Şimdi Ara

RENAULT LATITUDE 1.5 FULL PROBLEMLERİ VE PİŞMANLIKLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
252
Cevap
4
Favori
97.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli Arkadaşlar,

    Tam olarak 2011 Mayıs ayında latitude araç satın aldım bununla iligili memnuniyetsizliğimi paylaşmak istiyorum öncelikle araçla ilgili bilgileri paylaşayım.

    RENAULT LATITUDE
    GRI
    1.5 dCi 110 bg
    CAM TAVAN
    NAVIGASYON
    BOSS MUZİK SİSTEMİ
    GERİ GÖRÜŞ KAMERASI
    DERİ KOLTUK
    ISITMALI KOLTUK
    UC BOLGE KLIMA
    VIRAJLARDA DONEN FARLAR V.S.

    EVET, YAKLAŞIK 18 AYDIR KULLANMAKTA OLDUĞUM ARACIN ÖNCELİKLE YAKINTINDAN BAHSEDEYİM, HERKES BİLİRKİ KATOLOGTAKİ YAKIT DEĞERLERİ İLE GERÇEK ANLAMDAKİ YAKIT DEĞERLERİ FARKLILIK GÖSTERİR AMA BU MAKUL BİR SEVİYEDE GERÇEKLEŞİR, BENİM ARACIMDA KATALOG DEĞERİ ORTALAMA 5 OLARAK BELİRTİRKEN GERÇEK ANLAMDA 8 LT YAKIYOR, BENİM İYİ KULLANAMADIĞIMI DÜŞÜNEBİLİRSİNİZ, SERVİSE GÖTÜRDÜM VE YETKİLİ USTAYLA UZUN BİR TEST YAPTIK Kİ GÖRSENİZ GÜLMEKTEN ÖLÜRSÜNÜZ OLE TİTİZ KULLANIYKİ AMA MALESEF 7.4 UN ALTINA İNEMEDİĞİ GİBİ BU ORAN HİÇ GERÇEKÇİ DEĞİL ÇÜNKÜ YAPTIĞIMIZ TESTİN KULVARI ŞEHİRLER ARASI FORMATINDAYDI YANİ HİÇ IİIĞA TAKILMADAN DURMADAN 30 KM GİTTİK GELDİK, HERNEYSE BAHSETTİĞİM GİBİ YAKIT ANLAMAINDA SINIFTA KALDI,

    2: ARAÇIN FABRIKASYON BİR PROBLEMİ OLDUĞUNU SERVİSE GİDİNCE ANLATTILAR, (BEN GİTMESEM ÇAĞIRMAYACAKLAR) ARAÇ 60 KM ÜZERİNDE KAÇLA GİDERSENİZ GİDİN EN UFAK BİR ÇUKUR V.B. GEÇERKEN TABİRİ CAİZSE KIÇI ATIYOR , SUREKLİ SAVRULOY VE TOPARLAMAK HAKKATEN SIKINTI VE ZOR Kİ BEN ŞEHİRLER ARASI ORTALAMA 150 160 KM GİDİYORUM BU HIZLARDA DEFALARCA KAZA RİSKİ ATLATTIM, İNANILMAZ DERECEDE SAVRULUYOR, VELHASIL SERVİSE GİDİNCE BUNUN KALİBRASYON HATASI OLDU CİHAZA GİRİP TEKRAR KALİBRE ETMELERİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİLERKİ BUNU YAPTIKTAN SONRA YEPYENİ BİR ARAÇ OLDU, ARABA YOLA OTURDU GERÇEKTEN... FAKAAAT BUSEFERDE BİR FABRİKASYON HATA DAHA İSTİHBARATINI İZMİR BAYİSİNDEN ALDIM SAÇMA SAPAN YERSİZ GELEN SESLER VAR ARAÇTA VİRAJLARDA HANİ ROT BAŞLARI ÖLÜRDE KRONİK BİR SES ÇIKARTI AYNE O ŞEKİLDE, BUNUDA ARŞTIRDIĞIMDA YİNE RENAULTLARDA KRONİK HATA "DENGE ÇUBUKLARI" DEĞİŞMESİ GERİYOY, ONUDA BEKLİYORUZ SİPARİŞ VERİLDİ GELECEK İNŞALLAH,

    3: MÜZİK SİSTEMİNİN İŞLETİM SİSTEMİ (NAVİGASYONDEĞİL ) DENGESİZ ÇALIŞAN İŞLETİM SİSTEMİ VAR Kİ TLF REHBERİNİ SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE ATAMADIM BİR TÜRLÜ Kİ BAKMAYIN ELEKTRONİĞE HAKİMİMDİR, DELİSİYİMDİR YANİ, BENİ ÇOK ZORLADI Kİ HALA REHBER AKTARAMDIM,

    4: BOSS MUZİK SİSTEMİ DİYORUZ AMA ÖN SOL TWİTER CIZIRTI YAPIYOR SERVİSE GİTTİK CIZIRTI TESPİT EDİLDİ 2 AYDIR TWİTER GELECEK AMA BU ARADA BEN BAŞKA KURUMSAL BİR MÜZİK SİSTEMLERİ MAĞASASINDAN, TEİTER TAKTIRDIM CIZIRTI DEVAM EDİYOR UZMANIN DEDİĞİNE GÖRE BAGAJDAKİ ANFİDEN MİŞ, BAKALIM KENDİ SERVİSİM TWİTERI TAKTIĞINDA BU SORUNA NASIL BİR CÖZÜM BULACAKLR.


