Şimdi Ara

Norveç, dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tünelini inşa ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
2 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Norveç, dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tünelini inşa ediyor
    Norveç, son yılların en iddialı mühendislik projelerinden birini gerçekleştiriyor. 27 km uzunluğundaki çift tüplü devasa tünel, tamamlandığında dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tüneli olacak.



    Yolculuk süresini 40 dakika kısaltacak



    Proje, Norveç’in sert ve girintili çıkıntılı kıyı şeridinin altından geçerek, Stavanger ile Bergen şehirleri arasında kesintisiz, feribotsuz bir bağlantı sağlamayı hedefliyor. Bitirildiğinde iki şehir arasındaki yolculuk süresinin yaklaşık 40 dakika kısalması bekleniyor.



    Toplam 26,7 kilometre uzunluğa ve deniz seviyesinden 390 metre derinliğe ulaşacak olan tünel, batı Norveç’teki ulaşımı daha hızlı ve doğrudan hale getirerek bölgedeki karayolu ağını önemli ölçüde iyileştirecek.



    Norveç, dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tünelini inşa ediyor
    E39 otoyolunun bir parçası olan Rogfast, Norveç ile Danimarka boyunca uzanan 1335 km'lik bu geniş güzergahın kritik bir halkasını oluşturacak. Bu yeni bağlantı, Kristiansand, Stavanger, Haugesund ve Bergen gibi büyük şehirleri birbirine bağlayan batı sahil koridoru için temel bir rol üstleniyor.



    İnşa çalışmaları 2018’in başında başlamış olsa da artan maliyetler ve sözleşme sorunları nedeniyle bir süre durdurulmuş, ardından 2021’in sonlarında yeniden faaliyete geçirilmişti. Projenin 2033’te tamamlanması öngörülüyor ve toplam maliyetin 2,5 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.



    Norveç, dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tünelini inşa ediyor
    Tünelin yaklaşık orta noktasında, sürücüler 260 metre derinlikte yer alan geniş bir yer altı çift döner kavşağa ulaşacak. Bu kavşak, aynı zamanda ülkenin en küçük belediyesi olan Kvitsøy Adası’na bağlantı sağlayacak. Projede acil durum geçişleri ve merkezde bir güvenlik koridoru da bulunuyor.



    Ayrıca Bkz.Çimento ve dökümle hipersonik füze: Çinli firma, araba fiyatına hipersonik füze üretiyor



    5 santimetrelik sapmayla inşa ediliyor



    Mühendisler, tünelin yapımında son derece gelişmiş teknolojiler kullanıyor. Bunlar arasında, her iki uçtan kazılan bölümlerin neredeyse kusursuz biçimde hizalanmasını sağlayan lazer tarayıcılar da bulunuyor. Yaklaşık 5 santimetrelik sapma toleransı gerektiren bu süreç, Rogfast’ı bugüne kadar inşa edilmiş en hassas tünel projelerinden biri haline getiriyor. Dijital taramalar sayesinde tünelin gerçek zamanlı bir “dijital ikizi” oluşturularak en küçük hatalar bile tespit edilebiliyor.



    Ekipler, deniz seviyesinin çok altında yüksek basınç altında çalıştıkları için tuzlu su sızıntısı riskine sürekli olarak karşı karşıya. Tünelin kuru ve güvenli kalması için gelişmiş enjeksiyon ve yalıtım teknikleri uygulanıyor. Ayrıca sürücüleri hava kirliliğinden korumak için Rogfast, jet fanlarla çalışan ve Kvitsøy'e kadar uzanan dikey bir şaftla desteklenen uzunlamasına bir havalandırma sistemi kullanacak. 





     




    Kaynak:https://norconsult.com/projects/e39-rogfast/
    Kaynak:https://interestingengineering.com/transportation/worlds-deepest-road-tunnel







  • Boş işler parayı betona gömüyorlar. Millet aç kalacak tüneli mi yiyecekler ne gerek vardı şimdi :)

  • Haritaya bakınca bence çok gereksiz duruyor

  • kafasında klostrofobinin k si olan bu tündelden geçemez. erzurumda 2-3 km lik tünellerden geçerken geriliyor insan.

    _____________________________
  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    çok komik olduğunu mu düşünüyorsun? norveç'te sosyal sistem var, devlet işsizlere yardımda bulunuyor. ayrıca norveç fonu da kralları için değil halkları için tutuluyor.

