Şimdi Ara

BYD'nin 3.000 beygirlik hiper otomobili Nürburgring rekorunu kırdı: İşte rekor sürüş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BYD'nin 3.000 beygirlik hiper otomobili Nürburgring rekorunu kırdı: İşte rekor sürüş
    BYD’nin lüks markası Yangwang, U9 adlı hiper otomobiliyle Almanya'nın meşhur Nürburgring Nordschleife pistinde seri üretim elektrikli araçlar arasında yeni bir rekor kırdığını duyurdu.



    Şirket, Yangwang U9 Xtreme adını verdiği sınırlı üretim versiyonun pistte 6:59.157'lik dereceyle bir tur attığını gösteren videoyu paylaştı. Bu sonuç, U9’u Nürburgring’de 7 dakikanın altına inen ilk seri üretim elektrikli araç yaptı.



    Xiaomi SU7 Ultra'yı 5 saniye geride bıraktı



    Bugün, Alman pilot Moritz Kranz tarafından gerçekleştirilen bu tur, Nürburgring yetkilileri tarafından resmen onaylandı. Bu derece, bu yılın başlarında Xiaomi SU7 Ultra tarafından kırılan 7:04.957’lik önceki rekoru tam 5 saniye geride bıraktı.



    Son yıllarda Nürburgring’deki seri üretim elektrikli araç rekoru sık sık el değiştiriyor; hatta bazı dönemlerde aynı ay içinde birkaç kez kırıldığı bile oluyor. Bu durum, elektrikli araç teknolojisinin ne kadar hızlı geliştiğini açıkça gösteriyor.



    Ayrıca Bkz.En dayanıklı batarya hangi elektrikli araçta? İşte araştırma



    Ancak, “seri üretim araç” tanımı konusunda hâlâ bazı tartışmalar mevcut. Zira Yangwang U9 Xtreme, sıradan bir elektrikli otomobil değil. 1200 voltluk mimariye sahip ve her tekerleğe bir adet olmak üzere dört elektrik motoru barındırıyor. Bu motorlar birlikte yaklaşık 3.000 beygir gücü üretiyor.



    Yangwang U9 Xtreme, geçtiğimiz ay 496 km/s azami hıza ulaşarak dünyanın en hızlı seri üretim otomobili unvanını da almıştı. Ancak bu model yalnızca yaklaşık 30 adet üretileceği için, bazı çevreler aracın seri üretim olarak nitelendirilip nitelendirilemeyeceğini sorguluyor.





     




    Kaynak:https://electrek.co/2025/10/21/byd-3000-hp-yangwang-u9-hypercar-breaks-nurburgring-ev-record-lap/







  • Allahtan top speed yaparken xiaomi gibi koltuk kırılmıyo

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Seri üretimden ziyade sınırlı üretim olmuş

  • VaporWave kullanıcısına yanıt
    Öyle bir olay mı olmuş cidden :)

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    x (formerly twitter)
    Erdi Özüağ (@fx57) on X
    https://x.com/fx57/status/1888639933390447101

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________




  • Pistin uzun kısmında neden 350km/s yi geçmediğini anlamadım.

    Haber byd rekor kırdı diye, SU7 yi geçti diye ama ben elektrik olsun olmasın, dünyadaki her araç sınıfında en iyisinden de çok daha yüksek hız ve hızlanma değerlerine sahip bir aracın, bırak daha iyi performans vermesini, üstüne 30 saniye fark yemesine şaşırdım.

    Ünlü nurburgring parkurunun rekoru yanlış bilmiyor isem Mercedes AMG-ONE'a ait, 6:29 gibi bir süre ile.

    AMG-ONE'ın özellikleri şu şekilde;

    Maks hız: 352km/s
    0-100km: 2.9 sn
    0-200km: 7.0 sn

    E bu U9X'in özellikleri sözde şu şekilde;

    Maks hız: 496km/s (Ama pistte nedense 350 yi geçmedi)
    0-100km: 2.4 sn
    0-200km: 4.8sn varsayılan

    Yani sorun nerede onu anlayamadım. Tamam bu parkurda 450 ye çıkmasını beklemiyorum ama rahat 3 sn si daha vardı hızlanabileceği ama 348 lerde takıldı. Araç hızlanamıyor olamaz zira maşallah hız videosunda bırak 350 leri 450 den 496 ya bile aşırı hızlı çıkmıştı, hatta o kadar hızlı rahat çıkabilmişti ki, daha rahat 520 si var bu aracın ama başkası es kaza 496 yı geçer geçmez tekrar patlatıp ünvanı, reklamı kapmak için bekletiliyor dendi.

    E hızlanma süreleri mercedesten çok daha yüksek. Frenlemede, süspansiyonda, aerodinamikde, viraj alımında falan belirgin bir sıkıntısı olması lazım bu durumda. Ki frenleme hiç fena durmuyordu.





  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Merhaba en büyük etken ağırlık, bu araç en az 2480kg, Mercedes one ise 1695kg, bu da daha uzun fren mesafesi ve daha düşük viraj hızına neden olabilir, batarya ve motorlar yüzünden ağırlık merkezi aşağıda olsa bile, ağırlık büyük bir sorun,

    Diğer bir sebep ise, rekoru bir den fazla kez kırmak olabilir, bunu yapar biri geçer ise 1sn daha hızlı onu geçse yine rekor diye reklamın reklamını yapmış olurlar, akıllarda daha fazla kalırken diğer markanın unutulmasını da sağlarlar, kısaca pr çalışması olabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    / / / AMD Ryzen3 3200g - Gigabyte B450m S2H - G.skill Flare X 2x8gb 3200mhz \ \ \
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.