Şimdi Ara

Shadow of the Tomb Raider (2018) [PC ANA KONU] (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
237
Cevap
3
Favori
18.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku53

    Arkadaşlar oyun ilk bölümündeki kamp alanı nerde nettrçen videolara baktığım zaman var bulamıyorum bir türlü
    Biraz uzakta, oynamaya devam. Hemen söylemeyelim yerini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku53

    Arkadaşlar oyun ilk bölümündeki kamp alanı nerde nettrçen videolara baktığım zaman var bulamıyorum bir türlü
    Çok spoiler olmaz diye düşündüğüm için buton içine almıyorum.

    Düşen uçakmıydı helikoptermiydi neydi onun biraz gerisinde başlıyorsun oyuna harita seni zaten o düştüğünüz şeye doğru yönlediriyor.O alana gelmeden yakınlarda bir yerde.Uzak değil o alana.

    Zaten kamp bölgelerini çoğu yerde mevzunun olacağı yere yakın yapmışlar.
  • Ana senaryoyu bitirdim. Bu oyun gerçekten film tadında olmuş. Ben çok beğendim. Mekanlar mükemmel detaylandırılmış. Oyunun yan görevleri ile tamamını bitirmeye çalışıyorum. İyi ki Türkçe yama da yapılmış. Senaryoyu doya doya anlamak ayrı bir keyif kattı. Mezar soymaya devam.
  • bi sorum olacak.oyunun season pass lı sürümü var ben de şu an 6 DLc çıkmış durumda.toplamda 7 DLC çıkacağı söylenmişti.7. DLC 23 nisanda geliyor.ama chalange tomb boşluğunda 2 slot boş.acaba ekstra bir DLC daha mı geliyor.yoksa square ekstra para ile satılcak olan başka bir içerik mi getirecek?bilgisi olan var mı?
  • oyun güzel ps oynayanlar bilir uncharted serisi tadı veriyor. ingilizce bilmeyen arkadaşlar için Türkçe yama mevcut yükleyerek oyundan daha çok zevk alabilirsiniz.
  • Bende daha yeni edindim oyunu, grafikler iyi, sistem gereksinimi yüksek, manzaralar iyi, oyunun amacı orta seviye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rtx deneme amacli oyunu yavas yavas oynuyorum. Oncelikle oyun guzel, grafikler felan enfes. Hikayesi biraz ergen iside olsa idare eder. Rtx ile ilgili fark ettiklerim sunlar.

    1-) Bazi yerlerde ( Daima degil) gorsellige katkisi ve goruntuyu gercekci yapmasi inanilmaz.( Ozelliklere heykellerin uzerine dusen golgelerde yada ormanlik alanlarda gibi) En az high yada mumkunse ultra acmak gerekiyor cunku sadece bu 2 opsiyonda tam isin izleme ve golge duzeltme yapiliyor (Ultra)

    2-) Cogu yerde rtx farkini anlamaniz zor oyunun hizlandigi yerlerde mesela...

    3-) Rtx medium ve high arasindaki fps dusus farki inanilmaz...

    4-) Dlss bu oyunda berbat kullanilmis. Goruntu okadar bulanik ki hemen txaa ya gectim.

    5-) Txaa dan assasi yani smaa da stabil calismiyor oyunda. Ornek Laranin sacinda texture kaybi felan olusuyor garip bir parlama yapiyor saclar.

    Rtx gayet devrim olabilecek bir teknoloji ama her oyunda farkli kullaniliyor su an. Daha ilk adimlar bunlar ki gayet umut vaadedici.

    En son bu heyecani dx7.0 den dx 9.0c a gecerken shader model 3.0 kullaniminda yasamistim.




  • Serinin son yapımını, az önce tüm zorluk ayarları hard'da ve %100 olarak tamamladım. Yani ne desem bilemiyorum, her ne kadar kötü bir oyun olmasa da ilk 2 oyuna göre vasat kaldığını söyleyebilirim.

    SOTTR'un en büyük 2 sıkıntısı kesinlikle ciddi bir tempo sorunu barındırması ve ana hikayenin ilgi çekicilikten, merak ettirmekten son derece uzak olmasıydı. Yani ilk 2 oyun aksiyon ve bulmacayı dengeli bir şekilde götürüyorken bunda aksiyon neredeyse hiç yok ve olanlar da genellikle tatmin etmekten uzak. Ayrıca 3 oyundur şu vuruş hissi ve yakın dövüş bırak ileri gitmeyi, her seferinde daha da yetersizleşiyor. Yapımı kötü bir oyun olmaktan, neyse ki zamanın çoğunu harcadığımız bulmacaların eğlenceli olması kurtarıyor. Özellikle DLC'ler ile gelen yan görevler ve tomblar oldukça iyiydi.

