Şimdi Ara

Ses Var Görüntü Yok - Philips 42'' LCD (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
4
Favori
191.295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dun samsung plazma aldim. Eski philips 32pfl 5404 lcd televizyonumu mutfaga taktim. Bir suru duvara monte ettim, mini uydu alicisi aldim. Hersey bitti actim tv yi ses var goruntu yok. Garantisi de 2 ay once bitmisti. Ne yapim bunu? Servis cagirsam board di invertor du 300 400 tl para ister. Koku zaten o kadar bu tv nin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teqali

    Dun samsung plazma aldim. Eski philips 32pfl 5404 lcd televizyonumu mutfaga taktim. Bir suru duvara monte ettim, mini uydu alicisi aldim. Hersey bitti actim tv yi ses var goruntu yok. Garantisi de 2 ay once bitmisti. Ne yapim bunu? Servis cagirsam board di invertor du 300 400 tl para ister. Koku zaten o kadar bu tv nin
    Merhaba arkadaşlar;

    Forumda şikayete konu olan arızalar maalesef sadece Philips'in değil Samsung,LG,Panasonic,Sony gibi bir çok markada rastlanan bir arıza..Ben de 42" Philips plazmada benzer sıkıntıyı yaşadım(TV açılmıyor kırmızı LED 6 kez yavaş-3 kez hızlı arıza kodunu veriyordu),garantisi olmadığı için kendim araştırmaya başladım ve AVS forum adlı Amerika merkezli bir forumda sorunun çok detaylı olarak ele alındığını gördüm..Sorunun özünde Samsung tarafından fason üretilen besleme devresi PSUB ve bu devrelerde kullanılan kalitesiz diyeceğim Kondansatörler neden oluyor. Bahse konu kapasitörlerin fabrika değerlerinde 7000 saat ömürlü olduğu yazılı,benim plazmada da çalışma saati 12324..yani aslında biçilen ömrü çoktan doldurmuş.
    Çözümü ise tanesi 0.97$ olan iki kapasitörü değiştirmek..3300uF lık ve 10V değerinde olan bu kondansatörlerin 8000 saat ömrü olanını ve 105 derece ısıya dayanıklı olanını aldım,TV yi açtım, sıkıntılı kondansatorleri söküp yenilerini lehimledim,TV yi topladım taktım fişe hooop..sorun düzelmiş..Nasıl mı yaptım..bu forumda o kadar güzel anlatılmış ki,bir çok yuotube video ile desteklenmiş açıklamalar ile ben hiç elektronikten anlamadığım halde cesaret edip giriştim işe ve yaklaşık 10TL ye bitti iş.
    Sorununuz daha farklı olabilir,eğer garanti bitmişse ve Philips yardımcı olmuyorsa araştırın..eğer İngilizce varsa çok kolaylıkla bu forumda sorununuza yanıt bulabilir, birazcık da cesaretle sorunuzu ya kendiniz ya da bu işten anlayan birisinin yardımı ile çözebilirsiniz.

    Hepinize kolaylıklar dilerim.




  • Konuyu yillar once ben acmistim, televizyonum gecen ay yine ayni arizayi verdi ve yanlis hatirlamiyorsam 300 tl gibi bir bedelle onarildi.

    Sayin feyizu rica etsem bahsi gecem sitedeki anlarimin linkini koyar misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özger

    42pfl7762 aynı sorun bizim tvde de çıktı bugün itibariyle... Yalnız bendeki sorunun oluşumu farklı buradakilere göre... Cihaz normal olarak açılıyor, ekrana görüntü modu yazısı geliyor; 1080p diye ve saniyesinde siyah ekrana dşüyor... Ses var, görüntü yok... Satın alalı 37 ay oldu sanırım, yani garanti de yok :-((((

    Şu yukarıda yazdığım mesajın üzerine televizyon bugün 4. defa gitti hep aynı sorunla... İlikinde besleme devresi onarıldı, florasan kartı değiştirildi denilerek 225tl masraf bedeli almışlardı. Onarıldı, test edildi diyerekten teslim aldığım tv eve kurduğumun 5dk sonrasında yine gitti... Telefon açtım gelip aldılar 3-4 gün sonra getirdiler. Nisan ayının 20'sine kadar sorunsuz çalıştı. Sabah kalkıp tvyi açtığımda aynı sorun. Telefon açtım, gelip aldılar, 5 gün sonra geri getirdiler ve aradan 10 gün geçmeden dün yine aynı sorun...