    5: HİÇ SİLECEK LASTİĞİ DEĞİŞTRİRKEN KIPKIRMIZI KESİLDİNİZMİ, MUHTEMELEN BUDA FABRİKA HATASI, SİLECEĞİ DİKLEŞTİREMİYORSUNUZ LATİTUDEDE ÇÜKÜ ÖN KAPUTUN BİRLEŞTİĞİ YERE DENK GELİYOR BİRAZ ZORLARSANIZ CİDDİ BİR CİZİKLE KALDIRABİLİRSİNİZ, AMA BU O KADAR ZORKİ CİZİĞİ GÖZE ALSANIZ BİLE DİK KALMIYOR KAPUT UN BASKISI SONUCUNDA , BENDE OLDUĞU GİBİ UCUNDA SİLECEK YOKKKEN DİKLEŞTİRDİM TAM YENİSİNİ TAKACAMKİ GÜÖMMMMMM METAL KISMI CAMI PATLATTI :-) MALESEF BÖLE SALAK Bİ ŞEY.

    6: 18 AY BOYUN ÖN KAPUTU SADECE SU DOLDURMAK İÇİN AÇTIM BUNUDA TOPLASANIZ 18 DEFA FALAN OLSA GEREK, BU BUGUN KAPUT KAPAĞINI KALTIRDIĞIM DA ONU AÇIK TUTAN AMARTİSÖLER KAPUT U TUTAMIYOR ÖLMÜŞ, KÜT DİYE GERİ DÜŞÜYOR... BU KADAR ADİ BİR MALZEME


    7: DİREKSİYON SİMİDİM Kİ (ARAÇTA UV CAM FİLMİ VARDIR) KAVLADI HER YERİ O DERİ DİREKSİYONDAN ESER KALMADI,

    8:HANİ KIYASLAMA OLMASIN AMA FLUANCE MEGANE DE BİLE HATTA ALT SINIF ARAÇLARDA BİLE EMNİYET KEMERİ SİNYALİ (YOLSU İÇİN) LATİTUDE DE YOK :-)

    9:REKLAMLARDA EN ÇOK VURGULANAN ÖZELLİKLERİNDEN BİRİSİDE KOKU "PARFUM" ŞİMDİ BUNU KARTUŞU 2 TANE ALIYOR, VE YANLIŞ HATIRLMIYOSAM HER BİRİ 25 TL GİBİ FAHİŞ BİRR FİYATTAN SATILIYOR Kİ KOKUYI SADECE TAKTIKTAN 1 HAFTA SONRASINA KADAR ALABİLİYORSUNUZ. ONDAN BİTTİ KOKU MOKU YOK....

    10: MASAJ KOLTUGU NE MASAJ NE MASAJ, TAMAM BİR TAILAND LI MASOZ KADAR BEKLENTİM YOK AMA ÇOK SAÇMA BİR MANTIĞI VAR, BAŞKA ARAÇLARDA TECRÜBE EDİNMEDİĞİM İÇİN ÇOK BİR ŞEY DİYEMİYORUM AMA HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR VALLA, KULLANMIYORUM, ARKANIZDA 3 TAN BALON KOYMUŞLAR SIRAYLA ŞİŞİP ŞİŞİP İNİYOR...

    11:ARKA PENCERE PERDELİRİ KAPALIYKEN SAKIN HAAA PENCEREYİ AZICIK BİLE AÇMAYIN ÇAT DİYE TUTUNDUĞU PLASTİK KLİTLE BERABER AŞŞAĞI İNİYOR,...

    12 EMİN OLUN ŞÖLE BİR 5 MADDE DAHA YAZABİLİRİM AMA BENCE BUKADAR YETERLİ


    EVET BU ARACI DÜŞENEN ARKADAŞLARA UMARIM FAYDASI OLMUŞTUR BU BİLGİLERİN, BEN ŞU ANDA ELDEN ÇIKARMAYA ÇALIŞIYORUM, VE TABİKİDE DÜNYANIN EN İYİ ARABASI OLAN VOLVO YA TERFİ ETMEK İSTİYORUM...



    HERKESE TEŞEKKÜRLER.....


    LÜTFEN VARSA SİZDE SIKINTILARINIZI EKLEYİN.....


    ----------------------------------------------------------EKLENTİ------------------------------------------------------------------------
    BU KONUYU AÇTIKTAN SONRA, KONUYA YORUM YAZAN ÇOK FAZLA İLGİLİ OLDU, ÖNCELİKLE TEŞEKKÜR EDERİM, AMA BUNLARIN ARASIN PROVAKASYON YAPTIĞIMI YAZAN DOSTLARA, ARAC SAHİBİ OLMADIĞIMI SOYLEYEN ARKADAŞLARA ÖZEL OLARAK VE ŞU VOLVO MESELESİ İLE İLGİLİ YORUM YAPMA İHTİYACI DUYDUM, VOLVODAN BAŞLAYAYIM, VOLVO "BENİM" İÇİN DÜNYANIN EN İYİ ARABASI, BU TAMAMEN GÖRECELİDİR, BENİM VOLVOYKEN BAŞKASININ HYUNDAI GETZ DIR KİMİSİ İÇİNDE FERRARİDEN AŞŞAĞISI EŞŞEKTİR, BU GÖRECELİ BİR KAVRAMDIR, (ANLADIĞIM KADARIYLA ARAMIZDA GÖRECELİLİK KAVRAMININ NE OLDUĞUNU BİLMEYEN ARKADAŞLARADA AÇIKLAMA YAPAYIM "KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞİKLİK GÖSTEREN DEMEKTİR" DİĞER ARKADAŞLARDAN ÖZÜR DİLEYEREK BU AÇIKLAMAYIDA YAPTIĞIMA GÖRE ARACIN BANA AİT OLDUĞU ISPATLAMAK ADINA YANINDA FOTOĞRAF ÇEKTİRDİM, ŞAKA ŞAKA, SADECE ARACIN FOTOLARINI EKLİYORUM , AYRICA SON FOT YAKIT ORTALAMSI İLE İLGİLİ BEN YANLIŞ YAZMIŞIM 9 UN ALTINA İNMİYOR, BAZI ARKADAŞLAR RENO NUN 8 İN ÜZERİNDE YAKAN ARACI YOK DESEDE, ŞİMDİLİK FOTOSUNU GÖNDERDİM, İNŞALLAH YARINDA ORTALAMALARI SIFIRLAYIP VİDEO KAYIT OLARAK PAYLAŞACAĞIM GÖSGERGELRİ, TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM, VOLVOYA TAKILMAYIN O BENİM MESELEM, SİZ YAZDIKLARIMLA İLGİLİ ELEŞTRİDE BULUNUN TEŞEKKÜRLER....