    Onun dışında, oyun bana kalırsa atmosfer ve grafik olarak muazzamdı. Bazı yerlerde yürüyerek ve bol bol etrafı seyrederek ilerledim, görsel bir şölen yaşatmayı başarmışlar. Oynanış elementleri ilk 2 oyunun zaten %90 aynısıydı, 1-2 tane akıcılığı artıran yeni unsur eklenmiş. Ha bir de hikayeye kötü dedim ama aslında ilk birkaç saat hiç de fena başlamıyor hatta gayet etkileyici bile ama bir yerden sonra ipin ucu kopuyor resmen. Sanki ilk saatlerden sonra senaryo ekibi komple değişmiş. Bir de tüm seri boyunca Lara dışında hiçbir karakteri benimseyemiyoruz, bu da hem bu oyunun hem de öncekilerin önemli bir eksisi (hatta Lara'nın bile devam oyunlarında sürekli tipi değiştiği için başlarda alışması tuhaf geldi).

    Sonuç olarak deneyim ettiğime pişman olmasam da ilk 2 oyun kadar zevk alamadığım bir yapım oldu SOTTR. Eğer seri devam ederse artık ciddi değişiklikler şart. Özellikle işin aksiyon kısmında ok dışında diğer silahların tepkimeleri, vuruş hisleri iyice bir elden geçirilmeli. Bir de stealth ilerlerken sessizce adam alınca, şu kameranın adam ölene kadar geçen sürede sapıtmasını toparlamaları gerekiyor. Puanlama yapacak olursam ; ilk oyuna 90, ikincisine 82 vermiştim. Buna ise 75 veririm. Her şeye rağmen umarım bir şekilde devam eder seri





  • psycho90 kullanıcısına yanıt
    İlk iki oyunu 2 şer defa bitirmiş biri olarak bu oyunu yarısına gelmeden bıraktım, eleştirilerde aynen senin gibi düşünüyorum. Özellikle çatışmalar ve vuruş hissi çok dalga geçiliyor vuruş hissi nedir ya diye de ama kesinlikle önemli bir durum. Oyun mekaniği açısından ben adamı vurunca bir tepki alamıyorsam çatışma duygusunu veremiyor demektir. Duvara sıkmakla eş değer. Gerçek hayatta değiliz veya simülatör oynamıyoruz.
  • Ben de sonunda bitirebildim, keşif yönü oldukça kuvvetli bir oyun olmuş. Öyle de olmalı sanki sonuçta adı üstünde 'Tomb Raider'. Combat mekaniklerinde ben de diğerlerine katılıyorum, yay hariç diğer silahların hissiyatı çoook kötü bildiğin kağıt gibi olmuş. Yeni bi' mekanik olarak kendini çamura bulayıp sarıkların içine girme işi de fena değil güzel olmuş, 'orman' temasına yakışmış. Yani oyunun dövüşteki gizlilik üzerine olan mekanikleri tatmin edici olmuş.

    Hikâye de bence üçleme için fena değildi, doyurucu olmuş çok uçuk bir şey beklemediğim için kapanış olarak iyi geldi.

    %100 bitirmek üzere new game+'da tekrar oynayacağım çünkü bazı ekipmanlar olmadığı için oyunun başlarında bazı yerlere girememiştim.

    Şey soracağım, şimdi TR serisi tamamen bitti mi yani başka bir oyun olmayacak mı yoksa düşündüğüm gibi sadece bu üçleme mi bitti?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ciclista kullanıcısına yanıt
    Sanmıyorum bittiğini. Aslında bu üçüncü oyun olarak bile görülmeyebilir, çok tutulmadı çünkü. Ayrıca serinin geliştiricisi Avengers oyunu yaptığı için bu oyunda yardımcı yapımcı rolündeydi.
  • Control'u bitirdim şimdi sira bunda :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunun giriş kısmıni bitirdim Amazon ormanlarinda bıraktım şimdilik. Giriş kısmı oldukça iyi başladı. Optimizasyon çok iyi ROTTR iyiydi 60fps sabit alıyorum bazen 50 lere düşüyor sonra toparlıyor. Yarın kaldığım yerden devam bittiği zaman genel değerlendirmemi yaparım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ana oyunu bitirdim DLC'leri oynar mıyım bilemiyorum. Serinin son oyunu olmasına rağmen çok beğendim ucu acık bitti devamı gelecek ama bu sefer değişiklik şart yan görevlerin çoğunu yapmadım nedense bu Tomb Raider oyunlarında yan göreve gitmeye elim gitmiyor sadece 2-3 tanesini yapabildim. Giriş kısmı olsun. Amazon ormanları olsun ve tabi ki puzzler olsun harikaydı. 3 günde bitirdim güzel keyif aldım TR Yama ile birlikte o zevk kat kat artıyor oynarken zaten.

