Şimdi Ara

FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) (50. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.397
Cevap
11
Favori
107.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    denemedim ama bi halta yarayacağını sanmam. camiadan gerekli ilgiyi göremedi. savaş simi istiyorsanız dcs world tavsiye ederim
    arkadaşlar pilotluğa merak duyuyorum küçüklüğümden beri. ve bu merakımı bir nebzede olsa flight simulator x ile yatıştırmak için oyunu aldım. FAKAT OYUN ORJİNAL Mİ DEĞİL Mİ BİLMİYORUM. BÜYÜK İHTİMAL DEĞİL.

    Bugün İzmirden, İstanbul Atatürk'e gitmek için kalktım. autopilota alıp heading ile Localizer doğrultusuna geldim. irtifa, hız, pisti kesme açısını ayarlama, nav ayarları hepsini düzgün yaptığıma eminim. piste yaklaştıkça vor loc ile ils frekanslarını aldım. uçak yönelmeye başladı. flaps 5(boeing olduğu için),speedbrake arm, derken hızımı kestim ve 3000 ft'e düştüm. hızım 200 knot civarında. mor deltoidler harekete geçince Vor Loc'tan APP(approach)'ye geçtim. 5-10 saniye sonra ALTITUDE HOLD'ü kapattım.

    SİZE SORUM ŞU: tam bu anda uçağın yavaş yavaş inmesi gerekirken, benim uçak direk inişe geçiyor yani GLIDE SLOP IŞIĞI YANMIŞ DURUMDAYKEN HER ŞEY NORMAL ve DÜZGÜN YAPILMIŞ İKEN, ALT HOLD'ü KAPATINCA 20-30 SANİYE SONRA UÇAK ÇAKILIYOR. Videolarda düzgün olarak inerken bende sürekli böyle oluyor.

    Sorun neden kaynaklanıyo olabilir arkadaşlar ??? Sağolun :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt.ccn

    arkadaşlar pilotluğa merak duyuyorum küçüklüğümden beri. ve bu merakımı bir nebzede olsa flight simulator x ile yatıştırmak için oyunu aldım. FAKAT OYUN ORJİNAL Mİ DEĞİL Mİ BİLMİYORUM. BÜYÜK İHTİMAL DEĞİL.

    Bugün İzmirden, İstanbul Atatürk'e gitmek için kalktım. autopilota alıp heading ile Localizer doğrultusuna geldim. irtifa, hız, pisti kesme açısını ayarlama, nav ayarları hepsini düzgün yaptığıma eminim. piste yaklaştıkça vor loc ile ils frekanslarını aldım. uçak yönelmeye başladı. flaps 5(boeing olduğu için),speedbrake arm, derken hızımı kestim ve 3000 ft'e düştüm. hızım 200 knot civarında. mor deltoidler harekete geçince Vor Loc'tan APP(approach)'ye geçtim. 5-10 saniye sonra ALTITUDE HOLD'ü kapattım.

    SİZE SORUM ŞU: tam bu anda uçağın yavaş yavaş inmesi gerekirken, benim uçak direk inişe geçiyor yani GLIDE SLOP IŞIĞI YANMIŞ DURUMDAYKEN HER ŞEY NORMAL ve DÜZGÜN YAPILMIŞ İKEN, ALT HOLD'ü KAPATINCA 20-30 SANİYE SONRA UÇAK ÇAKILIYOR. Videolarda düzgün olarak inerken bende sürekli böyle oluyor.

