Şimdi Ara

Klima en fazla kaç km hızda iken çalıştırılabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
54
Cevap
0
Favori
4.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Örneğin 120 km/saat hızla giderken klima açılabilir mi?

    "Kompresör patlar" gibi şeyler duydum. Doğru mu?



  • Saçmalık tek kelimeyle
    Tek tük olmuş olabilir ki imkansız gibi birşey olmaz öyle birşey
  • dogru degil
  • Uzun süre çalıştırmamışsanız ve yağsız kalmışsa doğrudur, komprasör dağılır.

    Bunun için uzun yolda motor devri yüksekken önce debrijaya basın, klimayı açın. Sonra ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin.

    Aynı yolculuk esnasında klimayı daha önce çalıştırmışsanız buna gerek yok. Ama uzun süre klima çalışmamışsa yüksek devirde aniden çalıştırmayın.

    Bunun ölçüsü yok. Ama motor 3000 devir/d üzerinde iken debriyaja basıp da çalıştırmakta fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    dogru degil
    Valla ısrarla böyle söyleyen birkaç kişi var. Hatta klimacının bile desteklediğini söylüyorlar.

    Benim cevabım "50 milyar verilen bir arabanın klimasını arabayı durdurup çalıştıracaksak kaldırıp atalım daha iyi" oluyor ama ikna edemiyorum işte. Bir de foruma sorayım dedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    dogru degil
    kime göre? neye göre? hangi araçta? 120de klima açılmaması gibi bir ihtimal düşünebiliyor musunuz?
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 8 Haziran 2009; 23:09:06 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    ...
    Bır sehır efsanesı daha...
  • Ben hiç öyle bişey duymadım ve gerçek olduğunu sanmıyorum. Basit mantıkla yaklaşırsanda zaten kompresörü patlatacak olsa niye koysunlar klimayı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    ...
    eski nesil araçlarda, belki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    ...
    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    eski nesil araçlarda, belki?

    Alıntıları Göster
    ilk defa duydum ve böyle bir olayda olmuşmudur?kimin aracında ve markası ne merak ediyorum.klima açıkken şu hızda gidin diye bir kuralda kesinlikle yoktur.rolantide klima açılır 180 km hızla giderkende
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliki

    ilk defa duydum ve böyle bir olayda olmuşmudur?kimin aracında ve markası ne merak ediyorum.klima açıkken şu hızda gidin diye bir kuralda kesinlikle yoktur.rolantide klima açılır 180 km hızla giderkende

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aliki

    ilk defa duydum ve böyle bir olayda olmuşmudur?kimin aracında ve markası ne merak ediyorum.klima açıkken şu hızda gidin diye bir kuralda kesinlikle yoktur.rolantide klima açılır 180 km hızla giderkende



    Arkadaşımın 2001 focus unun klimasını 7 aydır hiç kullanmamış ve Ankara'ya giderken 100'ün üzerinde bir hızda klima düğmesine basıyor ve komprosör mefta,servisin açıklaması O.B.K. üstadımın açıklamasıyla bire bir aynı.Örnek olması için yazdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Uzun süre çalıştırmamışsanız ve yağsız kalmışsa doğrudur, komprasör dağılır.

    Bunun için uzun yolda motor devri yüksekken önce debrijaya basın, klimayı açın. Sonra ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin.

    Aynı yolculuk esnasında klimayı daha önce çalıştırmışsanız buna gerek yok. Ama uzun süre klima çalışmamışsa yüksek devirde aniden çalıştırmayın.

    Bunun ölçüsü yok. Ama motor 3000 devir/d üzerinde iken debriyaja basıp da çalıştırmakta fayda var.
    Klimayı çalıştırmak için bir üst sınır yoktur. Ancak, her zaman klima çalıştırılırken debrijaya basarak çalıştırmak ve sonra yavaşça debriyajı bırakmak iyidir. Aracı çalıştırmadan önce klima kompresörü devrede ise önce klimayı kapatıp sonra aracı çalıştırmak daha doğrudur. Mekanik olarak bir faydası olup olmadığını kesin bilmememe rağmen hep o şekilde kullanırım.

