Şimdi Ara

Sephia ile ilgili (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
150
Cevap
3
Favori
63.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4KORSAN

    bende sephia kullanıcısıyım artık cok güzel bir arac sahin dogan alanlara şaşarım :P

    Alıntıları Göster
    dün itibari ile banada bi arkadaşım tavsiyesi ile 1993 kia sephia 1.5 geldi

    1 günlük rica ettim ve yarın tüm gün bende olacak araçı aldığım kişiden itibaren almamama aracı olan arkadaşta
    ve onun dışında gün içinde tanıdığım 3 kişiyle bi denme turlarına çıktık ve araç diri sağlam kasislerde hiç ses yok hızlanması kalkişı frenler çok iyi
    araç içind e bikaç yerind e ufak derece kırık sökük var ama gayet iyi

    ve her bakan kişiden olumlu not aldım ve yarın sabah itibari ile bi tamirci veya servis bulmam lazım bide aracın mekaniğine baktırayım

    1993 model 114 km de normalmi kafama takıldı plaka sorguladıgımda 2 yıl önce ki muanesi 2011 de 104 bin
    2009 daki muanesi de 93 binde girmiş 2 yılda bu araç sadece 10 bin km yolmu yapmış yani eger doğruysa km si normal gibime geliyor

    o yönden takıntı oluştu kafamda

    birde motor kaputunu açtıgımda üst kapak sökülmüş takılmış yani kapak contasında kırmızı silikon var bu normalmidir

    1 gün içinde cevabimi vericem arkadaşa

    sen karışma ben son olurunu pazarlığını yaparım dedi

    6.750 son dedi

    (arada hatırlı birisi vardı yabancı değil )

    fiyat normalmidir





  • quote:

    Orijinalden alıntı: by-staras

    dün itibari ile banada bi arkadaşım tavsiyesi ile 1993 kia sephia 1.5 geldi

    1 günlük rica ettim ve yarın tüm gün bende olacak araçı aldığım kişiden itibaren almamama aracı olan arkadaşta
    ve onun dışında gün içinde tanıdığım 3 kişiyle bi denme turlarına çıktık ve araç diri sağlam kasislerde hiç ses yok hızlanması kalkişı frenler çok iyi
    araç içind e bikaç yerind e ufak derece kırık sökük var ama gayet iyi

    ve her bakan kişiden olumlu not aldım ve yarın sabah itibari ile bi tamirci veya servis bulmam lazım bide aracın mekaniğine baktırayım

    1993 model 114 km de normalmi kafama takıldı plaka sorguladıgımda 2 yıl önce ki muanesi 2011 de 104 bin
    2009 daki muanesi de 93 binde girmiş 2 yılda bu araç sadece 10 bin km yolmu yapmış yani eger doğruysa km si normal gibime geliyor

    o yönden takıntı oluştu kafamda

    birde motor kaputunu açtıgımda üst kapak sökülmüş takılmış yani kapak contasında kırmızı silikon var bu normalmidir

    1 gün içinde cevabimi vericem arkadaşa

    sen karışma ben son olurunu pazarlığını yaparım dedi

    6.750 son dedi

    (arada hatırlı birisi vardı yabancı değil )

    fiyat normalmidir



    Alıntıları Göster
    Eğer arabanın şasiden bir darbesi yoksa ve araba çokça kurcalanmadıysa kaçırma derim. Üst kapağın açılmış olması belki biraz tedirgin edebilir ama bu çokta bağlayıcı değil. Özellikle kilometreye takılıp kalma. Benim araba şu an 264.000 km'de ve araba saat gibi. Yağ yakmıyorsa korkma. Ayrıca çoğu insanın yağ yakma diye zannettiği şey subap lastiklerinden yağ kaçırması sonucu ilk çalışmada atılan kara duman. Eğer araban mavi duman çıkartmıyorsa korkma. Yağ yakan araba mavi duman çıkarır. İlk atılan kara duman silindirlere subap lastiklerinden sızan yağdan dolayıdır. Kolaylıkla hallettirilebilir.
    Bu fiyata Sephia'nın yarısı kadar bile olmayan bir Reno 9 alırsın ancak ve tamirciden çıkmayacağını garantilerim. Üstüne üstlük konfor ve güvenlikte aralarında en az 3 kat fark var. Eğer Ankaradaysan Şaşmazdaki KİA Harman servisine git derim. Ama diğer illerin durumunu bilmiyorum. Eğer araban diri duruyorsa çokta kafa yorma derim. Ben aldım ve çok menmunum. Yakıt, konfor, yol tutuş, frenler felan yaşının ve fiyatının üstünde performans sergiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: motobey

