Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (383. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.464.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 381382383384385
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın le saux,

    aracınız Drive mı? güncelleme sonrası performans ile ilgili bir fark hissettiniz mi? Ben Drive Powershift kullanıyorum ve güncelleme öncesine göre hissedilir bir fark var. Bu arada araç 06/2012 trafiğe çıkışlı arada şanzıman güncellemesi de varmış o da yapılmış, belki fark bundan kaynaklanıyor olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hguresci -- 28 Nisan 2013; 21:22:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemmmmmm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemmmmmm

    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

    Bir konuya daha açıklık getirebilir misiniz?

    "Hill Start Assist" (Yokuş kalkış destek sistemi) sadece powershift vitesli olanlarda mı var?, (böyle bir şey duydum ama inanmakta güçlük çekiyorum)

    Bu fonksiyonun standart olması lazım değil mi? Düz vites araçlarda daha gerekli bir özellik bence.



    Elektronik el freni o işi görüyor zaten.. Sorun yok..


    Amacım, bir tartışma yaratmak değil. Ancak, yokuş kalkış destek sisteminden bahsederken elektronik el freninin elle kullanılmasından bahsetmiyorum. Kaldı ki, yokuş yukarı iki ileri bir geri giden yavaş bir trafikte her defasında el freninin elle aktif hale getirilmesi açıkçası bana göre çok pratik bir çözüm değil. Bir de el freni düğmesinin konsolun solunda ve ilerde, ve yalnızca öne eğilerek ve sol elle ulaşılabildiği düşünülürse, bu sık kullanılabilecek bir çözüm olmaktan çıkıyor.

    Kıyas yapmak pek doğru değil ama Passat'larda bu özelliğin standart olduğunu biliyorum. Volvo bayileri de lafı geveleyip, açık bir cevap vermek yerine alternatif yöntemlerden bahsediyorlar.

    Aslında sorum çok basit, Volvo S60 ile birlikte "Yokuş kalkış destek sistemi (Hill Start Assist ya da AutoHold, ya da Hill Holder) edinebilmek için tek çözüm Powershift şanzıman almak mıdır?

    Teşekkür ederim.

    Evet s6o manuel şanzumanda hillholder yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • T4 motorlu s60'larda şanzımana sport modu yüklenemiyor mu? Yükleniyorsa sürüş dinamiğine etkisini merak ediyorum. Bu özellik sadece Drive-E stop probleminin çözümü kapsamında araçlara yüklenmekte sanırım. İstersek T4'lere yükletebiliyormuyuz?

    Benim araçta eksikliğini hissettiğim özelliklerden biri bu. Çünkü Powershift sport kullanıma göre değil ekonomiye göre programlanmış bir şanzıman, aracı mümkün olduğunca ekonomik tutmaya çalışıyor. Böyle olunca maksimum hp ve tork aralığında kullanmak için manuele almaktan başka çare yok. Başka bir markanın şanzımanı sport moduna alınca gaza basmadan bile deviri 4000-5000'e çekmesi apayrı bir his veriyor. T4 motor bu potansiyele sahip, fakat şanzıman en ufak tereddütünüzü sezerse hiç affetmiyor aracı frenliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • T4'e de sport mod istiyoruz
    Hatta mumkunse yeni yazilim guncellemesi tam olarak ne gibi degisiklikler gerceklestiriyor onu da bilebilsek cok iyi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sizin şanzımanda vites kolunu manuel konuma getirdiğinizde ekranda "S" işareti çıkmıyor mu? (+ - yapmadığınız ve kadran ekranında "S" işaretini gördüğünüzde araç Sport moddadır zaten)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Sayın le saux,

    aracınız Drive mı? güncelleme sonrası performans ile ilgili bir fark hissettiniz mi? Ben Drive Powershift kullanıyorum ve güncelleme öncesine göre hissedilir bir fark var. Bu arada araç 06/2012 trafiğe çıkışlı arada şanzıman güncellemesi de varmış o da yapılmış, belki fark bundan kaynaklanıyor olabilir.

    Sayın Hguresci,

    Aracım Drive.

    Start/stop ve titreme olayına takıldığım için performansa ayrıca dikkat etmedim ama gariptir, 2 gündür araç gözle görülür daha az yakıyor (Psikolojik diyicem ama gözle görünür) . Şehiriçi (%50si TEM den) kullandım, henüz şehir dışı çıkmadım ve tüketim 6.4 şu anda... Normalde 7.3lerde olan tüketim, tahminime göre 6.8-6.9 da kalacak gibi görünüyor. Start-stop un randımanlı çalışmaıs ile alakalı olabilir diye düşünüyorum.

    Bir de güzel bir şehirlerarası yaparsam, göstergelerdeki veriler çok mutlu edecek beni :)



    Performansa ayrıca dikkat eder yazarım onu da....