    Otomatik araçlarda durum nedir bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orjinalden alıntı: aliki

    ilk defa duydum ve böyle bir olayda olmuşmudur?kimin aracında ve markası ne merak ediyorum.klima açıkken şu hızda gidin diye bir kuralda kesinlikle yoktur.rolantide klima açılır 180 km hızla giderkende



    Arkadaşımın 2001 focus unun klimasını 7 aydır hiç kullanmamış ve Ankara'ya giderken 100'ün üzerinde bir hızda klima düğmesine basıyor ve komprosör mefta,servisin açıklaması O.B.K. üstadımın açıklamasıyla bire bir aynı.Örnek olması için yazdım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: aliki

    ilk defa duydum ve böyle bir olayda olmuşmudur?kimin aracında ve markası ne merak ediyorum.klima açıkken şu hızda gidin diye bir kuralda kesinlikle yoktur.rolantide klima açılır 180 km hızla giderkende



    Arkadaşımın 2001 focus unun klimasını 7 aydır hiç kullanmamış ve Ankara'ya giderken 100'ün üzerinde bir hızda klima düğmesine basıyor ve komprosör mefta,servisin açıklaması O.B.K. üstadımın açıklamasıyla bire bir aynı.Örnek olması için yazdım.


    İlla patlatan marka model istiyorlarsa komprasör patlaymayanları yazmak daha kolay olur. Ki patlatmayanda bile uzun süre yağsız kalmaktan ötürü büyük aşınmalar, tahribatlar meydana gelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: aliki

    ilk defa duydum ve böyle bir olayda olmuşmudur?kimin aracında ve markası ne merak ediyorum.klima açıkken şu hızda gidin diye bir kuralda kesinlikle yoktur.rolantide klima açılır 180 km hızla giderkende



    Arkadaşımın 2001 focus unun klimasını 7 aydır hiç kullanmamış ve Ankara'ya giderken 100'ün üzerinde bir hızda klima düğmesine basıyor ve komprosör mefta,servisin açıklaması O.B.K. üstadımın açıklamasıyla bire bir aynı.Örnek olması için yazdım.


    İlla patlatan marka model istiyorlarsa komprasör patlaymayanları yazmak daha kolay olur. Ki patlatmayanda bile uzun süre yağsız kalmaktan ötürü büyük aşınmalar, tahribatlar meydana gelir.

    Alıntıları Göster
    O.B.K ustam bende size bir soru sorayim hazir konusyu bulmusken banada bazi arkadalarim diyorki arabayi stop etmeden once klimayi kapat sonra arabayi durdur diyor bana biraz sacma geldi ama iste adamin aklina gelince kafa karistiryor nedersiniz bu sekilde yapmak bir faydasi varmi yada alakasi yoku




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: aliki

    ilk defa duydum ve böyle bir olayda olmuşmudur?kimin aracında ve markası ne merak ediyorum.klima açıkken şu hızda gidin diye bir kuralda kesinlikle yoktur.rolantide klima açılır 180 km hızla giderkende



    Arkadaşımın 2001 focus unun klimasını 7 aydır hiç kullanmamış ve Ankara'ya giderken 100'ün üzerinde bir hızda klima düğmesine basıyor ve komprosör mefta,servisin açıklaması O.B.K. üstadımın açıklamasıyla bire bir aynı.Örnek olması için yazdım.


    İlla patlatan marka model istiyorlarsa komprasör patlaymayanları yazmak daha kolay olur. Ki patlatmayanda bile uzun süre yağsız kalmaktan ötürü büyük aşınmalar, tahribatlar meydana gelir.

    Alıntıları Göster
    Bunu öğrendiğim çok iyi oldu. Verdiği bilgilerden dolayı O.B.K'ye çok teşekkür ederim.

    Bu arada siz siz olun kima gazı biter diye açmamazlık yapmayın. Kışın en azından 2 haftada 1 klimayı 3-5 dk çalıştırın. Komşumda Corolla sol var 2004 model. Aracına kıyamadığından kışın hiç klimayı açmamış bir baktık gazı bitmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fubo

    O.B.K ustam bende size bir soru sorayim hazir konusyu bulmusken banada bazi arkadalarim diyorki arabayi stop etmeden once klimayi kapat sonra arabayi durdur diyor bana biraz sacma geldi ama iste adamin aklina gelince kafa karistiryor nedersiniz bu sekilde yapmak bir faydasi varmi yada alakasi yoku

