Şimdi Ara

YOL TUTUŞU NEYE BAĞLIDIR (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
207
Cevap
0
Favori
12.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    Focus 1 RS, 106 GTi gibi araçların Ferrari Lambo gibi süpersport araçlardan daha iyi sonuçlar çıkarmasını, daha iyi viraja girebilmesini nasıl açıklıyorsunuz? 106 GTi bu forumda tabut diye aşağılanıp durur zır cahiller tarafından. Pistte, senesinin testlerinde, senesinin, Ferrari, lambo, M3 gibi araçları geçmiş bir araç. Hemde 8.5sn 0-100 hızlanmasına sahip bir araç. Yarıştığı araçların verilerini söylememe gerek yok. Aynı şekilde Focus 1 RS de virajda birçok supersportu geçiyor. Yol tutuş bir çok etmene bağlı; Önem sırasına göre; Şasi, süspansiyon, lastik, ağırlık dağılımı, aerodinamik, ağırlık. Aerodinamik ancak çok yüksek hızlarda ve F1 gibi araçlarda önem kazanıyor, F1 lerdeki basma kuvveti aracı yüksek bir hızda bir tünelin tavanında bile düşmeden götürecek kadar fazladır. Ağırlık ise en son önem sırasında.. 106 GTi'ın aerodinamiği belli tipinden, ağırlığı ise 900 kilo.. Ama şasi süspansiyon ve diğer küçük etmenler sonucu böyle iyi yol tutan bir araç çıkıyor ortaya.

    Alıntıları Göster
    Ağır otomobil daha iyi yol tuttuğunu söyleyen arkadaşlar, otobüsün tekeri büyük olduğu için 90 km hız ile giden bir otomobilden 90 km hızla giden bir otobüsün daha hızlı gideceğini söyleyenler ile aynı mantık mukayyese yeteneğine sahip kişilerdir.

    BMW 7.40 benim Opel Astramdan Daha iyi yol tutabilir. Şimdi sadece bu iki aracı ele alıp bu iki aracında sadece ve sadece ağırlıklarını kıstas olarak değerlendiripte BMW 7.40 daha ağır, o halde ağır araçlar daha iyi yol tutuşa sahip demek İlk okul seviyesindeki bir çocuğun manık kapastesindedir..

    Üst düzey otomobiller ağırlıklarının yaratmış olduğu olumsuz yol tutuşu bertaraf etmek için, Yol tutuşu etkiliyen diğer tüm faktörleri iyileştiriyorlar.


    Ya herşeyi fiziği falan bir kenara bırakın. Ağırlık yol tutuşuna pozitif bir etki katsaydı o zaman bol virajlı pistlerde daha iyi derece elde etmek için herkes araçlarının bagajına kum çuvalı koyardı.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH

    Kurplarda (dönemeçlerde) taşıtlara 2kuvvet uygulanır. Biri sürtünme kuvveti kxmxg digeri merkezkac kuvveti olan mxv2/r(kutle carpi hizinkaresi bölü kurbun yaricapi ) bu iki kuvvet birbirine esit oldugu ya da surtunme kuvvetinin daha buyuk oldugu durum da tasitlar yola tutunabilir. Buradakii k=sürtünme katsayisi (aracin yerle temas ettigi yuzeyle olan)m=kütle g= yercekimi ivmesidir. Esitligin ikitarafinda da kutle oldugundan sadelesir. Yani kutlenin yoltutusunda hicbir etkisi yoktur. Saygilar :)

    Biraz beyin fırtınası yapalım mı?

    Bu saatte biraz saçmalayabilirim, kusuruma bakmayın.

    Sürtünme kuvveti lastik ile zemin arasında, yani yerden yüksekliği 0.
    Merkezkaç kuvveti aracın ağırlık merkezinde, yani bir binek araç için belki zeminden 40-50 cm yüksekte.
    Bu bir moment oluşturmaz mı? Araçlar bu sebepten takla atmıyor mu?

    Bir de pratikten sorayım.
    Örneğin Doblo'yu 600-700 kg yüklediğimizde, boş iken 60 km/h limit hızda dönebildiğimiz viraja aynı hızla girersek ağırlığın yol tutuşa etkisi yok ise neden savrulur?