    (BU METNİN ALTINA FOTO EKLEYEMEDİM MUHTEMELEN EN SON SAYFAYA ATMIŞTIR...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tavilo -- 20 Eylül 2012; 13:15:15 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    arkadaşlar eğri oturup doğru konuşalım renault , fiat , hyundai ,kia ,citroen , pug vb gibi firmaların D sınıfı yapamaz yapsada asla gerçek bir d sınıfı olmaz bu benim düşüncem isteyen katılır isteyen katılmaz

    Alıntıları Göster
    illa yazdırttınız bana konuya.. sizlere değer vermediğimden değil forumun yöneticilerine değer vermediğimden yazmıyorum.. eski üyeler beni iyi bilir.. jettam vardı, üstüne passat aldım, sonra a6 3.0tdi quattro aldım.. işlerim bozuldu sattım borçlarımı ödedim kalan paraylada 70.000 liraya latitude executive 1.5 dci en full paketini aldım.. 2 yıldırda biniyorum 2012 model..

    araba pamuk gibi bir araba.. yumuşacık.. yoldaki küçük bozuklukları hissetmiyorsunuz bile.. konfor odaklı bir araba çünkü.. elbetteki yüksek hızlarda yaylanıyor.. yol tutuşuda yumuşak olmasından dolayı iyi değil.. ne bekliyorsunuzki?? bakın size söylüyorum gidin bu arabayı test edin.. yumuşaklığına konforuna hayran kalacaksınız.. gençseniz.. yol tutuş istiyorsanız almayın.. zaten d sınıfı kocaman araba size hitap etmez..

    araba aynı zamanda çok sessiz.. yol sesini ve rüzgar sesini çok az alıyor.. bence konfor arayan biri için çok önemli bir faktör sessiz olması.. çalışırken dizel motorun sesi korkunç... bilen bilir... hızlandıktan sonra oda kayboluyor...

    1.5 dci motorla ilgili neyi tartışıyorsunuz ki.. kendini ispatlamış bir motor... elbette 1500kg araba daha fazla yakacak...

    aracın son hızı 190.. 191 yapmıyor arkadaşlar... yokuş aşağı dahil... ben yaptıramadım..

    araçta kadran sapması yok.. gps ile tüm hızlarda uyumlu.. vwlerde %10 kadran sapması var.. tecrübeyle sabittir..

    araçta koltuk ısıtma koltuk hafıza koltuk masaj ayna hafıza ayna katlanma hepsi var...
    araçta ön ve arka ayak aydınlatmaları ayrıca kapı içi aydınlatmaları (reflektör değil) hepsi var..
    araçta arka bölge klima var..
    araçta iyonizerli klima var... ev klimalarındaki orman havası deniz havası mantığı.. parfüm sistemi var kullansanızda kullanmamasanızda...
    araçtan inerken koltuk otomatik geri çekiliyor rahat inesiniz diye.. bindikten sonra eski konumuna geliyor...
    eller serbest kart sistemi var...
    orijinal boyda lastik ve orijinal jant var... maliyet olarak araba başına en az 2000 lira hesap edin lütfen.. malzemeden kaçırmamışlar..
    koltukların malzemesi sanırım sünger değil.. elinizle bastırın eski haline yavaş yavaş geliyor.. çok rahat, bir kere gidin bir oturun koltuğa...
    farlar bixenon ve virajlara göre sağa sola yukarı aşağı dönüyor.. zaten ilk çalıştırdığınızda 360 derece dönerek kendini test ediyor..
    far yıkamada var unutmayalım...
    yan cam perdeleri ve arka cam perdeleri var...
    arka görüş kamerası var.. inanılmaz rahatlık... herkese tavsiye ederim.. aracın ön arka park sensörleri ve kılavuz çizgileriyle koordine çalışıyor..
    bose müzik sistemi var, arkada orijinal bose anfi var ve bose bas var... premium markalarda extra kaçbin euro verirsiniz hesap edin lütfen..
    hız limitör, hız sabitleme, yağmur sensörü, ışık sensörü kararan ayna zaten bütün araçlarda var..
    bence bluetooth entegrasyonu mükemmel ve problemsiz.. aux in ve usb girişleri ön kolçak içinde..
    navigasyon bir joystick ile kontrol ediliyor...
    1.5.dci motorun vergisi ucuz... bakım 400 küsür tuttu.. faturası var koyabilirim.. kaskosuda ucuz.. reno diye...
    arabada eksik olarak kendiliğinden park etme gibi birkaç donanım eksik.. olmasa ne olur...
    en beğendiğim yönü bej deri döşemeleri ve ön konsol kapı içleri koyukahverengi...SİYAH değil... birçok marka bej deri döşeme koyuyor diğer yerler siyah çok çirkin duruyor.. ahşap rengi detaylar.. koyu kahverengi plastik aksam ve bej deri arabanın içini harika gösteriyor..

