Şimdi Ara

Klima en fazla kaç km hızda iken çalıştırılabilir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
4.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • uzun lafın kısası klimayı kullnacaksanız devriri düşürün öyle on yapın. Arakdaşların uyarıları dinleyin. Hiçbir şey olmazsa bile kompresörün dönmemeye karşı eyilimini düşük devirde gögüsleyin. Hem klima parçaları hem de kayıs gibi aksamlar için bu bir öneridir. Hızdan çok kaç devirde açtığınız önem taşır , sabit bir rpm devri yoktır ama dizlede 2500 ve üstü benzinlide 3000 ve üstü devirlerde klimayı devreye alamaya özen gösterelim.

    otomatik vitesli araçlar için yapılacak şey gayet basit hızla gidiyorsanız yavaşlayıp N atın sonra klimayı On yapıp hızlanın. Hızla gidiliyor ve yavaşmala şansı yoksa klimayı açmayı bekletin. Yok illa ben açmam gerekiyor deniyorsa N konumuna alın kısa bir süre bekleyerek kompresörün devrini almasını bekleyin yarın dakika yeterli olur sonra D konumuna alarak devam ediniz.

    Eğer aracınızda elektronik kontrol sistemleri klimayı korumaya aldığını biliyorsanız ve bendan eminseniz ,istediğiniz zaman klimayı açabilirsiniz.




  • ben 200 km hızdan sonra kapatıyorum genelde (video 55.sn)

    şaka bi yana 4000 devir ve üzerinde uzun süre gidecekseniz bence kapatın.











    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rocky_m5 -- 9 Haziran 2009; 14:53:27 >
  • Hızdan çok motorun devri daha önemli, çok uzun süre yüksek devirlerde klima ile gitmemek gerekiyor, klima kompresörüne yük biniyor ,yüksek devirde klimayı açsanızda yeni tip klimalar çalışmak için zaten motor devrinin düşmesini bekleyecektir.
  • burada 5000 rpm görünüyor , işte bu devirde hiç klima açık değilken ON yapılırsa vay bu klimanın komresörünü ve kayışının haline .Kavramalar ve manyetik kapma da hasar görür.
    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    ben 200 km hızdan sonra kapatıyorum genelde (video 55.sn)

    şaka bi yana 4000 devir ve üzerinde uzun süre gidecekseniz bence kapatın.














  • ya öndeki araç ne 200 ile yetişememişsin :)
  • benzin ibresini de çekseydin düşüşünü izlerdik (:
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Arkadaşlar yazdık ama kimse okumuyor. Tekrar yazalım.

    Zamanında klima işiyle uğraşırken kış boyunca klimasını açmayıp da baharda aracıyla yüksek sürate çıkınca terleyip, bir sene yağsız kalan klimasını yüksek motor devirlerinde çalıştırıp sonra komprasörünü patlatanlara çok komprasör satmışımdır.

    Sıradan bir klimacıya sorun. Size birçok aracın komprasörünü sırf bu sebepten değiştirdiğini söyleyecektir.

    Motor devri yüksekse ve klimayı uzun süre çalıştırmamışsanız önce debriyaja basıp motor devrini düşürün. Sonra klimayı açın. Ve sonra da debriyajdan çekin.

    Bu kadar basit...


    otomatik vitesli olanlar neye bassın?

    böyle saçma şey olmaz. öyle bir durumda kompresör patlıyorsa sebebi yüksek devir değil bakımsızlıktır. yüksek devirde patlamasa ilerde bir günde zaten patlayacaktı.


    Biz burda babamızın hayrına paylaşım yapmıyoruz. Teknik bilgi veriyoruz.

    Saçma buluyorsanız teknik açıklama getiriniz. Bu başlığa yazan onca mühendis bilmiyor, ama siz biliyorsunuz ki bu saçma. Ne ala...

    Anlatamadık galiba. Baştan alalım;

    Klimayı isterseniz 300km/h hızda da kullanın. Bir zararı yoktur. Ancak uzun süre çalıştırmamışsanız ve ilk defa yüksek hızlarda açacaksanız yüksek devirde açmayın diyoruz. Yüksek hızlarda açacaksanız da önce motor devrini düşürün sonra açın diyoruz. Manuel araçta debriyaja basın.

    Otomatik aracınız varsa da bi zahmet düşük devirlerde devreye alın. Hızlanmadan önce devrede kalsın. Veya seyahat boyuna önceden bir kez dahi klimayı açmış olsanız sorun olmayacaktır. Yine 200km/h hızlarda açabilirsiniz.

    Burada risk grubu düşüktür. Kimdir onlar; klimasını kış boyunca çalıştırmamış baharda veya yaz aylarında da mümkün olduğu nispette camı açmış, gün gelmiş yüksek hızlara çıkmış, yüksek hızlara çıkınca da camı açamamış ve mecburen aylardır çalıştırmadığı klimasını çalıştırmış. Şimdi bu arkadaşın komprasörü ayalrdır yağsız. İstediği kadar bakımlı olsun. İsterse tesisatın yarısı yağ dolu olsun. Yine de komprasör yağsız kalır. Hadi yağsız kalmasını geçtik, ilk devreye girdiği anda çok yüksek bir basınca maruz kalır. Bunu anlamak bu kadar mı zor?

    Yok sizin otomatik klimanız vardır, yaz kış zaten hep açıktır. Klima kapalı zaten kullanmazsınız. O zaman isterseniz 200km/h hızda açın.