    Bu saatte bu kadar beyin fırtınası bize iyi gelmeyebilir. :))



    Agirlik dediginiz gibi yerden yuksekte bir kuvvet olusturur. Fakat ben diyorumki kuvvet oraya uygulandigi kuvvet kadar surtunme kuvvetini de artirir. Yani degisen birsey olmaz:)
    Bisayiyi iki tarafla carpin ne deyisir?
    10xA=10xB simdi burda A,B birbirine esit olmaz mi ?
    Aracin yerden yuksekligi onemlidir. Aracin altina aldigi fazla ruzgar aracin surtunme kuvvetini azaltir ki bu kotu buyuzden spor araclar yere yakinlar... Ayrica hesaplarda kutle merkezine gore hersey yapildigindan agirlik merkezinin yeri de onemli .
    Ayrica dever falan ohooo :) bosverin hocam

    Araca spor yay takin. Lastik jant degistirin. Farki hissediceksiniz:)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Ağır otomobil daha iyi yol tuttuğunu söyleyen arkadaşlar, otobüsün tekeri büyük olduğu için 90 km hız ile giden bir otomobilden 90 km hızla giden bir otobüsün daha hızlı gideceğini söyleyenler ile aynı mantık mukayyese yeteneğine sahip kişilerdir.

    BMW 7.40 benim Opel Astramdan Daha iyi yol tutabilir. Şimdi sadece bu iki aracı ele alıp bu iki aracında sadece ve sadece ağırlıklarını kıstas olarak değerlendiripte BMW 7.40 daha ağır, o halde ağır araçlar daha iyi yol tutuşa sahip demek İlk okul seviyesindeki bir çocuğun manık kapastesindedir..

    Üst düzey otomobiller ağırlıklarının yaratmış olduğu olumsuz yol tutuşu bertaraf etmek için, Yol tutuşu etkiliyen diğer tüm faktörleri iyileştiriyorlar.


    Ya herşeyi fiziği falan bir kenara bırakın. Ağırlık yol tutuşuna pozitif bir etki katsaydı o zaman bol virajlı pistlerde daha iyi derece elde etmek için herkes araçlarının bagajına kum çuvalı koyardı.





    Umarım bir gün iki olayı beraber değerlendirme yeteneğine sahip olursunuz.

    Bir otobusun daha stabil olmamasının sebebi momentle alakalı yani ağırlık merkezinin yüksek olması.
    _____________________________

    GALATASARAY




  • Hocam taktiniz momente diyorumki ayni kutle surtunme kuvvetine de etki eder ayni oranda.
    Agirlik merkezinin yuksekligidir dezavantaj. Ama nekadar agir oldugu deyil .
    Buarada ben fizikci deyilim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.TAH -- 22 Ocak 2012; 12:20:58 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Ağır otomobil daha iyi yol tuttuğunu söyleyen arkadaşlar, otobüsün tekeri büyük olduğu için 90 km hız ile giden bir otomobilden 90 km hızla giden bir otobüsün daha hızlı gideceğini söyleyenler ile aynı mantık mukayyese yeteneğine sahip kişilerdir.

    BMW 7.40 benim Opel Astramdan Daha iyi yol tutabilir. Şimdi sadece bu iki aracı ele alıp bu iki aracında sadece ve sadece ağırlıklarını kıstas olarak değerlendiripte BMW 7.40 daha ağır, o halde ağır araçlar daha iyi yol tutuşa sahip demek İlk okul seviyesindeki bir çocuğun manık kapastesindedir..

    Üst düzey otomobiller ağırlıklarının yaratmış olduğu olumsuz yol tutuşu bertaraf etmek için, Yol tutuşu etkiliyen diğer tüm faktörleri iyileştiriyorlar.


    Ya herşeyi fiziği falan bir kenara bırakın. Ağırlık yol tutuşuna pozitif bir etki katsaydı o zaman bol virajlı pistlerde daha iyi derece elde etmek için herkes araçlarının bagajına kum çuvalı koyardı.





    Umarım bir gün iki olayı beraber değerlendirme yeteneğine sahip olursunuz.

    Bir otobusun daha stabil olmamasının sebebi momentle alakalı yani ağırlık merkezinin yüksek olması.

    Umarım sizde okuduğunuzu anlama yeteneğine sahip olursunuz.

