Şimdi Ara

Tofaş Başta Olmak Üzere Türk Malıyla Alay Eden Türkler (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
236
Cevap
0
Favori
27.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skipper_forum

    Bugün seri üretimle üretilip satılan bir Türk Arabasının olmayışının en büyük sebebi TOFAŞ'tır KOÇ Holding'tir. Bu işi yapabilecek Türkiye'deki tek kuruluştur ama yapmamıştır, hem de yaptırmamıştır.
    Nasıl yaptırmamıştır, Doğan demek biraz da Koç demek. İmza olayında medyayla linç etmişlerdir. Devlet kurumlarında önlerine engel çekmişlerdir. Belki bizim bilmediğimiz ve bilemeyeceğimiz yolları da kullanmışlardır.

    Koç nasıl koç oldu? Siyonist abileri dedi ki Koçum sen bizim malımızı sat, köşe ol. Ama ülkene de kendi arabanı yaptırma. Sen de TV yap Buzdolabı yap takıl öyle dediler. Bizimkiler de onu yapıyor.

    Ama bugün desinler ki biz kendi arabamızı yapıyoruz. %100 TÜrk Malı. Hepsine sünger çekerim. Tüm millette çekecektir. Ben bayılıyor muyum elin Korelisinin arabasına ama adam yapmış kardeşim. Sen de yap. Yapamam demek şerefsizliktir. Bilmem kaç yıldır 2 tane fabrikan var mühendislerin ne işe yarıyor?
    KOÇ bu ülkeyi yeterince sevmiyorsun. Seni Koç yapan ülkeye yeterince hizmet etmiyorsun. Az yatırım çok kar diyorsun. Bizi kaybediyorsun.



    Koç moç diye ayırmaya gerek yok aslında hepsi parayı seviyor..

    Nasıl servetimi 3 e 5 e katlarım da kendi yaşamıma bakarım,banane milletten tasası bana mı düştü havasında değiller mi hepsi?
    _____________________________
    "Altın ne oluyor, can ne oluyor, inci, mercan da nedir bir sevgiye harcanmadıktan, bir sevgiliye feda edilmedikten sonra"




  • quote:

    Bütün imkânsızlıklara rağmen Cemal Gürsel, “Devrim”in Cumhuriyet Bayramına yetiştirilmesini ister. 26 Ekimde halk oylaması yapılacak, cumhurbaşkanlığına seçilecek ve ilk yerli otomobille gidecektir Hipodromdaki kutlamalara. “Cemal Aga” imkânsızı isteyen adamdan “imkânsızı gerçekleştiren” adama terfi edecektir böylece.

    Projeyi devletin zirvesindeki isim istemesine rağmen, yardımcısı ve bürokratlar muhaliftirler. Proje maliyeti pahalı bulunduğu için 900.000 TL'ye kadar düşürülür ödenek. Gerçek niyet projenin yapılmasına engel olmak. Nedenini anlayabilmek için muhalif bürokratların akıl hocalarının kim olduğuna bakmak gerekiyor. 1946 yılında kurulan IMF tarafından üyeliğe kabul edilmek için %116 oranında devalüasyon yapılır. Akabinde test amaçlı ihtiyaç olmamasına rağmen kredi talebinde bulunulur. Bu krediyle birlikte IMF yıllık denetimler için gelmeye başlar. Ekonomiyle ilgili konularda söz hakkını yavaş yavaş ele geçirir. Yatırımın pahalı bulunmasının ve bütçenin kısıtlanmasının sebebi milli ekonominin önünü kesmek.

    Marshall yardımı adı altında Amerikan Sanayine çoktan Pazar olmuştur ülke. Oysa 1923 İktisat Kongresi'nde, ekonomik egemenlik sağlanmadığı takdirde savaşla kazanılmış ulusal egemenliğin sürdürülmesinin imkânsızlığı anlaşılmış, savaş yıllarında çekilen güçlükler sebebiyle tayyare fabrikası kurulması hedeflenmiştir. Filmde, mühendisin uçak yapmak kim biz kim yaklaşımıyla traktör fabrikasına döndürdüler dediği tayyare fabrikasının kapatılması, Marshall yardımının diyetidir. Uçaklar Marshall planı çerçevesinde ABD'den alınacaktır.

    Devrim projesi çok gizli olarak başlatılıp yürütülmesine rağmen, basına sızdırılmasıyla birlikte, basının gücü ortaya çıkar. Yapılması planlanan otomobilin pahalı ve lüzumsuz olduğuna dair manşetler atılır sıklıkla. Amerikan arabalarının Türkiye'de montajlanmasının ne kadar “hayırlı” olduğuna dair haberler kabul görmektedir. Nitekim Türk arabası Devrimden 5 yıl sonra Türkiye'nin ilk yerli otomobili olarak bilinen Anadol, Ford-Koç Holding ortaklığı Otosan tarafından üretilerek pazara sürülür.