    şikayeti olanları anlayışla karşılarım... kimseye yalancı muamelesi yapmamak lazım.. ama eğri oturalım doğru konuşalım benim aracımda tek bir tıkırtı yok. tek bir soyulma yok.. kolonya kullanmam elimi sık yıkarım.. uçan alkolden sonra kalan esansın soyulmalara neden olduğu söyleniyor.. belki bundandır.. belki herkesin elinin asiditesi farklıdır.. ondandır..

    konfor arayan, performans ve yol tutuş aramayan.. yumuşacık bir arabada gitmek isteyen benim gibi 2 çocuk sahibi babalara tavsiyemdir... parası olana a6 3.0 tdi quattro daha çok tavsiyemdir :-)))) paranız azsa 2012 model ve sonrası full bir latitude 60000 civarına alabilirsiniz ki iyi bir tercih olur..

    ve hatta diyorumki benide dinlemeyin gidin test edin... kendinizi dinleyin...

    herkese saygılarımla...

    edit: kendi kendimi banlama sebebim sizler değil forum yöneticilerine yıllardır duyduğum nefrettendir kusura bakmayın..
    Ne kadar çabuk inanıyorsunuz bu tip şeylere, asıl kullanıcılarından pişmanlık duyanı bile az gördüm ,diğer markalara sahip olanlardan kendi forumlarında bir çok kronik ağrıza duyuyorum adamlar araçlarına saydırıyorlar , onların ki pişmanlık olmuyorda fransız=pişmanlık oluyor. 2 sene boyunca Opel kullandım sattığım gün göbek atıyordum resmen, o zaman benim Alman=Pişmanlık mı demem gerekiyor.

    Bu soyulma meselesi Passat'da oluyor o zaman hatta 3-4 senelik Passatların tuşları soyuluyor ona ne demeli? Araçlarda oluşan bazı durumlar kullanıcıyla alakalı, elleri çabuk terleye ve teri çok tuzlu olan birinin kullandığı aracın direksiyonu kimyasal tepkimeden dolayı soyulur. Bu VW de olur , Mercedes'te olur BMW 'de olur. Hatta geçen sene 2. el 4 yıllık bmw 316 baktığımda bir aracın direksiyonunda bulunan deri üzernde renk farklıkları vardı, o zaman bizim Bmw kalitesiz mi dememiz lazım?
    İlk önce bindiğin aracın geçmişini biliyor musun bunu bir araştır derim. Latitude 1.5 executive paket araç 2 senedir ailemizde bulunuyor, içinde ne trim sesi var nede başka bir ses, hatta bozuk yollarda süspansiyondan bir damla ses bile gelmiyor, 10 aylık Golf'ümde daha fazla süspansiyon sesi var. Bildiğim kadarı ile sizin bahsettiğiniz araç 2.el alındı, önceki sahibi yada sahiplerinin nasıl kullandığını bilemezsiniz, belki çok hor kullandı, bozuk yollarda yüksek hızlarda ilerledi, tümsekler çukurlarda umursamadan geçti daha bunları bilmeden hemen kötülemek için yorum yazıyorsunuz. Benim arkadaşım da 2 senelik Passat 1.6 dsg highline aldı 65000 km de ve her yerinden trim sesi geliyor, o zaman şöyle bir tez ortaya atayım Passat çok dandik , kullandığım Latitude,Passat dan daha sağlam, bunu açıklayabilir misiniz?
    Ayrıca Latitude forumuna Bixenon ile ilgili uzunlarda problem olduğunu söylemiştiniz, bende size uzunlarda da xenon olarak yanıyor , fakat selektör yapıldığında park lambaları normale göre biraz fazla yandığı için iç kısımları sarı olarak aydınlatıyor diye belirtmiştim. Belki de önceki sahibi xenon farları değiştirdi, eğer uzunlar xenon olarak yanmıyorsa sizin aracınızda problem olabilir. Mercek farın içinde perde var, selektör yaptığınızda perde kalkar ve mercek içindeki lambalar daha ileriyi gösterir. Eğer sizde bu mercek sistemi çalışmıyorsa aracınızda problem var demektir. Birçok araçta bixenon çalışma mantığı böyledir.
    Madem xenon hakkında bilgin var , bu bahsettiğim teorik bilgiye sahip olmalısın.
    Yani yazmayım yazmayım dedim. Yine dayanamadım yazıyorum. Forumlara çok sık yazan birisi değilim. Seviyeli tartışma olur, bilgi paylaşımı olur, şikayet paylaşımı olur. Forum zaten bunun için var. Ancak BAZILARININ YAZDIĞI GİBİ HERŞEYE ÖN YARGILI YAKLAŞILAMAZ. Ben özellikle hem olumlu hem de olumsuz yönde MARKA FANATİKLİĞİ yapanlara kıl olurum. (Ör: A markası araba mı yapıyor? Teneke. Yada B markasının adı yeter ne yapsa en iyi odur yenisini yapıncaya kadar gibi sığ yaklaşımlar.)

    Öncelikle şunu belirteyim benim Latitude aracım yok. Ancak hem bir akrabamın bu araçtan var ve hem de işim gereği çok sık bu aracı kullanıyorum.

