geçen ay uzun yola gidip geldim. dönüşte 110 dan sonra direksiyonda titreme oluyordu. nerden aklıma geldiyse arabayı sağa çektim. ön lastiklerdeki jant kapaklarını çıkarttım. denemek için biraz hızlandım. 130 dan sonra titreme başladı fakat hissedilir derecede azalmıştı. 1 aydır bu şekilde kullanıyorum. görüntü pek hoş değil. yakın zamanda kış lastıklerini taktıracağım balans ayarında aynı anda yaptıracağım için takmadım kapakları. aklıma gelen ise jant kapaklarının tek fonksiyonu görüntü içinmidir.
evet tek fonksiyonu görüntü içindir , bahsettiğiniz titreme sorunuyla pek ilgisi olduğunu düşünmüyorum..
Bildiğim kadarıyla görüntü için,kapak olmadığı zaman dediğiniz gibi kötü görünüyor.Eğer kapaklar jant'a monteli değilse olası bir kazada fırlayıp ölümlere sebebiyet verebilir,ki ülkemizde yaşanmış bir olaydır,bir bayanı bu şekilde öldürmüştü.
quote:
Orijinalden alıntı: AssistForte
Bildiğim kadarıyla görüntü için,kapak olmadığı zaman dediğiniz gibi kötü görünüyor.Eğer kapaklar jant'a monteli değilse olası bir kazada fırlayıp ölümlere sebebiyet verebilir,ki ülkemizde yaşanmış bir olaydır,bir bayanı bu şekilde öldürmüştü.
Kapaklari o cirtli kablo tutucu seylerle janta sabitlemek lazim. Gecen gun tek tarafindan sabitlemistim ben. Okulda aractan indim bir baktim sabitlenmeyen tarafi yerinden cikmis :) Karsilikli iki yerden sabitlemekte fayda var
quote:
Orijinalden alıntı: tuuberk
Kapaklari o cirtli kablo tutucu seylerle janta sabitlemek lazim. Gecen gun tek tarafindan sabitlemistim ben. Okulda aractan indim bir baktim sabitlenmeyen tarafi yerinden cikmis :) Karsilikli iki yerden sabitlemekte fayda var
Alıntıları Göster
Jant kapağı kadar kıl,jant kapağı kadar zarar verici bir eleman daha yok arabada.Kablo tutucu şeyler kar etmiyor,zamanla saç janttaki esnemelerden dolayı hoşaf oluyor kopuyor.Belli aralıklarla düşüyor jant kapakları,Allah korusun birisine denk gelse öldürür.Göründüğü gibi sadece plastik birşey değil.Yasaklanması lazım ve bence artık tüm fimaların Alaşıma geçmesi lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Jant kapağı kadar kıl,jant kapağı kadar zarar verici bir eleman daha yok arabada.Kablo tutucu şeyler kar etmiyor,zamanla saç janttaki esnemelerden dolayı hoşaf oluyor kopuyor.Belli aralıklarla düşüyor jant kapakları,Allah korusun birisine denk gelse öldürür.Göründüğü gibi sadece plastik birşey değil.Yasaklanması lazım ve bence artık tüm fimaların Alaşıma geçmesi lazım.
D sınıfında bile hala baz+baz modellerinde satılıyorsa satılmasını yasaklamak zor olur kanımca.
Taksiciler özellikle gider artıdan alırlar.
quote:
Orijinalden alıntı: Ünal
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Jant kapağı kadar kıl,jant kapağı kadar zarar verici bir eleman daha yok arabada.Kablo tutucu şeyler kar etmiyor,zamanla saç janttaki esnemelerden dolayı hoşaf oluyor kopuyor.Belli aralıklarla düşüyor jant kapakları,Allah korusun birisine denk gelse öldürür.Göründüğü gibi sadece plastik birşey değil.Yasaklanması lazım ve bence artık tüm fimaların Alaşıma geçmesi lazım.
D sınıfında bile hala baz+baz modellerinde satılıyorsa satılmasını yasaklamak zor olur kanımca.
Taksiciler özellikle gider artıdan alırlar.
Alıntıları Göster
sadece görüntü için fakat arkadaslarında sölediği gibi janta sabitlemekte büyük fayda var
Kapaklari o cirtli kablo tutucu seylerle janta sabitlemek lazim. Gecen gun tek tarafindan sabitlemistim ben. Okulda aractan indim bir baktim sabitlenmeyen tarafi yerinden cikmis :) Karsilikli iki yerden sabitlemekte fayda var
Kapaklari o cirtli kablo tutucu seylerle janta sabitlemek lazim. Gecen gun tek tarafindan sabitlemistim ben. Okulda aractan indim bir baktim sabitlenmeyen tarafi yerinden cikmis :) Karsilikli iki yerden sabitlemekte fayda var
Peki kapak jantlarla alaşımlı jantlar arasında yol tutuş açısından cok fark var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: Red_Devils_
Peki kapak jantlarla alaşımlı jantlar arasında yol tutuş açısından cok fark var mı?
