|
Honda, yeni nesil yakıt hücresi üretim planını erteledi





-
-
Şu japonlar hidrojen fantazisinden ne zaman vazgeçecekler acaba? Paranızı gidin batarya teknolojisine harcayın bence... yaya kalıyorsunuz bu sektörde.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 30 Haziran 2025; 20:42:45 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Talep yok. Var olan talep her geçen yıl düşüyor. Japon firmaları tüm yumurtalarını aynı sepete koymak istemiyorlar ve bu anlaşılabilir bir durum ancak yakıt hücresinin otomobil segmentinde pek bir geleceği yok. Başka taşıt ve makine segmentlerinde bir geleceği olabilir, ona bir şey diyemem ama otomobil sektörü yakıt hücresi için yeterince fizibıl değil.
Olmayan talebe yatırım yapmak da akılcı değil. Honda o yüzden vazgeçiyor.
-
Pilli arabalardan yeterli ekmek yenmedi, birkaç yıl erteleyin talimatı. Diğer taraftan altyapı hızlı şekilde geliştiriliyor. Pilli arabalardan çok deneyim edinildi. Otomobil tarafında verimli olmadığı konusu ise tamamen duygusal yorumlar. 2028 olmaz, 2029 veya 2030 olur ancak bu işin sonu burası.
Ayrıca hidrojen satış fiyatları da pek ucuz olmayacak. Sistemi buna çevirip kökleyecekler. Pilli arabalarda gelecek yok, nükleer yakıtla çalışan yaparlarsa bilmem :))).
Hidrojen yakıt hücresi teknolojisi çok geniş kapsamlı bir plan ve köy kahvesi muhabbetlerinde bunu anlamak pek mümkün değil. Askeri araçlardan, gemilere, otomobillere, veri merkezlerine ve motosikletlere kadar uzanan büyük bir proje. Belki haberlerde pek görünmüyor ancak buna en büyük yatırımı Çinli firmalar yapıyor. Her yıl araba değiştiren tiplerden değilseniz, pilli arabalara yanaşmayın. Araç ihtiyacınız hasıl olursa hibrit düşünün. Salt fosil yakıtlı araçlara da para vermeyin artık.
-
ikiside ısrarlı şekilde bu teknoloji üzerine çalışıyor, zor bir teknoloji belli bu kadar zaman aldığına göre.
teknoloji kemale erdiğinde ne içten yanmalı ne elektrikli kalacak piyasada.
hayırlı günler.
-
300 derece daha yüksek sıcaklıkta yanıyor hidrojen, benzin ve lpg’den.
- Yüksek ısı = kısa ömür
- Motor yapısı benzinliyle benzer.
- Hidrojen aşırı hızlı yanar. (7 kat)
- Pistonlarda geri tepme ihtimali yüksek.
- Bütün içten yanmalı motorlarda çıkan arızaların katmerlisi yaşanır.
Şunu öğrenin; daha az parça daha uzun ömür. Elektrikli otomobillerin tahtını sallaması zor çünkü arıza ihtimali çok yüksek. Geleneksel içten yanmalı motorların arızalarını toplayın, 7 ile çarpın işte size hidrojenle çalışan motor arıza ihtimali. İstediğiniz kadar dayanıklı materyal kullanın, elektrikli otomobillerin tadını alan bir daha o içten yanmalı araba motoru rezilliğine bulaşmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Japonlar yapacak bunu avrupalilar degil.
Yani dogru calistigina kanaat getirip piyasaya surduklerinde emin ol senden benden cok daha zeki bir kac bin muhendis konuya dahil olmus olacak.
Bu elektrik sevdalilari ne zaman anlayacak elektriklininde bir gun dizel gibi ortadan kaybolacagini.
Sanki gokten indi meret
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 30 Haziran 2025; 23:51:9 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hidrojen yakıt hücreli araçlarla ilgili bilginizin sıfır olduğu kesin :))).
-
aynen, 1.5 corollada ki motorun kullanılacağını filan sanıyor arkadaş yok arıza riski 7 kat fazlaymış vb.
-
Yazık birde işe yaramayacak teknolojiye 30 yıl yatırım yaptık diyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Talep yok. Var olan talep her geçen yıl düşüyor. Japon firmaları tüm yumurtalarını aynı sepete koymak istemiyorlar ve bu anlaşılabilir bir durum ancak yakıt hücresinin otomobil segmentinde pek bir geleceği yok. Başka taşıt ve makine segmentlerinde bir geleceği olabilir, ona bir şey diyemem ama otomobil sektörü yakıt hücresi için yeterince fizibıl değil. Olmayan talebe yatırım yapmak da akılcı değil. Honda o yüzden vazgeçiyor. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X