|
Perplexity AI, Google Chrome'u satın almak için 34,5 milyar dolar teklifte bulundu



-
-
Abi firma kuruyorsun, ürün çıkarıyorsun, fazla büyüyünce rekabet kuralları gereği ürününü başkasına satman isteniyor. Bunun neresi adil? Saçma geliyor bana.
Zorla önyüklü gelmesine, tekelleşmeye zaten ceza vermişsin dahası niye?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kreat -- 13 Ağustos 2025; 10:6:39 >
-
100 liralık şirketin var, 1000 liralık teklif veriyorsun.
Para tamamen sanal olmuş bu seviyelerde, sadece boş rakamlar havada uçuşuyor, karşılığı yok. Zaten söz konusu ürünler de sanal. Her şey sanal. :)
-
Chrome'un satılması Chrome için iyi olabilir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Satılmaz. Zor iş o. Kac yıldır uğraşıyorlar, tık yok.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu bana da ilginç geliyor. Para belli bir seviyeden sonra sadece sayılardan ibaret. Bilmem kaç yüz milyar dolar. Karşılığı var mı yok mu belli değil. Nereden geliyor nereye nasıl transfer oluyor belli değil. Sanal bir dünyada yaşıyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dünya çapında olunca normalleşiyor galiba.
-
Neden Chrome satılmaya zorlanıyor?
Arama motoru / tarayıcı pazarında hakim konumda (pazar payı %90+)
Apple olmasa bu rakam çok daha yüksek olacaktı. Diğer tarayıcıların payı ciddi oranda düşük.
Reklamları hem sunan hem gösteren taraf.
Diğer reklam servisleri yetersiz ve başarısız göründüğü için insanlar çalışmayı istemiyor buda piyasada rekabeti kapatıyor.
YouTube, Google Drive, Gmail gibi servisler üzerinden geniş çaplı kullanıcı verisi topluyor.
Davranışsal hedefleme, çapraz servis izleme, regülasyon ihlali gibi bir çok husus söz konusu.
Yaklaşık 4 milyar aktif Android cihazda varsayılan ve zorunlu arama motoru konumunda.
Rekabet engelleniyor ve kullanıcıları zorluyor. Cezayı ödüyor ama yapmaya da devam ediyor.
Yapay zeka gelişiminde büyük ölçüde veriler kullanıyor.
Haksız rekabet, veri ihlali.
Chromium ekosistemindeki tarayıcıların %80’ini kontrol ediyor.
Tek bir altyapıya bağlı olduğunda, yenilikçi veya farklı teknolojilerin gelişmesi zorlaşır, teknik değişiklikler, tüm bu tarayıcıları etkiler.
Tarayıcı eklentilerinde çok yüksek pazar payı ve geliştiricilerin ana odağı var.
Geliştiriciler çoğunlukla Chrome uyumlu eklenti yapıyor ve güncelliyor, bazı tarayıcıların eklenti skalası çok kötü ve geliştiriciler fazla kullanılmadığı için güncellemeyi bile gerek duymayabiliyor.
Web standartlarını belirleme konusunda fiili tekel konumunda.
Örneğin AMP, Core Web Vitals gibi standartları Google çıkartmıştır, Chrome çok kullanıldığı için web siteleri Google'dan gelecek trafik ve kullanıcı deneyimini iyi verebilmek için Google ın standartlarını entegrasyonunu yapmak zorunda kalmışken Safari gibi bir tarayıcının tüm standartları cihaz bazlı kalıyor web sitelerini yansıtmıyor çünkü web siteleri gerek görmüyor.
Eklenti ekosisteminde neyin kalacağına ve nasıl çalışacağına tek başına karar verebiliyor.
Manifest V3 den bahsetmeye gerek yoktur umarım, reklam engelleyici veya diğer temel eklentilere neler olduğunu biliyoruz.
Manipülasyona açık bir kontrol gücü var.
ABD seçimlerinde, Cambridge Analytica skandalında milyonlarca kullanıcı verisi izinsiz kullanılarak seçmen davranışları analiz edildi ve kişiselleştirilmiş mesajlar gönderdiği, sayfalar gösterildiği ortaya çıkarmıştı. Tesadüf mü?
Dijital Piyasalar Yasası’nın çıkmasının en önemli sebeplerinden biri olarak görülüyor.
Verinin yoğun biçimde toplanması ve birleştirilmesini sınırlamaya çalışan bir yasa.
Algoritmaların filtrelemesi (Echo chambers)
Haber akışı algoritmaları, kullanıcılara ilgi duydukları içerikleri öncelikli gösteriyor.
Müdahaleci kullanıcı kontrolü
Kullanıcılar, YouTube’daki anti-reklam engelleyiciyi küçümsüyor; araştırmalar, Google’ın Chrome’da tüketicinin özgürlüğünü engelleyecek ciddi etkili eklenti tespiti için JavaScript kullandığını, diğer tarayıcılarda ise bu uygulamanın daha sınırlı olduğu ortaya konmuş.
https://www.wired.com/story/youtube-ad-blocker-detection-eu-privacy-law//
Search Engine Manipulation Effect
.....
