|
BYD'nin 3.000 beygirlik otomobili, 472,41 km/s ile elektrikli araç hız rekoru kırdı!
1 Mobil
-
-
3000 beygirle az bile yapmış. 3000 beygirle teorik olarak 600 kms civarında hızlar yapmak mümkün ama lastikler izin verir mi bilemem tabii.
Tahminimce daha yüksek hızlara çıkmasına batarya kapasitesi izin vermedi çünkü tam güçte dakikada 37 kw güç çekiyor bu 4 motor. Bu hesapla 100 kwh'lık bataryasını 2,42 dakikada boşaltır bu motorlar ve bu kadar kısa sürede 600 kms gibi hızlara çıkamayabilir.
3000 hp bir otomobil için aşırı abartılı bir beygir gücü. Bu kadar güce gerçekten gerek yok. neden yapıyorlar peki? Bence bir tür gösteriş ve teknoloji mastürbasyonu.
Edit:
Meraklısına bir dip not olarak ilave edeyim. Aynı işi %30 pik verimi olan benzinli bir motorla yapsaydık, dakikada kabaca 14 litre benzin tüketecekti. Böyle bir otomobil de deposunu muhtemelen 5-6 dakika içinde boşaltırdı. Yani boş işler bunlar, sırf prestij ve reklam olsun diye yapılıyor çünkü 470 kms hızda bir aracı kontrol etmek sıradan bir kullanıcının her defasında güvenle becerebileceği bir iş değil ve zaten normal yollarda güvenle yapılabilecek hızlar da değil bu hızlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 27 Ağustos 2025; 11:6:36 >_____________________________ * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
* Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
* Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
-
Türkiye'de hangi yolda deneyeceğiz fikri olan var mı ? alıp da gazı sonuna kadar kökleyelim :D :D :D: D :D :D
-
Şunlarla uğraşacaklarına daha ucuza daha güzel arabalar üretseler ya
_____________________________ -
eleman 100le lastik ısıtma manevrası yapıyor, tırt megan, egeayla o süratte aynı hareketi yapsan bariyeri boylarsın
-
BYD kardeş; bize bunlarla DEĞİL, tapa gaz kullanımda bile bataryası 500 km dayanan araçlarla GEL..
_____________________________ Kaybedeceğini bile bile neden mücadele ediyorsun dedi. Öleceğini bile bile yaşadığını unutmuştu o an... Bozmadım. -
sanırım bu şekilde hesaplanmıyor yüksek beygir yüksek hız değil, mesela
en hızlı piston motorlu araç 750km/h "Turbinator" 3750 hp @ 16000 rpm.
En hızlı seri üretim araç ise Bugatti Chiron Super Sport 300+ 2000 hp @7000 rpm
-
Bataryanın bu testi biterecek kadar dayanabilmesi epey şaşırtıcı.
-
Hız çok da işe yarayan bir şey değil, güvenlik artsa daha değerli. Sanki 140 km/s dan fazla yapabiliyoruz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ -
Yanılmıyorsam Bugatti Veyron Super Sport un bu konuda bir belgeselinde vardı. Tam hızda 10 dakika içinde tüm depoyu boşaltıyordu. Lastiklerde o araç için özel üretilmişler yinede onlarında ömrü fazla olmuyordu.
-
Üzgünüm ama tam da o şekilde hesaplanıyor. Neden öyle olduğunu anlamak için temel fizik bilgisi yani klasik fiziğin bazı esaslarını bilmek şart.
Bir otomobilin ya da genelde hava içinde yol alan bir nesnenin yaptığı hıza karşı gereksinim duyduğu güç şu şekilde hesaplanır:
P = 0,5 x p x Cd x A x V^3
(ρ: hava yoğunluğu ≈ 1.225 kg/m³, v: hız [m/s], A: yüzey alanı, Cd: sürtünme katsayısı)
Örneğin 2005 Vectra 1.9 CDTI 200 km/h (≈ 55.56 m/s) hızda:
P = 0,5 x 1,225 x 0,29 x 2,18 x (55,56)^3
≈66,4 KW güç gerektirir.Bu ssadece hava direncine karşı gereken güç. Bir de lastiklerin sürtünme kuvvetini yenmek için gereken güç var ama o yüksek hızlarda ihmal edilebilit düzeyde kalıyor. Aynı model için onu da hesaplayalım:
Frr = Crr x m x g
Ağırlık x lastik sürtünme katsayısı x yerçekimi ivmesi = 1505 x 0,012 x 9,806 = 177 Newton
Prr = Frr x v = 177 x 55,56 = 9,8 KW.