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Sayın le saux,

    aracınız Drive mı? güncelleme sonrası performans ile ilgili bir fark hissettiniz mi? Ben Drive Powershift kullanıyorum ve güncelleme öncesine göre hissedilir bir fark var. Bu arada araç 06/2012 trafiğe çıkışlı arada şanzıman güncellemesi de varmış o da yapılmış, belki fark bundan kaynaklanıyor olabilir.

    Sayın Hguresci,

    Aracım Drive.

    Start/stop ve titreme olayına takıldığım için performansa ayrıca dikkat etmedim ama gariptir, 2 gündür araç gözle görülür daha az yakıyor (Psikolojik diyicem ama gözle görünür) . Şehiriçi (%50si TEM den) kullandım, henüz şehir dışı çıkmadım ve tüketim 6.4 şu anda... Normalde 7.3lerde olan tüketim, tahminime göre 6.8-6.9 da kalacak gibi görünüyor. Start-stop un randımanlı çalışmaıs ile alakalı olabilir diye düşünüyorum.

    Bir de güzel bir şehirlerarası yaparsam, göstergelerdeki veriler çok mutlu edecek beni :)



    Performansa ayrıca dikkat eder yazarım onu da....

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Arkadaşlar sizin şanzımanda vites kolunu manuel konuma getirdiğinizde ekranda "S" işareti çıkmıyor mu? (+ - yapmadığınız ve kadran ekranında "S" işaretini gördüğünüzde araç Sport moddadır zaten)

    Sn. hguresci,

    Hayır ekranda S işareti çıkmıyor, M işareti çıkıyor sadece (o anki vitese göre M1-M2-M3 şeklinde).

    Saygılar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razi5000

    quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Arkadaşlar sizin şanzımanda vites kolunu manuel konuma getirdiğinizde ekranda "S" işareti çıkmıyor mu? (+ - yapmadığınız ve kadran ekranında "S" işaretini gördüğünüzde araç Sport moddadır zaten)

    Sn. hguresci,

    Hayır ekranda S işareti çıkmıyor, M işareti çıkıyor sadece (o anki vitese göre M1-M2-M3 şeklinde).

    Saygılar..

    :) demek ki 1.6 dizel için ayrı bir uygulama yapmışlar. Ama ihtiyacı olduğu kesin. artık şehir içinde neredeyse %50 "S" modda kullanıyorum, yakıt biraz artıyor ama aracın gidişi değişiyor resmen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: le saux

    quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Sayın le saux,

    aracınız Drive mı? güncelleme sonrası performans ile ilgili bir fark hissettiniz mi? Ben Drive Powershift kullanıyorum ve güncelleme öncesine göre hissedilir bir fark var. Bu arada araç 06/2012 trafiğe çıkışlı arada şanzıman güncellemesi de varmış o da yapılmış, belki fark bundan kaynaklanıyor olabilir.

    Sayın Hguresci,

    Aracım Drive.

    Start/stop ve titreme olayına takıldığım için performansa ayrıca dikkat etmedim ama gariptir, 2 gündür araç gözle görülür daha az yakıyor (Psikolojik diyicem ama gözle görünür) . Şehiriçi (%50si TEM den) kullandım, henüz şehir dışı çıkmadım ve tüketim 6.4 şu anda... Normalde 7.3lerde olan tüketim, tahminime göre 6.8-6.9 da kalacak gibi görünüyor. Start-stop un randımanlı çalışmaıs ile alakalı olabilir diye düşünüyorum.

    Bir de güzel bir şehirlerarası yaparsam, göstergelerdeki veriler çok mutlu edecek beni :)



    Performansa ayrıca dikkat eder yazarım onu da....

    Selamlar

    Sizin adınıza sevindim. Ben bakım ve güncelleme öncesi Ankara'ya gidip geldim, bakım sonrası da Çanakkale'ye arada pek bir yakıt farkı olmadı(Sanırım). Ankara seyahatinde TEM'de 170-190 Km, Çanakkale gidiş gelişte de 115-160 Km arası sürat ile seyrettim. Ankara ortalaması 7.4 Çanakkale ortalaması 6.2 oldu. Pek karşılaştırılacak sürüş durumu da yok aslında.




  • havaların ısınmasıda yakıt değerlerini düşürür
    ben buna bağlıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razi5000

    quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Arkadaşlar sizin şanzımanda vites kolunu manuel konuma getirdiğinizde ekranda "S" işareti çıkmıyor mu? (+ - yapmadığınız ve kadran ekranında "S" işaretini gördüğünüzde araç Sport moddadır zaten)

    Sn. hguresci,

    Hayır ekranda S işareti çıkmıyor, M işareti çıkıyor sadece (o anki vitese göre M1-M2-M3 şeklinde).

    Saygılar..

    Aracınız powershift mi?

