Şimdi Ara

Set ve tümseklerden nasıl geçilir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
17.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ön iki teker aynı anda girmeli. Çapraz falan hikaye. Tek tekeri kurtarmaya çalışmak da hikaye.

    Arkadaşlar aracınızda viraj denge çubuğu diye bir parça vardır. Her ne kadar iki süspansiyon bağımsız gibi görünse de bu parça iki süspansiyon takımını birbirine bağlar. Tek tekeri önce sokarsanız tek süspansiyon kolu hareket eder. Viraj denge çubuğunu zorlar. Ayrıca şasiyi de burulma şeklinde zorlarsınız.

    Bağımsız süspansiyonu olmayan araçlarda zaten tekerler birbirine aksla bağlıdır. Aksı eğilmeye zorlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Ön iki teker aynı anda girmeli. Çapraz falan hikaye. Tek tekeri kurtarmaya çalışmak da hikaye.

    Arkadaşlar aracınızda viraj denge çubuğu diye bir parça vardır. Her ne kadar iki süspansiyon bağımsız gibi görünse de bu parça iki süspansiyon takımını birbirine bağlar. Tek tekeri önce sokarsanız tek süspansiyon kolu hareket eder. Viraj denge çubuğunu zorlar. Ayrıca şasiyi de burulma şeklinde zorlarsınız.

    Bağımsız süspansiyonu olmayan araçlarda zaten tekerler birbirine aksla bağlıdır. Aksı eğilmeye zorlarsınız.

    Aynen. Altını sürtme tehlikesi yoksa yan girmek yanlıştır. Ancak en büyük yanlış kasisden geçerken ayağınızın frende olmasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frene bastığımız zaman arabanın ağırlık merkezi öne doğru yaklaşacağından (Farz-ı misal araba bir tonsa ön tekerler 700 kg ile karşı karşıya kalacaktır.) freni kasise gelmeden bırakmak en doğrusudur. Yine aynı şekilde eğer düz girersek karşılaşılacak bütün tepkiyi ön aksam bütün olarak yer, hafif çapraz girersek görece daha dengeli bir ağırlık dağılımı olur.
  • 15 senedir hep çapraz geçerim peder öyle öğretmişti bir zararını görmedim, herhalde yavaşça düz de geçsek bir problem olmaz. Bazen fark etmediğim setler oluyor, hızlıca dibine kadar gelmiş oluyorum o zaman mesela frene asla basmıyorum altı veya burnu hafif sürtülüyor ama napalım; patlak amortisörden iyidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay be 7 sene önce açtığım konu :D
  • Küfür ederek girerim, helede geniş kasis değilse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ufak tümsekler için araca ek kuvvet bindirmeyin. Yani ne gaz ne fren, boşta geçin.

    Tüm tümseklerden düz ve iki teker beraber geçmeye çalışın, çapraz veya tek teker geçerseniz aracı aslında eğilmenin haricinde burulmaya da zorluyorsunuz. Araca gelen tum ekstra yükler ilerde metalin daha çabuk yorulmasına neden olur.

    Büyük tümseklere girmeden hemen önce fren yapın, girme anında bırakın, aracın yarısı geçince gaza basın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben tümseği farkettiğim an frene bassam bile durmuyo benim araba öyle bi hızla geçiyorumki arabasının arkası havalanıyo sağa sola kayıyo.Ben de alıştım artık geçen bozuk bi yolda ford rangerla kapıştım.Adam ben deli sandı harelde sonradan yavaşladı.1.5 ay önce rot ayarı yaptırmıştım dün sabah baktım sol ön teker yamuk duruyo rot ayarı bozulmuş.1 senedir bu şekilde kullanıyorum arabayı.Aracım 90 model kartal


