Şimdi Ara

SHELL GTL hakkında herşey (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
957
Cevap
12
Favori
98.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yeni gördüm,

    ankara da yeimahalle ilçesi yani çayyolu için de geçerli sanırım 2,69TL

    istanbul'da da 2,66 liraya satışa sunulmuş 3 büyük ilde var , demek ki denemek için belirli bir kesimi hedeflediler.Yaklaşık Vp diesel yani bizim bildiğimiz piyasa ağzıyla eurodizele göre 10 kuruş gibi bir fark var. Az sayılmaz ama yakıt iyiyse neden olmasın.tamemen ithal olacağı ve yeni olduğu için en azından satılan yakıt kalitesi garantilidir. Deneyen dizelci arkadaşların tecrübelerini burada paylaşması dilegiyle.

    heyyy gidi bee adam 2,66 tl den bahsediyo
  • Evet, kesinlikle motor daha sessiz çalışıyor,1.depoyu bitirdim, 2.depoyu da GTL doldurdum, ben memnun kaldım ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murattiss



    Shell GTL hakkında çok kapsamlı bir çalışma, kısaca özetlemek gerekirse mevcut araçlar için avantajı? hiç!!!

    http://www.synthetic-fuels.eu/documents/20110124104447_Emissions%20measurements.pdf

    Testlerde %100 GTL'den %15GTL+%85 Eurodizel karşımına ve %100 Eurodizele kadar tüm yakıtlar denenmiş.

    Türkiyede Shell'in sattığı GTL oranı ise bu çalışmadan ortaya çıkıyor ki en fazla %15 olabilir, çünkü daha yüksek oran EN590 gereği yakıtın viskozite değerini karşılamıyor.

    %100 GTL yakıt kullanıldığında bazı emisyon değerleri düşüyor ancak hacimsel tüketim artışıyla verimlilik artışı neredeyse birbirini dengelediği için yakıt ekonomisinde değişen bişey yok.

    Ayrıca birçok araçta %15 GTL katkılı dizelde elde edilen emisyon değerleri %100 Eurodizel ile elde edilenden daha yüksek, bu da motorların tasarım ve ECU optimizasyonlarının mevcut Eurodizele göre yapıldığından kaynaklanıyor.

    Anlayacağınız %100 GTL kullanıldığında ve bunun için optimize edilmiş motorlar kullanıldığında GTL güzel şeyler vaadediyor, ancak şu anda hiçbir araç/motor üreticisi bu konuda bir adım atmıyor çünkü GTL yakıtın geleceğini net göremediklerinden üzerine yatırım yapmıyorlar. Bunda da GTL yakıt üretiminin dünyada sadece 2-3 firmanın tekelinde olmasının etkiside var ( Shell,Sasol,Petrosa)

    Amacım Shell'in GTL katkılı yakıtını karalamak değil, dikkat ederseniz çalışmayı yapan zaten Shell ( Shell Global Solutions UK).

    Bende sıkı bir GTL müştersiyken şu anda yine V-Power dışında başka yakıt almıyorum.

    EURO4 1.6 HDI aracıma bu araştırmaya göre birşey katmıyor.

    135000 km de 1.1 LT Kia Picanto 16000 TL ye dizel araç satın aldım. 2. Depo V-Power GTL den sonra belirgin olarak çekiş artmaya başladı. Benim önceliğim aracımla 300000 km ve fazlasını yapmak olduğu için km de kaç kuruş yaktığımı önemsemiyorum. Karışık kullanımda 22 krş civarı yakıyor. GTL yi performans için değil uzun ömürlülük için kullanıyorum. 30000TL araç alıp fuel save kullanacağıma geriye kalan 14000 TL ile 70000km boyunca v-power gtl kullanırım daha iyi diye düşündüm. Depom zaten 30litre olduğu için her gittiğim de v-power gtl yi fulllüyorum .
    Bu düşünceler çoğu sürücü için mantıksız veya extreme gibi gelebilir. Bu kafa yapısında iseniz gtl kullanın, yok depoya 20-30-50 TL yakıtı ancak koyuyorsanız v-power a bile gerek yok, fuel save alın.




