Şimdi Ara

SHELL GTL hakkında herşey (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
957
Cevap
12
Favori
98.823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Partikül filtresi olan araçlar daha öncede söylemiştim dolduğunda yada tıkanmaya başladığında dolu çöp kovası misali kibrit atıp yakma yöntemiyle çöpü boşaltırlar. İşte bu çöpü yakma sırasında aşağıda resimde de görüleceği üzere filtredeki sıcaklık 600 derecenin üzerine çıkıyor. kullanılan yakıtın kalitesizliği nedeniyle kurumun çok olmasından bu işlem araç tarafından sık tekrarlanır bu esnada da yakıt kullanıldığı için dönemsel olarak az da olsa yakıt tüketiminizin arttığını zannedebilirsiniz. Daha da ilerleyen zamanlarda, yani çöp kutusunu yaksanız dahi kalan küller artık çok fazla olduğunda servisler partikül filtresinin değiştirilmesi gerektiğini söylerler. bu servisler için en kolay ve karlı olan yöntemdir. ancak filtrenizi sadece birkaç firmada bulunan kimyasal ürünler ile temizlemenin dışında (würth'te henüz yok) oto yıkamacılatrın kullandığı başınçlı su tabancasının altında yıkayabilirsinizde, bunu otomotiv üreticileri kesinlikle tavsiye etmiyor çünki çıkan küllerin kanalizasyona karışmasına son derece karşılar.


     SHELL  GTL hakkında herşey


     SHELL  GTL hakkında herşey


     SHELL  GTL hakkında herşey




  • DPF içine giren kurumun yüzde kaçını yakabiliyor acaba ? kalan kül filtre tıkanmadan mekanik olarak temizlenebilirmi ? Ultrasonik banyo vb şekilde
  • Kurumun birçoğunu yakıyor, ancak filtre gözenekleri çok kötü yakıt kullanılmışsa ( kaçak mazot yada 10 numara yağ gibi) ince olduğundan tamamen tıkanıyor (katran misali duvarına yapışınca) ve bu sefer yanma işlemi verimsiz olduğundan yada hiç yapamadığından rejenerasyonun bi kıymeti kalmıyor, kimyasal yada basınçlı su ile gözenekleri açmak denenebiliyor ama başarı verimi tartışılır. rejenerasyon sonucu filtrede biriken küllerin boşaltılması bizde filtrenin araçtan sökülüp bi düzeneğe bağlanıp 5 bar basınçlı havayı aniden filtreye basıp içini ve gözeneklerini temizleyerek oluyor, bu tabiki araç üreticisinin yapılması geeken işlemler sınıfında yer alıyor, biz bunu yaptıktan sonra ilaveten basınçlı su ile de yıkıyoruz çok daha temiz oluyor ama daha önce de dediğim gibi bunu üretici firma desteklemiyor çünki çıkan küllerin kanalizasyona karışmasını istemiyorlar, düzenekli sistemde ise küller bir varilde toplanıyor ( hani şu 208 lire hacimli yağ fıçılarından)




  • Shell GTL hakkında çok kapsamlı bir çalışma, kısaca özetlemek gerekirse mevcut araçlar için avantajı? hiç!!!

    http://www.synthetic-fuels.eu/documents/20110124104447_Emissions%20measurements.pdf

    Testlerde %100 GTL'den %15GTL+%85 Eurodizel karşımına ve %100 Eurodizele kadar tüm yakıtlar denenmiş.

    Türkiyede Shell'in sattığı GTL oranı ise bu çalışmadan ortaya çıkıyor ki en fazla %15 olabilir, çünkü daha yüksek oran EN590 gereği yakıtın viskozite değerini karşılamıyor.

    %100 GTL yakıt kullanıldığında bazı emisyon değerleri düşüyor ancak hacimsel tüketim artışıyla verimlilik artışı neredeyse birbirini dengelediği için yakıt ekonomisinde değişen bişey yok.

    Ayrıca birçok araçta %15 GTL katkılı dizelde elde edilen emisyon değerleri %100 Eurodizel ile elde edilenden daha yüksek, bu da motorların tasarım ve ECU optimizasyonlarının mevcut Eurodizele göre yapıldığından kaynaklanıyor.