Alıntıları Göster
Saç jantla alaşım jant demek istediniz heralde.Saçta eğilme yamulma olur ama alaşımda çok fazla olmaz.Alaşım daha mukavemtli olduğundan yol tutuşu olumlu yönde etkiler ama daha kırılgandır.Böyle bir de dezavantjı var.Saç yamulur ama kolay kolay kırılmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: Red_Devils_ Peki kapak jantlarla alaşımlı jantlar arasında yol tutuş açısından cok fark var mı?
Çok olmasada biraz fark var. Yada ben böyle hissettim.
quote:
Orijinalden alıntı: desiya
quote:
Orijinalden alıntı: Red_Devils_ Peki kapak jantlarla alaşımlı jantlar arasında yol tutuş açısından cok fark var mı?
Çok olmasada biraz fark var. Yada ben böyle hissettim.
Benim söylemek istediğimde bu.Bende alaşımlı janta geçmek istiyorum malum kapak jantlar iğrenç görünüyor.Alaşım janta geçince yol tutuş arasındaki farkı hissedermiyim diye düşünüyordum bende. Cevaplar için teşekkürler
quote:
Orijinalden alıntı: desiya
quote:
Orijinalden alıntı: Red_Devils_ Peki kapak jantlarla alaşımlı jantlar arasında yol tutuş açısından cok fark var mı?
Çok olmasada biraz fark var. Yada ben böyle hissettim.
Alıntıları Göster
kapak jantları sabitlemeden kullanmak fırlamasını göze almaktır bana göre
titreme konusuna gelince kapaktaki kırıklar bile balansa sebep veriyormuş
mesela benim jant kapağında kenarlarından küçük parçalar hep kopmuştu lastikçi ustamız bunlar balans yapar değiştir dediydi.
he bide passat araba alıpta kapak jantlı olarak binmek hep garibime gitmiştir alaşımlı jant benim olmazsa olmazımdır tabiki yakışan bir arabada clio da değil mesela
quote:
Orijinalden alıntı: sdrturhan
kapak jantları sabitlemeden kullanmak fırlamasını göze almaktır bana göre
titreme konusuna gelince kapaktaki kırıklar bile balansa sebep veriyormuş
mesela benim jant kapağında kenarlarından küçük parçalar hep kopmuştu lastikçi ustamız bunlar balans yapar değiştir dediydi.
he bide passat araba alıpta kapak jantlı olarak binmek hep garibime gitmiştir alaşımlı jant benim olmazsa olmazımdır tabiki yakışan bir arabada clio da değil mesela
Alıntıları Göster
Göbeğe takılan kapaklar enseyen bölgede olmadığı için güvenli, bijonların temiz kalmasını sağladığı için de fonksiyonel. Diğerleri sadece dekorasyon, bir de pisliği içerde tutup bijonların paslanmasıını sağlıyorlar.
Alaşım (döküm) jantlar da akıllı tasarlanmadığı zaman mukavemet konusunda çok şey kaybediyorlar. Basit çukurlarda kırılanları var. Alaşım jantları OEM tavsiye ederim, yoksa standardizasyonu ve kalite kontrolü zor olduğu için onların da ne yapacakları belli olmaz. Büyük üreticilerin bile başları ağrıdı.
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Göbeğe takılan kapaklar enseyen bölgede olmadığı için güvenli, bijonların temiz kalmasını sağladığı için de fonksiyonel. Diğerleri sadece dekorasyon, bir de pisliği içerde tutup bijonların paslanmasıını sağlıyorlar.
Alaşım (döküm) jantlar da akıllı tasarlanmadığı zaman mukavemet konusunda çok şey kaybediyorlar. Basit çukurlarda kırılanları var. Alaşım jantları OEM tavsiye ederim, yoksa standardizasyonu ve kalite kontrolü zor olduğu için onların da ne yapacakları belli olmaz. Büyük üreticilerin bile başları ağrıdı.