  • Aynı sorun bendede bas gösterdi yani ses var görüntü yok (siyah ekran) dikkat ettimde, ne hikmetse sorunlar genelde 3 yıl dolduktan sonra başlıyor yani garanti bitince aynı olaydan bende muzdaripim.
    Yarın servise gidiyorum bakalım soruna ne diyecekler vede kaç para bayılacaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shape_

    Aynı sorun bendede bas gösterdi yani ses var görüntü yok (siyah ekran) dikkat ettimde, ne hikmetse sorunlar genelde 3 yıl dolduktan sonra başlıyor yani garanti bitince aynı olaydan bende muzdaripim.
    Yarın servise gidiyorum bakalım soruna ne diyecekler vede kaç para bayılacaz
    arkadaşlar hala lcd tv sinde ekranda görüntü yok hatası olan varsa tv yi açsın besleme bordunda 4 adet kondansatör patlaktır onları değişsin ok. kondansatörler aten belli olur patlak oldugu üstü şişmiştir yada acılmıstır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf156

    arkadaşlar hala lcd tv sinde ekranda görüntü yok hatası olan varsa tv yi açsın besleme bordunda 4 adet kondansatör patlaktır onları değişsin ok. kondansatörler aten belli olur patlak oldugu üstü şişmiştir yada acılmıstır


    hort. ok.

    yinede bilgi verme çabası için teşekkür edelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AytekinNet

    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf156

    arkadaşlar hala lcd tv sinde ekranda görüntü yok hatası olan varsa tv yi açsın besleme bordunda 4 adet kondansatör patlaktır onları değişsin ok. kondansatörler aten belli olur patlak oldugu üstü şişmiştir yada acılmıstır


    hort. ok.

    yinede bilgi verme çabası için teşekkür edelim.

    Alıntıları Göster
    Mayıs ayında en son 5. defa gönderişimde sanırım 16-17 gün kadar serviste kaldı ve o süre boyunca başka bir tv verdi servis. Daha sonra tv tamirdi, testti derken geri getirdiler ve aman nazar değmesin o günden beri bir sıkıntı yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özger

    Mayıs ayında en son 5. defa gönderişimde sanırım 16-17 gün kadar serviste kaldı ve o süre boyunca başka bir tv verdi servis. Daha sonra tv tamirdi, testti derken geri getirdiler ve aman nazar değmesin o günden beri bir sıkıntı yok...

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun benim philips 42 inç pfl3403 model lcd tvmdede var.2009 yarısında almıştım almaz olaydım.Bendeki sorun bazen mesela ayda bir gibi oluyor.Tvyi açıyorum daha doğrusu açılıyor fakat floresan aydınlatma yanmıyor(siyah ekran).Ses var.Sonra kapatıp tekrar açıyorum.Bu sefer sorun yok.Birde benim tvde hafif gölgelenme ve yatay parmak parmak gölgelenme belirdi.sen o kadar para ver 2 sene sonra çektiğin sıkıntıya bak.Tüplü tvler ne güzeldi sıkıntı yoktu.Bunların ömrü dayanıksız ve az birde kullanım özelliklerinde 30000 saat vs. gibi ömür biçiyorlar.5000 saat gitseydi canıma minnet...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tkar -- 24 Şubat 2013; 0:52:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tkar

    Aynı sorun benim philips 42 inç pfl3403 model lcd tvmdede var.2009 yarısında almıştım almaz olaydım.Bendeki sorun bazen mesela ayda bir gibi oluyor.Tvyi açıyorum daha doğrusu açılıyor fakat floresan aydınlatma yanmıyor(siyah ekran).Ses var.Sonra kapatıp tekrar açıyorum.Bu sefer sorun yok.Birde benim tvde hafif gölgelenme ve yatay parmak parmak gölgelenme belirdi.sen o kadar para ver 2 sene sonra çektiğin sıkıntıya bak.Tüplü tvler ne güzeldi sıkıntı yoktu.Bunların ömrü dayanıksız ve az birde kullanım özelliklerinde 30000 saat vs. gibi ömür biçiyorlar.5000 saat gitseydi canıma minnet...

    sadece eski tuplu tvler degil tum eski cihazlar daha saglamdi... 30 yillik tuplu tvler hala bir cogumuzun evinde calisir vaziyette duru, yine o yaslarda buz dolaplari, hepimizin bodrumunda duran merdaneli camasir makineleri, radyolar... Ama simdi oyle mi? Teknolojinin kat kat gelismesine ragmen inanilmaz rekabet yuzunden mallar acayip kalitesiz yapiliyor. Tek sebep sanmayin ki magliyetten kismak! Asil sebep urun satisinin surekliligini saglamak. Bir televizsonu 10 sene degil de 3 sene de bir degistirmenizi saglamak, nakit akisini hizlandirmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaci_58

    quote:

    Orijinalden alıntı: tkar

    Aynı sorun benim philips 42 inç pfl3403 model lcd tvmdede var.2009 yarısında almıştım almaz olaydım.Bendeki sorun bazen mesela ayda bir gibi oluyor.Tvyi açıyorum daha doğrusu açılıyor fakat floresan aydınlatma yanmıyor(siyah ekran).Ses var.Sonra kapatıp tekrar açıyorum.Bu sefer sorun yok.Birde benim tvde hafif gölgelenme ve yatay parmak parmak gölgelenme belirdi.sen o kadar para ver 2 sene sonra çektiğin sıkıntıya bak.Tüplü tvler ne güzeldi sıkıntı yoktu.Bunların ömrü dayanıksız ve az birde kullanım özelliklerinde 30000 saat vs. gibi ömür biçiyorlar.5000 saat gitseydi canıma minnet...