    Not:Haberlerde yolda giderken ortadan ikiye bölünmüş tofaş görürseniz o benim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hafif setleri hız kesmeden geçersen sarsıntı az olur.
    Genelde okul önlerinde bulunan dağ gibi asfalt setlerde durup geçmelisin. Arabanın altının yere değeceğinden endişeliysen çarpraz geç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    Bundan 3 sene evvel ankaranın kasisleriyle ünlü bir üniveristesinde (şimdi burda kasis derken olayı açmak lazım.nitekim bu kasisler bildiğiniz şehir içi kasislerden farklıdır okulun bu kasisleri yapmaktaki amacı arabaları yavaşlatmak değil bariz kasisi gördüklerinde daha ileriye gitmekten vazgeçip geri dönmelerini sağlamaktırki zaten biz bu kasislere okul içinde tepe diyoruz zaten biraz daha büyük yüksekliklerede halk arasında "dağ" denmekte)yeni mercedes belediye otobüsü ana kapıdan içeri girer şöför belli ki (yani aslında o anda belli değil ama 5 dk sonra belli olacak)hayatında ilk kez bizim okula gelmektedir.kapıdan geçtikten hemen sonra dümdüz ve çift şeritli yolda yolunda boş olmasının etkisiyle gaza basmaya başlar bu sırada her şey yolundadır ben ortalarda bi yerde oturmakta arka sırada da 4 kişi ikamet etmektedir şöför arkasında da bi kaç kişi.toplam 10 kişi falan yani.Neyse amcam hızlandıkça hızlanmakta ve ilk kasis 100 m ötede görünmektedir artık.yolcular kendi aralarında konuşmakta bende kasise bakmakta ama nasıl olsa şöför yavaşlar diyerekten pek de ilgilenmemekteyim.(hız yaklaşık 80 falan bu esnada)o arada ben de kasisi unutur ve yol kenarına bakmaya başlarım aradan bir iki saniye geçer ve birden farkederim ki otobüs hala aynı hızda ve kasisle aramızda 10 m falan var benim aha sıçtık dememle otobüsün kasise çarpması (kasise girmesi diyecektim ama çarpması daha uygun bir terim bence) bir oldu. otobüs önü kurtardıktan sonra her ne kadar şöför frene bassada artık arkada oturanlar için çok geçti.arka tekerlerin kasisten geçmesiyle beraber arka 4 lü ilk önce kafalarıyla tavanın tozunu almış daha sonrada kıçlarıyla yerin tozunu almışlardır ben ortada olduğum için olayı sadece yerimde havalanıp ankara manzarasını 1 sn liğine izleyip tekrar koltuğuma düşerek atlatırken. en öndekiler olayı sadece kıçlarının üstünde 2 tur dönerek kurtarmışlardır.şöförse üzerinden geçtiği kasisi hiç görmediği için olayı bir mayına falan bağlamaktadır o esnada. ben olayın şokuyla gördüğüm ilk durakta otobüsten inip arkasından bakarken gördüğüm şey ise sağ arka tarafı tamamen aşağı çökmüş gitmeye çalışan bir otobüs ve içinde bir eliyle kıçları bir eliyle başlarını tutan bir grup insandan ibarettir

    Hocam walla helal olsun çok güzel özetlemişsiniz aynı olay seneler evvel benim de başıma gelmişti. okurken çok güldüm




  • Bizim buralarda (Ankara) artık okul önlerine devasa tümsekler dökmeye başladılar. Mecburen durmaya yakın bir hızla geçiyorum
  • bazıları artık ciddi yüksek ne yaparsan yap farketmiyor, durmaya yakın bir hızda geçiyorsun yine hopluyor araç. eğer standartlara uygun yapılmışsa 20 30km hızla geçiliyor yalnız hızınız fazlaysa frenle birlikte girmemekte fayda var. siz hız şekilde frene basarsanız arabanın burnu iyice öne eğilir tamponu sürtme ihtimalinin çok artar.
  • benim de aklımda vardı bu konu,
    size birşey soracağım,

    çukurlar mı daha tehlikeli yoksa kasisler mi yani aynı hızda bir kasisten geçtiğinizi bir de çukurdan geçtiğinizi düşünün
  • exantric E kullanıcısına yanıt
    ah o tepeler yokmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Aramizda Avukat arkadas varsa sormak istiyorum, Aracimiza bu cukur nedeniyle maddi bir zarar gelirse, (Amortisor patlamasi ya da Kartel delinmesi), Bu olay eger Belediye icerisinde ise Belediyeyi, Karayollari icerisinde ise kara yollarini Sorumlu Tutamaz miyiz?