    Anlayacağınız %100 GTL kullanıldığında ve bunun için optimize edilmiş motorlar kullanıldığında GTL güzel şeyler vaadediyor, ancak şu anda hiçbir araç/motor üreticisi bu konuda bir adım atmıyor çünkü GTL yakıtın geleceğini net göremediklerinden üzerine yatırım yapmıyorlar. Bunda da GTL yakıt üretiminin dünyada sadece 2-3 firmanın tekelinde olmasının etkiside var ( Shell,Sasol,Petrosa)

    Amacım Shell'in GTL katkılı yakıtını karalamak değil, dikkat ederseniz çalışmayı yapan zaten Shell ( Shell Global Solutions UK).

    Bende sıkı bir GTL müştersiyken şu anda yine V-Power dışında başka yakıt almıyorum.

    EURO4 1.6 HDI aracıma bu araştırmaya göre birşey katmıyor.




  • paylaşım için teşekkürler.
  • Arkadaslar 255.000 de 3.1 motor jeep grand cherokee kullaniyorum.daha once surekli opet ve petrol ofisi disinda yakit kullanmiyordum ve aracimin performansi hergecen gun kotuye gidiyordu resmen arac tekleyerek gidiyordu arkadaslar heleki ilk kalkislarda arac beni deli etmeye baslamisti yani kisaca deli ediyordu performansi beni ( bu arada belirtiyim, aracim duzenli servis bakimlidir mengerlerde) daha sonra shell gtl`e gectim 4depo old ve aracimin performansinda gozle gorulur belirgin bir sekilde ciddi bir duzelme old artik tekleme ve performans kayiplari yasamiyorum.1_2 ay sonra yenibir arac alicam ve fiyati ne olursa olsun gtlden vazgecmicem saygilar
  • GTL ile ilgili 2 mesaj yukarıda paylaştığım konunun dışında GTL yakıt şu anda kullandığımız dizel yaktlara alternatif olsun veya süper temiz bir yakıt geliştirmek için üretilmemiş.

    GTL yakıtlar yeraltı gazlardan üretildiğinden asıl amaç boru hatlarıyla taşınması rantabl olmayan doğalgaz kaynakları üzerinde bu tesisleri kurup sıvı yakıt haline getirerek atıl durumda bulunan doğalgaz yataklarını faydalanılabilir kaynaklar haline getirmekmiş.

    Zaten Shell de avrupada sattığı V-Power dizele yıllardır %5 oranında GTL katıyormuş ama bunun reklamını orada yapmıyor ve farklı yakıt olarak satmıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murattiss -- 30 Mart 2012; 19:02:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murattiss

    GTL ile ilgili 2 mesaj yukarıda paylaştığım konunun dışında GTL yakıt şu anda kullandığımız dizel yaktlara alternatif olsun veya süper temiz bir yakıt geliştirmek için üretilmemiş.

    GTL yakıtlar yeraltı gazlardan üretildiğinden asıl amaç boru hatlarıyla taşınması rantabl olmayan doğalgaz kaynakları üzerinde bu tesisleri kurup sıvı yakıt haline getirerek atıl durumda bulunan doğalgaz yataklarını faydalanılabilir kaynaklar haline getirmekmiş.

    Zaten Shell de avrupada sattığı V-Power dizele yıllardır %5 oranında GTL katıyormuş ama bunun reklamını orada yapmıyor ve farklı yakıt olarak satmıyor

    ama bizde nerdeyse benzin fiyatına bir lütuf gibi gösterip satıyorlar,işte ben buna kızıyorum,eski alışkanlıklarımızı kullanarak hala 3 çeşit mazot satmıyorlar mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: murattiss

    GTL ile ilgili 2 mesaj yukarıda paylaştığım konunun dışında GTL yakıt şu anda kullandığımız dizel yaktlara alternatif olsun veya süper temiz bir yakıt geliştirmek için üretilmemiş.