    Otobüsün tekeri büyük olduğu için aynı km hızda giden bir otomobilden daha hızlı gittiğini sanan insanlar var. Ben onların mantık yürütme beceresi ile bu konuda ağır araçların daha iyi yol tutacağını söyleyen kişilerin mantık yürütme beceresinin aynı olduğunu vurguladım..

    Sizin anladığınız gibi Otobüsü yol tutuş ile ilgili kıyaslamadım. Lütfen birine yorum yazmadan önce kişinin ne yazdığını, iyi bir okuyalım.

    Lütfen..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH

    Hocam taktiniz momente diyorumki ayni kutle surtunme kuvvetine de etki eder ayni oranda.
    Agirlik merkezinin yuksekligidir dezavantaj. Ama nekadar agir oldugu deyil .
    Buarada ben fizikci deyilim...

    moment kelimesini ilk kullanışım
    _____________________________

    GALATASARAY
  • "taktiniz" hocam cogul konustum sadece siz deyil ki:)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Ağır otomobil daha iyi yol tuttuğunu söyleyen arkadaşlar, otobüsün tekeri büyük olduğu için 90 km hız ile giden bir otomobilden 90 km hızla giden bir otobüsün daha hızlı gideceğini söyleyenler ile aynı mantık mukayyese yeteneğine sahip kişilerdir.

    BMW 7.40 benim Opel Astramdan Daha iyi yol tutabilir. Şimdi sadece bu iki aracı ele alıp bu iki aracında sadece ve sadece ağırlıklarını kıstas olarak değerlendiripte BMW 7.40 daha ağır, o halde ağır araçlar daha iyi yol tutuşa sahip demek İlk okul seviyesindeki bir çocuğun manık kapastesindedir..

    Üst düzey otomobiller ağırlıklarının yaratmış olduğu olumsuz yol tutuşu bertaraf etmek için, Yol tutuşu etkiliyen diğer tüm faktörleri iyileştiriyorlar.


    Ya herşeyi fiziği falan bir kenara bırakın. Ağırlık yol tutuşuna pozitif bir etki katsaydı o zaman bol virajlı pistlerde daha iyi derece elde etmek için herkes araçlarının bagajına kum çuvalı koyardı.





    Umarım bir gün iki olayı beraber değerlendirme yeteneğine sahip olursunuz.

    Bir otobusun daha stabil olmamasının sebebi momentle alakalı yani ağırlık merkezinin yüksek olması.

    Umarım sizde okuduğunuzu anlama yeteneğine sahip olursunuz.

    Otobüsün tekeri büyük olduğu için aynı km hızda giden bir otomobilden daha hızlı gittiğini sanan insanlar var. Ben onların mantık yürütme beceresi ile bu konuda ağır araçların daha iyi yol tutacağını söyleyen kişilerin mantık yürütme beceresinin aynı olduğunu vurguladım..

    Sizin anladığınız gibi Otobüsü yol tutuş ile ilgili kıyaslamadım. Lütfen birine yorum yazmadan önce kişinin ne yazdığını, iyi bir okuyalım.

    Lütfen..

    Hocam böyleler işte okuduklarını bile anlayamayanların bunları savunması gayet doğal.

    Adama diyorumki herşeyi aynı olan 2 araçtan hafif olan daha iyi yol tutar.Bana diyorki f1 de neden o zaman tank gibi mercedes var da palio yok güvenlik aracı olarak

    Bu yetersizlikteki insanlarla tartışmak zaman kaybından başka birşey değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 22 Ocak 2012; 12:37:49 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH

    "taktiniz" hocam cogul konustum sadece siz deyil ki:)
    Mümkünse ne alıntı yapın ne de cevap verin tamamen benim kendi görüşüm.
    yani bu kanuyla ilgili söyleyeceğim şunlar.
    1000 kg lik ve birde 1500 kglik iki araç düşünün her ikisinede 500 kglik negatif aerodinamik etkisin
    sonuç olarak biri net 500 kg diğeri 1000 kg oldu. bu durumda sürtünme miktarının 500 kg olan aracın iki katı olması beklenir.
    ilk durumda bakasanız araçlar 1000 kg ve 1500 kg yani biri diğerinin 1,5 katı yani ağırlık 1,5 katına çıktığında sürtünme iki katına çıkmış oldu.
    anlatmak istediğim buydu sadece.
    _____________________________