    Eğer arabanın şasiden bir darbesi yoksa ve araba çokça kurcalanmadıysa kaçırma derim. Üst kapağın açılmış olması belki biraz tedirgin edebilir ama bu çokta bağlayıcı değil. Özellikle kilometreye takılıp kalma. Benim araba şu an 264.000 km'de ve araba saat gibi. Yağ yakmıyorsa korkma. Ayrıca çoğu insanın yağ yakma diye zannettiği şey subap lastiklerinden yağ kaçırması sonucu ilk çalışmada atılan kara duman. Eğer araban mavi duman çıkartmıyorsa korkma. Yağ yakan araba mavi duman çıkarır. İlk atılan kara duman silindirlere subap lastiklerinden sızan yağdan dolayıdır. Kolaylıkla hallettirilebilir.
    Bu fiyata Sephia'nın yarısı kadar bile olmayan bir Reno 9 alırsın ancak ve tamirciden çıkmayacağını garantilerim. Üstüne üstlük konfor ve güvenlikte aralarında en az 3 kat fark var. Eğer Ankaradaysan Şaşmazdaki KİA Harman servisine git derim. Ama diğer illerin durumunu bilmiyorum. Eğer araban diri duruyorsa çokta kafa yorma derim. Ben aldım ve çok menmunum. Yakıt, konfor, yol tutuş, frenler felan yaşının ve fiyatının üstünde performans sergiliyor.

    Alıntıları Göster
    merhabalar,
    geçenlerde 2004 model 190000'de otomatik vites, bir sephia karşıma çıktı. arkadaş 14000 istiyor. bu araçlar hakkında pek bir bilgim yok. sahibinden ve forumlarda genelde bilgiler biraz daha eski modellerle ilgili. kararımda bana yardımcı olursanız sevinirim. işte fiyat uygun mu, kilometre yüksek mi, bu kilometrede sorun çıkarır mı? eski modeller pek tavsiye ediliyor gördüğüm kadarıyla peki bu model nasıldır. bir de 2008'den beri atiker LPG varmış araçta.

    ilgililere şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: motobey

    Eğer arabanın şasiden bir darbesi yoksa ve araba çokça kurcalanmadıysa kaçırma derim. Üst kapağın açılmış olması belki biraz tedirgin edebilir ama bu çokta bağlayıcı değil. Özellikle kilometreye takılıp kalma. Benim araba şu an 264.000 km'de ve araba saat gibi. Yağ yakmıyorsa korkma. Ayrıca çoğu insanın yağ yakma diye zannettiği şey subap lastiklerinden yağ kaçırması sonucu ilk çalışmada atılan kara duman. Eğer araban mavi duman çıkartmıyorsa korkma. Yağ yakan araba mavi duman çıkarır. İlk atılan kara duman silindirlere subap lastiklerinden sızan yağdan dolayıdır. Kolaylıkla hallettirilebilir.
    Bu fiyata Sephia'nın yarısı kadar bile olmayan bir Reno 9 alırsın ancak ve tamirciden çıkmayacağını garantilerim. Üstüne üstlük konfor ve güvenlikte aralarında en az 3 kat fark var. Eğer Ankaradaysan Şaşmazdaki KİA Harman servisine git derim. Ama diğer illerin durumunu bilmiyorum. Eğer araban diri duruyorsa çokta kafa yorma derim. Ben aldım ve çok menmunum. Yakıt, konfor, yol tutuş, frenler felan yaşının ve fiyatının üstünde performans sergiliyor.

