Şimdi Ara

Klima en fazla kaç km hızda iken çalıştırılabilir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
4.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?


    Doğrudur.

    Özellikle kışın cam buğusunu çözmek için ısıyı ön cama ayarladığınız zamanlarda devreye girer. Ortam nemini belli seviyede tutmak için ara ara çalışanlar da var. Sonuçta klima nemi de azaltır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?


    Doğrudur.

    Özellikle kışın cam buğusunu çözmek için ısıyı ön cama ayarladığınız zamanlarda devreye girer. Ortam nemini belli seviyede tutmak için ara ara çalışanlar da var. Sonuçta klima nemi de azaltır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?


    Doğrudur.

    Özellikle kışın cam buğusunu çözmek için ısıyı ön cama ayarladığınız zamanlarda devreye girer. Ortam nemini belli seviyede tutmak için ara ara çalışanlar da var. Sonuçta klima nemi de azaltır.


    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler, efendim. Bende, kışın gazı kaçmasın diye, nasıl çalıştıracağız bunu diyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?


    Doğrudur.

    Özellikle kışın cam buğusunu çözmek için ısıyı ön cama ayarladığınız zamanlarda devreye girer. Ortam nemini belli seviyede tutmak için ara ara çalışanlar da var. Sonuçta klima nemi de azaltır.


    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler, efendim. Bende, kışın gazı kaçmasın diye, nasıl çalıştıracağız bunu diyordum.

    Alıntıları Göster
    yaşasın yeni birşey öğrendim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenil

    yaşasın yeni birşey öğrendim...

    Alıntıları Göster
    170 km hızla giderken klimadan yararlandığımızı biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenil

    yaşasın yeni birşey öğrendim...

    Alıntıları Göster
    Bazı arkadaşlar okadar para veriyoruz ve alırken de bizi uyarmıyolar öyle şey olmaz felan diyorlar.Bence asıl uyarırlarsa saçma olur neden mi? sen 130 ile 100 ile klimayı direk aç ki adamlara iş çıksın sadece aracı satmakla dönmüyor işler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Bazı arkadaşlar okadar para veriyoruz ve alırken de bizi uyarmıyolar öyle şey olmaz felan diyorlar.Bence asıl uyarırlarsa saçma olur neden mi? sen 130 ile 100 ile klimayı direk aç ki adamlara iş çıksın sadece aracı satmakla dönmüyor işler

    Alıntıları Göster
    160la giderken açtık sonuna kadar klimayı(palio multijet)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2F5323DB8

    160la giderken açtık sonuna kadar klimayı(palio multijet)

    Alıntıları Göster
    Tam "Myth busters" lık konu.
    Efsaneee
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BİG KİNG

    Tam "Myth busters" lık konu.
    Efsaneee

    Alıntıları Göster
    Klima sadece yazın açılacak bir araç değildir, tam aksine kışın camlar buhar yapınca da açılmalıdır. Camlardaki buğuyu en hızlı yoketmenin yolu budur (içerdeki nemi alır)
    Ayrıca pek çok aracın kullanma kılavuzunda kışın bile en azından ayda bir kez klimanın açılmasının gerekliliğinden bahseder.
    Klimanın 3000 devir ve üzerinde giderken bir anda açılmasının kompresöre ve onu tahrik eden kayışa yük bindirdiğinden de bahsedilir.
    Arabaya verilen 10-30-50 milyar bu mekanik durumu değiştirmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?


    Doğrudur.

    Özellikle kışın cam buğusunu çözmek için ısıyı ön cama ayarladığınız zamanlarda devreye girer. Ortam nemini belli seviyede tutmak için ara ara çalışanlar da var. Sonuçta klima nemi de azaltır.


    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler, efendim. Bende, kışın gazı kaçmasın diye, nasıl çalıştıracağız bunu diyordum.

    Alıntıları Göster
    Yalnız eco moda almamanız gerekiyor. Eco moda alırsanız klima hiç devreye girmiyor.