    GALATASARAY
  • arkadaşlar anlamak istemiyosunuz heralde. hala bagaja agirlik koyulurdu iyi yol tutmasi icin diyenler var. bagaja agirlik koyarsan elbet arac kayar. ancak bu agirligi, motoru arkada bagaji onde olan araclara koyarsaniz durum degismezmi sizce? agirligin artis noktasi olarak niye aracin en arka noktasini isaret ediyorsunuz? eger agirligin yol tutusunu etkiledigini iddia ediyorsaniz aracin her tarafina agirligi yayarak hesaplamaniz lazim. Belkide bilerek motor takimini one koymuslardir aracin yol tutusunu arttirmak icin. Ama bir arac ne kadar agirsa yerdeki boşluklar tekerin dişlerine daha iyi girer ve yol tutusu artar. buzda kayan aracin hep kaputuna cikariz mesela.. Hafif arac hic bir sekilde guven vermez yol tutus konusunda. 50 bin kere kuş serisi ornegi verdik. Daha ne diyelim. F1 araclariyla kiyaslamayin cunku o araclar hem yere cok yakin hemde lastik bantlari cok genis. Hafif olmasini f1 araclarinin kaymamasina degil en kisa zamanda 0-100 yada 200 ü saglamak icindir. Ayaginda kösele olan zayıf adam mı yarı buzlu yolda daha uzaga kayar yoksa şişman bir adam mi? ne kadar az kaymak o kadar surtunme kuvveti. Ne kadar surtunme kuvveti o kadar yol tutuşu. bkz: buzlu yollarda surtunme kuvvetinin 0 olmasi ve aracların kıcı başınin oynamasi.. Buna karşılıkta kaputa oturan adamlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    arkadaşlar anlamak istemiyosunuz heralde. hala bagaja agirlik koyulurdu iyi yol tutmasi icin diyenler var. bagaja agirlik koyarsan elbet arac kayar. ancak bu agirligi, motoru arkada bagaji onde olan araclara koyarsaniz durum degismezmi sizce? agirligin artis noktasi olarak niye aracin en arka noktasini isaret ediyorsunuz? eger agirligin yol tutusunu etkiledigini iddia ediyorsaniz aracin her tarafina agirligi yayarak hesaplamaniz lazim. Belkide bilerek motor takimini one koymuslardir aracin yol tutusunu arttirmak icin. Ama bir arac ne kadar agirsa yerdeki boşluklar tekerin dişlerine daha iyi girer ve yol tutusu artar. buzda kayan aracin hep kaputuna cikariz mesela.. Hafif arac hic bir sekilde guven vermez yol tutus konusunda. 50 bin kere kuş serisi ornegi verdik. Daha ne diyelim. F1 araclariyla kiyaslamayin cunku o araclar hem yere cok yakin hemde lastik bantlari cok genis. Hafif olmasini f1 araclarinin kaymamasina degil en kisa zamanda 0-100 yada 200 ü saglamak icindir. Ayaginda kösele olan zayıf adam mı yarı buzlu yolda daha uzaga kayar yoksa şişman bir adam mi? ne kadar az kaymak o kadar surtunme kuvveti. Ne kadar surtunme kuvveti o kadar yol tutuşu. bkz: buzlu yollarda surtunme kuvvetinin 0 olmasi ve aracların kıcı başınin oynamasi.. Buna karşılıkta kaputa oturan adamlar..

    Arkadaş ağırlığı nereye koyarsan koy viraj içinde yanal kuvvet uygulayacaktır araca.BUnu anlayamıyorsunuz hala.

    Çok basit bir örenek veriyorum.F1 araçları dolu depoyla yavaş viraj hızlarına sahipken depo boşalınca neden hızlanıyorlar virajda.BUnu bile göremiyorsanız daha ne yapalım.

    Ağırlık virajda yanal kuvvet uyguladığı için dezavantajdır.