  • Performansdı, ekonomiydi falandı filandı bütün bunları boş verin
    eğer aracınızı alırken sinyal kolunda böyle bir açıklama kartı var ise yada aracınızda partikül filtresi var ise ve kullanma kılavuzunda buna benzer şeyler yazıyor ise kesinlikle GTL+ kullanmanızı tavsiye ederim.

    Yok bulamadım dersenizde katkılı dizel tavsiye ederim (v-power, v-max, excellium diesel, ultimate diesel gibi)

    70 km'den hızlı sürün denilmesindeki amaç eksoz borularının ve haliyle dpd filtresinin sıcak tutulması gerektiğindendir.

    Unutmayınki bu sıcaklığa ulaşmak için yüksek devir gerekecektir buda yakıt tüketiminin anlık artması ve bu sıcaklığa gelindiğinde de eksoz zamanlamasında enjektörlerden egsoz gazıyla beraber çiğ mazot gönderileceğinden (dpd de yanma olabilmesi için) yakıt tüketimini arttıracaktır.

    Temiz yakıt kullanıldığında bu işlem yapılmayacağı için ekstradan mazot sarf edilmeyecektir.

    Ayrıca yine tekrar ediyorum bu işlemleri ne kadar yaparsanız yapın yinede 150 binli km'leden sonra çok insanın canı yanacaktır ( maddi olarak )

    Belki yeri değil ama common rail sistemine sahip araç sahipleri enjektör kütüklerinizi değiştirdiğinizde eski enjektörlerinizin üzerinde birtakım harfler ve rakamlar yazan künyesi var ise bunlar el bilgisayarı ile aracın beynine girişi yapılmalı ( her silindir için ayrı ) yetkili servisler de veya elinde el bilgisayarı olan özel servislerde sorun yok ama cihazı olmayan servislerde bu işi yaptırırsanız yeni enjektörleriniz eski enjektörün kodu ile çalışmaya devam edecektir ama bu hem verimliliği (yakıt sarfiyatını) hemde titreşimi ve sesi bozuk bi aracınız olacaktır.

     SHELL  GTL hakkında herşey


     SHELL  GTL hakkında herşey




  • buda enjektör resmi

     SHELL  GTL hakkında herşey


     SHELL  GTL hakkında herşey
  • Merhaba;
    Benim aracımda henüz 2.000 km de Cruze. 2.0 vcdi motor var ve DPF mevcut.
    Ben hep opetten alıyorum yakıtımı. Önerileriniz nelerdir?Sürekli GTL kullanmak bana yarar sağlar mı?(mutlaka sağlar ama fayda/fiyat endeksi ne olur)
    Önerilerinizi bekliyorum.
  • Kadtas
    öncelikle sana ilk tavsiyem opeti hemen terketmen olacaktır. Önceki yazıları okur isen opet tek tip katkısız demeyeyimde az katkılı yakıt satan firmadır. bp de euro dizel-ultimate dizel, petrol ofisinde prodizel-v-max dizel, shell de fuelsave-v-power gibi iken opet tek tip ve hileye baş vuracak istasyon sahibi için tek alternatif demek, hele sende dpf var ise aman diyorum başka birşey diyemiyorum en azından diğer markalarında biraz pahalı olan katkılı dizelini almanı tavsiye ederim, tabi 100 bin kmye gelmeden ben bu aracımı satarım diyorsan tabi opete devam
  • Ayrıca şöylede düşünebilirsin