    sadece eski tuplu tvler degil tum eski cihazlar daha saglamdi... 30 yillik tuplu tvler hala bir cogumuzun evinde calisir vaziyette duru, yine o yaslarda buz dolaplari, hepimizin bodrumunda duran merdaneli camasir makineleri, radyolar... Ama simdi oyle mi? Teknolojinin kat kat gelismesine ragmen inanilmaz rekabet yuzunden mallar acayip kalitesiz yapiliyor. Tek sebep sanmayin ki magliyetten kismak! Asil sebep urun satisinin surekliligini saglamak. Bir televizsonu 10 sene degil de 3 sene de bir degistirmenizi saglamak, nakit akisini hizlandirmak.

    aynen katılıyorum hocam.Almanyadan 86 senesinde aldığımız AEG marka çamaşır makinasını şuan ben kullanıyorum.İnanın kalite yok böle bişey.Önceden hizmet vardı işmdi ise satış ve para




  • 1-Anladığım kadarıyla başımıza bela almışız...
    2-Benimde philips 32 led 6606 modeli var, Ses var görüntü yok, bendede başladı, önceleri kendi düzeliyordu, sonra servisi çağırdım götürdüler, dediklerine göre orda fişe takınca düzelmiş sağlam dediler.
    3-Sonra tekrar aynı sorun oldu kendim götürdüm gerçektende fişi taktı çalışıyor, bana evde voltaj sorunu var dediler evin voltajını yükseltecekmişim, birde tesisatta nötr ve toprak hattı bir yerde ters bağlandıysa led tv ler hassasmış yaparmış... dediler...
    4-Daha garantinin dolmasına 6 ay var acaba oyalanıyormuyum,
    5-Kondansatör veya invertör dediğiniz şeydense neden değiştirmiyorlar,(servis eve gelip çalışmadığını gördü)
    6-TV yi farklı odalarda denediğimde görüntü 2 kez geldi ama artık oda düzeltmiyor, ikinci kez servisten gelince bir gün çalıştı ertesi gün yine aynı, son yaptığında komşuda taktık farklı odalarda orda gelmedi eve gelince yine bir gün çalıştı sonra yine gitti...
    7-Birde fazla sağlamcıyım, 40 tl verim akım korumalı philips üçlü sonrasında 150 tllik Tunçmatik 850VA UPS den elektrik aldım ilk günden beri, cihazda giriş ve çıkış voltaj 230 un altına inmiyor.
    Bana tavsiye edersiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melci

    aynı sorun bende de var,
    philips 32PF5321,
    TV ye bağlı digiturk uydu alıcısı var, kumandadan uydu alıcıyı açıyorum,
    tv kumandasından da tv yi açıyorum, yeşil ışık yanıyor, ses var ancak görüntü yok,
    kapatıp açıp birkaç denedikten sonra ancak düzeliyor,
    çok siniri bozucu, neden kaynaklandıgını veya çözümünü bulamadım

    Aynen öyle, böyle bir problem yaşadığımızı hatırlıyor gibiyim bu yöntemle ancak düzeltebiliyorduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -N4N0

    quote:

    Orijinalden alıntı: melci

    aynı sorun bende de var,
    philips 32PF5321,
    TV ye bağlı digiturk uydu alıcısı var, kumandadan uydu alıcıyı açıyorum,
    tv kumandasından da tv yi açıyorum, yeşil ışık yanıyor, ses var ancak görüntü yok,
    kapatıp açıp birkaç denedikten sonra ancak düzeliyor,
    çok siniri bozucu, neden kaynaklandıgını veya çözümünü bulamadım

    Aynen öyle, böyle bir problem yaşadığımızı hatırlıyor gibiyim bu yöntemle ancak düzeltebiliyorduk.


    Arkadaşlar bu konuyu epeyce araştırdım ama sonunda yine servise teslim oldum..zira arızalı boarda kimse elini sürmek istemiyor..sorun şu: Philips de dahil TV üreticileri power board denilen sistemi besleyen devreleri barındıran (panel diyelim) elektronik devreyi fason olarak samsung'a yaptırıyormuş..samsung da belli bir dönemde kullandığı kondansatör(kapasitör) lerin ömrünü 7-8 bin saat olarak belirlenmiş olanlardan kullanmış..(bazı üreticiler paraya kıyıp bu kapasitörleri 105 derece ısıya dayanıklı ve 12.000 saat ömürlü olarak sipariş etmiş) işte bu kapasitörler 7-8-10 bin saatte arızalanmaya başlıyor ve yaşadığımız sorunlar ortaya çıkıyor..kapasitör bulunduğu devrede şarj olan bir pil gibi düşünün ilk çalışma akımını sağlıyor..açma düğmesine basınca bu kapasitör besleme devresini tetikleyen IC devresine ilk akımı sağlıyor ve bir takım devre elemanlarının da devreye entegre olması ile sistem çalışmaya başlıyor..işte bu kapasitör iflas edince ya şarj olamıyor(bu durumda TV hiç açılmıyor) ya şarjını kaybediyor( bu durumda TV yi fişden çekip tekrar takınca şarj olup TV yi çalıştırabiliyor) ya da kısa devre oluyor ses var görüntü yok gibi dertlere neden oluyor..bu kapasitörlerin ederi yazıcıoğlu iş hanında 1 TL gibi..ancak bazı boardlar mikro denilen minicik kapasitörler kullanıyor ve bu kapasitörler bulunduğu panele yüzey lehimleme denilen özel bir teknik ile lehimlendiği için bizim ustalar bunlara el sürmek istemiyor..ne yapıyorlar yurt dışından tamirli boardları getirtip 300-350 TL ye sorunu çözüyorlar..Yurt dışında(İngiltere) andy electronic diye bir yer var tüm boardları garantili tamir ediyor ancak sök gönder, gittimi geri gelecek mi gümrükte kalır mı gibi nedenlerle kimse cesaret edemiyor..ancak bazı elemanlar bu arızalı boardları toplayıp gönderiyor,tamir ettirip (30-50 pound maliyetle) tekrar kullanıma sunuyorlar.
    Ben arızalı olabilecek tüm parçaları ebay'den getirttim gel gör ki hangi ustaya gittiysem el sürmek istemedi zira bu minik parçaların lehmini sökmek bile başlı başına bir uzmanlık..ancak bazı boardlarda durum farklı..şöyle ki board üretiminde kullanılam parçalar mikro boyda değil std. boyda ve bunların bir çoğunu eli havya tutan kafası azıcık çalışan her kes söküp değiştirebiliyor..İngilteredeki bir forumda yüzlerce örneği var yaptım ya da arkadaşıma değiştirttim diyen.