Alıntıları Göster
bundan aldım bende
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E
bundan aldım bende
Alıntıları Göster
Kapak jant. Bundan önce ki arabamın yani 90 model Şahinin kapakları bijonluydu. Yani çıkma söz konusu değildi. Bu arabamın ki ve günümüzde çoğu kapaklı arabanın kapakları geçmeli ve bijonsuz. Klips takmıyorum. sadece uzun yola giderken takıyorum. Klips takmadığım için gevşiyor zamanla ve ben bir kaç günde bir kontrol edip yumruğumla kapakları janta geçiriyorum. Tabi önce iki baş parmağım ile sonra kontrol için yumrukla vurup sağlamlaştırıyorum. 2006 yılında Karadeniz yolunda ön sağ jant kapağım fırlamıştı yerinden. Allahtan arkada araba yoktu. Ve birde mutlaka her yıl jant kapaklarım bir sefere mahsus değişir. Neden mi? İşte benim salakça titizliğimden. Malum, bazı kaldırımlar yüksek. Bazen istemeden jant kaldırıma sürtüyor. Kapağa denk geliyor ve kapağın kenarı çiziliyor. Ve bu genelde kış aylarında oluyor tesadüf herhalde. Çizilen kapağı anında değiştiririm. Sonra aksi gibi öbürü çizilir. Bu sefer onu değişmem. Nede olsa diğerleri çizilecek kesin derim. Ve nitekim çizilir. Birini değiştik zaten ve 3 kapak daha alırım bahara girerken. Zaten tanesi 12 lira ve orjinali. Ama bundna sonra ki arabamı alırken farkını verip alaşımlı jant alacağım.
quote:
Orijinalden alıntı: individual
bundan aldım bende
Bu yerinden fırladımı bir kaç can alır öyle döner
quote:
Orijinalden alıntı: brkcad34
Kapak jant. Bundan önce ki arabamın yani 90 model Şahinin kapakları bijonluydu. Yani çıkma söz konusu değildi. Bu arabamın ki ve günümüzde çoğu kapaklı arabanın kapakları geçmeli ve bijonsuz. Klips takmıyorum. sadece uzun yola giderken takıyorum. Klips takmadığım için gevşiyor zamanla ve ben bir kaç günde bir kontrol edip yumruğumla kapakları janta geçiriyorum. Tabi önce iki baş parmağım ile sonra kontrol için yumrukla vurup sağlamlaştırıyorum. 2006 yılında Karadeniz yolunda ön sağ jant kapağım fırlamıştı yerinden. Allahtan arkada araba yoktu. Ve birde mutlaka her yıl jant kapaklarım bir sefere mahsus değişir. Neden mi? İşte benim salakça titizliğimden. Malum, bazı kaldırımlar yüksek. Bazen istemeden jant kaldırıma sürtüyor. Kapağa denk geliyor ve kapağın kenarı çiziliyor. Ve bu genelde kış aylarında oluyor tesadüf herhalde. Çizilen kapağı anında değiştiririm. Sonra aksi gibi öbürü çizilir. Bu sefer onu değişmem. Nede olsa diğerleri çizilecek kesin derim. Ve nitekim çizilir. Birini değiştik zaten ve 3 kapak daha alırım bahara girerken. Zaten tanesi 12 lira ve orjinali. Ama bundna sonra ki arabamı alırken farkını verip alaşımlı jant alacağım.
alaşım jantlarıda traşlamayında sonra üzülürsünüz. 12 lira değil malum jantın tanesi
quote:
Orijinalden alıntı: bachree
quote:
Orijinalden alıntı: brkcad34
Kapak jant. Bundan önce ki arabamın yani 90 model Şahinin kapakları bijonluydu. Yani çıkma söz konusu değildi. Bu arabamın ki ve günümüzde çoğu kapaklı arabanın kapakları geçmeli ve bijonsuz. Klips takmıyorum. sadece uzun yola giderken takıyorum. Klips takmadığım için gevşiyor zamanla ve ben bir kaç günde bir kontrol edip yumruğumla kapakları janta geçiriyorum. Tabi önce iki baş parmağım ile sonra kontrol için yumrukla vurup sağlamlaştırıyorum. 2006 yılında Karadeniz yolunda ön sağ jant kapağım fırlamıştı yerinden. Allahtan arkada araba yoktu. Ve birde mutlaka her yıl jant kapaklarım bir sefere mahsus değişir. Neden mi? İşte benim salakça titizliğimden. Malum, bazı kaldırımlar yüksek. Bazen istemeden jant kaldırıma sürtüyor. Kapağa denk geliyor ve kapağın kenarı çiziliyor. Ve bu genelde kış aylarında oluyor tesadüf herhalde. Çizilen kapağı anında değiştiririm. Sonra aksi gibi öbürü çizilir. Bu sefer onu değişmem. Nede olsa diğerleri çizilecek kesin derim. Ve nitekim çizilir. Birini değiştik zaten ve 3 kapak daha alırım bahara girerken. Zaten tanesi 12 lira ve orjinali. Ama bundna sonra ki arabamı alırken farkını verip alaşımlı jant alacağım.
alaşım jantlarıda traşlamayında sonra üzülürsünüz. 12 lira değil malum jantın tanesi
Zaten diyorum kendime "oğlum delimisin alaşımlı jant olsa araban her çizildiğinde kaldırıp atıp yenisinimi alacaksın" diye. O zaman yapmam tabi, gerçi kapak dışa doğru bombeli olduğu için kaldırıma sürtünce hemen etkileniyor kenarı.