    Alıntıları Göster
    motobey geç oldu biraz ama önceli bilgilerin için çok teşekkür ediyorum aracı aldım genel olarak daha öncede yazdıgım gibi gayet güzel sonradan çıkan büyük sorunu yok
    ama ufak tefek çok sorunu var

    1: hidrolik direksiyon bazen anlık sertleşiyor gaz verince yumuşuyor ama çok nadir

    2: elektirikli anteni çalışmıyor

    3 çakmaklığı çalışmıyor

    4 3 cam çok yavaş inip kalkıyor arkaya öne yatıyor 1tanesi çalışmıyor

    5 ön 2 kapıda düşüklük var (çözümü varmıdır )

    6 şöför kapısının mekanizması resmen bitik dışardan dizımı yaslayarak açılıyor az yukarı zorlayınca

    7 sag cam çalışmıyor dügmelerden değil muhtemelen motorundan

    8 kapı altlarında ufaktan çürüme var ( ÇÖZÜMÜN ÖNERİNİZ VARMI )

    9 kırmızı renk ama rengi çok soluk parlatmak istesem pasta cila parlatırmı arabayı

    10 bu rabaya çelik jant takmak istiyorum nasıl bi jant önerirsiniz orjinal ebetı nedir bunların

    11 dış görünümünde cam kenarlarında kapı aralarında kötü görüntü var yarım metre karbon folyo aldım bazı yerlerine çektim ilerde çıkmazsa kalan kısımlarınada çekecem pis görüntüyü kaybedecem inş.

    GENEL OLARAK ARABA MOTOR KONUSUNDA MÜKEMMEL TEK MARŞLA ÇALIŞIYOR SERİ ATAK

    ufk tefekleride zaman yayıcam artık

    Birazda spor görünüm yapmak istiyorum arkaya rüzgarlık çelik jant ufaktan modifiye olsun istiyorum

    önerilerinizi bekliyorm genel olarakta ..









  • quote:

    Orijinalden alıntı: by-staras

    motobey geç oldu biraz ama önceli bilgilerin için çok teşekkür ediyorum aracı aldım genel olarak daha öncede yazdıgım gibi gayet güzel sonradan çıkan büyük sorunu yok
    ama ufak tefek çok sorunu var

    1: hidrolik direksiyon bazen anlık sertleşiyor gaz verince yumuşuyor ama çok nadir

    2: elektirikli anteni çalışmıyor

    3 çakmaklığı çalışmıyor

    4 3 cam çok yavaş inip kalkıyor arkaya öne yatıyor 1tanesi çalışmıyor

    5 ön 2 kapıda düşüklük var (çözümü varmıdır )

    6 şöför kapısının mekanizması resmen bitik dışardan dizımı yaslayarak açılıyor az yukarı zorlayınca

    7 sag cam çalışmıyor dügmelerden değil muhtemelen motorundan

    8 kapı altlarında ufaktan çürüme var ( ÇÖZÜMÜN ÖNERİNİZ VARMI )

    9 kırmızı renk ama rengi çok soluk parlatmak istesem pasta cila parlatırmı arabayı

    10 bu rabaya çelik jant takmak istiyorum nasıl bi jant önerirsiniz orjinal ebetı nedir bunların

    11 dış görünümünde cam kenarlarında kapı aralarında kötü görüntü var yarım metre karbon folyo aldım bazı yerlerine çektim ilerde çıkmazsa kalan kısımlarınada çekecem pis görüntüyü kaybedecem inş.

    GENEL OLARAK ARABA MOTOR KONUSUNDA MÜKEMMEL TEK MARŞLA ÇALIŞIYOR SERİ ATAK

    ufk tefekleride zaman yayıcam artık

    Birazda spor görünüm yapmak istiyorum arkaya rüzgarlık çelik jant ufaktan modifiye olsun istiyorum

    önerilerinizi bekliyorm genel olarakta ..