    Ha bu arada unutmadan yazayım Samsung ve ona iş yaptıran TV firmaları bu sorundan haberdar değil mi diye sorarsanız haberdarlar ama yine de görece olarak aynı düşük kalitedeki kapasitörleri kullanmaya devam ediyorlar(Örneğin askeri amaçlar için devre elemanı olarak üretilen kapasitörler var 220 derece ısıya dayanıklı ve 55.000 saat ömür biçiliyor) ama TV üreticileri sent değerindeki bu elemanları kullanmaya pek hevesli değiller(her yıl bu elemanlardan milyonlarca kullanıldığı düşünüldüğünde maliyetler artacak,fiyat rekabeti konusunda geriye düşecekleri gerçeği ile)..yoksa arıza yapmayan TV üretseler yan sanayii,servis sektörü ne yapacak değil mi?
    Durumu özetlemeye çalıştım ki bilesiniz sadece Türk tüketiciler değil Tümdünya tüketicileri bu durumdan muzdarip ve maalesef bizler servis elemanlarının insafına terkedilmişiz.

    Şimdi benzer sorun ile karşılaşan dostlara nacizane tavsiyem: eğer TV açıldığında ses var görüntü yok, ya da 6-3 kez kırmızı yanıp sönen ışık 7-3 kez kırmızı yanıp sönen ışık gibi durumlar ile karşılaştı iseniz sorun başlamış ve bu sorunlu kapasitörün bir kaç yüz saatlik ömrü kalmış demektir..bende 12.115 saatte iken başladı sorun fişi çıkart tak yöntemi ile 378 saat daha kullandım TV yi sonunda hiç açılmaz hale gelince onarıma gittim. Bu durumda şalterli bir grup priz aldım her seferinde fişi çıkart tak yapmak yerine grup prizin şalterini kapatıp 30 sn-1 dk. bekleyip açıyordum şalteri ve TV çalışyordu..onarıma gidinceye kadar böyle idare edebilirsiniz..bir de servise götürüp orada çalışınca yok birşey diye geri getirebilirler ya da şurasını yaptık burasını değiştirdik gibi ücret dahi talep edenler çıkabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feyizu

    quote:

    Orijinalden alıntı: -N4N0

    quote:

    Orijinalden alıntı: melci

    aynı sorun bende de var,
    philips 32PF5321,
    TV ye bağlı digiturk uydu alıcısı var, kumandadan uydu alıcıyı açıyorum,
    tv kumandasından da tv yi açıyorum, yeşil ışık yanıyor, ses var ancak görüntü yok,
    kapatıp açıp birkaç denedikten sonra ancak düzeliyor,
    çok siniri bozucu, neden kaynaklandıgını veya çözümünü bulamadım

    Aynen öyle, böyle bir problem yaşadığımızı hatırlıyor gibiyim bu yöntemle ancak düzeltebiliyorduk.