    Bir de bence ara sıra değil sürekli devreye giriyor. Devir saatinden fark ediliyor. Belki az çalışıyordur ama bi şekilde çalışıyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?


    Doğrudur.

    Özellikle kışın cam buğusunu çözmek için ısıyı ön cama ayarladığınız zamanlarda devreye girer. Ortam nemini belli seviyede tutmak için ara ara çalışanlar da var. Sonuçta klima nemi de azaltır.


    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler, efendim. Bende, kışın gazı kaçmasın diye, nasıl çalıştıracağız bunu diyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Yalnız eco moda almamanız gerekiyor. Eco moda alırsanız klima hiç devreye girmiyor.

    Bir de bence ara sıra değil sürekli devreye giriyor. Devir saatinden fark ediliyor. Belki az çalışıyordur ama bi şekilde çalışıyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?


    Doğrudur.

    Özellikle kışın cam buğusunu çözmek için ısıyı ön cama ayarladığınız zamanlarda devreye girer. Ortam nemini belli seviyede tutmak için ara ara çalışanlar da var. Sonuçta klima nemi de azaltır.


    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler, efendim. Bende, kışın gazı kaçmasın diye, nasıl çalıştıracağız bunu diyordum.


    Alıntıları Göster
    Genel olarak yüksek hızlarda açmayın derler, özellikle manyetik kavramanın uzun ömürlü olması için rölantide açılmasında fayda var. Yüksek hızlarda açsanız bile kayışla çalıştığı için ilk devirlerde sıyırma olur ve ondan sonra da tam uyumla çalışır. Klimayı uzun süre kullanmaz ve içinde sıkışan gazı da aniden kompresördeki yüksek basınca maruz bırakırsanız emniyet tahliye valfi patlayabilir ve klimanızın gazı atmosfere yayılır. Esas olarak klimayı yaz ve kış çalıştırmalı, sadece sıcak havada akla gelen bir konfor unsuru olarak görmemelidir. Örnek klimalı olduğundan emin olduğum birçok yeni aracın yağmurlu havada camlarının buğulu olduğunu ve sürücüsünün de elinde peçete veya bezle cam silmeye ya da camı açık kullanmaya çalıştığını görebilirim, halbuki klima kumandasında sadece tek bir tuşa dokunmak yeter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Genel olarak yüksek hızlarda açmayın derler, özellikle manyetik kavramanın uzun ömürlü olması için rölantide açılmasında fayda var. Yüksek hızlarda açsanız bile kayışla çalıştığı için ilk devirlerde sıyırma olur ve ondan sonra da tam uyumla çalışır. Klimayı uzun süre kullanmaz ve içinde sıkışan gazı da aniden kompresördeki yüksek basınca maruz bırakırsanız emniyet tahliye valfi patlayabilir ve klimanızın gazı atmosfere yayılır. Esas olarak klimayı yaz ve kış çalıştırmalı, sadece sıcak havada akla gelen bir konfor unsuru olarak görmemelidir. Örnek klimalı olduğundan emin olduğum birçok yeni aracın yağmurlu havada camlarının buğulu olduğunu ve sürücüsünün de elinde peçete veya bezle cam silmeye ya da camı açık kullanmaya çalıştığını görebilirim, halbuki klima kumandasında sadece tek bir tuşa dokunmak yeter.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Genel olarak yüksek hızlarda açmayın derler, özellikle manyetik kavramanın uzun ömürlü olması için rölantide açılmasında fayda var. Yüksek hızlarda açsanız bile kayışla çalıştığı için ilk devirlerde sıyırma olur ve ondan sonra da tam uyumla çalışır. Klimayı uzun süre kullanmaz ve içinde sıkışan gazı da aniden kompresördeki yüksek basınca maruz bırakırsanız emniyet tahliye valfi patlayabilir ve klimanızın gazı atmosfere yayılır. Esas olarak klimayı yaz ve kış çalıştırmalı, sadece sıcak havada akla gelen bir konfor unsuru olarak görmemelidir. Örnek klimalı olduğundan emin olduğum birçok yeni aracın yağmurlu havada camlarının buğulu olduğunu ve sürücüsünün de elinde peçete veya bezle cam silmeye ya da camı açık kullanmaya çalıştığını görebilirim, halbuki klima kumandasında sadece tek bir tuşa dokunmak yeter.