    23 Mühendis, iki “Devrim” arabasını, 130 gün gibi kısıtlı bir zamanda yapmayı başarır ama doğduğu gün, “ölü doğan” muamelesine tabi tutulmasına engel olamaz. Zamansızlık, projenin kader çizgisinin kırılması olur. Başından beri otomotiv sanayine muhalif olan basının hışmından kurtulamaz “Devrim”. 200 m. gidip bozulan araba olarak, tarihe kaydı düşülür.

    Bej renkli plakasında “Devrim” yazan o araba, Eskişehir TÜLOMSAŞ bahçesinde, özel bir müzede sergileniyor ve kaderine meydan okurcasına halen çalışıyor.

    Amerika ne verirse alacak ne yaparsa kabul edeceğiz diyerek iktidara gelen Adnan Menderes'in; istediklerini elde ettikten sonra Rusya'ya yakınlaşarak, mali bağımsızlık kazanma girişiminin, 27 Mayıs'a giden yolu açtığı malum. 27 Mayıs darbesine CIA'nın müdahil olduğu, CIA ajanlarının hatıratlarında deşifre edildi. Darbecilerle, ABD yetkilileri arasında darbeden hemen sonra yapılan 1 milyar dolarlık anlaşma oldukça manidar. Sözün özü masum değil hiçbirisi.

    Masum olan Türk malı araba yapabileceklerine yürekten inanarak gece gündüz çalışan, fazla mesai paralarını devletin parası devlette kalsın diyerek kabul etmeyen, ideallerinin peşinde koşan; koşarken zamanla, bürokrasiyle, muhaliflerle mücadele eden mühendisler.

    Şu kirli atmosferde o bir avuç mühendisin “başarı hikayesi” bizleri başarılı yapmaya yetmeyecek. Ama gözümüzden damlayacak iki damla gözyaşı kalbimizdeki pek çok yarayı dağlayacak.

    “Devrim Arabaları”nı seyredin. Köşe dönmeci ruhlar için bile bir avuç ibret var onda



    bundan sonra üretilen anadolda dahil hepsi patentli yada asıl karı bu ülkeye kalmayan yada bu tür hayaller kurmamamız için bizi uyutan araçlardır.


    malesef biz sorgulamadıkçada yada kumdan kafamızı çıkarıp etrafa bakmadıkça ne arabamız olur nede markamız .


    mesela bağimsiz olmak için pardus kullanın en azından burdan başlayabilirsiniz.


    http://www.pardus.org.tr/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 23 Mart 2010; 1:47:42 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    katılıyorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: ankay2

    Lisans ile üretilmiş; Fiat Regata kaportası makyajlanıp, Fiat 131 aksamı kullanılarak üretilen arabalardan mı bahsediyorsun arkadaşım? Arkadaşın dediği gibi tamamen Türkler tarafından tasarlanmış, üretilmiş araçlar üzerinden konuyu açsan eyvellah... Tartışalım...






    atalarımız , tofaş fiat'tan lisans alsın, regata'yı şahine döndürsün diye mi? kanlarını döktü... KOMİK OLMAYIN...
    arçelik'te almıyorum, bundan önceki bütün beyaz eşyalarım arçelikti, yıllık servis bakıma gelirdi, tek tek hepsine, şimdi bosch kullanıyorum...aynı para...taş gibi...hiç olmazsa cebimden para çıkmıyor , ülkemin zenginleri benim sırtımdan zengin olacağına, ELİN ALMANI İLE BERABERCE KAZANIYORUZ... O MAL SATIYOR, BEN DE MEMNUN BİR ŞEKİLDE KULLANIYORUM.

    ekleyebileceğim sadece +1 eline sağlık
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: alikum

    Sevgili Taner bey;
    sırf bu yorumunuzdan dolayı adana veya yakınlarına ilk düştüğümde sizi bulup yanaklarınızdan öpücem(e artık sende bana bi adana ısmarlarsın değilmi, bak gelirken fındık getiririm sana)

    herneyse şimdi sadece şunu düşünün. karşımıza birer adet 87 model golf, civic ve şahin alalım, birer adette 2000 model golf civic ve şahin alalım ve yaşanan gelişmeleri inceleyelim. 87 modelde neler varmış 2000 modelde neler. şunu görürsünüz, 2000 model golf civic 87 li amcaları yanında 5-6 gömlek üstünken 87 şahinle 2000 şahin arasında bir kaç küçük fark dışında temel olarak hiç fark yoktur. anlatmak istediğim budur.

    bu arada adana 1.5 olabilirmi


    Teşekkür ederim Sayın Ali Kum.