    Sanırım ileri de çıkıcak Tomb Raider serisinde Lara Croft'un daha olgun halini görücez. Son oyunu Eidos-Montréal yaptığına rağmen Crystal Dynamics hiç aratmamış bence.

    Bu arada şu müziğe hayran kaldım Meksika müzikleri çok huzur veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2C5CD639E -- 24 Kasım 2019; 21:58:11 >




  • Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition kaç DLC var , benim indirdiğim Shadow of the Tomb Raider: Croft Edition v1.0.237.6 + 19 DLCs + CoOp versiyonunda 19 tane DLC gösteriyor.Çok far var mı aralarında.
  • Xbox one kontrolcünüz varsa kesinlikle klavye+fare ile oynama hatasına düşmeyin. Forza Horizon 4 dışında tetik titreşimini kullanan tek oyun bu galiba. Gears 5 de bile yoktu ama bunda yapmışlar. Tırmanma baltasını her vurduğunda yönüne göre sağ ve sol tetiğin ayrı ayrı titremesi falan acayip bir his. Cidden gamepad titreşiminin oyuna bir şey kattığını ilk defa bunda hissettim Çoğu yapımcı sadece xinput desteği koyup geçerken bunlar dualshock, steam input vs hepsini koymuş, üstüne xbox ın kendi birinci parti oyunlarında bile yapmadığı tetik titreşimini getirmişler. Oyun zaten akıyor pc de. Dx12 yi özel olarak seçtiğim ilk oyun oldu ayrıca kendisi. Ray tracinge falan hiç girmiyorum bile (giremem zaten rtx kartım yok). Pc portu nasıl yapılır diye bütün firmalara ders vermesi gerekiyor eidos montrealin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keremec -- 20 Ocak 2020; 22:39:24 >




  • firma eğer yeni bir oyun yapacaksa artık şu mekaniği değiştirsin kendimi yeni oyun oynuyor hissine veremiyorum.
  • arkadaşlar oyunda kasmalar sizde de devam ediyor mu ?
  • Son yorumlardan anladığım kadarıyla yalnız değilim . Bu oyun gerçekten insanda bir olmamışlık hissiyle , yer yer sıkılarak ama kendini yine de oynatmayı başararak devam eden bir oyun olmuş sadece. Önceki oyunlara göre daha sönük olduğuna katılıyorum. 1994 veya 1998 tam hatırlayamıyorum o yıllardan beri yani Tomb Raider 1 'den beri tüm oyunları oynayan biri olarak söylüyorum bunu ve bu oyunların 1-2 si hariç hepsini bitirdim. Bu son oyun ile bazı şeyler sıkmaya başladı. Örneğin yer yer Uncharted takı gibi akıcı oyun hissini tam alıyorum ama oyun buna izin vermeden tempoyu düşürüyor. Sürekli telsiz ile konuşması ve bunu sürekli yapması oyundan düşürüyor. Çok sık ara sahne giriyor . Bazen saniyelikte olsa sürekli ara sahne giriyor. Bu bazen o kadar fazla oluyor ki sıkılıp atlıyorum hepsini. Hiç birini izleyemiyorum. Film gibi yapacağız diye oyun akıcılığı baltalanıyor tabi benim adıma. ( Bu arada çoğu oyunda ara sahneleri eksiksiz izlerim ) Bir süre sonra oyun şu şekilde hissettirdi bana : Telsiz konuşması , arada 1-2 yürü , zıpla , tırman , suya dal çık , dar bir zeminden geç ki bu da ara sahne aslında sen sadece play tuşuna basar gibi ileri tuşuna basıyorsun , bu şekilde oynadım. Tamam bu oyunun özü bu ama eskisine göre bu oyunda mekanikler çok fazlasiyla bunu hissettirdi bana. Artık bir değişiklik şart. Ve mübarek oyunda geniş geçiş yok neredeyse :) hoş bir görüntü yakaladık diye hep daracık yerlerden geçiyor . Beni açıkçası boğdu bu kadar fazla olması. Örneğin bir köyde kapı da 2 kişi var onlarla konuşuyorum ama tam arkalarında , dibinde yani kapı aralık bırakılmış ordan bile süzülerek geçiyor yani çok fazla yapılmış oyun içinde bu sahne. Etrafa o kadar çok şey yerleştirilmiş ki hepsini toplaması baya sürer. Oyun birde nedense sürekli ağır ilerliyor tamam bende çat çat diye çok hızlı giden fps oyunlarından nefret ederim ama bu oyunda fazlasıyla ağır ilerliyor bilmiyorum. 90 lı yıllardan beri tüm seri de en beğenmediğim oyunlardan oldu. Daha yarısındayım %40-50 civarı , sonra değişir mi bilmiyorum ama bu kadar şans verdikten sonra artık bunu da tamamlayamayacağım gibi duruyor. Son olarak fikirlerim tabi ki bana göre. Sevenlere ne mutlu . Herkese iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.