    aracın diyelimki 100 kmde 8 litre mazot tüketiyor. 100.000 km de 8000 litre mazot demek. Şu an GTL+ istanbulda 3,86 (vaybe en son fullediğimde 4,08di) opetde ise yakıt 3,61 yani litrede 0,25 lira buda 8000 litrede 2000 lira demek, 100.000 kmde belki 2000 lira fazladan para ödeyeceksin ama emin ol buna değer
  • Ev - iş konumum üzerinde bir çok istasyon var. Opet, BP, PO, Total, Lukoil, Shell vs. sayamayacağım bir çok istasyon bulunuyor.
    Ben açıkcası daha 2. depomu bitirdim, araç 2bin km 'de. Hep opetten aldım ve yakıt tüketimi çok iyi. 2.0 Turbo dizel bir araca göre 5.5 lt ile yoğun kapatılan yollarıyla meşhur Ankara trafiğinde geziniyorum.
    GTL geçen herkes tüketim arttığını gidilen yolun azaldığını söylüyor. Zaten litre fiyatıda 25 kr fazla buna değer mi gerçekten?
    Yada eurodizel ve wurth yakıt katkısı mı kullanmalıyım? GTL inde % 5 oranında olduğunu söyleniyor. Yani o da saf değil, buna değer mi?

    Bana önerebileceğiniz yüksek km götüren ve tertemiz katkılı yakıt önerisi var mı? Performans gibi bir isteğim yok, zaten araç 163 bg ve 360 nm Tork. Bana fazlasıyla yetiyor, çoğu zaman ayağımın ucuyla dokunuyorum hatta..
  • GTL in saf olarak verilmemesinin sebebi motorumuz için aşırı yüksek oktan olmasından kaynaklanmaktadır.%5 oran sanırım ideal olmaada bütün araç bantları gözetilerek saptanmış risksiz bir oran olmalı. ayrıca oran katkılardan oldukça yüksektir.

    alacağınız yakıt katkıları 250 ml veya 500 ml dir. yani yarım litre civarında olmalı . 50 litre depoya koyduğunuzda bunun oranı %0,5-1 civarında yapacaktır .
    Burada tekrar düşünerek katkının oranının mı , yoksa gtl oranının mıyüksek olacağı sorusundaa çıkacak cevabın daha iyi irdelenmesi gerekmektedir.

    farzedelim ki %3 GTL olsun bu 50 litrelik depoda 1.5 litreye karşılık gelir ki , bir motor için fazlasıyla yeterli bir orandır. İleride yüksek setana dayanıklı motorlar üretilirse bunun oranını artıracaklardır.

    Günümüz teklonojisindeki ilerlemeler veya emisyon kısıtlamaları demek daha doğru olur. motorlarımızın kötü yakıttan etkilenme olasılığını artırmaktadır.

    Motorlar daha temzi daha az sülfürlü ve yağların içinde bulunan kül ,vb maddeleri daha az oluşturacak sistemler ile donatılmakta , geçiş hızlı ve fazla reklam yapılmadan yapılmaktadır. çünkü bunlar emisyon zorlamalarının sonuçlarıdır .2010 yılından sonra çıkan euro 5 ve üstü motorların yakıt seçiminde çok seçici olmaları gerekmektedir. MARKAYA GÜVEN YETERLİ DEĞİLDİR . istasyonların da temiz yakıtı iletmelerinde ve herhangi bir istenmeyen katkı katmadıklarından emin olmak gereklidir. emin olmak sözü ucu açık bir laftır. neye göre nin cevabı subjektiftir.

    Sonuç olarak bize geri billdirimi en iyi verecek olanlar bu işin sorunlarıyla karşı karşıya olan tamir işleriye günlük olarak uğraşan kişiler veya kişisel olarak başına bu tür arızalar gelmiş ve tamir yaptırmış kişilerdir.Benim yazacaklarım işin teorik safhasında kalabilir ancak yukarıda sayın sabitkale pratik olarak çıkan sonuçların sebepleri üzerine kafa yormuş bir kişi gibi görünüyor. şahsi kanaatımca da bu tespitler doğru tespitlerdir. GTL yerine oktanı veya setanı doğru bir yakıt bize DPF istediği şeyi verebilecektir. Eskiden yüksek sülfurlu motorinden çok çektik ve dizel motor yaramaz sounludur efsanesi , bu tür sonuçların geri bildiriminden doğmuştur. Yine benzer bir furya karşımıza çıkabilir ve çok yüksek bedelli DPF yakında bu cihazın söküldüğünde daha çok araçtan performans alındığı ve arıza maliyetlerinden kaçmak isteyenlerin başvuracağı bir yöntem olarka bu forumlarda yer alacaktır. Benzer durum EGR de yaşandı ,yine yaşanacak emin olunuz