    Sen araçla sola keskin bir viraja girdiğinde aracın içindekiler sağa cama yapışıyor.Sence neden??İşte cama yapılan baskı yanal kuvvettir aracın ağırlığıda bu yönde baskı yapar.Bu yüzde viraj alış kabiliyeti düşer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 22 Ocak 2012; 12:59:25 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    arkadaşlar anlamak istemiyosunuz heralde. hala bagaja agirlik koyulurdu iyi yol tutmasi icin diyenler var. bagaja agirlik koyarsan elbet arac kayar. ancak bu agirligi, motoru arkada bagaji onde olan araclara koyarsaniz durum degismezmi sizce? agirligin artis noktasi olarak niye aracin en arka noktasini isaret ediyorsunuz? eger agirligin yol tutusunu etkiledigini iddia ediyorsaniz aracin her tarafina agirligi yayarak hesaplamaniz lazim. Belkide bilerek motor takimini one koymuslardir aracin yol tutusunu arttirmak icin. Ama bir arac ne kadar agirsa yerdeki boşluklar tekerin dişlerine daha iyi girer ve yol tutusu artar. buzda kayan aracin hep kaputuna cikariz mesela.. Hafif arac hic bir sekilde guven vermez yol tutus konusunda. 50 bin kere kuş serisi ornegi verdik. Daha ne diyelim. F1 araclariyla kiyaslamayin cunku o araclar hem yere cok yakin hemde lastik bantlari cok genis. Hafif olmasini f1 araclarinin kaymamasina degil en kisa zamanda 0-100 yada 200 ü saglamak icindir. Ayaginda kösele olan zayıf adam mı yarı buzlu yolda daha uzaga kayar yoksa şişman bir adam mi? ne kadar az kaymak o kadar surtunme kuvveti. Ne kadar surtunme kuvveti o kadar yol tutuşu. bkz: buzlu yollarda surtunme kuvvetinin 0 olmasi ve aracların kıcı başınin oynamasi.. Buna karşılıkta kaputa oturan adamlar..

    Arkadaş ağırlığı nereye koyarsan koy viraj içinde yanal kuvvet uygulayacaktır araca.BUnu anlayamıyorsunuz hala.

    Çok basit bir örenek veriyorum.F1 araçları dolu depoyla yavaş viraj hızlarına sahipken depo boşalınca neden hızlanıyorlar virajda.BUnu bile göremiyorsanız daha ne yapalım.

    Ağırlık virajda yanal kuvvet uyguladığı için dezavantajdır.

    Sen araçla sola keskin bir viraja girdiğinde aracın içindekiler sağa cama yapışıyor.Sence neden??İşte cama yapılan baskı yanal kuvvettir aracın ağırlığıda bu yönde baskı yapar.Bu yüzde viraj alış kabiliyeti düşer.

    o zaman evde uygulayabilecegin coook basit bir deney soylicem sana. Al eline bi cekic (heralde malzeme cantan vardir) demirin uzerine bagla ipi kovboy filmleri gibi havada salla. Birde sapından salla. Bak bakalım hangi durumda tepki kuvveti artti? Yada sen artmadigini iddia ediyosun soyle sorayim. Hic tepki kuvveti degisti mi? Gerci bunu fizik bilen biri deney yapmasada anlar ama sen yinede bir dene bakalim. Sap 100gram demir 900 gram. Senin teorine gore agirlik merkezi nerde olursa olsun sapma kuvveti degismeyecek. Bende aksini iddia ediyorum. Haydi bende deney yapayim evde sende yap. Sonucuda buraya yazalim
    _____________________________




  • cekicin demirini bagaj, sap bölmesini de aracin arta kalan bolgesi olarak hayal ederek bu testi deneye bilirsin
    _____________________________
  • al sana deneysiz bir ornek. kapiyi menteseden ittirirsen cok zor kapatirsin ama mandal yerinden ittirirsen nefesinle bile itebilirsin. Bagajdaki agirligi mandal bolmesine uygulanan basinc, arabayida kapi olarak hayal edersen bolgesel agirligin yada basincin ne kadar etkili oldugunu goreceksin. Yalniz orneklere bakin artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    al sana deneysiz bir ornek. kapiyi menteseden ittirirsen cok zor kapatirsin ama mandal yerinden ittirirsen nefesinle bile itebilirsin. Bagajdaki agirligi mandal bolmesine uygulanan basinc, arabayida kapi olarak hayal edersen bolgesel agirligin yada basincin ne kadar etkili oldugunu goreceksin. Yalniz orneklere bakin artik