    Adana'ya gelmeniz yeterli, baştacısınız. En iyi kebapçı Havutlu'daki ELEM'de istediğiniz kadar kebap bana ait. Memleketime beni ziyarete geleni en iyi şekilde ağırlarım. Adana 2,5 bile olabilir, salata ezme tabi, bir de kuşbaşı çekerim 2 şiş.

    Sevgilerimle,

    Taner Göde


    Taner bey Adana ya bir kez gelmişliğim var 1994 yılı idi Büyüksaat Küçük saat ve Çetinkaya mağazasının oraları hatırlıyorum.köşede papağanı olan meşhur bir dönerci vardı döneri makinayla kesiyor vede meşhur bir ayranı orayı çok özledim açıkcası.

    insanların ten rengi çukulata ve toplu taşıma araçları hep 23 kişilikti, sıcak bir mekandı.

    bir daha yolum düşerse sizi bulurum.dönerci hala duruyordur umarım.
    _____________________________




  • baştaki arkadaş arçelik demiş tofaş demiş ar çelik beko ile aynı toşaf zaten fransız değilmi? yapımı felan? neyin davası bu bizim olmayan tarlanın mı kavgasını yapıyoruz?yeni araç çıkarsın alalım ama adam gibi kalite çıkarsın elimizde patlamasın bir aracın türkiyede tutması için en az renault clio kalitesinde olması lazım halk artık aç değil kalite istiyor.
    _____________________________
  • Senin olmayan mal'a nasıl türk denir ki?? sadece amelasyonunu yaptığın dışarıya para kazandırdığın tofaş-fiat-renault markaları için Türk malı denebilir mi?
    _____________________________
  • Şahin sayesinde yıllarca milletin sırtından zengin oldu birileri. Yıllarca aynı şeyi üretip kakaladılar. Artık utandılarda hirolik direksiyon ve elektirilli cam eklendi.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portiwashere

    Senin olmayan mal'a nasıl türk denir ki?? sadece amelasyonunu yaptığın dışarıya para kazandırdığın tofaş-fiat-renault markaları için Türk malı denebilir mi?





    Hocam amelasyon nedir yahu :)))) Koptum valla gülmekten :))

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth
    herşey eskidendi. şimdi o fabrikanın doblosu, fiorinosu, grande puntosu, lineası var. bunlar hakkında berbat, kullanılcak araç değil... gibi laf söyleyecek var mı? belki bi kaç kişisel kendimize göre beğendiremediğimiz şeyler olabilir ama genel olarak bu araçlar güzel hoş.
    bu zamanda kuş serisi almakda çinli araç almakla eş tutulabilir (şu anki çinli araçlar)

    var ben soyluyorum.
    gidin yeni doblonun surgulu kapisinin altinda milletin inip binerken basacagi ayak altina yapilan bisiklet fren telli acma kapama mekanizmasina bakin.
    dandik iste var mi otesi basbayaa dandik yaw :)
  • İşini adam gibi yapsın alay ettirmesin kendisiyle, mesela Ülker'le hiç alay eden varmı?
    Müşteri çoğunlukla memnuniyetine önem verir oda kaliteyle mümkün olur, Demekki kaliteli ürün üretmiyorlar.
    _____________________________
    El-Müstenidü bi Tevfikãti'r Rabbãniyye Meliki'd Devlet-il-Osmãniyye.

    Vatansızlara İnat, Vatan Sağolsun...
  • Yaşım gereği bir çok şeyi daha yeni öğrendim fakat şöylede bişey var;gel gelelim herşeyide duygusal boyuta taşımamak gerekir.
    Madem o kadar iyidi şimdi nerede?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thekurufasulye -- 23 Mart 2010; 17:28:07 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    İşini adam gibi yapsın alay ettirmesin kendisiyle, mesela Ülker'le hiç alay eden varmı?