  • 90-100 bg araçlara gtl koyanlar komik geliyor. Fuelsave akar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıntılı bilgi için teşekkür ediyorum. Ankara'da en temiz yakıt yıllardır kullandığım Baydarlar 'da mevcut şahsi kanaatime göre. Fakat bundan önceki aracıma LPG taktırmış olduğumdan dolayı uğramıyordum epeydir. Tekrar Baydarlara uğramanın zamanı gelmiş o zaman. V power günlük olarak kullanılabilinecek bir yakıt gibi geliyor bana tabi kükürt ve sülfür oranlarını iyice incelemek gerekiyor. GTL ise 2 depoda 1 veya normal vpowera karıştırılarak kullanılabilinir gibi geliyor.

    Ayrıca İstanbul Yolu Tan oto'nun yanındaki total de çok övülüyor yıllardır. Evime çok yakın, oradan da dizel alıp deneme yapmak istiyorum. Ordan alan arkadaşlarım aracın sessizleştiğini belirtmişlerdi.Nedense po ve bp ye güvenmiyorum ve bana itici geliyor her zaman. Bu yazılanları okuduktan sonra aracımı devirli kullanmaya başladım :)
  • ben bi kere 80tl lik gtl aldım arabam 1.4hdi 206 çok bi artısını göremedik üstelik kilometre olarakta bence biraz daha az götürdü yanlız söle bişey dikkatimi çekti arabam daha çabuk ısınıyo ve hararet ibresi daha çabuk fan acma noktasına geliyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_59

    ben bi kere 80tl lik gtl aldım arabam 1.4hdi 206 çok bi artısını göremedik üstelik kilometre olarakta bence biraz daha az götürdü yanlız söle bişey dikkatimi çekti arabam daha çabuk ısınıyo ve hararet ibresi daha çabuk fan acma noktasına geliyo

    setanın yüksekliğinden olmalı eğer dışarısı aynı sıcaklıkta ise.
  • aynen vezirin dediği gibi setan sayısı yüksek geçenlerde yine araştırdım GTL'in açılımıda Gas To Liquid içinde lpg çözündürülmüş bölece silindir içinde birimde daha yüksek bi yanma derecesi elde ediliyo bölece hararet ibremizin daha cabuk yükselmesine sebep oluyor yanlız bu bence cokta iyi bişey değil bu yüzden tüketim diğer mazotlara göre daha fazla oluyor ve istanbul tarafiğinde araç çokdaha fazla fan açmasına sebep oluyo bence mantıklı değil bu gtl lüks ve performanslı araçlar için bizim 1.4hdi ekonomi makinası 50kw topu temeli zaten.. benim için önemli olan mazotun içindeki kükürt oranı kahve cezvesi kadar olan brog warner kp35 turbomu bozmasın yeter:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_59

    aynen vezirin dediği gibi setan sayısı yüksek geçenlerde yine araştırdım GTL'in açılımıda Gas To Liquid içinde lpg çözündürülmüş bölece silindir içinde birimde daha yüksek bi yanma derecesi elde ediliyo bölece hararet ibremizin daha cabuk yükselmesine sebep oluyor yanlız bu bence cokta iyi bişey değil bu yüzden tüketim diğer mazotlara göre daha fazla oluyor ve istanbul tarafiğinde araç çokdaha fazla fan açmasına sebep oluyo bence mantıklı değil bu gtl lüks ve performanslı araçlar için bizim 1.4hdi ekonomi makinası 50kw topu temeli zaten.. benim için önemli olan mazotun içindeki kükürt oranı kahve cezvesi kadar olan brog warner kp35 turbomu bozmasın yeter:)

    Shell'in katar tesislerinde üretilen Gas to liquid 'de lpg değil doğalgaz kullanılmakta.