İkisini toplarsak: 66,4 + 9,8 = 76,2 kw yapar o da metrik sistemde 76,2 x 1,34102 = yaklaşık 103 ps yapar.
Yani 2005 model Vectra 1.9, 200 kms hızla gidebilmek için tahrik tekerleğinde 103 beygir güce ihtiyaç duymaktadır.
Peki Vectra'yı 300 kms hıza çıkarmak istersek ne kadar beygir gücü gerekir?
Formüller yukarıda. Yerine koyalım:
P =0,5 x 1,225 x 0,29 x 2,18 x 83,34^3 = 224,1 KW
Prr = Frr x v = 177 x 83,34 = 14,8 KW
P = (224,1 + 14,8) x 1,34102 = 320 HP (volanda 320 / 0,85 = ~377 hp)
Elimde verileri olduğu için Vectra'yı kullandım. Fabrika verileri 117 HP güç ve 200 kms son hız şeklinde. Peki 200 kms hız için 103 ps gerektiğini hesaplamıştık. Fabrika nasıl oluyor da 117 hp gücündeki bu model için 200 kms son hız açıklıyor? Çünkü bizim güç hesaplamalarımız tahrik aksındaki güce karşılık geriyor ama fabrikanın verdiği HP değeri volanda ölçülen değer. Aradaki fark transmisyon kaybı ki kabaca %15 civarındadır.
Yani hız için gereken şey beygir gücüdür. Bu bir temel fizik kuralıdır. Ne kadar beygir gücün varsa o kadar hızlı gidersin. Bu kuralın istisnası aerodinamik verimdir. Aerodinamik açıdan çok verimli bir tasarım, daha az beygir gücüyle de aynı hızı yapabilir. Bunun nedeni de yukarıdaki formülde görülüyor zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 27 Ağustos 2025; 23:46:42 >_____________________________ * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
* Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
* Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
-
Turbinator esasında bir motosiklet, otomobil değil (pilotu Don Vesco da bir motosiklet yarışçısı zaten), dolayısıyla ön yüzey kesiti otomobile göre çok küçük. O yüzden 750 kms hız için otomobile göre daha az güç gerektirir. Ama Turbinator Bonnoville tuz gölünde koşturulduğu için zayıf bir yer sürtünmesine bel bağlamak zorunda. Bu da neden 3750 hp güç gerektirdiğini açıklayan sebeplerden biri.
Not: Şimdi baktım. Turbinator'un son versiyonunu 4 tekerli hale getirmişler ama orijini ve önceki versiyonları bir motosikletti. Ne var ki aynı karoseri korumuşlar, sadece 2 tekere kısa 2 aks ekleyerek 4 tekerli hale dönüştürmüşler. Turbinatorün önceki versiyonlarına bakılırsa 2 tekerli bir motosiklet olduğu görülecektir. O yüzden yüzey kesit alanı 4 teker olmasına rağmen bir motosikletinki kadar küçük. Ayrıca son versiyonun gücü 3750 hp değil, içten yanmalı motorları çıkarıp yerine 5000 hp gücünde bir gaz türbini koymuşlar.
Gaz türbini ile tahrik fikrini de sanırım MTT'nin motosikletlerinden almışlar.
MOTORCYCLES - Marine Turbine Technologies - The Leader in Turbine Technology
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 27 Ağustos 2025; 20:31:48 >_____________________________ * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
* Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
* Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
-
Bugatti Veyron 408 kms hız rekorunu kırdığında çekilmişti o belgesel ve 408 kms hız için 10 dakikada depo boşalıyorsa 470+ kms hız için daha kısa sürede boşalacaktır. 5 veya 6 dakika hesaplamam rasyonel sınırlar dahilindedir. Yani hesaplarıma güveniyorum. O hızda eğer 150-200 litrelik bir depo koymadılarsa 70 litrelik bir depo 5 dakika içinde boşalır.