    Alıntıları Göster
    Bugün raslantı sonucu açtığım sayfada yazdıklarınızı gördüm. Öncelikle hayırlı uğurlu olsun ve Allah kaza, bela vermesin. Arabanızı kullandıkça yanlış bir seçim yapmadığınızı anlayacaksınız. Ben satarım mantığı ile aldığım arabamı satmayı düşünmüyorum kesinlikle. Satarsamda ancak daha üst modelini almak için satarım zannedersem. Arabanızda mutlaka kontrol ettirmeniz gerekenler öncelikle triger kayışı, devirdaim pompası, termostat ve fan müşiri. Bunlar kesinlikle sorunsuz çalışması gereken üniteler. Sakın ha idare eder polemiğine inanmayın ve emin olun. Bunlardan herhangi birinin bozulmuş olmasından kaynaklı yenileme maliyeti, bu parçalar yüzünden ortaya çıkabilecek tamir maliyetinin kat be kat altındadır. Tamir ettirmek yerine bakım yaptırmayı tercih edin. İnanınki çok daha az maliyetli oluyor. Şimdi arabanızla ilgili yazdığınız sorunlara gelelim.

    1-) Öncelikle direksiyon hidrolik sıvınızın seviyesini kontrol edin. Hatta en iyisi direksiyon hidroliğinizi yenilettirin. Ben Castrol ATF II serisi direksiyon hidroliği kullandım. Birebir uyuyor. Bir kutusu 15 TL. Direksiyon hidroliğiin 60.000 km dayandığını söyleselerde bazı araçların yılda 15-20 bin km yaptığı gözönünde bulundurulursa süreç uzuyor ve hidrolikte bozulmalar oluşabiliyor. Geneldede eksilenin üzerine takviye yapma yöntemi insanların kolayına geldiği için bazen uyumsuz hidrlik sıvıları aynı kapta homojen olmayan bir karışım oluşturuyor. Siz hidroliği değiştirin, sistemde kaçak var mı kontrol ettirin ve ondan sonra aynı skınıtı oluyorsa hidrolik pompasına ve alt takımlarına baktırın. Hidrolik pompasındaki bilyalıda veya keçelerde sıkıntı varsa tamiri ucuza malolur ama pompa arızalı ise yaklaşık 400 TL maliyetli bir iş. Pompa sağlam ise alt takımlarda kasma yapan birşeyler vardır onuda rotçular çözer ancak. Ama benim tahminim hidrolik sıvı seviyesinin düşük olmasından yada hidroliğin bozuk olmasında kaynaklı bir durum.

    2-) Elektrik anteni normalde orjinal teyp sistemine bağlı çalışan ve teybi aktif ettiğinizde aktif olan bir sistem. Çok emin olarak söylüyorumki aracınızın orjinal teybi üzerinde yok ve yeni teyp takılırken orjinal teybin üzerinde bulunan anten aktifleştirme bağlantıları bir kenarda sallanıp duruyordur. Eğer yapabilirseniz antenin alt bağlantılarından kendiniz direkt bağlantı yapıp antenin çalışıp çalışmadığını test edin. Eğer çalışyorsa elektrikçi bunu çözecektir. Yok anten çalışmıyorsa ya ucuza dahili gizli bir anten alacaksınız yada 80 TL verip Caruba marka elektrikli anten taktıracaksınız. Tabii ekstradan işçilik ücretide vererek.

    3-) Çakmalık en kolay kısım. Elektrikçi kolaylıkla halledecektir. Ama teyp hattından felan hat çekmesin. Sonra teybim neden mefta oldu demeniz işten bile değil. Eğer çakmalık kısmı ölüyse yaklaşık 45 TL verip yenisini alabilirsiniz.