    1) Silecek olay olmuş o zaman buradan başlayım. Daha önceleri lüks segmentlerde yapılan sileceğin kaput önünde gizlenmesi uygulaması giderek yaygınlaşmaktadır. Nedeni sileceklerden gelecek rüzgar sesinin önlenmesi ve aracın aerodinamiğine katkısıdır. yani Latitude aracında sileceğin (kaldı ki sadece 1 tanesi direkt kaldırılamıyor, diğeri kalkıyor.) kaldırılamıyor oluşu BİR EKSİKLİK DEĞİL ÖZELLİKTİR. Ayrıca aracın kullanım kitapçığında nasıl kaldırılacağı da açıkça belirtilmektedir. Her halde camın üstüne kabak gibi koymak mühendislik olarak çok zor olmasa gerek. Ama bazıları bu işi bilen mühendislerden daha iyi biliyor galiba. Hangi marka olursa olsun aracı kullanmadan önce kullanım kitapçığı okunmalıdır. Hele Latitude gibi bol teknolojili bir aracın kullanım kitapçığı MUTLAKA okunmalıdır.

    2) Latitude’de ön yolcu kemer uyarı sisteminin bulunmamasının mantığını hala anlayabilmiş değilim. Büyük bir EKSİKLİK. Herhalde bu araca binenler çok bilinçli olur takar diye düşündüler

    3) Benim kullandığım araç (yaklaşık 1,5 yıllık bir araç) devamlı güneş altında kalmasına rağmen direksiyon soyulması gibi bir problem bulunmamaktadır. Direksiyon soyulması güneş ile ilgili değildir. Elinizde kalan yüksek oranlı alkol ile ilgilidir. Kolonya, parfüm vb. kullanımından sonra elinizde alkol kalıntısı kalır ve direksiyon ile temas ederse, bu problem olarak ortaya çıkar. O yüzden ben hep parfüm ve kolonya kullandıktan sonra ellerimi yıkarım. Zaman içinde bir çok araçta hatta TR’de kaliteli olarak kabul gören modellerde bile benzer problemin olduğunu gördüm. Ancak bu kadar kısa sürede alkolde olsa Latitude’ün direksiyonu soyuluyorsa burada bir problem var demektir.

    4) Şunu diyebilirsiniz. Renault’un uzun dönemde kalitesi ne olur. İlk günkü kalitesini koruyabilir mi? Konforu devam eder mi? Böyle derseniz size hak veririm. Bende genelde bu açıdan çok umutlu olmam Fransız araçlarından. Konuyu açan arkadaş aracında sorun yaşamış olabilir. Aracında şansızlıklar yaşamış olabilir. Onun yorumlarına saygı duymakla beraber, diğer Latitude araçlarına genelleme yapılmasına katılmıyorum. Çünkü benim kullandığım araçta şuan için konfor yönünden ne bir olumsuzluk, ne de bir azalma var. Belki zaman geçtikçe Renault ile ilgili bu olumsuz algı değişir. Bunu zaman ortaya koyacak. Bu nedenle HER ŞEYE EN BAŞTAN YAPILAN TOPTANCI BİR KARALAMAYA karşıyım.

    5) Birisi demiş ki; bu arabayı araçtan anlamayanlar alıyor. Zaten 2. el satış fiyatı da düşük demiş. Ben bu arkadaşa gülüyorum sadece. Bi zahmet Latitude kaç TL etiket fiyatı ile TR piyasasına giriş yapmış bir araştırsın. (kaldı ki satışında bayiler liste fiyatından indirim de yaptılar.) Şuan satanların çoğunun aracı kullandığı sürenin yanında kar ile aracını sattığını görürler. Ayrıca ben akrabamdan biliyorum kesinlikle 2. el kaygısıyla araç almaz. Aracını götürür bayiye farkını verir, yenisini alır. Zaten ülkemizde D segmenti SIFIR ARAÇ alanların ÇOĞUNLUĞU ORTANIN ÜSTÜ GELİR DÜZEYİNE sahip kişilerdir. O yüzden üçe beşe bakmazlar.

    6) Birisi Latitude satmıyor demiş. Evet D segmenti araç ülkemiz gelir düzeyine göre pahallı olduğu için az satar. Örneğin D segmentinde en çok satan Passat’ın 4 katı Polo satılıyor. Şimdi Polo çok sattığı için Passat’tan daha mı üstün oluyor. Ayrıca Passat satış rakamını ayrı tutarsak (bol filo satışı ve ülkemizde anlamsız bir prestij algısı olduğundan) diğer hangi D segment araç Latitude’den veya D segmenti Fransız araçlarından kat kat fazla satıyor? Mondeo mu? İnsignia mı? Accort mu? Avensis mi? Mazda 6 mı? Volvo S60 mı?

    7) Bence D segmenti araç HANGİ MARKA OLURSA OLSUN altındaki segmentlerde ki araçlarla konfor ve kalite yönünden kıyaslanamaz bile. O yüzden alt segmentlerde bulunan araçlarla saçma sapan kıyaslamalar yapmayalım. Komik oluyor ve “KEDİ UZANAMADIĞI CİĞERE MUNDAR DERMİŞ” durumu ortaya çıkıyor.

    8) D segmenti hangi araç hafif? Birisi yazmış Fluence Latitude’den az yakıyor diye. Tabi ki az yakacak Latitude’den. 1.500 kg ağırlığı var Latitude’ün. arada yaklaşık 200-250 kg var. Ayrıca abartılacak bir yakıt tüketim farkı da yok. 105 bg güce sahip Fluence yaklaşık 0,5-1 lt daha az yakar şehir içinde. Şehir dışında çok fark yok aralarında. Bizzat denenmiştir. Birde Fluence’ın 90 bg olanları var. Gitmeyen ama koklayan modeli. Onlar baya az yakıyor. Ama gelen geçer, giden geçer yanınızdan. Ayrıca 75 bg‘lik Dacia Logan’da 90 bg’lik Fluence’den az yakıyor. O zaman senin için yakıt ön planda ve tek kriter ise gidip Logan alacaksın. Kıyaslamaların mantıklı olması lazım. Bakın size mantıksız bir kıyaslama örneği yaptım. Niye segmentler farklı.