Bu hızlar ektrem ve absürt hızlar, çok fazla güç, dolayısıyla çok fazla enerji gerektiriyor.
Anlamsız bence ama insanoğlu böyledir, özellikle biz erkekler sidik yarışından çok hoşlanırız. Çocukken kim daha uzağa işeyecek yarışı yaparken büyüyünce kim daha hızlı gidecek yarışına evriliyor iş ama mesele özünde aynı: Rekabet duygusunu tatmin etme çabası.
_____________________________ * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
* Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
* Yearning for the past is usually just the lament of lost youth. -
düşüncemi eksik aktardığım için anlaşılmadım sanırım, yüksek beygir gücü yüksek hız demek değildir ve içten yanmalı motorlar veya elektrikliler için de aynıdır ve bunun örneklerini de verdim aslında, uzun uzun hesapladığınız ve açıkladığınız için teşekkürler.quote:
Orijinalden alıntı: korozyon
sanırım bu şekilde hesaplanmıyor yüksek beygir yüksek hız değil, mesela
en hızlı piston motorlu araç 750km/h "Turbinator" 3750 hp @ 16000 rpm.
En hızlı seri üretim araç ise Bugatti Chiron Super Sport 300+ 2000 hp @7000 rpm
-
çinli beygiri bol bulmuş, dayamış arabaya biner biner. on bin beygirli motor da gelsin
_____________________________ -
bu kadar hıza gerek var mı ?
yollar zaten o kadar hızlı gıtmeye uygun degıl
_____________________________ -
Hocam elektrikli araçların üretim maliyeti zaten ucuz, satış fiyatları kazık. Kazığı yedirebilmek için leasing, paylaşımlı ulaşım, vs yöntemler kullanılıyor.
_____________________________ u/BerkanEngineer -
Farkedenler olmuştur, 470'i geçtikten sonra, fena yalpa yapmaya başlıyor araba. O hızlarda böyle bir şey olması... katastrofik bir durum.
Demek ki arabanın karoseri bu hızlara uygun değil henüz. Herşey güç değil abi.
-
3 şerit birden kayıp geri geliyor araç maksimum hızlara doğru, ya beklenmedik rüzgar çıktı ya da aero ile lastiklerle falan ilgili bir hesap problemi var. İnanılmaz tehlikeli görünüyor.
_____________________________ -
Bu rekor işleri rutine bağladı. Otomobil tarihinde bu işin kırılma noktası veyrondur. Geri kalan herşey onun devamı...
_____________________________
En Beğenilen Yanıtlar
|
3000 beygirle az bile yapmış. 3000 beygirle teorik olarak 600 kms civarında hızlar yapmak mümkün ama lastikler izin verir mi bilemem tabii. Tahminimce daha yüksek hızlara çıkmasına batarya kapasitesi izin vermedi çünkü tam güçte dakikada 37 kw güç çekiyor bu 4 motor. Bu hesapla 100 kwh'lık bataryasını 2,42 dakikada boşaltır bu motorlar ve bu kadar kısa sürede 600 kms gibi hızlara çıkamayabilir. 3000 hp bir otomobil için aşırı abartılı bir beygir gücü. Bu kadar güce gerçekten gerek yok. neden yapıyorlar peki? Bence bir tür gösteriş ve teknoloji mastürbasyonu. Edit: Meraklısına bir dip not olarak ilave edeyim. Aynı işi %30 pik verimi olan benzinli bir motorla yapsaydık, dakikada kabaca 14 litre benzin tüketecekti. Böyle bir otomobil de deposunu muhtemelen 5-6 dakika içinde boşaltırdı. Yani boş işler bunlar, sırf prestij ve reklam olsun diye yapılıyor çünkü 470 kms hızda bir aracı kontrol etmek sıradan bir kullanıcının her defasında güvenle becerebileceği bir iş değil ve zaten normal yollarda güvenle yapılabilecek hızlar da değil bu hızlar. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler

kullanıcısına yanıt







