|
Serviste DSG Kavrama Maliyeti (2. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: daswagen
Ya bunlar sarf malzeme elbette ki herşeyin bir ömrü var.
Bakınız; DSG’nin bakımı ve yürütme maliyeti en düşük olan otomatik şanzımandır. Ayrıca yüksek verimliliği ve yüksek performansıda cabasıdır. DSG modern mühendisliğin aktarma organlarında ki nirvanası, arşıdır.Oldukça taraflı bir yorum olmuş, muhtemelen VAG grubu bir araca sahipsiniz. "DSG’nin bakımı ve yürütme maliyeti en düşük olan otomatik şanzımandır." yorumu tamamıyla yanlış bence. 25bin kavrama ve volan değişim maliyeti var, bunun neresi düşük. Toyota ve Honda grubunun şanzımanları tam otomatik ve sadece yağ değişim maliyeti var. Üstelik parça değişimi olmaksızın 300k+ ömrü var ve yakıt tüketimi de çok yüksek değil.
-
Bozulacağını, masraf açacağını bile bile neden dsg şanzımanlı araç tercih edilir hiç bir zaman anlamadım ve anlayamayacağım. eat,cvt,tork konv ne güne duruyor ? Geçmiş olsun.
-
-
-
Bence en güzeli zf 8 ileri olanı. Cvt masraf açtı mı daha fazla tutuyor. 2021 senesinde birebir şahit oldum, 2017 model fk7 civic tamamen stok halde 55bin km de cvt si koptu. Servis garantiye sokmadı. 45bin tl o zamanın fiyatıyla sanayide yapıldı. Servis iki katı para istemişti o zaman neredeyse.
-
Ben 12 ay önce kavrama fiyatina bmw e46 ya komple motor yaptırdım hala taş gibi biniyorum. Tek masrafım sarf malzemeleri. Ha birde zf düz sanzımanim var ki ömürlük.
Doğuşu büyüttükçe büyüttünüz değerli kardeşlerim. Sizin sayenizde adamlar avrupaya açıldı. Aman sifir araclarinizdan geri kalmayin itibardan tasarruf olmaz. Bu şekilde devam yurttaslarim. Not: 4 evim iyi bir gelirim var inatla e46 ya biniyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer -- 18 Ocak 2023; 19:57:20 >
-
2012 model Audi
Güncelleme geldi mi sonradan bilmiyorum.Eko mod da gaz tepkisini kısıtlamalı bu devirlerle işkenceye dönüyor arabayada zarar verdiğine eminim.Bence planlı eskitme ürünü özellikle durmadan 1 e atmaması da cabası
Bunuda ticaretlik almıştım ama hanım arabaya aşık olunca sattırmıyor kaldı mecbur biniyoruz
-
Hocam sizde de sıkıntı var gibi dsg tüpü var kontrol ettirin ondan olabilir bu dedikleriniz -
Hocam anlatmak istediğim şey şu;
Sabit gaz ile giderken son viteste 1400-1500 devirdeyse araba yokuşa geldiğinde gaza basmadan hemen vites küçültür örnek 6 ya geçip 1800-2000 devirde sabit hızla devam eder tam otomatiklerde işte onu yapmıyor.
Gaza yüklenmekten kastım kick down değil.Vites geçişlerinde bir sıkıntı yok araçta.
-
Bmwyle alakası yok hocam. SMG de robotize ancak tek kavrama.
Çift kavrama ilki 1950lerde bkz.en.m.wikipedia.orgDual-clutch transmission - Wikipediahttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Dual-clutch_transmission
-
Hocam bu araçlar çıktığında bütün olay 0.1lt daha az yakıt tüketebilmekti. Ondan d çok ekonomik s de fazla spor.
Optimize yazılım atanlar var dsg ye, kodlama yapa bir yere gidip istediğiniz parametrelerde yazılım yükletebilirsiniz.
DSG Basınç tüpü diye aratırsanız youtube da birçok video var konuyla ilgili izleyebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 18 Ocak 2023; 22:11:4 > -
İnternette sırf kavrama 7-8 bin fiyat var luk marka. -
Aracınız nedir -
Cvt nin nesini sevicen yahu
Yılda 20 bin masraf çıkarsın ama cvt olmasın hissiz zevksiz içi boşluk şanszıman.