    Arkadaşlar bu konuyu epeyce araştırdım ama sonunda yine servise teslim oldum..zira arızalı boarda kimse elini sürmek istemiyor..sorun şu: Philips de dahil TV üreticileri power board denilen sistemi besleyen devreleri barındıran (panel diyelim) elektronik devreyi fason olarak samsung'a yaptırıyormuş..samsung da belli bir dönemde kullandığı kondansatör(kapasitör) lerin ömrünü 7-8 bin saat olarak belirlenmiş olanlardan kullanmış..(bazı üreticiler paraya kıyıp bu kapasitörleri 105 derece ısıya dayanıklı ve 12.000 saat ömürlü olarak sipariş etmiş) işte bu kapasitörler 7-8-10 bin saatte arızalanmaya başlıyor ve yaşadığımız sorunlar ortaya çıkıyor..kapasitör bulunduğu devrede şarj olan bir pil gibi düşünün ilk çalışma akımını sağlıyor..açma düğmesine basınca bu kapasitör besleme devresini tetikleyen IC devresine ilk akımı sağlıyor ve bir takım devre elemanlarının da devreye entegre olması ile sistem çalışmaya başlıyor..işte bu kapasitör iflas edince ya şarj olamıyor(bu durumda TV hiç açılmıyor) ya şarjını kaybediyor( bu durumda TV yi fişden çekip tekrar takınca şarj olup TV yi çalıştırabiliyor) ya da kısa devre oluyor ses var görüntü yok gibi dertlere neden oluyor..bu kapasitörlerin ederi yazıcıoğlu iş hanında 1 TL gibi..ancak bazı boardlar mikro denilen minicik kapasitörler kullanıyor ve bu kapasitörler bulunduğu panele yüzey lehimleme denilen özel bir teknik ile lehimlendiği için bizim ustalar bunlara el sürmek istemiyor..ne yapıyorlar yurt dışından tamirli boardları getirtip 300-350 TL ye sorunu çözüyorlar..Yurt dışında(İngiltere) andy electronic diye bir yer var tüm boardları garantili tamir ediyor ancak sök gönder, gittimi geri gelecek mi gümrükte kalır mı gibi nedenlerle kimse cesaret edemiyor..ancak bazı elemanlar bu arızalı boardları toplayıp gönderiyor,tamir ettirip (30-50 pound maliyetle) tekrar kullanıma sunuyorlar.
    Ben arızalı olabilecek tüm parçaları ebay'den getirttim gel gör ki hangi ustaya gittiysem el sürmek istemedi zira bu minik parçaların lehmini sökmek bile başlı başına bir uzmanlık..ancak bazı boardlarda durum farklı..şöyle ki board üretiminde kullanılam parçalar mikro boyda değil std. boyda ve bunların bir çoğunu eli havya tutan kafası azıcık çalışan her kes söküp değiştirebiliyor..İngilteredeki bir forumda yüzlerce örneği var yaptım ya da arkadaşıma değiştirttim diyen.

    Ha bu arada unutmadan yazayım Samsung ve ona iş yaptıran TV firmaları bu sorundan haberdar değil mi diye sorarsanız haberdarlar ama yine de görece olarak aynı düşük kalitedeki kapasitörleri kullanmaya devam ediyorlar(Örneğin askeri amaçlar için devre elemanı olarak üretilen kapasitörler var 220 derece ısıya dayanıklı ve 55.000 saat ömür biçiliyor) ama TV üreticileri sent değerindeki bu elemanları kullanmaya pek hevesli değiller(her yıl bu elemanlardan milyonlarca kullanıldığı düşünüldüğünde maliyetler artacak,fiyat rekabeti konusunda geriye düşecekleri gerçeği ile)..yoksa arıza yapmayan TV üretseler yan sanayii,servis sektörü ne yapacak değil mi?
    Durumu özetlemeye çalıştım ki bilesiniz sadece Türk tüketiciler değil Tümdünya tüketicileri bu durumdan muzdarip ve maalesef bizler servis elemanlarının insafına terkedilmişiz.

    Şimdi benzer sorun ile karşılaşan dostlara nacizane tavsiyem: eğer TV açıldığında ses var görüntü yok, ya da 6-3 kez kırmızı yanıp sönen ışık 7-3 kez kırmızı yanıp sönen ışık gibi durumlar ile karşılaştı iseniz sorun başlamış ve bu sorunlu kapasitörün bir kaç yüz saatlik ömrü kalmış demektir..bende 12.115 saatte iken başladı sorun fişi çıkart tak yöntemi ile 378 saat daha kullandım TV yi sonunda hiç açılmaz hale gelince onarıma gittim. Bu durumda şalterli bir grup priz aldım her seferinde fişi çıkart tak yapmak yerine grup prizin şalterini kapatıp 30 sn-1 dk. bekleyip açıyordum şalteri ve TV çalışyordu..onarıma gidinceye kadar böyle idare edebilirsiniz..bir de servise götürüp orada çalışınca yok birşey diye geri getirebilirler ya da şurasını yaptık burasını değiştirdik gibi ücret dahi talep edenler çıkabilir.

    Alıntıları Göster
    aynı sorun bende de oldu, 2,5 yıl sonra tv birden kapandı ve açılmadı, ışık 3 kez yanıp sönüyor, garantinin hemen bitiminde olması ilginç tesadüf!!!, yetkili servis geldi, ya da kendini yetkili zanneden servis!!, televizyon kutulu değilse götürürken başına gelebilecek herşey müşterinin sorumluluğunda dedi, böyle saçma bir şeyi kabul etmedim, evden al götür sorumluluk müşterinin de, insanları enayi zannediyorlar, kutula getir o zaman dedi, gitti, bende teknik servisin yetkilisi ile görüştüm, adam elemanını haklı buldu, cihazınızı yapmıyorum demeye getirdi, bildiğin yere götür yaptır dedi, sonradan öğrendim ki sivas daki philips, samsung ve lg televizyonlarının tek yetkili servisi imiş ve bu yüzden bu kadar rahat davranıyormuş, ama ben de philips müşteri hizmetlerini aradım ve para cezası vereceklerini söylediler ve yapmak zorunda dediler, sonra servis beni aradı ve cihazınızı alabilir miyiz dediler, ben istemedim ve istanbul merkez servise gönderdim, sivaslı olan varsa bu servise dikkat etsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisexorcist

    aynı sorun bende de oldu, 2,5 yıl sonra tv birden kapandı ve açılmadı, ışık 3 kez yanıp sönüyor, garantinin hemen bitiminde olması ilginç tesadüf!!!, yetkili servis geldi, ya da kendini yetkili zanneden servis!!, televizyon kutulu değilse götürürken başına gelebilecek herşey müşterinin sorumluluğunda dedi, böyle saçma bir şeyi kabul etmedim, evden al götür sorumluluk müşterinin de, insanları enayi zannediyorlar, kutula getir o zaman dedi, gitti, bende teknik servisin yetkilisi ile görüştüm, adam elemanını haklı buldu, cihazınızı yapmıyorum demeye getirdi, bildiğin yere götür yaptır dedi, sonradan öğrendim ki sivas daki philips, samsung ve lg televizyonlarının tek yetkili servisi imiş ve bu yüzden bu kadar rahat davranıyormuş, ama ben de philips müşteri hizmetlerini aradım ve para cezası vereceklerini söylediler ve yapmak zorunda dediler, sonra servis beni aradı ve cihazınızı alabilir miyiz dediler, ben istemedim ve istanbul merkez servise gönderdim, sivaslı olan varsa bu servise dikkat etsin.

    Alıntıları Göster
    Benim Toshiba da 5 sene sonra benzer sorunla cortladı...Akşam açtım, kondansatörlere baktım ama patlak duran yok..Muhtemelen Inverter board da var sorun..Bakalım servis ne isteyecek göreceğiz..Kondansatör olsaydı keşke dedim ama adamlar sağlam parçalar kullanmışlar..Voltajları yüksek, o nedenle sıkıntı başka yerde çıktı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feyizu

    quote:

    Orijinalden alıntı: -N4N0

    quote:

    Orijinalden alıntı: melci

    aynı sorun bende de var,
    philips 32PF5321,
    TV ye bağlı digiturk uydu alıcısı var, kumandadan uydu alıcıyı açıyorum,
    tv kumandasından da tv yi açıyorum, yeşil ışık yanıyor, ses var ancak görüntü yok,
    kapatıp açıp birkaç denedikten sonra ancak düzeliyor,
    çok siniri bozucu, neden kaynaklandıgını veya çözümünü bulamadım

    Aynen öyle, böyle bir problem yaşadığımızı hatırlıyor gibiyim bu yöntemle ancak düzeltebiliyorduk.


    Arkadaşlar bu konuyu epeyce araştırdım ama sonunda yine servise teslim oldum..zira arızalı boarda kimse elini sürmek istemiyor..sorun şu: Philips de dahil TV üreticileri power board denilen sistemi besleyen devreleri barındıran (panel diyelim) elektronik devreyi fason olarak samsung'a yaptırıyormuş..samsung da belli bir dönemde kullandığı kondansatör(kapasitör) lerin ömrünü 7-8 bin saat olarak belirlenmiş olanlardan kullanmış..(bazı üreticiler paraya kıyıp bu kapasitörleri 105 derece ısıya dayanıklı ve 12.000 saat ömürlü olarak sipariş etmiş) işte bu kapasitörler 7-8-10 bin saatte arızalanmaya başlıyor ve yaşadığımız sorunlar ortaya çıkıyor..kapasitör bulunduğu devrede şarj olan bir pil gibi düşünün ilk çalışma akımını sağlıyor..açma düğmesine basınca bu kapasitör besleme devresini tetikleyen IC devresine ilk akımı sağlıyor ve bir takım devre elemanlarının da devreye entegre olması ile sistem çalışmaya başlıyor..işte bu kapasitör iflas edince ya şarj olamıyor(bu durumda TV hiç açılmıyor) ya şarjını kaybediyor( bu durumda TV yi fişden çekip tekrar takınca şarj olup TV yi çalıştırabiliyor) ya da kısa devre oluyor ses var görüntü yok gibi dertlere neden oluyor..bu kapasitörlerin ederi yazıcıoğlu iş hanında 1 TL gibi..ancak bazı boardlar mikro denilen minicik kapasitörler kullanıyor ve bu kapasitörler bulunduğu panele yüzey lehimleme denilen özel bir teknik ile lehimlendiği için bizim ustalar bunlara el sürmek istemiyor..ne yapıyorlar yurt dışından tamirli boardları getirtip 300-350 TL ye sorunu çözüyorlar..Yurt dışında(İngiltere) andy electronic diye bir yer var tüm boardları garantili tamir ediyor ancak sök gönder, gittimi geri gelecek mi gümrükte kalır mı gibi nedenlerle kimse cesaret edemiyor..ancak bazı elemanlar bu arızalı boardları toplayıp gönderiyor,tamir ettirip (30-50 pound maliyetle) tekrar kullanıma sunuyorlar.
    Ben arızalı olabilecek tüm parçaları ebay'den getirttim gel gör ki hangi ustaya gittiysem el sürmek istemedi zira bu minik parçaların lehmini sökmek bile başlı başına bir uzmanlık..ancak bazı boardlarda durum farklı..şöyle ki board üretiminde kullanılam parçalar mikro boyda değil std. boyda ve bunların bir çoğunu eli havya tutan kafası azıcık çalışan her kes söküp değiştirebiliyor..İngilteredeki bir forumda yüzlerce örneği var yaptım ya da arkadaşıma değiştirttim diyen.