    GTL yakıtlar yeraltı gazlardan üretildiğinden asıl amaç boru hatlarıyla taşınması rantabl olmayan doğalgaz kaynakları üzerinde bu tesisleri kurup sıvı yakıt haline getirerek atıl durumda bulunan doğalgaz yataklarını faydalanılabilir kaynaklar haline getirmekmiş.

    Zaten Shell de avrupada sattığı V-Power dizele yıllardır %5 oranında GTL katıyormuş ama bunun reklamını orada yapmıyor ve farklı yakıt olarak satmıyor

    ama bizde nerdeyse benzin fiyatına bir lütuf gibi gösterip satıyorlar,işte ben buna kızıyorum,eski alışkanlıklarımızı kullanarak hala 3 çeşit mazot satmıyorlar mı?

    evet bu durumda normal V-Power'dan daha pahalıya ve farklı bir ürün olarak satmalarına hiç gerek yok, ama tabi birçok uluslararası şirket gibi Shell de Avrupada tüketiciyi koruma yasaları kapsamında yapamayacakları uyanıklığı Türkiyede rahatca yapabiliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murattiss -- 30 Mart 2012; 23:34:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murattiss

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: murattiss

    GTL ile ilgili 2 mesaj yukarıda paylaştığım konunun dışında GTL yakıt şu anda kullandığımız dizel yaktlara alternatif olsun veya süper temiz bir yakıt geliştirmek için üretilmemiş.

    GTL yakıtlar yeraltı gazlardan üretildiğinden asıl amaç boru hatlarıyla taşınması rantabl olmayan doğalgaz kaynakları üzerinde bu tesisleri kurup sıvı yakıt haline getirerek atıl durumda bulunan doğalgaz yataklarını faydalanılabilir kaynaklar haline getirmekmiş.

    Zaten Shell de avrupada sattığı V-Power dizele yıllardır %5 oranında GTL katıyormuş ama bunun reklamını orada yapmıyor ve farklı yakıt olarak satmıyor

    ama bizde nerdeyse benzin fiyatına bir lütuf gibi gösterip satıyorlar,işte ben buna kızıyorum,eski alışkanlıklarımızı kullanarak hala 3 çeşit mazot satmıyorlar mı?

    evet bu durumda normal V-Power'dan daha pahalıya ve farklı bir ürün olarak satmalarına hiç gerek yok, ama tabi birçok uluslararası şirket gibi Shell de Avrupada tüketiciyi koruma yasaları kapsamında yapamayacakları uyanıklığı Türkiyede rahatca yapabiliyor

    maalesef yasalarımız bizi değil,onları koruyorlar.Sırf bu yüzden yazdan beri prodizel ve fulsave dizel kullanıyorum,şeytan kulağına kurşun bir sıkıntım yok,duman atma bile yaşamıyorum.Tabi bunda aldığım bayilerinde payı büyük.




  • Partikül filtresiyle alakalı olarak bi göz atmanızı tavsiye ederim.

    http://resim.donanimhaber.com/m_46308532/mpage_1/f_/key_partikul+filtresi//tm.htm#56494230
  • Güzel paylaşımlar var.

    Elinize sağlık.
  • Neden partikül filtreli araçlarımızda illaki GTL+ kullanmalıyız.
    Çünki:
    Bugün itibariyle çok sağlam bir kaynaktan (istasyonun tanker sürücüsünden) aldığım bilgiye göre istasyon neredeyse 1/3 yada neredeyse yarya yakın v-power'e fuel saveyi karıştırıyormuş. (1 birim fuel save ,2 birim v-power gibi) üstelik bunu yapan anadoluda ücra bir yer değil istanbulda son derce merkezi yerde çok iyi iş yapan bir istasyon.

    Aynı kaynak GTL+'ye birşey yapmadıklarını zaten çok fazla talep olmadığını, talep edenlerde kallavi araç sahipleri olduğu için dokunmadıklarını söyledi.

    Daha önceki sayfalarda bi arkadaş anadoluda bir istasyonun sahibinin euro dizel pompasında kırsal motorin var aslında dediğini okumuşsunuzdur.