İyiki zf eat gibi şanzımanlar var kurtuluyoruz şu boynu bükük lerden. -
O detayda ayarlari yapabilmeniz icin individual surus modlari olan bir model almaniz lazim. Daha kolayi ise sanzimana manuel komutlar vermek
Bahsettiginiz sorunun dsg ile alakasi yok. 7-8-9-10 vitesli tum sanzimanlarin sorunu. Cunku ekonomi icin motoru oldurmeye programlanmislar. Artan vites sayisi devri devamli dusuk tutmaya imkan veriyor
-
nasıl bir his bekliyorsunuz? CVT de gaza basınca koltuğa yapıştırıp; seri şekilde hızlanabiliyor mu?CVT normal sürüşlerde de mümkün olduğunca ekonomik olabiliyor mu ? MASRAFSIZ mı ? bence evet.
bende mi bir tuhaflık var; ben başka bir şey ummuyorum ve beklemiyorum; zaten otomatik konfor amaçlı bir şanzıman; aracın motoru yeterince güçlüyse de her türlü seri ve hızlı olacaktır.
yoksa 90 beygir araçta ne şanzıman koysan o araç her zaman 90 beygirlik gidecek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 19 Ocak 2023; 11:26:35 > -
2022 Temmuz, Doğuş Oto Kartal, Seat Yetkili Servisi.
KDV ve İşçilik hariç.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B.Avcı -- 19 Ocak 2023; 11:13:28 > -
Atmosferik benzinliye veya fındık motorlu 3 silindirli bi araçta cvtyi tabiki sevmezsin. Kimse sevmez
Ama audi gibi firmanın turbo benzinli turbo dizeller motorlarından tut 3 litrelik 6 silindirli motorlarında bile 2015 e kadar cvt şanzıman kullandığını biliyor muydun? Benim 190 beygirlik A4 ümde cvtyi kullan bi gaz pedalının her konumunda o ivmeyi gördükten sonra cvt olduğuna tırnağın kadar bile takmazsın eminim bu forumda cvtli audi sahibi olmadan önce cvtye en fazla çamur atan üyelerden biriydim düz vites kullanırım daha iyi gibisinden ama güçlü 2 litrelik bir motorun altında harika işler çıkarttığını görünce tükürdüğümü yaladım. ayrıca Spor modda tork konvertörlü bir şanzıman gibi vites atma simülasyonu yapıyor her vites attığında koltuğa ufak bi yaslayıp bırakıyor. Drive modda bi tek standart cvt şeklinde çalışıyor
-
Hocam sizin dsg değil genel olarak "otomatik şanzımanın" çalışma prensibini kavrayamadığınızı düşünüyorum. Çünkü söyledikleriniz zaten hangi marka olursa olsun otomatik şanzımanda karşılaşacağınız prensiptir
Spor modda 3000 devir altına düşmüyor demişsiniz. Adı üstünde spor mod ne yapacaktı? Her an maksimum torkun tepesinde tutuyor işte. Virajdan çıkıp tam gaz yapacağınızıda düşünür, bi anda sollamaya çıkacağınızıda düşünür, yanınızdakiyle roll yapacaksınızdır onu düşünür yani aracı gaza bastığında anında öne fırlatması için her türlü koşulu sağlıyor işte? ayağını gazdan çekince hemen viteste büyültmez arabanın turbo hazır olsun diye.
Yokuş çıkarken 1 vites küçültüp 2000 devire getirmeyi akıl edemiyor demişsiniz birde. Otomatik şanzımanlarda kafanızdaki vitese geçirmek için "gaz pedalını" kullanırsınız zaten. Bu 90 model ZF otomatik bmwde de geçerli 2005 model 5G-Tronic mercedes benzde de geçerli. Hangi yol koşulu olursa olsun siz gaz pedalına ne kadar ufak basarsanız araba o kadar genellikle 2000 devire getirmeden vitesleri büyültme derdindedir, gaz pedalına %20-30 basarsanız 2000 devri hemen biraz geçince vites büyüterek gider. Olduğunuz vitesten 1 düşük vitese geçmek için gaza %50 veya daha fazla birim basarsanız 1 düşük vitese geçirirsiniz ve genellikle artık 3000 devir civarına geldikçe vites atmaya başlar. Yani gaz pedalına uyguladığınız basınç, "vitesleri daha geç atmaya, olması gerekenden 1 veya 2 düşük viteste ve yüksek devirde seyretmeye" başlar. Basınç ne kadar fazlaysa geç vites büyültür ve yüksek devirde seyrettirir. Basınç ne kadar azsa minimal devirlerde hemen vites büyültme derdine girip 1500 devirlerde ekonomi yaptırır ve son vitese hızlıca geçmeye programlar.
Kısaca otomatik şanzımanda vitesi yönettiğiniz kumanda aslında "Gaz Pedalı"dır
Ha ek olarak DSG nin gerçekten tek rezil bir davranışı var oda özellikle avm otoparklarında yavaşlayıp dönerken ve sokaktan caddeye bağlanırken araç 7-8 km hıza düşmesine rağmen 2. Viteste tutması ve yaklaşık 20-25 km hıza kadar böyle yarım debriyaj yaparak devam etmesi. Şanzıman resmen bu davranışı yaparken manuel bi araçta yarım debriyaj yapılarak ilerlemesinden farkı yok. Bu arabayı kullanmıyorken bile içinden hissediyorsunuz onu. 1. Vites için ya 5 kmden az bi hıza gelmesi gerekiyor yada tamamen durması gerekiyor. Araçta inanılmaz bi şekilde 1. Viteste devrini alıp 2 ye atmak varken 2. Viteste inatla kalıp gitme eğilimi var. Çok ama çoook saçma
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 20 Ocak 2023; 1:33:55 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X