    Ha bu arada unutmadan yazayım Samsung ve ona iş yaptıran TV firmaları bu sorundan haberdar değil mi diye sorarsanız haberdarlar ama yine de görece olarak aynı düşük kalitedeki kapasitörleri kullanmaya devam ediyorlar(Örneğin askeri amaçlar için devre elemanı olarak üretilen kapasitörler var 220 derece ısıya dayanıklı ve 55.000 saat ömür biçiliyor) ama TV üreticileri sent değerindeki bu elemanları kullanmaya pek hevesli değiller(her yıl bu elemanlardan milyonlarca kullanıldığı düşünüldüğünde maliyetler artacak,fiyat rekabeti konusunda geriye düşecekleri gerçeği ile)..yoksa arıza yapmayan TV üretseler yan sanayii,servis sektörü ne yapacak değil mi?
    Durumu özetlemeye çalıştım ki bilesiniz sadece Türk tüketiciler değil Tümdünya tüketicileri bu durumdan muzdarip ve maalesef bizler servis elemanlarının insafına terkedilmişiz.

    Şimdi benzer sorun ile karşılaşan dostlara nacizane tavsiyem: eğer TV açıldığında ses var görüntü yok, ya da 6-3 kez kırmızı yanıp sönen ışık 7-3 kez kırmızı yanıp sönen ışık gibi durumlar ile karşılaştı iseniz sorun başlamış ve bu sorunlu kapasitörün bir kaç yüz saatlik ömrü kalmış demektir..bende 12.115 saatte iken başladı sorun fişi çıkart tak yöntemi ile 378 saat daha kullandım TV yi sonunda hiç açılmaz hale gelince onarıma gittim. Bu durumda şalterli bir grup priz aldım her seferinde fişi çıkart tak yapmak yerine grup prizin şalterini kapatıp 30 sn-1 dk. bekleyip açıyordum şalteri ve TV çalışyordu..onarıma gidinceye kadar böyle idare edebilirsiniz..bir de servise götürüp orada çalışınca yok birşey diye geri getirebilirler ya da şurasını yaptık burasını değiştirdik gibi ücret dahi talep edenler çıkabilir.

    peki arkadaşım bu sorun 2013 tvlerdede varmıdır??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcuksrisby

    quote:

    Orijinalden alıntı: feyizu

    quote:

    Orijinalden alıntı: -N4N0

    quote:

    Orijinalden alıntı: melci

    aynı sorun bende de var,
    philips 32PF5321,
    TV ye bağlı digiturk uydu alıcısı var, kumandadan uydu alıcıyı açıyorum,
    tv kumandasından da tv yi açıyorum, yeşil ışık yanıyor, ses var ancak görüntü yok,
    kapatıp açıp birkaç denedikten sonra ancak düzeliyor,
    çok siniri bozucu, neden kaynaklandıgını veya çözümünü bulamadım

    Aynen öyle, böyle bir problem yaşadığımızı hatırlıyor gibiyim bu yöntemle ancak düzeltebiliyorduk.


    Arkadaşlar bu konuyu epeyce araştırdım ama sonunda yine servise teslim oldum..zira arızalı boarda kimse elini sürmek istemiyor..sorun şu: Philips de dahil TV üreticileri power board denilen sistemi besleyen devreleri barındıran (panel diyelim) elektronik devreyi fason olarak samsung'a yaptırıyormuş..samsung da belli bir dönemde kullandığı kondansatör(kapasitör) lerin ömrünü 7-8 bin saat olarak belirlenmiş olanlardan kullanmış..(bazı üreticiler paraya kıyıp bu kapasitörleri 105 derece ısıya dayanıklı ve 12.000 saat ömürlü olarak sipariş etmiş) işte bu kapasitörler 7-8-10 bin saatte arızalanmaya başlıyor ve yaşadığımız sorunlar ortaya çıkıyor..kapasitör bulunduğu devrede şarj olan bir pil gibi düşünün ilk çalışma akımını sağlıyor..açma düğmesine basınca bu kapasitör besleme devresini tetikleyen IC devresine ilk akımı sağlıyor ve bir takım devre elemanlarının da devreye entegre olması ile sistem çalışmaya başlıyor..işte bu kapasitör iflas edince ya şarj olamıyor(bu durumda TV hiç açılmıyor) ya şarjını kaybediyor( bu durumda TV yi fişden çekip tekrar takınca şarj olup TV yi çalıştırabiliyor) ya da kısa devre oluyor ses var görüntü yok gibi dertlere neden oluyor..bu kapasitörlerin ederi yazıcıoğlu iş hanında 1 TL gibi..ancak bazı boardlar mikro denilen minicik kapasitörler kullanıyor ve bu kapasitörler bulunduğu panele yüzey lehimleme denilen özel bir teknik ile lehimlendiği için bizim ustalar bunlara el sürmek istemiyor..ne yapıyorlar yurt dışından tamirli boardları getirtip 300-350 TL ye sorunu çözüyorlar..Yurt dışında(İngiltere) andy electronic diye bir yer var tüm boardları garantili tamir ediyor ancak sök gönder, gittimi geri gelecek mi gümrükte kalır mı gibi nedenlerle kimse cesaret edemiyor..ancak bazı elemanlar bu arızalı boardları toplayıp gönderiyor,tamir ettirip (30-50 pound maliyetle) tekrar kullanıma sunuyorlar.
    Ben arızalı olabilecek tüm parçaları ebay'den getirttim gel gör ki hangi ustaya gittiysem el sürmek istemedi zira bu minik parçaların lehmini sökmek bile başlı başına bir uzmanlık..ancak bazı boardlarda durum farklı..şöyle ki board üretiminde kullanılam parçalar mikro boyda değil std. boyda ve bunların bir çoğunu eli havya tutan kafası azıcık çalışan her kes söküp değiştirebiliyor..İngilteredeki bir forumda yüzlerce örneği var yaptım ya da arkadaşıma değiştirttim diyen.