    9) Latitude Koreli Samsung ile ortak üretimdir. SM5 olarak bilinir doğru. Zaten Samsung araçların büyük bir kısmı Renault tarafından tasarlandı. Araç tamamen Kore tasarımı olsa ne olacak yani. Kötü araç mı olacak. Buradan nereye varılmaya çalışılıyor anlayamadım. O açıdan bakarsak Ford Focus’da yıllardır bir TÜRK tarafından tasarlanıyor. Focus’u bir alman tasarlamadı diye kötü araç mı diyeceğiz şimdi. ÇOK BASİT BİR KARALAMA YÖNTEMİ BU. Peki satış adetinden yola çıkarsak, TR’de devamlı satışları üst düzey olan Fluence nedir? Fluence’de Samsung SM3‘dür. Millet koşa koşa renault’u tercih ederek Koreli Fluence’yi alıyorda, renault’u tercih etmişken ve gözü Latitude iken niye tercih etmesin. (Anlayın artık D segmenti satış adetlerinin gelir durumu ile doğrudan ilgili olduğunu. Bundan 15 yıl önce sokaklarda kaç tane D segmenti araç görürdünüz, bugün kaç tane görüyorsunuz. Halkın geliri arttıkça lüks harcaması da artar.)

    10) Evet Latitude 'ın yol tutuşu ile ilgili problem vardı.” Var” demiyorum, “Vardı” diyorum çünkü bir çok Latitude araca periyodik bakımında TÜRKİYE 'ye uygun güncel ayarlar yetkili servisler tarafından yapıldı ve PROBLEM ÇÖZÜLDÜ. neydi problem; araçta renault'un TR'deki hiç bir modelinde bulunmayan daha önceden lüks segmentte bulunan TAM BAĞIMSIZ AMORTİSÖR SİSTEMİNİN OLMASI ve ayarlarının KONFOR ODAKLI OLARAK AVRUPA YOLLARINA göre ayarlanmış olması idi. Adamlar aracın hızlı giderken TR yollarındaki gibi garip çukurlara bir anda girebileceğini ön görememişler. Evet bu TR için önemli bir hata. Ancak bu aracın yeni çıkmış bir araç olduğunu unutmamak lazım. Tekerlerin açıları ile ilgili yapılan ayarlama ile bu problem çözülmüştür. Latitude’den bu yönde şikayeti olanlar bir yetkili servise uğrasınlar. Problemin çözüldüğünü görecekler.

    11) Herhangi bir teknik bilgisi olmadan, her fırsatta FRAZSIZ ARABALARI şöyle kötü, böyle sağlam değil, güvenli değil vb. şeklinde, kulaktan dolma veya forumlardan sağdan soldan edinilme doğruluğu belli olmayan bilgiler ile yapılan yorumlar gerçekleri tam olarak yansıtmamaktadır. Ben Fransız araçları 1 numaradır, mükemmeldir demiyorum. Araçları eleştirebilirsiniz. Ama eleştirirken olmayan şeylerle saçmalamayalım. Yok tenekeden, yok çöp kutusu gibi vb. şeyler. Güvenlikse araştırın bakalım EURONCAP testleri başladığında en çok modeli ile 5 yıldız alan firma hangisidir?

    Oturduğu yerden sallayan arkadaşlara diyorum ki: bir aracın EN ÇOK ARIZA ÇIKARMA POTANSİYELİ OLAN KISMI MOTORUDUR. Bu yönden bakacak olursak en sağlam, en az yakıt tüketen DÜŞÜK HACİMLİ dizel motorlar FRANSIZ ARAÇLARINDA vardır. Bu nedenle Fransız üreticiler BEDELİNİ ÖDEYEN diğer otomobil üreticileri ile bu motorları paylaşıyorlar. Aşağıda örneklendiriyorum. Herhalde kötü olduğu için bu markalar bu motorları almıyordur. Bakın örnekler arasında bu başlıkta belirtilen ve hayran olunan VOLVO ve JAPON araçları da var.

    - PSA grubunun dizel motorunu kullananlar (Volvo, Ford, BMW (yeni 3.16 dizel), Mazda 3, Mitsubishi (dizel outlander))

    - Renault dci dizel motorunu kullananlar ( Nissan, Mercedes (yeni çıkacak CİTAN modeli), renault’un YENİ 1.6 dci motorunun Mercedes tarafından B ve C kasalarına konulmak üzere istendiği yönünde haberler vardır.)

    Bu firmalar sağlam olmayan FRANSIZ MOTORLARINI kullanacak kadar aptal olacak, SADECE FORUMLARDA KARALAMA İŞİ OLAN BİR GRUP AKILLI OLACAK. HEMDE KLAVYE BAŞINDAN!

    BANA BURADAN FRANSIZLARIN REKLAMINI YAPTIRIR GİBİ YAZI YAZDIRDINIZYA HELAL OLSUN.

    AMA HAKSIZLIĞA GELEMEM...

    KEŞKE BUNLARI YAPAN BİR TÜRK OTOMOBİL MARKASI OLSAYDI VE ÜRETTİKLERİYLE HAKETSEYDİDE ONA DAHA FAZLASINI YAZSAYDIM.