    var..gidin bakın bütün ürünleri başka markalardan taklit..metro-mars, albeni-twix, link-tang, crançi-crunch, cocostar-bounty, rodeo-snickers, haylayf- highlife, cheese-çizi, kremini-ofita, kitty milk-kinder, mavi yeşil-etiform...daha uzarrrr gider
    _____________________________
    Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necmi42

    iyide bu millet daha ne yapsın.30 sene boyunca bu araçları aldık.hatta bir zamanlar parayı peşin yatırıp 3 ay sıra bekledik.80 li yıllardaki ülkemize gelmeyen araçların kalitesine,donanamına birde o yıllarda üretilen tofaşa,renoya bakın.peki tafoş,reno ne yaptı.daha 3 sene öncesine kadar renoların kapı kolları bile değişmedi.kalorifer sorununu 30 senede çözmediler.sıfır reno alıp sanayide kalorifer taktıranları bilirim.artık dünya kocaman bir pazar.araçta kriterler belli.fiyatı,kalitesi,parçası,donanımı vs.bunları yakalayaman yok olur.bizde isteriz kendi ülkemizin aracına binmeyi.hatta üçü beşide aramayız.ama artık seçenek çok fazla ve insanlar güvenlik,az yakıt vs.vs. istiyor.ve devleti yönetenlerin kaç tanesi ister özel olsun , ister makam aracı olsun böyle arabalar alıp örnek oluyor.istemesekte , üzülsekte dünyanın büyük bir pazar olduğunu kabul etmek zorundayız.kalite ve fiyat kriterini yakalayamayan her şey yok olur.


    budur koça kapak olsun
    onun bunun taşeronluğu ile buraya kadar sağ tarafta dikiz yan aynası yoktu, paspas o da ne?
    teypmiş, antenmiş daha neler üstüne birde aylarca sıra beklersin zamanında doğan sl için 9ay sıra beklemişti babam
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    İşini adam gibi yapsın alay ettirmesin kendisiyle, mesela Ülker'le hiç alay eden varmı?



    var..gidin bakın bütün ürünleri başka markalardan taklit..metro-mars, albeni-twix, link-tang, crançi-crunch, cocostar-bounty, rodeo-snickers, haylayf- highlife, cheese-çizi, kremini-ofita, kitty milk-kinder, mavi yeşil-etiform...daha uzarrrr gider



    sayın Alikum duygularıma tercuman olmaktasınız bilesiniz
    _____________________________
  • 96 da kartal almıştık çok severdim
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    İşini adam gibi yapsın alay ettirmesin kendisiyle, mesela Ülker'le hiç alay eden varmı?



    var..gidin bakın bütün ürünleri başka markalardan taklit..metro-mars, albeni-twix, link-tang, crançi-crunch, cocostar-bounty, rodeo-snickers, haylayf- highlife, cheese-çizi, kremini-ofita, kitty milk-kinder, mavi yeşil-etiform...daha uzarrrr gider



    sayın Alikum duygularıma tercuman olmaktasınız bilesiniz



    eyvallah kardeş
    _____________________________
    Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^miHARBİ^^

    Biz bi bayrak için ne kanlar dökerek bu ülkeyi elde ettik.Zaman geldi,sanayimiz ülkenin en azami şartlarına göre gelişti ve kendi ürünlerimizi kendi çapımızda üretmeye,geliştirmeye satmaya başladık.Tofaş kuruldu,arçelik vs.vs.Yani türk malı diye tabir ettiğimiz herşey hayatımızda büyük yer kaplamaya başladı.

    Yollarda tofaşlar halkın büyük beğenisini topladı ve satış rekorları kırdı.Evimizdeki buzdolabı arçelik oldu,yan komşumuzunkide,akrabamızınkide.

    Türküm,doğruyum çalışkanım,türk malı almam anlayışı çoğaldıkça çoğaldı.Ama gün geldi,türkiye kendi ülkesinin vatandaşının alay konusu olmaya başladı.Ulen tofaşa binilirmi,arçelik alınırmı,ülker yenilirmi diyen insanlar çoğaldıkça çoğaldı.Peki bu görüş nerelere vardı,Ülkemiz yavaş yavaş yabancılaşmaya başladı.Avrupa arabaya binmek ,avrupa televizyon satın almak,yeni moda oldu.

    Yanlış anlaşılmasın,bu ülkede özgürlük var,herkes istediğini alır ama bi ülkenin vatandaşının kendi sanayisiyle,kendi ürünüyle alay etmesi benim çok canımı sıkmaya başladı.

    Forumda tofaş başta olmak üzere her yerde bu seviyesiz topiclerde tofaş vs. ürünler yerden yere vuruluyor.

    Bu ülkenin sınırları içinde kendi malıyla alay eden herkese burdan kocaman bi




    Salt bu topraklarda üretilmiş her şeyi kucaklamamız mı gerekiyor ?

    70 li yıllarda Aydemir AKBAŞ, Bülent POYRAZOĞLU, Bülent KAYABAŞ gibi ünlü SANATÇIlarımızın çevirdiği müstesna filmler de yerli malıdır. Acaba onlarla dalga geçenleri de kınıyor musunuz ?