    Sorun neden kaynaklanıyo olabilir arkadaşlar ??? Sağolun :)

    Alıntıları Göster
    default 737 mi? pmdg 737 kullanmanı tavsiye ederim. alt hld kapatmana gerek yok. app yaptığında glide slope doğrultusunda inmen lazım




  • mrt.ccn M kullanıcısına yanıt
    glide slope açısını yakalayamamışsın. alt tuşunu sen kapama uçak ils alçalmaya başladıgında kendisi kapanır otomatik. o noktadan sona yapacagın hızı kontrolü ve flap açmak.
  • arkadaşlar öncelikle sağolun çok teşekkürler.
    pmdg düşündüğüm bir şeydi ama internetten alışveriş olunca malum aile devreye giriyo :)

    Az önce dediğiniz şeyi yaptım ve gerçekten güzel bi iniş oldu. hepiniz sağolun. yalana dolana gerek yok. ben alt holdu kendim kapatıyodum açıkçası demek ki hata yapıyormuşum.

    bir kaç sorum daha olacak. kusura bakmayın.
    1) nav açıkken ils sinyallerini almaya, uçak ne zaman başlar?
    2)map'ten piste yaklaştıkça(uçuşa girmeden, ayarları yaparken) pistin yanında bir tane yükseklik değeri var-mesela bursa 1536M,uludağ 3320M- bunlar nedir. sanırım inişte önemli bi nokta.
    3)biraz genel bi soru olabilir ama, pisti en iyi doğrultuda nasıl kesebilirim ? açıyı en iyi nasıl verebilirim.

    Sağolun tekrar arkadaşlar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt.ccn

    arkadaşlar öncelikle sağolun çok teşekkürler.
    pmdg düşündüğüm bir şeydi ama internetten alışveriş olunca malum aile devreye giriyo :)

    Az önce dediğiniz şeyi yaptım ve gerçekten güzel bi iniş oldu. hepiniz sağolun. yalana dolana gerek yok. ben alt holdu kendim kapatıyodum açıkçası demek ki hata yapıyormuşum.

    bir kaç sorum daha olacak. kusura bakmayın.
    1) nav açıkken ils sinyallerini almaya, uçak ne zaman başlar?
    2)map'ten piste yaklaştıkça(uçuşa girmeden, ayarları yaparken) pistin yanında bir tane yükseklik değeri var-mesela bursa 1536M,uludağ 3320M- bunlar nedir. sanırım inişte önemli bi nokta.
    3)biraz genel bi soru olabilir ama, pisti en iyi doğrultuda nasıl kesebilirim ? açıyı en iyi nasıl verebilirim.

    Sağolun tekrar arkadaşlar :)
    Arkadaşlar benim iki sorunum var

    1.si sadece manuel inebiliyorum ILS ile iniş bir türlü olmuyor değerleri girmeme rağmen uçak kafasına göre manevra alıyor

    2.si sadece Missions kısmını yapabiliyorum çünkü orada sürekli kule ile irtibat halindeyim yapmam gereken herşeyi söylüyorlar hızıydı irtifasıydı vs. Ama Free flight'da bir türlü beceremedim. ATC menüsünü açıyorum ama o da olmuyor ve zırt pırt ekrana çıkıyor onunla uğraşayım derken diğer şeyler mahvoluyor


    Bu iki sorunu nasıl çözebilirim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Arkadaşlar benim iki sorunum var

    1.si sadece manuel inebiliyorum ILS ile iniş bir türlü olmuyor değerleri girmeme rağmen uçak kafasına göre manevra alıyor

    2.si sadece Missions kısmını yapabiliyorum çünkü orada sürekli kule ile irtibat halindeyim yapmam gereken herşeyi söylüyorlar hızıydı irtifasıydı vs. Ama Free flight'da bir türlü beceremedim. ATC menüsünü açıyorum ama o da olmuyor ve zırt pırt ekrana çıkıyor onunla uğraşayım derken diğer şeyler mahvoluyor


    Bu iki sorunu nasıl çözebilirim?

    hocam uçak ils'i yakalaması için pist yuksekliği ile aranda max 2800-3000 ft yukseklik olsun. ayrıca default uçak vakit kaybı emin olun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt.ccn

    arkadaşlar öncelikle sağolun çok teşekkürler.
    pmdg düşündüğüm bir şeydi ama internetten alışveriş olunca malum aile devreye giriyo :)