    Ha bu arada unutmadan yazayım Samsung ve ona iş yaptıran TV firmaları bu sorundan haberdar değil mi diye sorarsanız haberdarlar ama yine de görece olarak aynı düşük kalitedeki kapasitörleri kullanmaya devam ediyorlar(Örneğin askeri amaçlar için devre elemanı olarak üretilen kapasitörler var 220 derece ısıya dayanıklı ve 55.000 saat ömür biçiliyor) ama TV üreticileri sent değerindeki bu elemanları kullanmaya pek hevesli değiller(her yıl bu elemanlardan milyonlarca kullanıldığı düşünüldüğünde maliyetler artacak,fiyat rekabeti konusunda geriye düşecekleri gerçeği ile)..yoksa arıza yapmayan TV üretseler yan sanayii,servis sektörü ne yapacak değil mi?
    Durumu özetlemeye çalıştım ki bilesiniz sadece Türk tüketiciler değil Tümdünya tüketicileri bu durumdan muzdarip ve maalesef bizler servis elemanlarının insafına terkedilmişiz.

    Şimdi benzer sorun ile karşılaşan dostlara nacizane tavsiyem: eğer TV açıldığında ses var görüntü yok, ya da 6-3 kez kırmızı yanıp sönen ışık 7-3 kez kırmızı yanıp sönen ışık gibi durumlar ile karşılaştı iseniz sorun başlamış ve bu sorunlu kapasitörün bir kaç yüz saatlik ömrü kalmış demektir..bende 12.115 saatte iken başladı sorun fişi çıkart tak yöntemi ile 378 saat daha kullandım TV yi sonunda hiç açılmaz hale gelince onarıma gittim. Bu durumda şalterli bir grup priz aldım her seferinde fişi çıkart tak yapmak yerine grup prizin şalterini kapatıp 30 sn-1 dk. bekleyip açıyordum şalteri ve TV çalışyordu..onarıma gidinceye kadar böyle idare edebilirsiniz..bir de servise götürüp orada çalışınca yok birşey diye geri getirebilirler ya da şurasını yaptık burasını değiştirdik gibi ücret dahi talep edenler çıkabilir.

    peki arkadaşım bu sorun 2013 tvlerdede varmıdır??

    Alıntıları Göster
    Bilmiyorum kardeşim, ancak forumları özellikle de yabancı forumları okuyarak bulabilirsin yanıtını. İngilizceniz varsa avsforum diye aratın orada markalar modeller ve sorunlar hakkında geniş bilgi mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feyizu

    Bilmiyorum kardeşim, ancak forumları özellikle de yabancı forumları okuyarak bulabilirsin yanıtını. İngilizceniz varsa avsforum diye aratın orada markalar modeller ve sorunlar hakkında geniş bilgi mevcut.

    Alıntıları Göster
    al iştee benimde 42 pdl 7906 tv 25 ekim 2011 de almıştım.garantisinin bitmesine 15 gün kala ses var görüntü yok..sanırsam philips bu işi ayarlayıpta üretiyo bu tv leri.bu kadar insana tesadüf demek zor biraz.allahtanki 15 gün var süresinin bitmesineda verdik servise.amma servis servis değil burdada.adamların tv u koyacakları tek bir masaları dahi yok..ama şikayet ettim bakalım ne çıkacak sonuçtan.bayram ağzı kaldık televizyonsuz..taa gidecek istanbulada bakılacakta bilmem nede off offf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkend

    al iştee benimde 42 pdl 7906 tv 25 ekim 2011 de almıştım.garantisinin bitmesine 15 gün kala ses var görüntü yok..sanırsam philips bu işi ayarlayıpta üretiyo bu tv leri.bu kadar insana tesadüf demek zor biraz.allahtanki 15 gün var süresinin bitmesineda verdik servise.amma servis servis değil burdada.adamların tv u koyacakları tek bir masaları dahi yok..ama şikayet ettim bakalım ne çıkacak sonuçtan.bayram ağzı kaldık televizyonsuz..taa gidecek istanbulada bakılacakta bilmem nede off offf

    Alıntıları Göster
    1 ay önce aldığım ve toplasan 72 saat kullandığım 42pfl6198k bugün açtığımda ses var görüntü yok !!! müşteri hizmetlerini arayıp para iadesi talep edeceğim




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.