    Zira ben geçiyorum.

    Selamlar
    _____________________________




  • Sağ aynaya fazla takmayın bence. O dönemlerde Mercedes'in bile baz donamında sağ ayna yoktu. Camlar manual, kapılar merkezi değildi. Tabi bu yorumumdan dolayı sanmayın ki Tofaş ile Mercedes'i kıyaslıyorum. Yani o dönemler de normaldi bazı şeyler. Hidrolik direksiyon mesela, 90'lı yıllar da MERCEDES ve BMW harici çığu arabaya yeni yeni gelmeye başladı. Tofaş 94 yılında tanıştırdı hidrolik direksiyonu Doğan ile. Hatta onu bagaja Doğan SLXHD diye alfabe olarak değil de arka cama "hidrolik direksiyon" şeklinde yazı olarak yapıştırdı.
    Valla ben dalga geçmiyorum kuşlarla, 12'ler ile, 9'lar ile. Dalga geçene bir şey diyemem. Sadece şunu derim. Bir gün inşallah Doğan ya da Hacı Murat tekerine muhtaç duruma gelmez. Hayat bu her gün işsiz kalma tehlikesi kapıda. Kriz kapıda zaten hiç gitmedi. Maaş vermemek için krizi bahane eden saygın beyefendiler mevcut. Hal böyle olunca yüklen karta yap borcu. Geçen yıl 9 ay maaş alamadım. Şükür ki evli değilim, kira vs. derdim yok fazla yanmadı canım ama 9 ay maaş alamadım. Sonuç Eylül ayında istifa edilip mahkemeye verildi.
    Yani dyeceğim şu ki ülke olarak fakiriz. Araba almak çok basit. Çek krediyi al en kral arabayı. Ama evli barklı çoluk çocuk sahibi olup da bir de benim gibi 9 ay maaş alamayıp kart borcu batağına saplanıp, o krediyi ödeyemeyip arabayı kaybeden 131'in tekerine muhtaç kalır. Çok şükür ben öyle bir batağa saplanmadım.

    Not: 2005 Symbol arabamı sıfır aldımve kalorifer için sanayiye gitmedim. Fırın gibi ısınıyor içerisi.

    KOÇ ve SABANCI'ya gelince. İkisini de takdir ederim. Adamlar yapmışlar etmişler. Kafayı çalıştırıp onları eleştirip yüklenen forum ahalisi de çıkıp yapsın onların yaptıklarını. İçinizde mutlaka KOÇ ve SABANCI ÜNİVERSİTESİ'ne giden vardır. Veya lisesine çocuğunu yollayan vardır. Çıkıpta burada bu adamlara Kuşları üretti, böcekleri sattı diye yüklenmenin anlamı yok. Zaten şu an daha kuşlar satılmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 23 Mart 2010; 22:22:40 >
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    İşini adam gibi yapsın alay ettirmesin kendisiyle, mesela Ülker'le hiç alay eden varmı?



    var..gidin bakın bütün ürünleri başka markalardan taklit..metro-mars, albeni-twix, link-tang, crançi-crunch, cocostar-bounty, rodeo-snickers, haylayf- highlife, cheese-çizi, kremini-ofita, kitty milk-kinder, mavi yeşil-etiform...daha uzarrrr gider




    Aslında haklısınız, ben kalite manasında söylemiştim, o yönden hiç bakmadım olaya, ne bileyim hani ürünleri yenilir yutulur cinsten ya o bakımdan yani.
    _____________________________
    El-Müstenidü bi Tevfikãti'r Rabbãniyye Meliki'd Devlet-il-Osmãniyye.

    Vatansızlara İnat, Vatan Sağolsun...




  • 80 li yılların araçlarından bahsediyosunuz. Peki 80 li yıllarda üretilen ve ülkemize getirilmeyen araçlarda ne gibi donanımlar var? Mercedes, BMW den bahsetmeyin onlar zaten o yıllarda da Türkiyeye geliyorsu ama çok pahalı olduğu için pek satılmadılar. Tofaş ve Renault o yılların standartlarına ve milletin alım gücüne göre araç üretip sattılar. o araçlarda ABS ESP falan mı bekliyordunuz?

    Edit: Türkiyenin şu anda en büyük ihracat kalemi otomotiv. (binek araç, kamyon otobüs yedek parça vs) Bu iki firma olmasaydı o rakamları rüyamızda görürdük biraz da o açıdan bakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkvan -- 24 Mart 2010; 8:55:10 >
    _____________________________
    MG HS luxury
    Bravo 1.6 Emotion
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.