    Verdiğin örneklerle burada tartışılan konu arasında dağlar kadar fark var güzel kardeşim.Önce sen olayları bir idrak et
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    al sana deneysiz bir ornek. kapiyi menteseden ittirirsen cok zor kapatirsin ama mandal yerinden ittirirsen nefesinle bile itebilirsin. Bagajdaki agirligi mandal bolmesine uygulanan basinc, arabayida kapi olarak hayal edersen bolgesel agirligin yada basincin ne kadar etkili oldugunu goreceksin. Yalniz orneklere bakin artik

    Verdiğin örneklerle burada tartışılan konu arasında dağlar kadar fark var güzel kardeşim.Önce sen olayları bir idrak et

    Alıntıları Göster
    Aracın neresine ağırlık koyarsan koy yanal kuvvet yaşatır virajda.Sadece bu kuvveti yaşattığı yer değişir.Fakat hepsi dezavantaj yaratır.Bütün bunları anlayabildiğinde gel cevap yazayım sana.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Aracın neresine ağırlık koyarsan koy yanal kuvvet yaşatır virajda.Sadece bu kuvveti yaşattığı yer değişir.Fakat hepsi dezavantaj yaratır.Bütün bunları anlayabildiğinde gel cevap yazayım sana.

    tamam sende haklisin

    deneyin sonucunu hala ogrenemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Aracın neresine ağırlık koyarsan koy yanal kuvvet yaşatır virajda.Sadece bu kuvveti yaşattığı yer değişir.Fakat hepsi dezavantaj yaratır.Bütün bunları anlayabildiğinde gel cevap yazayım sana.

    tamam sende haklisin

    deneyin sonucunu hala ogrenemedim.

    Arkadaşım senin dediğin deneyle benim dediğimin arasında alaka yok.Kapıyı elbette menteşeden itince farklı olur kolundan itince farklı.Bİz burada neyi tartışıyoruz.Ağırlığın yanal kuvvet uygulamasından.

    Ağırlığı aracın arkasına koyarsın arka taraf ağırlıklı yanal kuvvet uygular.DEzavantajdır.ORtasına koyarsın orta ağırlıklı yanal kuvvet uygular dezavantajdır.Önüne koyarsın ön taraf ağırlıklı yanal kuvvet uygular dezavantajdır.

    İdrak edebildin mi?

    Hepsi dezavantajdır.Hiçm, yarış izlemediniz hayatınızda hiçmi yüklü araç kullanmadınız?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    al sana deneysiz bir ornek. kapiyi menteseden ittirirsen cok zor kapatirsin ama mandal yerinden ittirirsen nefesinle bile itebilirsin. Bagajdaki agirligi mandal bolmesine uygulanan basinc, arabayida kapi olarak hayal edersen bolgesel agirligin yada basincin ne kadar etkili oldugunu goreceksin. Yalniz orneklere bakin artik

    Verdiğin örneklerle burada tartışılan konu arasında dağlar kadar fark var güzel kardeşim.Önce sen olayları bir idrak et

    tam olarak tabiki alakasi olmayacak. Yoksa ikna bolumunde etkili olamazsin. Ama orneklerden sonra bile hala boyle diyosan fizik hocasina bile kafa tutuyosan hayatta basarilar dilerim. Nihat doğanın o güzel sozlerini bi daha andım sayende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    o kadar çok değişken varki sayfalarca yazılıp çizilebilir.

    Alıntıları Göster
    ..Bir aracın yol tutuşu için o kadar çok değişken söz konusu ki!..en önemlileri yolun ve araç lastiklerinin durumu tabi ki!..bundan sonrakiler ise aerodinami,araç yüksekliği,yolun yataydaki eğimi (yatay kurba)..vs.vs..Yolun durumu derken,standartlara uygun yapılmış ve belli bir sürtünmeyi ortaya koyan yol kaplaması,mevsimsel şartlar(yağmur,kar..vs) ..hatta yolun,bölge genelindeki rüzgar durumuna göre yönlendirilmesi dahi yol tutuş için önemli faktörlerdendir.Bu nedenle sorunun soruluş şekline göre hafif ya da ağır araçtan biri daha iyi yol tutar demek yanlıştır.UNUTULMAMALIDIR Kİ ÇOK HAFİF BİR ARAÇ,YOL YÜZEYİ İLE TUTUNMAYI SAĞLAYAN EN ÖNEMLİ ETKEN OLAN SÜRTÜNMEYİ LASTİKLERİ VASITASI İLE SAĞLAYAMIYORSA YOL TUTMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR..SAYGILAR.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.