|
Elektrikli Rimac Nevera R piste çıktı: Bir günde 24 dünya rekoru kırdı!



-
-
Oha?
-
bu saatden sonra icten yanmali motorlar yalandir. bugun nasil buharli makinelere isli yagli hantal surekli bakim isteyen eski cagin ilkel teknolojisi olarak bakiyorsak cok yakin gelecekte icten yanmali araclarda o duruma gelecek. bugun buhar trenlerine oldugu gibi gelecekte de icten yanmali araclari nostalji ile ananlar olacaktir elbet ama sadece o kadar. batarya teknolojileri yeterince olgunlasti artik is altyapinin olusmasi ve genel kabulun yerlesmesinde.
-
Allah ta seni güldürsün.
-
Benzinli motorlu hiper otomobiller elektrikli muadilleriyle baş edemez. Elektrik motoru karşısında hiç bir benzinli motorun şansı yok. Elektriklilerde tek engel son hızlarda bataryanın süratle boşalacak olması ama zaten uzun süre 400+ kms hızlar yapılabilecek kamuya açık yollar yok. Böyle hızlar için pist dışında bir seçenek olmadığından bence bu da bir sorun değil. Zaten bu otomobilleri alanlar son hızdan çok ivmelenme için alıyorlar. Benzinli otomobillerde bile 400+ kms hızlar lastiklerle sınırlı. O hızlarda lastikler en çok 10-15 dakika dayanıyor.
-
0-200-0 8.5sn
1.6 turbo benzinli bir araba ancak 0-100'e çıkıyor bu sürede.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reis-i Eagles -- 11 Temmuz 2025; 16:5:59 > -
700km menzil, katı hal ve 15 dakikada dolum olmadığı sürece içten yanmalılar yaygınca kullanılmaya devam edecek.
Bakalım üreticiler ne zaman bu noktayı standart haline getirebilecek. Uzak doğudan hergün haber geliyor ancak 700km hala standart haline gelmedi orada da.
Şu anda Elektrikte 400 km'ler standart oldu ki benzinl araçları yakaladılar ancak şarj süreleri neticesiyle hala benzinli araçları halkanın dışına itebilmiş değiller.
-
0-200 kms 8,5 sn. değil hocam 3,95 sn. 8,5 sn. gibi bir değer listede yok.
-
hiç bir sürüş zevki yok. manuel olmadıktan sonra ferrari olsa ne olur.
-
Sürdün galiba?..
-
Bu tasarım tarzına zerre ısınamadım gitti.
Çok zevksiz geliyor lan :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 11 Temmuz 2025; 14:22:58 >
-
bu değildi ama elektrikli araç kullandım. otomatik vites olan her araç bana göre aynı. mesele sadece elektrikli olması da değil.
-
çok teşekkürler, evet kaçırmışım 0 eklemeyi unuttum. 0-200-0 olarak var.
-
aile arabasıyla super spor otomobili kıyaslamak, ilginç bir mantıksızlık.
formula 1 arabalarının bir kısmı da 1.6 motorlu, hatta yanlış hatırlamıyorsam 1.6 turboluyları da vardı...
-
edirne'ye kadar yarışırsak ben bunu geçerim mazutlu bazzatımla.
-
Bildiğin rekorların arabası olmuş
-
Bunun yakın gelecekte bu tip süper otomobillerde imkânı ve ihtimali yok.
Çünkü bkz. konudaki otomobil. bildiğiniz karada giden bir roket ama alan yok. Talep yok, bu aracı yapan firmanın Ceo'su Mate rimac bile aynı fikirde çünkü insanlar artık hız değil deneyim istiyor. Gerçek sürüş deneyimi. Şu araba da 2010 model gated manuel atmosferik V10 bir Audi R8'in çeyreği kadar bile deneyim yok.
A'dan B'ye sadece çok hızlı gitmek istiyorsanız, yasal bir şekilde TGV, şinkansen gibi mega hızlı trenleri deneyin.
Yani buharlı makina ile içten yanmalı-elektrik meselesi alakasız, elektrikli otomobil yeni bir kavram değil 120 yıllık bir konsept, aynı içten yanmalı otomobiller gibi.
Günlük-şehir otomobillerde iş başka. Orada olağandışı bir durum olmazsa elektrik gelişmiş ülkelerde başa geçecek 5-6 yıla ama çook çok uzun yıllar içten yanmalı otomobiller kullanılacaktır.