    4-) Camın çok yavaş kalkıp inmesinin 2 temel sebebi vardır. Fiziki sebep olarak artık iyice eskimiş, yarılmış ve şişmiş olan cam fitillerinin camı sıkması ve hatta cam asansörünün üstünde hareket ettiği kızakların pislikten dolayı sıkıştırma yapması. Elektriksel olarak ise zamanla korozyona uğrayan kabloların ve soketlerin elektriği tam ailetememesinden dolayı yeterince güçlü akımı elde edememesi. Cam motorlarınızın sağlam olup olmadığını anlamanın en güzel yolu kapı döeşemelerini sökktükten sonra cam krikosunu çalıştıran soketin çıkartılıp dolu bir akü ile direkt çalıştırılması. Camdaki iniş kalkış hızına hayret edeceğinizden adım gibi eminim. Bu sıkıntıyı çözmenin tek yolu kapıya giden elektrik hattını güçlendirmektir. İster direkt aküden çektirin, ister mevcut ahttı yenileyin ama oraya daha güçlü ve temiz akım göndermeyi sağlayın. Camın sağa sola yatması olayı ise cam asansörünün üstünde yer alan ve camı sabitleyen plastik kıskaçların eskidiğini gösterir. Bu kıskaçların tanesi 2-3 TL ve Hyundai Accentlerinki uyuyor sanırsam. Eğer kıskaçlar sağlamsa o zaman asansörün balansı bozulmuştur. Bu daha masraflıdır ve size işçilik dahil 150-200 TL arası masraf açabilir. Çalışmayan cam için nelerin çalışmadığını tespit ettirin derim. Motor mu kriko mu? Ona göre çözüm üretiriz.

    5-) İyi bir kaportacı kapı sarkması probleminizi çözecektir. Ama kesinlikle çıkma ürünler ile tamirata girişmeyin. Paranıza kıyın ve orjinal kapı perçinleri ile işinizi hallettirin. Eğer alamyacak durumdaysanız üstündekileri tamir ettirin.


    6-) Beşinci konu başlığında belirttiğim yolu takip edin.

    7-) İyi bir usta her türlü motoru uydurur ama işçilikte anlaşmanız lazım.

    8-) Çürümenin ne denli olduğuna bağlı. Kaportacınız bu konuda en iyi yolu gösterecektir ama şunu unutmayınki pas ayrık otu gibidir düştüğü yerde yayılarak büyür.

    9-) Bu tamamen keyif işi. Mekaniğin ötesindeki boya cila işlerine hiç girmedim. :-)

    10-) Bunların jant göbek tipi biraz farklı. Orjinalini bozmadan uyan bişeyler alın. Abi şöyle yapalım böyle yapalım diyen cingözlere itibar etmeyin. Benimki 13 inç çelik jantla geldi. Hafif borbet yapısı var. En azında kaldırma çok yaklaştığımda kaportamı değil jantımı sürtüyorum. Bu anlamda çok iyi. Jant işi zevkinize kalmış bir durum.

    11-) 13 ve 14 jantı rahat kullanıyor. Bendeki 13 jant ama lastik alırken mutlu ediyor beni ebatlarından dolayı. 14 jant olsa çok az bişey farkeder konforda ve yol tutuşta ama 13 olmasıda sorun yaratmıyor ve lastik fiyatları gayet ucuza geliyor.

    12-) Benden tavsiye arabanoızın sağına soluna habire bişeyler yapıştırıp çerçi arabasına çevirmeyin. Gayet şık çizgileri olan bir araç. Boya ihtiyacı varsa yaptırın yoksa zorlamayın bence.

