Şimdi Ara

servis maliyeti böyle olurmu ya?????

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aşağıdaki hakan arkadaş (dizel servis maliyeti isimli topic de) foruma böyle bir şey yazmış gerçekten bu maliyet doğru olabilirmi? eğer böyleyse ben satarım arkadaş yarından tezi yok. böyle saçmalık olurmu


    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanemre34

    TAM DÜŞÜNDÜĞÜN GİBİDİR ARKADAŞ...ÖZELLİKLE 90.000 DEN SONRA YENİSİNİ AL DAHA İYİ...PARÇALARIDA ÇOK PAHALI..BENDE 2003 CİTROEN C3 VARDI..100.000 BAKIMINDA ENJEKTÖRLER DEĞİŞMESİ GEREKTİ ÖRJİNALİNDEN BAŞKASI UYMADI VE SIKI DUR TAM 2750.00 YTL..BENZİNLİ BİR ARAÇTA BU RAKAM 300-700 YTL ARASI BİŞEY







  • Citroen.i savunmak gibi bir niyetim hiç yok öncelikle bunu belirtmek isterim. Zira servisler arasındaki uyuşmazlıklar ve uygulama farklılıkları gerçekten çok üst düzeyde.

    100.000 km.de enjektörlerin değişmesini gerektirecek durumlar olağan değil olağanüstü durumlardır. Yani her citroen 100.000 km.de enjektör değiştirmek zorunda değildir kesinlikle. Bunun farklı nedenleri olabilir. Yakıt ve kullanıma bağlı olabileceği gibi direkt Citroen.le ilgili de olabilir.

    İşin para boyutuna gelince. Gerçekten çok pahalı ancak modern araçların hiçbirine kolay kolay çıkma parça bulunamaz. Hyundai Accent.i bildiğim için yazıyorum 2.300 YTL. Yani enjektörler mazot pompası ile birlikte pahalı olabilecek parçalardan biridir ve diğer markaların fiyatları da aşağı yukarı aynıdır.

    Özetle dediğim gibi her 100.000 km.de bir enjektörler değişecek diye bir durum yok. Araca iyi bakarsanız ve fabrika çıkışlı bir şanssızlık yaşamazsanız 300.000 km. bile yapabilirsiniz.




  • [Deleted by Admins]
  • Citroen'den anlamamda woswos olsun taa iyi
  • otohaber bu konuda uzun bir dizi yayınlamıştı ve böle bir maliyet asla yok.. Kullanıma bağlı doğal olmayan bir örnekleme var..
    örneğin hyundai getzin 100.000 bakımı 600 ytl civarıdır ki en mağliyetli bakımıdır , yoksa 240 ytl civarıdır.. peugeot 307 1.6 hdi ın 15.000 bakımı 98 milyon tuttu... otohaber benzinli dizel kıyaslaması yaptığı dizinde türkiyuedeki tüm modelleri kıyasladı. 100.000 km sonucunda dizelle benzinli arasındaki farkı toplamda 500 ytl nin üzerine çıkan markalar mercedes bmw volvo gibi markalar... citroen ford peugeot gibi markalarda böle bir durum yok.

    dizelin bazı parçaları benzine göre 3-5 kat pahallıdır ama bunlar yakıta ve kullanımla ilgilidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 21 Ağustos 2006; 2:35:33 >
  • dizel enjeksiyon sistemleri ki dünya üzerinde 2 sistem var: common rail ve pompa meme. Dizel araç dünyasının %90 ı şu anda common rail i kullanıyor. Bilin bakalım bu sistemi kim üretiyor? Tek bir tedarik çi yani BOSCH!!!.
    O nedenle ister renault ister PSA ister ford isterseniz hyundai ne marka olursa olsun sonuçta bosch ürünü kullanmak zorundasınız. Burada ufak bir ayrıntı: bosch un almanya dışındaki en büyük dizel enjeksiyon sistemleri üreten fabrikası bursada. Üretiminin %97 sini ihraç ediyor. Sonuç olarak yüksek maliyetin kaynağı tek tek o,bu, şu marka değil doğrudan sistemin kendisi ve pahalı oluşu.
    Son olarak önemli bir tavsiye: daha 100 binde bu tür sorun yaşamak istemiyorsanız: yakıtı Euro III VE IV standardını karşılayan eurodiesel olarak alın, hep aynı istasyonu tercih edin,Total dieselde tavsiye edilebilir, tüm bunlara rağmen sorun yaşarsanız eğer her yakıt aldığınızda aldığınız ve sakladığınız faturaları ibraz ederek akaryakıt dağıtım şirketine zararınızı rücu edebilirsiniz.




  • Ben 2004 model C3 HDI 92BG kullanıyorum, arabam 110.000KM'de ve ben Ankara'da oturduğumdan dolayı gitmek zorunda olduğum bir servis var, Baylas. Garanti bitmeden önce adamlar arabama bir bakardı en azından bir sonraki periyodik bakıma kadar sorun çıkarmazdı. Garanti bitmeden önceki son periyodik bakıma götürdüm, Daha sonra işlerim yüzünden Bodrum'a gittim. Daha Polatlı civarında(Ankara dan çıkalı 100km felan sonra) arabanın fren lambaları yanmaya başladı, bişey olmaz dedim, daha sonra motor lambası yandı ve direksiyon birden sertleşti, hatta o kadar sertleştiki hidroliğinin boşaldığını bile düşünmeye başladım. Adamları aradım ve çok hızlı bir şekilde Polatlı'ya geldiler. Kaputu açtılar ve kontak açık bir şekilde akünün kutuplarını söktüler, sonra taktılar ve arabayı denemem için bana verdiler(evet bu kadar basit). Dedim sağolun(az bişey isterler nasıl olsa diye) adamlar bir fatura çıkarttılar, tamı tamına 225YTL. Nakit paramın neredeyse tümünü verdim ve kendimi enayi hissedercesine yola çıktım.
    Anlamadım, anlayamadım ve bir daha baylasa gitmemek uğruna İstanbula giderim.
    Ama şunu söyleyim, Enjeksiyonla ilgili sorun yaşamadım, birkaç kere turbonun sarması ve dışarı yağ atarak arabanın devrini kesmesi sorununa rastladım ogaddar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.