    Az önce dediğiniz şeyi yaptım ve gerçekten güzel bi iniş oldu. hepiniz sağolun. yalana dolana gerek yok. ben alt holdu kendim kapatıyodum açıkçası demek ki hata yapıyormuşum.

    bir kaç sorum daha olacak. kusura bakmayın.
    1) nav açıkken ils sinyallerini almaya, uçak ne zaman başlar?
    2)map'ten piste yaklaştıkça(uçuşa girmeden, ayarları yaparken) pistin yanında bir tane yükseklik değeri var-mesela bursa 1536M,uludağ 3320M- bunlar nedir. sanırım inişte önemli bi nokta.
    3)biraz genel bi soru olabilir ama, pisti en iyi doğrultuda nasıl kesebilirim ? açıyı en iyi nasıl verebilirim.

    Sağolun tekrar arkadaşlar :)

    hocam 12mil kala pisti karşılamış olun. daha sonra piste 5-6mil kala uçak ils e kitlenir. app tuşuna bastığınızı varsayıyorum. yaklaşmalardaki yükseltilere dikkat etmeniz gerekir. eger ineceğiniz pistin yaklaşma chartlarına bakarsanız. uygulamanız gereken prosödürleri anlarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi testing -- 20 Ağustos 2013; 5:21:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: testing

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrt.ccn

    arkadaşlar öncelikle sağolun çok teşekkürler.
    pmdg düşündüğüm bir şeydi ama internetten alışveriş olunca malum aile devreye giriyo :)

    Az önce dediğiniz şeyi yaptım ve gerçekten güzel bi iniş oldu. hepiniz sağolun. yalana dolana gerek yok. ben alt holdu kendim kapatıyodum açıkçası demek ki hata yapıyormuşum.

    bir kaç sorum daha olacak. kusura bakmayın.
    1) nav açıkken ils sinyallerini almaya, uçak ne zaman başlar?
    2)map'ten piste yaklaştıkça(uçuşa girmeden, ayarları yaparken) pistin yanında bir tane yükseklik değeri var-mesela bursa 1536M,uludağ 3320M- bunlar nedir. sanırım inişte önemli bi nokta.
    3)biraz genel bi soru olabilir ama, pisti en iyi doğrultuda nasıl kesebilirim ? açıyı en iyi nasıl verebilirim.

    Sağolun tekrar arkadaşlar :)

    hocam 12mil kala pisti karşılamış olun. daha sonra piste 5-6mil kala uçak ils e kitlenir. app tuşuna bastığınızı varsayıyorum. yaklaşmalardaki yükseltilere dikkat etmeniz gerekir. eger ineceğiniz pistin yaklaşma chartlarına bakarsanız. uygulamanız gereken prosödürleri anlarsınız.

    Alıntıları Göster
    pist yüksekliği ve uzuluğunu pmdg ngx için, kabin basıncı ayarlamada (iniş yüksekliği ve max irtifa overhead panele girilerek) ve HUD'dan iniş anında pistin görüntüsünü oluşturmada kullanıyorum




  • testing kullanıcısına yanıt
    hocam chartlarla ilgili güzel bi anlatım buldum onu okuyup anlamaya çalışıyorum :) pmdg i de kullanmaya başlıcam büyük ihtimal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: testing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Arkadaşlar benim iki sorunum var

    1.si sadece manuel inebiliyorum ILS ile iniş bir türlü olmuyor değerleri girmeme rağmen uçak kafasına göre manevra alıyor

    2.si sadece Missions kısmını yapabiliyorum çünkü orada sürekli kule ile irtibat halindeyim yapmam gereken herşeyi söylüyorlar hızıydı irtifasıydı vs. Ama Free flight'da bir türlü beceremedim. ATC menüsünü açıyorum ama o da olmuyor ve zırt pırt ekrana çıkıyor onunla uğraşayım derken diğer şeyler mahvoluyor


    Bu iki sorunu nasıl çözebilirim?

    hocam uçak ils'i yakalaması için pist yuksekliği ile aranda max 2800-3000 ft yukseklik olsun. ayrıca default uçak vakit kaybı emin olun.