    Umarım yardımcı olmuşumdur. Eğer aklnıza takılan olursa buradan sorabilirsiniz. Bilgim çerçevesinde yardımcı olmaya çalışırım. Arabanızı güzel günşerde kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: motobey

    Bugün raslantı sonucu açtığım sayfada yazdıklarınızı gördüm. Öncelikle hayırlı uğurlu olsun ve Allah kaza, bela vermesin. Arabanızı kullandıkça yanlış bir seçim yapmadığınızı anlayacaksınız. Ben satarım mantığı ile aldığım arabamı satmayı düşünmüyorum kesinlikle. Satarsamda ancak daha üst modelini almak için satarım zannedersem. Arabanızda mutlaka kontrol ettirmeniz gerekenler öncelikle triger kayışı, devirdaim pompası, termostat ve fan müşiri. Bunlar kesinlikle sorunsuz çalışması gereken üniteler. Sakın ha idare eder polemiğine inanmayın ve emin olun. Bunlardan herhangi birinin bozulmuş olmasından kaynaklı yenileme maliyeti, bu parçalar yüzünden ortaya çıkabilecek tamir maliyetinin kat be kat altındadır. Tamir ettirmek yerine bakım yaptırmayı tercih edin. İnanınki çok daha az maliyetli oluyor. Şimdi arabanızla ilgili yazdığınız sorunlara gelelim.

    1-) Öncelikle direksiyon hidrolik sıvınızın seviyesini kontrol edin. Hatta en iyisi direksiyon hidroliğinizi yenilettirin. Ben Castrol ATF II serisi direksiyon hidroliği kullandım. Birebir uyuyor. Bir kutusu 15 TL. Direksiyon hidroliğiin 60.000 km dayandığını söyleselerde bazı araçların yılda 15-20 bin km yaptığı gözönünde bulundurulursa süreç uzuyor ve hidrolikte bozulmalar oluşabiliyor. Geneldede eksilenin üzerine takviye yapma yöntemi insanların kolayına geldiği için bazen uyumsuz hidrlik sıvıları aynı kapta homojen olmayan bir karışım oluşturuyor. Siz hidroliği değiştirin, sistemde kaçak var mı kontrol ettirin ve ondan sonra aynı skınıtı oluyorsa hidrolik pompasına ve alt takımlarına baktırın. Hidrolik pompasındaki bilyalıda veya keçelerde sıkıntı varsa tamiri ucuza malolur ama pompa arızalı ise yaklaşık 400 TL maliyetli bir iş. Pompa sağlam ise alt takımlarda kasma yapan birşeyler vardır onuda rotçular çözer ancak. Ama benim tahminim hidrolik sıvı seviyesinin düşük olmasından yada hidroliğin bozuk olmasında kaynaklı bir durum.

    2-) Elektrik anteni normalde orjinal teyp sistemine bağlı çalışan ve teybi aktif ettiğinizde aktif olan bir sistem. Çok emin olarak söylüyorumki aracınızın orjinal teybi üzerinde yok ve yeni teyp takılırken orjinal teybin üzerinde bulunan anten aktifleştirme bağlantıları bir kenarda sallanıp duruyordur. Eğer yapabilirseniz antenin alt bağlantılarından kendiniz direkt bağlantı yapıp antenin çalışıp çalışmadığını test edin. Eğer çalışyorsa elektrikçi bunu çözecektir. Yok anten çalışmıyorsa ya ucuza dahili gizli bir anten alacaksınız yada 80 TL verip Caruba marka elektrikli anten taktıracaksınız. Tabii ekstradan işçilik ücretide vererek.

    3-) Çakmalık en kolay kısım. Elektrikçi kolaylıkla halledecektir. Ama teyp hattından felan hat çekmesin. Sonra teybim neden mefta oldu demeniz işten bile değil. Eğer çakmalık kısmı ölüyse yaklaşık 45 TL verip yenisini alabilirsiniz.