    İşte bu yüzden 100- 150 binli km'lere geldiğinizde aracınızda sorun yaşamak istemiyorsanız (egr enjektör v.s.) v-power kullanın eğer partikül filtreniz var ise de mutlaka GTL+ kullanmanızı tavsiye ederim. Baksanıza v-powere fuel save katan, fuelsave ye ne katar...




  • kesinlikle kandırmıyorlar. aracıma sıfır aldığım günden beridir GTl kullanıyordum. şimdi fullsave geçtim yaklaşık 2 aydır fullsave kullanıyorum braz daha ekonomi yapayım diye.

    yalnız GTL ile arasında dağlar kadar fark var buna emin olabilirsin. Hergün kullanıyorum aracımı, bu farkı hissetmemek mümkün değil. Heleki son hızlarda oy oy. GTL kullandığımda 4ncü viteste 4500 devirde iken araç 200e yaklaşıyor, ama fullsave de taş çatlasın 180 dahada çıkmıyor.

    GTL farkını anlamanı için en az 3 depo fullemeniz lazım. Ondan sonra çok daha net anlarsınız.
  • Bir bilgide ben paylaşmak istiyorum.

    İş gereği dergi ve tv kanallarına otomobil testleri yapmaktayım. Forumdaki GTL ile ilgili geçen makaleleri okumaya özen gösterdim. bu açıdan yalan yalnış, test etmeyi bilmediği halde paylaşılan bilgilerin başka insanları şaşırtmaması adına bende kendi tecrübemi paylaşıyorum.


    Dizel yakıtları kıyaslarken lastiğin 1 bar bile düşük olması bile testin yanlış sonuşlanmasına neden olur. Ve bunun gibi bir çok faktör, hava, yük, rüzgar direnci, kullanım, pozitif ve negatif eğimler vs vs. Özellikle bunları yaşıyorum paylaşacağım bilgiler öncesi uzman olmuş kişilerin güvenmesi açısından.

    Bu arada GTL ile gerçekleştirdiğim tüm testlerde depomu tamamıyla bitirip GTL ile doldurdum. Lastik, eğim, kullanım stili, klima ve diğer etkenlerin modellemesi birbirine %95 benzemektedir.

    Araç 1.6 Polo TDİ 20.000 KM

    1- GTL ancak size uzun yolda yakıt ekonomisi sağlar. 5. Vites uygun devir aralığında olduğunda ayak ucunuzla gaza yüklenmeden deviri sabitleyebiliyyorsunuz. Devir kaybı yaşanmıyor bu açıdan gaz pedalına yüklenip enjektörden extra mazot göndermiyoruz. GTL daha yanıcı. fakat şehir içinde ekonomi yapılamıyor. bir kaç denedim oper, full ve vpower ile yaptığım km aynısını yaptım. Çok NET ve gidilen yol her gün aynı. negatif ve pozitif eğimler değişmedi. yük, klima vs gibi etkenler bire bir aynıdır. Sıcaklık ise en fazla 2-3 derece fark vardır.
    2- motor daha sessiz çalışıyor.
    3- Azda olsa turbonun ilk açtığı anda performans farkı hissediliyor.


    Benim gözlemlerim bu şekilde. Bu arada kurum vs gibi faydalarını da unutmamak lazım. depo başı şu an 5 TL oynuyor. uzun yol yapanların kullanmasını öneririm. ayrıca çevreye ve otomobile zararı diğer yakıtlara göre daha az.

    Not: full akaryakıt ile de bir kaç test yaptım. diğer yakıt firmaları ile aynı km yaptım. Parametreler aynı.

    sorusu olan varsa lütfen yazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agenim

    Bir bilgide ben paylaşmak istiyorum.

    İş gereği dergi ve tv kanallarına otomobil testleri yapmaktayım. Forumdaki GTL ile ilgili geçen makaleleri okumaya özen gösterdim. bu açıdan yalan yalnış, test etmeyi bilmediği halde paylaşılan bilgilerin başka insanları şaşırtmaması adına bende kendi tecrübemi paylaşıyorum.