    Herkese iyi günler…
    Öncelikle merhaba....
    Şubat 6 da satın aldığım Renault latitude exclusive 1.5 dCi aracımla ilgili görüşlerimi paylaşmak istedi. (sayfada kullanmayıp laf atanlar olmuş)
    Aracla ilgili sorun benim görüşüm sadece direksiyonun çok hafif olması ve hızda sertleşmemesi. Araç geniş kabin de Serbest dolaşıyorsunuz.yüksek hızda bundan dolayı size savrulan hissi veriyor. Ancak savrulma yok.
    Fazla bir şey yazmaya gerek yok Passat alıp, aracımın içine binip içi gidenler çok. Marka takıntın yoksa ve araç kullanmaktan zevk almak istiyorsan iyi bir tercih latitude .
    motor desen Mercedes kullanıyor.
    donanım desen rakiplerinde olmayan özellikler var
    D sınıfına yakışan bir markamı desen ONUDA İDARE ET DERİM
    quote:

    Orijinalden alıntı: tavilo

    BAŞLIK ?

    Alıntıları Göster
    NEDEN VOLVO , BUGÜN KULLANDIĞIMIZ ARAÇLARDAKİ BİR ÇOK ÖZELLİK İN ÖNCÜSÜ VOLVODUR EMNİYET KEMERİNDEN TUTUNDA DAHA NELER NELER, ARABANIN KAPI KOLUNU BİR İTFAYECİNİN ELİNDE ELDİVEN VARKEN AÇMA İHTİMALİNİ HESAPLAYARAK KAPI KOLUNU ONA GÖRE UYGALAYAN BİR ZİHNİYET BENCE DÜNYANIN EN İYİ ARABASINI ÜRETEBİLİR......
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault Latitude 1.5 Full'un Kronik Sorunları ve Pişmanlıkları

    Renault Latitude 1.5 Full modelini satın almayı düşünen bireyler, aracın bilinen kronik sorunları ve potansiyel pişmanlıkları hakkında bilgi sahibi olmalıdır.

    Kronik Sorunlar:

    • Koku Kartuşu Sorunu: Bazı Latitude 1.5 Full modellerinde, klima sisteminden gelen kötü kokulara neden olan bir koku kartuşu sorunu mevcuttur. Bu sorun genellikle pahalı onarımlar gerektirir.
    • Diğer Mekanik Sorunlar: İncelemelere göre, Latitude 1.5 Full'un şanzıman, süspansiyon ve elektrik sistemi gibi diğer mekanik bileşenlerinde de kronik sorunlar yaşanabilmektedir.

    Pişmanlık Kaynakları:

    • Yüksek Bakım Maliyetleri: Renault Latitude 1.5 Full'un kronik sorunları, yüksek bakım maliyetlerine yol açabilir. Bu nedenle, aracın satın alınması ve bakımı için önemli bütçeler ayrılması gerekebilir.
    • Düşük Geri Satış Değeri: Renault Latitude 1.5 Full'un kronik sorunları, aracın geri satış değerini düşürebilir. Bu durum, aracı gelecekte satmayı düşünen bireyler için bir pişmanlık kaynağı olabilir.
    • Marka İtibarı: Renault Latitude 1.5 Full'un kronik sorunları, Renault markasının itibarını zedelemiştir. Bu durum, potansiyel müşterilerin markaya güvenini azaltabilir.

    Bu sorunları göz önünde bulundurduğunuzda, Renault Latitude 1.5 Full satın almadan önce kapsamlı bir araştırma yapmanız ve potansiyel riskleri dikkatlice değerlendirmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • emin misin?
  • Öncelikle geçmiş olsun. Her markanın kronik problemi olan bir türlü bitmek bilmeyen sorunlu modelleri çıkabiliyor.
  • yalnız ikinci eli de çok kötü bir araç akrabamız da illallah etti , fiyasko ; 2011 modelleri için 25.000 KM'deki Dci'ları 50.000 tl arasında çok rahat bulabiliyorsunuz , satış rakamları da zaten berbat ötesi ayda 100 tane zor satan kupon araba , hata yapmışsınız , geçmiş olsun ...

    62.000 Tl liste fiyatlı 7.000 KM'deki araç 52.000 Tl gibi gibi ...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi golfçü_ -- 19 Eylül 2012; 15:03:58 >




  • Gecmis olsun uzucu bir durum yalniz bu yasadiklarinizi herkes yasamiyordur diye dusunuyorum.
  • geçmiş olsun birçok özelliği klasık reno kalıtesi malesef .
    başlığı da düzeltirseniz ergen çoktur bu forumda ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: golfçü_

    yalnız ikinci eli de çok kötü bir araç akrabamız da illallah etti , fiyasko ; 2011 modelleri için 25.000 KM'deki Dci'ları 50.000 tl arasında çok rahat bulabiliyorsunuz , satış rakamları da zaten berbat ötesi ayda 100 tane zor satan kupon araba , hata yapmışsınız , geçmiş olsun ...

