar evvel motor hareketini direksiyona aktaran kayış değişti, bu da küpe olsun, belki bağlantılıdır)

    anlattığın olay normal sakin biraz.

    1997 tempra kullandım bahsi geçen özellik vardı

    ilaveten fren disk bitti bilgisi ve arızalanan lamba bilgisi bile ekrana dşüyordu analog olarak.

    üstelik bunu 0.27 sürtünme katsayısı ile yapıyordu o yıllarda.




  • ben uzun yıllar keyifle tempra kullandım..o söylediğiniz şey arabanın direksiyon kilidi...direksiyonu biraz oynatıp kontağı çevirince sorun kalmaz..yani bir sorununuz yok..o arabanın güvenliği ile ilgili....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.