    Evet bence de ama diğer uçaklar nasıl temin ediliyor bilmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Felina.

    quote:

    Orijinalden alıntı: testing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Arkadaşlar benim iki sorunum var

    1.si sadece manuel inebiliyorum ILS ile iniş bir türlü olmuyor değerleri girmeme rağmen uçak kafasına göre manevra alıyor

    2.si sadece Missions kısmını yapabiliyorum çünkü orada sürekli kule ile irtibat halindeyim yapmam gereken herşeyi söylüyorlar hızıydı irtifasıydı vs. Ama Free flight'da bir türlü beceremedim. ATC menüsünü açıyorum ama o da olmuyor ve zırt pırt ekrana çıkıyor onunla uğraşayım derken diğer şeyler mahvoluyor


    Bu iki sorunu nasıl çözebilirim?

    hocam uçak ils'i yakalaması için pist yuksekliği ile aranda max 2800-3000 ft yukseklik olsun. ayrıca default uçak vakit kaybı emin olun.

    Evet bence de ama diğer uçaklar nasıl temin ediliyor bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    Peki işe farklı bir açıdan yaklaşmak istersek;
    Bu oyunun klavye ve mouse ile ne kadar zor oynanacağını biliyoruz.
    Acaba kendi konsolumuzu yapamaz mıyız?
    Mesela yükseklik, hız ve V/S ayarını yapacağımız 3 lü bir potansiyometre grubu yapamaz mıyız?
    Birkaç switch ile overhead paneli yapımı vb. gibi.
    Bu gibi şeylere nasıl ve nereden başlamamız gerekli ve nereden bununla ilgili birgi toplayabiliriz.
    İlla ki aramızda bununla uğraşmış ve kendi simülatörünü yapmış arkadaşlarımız vardır. Bilgi paylaşımında bulunup fotoğraf eklerler se ne kadar iyi olur anlatamam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktassa

    Peki işe farklı bir açıdan yaklaşmak istersek;
    Bu oyunun klavye ve mouse ile ne kadar zor oynanacağını biliyoruz.
    Acaba kendi konsolumuzu yapamaz mıyız?
    Mesela yükseklik, hız ve V/S ayarını yapacağımız 3 lü bir potansiyometre grubu yapamaz mıyız?
    Birkaç switch ile overhead paneli yapımı vb. gibi.
    Bu gibi şeylere nasıl ve nereden başlamamız gerekli ve nereden bununla ilgili birgi toplayabiliriz.
    İlla ki aramızda bununla uğraşmış ve kendi simülatörünü yapmış arkadaşlarımız vardır. Bilgi paylaşımında bulunup fotoğraf eklerler se ne kadar iyi olur anlatamam.

    Alıntıları Göster
    mesela fmc i android üzerinde kullanabilirsin. http://www.youtube.com/watch?v=lHzj_NYhOtc




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktassa

    Peki işe farklı bir açıdan yaklaşmak istersek;
    Bu oyunun klavye ve mouse ile ne kadar zor oynanacağını biliyoruz.
    Acaba kendi konsolumuzu yapamaz mıyız?
    Mesela yükseklik, hız ve V/S ayarını yapacağımız 3 lü bir potansiyometre grubu yapamaz mıyız?
    Birkaç switch ile overhead paneli yapımı vb. gibi.
    Bu gibi şeylere nasıl ve nereden başlamamız gerekli ve nereden bununla ilgili birgi toplayabiliriz.
    İlla ki aramızda bununla uğraşmış ve kendi simülatörünü yapmış arkadaşlarımız vardır. Bilgi paylaşımında bulunup fotoğraf eklerler se ne kadar iyi olur anlatamam.