    62.000 Tl liste fiyatlı 7.000 KM'deki araç 52.000 Tl gibi gibi ...

    iyi güzel de, dünyanın en iyi arabasının volvo olduğuna nasıl karar verdin?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Gecmis olsun uzucu bir durum yalniz bu yasadiklarinizi herkes yasamiyordur diye dusunuyorum.
    ŞUNUDA PAYLAŞMAK İSTERİM BULUNDUĞUM İLDE BU ARAÇTAN ÇOK VAR FAKAT BEN 3 KİŞİYLE İLETİŞİM HALİNDYİM, VE BELİRTTTİĞİM SORUNLARIN %60 STANDART OLARAK VAR ÖNEĞİN 3 U DE DİREKSİYONLARI DEĞİŞTİRİLDİ, 3 NUN DE KIÇI ATIYOR ARBALARIN, VE DENGE ÇUBUKLA İLGİLİ BAHSETTİĞİM DETAYLAR, SİLECEK V.B BIRCOK SORUN AYNI MALESEF,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VETTEL99

    geçmiş olsun birçok özelliği klasık reno kalıtesi malesef .
    başlığı da düzeltirseniz ergen çoktur bu forumda ...
    BAŞLIK ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: golfçü_

    yalnız ikinci eli de çok kötü bir araç akrabamız da illallah etti , fiyasko ; 2011 modelleri için 25.000 KM'deki Dci'ları 50.000 tl arasında çok rahat bulabiliyorsunuz , satış rakamları da zaten berbat ötesi ayda 100 tane zor satan kupon araba , hata yapmışsınız , geçmiş olsun ...

    62.000 Tl liste fiyatlı 7.000 KM'deki araç 52.000 Tl gibi gibi ...

    boşuna toyota diye yırtınmıyoruz. Ben genel bakımlarında bile servise gitmek istemem, vakit kaybı görürüm. Böyle şeyler için servise gitmek çok can sıkıcı. Geçmiş olsun diyorum, bir daha röno almayın diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavilo

    ŞUNUDA PAYLAŞMAK İSTERİM BULUNDUĞUM İLDE BU ARAÇTAN ÇOK VAR FAKAT BEN 3 KİŞİYLE İLETİŞİM HALİNDYİM, VE BELİRTTTİĞİM SORUNLARIN %60 STANDART OLARAK VAR ÖNEĞİN 3 U DE DİREKSİYONLARI DEĞİŞTİRİLDİ, 3 NUN DE KIÇI ATIYOR ARBALARIN, VE DENGE ÇUBUKLA İLGİLİ BAHSETTİĞİM DETAYLAR, SİLECEK V.B BIRCOK SORUN AYNI MALESEF,

    Alıntıları Göster
    Çok yoruldum mesajlarınızı okurken.Konu değil mesaja yorum yapiyim ; imlayı düzenleyin lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavilo

    BAŞLIK ?

    LATITUDE yazın LATITIDE değil .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavilo

    BAŞLIK ?

    Alıntıları Göster
    NEDEN VOLVO , BUGÜN KULLANDIĞIMIZ ARAÇLARDAKİ BİR ÇOK ÖZELLİK İN ÖNCÜSÜ VOLVODUR EMNİYET KEMERİNDEN TUTUNDA DAHA NELER NELER, ARABANIN KAPI KOLUNU BİR İTFAYECİNİN ELİNDE ELDİVEN VARKEN AÇMA İHTİMALİNİ HESAPLAYARAK KAPI KOLUNU ONA GÖRE UYGALAYAN BİR ZİHNİYET BENCE DÜNYANIN EN İYİ ARABASINI ÜRETEBİLİR......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavilo

    NEDEN VOLVO , BUGÜN KULLANDIĞIMIZ ARAÇLARDAKİ BİR ÇOK ÖZELLİK İN ÖNCÜSÜ VOLVODUR EMNİYET KEMERİNDEN TUTUNDA DAHA NELER NELER, ARABANIN KAPI KOLUNU BİR İTFAYECİNİN ELİNDE ELDİVEN VARKEN AÇMA İHTİMALİNİ HESAPLAYARAK KAPI KOLUNU ONA GÖRE UYGALAYAN BİR ZİHNİYET BENCE DÜNYANIN EN İYİ ARABASINI ÜRETEBİLİR......

    Alıntıları Göster
    Silecek degisimleri icin yorum yapayim, ayni durum Laguna'da da var.
    Silecekleri calistirip tam tepede iken araci stop etmeniz gerekiyor
    silecekler orada kaliyor bu durumda, sonrasinda degistirebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavilo

    NEDEN VOLVO , BUGÜN KULLANDIĞIMIZ ARAÇLARDAKİ BİR ÇOK ÖZELLİK İN ÖNCÜSÜ VOLVODUR EMNİYET KEMERİNDEN TUTUNDA DAHA NELER NELER, ARABANIN KAPI KOLUNU BİR İTFAYECİNİN ELİNDE ELDİVEN VARKEN AÇMA İHTİMALİNİ HESAPLAYARAK KAPI KOLUNU ONA GÖRE UYGALAYAN BİR ZİHNİYET BENCE DÜNYANIN EN İYİ ARABASINI ÜRETEBİLİR......

    Alıntıları Göster
    Hafiften bir Cihan Havayolları esintisi geldi mi size de?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hafiften bir Cihan Havayolları esintisi geldi mi size de?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hafiften bir Cihan Havayolları esintisi geldi mi size de?



    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hafiften bir Cihan Havayolları esintisi geldi mi size de?





    Bana da geldi o esinti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hafiften bir Cihan Havayolları esintisi geldi mi size de?





    Bana da geldi o esinti

    Alıntıları Göster
    Latitude'ler piyasaya çıktığından beri ben ona 1.5 DCI motor takılmasını hep yadırgadım. Latitude hiç kullanmadım ama dışarıdan gördüğüm kadarı ile kasası çok ağır olmalı. 1.5 DCI hafif mi kalıyor acaba? Aynı motor Renault'un diğer modellerinde de var ve çok ekonomik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB



    Alıntıları Göster
    Bu aracın aynısından babamda var.Arkadaşın yazmış olduğu sorunların coğu bizim araçtada var.

    Araç kıç atıyor,direksiyonu soyuluyor,on takımlardan lokurtu geliyor bozuk yollarda
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.