    Dizel yakıtları kıyaslarken lastiğin 1 bar bile düşük olması bile testin yanlış sonuşlanmasına neden olur. Ve bunun gibi bir çok faktör, hava, yük, rüzgar direnci, kullanım, pozitif ve negatif eğimler vs vs. Özellikle bunları yaşıyorum paylaşacağım bilgiler öncesi uzman olmuş kişilerin güvenmesi açısından.

    Bu arada GTL ile gerçekleştirdiğim tüm testlerde depomu tamamıyla bitirip GTL ile doldurdum. Lastik, eğim, kullanım stili, klima ve diğer etkenlerin modellemesi birbirine %95 benzemektedir.

    Araç 1.6 Polo TDİ 20.000 KM

    1- GTL ancak size uzun yolda yakıt ekonomisi sağlar. 5. Vites uygun devir aralığında olduğunda ayak ucunuzla gaza yüklenmeden deviri sabitleyebiliyyorsunuz. Devir kaybı yaşanmıyor bu açıdan gaz pedalına yüklenip enjektörden extra mazot göndermiyoruz. GTL daha yanıcı. fakat şehir içinde ekonomi yapılamıyor. bir kaç denedim oper, full ve vpower ile yaptığım km aynısını yaptım. Çok NET ve gidilen yol her gün aynı. negatif ve pozitif eğimler değişmedi. yük, klima vs gibi etkenler bire bir aynıdır. Sıcaklık ise en fazla 2-3 derece fark vardır.
    2- motor daha sessiz çalışıyor.
    3- Azda olsa turbonun ilk açtığı anda performans farkı hissediliyor.


    Benim gözlemlerim bu şekilde. Bu arada kurum vs gibi faydalarını da unutmamak lazım. depo başı şu an 5 TL oynuyor. uzun yol yapanların kullanmasını öneririm. ayrıca çevreye ve otomobile zararı diğer yakıtlara göre daha az.

    Not: full akaryakıt ile de bir kaç test yaptım. diğer yakıt firmaları ile aynı km yaptım. Parametreler aynı.

    sorusu olan varsa lütfen yazsın.

    Full'den dizel almak mantıklı mı?
    Opet'ten almaya özen gösteriyorum normalde. Ama full biraz daha ucuz malum :)




  • Yakıtı hangi markadan aldığınız kadar en önemlisi güvenilir bir istasyondan almaktır. Kontrol mekanizmasının düşük olduğu bölgelerde (özellik takip mekanizmasından yoksun kalan yerler, eskiden daha fazlaydı. Uydu sisteminden şiimdi takip edilir hale geldi.) en büyük markalar bile yakıtın kalitesini düşürebiliyor, lakin kar amaçlı yapılan bu tarz yaklaşımlar bizim depo başına bazen 50 km bazen de 100 km eksik yol almamıza neden oluyor.

    Bu açıdan önce güvendiğiniz bir istasyon, ardından markaya yönelmekte fayda var.

    Full'e ön yargı ile baktım. Fakat her testimde diğer firmalardan bir farkı olmadığını gördüm. En önemlisi bizim ayağımızı ayarlamamız. En büyük farkı yaratacak olan budur. vites yükseltmek için gaza basacağınıza uygun devirde gazı milim milim severek gaza oturmaktır. Budur en büyük yakıt ekonomisi.
  • Arkadaşlar kısaca alalım mı almayalım mı ?
  • Geçen ay ben de merak edip bir depo GTL aldım.

    Performans olarak fazla bir fark gözlemlemedim fakat motor bariz daha sessiz ve titreşimsiz çalıştı (özellikle GTL'i bitirip depoyu tekrar V-max ile fulleyip çalıştırdığımda ses farkını daha net anladım). Tüketimde ise ufak bir artış oldu.
    Araç 187.000 km'de, motor 110 HP 1,6 HDi.

    Normalde Shell V-Power ya da PO V-Max kullanıyorum.
    Bir kaç depoda bir de GTL kullanacağım, benim aklıma yattı açıkçası.
  • 2009 MODEL RENO SYMBOLL 85 BEYGİR DCI ARACIM İÇİN

    SHELL GTL KULLANSAM NASIL BİR FARK OLUR ARACA ARTISI NE OLUR
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.