    Alıntıları Göster
    google da ve youtube da home simulator diye aratırsanız gayet fazla kaynak bulabilirsiniz.

    http://forum.avsim.net/forum/110-home-cockpit-builders/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    google da ve youtube da home simulator diye aratırsanız gayet fazla kaynak bulabilirsiniz.

    http://forum.avsim.net/forum/110-home-cockpit-builders/

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar elinde THY'nin uçağı olan var mı? Ya da Anadolu Jet, Pegasus falan. avsim.net'i baştan sona taradım ama bulamadım hiçbirşey




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Felina.

    Arkadaşlar elinde THY'nin uçağı olan var mı? Ya da Anadolu Jet, Pegasus falan. avsim.net'i baştan sona taradım ama bulamadım hiçbirşey

    Alıntıları Göster
    pmdg 737-800 ngx için var özelden hallederiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    En son çıkan Flight Simulator X. Fakat imzandaki sistem bunun için biraz zayıf kalır. O nedenle FS 2004 e yönelmeni öneririm.
    Joystick konusuna gelince, kesinlikle şart değil. Eğer bütçen elvermiyorsa klavye de işini görür.
    Ama bir çok şeyi klavye ile yapamazsın. En basitinden görerek iniş yapamazsın.
    Joystick olarak da Logitech ya da Saitek markalarına bakmanı öneririm.

    Alıntıları Göster
    arkadasalar fsk demoda benım sorunum istanbul airporttan kalktıgımda ıstanbulun gorunmemesı yanı bınalar evler vs seylerın gokkusagu gıbı gosukmesı neden oluyor ben daha yenım lutfen acıl yardım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gado01

    arkadasalar fsk demoda benım sorunum istanbul airporttan kalktıgımda ıstanbulun gorunmemesı yanı bınalar evler vs seylerın gokkusagu gıbı gosukmesı neden oluyor ben daha yenım lutfen acıl yardım

    Alıntıları Göster
    ayarlar kısmından scenery density ve complexity kısımlarını açarak dene
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    ayarlar kısmından scenery density ve complexity kısımlarını açarak dene

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar FSX için ücretsiz bildiğiniz uçak var mı? Mesela default olarak gelen bombardier crj700 ün tüm ayarlamalarının çalışan versiyonu gibi. defaultda en basitinden fmc bile yok. birçok düğme çalışmıyor. görüntü olsun diye koyulmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    Arkadaşlar FSX için ücretsiz bildiğiniz uçak var mı? Mesela default olarak gelen bombardier crj700 ün tüm ayarlamalarının çalışan versiyonu gibi. defaultda en basitinden fmc bile yok. birçok düğme çalışmıyor. görüntü olsun diye koyulmuş.

    Alıntıları Göster
    Fsx'te ifly 737-800 kullanıyorum fakat şöyle bir sorunum var hiçbir şekilde uçağın tüm sistemleri kapalı bir şekilde oyuna başlayamıyorum.Yani Apu dahil neredeyse herşey açık olarak açılıyor.havaalanı gata parkingi seçmeme rağmen yine aynı,bu konuda bilgisi olan çözebilen varsa yardım ederse sevinirim kaç gündür uğraşıyorum :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alperen02

    Fsx'te ifly 737-800 kullanıyorum fakat şöyle bir sorunum var hiçbir şekilde uçağın tüm sistemleri kapalı bir şekilde oyuna başlayamıyorum.Yani Apu dahil neredeyse herşey açık olarak açılıyor.havaalanı gata parkingi seçmeme rağmen yine aynı,bu konuda bilgisi olan çözebilen varsa yardım ederse sevinirim kaç gündür uğraşıyorum :(

    Alıntıları Göster
    Özelden mesaj attım, burdan da yazayım;

    İfly'ın kendi ayarlarında cold&dark diye bir seçenek olması lazım
    o ayar yapıldıktan sonra istediğin şekilde başlar.

    İ-fly'ı fs2004'de kullanıyordum önceden, orada o şekildeydi, fsx'de de farklı değildir.




  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.