....
..
Böyle uzayıp gider yani mahkeme boşuna karar vermemiş. Yerinde bir karar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkthepro -- 13 Ağustos 2025; 13:24:38 >
-
Haberden daha açıklayıcı olmuş. Teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rica ederim
-
Hiç yoksa 1.5 milyar insanın şifreleri, giriş verileri chromda kayıtlıdır 1 trilyon bile verseler verilmez. o paraya bana satsınlar cebimde 100 lira var ama gözüm kapalı alırım.
En Beğenilen Yanıtlar

Neden Chrome satılmaya zorlanıyor? Arama motoru / tarayıcı pazarında hakim konumda (pazar payı %90+) Apple olmasa bu rakam çok daha yüksek olacaktı. Diğer tarayıcıların payı ciddi oranda düşük. Reklamları hem sunan hem gösteren taraf. Diğer reklam servisleri yetersiz ve başarısız göründüğü için insanlar çalışmayı istemiyor buda piyasada rekabeti kapatıyor. YouTube, Google Drive, Gmail gibi servisler üzerinden geniş çaplı kullanıcı verisi topluyor. Davranışsal hedefleme, çapraz servis izleme, regülasyon ihlali gibi bir çok husus söz konusu. Yaklaşık 4 milyar aktif Android cihazda varsayılan ve zorunlu arama motoru konumunda. Rekabet engelleniyor ve kullanıcıları zorluyor. Cezayı ödüyor ama yapmaya da devam ediyor. Yapay zeka gelişiminde büyük ölçüde veriler kullanıyor. Haksız rekabet, veri ihlali. Chromium ekosistemindeki tarayıcıların %80’ini kontrol ediyor. Tek bir altyapıya bağlı olduğunda, yenilikçi veya farklı teknolojilerin gelişmesi zorlaşır, teknik değişiklikler, tüm bu tarayıcıları etkiler. Tarayıcı eklentilerinde çok yüksek pazar payı ve geliştiricilerin ana odağı var. Geliştiriciler çoğunlukla Chrome uyumlu eklenti yapıyor ve güncelliyor, bazı tarayıcıların eklenti skalası çok kötü ve geliştiriciler fazla kullanılmadığı için güncellemeyi bile gerek duymayabiliyor. Web standartlarını belirleme konusunda fiili tekel konumunda. Örneğin AMP, Core Web Vitals gibi standartları Google çıkartmıştır, Chrome çok kullanıldığı için web siteleri Google'dan gelecek trafik ve kullanıcı deneyimini iyi verebilmek için Google ın standartlarını entegrasyonunu yapmak zorunda kalmışken Safari gibi bir tarayıcının tüm standartları cihaz bazlı kalıyor web sitelerini yansıtmıyor çünkü web siteleri gerek görmüyor. Eklenti ekosisteminde neyin kalacağına ve nasıl çalışacağına tek başına karar verebiliyor. Manifest V3 den bahsetmeye gerek yoktur umarım, reklam engelleyici veya diğer temel eklentilere neler olduğunu biliyoruz. Manipülasyona açık bir kontrol gücü var. ABD seçimlerinde, Cambridge Analytica skandalında milyonlarca kullanıcı verisi izinsiz kullanılarak seçmen davranışları analiz edildi ve kişiselleştirilmiş mesajlar gönderdiği, sayfalar gösterildiği ortaya çıkarmıştı. Tesadüf mü? Dijital Piyasalar Yasası’nın çıkmasının en önemli sebeplerinden biri olarak görülüyor. Verinin yoğun biçimde toplanması ve birleştirilmesini sınırlamaya çalışan bir yasa. Algoritmaların filtrelemesi (Echo chambers) Haber akışı algoritmaları, kullanıcılara ilgi duydukları içerikleri öncelikli gösteriyor. Müdahaleci kullanıcı kontrolü Kullanıcılar, YouTube’daki anti-reklam engelleyiciyi küçümsüyor; araştırmalar, Google’ın Chrome’da tüketicinin özgürlüğünü engelleyecek ciddi etkili eklenti tespiti için JavaScript kullandığını, diğer tarayıcılarda ise bu uygulamanın daha sınırlı olduğu ortaya konmuş. https://www.wired.com/story/youtube-ad-blocker-detection-eu-privacy-law// Search Engine Manipulation Effect ..... .... .. Böyle uzayıp gider yani mahkeme boşuna karar vermemiş. Yerinde bir karar |
100 liralık şirketin var, 1000 liralık teklif veriyorsun.
Para tamamen sanal olmuş bu seviyelerde, sadece boş rakamlar havada uçuşuyor, karşılığı yok. Zaten söz konusu ürünler de sanal. Her şey sanal. :) |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X