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fubo

    O.B.K ustam bende size bir soru sorayim hazir konusyu bulmusken banada bazi arkadalarim diyorki arabayi stop etmeden once klimayi kapat sonra arabayi durdur diyor bana biraz sacma geldi ama iste adamin aklina gelince kafa karistiryor nedersiniz bu sekilde yapmak bir faydasi varmi yada alakasi yoku


    Aracı stop etmeden önce komprasör devrede ise stop ettikten sonra sistem basınç altında kalmaya devam eder. Bir zararı yoktur. Sadece bir miktar fazladan yoğuşma gerçekleşir. Bunu aracın altına damlayan sudan anlayabilirsiniz. Ancak yine de kontak kapatılmadan önce komprasör kapatılıp bir süre evaporatörde kalan enerji kullanılabilir.

    Asıl sorun bu basınçla bırakılan kapalı devre sistemin aracın tekrar çalıştırıldığında devrede olmasıdır. Yani asıl aracı çalıştırırken komprasörü devredışı bırakın. Bu marş motoruna binen yükü de hafifletir.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: fubo

    O.B.K ustam bende size bir soru sorayim hazir konusyu bulmusken banada bazi arkadalarim diyorki arabayi stop etmeden once klimayi kapat sonra arabayi durdur diyor bana biraz sacma geldi ama iste adamin aklina gelince kafa karistiryor nedersiniz bu sekilde yapmak bir faydasi varmi yada alakasi yoku


    Aracı stop etmeden önce komprasör devrede ise stop ettikten sonra sistem basınç altında kalmaya devam eder. Bir zararı yoktur. Sadece bir miktar fazladan yoğuşma gerçekleşir. Bunu aracın altına damlayan sudan anlayabilirsiniz. Ancak yine de kontak kapatılmadan önce komprasör kapatılıp bir süre evaporatörde kalan enerji kullanılabilir.

    Asıl sorun bu basınçla bırakılan kapalı devre sistemin aracın tekrar çalıştırıldığında devrede olmasıdır. Yani asıl aracı çalıştırırken komprasörü devredışı bırakın. Bu marş motoruna binen yükü de hafifletir.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: fubo

    O.B.K ustam bende size bir soru sorayim hazir konusyu bulmusken banada bazi arkadalarim diyorki arabayi stop etmeden once klimayi kapat sonra arabayi durdur diyor bana biraz sacma geldi ama iste adamin aklina gelince kafa karistiryor nedersiniz bu sekilde yapmak bir faydasi varmi yada alakasi yoku


    Aracı stop etmeden önce komprasör devrede ise stop ettikten sonra sistem basınç altında kalmaya devam eder. Bir zararı yoktur. Sadece bir miktar fazladan yoğuşma gerçekleşir. Bunu aracın altına damlayan sudan anlayabilirsiniz. Ancak yine de kontak kapatılmadan önce komprasör kapatılıp bir süre evaporatörde kalan enerji kullanılabilir.

    Asıl sorun bu basınçla bırakılan kapalı devre sistemin aracın tekrar çalıştırıldığında devrede olmasıdır. Yani asıl aracı çalıştırırken komprasörü devredışı bırakın. Bu marş motoruna binen yükü de hafifletir.

    Kolay gelsin...


    Tesekurler ustam anladigim kadari ile benim soyledigimn tam tersini yapicaz bundan sonra saygilar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: fubo

    O.B.K ustam bende size bir soru sorayim hazir konusyu bulmusken banada bazi arkadalarim diyorki arabayi stop etmeden once klimayi kapat sonra arabayi durdur diyor bana biraz sacma geldi ama iste adamin aklina gelince kafa karistiryor nedersiniz bu sekilde yapmak bir faydasi varmi yada alakasi yoku


    Aracı stop etmeden önce komprasör devrede ise stop ettikten sonra sistem basınç altında kalmaya devam eder. Bir zararı yoktur. Sadece bir miktar fazladan yoğuşma gerçekleşir. Bunu aracın altına damlayan sudan anlayabilirsiniz. Ancak yine de kontak kapatılmadan önce komprasör kapatılıp bir süre evaporatörde kalan enerji kullanılabilir.

    Asıl sorun bu basınçla bırakılan kapalı devre sistemin aracın tekrar çalıştırıldığında devrede olmasıdır. Yani asıl aracı çalıştırırken komprasörü devredışı bırakın. Bu marş motoruna binen yükü de hafifletir.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.