  • evet GTL katarda oldukça bol bulunan doğagazdan imal edilmektedir. Böylece depolama sorununu ve taşıma sorunucu çözmüş olmaktalar.

    GTL diye satılan yakıt saf değil karışımdır ve oranı oldukça düşüktür ama bu bile araçta farklılık yaratmaya yetmektedir.
  • Kadtas

    Baydarlar petrolü iyi bilirim sahibi Tevfik Baydar'dır (babam ile ahbaptırlar) uzunca senelerdir bu sektördelerdir. Ancak sizin aracınıza gtl almasanız bile mutlaka v-power almanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    90-100 bg araçlara gtl koyanlar komik geliyor. Fuelsave akar


    70 hp araçta kullanıyorum. 30 litre depoda 8 lira fark var sadece. Ayda 3-4 depo harcarım. 32 lira fazla veririm daha iyisini kullanırım. Aracımımın arıza çıkarmasını istemiyorum. En yakın yetkili servis 30 km uzakta. 2 sene içinde 2-3 gün araçsız kalmaktansa şimdiden ayda 30 lira veriririm daha iyi.
    2 sene sonra nasıl olsa aracı satarım diyenler için fuel save akar tabii.

    He birde şu var. Benim araç uzun yolda 2-3 saat kullanınca azmanlaşıyor. 70 hp her yeri azman olsa ne olur demeyin. Gaza dokununca bile çekiş fark ediyor. Bu turbo dizel motorlarda böyle mi olur yoksa GTL nin yaptığı bi şey mi. Bir de DPF ve EGR nedir? CRDİ, TDI, HDİ gibi motor teknolojisi mi?




  • showstopper41

    bilgim dahilince anlatmaya çalışayım.

    DPF = dizel partikül filtresi, bu filtrenin takılı olduğu sistemin tamamına DPD = diesel partikel difuser deniyor.
    Ne işe yarar dersen, Euro4'lerin bazılarında ve Euro5 araçlarda egsoz emisyonunu azaltmak için kullanılır. Acemice bir araçta DPF olup olmadığını egsoz borusunun çıkışına bakıp borunun içi siyah mı is varmı yokmu diye bakarsın, borunun içinde siyah is var ise DPF yok demektir.

    EGR ise = exhaust gas reduction türkçesi egsoz gaz geridönüş kısaltılmasıdır.
    Ne işe yaradığı malum biraz uzunca anlatımı vardır, başka yerlerden araştırırsan detaylı olarak anlatılır egr.

    CRDI ise common rail diesel injection türkçesi ortak yakıt yollu enjeksiyonlu dizel.
    Eskiden Bosch enjeksiyon sistemleri kullanılırdı her silindire ayrı mazot borus ile pompadan giderdi, sistem değişti ( verim arttı, emisyon oranı düştü, sessizlik geldi gibi ) Bosch yerine common rail kullanılmaya başladı. 2001 2002 ye kadar araçların tamamı bosch enjeksiyon pompa sistemine sahipti, bu yıllardan sonra common rail yaygınlaşmaya başladı sanıyorum artık günümüzde üretilen araçların hepsi common rail sistemine sahip. Değişik üretici firmalar sannedersem isim patent hakkı yüzünden bu sisteme değişik kısaltmalar ile adlandırabiliyorlar.

    Son olarak, asıl kabus daha başlamadı şu an fırtına öncesi sessizliği yaşıyoruz (euro5 araç sahiplerinden bahsediorum) bu yeni euro5 araçların egr soğutucusunu bi görseniz eskiden bu soğutuculardan geçen gaz kurşun kalem çapında bir yerden geçiyordu ve zamanla çeperinde 2 ila 5 mm kalınlığında kurum birikintisi toplanırdı. Şimdiki egr soğutucuları aynen radyatör gözeneğinden geçen hava nasıl1 - 2 mm çapında bi yerden geçiyor ise egr de de durum aynı.




  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.