    Çünkü bende de "S" harfi çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: razi5000

    quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Arkadaşlar sizin şanzımanda vites kolunu manuel konuma getirdiğinizde ekranda "S" işareti çıkmıyor mu? (+ - yapmadığınız ve kadran ekranında "S" işaretini gördüğünüzde araç Sport moddadır zaten)

    Sn. hguresci,

    Hayır ekranda S işareti çıkmıyor, M işareti çıkıyor sadece (o anki vitese göre M1-M2-M3 şeklinde).

    Saygılar..

    Aracınız powershift mi?

    Çünkü bende de "S" harfi çıkıyor.

    Aracım T4 powershift (Türkiye'de manuel T4 gören var mı merak ediyorum, 0-100'ü 1,5 sn daha iyi powershift'ten (7,5 sn)), ama henüz ilk servisine girmediği için geçen temmuz satınaldığım vakitten beri herhangi bir yazılım güncellemesi yaptırmadım, deri bakımı için maslak evo'da 100 - 200 TL civarı bir rakam telaffuz edilmişti yazılım güncellemeye , ama bakıma geldiğinizde ücretsiz güncellenecek dedikleri için vazgeçmiştim haliyle.




  • arkadaşlar aracım 2011 drive advance....1 ay oldu alalı....sadece 9200km de...
    viraj uyumlu xenon farlarım yerinden hiç hareket etmiyor...oysa menüden ''adaptif viraj farları'' seçeneği ayarlı durumda....
    ne yaptıysam başaramadım.....arabayı ilk çalıştırdığımda sadece farlar aşağı yukarı bir hareket edip sonra sabitleniyor....virajlarda da o şekilde (sağ-sol yapmadan) duruyor....
    acaba arıza mı var sistemin herhangi bir noktasında....anlayamadım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    arkadaşlar aracım 2011 drive advance....1 ay oldu alalı....sadece 9200km de...
    viraj uyumlu xenon farlarım yerinden hiç hareket etmiyor...oysa menüden ''adaptif viraj farları'' seçeneği ayarlı durumda....
    ne yaptıysam başaramadım.....arabayı ilk çalıştırdığımda sadece farlar aşağı yukarı bir hareket edip sonra sabitleniyor....virajlarda da o şekilde (sağ-sol yapmadan) duruyor....
    acaba arıza mı var sistemin herhangi bir noktasında....anlayamadım...

    Daha önceki konularda geçmişti. Far anahtarı 1 konumunda ve 7 Km/h üstünde bir hız ile yol alırken aktif oluyor.
  • daha öncede sormuştum aracın start stop sistemini kapatmak mümkünmü
    benim dışımda rahatsız olan yokmu acaba yoğun trafikte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babasulta

    daha öncede sormuştum aracın start stop sistemini kapatmak mümkünmü
    benim dışımda rahatsız olan yokmu acaba yoğun trafikte

    Ekranda ayarların içinden kapanıyor olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sevgili Volvoseverler,

    2013 vs 2014 R-Design,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus


    quote:

    Orijinalden alıntı: babasulta

    daha öncede sormuştum aracın start stop sistemini kapatmak mümkünmü
    benim dışımda rahatsız olan yokmu acaba yoğun trafikte

    Ekranda ayarların içinden kapanıyor olması lazım.

    Park sensörü tuşunun yanındaki tuş da kapatıyor Start Stop'u. Üzerinde yanlış hatırlamıyorsam "A" yazması lazım. Basınca, göstergede "Eco Drive Off" yazıyor yanlış anımsamıyorsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    arkadaşlar aracım 2011 drive advance....1 ay oldu alalı....sadece 9200km de...
    viraj uyumlu xenon farlarım yerinden hiç hareket etmiyor...oysa menüden ''adaptif viraj farları'' seçeneği ayarlı durumda....
    ne yaptıysam başaramadım.....arabayı ilk çalıştırdığımda sadece farlar aşağı yukarı bir hareket edip sonra sabitleniyor....virajlarda da o şekilde (sağ-sol yapmadan) duruyor....
    acaba arıza mı var sistemin herhangi bir noktasında....anlayamadım...

    Daha önceki konularda geçmişti. Far anahtarı 1 konumunda ve 7 Km/h üstünde bir hız ile yol alırken aktif oluyor.

    far anahtarında 3 konum var
    0 konumunda iken farlar yanıyor (gece gündüz)
    park ışığı işareti olan konumda sadece led farlar ve kaşlar yanıyor
    en sağ konum kısa hüzmeli far işareti olan ....bu konumu hiç denemedim
    bahsettiğiniz 1 konumu bu konum mu acaba...
    aracı sürekli kullanmıyorum sadece uzun yol gideceksem kullanıyorum...o yüzden bu gün deneyemem...
    viraj farı için gece o halde en sağ konuma mı almalıyız...
    bir de park freni harekete geçerken kendisi bırakıyor ama stop edince kendisi çekmiyor...bunun da bir ayarı var mı acaba...?




  • 
Sayfa: önceki 381382383384385
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.