    peki hocam biz buğuyu çözmek için 29.5 derece veya HI konumunda ECON açıkken kullanıyoruz...
    29.5'ta otomatik olarak kullansak klima kompresörü soğutma yapıyormuş gibi devreye girer mi?

    AUTO+ECON da açık olabiliyor.. ama dalgınlıkla direk AUTO'ya bastığımızda boşuna fazladan yakıt mı yakarız?

    Hava sıcaklığı +4 derecenin altındaysa kompresör devreye girmiyor.. peki +4'ten yüksekse?

    Gerçi aracı pek etkilediğini hızlanmalar dışında düşünmüyorum... Haftasonu yaklaşık 600Km gidiş dönüş full klimalı seyahat ettik... Km'de 14 kuruş LPG yaktı... Hız da radar ara sıra 100 çoğu zaman 130-160 arasındaydı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 9 Haziran 2009; 11:13:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...


    otomatik vitesli olanlar neye bassın?

    böyle saçma şey olmaz. öyle bir durumda kompresör patlıyorsa sebebi yüksek devir değil bakımsızlıktır. yüksek devirde patlamasa ilerde bir günde zaten patlayacaktı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...


    otomatik vitesli olanlar neye bassın?

    böyle saçma şey olmaz. öyle bir durumda kompresör patlıyorsa sebebi yüksek devir değil bakımsızlıktır. yüksek devirde patlamasa ilerde bir günde zaten patlayacaktı.

    Alıntıları Göster
    Selam;

    Bende yukarda bir kac arkadasin sordugu otomatik vitesler ne yapacak. Manuel de hadi debriaj a filan basiliyormus.
    Aracim 2004 Auto Golf, kısın camlar buğ yapınca klimayi calistirmiyordum motor sicakligini iceriye veriyordum ve ısı icerdeki nemi cok guzel sekilde aliyordu. Bunu ilk arkadasim yaptiginda klima calistirdi zanntemistim ama arkadasim hayir bu motorda olusan ısı disari yerine iceri verdim dedi. Illa klima tusuna basmak gerekiyormu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...


    otomatik vitesli olanlar neye bassın?

    böyle saçma şey olmaz. öyle bir durumda kompresör patlıyorsa sebebi yüksek devir değil bakımsızlıktır. yüksek devirde patlamasa ilerde bir günde zaten patlayacaktı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...


    otomatik vitesli olanlar neye bassın?

    böyle saçma şey olmaz. öyle bir durumda kompresör patlıyorsa sebebi yüksek devir değil bakımsızlıktır. yüksek devirde patlamasa ilerde bir günde zaten patlayacaktı.

    N'ye alırlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...


    otomatik vitesli olanlar neye bassın?

    böyle saçma şey olmaz. öyle bir durumda kompresör patlıyorsa sebebi yüksek devir değil bakımsızlıktır. yüksek devirde patlamasa ilerde bir günde zaten patlayacaktı.

    N'ye alırlar.

    Alıntıları Göster
    Bilgiler güzel benimde arkadaşın başına gelen olayı alatayım
    2001 siena korudağdan inerken(düz ve hıza meyilli yol) tam agz gidio araba artık devir kaç bilmiorum 180 flnmış 1,4 motor klimayı bi açmış içeri bi koku çovv motor yanmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Yalnız eco moda almamanız gerekiyor. Eco moda alırsanız klima hiç devreye girmiyor.