    4-) Camın çok yavaş kalkıp inmesinin 2 temel sebebi vardır. Fiziki sebep olarak artık iyice eskimiş, yarılmış ve şişmiş olan cam fitillerinin camı sıkması ve hatta cam asansörünün üstünde hareket ettiği kızakların pislikten dolayı sıkıştırma yapması. Elektriksel olarak ise zamanla korozyona uğrayan kabloların ve soketlerin elektriği tam ailetememesinden dolayı yeterince güçlü akımı elde edememesi. Cam motorlarınızın sağlam olup olmadığını anlamanın en güzel yolu kapı döeşemelerini sökktükten sonra cam krikosunu çalıştıran soketin çıkartılıp dolu bir akü ile direkt çalıştırılması. Camdaki iniş kalkış hızına hayret edeceğinizden adım gibi eminim. Bu sıkıntıyı çözmenin tek yolu kapıya giden elektrik hattını güçlendirmektir. İster direkt aküden çektirin, ister mevcut ahttı yenileyin ama oraya daha güçlü ve temiz akım göndermeyi sağlayın. Camın sağa sola yatması olayı ise cam asansörünün üstünde yer alan ve camı sabitleyen plastik kıskaçların eskidiğini gösterir. Bu kıskaçların tanesi 2-3 TL ve Hyundai Accentlerinki uyuyor sanırsam. Eğer kıskaçlar sağlamsa o zaman asansörün balansı bozulmuştur. Bu daha masraflıdır ve size işçilik dahil 150-200 TL arası masraf açabilir. Çalışmayan cam için nelerin çalışmadığını tespit ettirin derim. Motor mu kriko mu? Ona göre çözüm üretiriz.

    5-) İyi bir kaportacı kapı sarkması probleminizi çözecektir. Ama kesinlikle çıkma ürünler ile tamirata girişmeyin. Paranıza kıyın ve orjinal kapı perçinleri ile işinizi hallettirin. Eğer alamyacak durumdaysanız üstündekileri tamir ettirin.


    6-) Beşinci konu başlığında belirttiğim yolu takip edin.

    7-) İyi bir usta her türlü motoru uydurur ama işçilikte anlaşmanız lazım.

    8-) Çürümenin ne denli olduğuna bağlı. Kaportacınız bu konuda en iyi yolu gösterecektir ama şunu unutmayınki pas ayrık otu gibidir düştüğü yerde yayılarak büyür.

    9-) Bu tamamen keyif işi. Mekaniğin ötesindeki boya cila işlerine hiç girmedim. :-)

    10-) Bunların jant göbek tipi biraz farklı. Orjinalini bozmadan uyan bişeyler alın. Abi şöyle yapalım böyle yapalım diyen cingözlere itibar etmeyin. Benimki 13 inç çelik jantla geldi. Hafif borbet yapısı var. En azında kaldırma çok yaklaştığımda kaportamı değil jantımı sürtüyorum. Bu anlamda çok iyi. Jant işi zevkinize kalmış bir durum.

    11-) 13 ve 14 jantı rahat kullanıyor. Bendeki 13 jant ama lastik alırken mutlu ediyor beni ebatlarından dolayı. 14 jant olsa çok az bişey farkeder konforda ve yol tutuşta ama 13 olmasıda sorun yaratmıyor ve lastik fiyatları gayet ucuza geliyor.

    12-) Benden tavsiye arabanoızın sağına soluna habire bişeyler yapıştırıp çerçi arabasına çevirmeyin. Gayet şık çizgileri olan bir araç. Boya ihtiyacı varsa yaptırın yoksa zorlamayın bence.

    Umarım yardımcı olmuşumdur. Eğer aklnıza takılan olursa buradan sorabilirsiniz. Bilgim çerçevesinde yardımcı olmaya çalışırım. Arabanızı güzel günşerde kullanın.

    Alıntıları Göster
    amin sağolasın iyi dileklerin için Allah kimseye kaza bela yaşatmasın inşallah çok teşekkür ederim gayet güzel izah etmişin eline koluna sağlık

    yapımız geregi bişeyler sorarkan bukadar uzun yazarız ama birilerine cevap yazarken

    ''güzel hayırlı olsun kem küm'' der geçeriz ama sen üşenmeden detayına kadar yazmışsın Allah razı olsun

    tavsiyelerini dikkate alacagım ve müsait oldugum il gün hidrolik yagından başlayacağım

    oluşabilecek sorunlarda burdan bilğine sunarım yardımcı olabilirsen sevinirim olamazsanda can sağlığı

    tşkkler :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by-staras

    amin sağolasın iyi dileklerin için Allah kimseye kaza bela yaşatmasın inşallah çok teşekkür ederim gayet güzel izah etmişin eline koluna sağlık

    yapımız geregi bişeyler sorarkan bukadar uzun yazarız ama birilerine cevap yazarken