    Şu forumda adam akıllı bilgisini paylaşan, sadece bildiği şeye yazıp bilmediğini soran çok az adam kaldı. Kıymetini bilin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 9 Haziran 2009; 18:11:20 >




  • Sayın O.B.K. ve Sayın Vezir bizler sizin kıymetinizi biliyoruz.Allah sizden razı olsun gerçekten karsılıksız bilgi aktarımında bulunuyorsunuz.Zaten bu tür teknik verilere dayalı konularda bilgi alabileceğimiz bir kaç kişiden 2 kişisiniz.
    benim merak ettiğim sanırım bu araç büyük motora sahip 2,0-2,5 falan gibi.çünkü o kadar süratli gitmesine rağmen devir saati 5'i zor geçti.ben bu güne kadar hep 1.6 kullandım ve o hızlara ulaştığımda devir saati 6 ve 7 arasında oluyordu.Yani redline..uzun süre bunun gibi yüksek devirlerde aracı kullanmak sakıncalıdır sanırım.ayrıca 1.6 larda o hızlarda devirin 6 larda olması da normal midir.
  • O.B.K hocam...

    otomatik klimalarda çalışma durumu nedir?

    Ben mesela normalde 20-22 derece otomatikte çalıştırınca kompresör devrede oluyor fakat dereceyi yükselttiğimde.. mesela 29.5 derece yaptığımda klima kompresörü hala daha çalışmaya devam ediyor mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shelby_88

    ya öndeki araç ne 200 ile yetişememişsin :)


    1.9 tdı passat
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    Sayın O.B.K. ve Sayın Vezir bizler sizin kıymetinizi biliyoruz.Allah sizden razı olsun gerçekten karsılıksız bilgi aktarımında bulunuyorsunuz.Zaten bu tür teknik verilere dayalı konularda bilgi alabileceğimiz bir kaç kişiden 2 kişisiniz.
    benim merak ettiğim sanırım bu araç büyük motora sahip 2,0-2,5 falan gibi.çünkü o kadar süratli gitmesine rağmen devir saati 5'i zor geçti.ben bu güne kadar hep 1.6 kullandım ve o hızlara ulaştığımda devir saati 6 ve 7 arasında oluyordu.Yani redline..uzun süre bunun gibi yüksek devirlerde aracı kullanmak sakıncalıdır sanırım.ayrıca 1.6 larda o hızlarda devirin 6 larda olması da normal midir.


    Bu tamamen dişli oranları ile alakalıdır.

    Vidyodaki araç focusI. 1.6 mı, 2.0 mı bilemiyorum. Benim aracım da 1.6 benzinli C-max. Üreticinin sürekli seyir için müsaade ettiği devir 6450rpm. Anlık olarak çıkılabilecek maksimum devir ise 6675rpm. Aracımda focusII ile aynı motor olmasına rağmen ağır kasasından dolayı kısa dişli kullanılmış. Bu da sizin bahsettiğiniz yüksek hızlardaki yüksek deviri açıklıyor.

    Şanzımanın tasarımı burada önemli. Ekonomi için tasarlanmış bir şanzımanda uzun dişli oranları kullanılır. İvmelenme ön planda tutulan bir şanzımanda ise kısa dişli oranları ile motor sürekli canlı tutulur. Yani doğrudan da motor hacmiyle bağlantılı değil. Tabi büyük motor daha düşük devirde aracı taşıyabileceği için ona göre uzun dişli oranı seçilmiştir.

    Sonuç olarak 1.6 litre hacmindeki bir motorda 200 km/h hızlarda 6000rpm normal sayılabilir. Tabi araçtan araca değişir. Tamamen dişli oranları ile alakalıdır. Ayrıntılı bilgiyi de imzamdaki konudan bulabilirsiniz.

    Uzun süre yüksek devirde gitme konusu da üreticinin müsaadesine bağlıdır. Üreticiler benzinli araçlarda genelde 6000 devir üzerinde bir sürekli sürüş üst limiti belirlliyorlar. Hoş, zaten 1.6 litrelik bir araçla uzun süre bu devirlerde kalmak güçtür. Sonuçta ilk tırmanmada hız düşecektir...

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    O.B.K hocam...

    otomatik klimalarda çalışma durumu nedir?

    Ben mesela normalde 20-22 derece otomatikte çalıştırınca kompresör devrede oluyor fakat dereceyi yükselttiğimde.. mesela 29.5 derece yaptığımda klima kompresörü hala daha çalışmaya devam ediyor mu?


    Auto konumunda ise bu tamamen evaporatörün üzerindeki termostatla ilgilidir. Tıpkı buzdolapları gibi termostat evaporatörde donma algılayınca komprasörü devreden çıkarır. Evaporatörde ısı yükselince komprasör tekrar devreye girer.

    Isıyı yüksek seviyeye ayarlamışsanız evaporatör daha geç ısınacaktır. Bu nedenle komprasör daha az devreye girer. Bir de ortamdaki nem önemlidir. Ortamda fazla nem varsa camların buğu yapmaması için yine komprasör devreye girecektir. Tabi klima otomatikse...

    Kolay gelsin...




  • teşekkürler O.B.K. hocam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    ben 200 km hızdan sonra kapatıyorum genelde (video 55.sn)

    şaka bi yana 4000 devir ve üzerinde uzun süre gidecekseniz bence kapatın.












    Klima bir yana.. Bu 5400 devir 205 te takılmanın bir çözümü var mı? Lastik boyutlarıyla oynasak nasıl olur sence...?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.