    Tesekkurler.

    Hukukçu değilim ama gurbetçi bir vatandaşın aracı belediyenin aptalca tümseği yüzünden hasar görmüş ve gurbetçi açtığı davayı kazanıp zararı belediyeye ödetmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kenara sifirlayarak tek taraf geçilir, imkan yoksa caprazlanarak frene basmadan gecilir.. eger cok gec ise soverek gecilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hort
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    Bundan 3 sene evvel ankaranın kasisleriyle ünlü bir üniveristesinde (şimdi burda kasis derken olayı açmak lazım.nitekim bu kasisler bildiğiniz şehir içi kasislerden farklıdır okulun bu kasisleri yapmaktaki amacı arabaları yavaşlatmak değil bariz kasisi gördüklerinde daha ileriye gitmekten vazgeçip geri dönmelerini sağlamaktırki zaten biz bu kasislere okul içinde tepe diyoruz zaten biraz daha büyük yüksekliklerede halk arasında "dağ" denmekte)yeni mercedes belediye otobüsü ana kapıdan içeri girer şöför belli ki (yani aslında o anda belli değil ama 5 dk sonra belli olacak)hayatında ilk kez bizim okula gelmektedir.kapıdan geçtikten hemen sonra dümdüz ve çift şeritli yolda yolunda boş olmasının etkisiyle gaza basmaya başlar bu sırada her şey yolundadır ben ortalarda bi yerde oturmakta arka sırada da 4 kişi ikamet etmektedir şöför arkasında da bi kaç kişi.toplam 10 kişi falan yani.Neyse amcam hızlandıkça hızlanmakta ve ilk kasis 100 m ötede görünmektedir artık.yolcular kendi aralarında konuşmakta bende kasise bakmakta ama nasıl olsa şöför yavaşlar diyerekten pek de ilgilenmemekteyim.(hız yaklaşık 80 falan bu esnada)o arada ben de kasisi unutur ve yol kenarına bakmaya başlarım aradan bir iki saniye geçer ve birden farkederim ki otobüs hala aynı hızda ve kasisle aramızda 10 m falan var benim aha sıçtık dememle otobüsün kasise çarpması (kasise girmesi diyecektim ama çarpması daha uygun bir terim bence) bir oldu. otobüs önü kurtardıktan sonra her ne kadar şöför frene bassada artık arkada oturanlar için çok geçti.arka tekerlerin kasisten geçmesiyle beraber arka 4 lü ilk önce kafalarıyla tavanın tozunu almış daha sonrada kıçlarıyla yerin tozunu almışlardır ben ortada olduğum için olayı sadece yerimde havalanıp ankara manzarasını 1 sn liğine izleyip tekrar koltuğuma düşerek atlatırken. en öndekiler olayı sadece kıçlarının üstünde 2 tur dönerek kurtarmışlardır.şöförse üzerinden geçtiği kasisi hiç görmediği için olayı bir mayına falan bağlamaktadır o esnada. ben olayın şokuyla gördüğüm ilk durakta otobüsten inip arkasından bakarken gördüğüm şey ise sağ arka tarafı tamamen aşağı çökmüş gitmeye çalışan bir otobüs ve içinde bir eliyle kıçları bir eliyle başlarını tutan bir grup insandan ibarettir

    Hocam walla helal olsun çok güzel özetlemişsiniz aynı olay seneler evvel benim de başıma gelmişti. okurken çok güldüm

    ne diyorsun ey değişik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    benim de aklımda vardı bu konu,
    size birşey soracağım,

    çukurlar mı daha tehlikeli yoksa kasisler mi yani aynı hızda bir kasisten geçtiğinizi bir de çukurdan geçtiğinizi düşünün

    kasis domaltır çukur sever diim sen anla
  • frenle beraber girildiğinde zaten frenle aracın yükü ön amortisörlere binmiş olduğundan amortisörlere ikinci bir yük bindiriyorsunuz. çukurun tehlikesi köşeleridir. lastik yarmak kaçınılmaz hızlı girildiğinde. ayrıca ben kasislere araç vitesteyken de girmeme taraftarıyım.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.