    Bir de bence ara sıra değil sürekli devreye giriyor. Devir saatinden fark ediliyor. Belki az çalışıyordur ama bi şekilde çalışıyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Opel Astralarda, tam otomatik iklim kontrollü klima var. Bu otomobillerde, kışın kompresör ara ara devreye girer diyorlar, doğrumu acaba?


    Doğrudur.

    Özellikle kışın cam buğusunu çözmek için ısıyı ön cama ayarladığınız zamanlarda devreye girer. Ortam nemini belli seviyede tutmak için ara ara çalışanlar da var. Sonuçta klima nemi de azaltır.


    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler, efendim. Bende, kışın gazı kaçmasın diye, nasıl çalıştıracağız bunu diyordum.


    Alıntıları Göster
    İster efsane olsun İster olmasın kapalı klimayı açmak için mutlaka debriyaja basar öyle açarım yada şehirçindeyse ilk kırmızıyı bekler orada açarım, tedbir tedbirdir, olmaz olmaz ama başımıza gelirse bir ton para tamir ettirmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    İster efsane olsun İster olmasın kapalı klimayı açmak için mutlaka debriyaja basar öyle açarım yada şehirçindeyse ilk kırmızıyı bekler orada açarım, tedbir tedbirdir, olmaz olmaz ama başımıza gelirse bir ton para tamir ettirmek

    Alıntıları Göster
    Klimalı araçlarda klimanın kontrolü her zaman kullanıcıda olamayabiliyor. Klima açık seyrederken ani hızlanma ihtiyacı olduğunda araç ECU su bunu algılayıp klimayı devre dışı bırakıp kullanım normale döndüğünde devreye alıyor. Bundan dolayı ne zaman devreye girecek çıkacak kullanıcının elinde olamayabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmengi

    Klimalı araçlarda klimanın kontrolü her zaman kullanıcıda olamayabiliyor. Klima açık seyrederken ani hızlanma ihtiyacı olduğunda araç ECU su bunu algılayıp klimayı devre dışı bırakıp kullanım normale döndüğünde devreye alıyor. Bundan dolayı ne zaman devreye girecek çıkacak kullanıcının elinde olamayabiliyor.

    Alıntıları Göster
    klimayı her zaman açık tutarım böylece sürekli yağlama yaparak keçelerin kaçırması engellenmiş olur, yüksek devirlerde korkudan açamamak gibi problemlerle karşılaşmam, ayrıca işleyen demir ışıldar, klima kompresörüde pistonlu bir motordur, sürekli çalışırsa daha az problem çıkarır, ayrıca klimalarını düzenli kullananlar yüksek devirde açmaktan korkmayın zaten siz açsanızda o hemen devreye girmez, eskiden devreye giren arabalarda krank kesebiliyormuş, sonra bir emniyet sistemiyle o problemi ortadan kaldırmışlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmengi

    Klimalı araçlarda klimanın kontrolü her zaman kullanıcıda olamayabiliyor. Klima açık seyrederken ani hızlanma ihtiyacı olduğunda araç ECU su bunu algılayıp klimayı devre dışı bırakıp kullanım normale döndüğünde devreye alıyor. Bundan dolayı ne zaman devreye girecek çıkacak kullanıcının elinde olamayabiliyor.

    Alıntıları Göster
    Bir şey daha öğrendim.Demek ki klimayı rölantide açmak en iyisi.

    Kapatırken bir sorun yok sanırım,ister rölantide olsun ister 3000 devirde kapatabilirim,değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...


    otomatik vitesli olanlar neye bassın?

    böyle saçma şey olmaz. öyle bir durumda kompresör patlıyorsa sebebi yüksek devir değil bakımsızlıktır. yüksek devirde patlamasa ilerde bir günde zaten patlayacaktı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...


    otomatik vitesli olanlar neye bassın?





    bu sorunun cevabını ben de merak ettim
    bir arkadasımız N ye alırlar demiş ama otomatiklerde o hızlarda N ye almak sağlıklı olur mu bilmiyorum.
    mümkünse ikisini birden cevaplayın

    şimdiden teşekkürler...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.