    _____________________________
  • nevrans kullanıcısına yanıt

    Harita 2 boyutlu. o dağlardan yol çekmenin 2 katı daha ucuza inşa edilip, 3 katı daha sürede götürüyor olabilir o tünel.

    Minecraft flat world değil görmüyor musun dağları :)

    _____________________________
    Laptop: Asus ROG Strix G513QY Ryzen 5900HX, 6800M, 1 TB, 2K 165Hz

    Kasa:MSI MAG Vampiric 100R || PSU:High Power 750W 80 Bronze ||Anakart:MSI B450-A Pro
    İşlemci: AMD Ryzen 5 2600 ||Ram : Corsair Vengeance 2x8 16 Gb 3200 Mhz ||Depolama: Sandisk 1 TB Nvme - Seagate Barracuda 2 TB - Seagate Barracuda 1TB
    Ekran Kartı: Gigabyte RX 9070 XT OC
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Olur mu öyle? Yapacaklar tutmayacak garantili, 25 yıl taahhütlü, amerikan enflasyonuma endeksli, müteahhitler de kralın oğlunun kurduğu vakıflara sakal atacak. Miss.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • geçiş garantili mi acaba, hazine ne kadar hortumlanacak?

    _____________________________
    Ey millet! İyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti, şeyhler, dervişler, müritler, mensuplar memleketi olamaz. En doğru, en gerçek tarikat medeniyet (uygarlık) tarikatıdır. Uygarlığın emir ve isteklerini yapmak, insan olmak için yeterlidir...
    (Atatürk, 30 Ağustos 1925)
  • Last Troll Bender kullanıcısına yanıt
    norveç akıllıdır. peşin ödeyeceği parayı 25 yıl taksite böler. taksit miktarını geçenden al, geçen az olursa üstünü ben tamamlarım der.

    Düşünemeyen ise parayı peşin öde. Tüm sermayeyi bağlar tek bir yere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hanahmet -- 4 Aralık 2025; 14:42:07 >
  • idontremember kullanıcısına yanıt
    Biz de monarşi ile yönetilseydik, biz de zengin olurduk o zaman. Değil mi?

  • Last Troll Bender kullanıcısına yanıt
    Norveç, dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tünelini inşa ediyor

    Gerek yok ki şöyle iki direk dikeceksin dağ başına 2milyar tl (yaklaşık 40.350.000euro) atacaksın cebe. Hesap soran falan olursa yol yapmak trafiği artırır yapay zekaya danıştık e öyle hep heykelde olmaz bizde anıt diktik deriz.

  • Dünya'nın ayarlarıyla oynuyorlar, sonra küresel ısınma, karbon ayak izi v.s

    _____________________________
  • hanahmet H kullanıcısına yanıt

    bunun monarşı ile ne alakası var? norveçin petrol kaynakları olduğunu bilmiyor musun?

    _____________________________
  • yap-işlet-devret ile mi yapmışlar?

    işallah geçiş garantisi almayı unutmamışlardırNorveç, dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tünelini inşa ediyor 

    _____________________________
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Bizim gurbetçiler 10 Kasımda saat 9:10'da tünelin içinde akan trafikte aracı durdurup saygı duruşuna geçince görürler tünel açmak neymiş..

    Hele birde düğün konvoyu yapıp tünelin girişini tkadıklarında, FB-GS-BJK 'nin şampiyonluk kutlamaları başladığında ohhhhh mis miss hayali bile kafa yapıyor :)

  • 390 metre derinlikte olması muazzam.

    _____________________________
    Dikkat: Bu forumda mesajlarınız yetkilerini kötüye kullanan bir yetkili tarafından bildirimsiz olarak silinebilir.
  • Bizim izmire,de şart üçyol karşıyaka arasına yapılsa mükemmel olur

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Tek Yol Erken Seçim kullanıcısına yanıt
    Ben video,da 260 metre olarak gördüm

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Norveç, dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tünelini inşa ediyor

    Halbuki şöyle bir şey dikselerdi negzel olurdu değil mi Norveç, dünyanın en uzun ve en derin deniz altı karayolu tünelini inşa ediyor 

    _____________________________
    Nissan Qashqai 1.5 dCi DCT Sky Pack

    Dacia Duster 1.0 ECO-G Comfort
  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt

    Konu dışı yazanlar kınanır, konu dışı siyasi yazanlar engellenir.

    _____________________________
    Sağlıklı iletişim !
    Sağlıklı iletişim !
    Sağlıklı iletişim !
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.