-
Her zaman dedigim gibi,Forza Horizon 6 da kullanabiliriz umarım. :)
-
nostaljikler gelmeye baslamis. sizin dediklerinizin aynisini buharli lokomatif hayranlari muzedeki lokomatifler icin diyor. bir yerde haklisiniz her makinenin kendine has hissiyati tecrubesi olur. bir buharli makinenin acikda hareket eden parcalarinin verdigi goruntuyu hissiyati tecrubeyi icten yanmali motorun kapali kutu tasarimi vermiyor. ama yapacak bir sey yok, bir seyin daha az bakimla daha az maliyetle daha yuksek performans veren alternatifi varsa o sey kacinilmaz olarak tarihin tozlu sayfalarinda yerini alir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 13 Temmuz 2025; 15:29:56 >
-
Nostalji ile buharlı makinayla hiç bir alakası yok. Buharlı trenler ulaşım için yapılmış makinalar idi, teknoloji geliştikçe gelişen teknoloji zamanla ulaşımda öncekinin yerini alır. Bu toplu ulaşımdır, amaç-sonuç bellidir.
Spor otomobil ulaşım için yapılmıyor, deneyim ve sürücü etkileşimi için yapılıyor. Orada farklı beklentiler var ki koskoca Ferrari 0 (sıfır) talep var diye elektrikli otomobilini erteledi, muhtemelen de çok uzun bir süre görmeyeceğiz. İsteyen yok, talep yok, üretilenler satılmıyor, parası olan almıyor, ne yapacaksın ki elektrikli spor otomobili zaten? Gidiyor 2012 atmosferik V8 Ferrari'ye dünya para saçıyor ama. Bilmem bu durum bir şeyler anlatabildi mi?
Elektriğe de "ileri teknoloji" olduğu için geçmiyoruz, yenilenebilir enerji ile kullanılabilme ve çevreci ulaşım için bu sonraki adım olmalı diye düşünülüyor şu an regülatif yapılar ve komisyonlar tarafından. Çeşitli önemli teşvikler veriliyor ki "satılsın, insanlar alsın" diye. Yoksa İçten yanmalı motor konsepti de son teknolojidir, dakikada binlerce mikro patlama oluyor motor içinde, ruhun durmuyor, titremiyor, gıkı çıkmıyor modern motorların, otomatik şanzımanlar o biçim gelişti, yağ gibi vites atılıyor, tüketimi bile düşürüyorlar. ve 2 dakikada istediği yakıtı döküp yüzlerce km yol gidiyorsun, çok daha hafifler ve teşvikleri çıkardığın anda çok daha ucuzlar.
İki dakika durup şu mucize bir gibi durumu düşünseniz anlayacaksınız da, ezbere konuşunca işte. Elektrikli otomobil çevreci alternatiftir. Bireysel ulaşım emisyonlarını kısmak istiyorsak, yenilenebilir enerjiyi alıp, otomobillerin pillerine doldurup kullanmalıyız. Şehirlerde emisyonu-pisliği azaltmalıyız, içten yanmalı araçlar azınlık duruma düşmeli, amaç budur. Çevre derdimiz yoksa, kimse teşvik vermese, fiyat Tr dahil bazı ülkelerde bu kadar uygun olmasa, yani elektrikli-yakıtlı araçlar eşit şartlarda mücadele etseler 20 kişi gidip elektrikli almaz. Sen de dahil olmak üzere.
O yüzden bu yukarıdan bakma, diğer yakıt tipleri ve teknolojileri tercih edenleri aşağılama faslını bir bitirseniz çok hayırlı olacak.
En Beğenilen Yanıtlar

bu saatden sonra icten yanmali motorlar yalandir. bugun nasil buharli makinelere isli yagli hantal surekli bakim isteyen eski cagin ilkel teknolojisi olarak bakiyorsak cok yakin gelecekte icten yanmali araclarda o duruma gelecek. bugun buhar trenlerine oldugu gibi gelecekte de icten yanmali araclari nostalji ile ananlar olacaktir elbet ama sadece o kadar. batarya teknolojileri yeterince olgunlasti artik is altyapinin olusmasi ve genel kabulun yerlesmesinde.
|
Allah ta seni güldürsün.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X