    ''güzel hayırlı olsun kem küm'' der geçeriz ama sen üşenmeden detayına kadar yazmışsın Allah razı olsun

    tavsiyelerini dikkate alacagım ve müsait oldugum il gün hidrolik yagından başlayacağım

    oluşabilecek sorunlarda burdan bilğine sunarım yardımcı olabilirsen sevinirim olamazsanda can sağlığı

    tşkkler :)

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar uzun zamandır 94 sephia kullanıcısıyım. Bi kaç gözlemimi fikir vermesi için söliyim.

    Bu aracın camları ağar çalışıyor. Orj. çalışması bu şekilde. Uzun süre kullanılmayan özellikle arka camlar fitillerdeki tozlanma nedeniyle iyice ağarlaşıyor veya bazen çalışmıyor. Bunun çözümü basit kaliteli bir pas çözücü spreyle fitilleri sık sık yağlamak. Cam motorları çok sağlam ve kolay kolay bozulmaz ama cam açma kapama düğmeleri suya maruz kaldıklarından bazen tutukluk yapıo bununda çözümü özellikle elektronik devrelerde kullanılar sprey pas çözücüler.

    Aracın fiyatlarına gelince özellikle ankara için söylüyorum 7-8 bin 94-95 sephialar için normal fiyatlardır. Fakat kaportası boyası yenilenmemiş, motor durumu. Özellikle yüksek devirlerde lpg li sephialar sibop lastiklerinden dolayı yağ yakıyor. Lastik durumu vs. kontrol edilmelidir. İyi bakımlı bir sephia 7-8 bin bakım gerektiren bir sephia 6 bin ve altı olarak düşünülmelidir ( bu tarih itibariyle) Bu araca bu para değermi derseniz piyasada en konforlu ve en ekonomik araçlardan biri.
    Yakıt olarak uzak mesafe 100 km 7-8 lt lpg, yakın mesafe 10lt LPG u geçio bazen yani oldukça ekonomik. LPG önerirmiyim. Kesinliklikle. Benzin fiyatları malum. Kesinlikle sıralı sistem.

    Motor oldukça performanslı üstten çift eksantirik 16 valf motor 105 bg güç üretiyor. Ve oldukça sağlam bir motor DOHC motor. Eğer yağını suyunu eksik etmesseniz muhtemelen milyonu devirir.

    Parça durumu internet sitelerinde bile oldukça bol ve ekonomik. Çoğu fiat parçasından daha ucuz mesela, fordla vs. kıyas bile edilmez :) Ayrıca parçalar çok sağlam ve kalitelidir.

    LPG de aracın motoru daha fazla ısındığından sbop lastikleri cok çabuk yıpranıyor. ve ilk çalıştırmalarda kışın özellikle yağ yakıyor ve duman atıyor kısa süre. Bununda çözümü varmıs galiba artık LPG yağlama kitleri ve sbop lastiklerini motor yenileme merkezleri ısıya dayanıklı olarak değiştiriyorlarmış.

    Kalorifer süper ısıtıyor. Eğer az ısıtıyorsa bazı kimyasallarla temizlenebilir radyotör Hiç ısıtmıyosa şişletilir en son çare yenisidir. Oda oldukça ekonomiktir. 65 tl civarı.

    Aracın en büyük özelliği kolay kolay arıza vermemesi yolda bırakmaması dayanıklılığı ve sağlamlığı.

    Son olarak bu araçla ilgili tesadüfen tanıştığım bir arkadaşın anısını paylaşmak isterim. İst. ank. otobanı yeni açılmış. O yolsa seyreden 94 sephia ve içindeki 4 kişi oldukça fazla sayıda bir domuz sürüsünün içine saatte 170km hızla giriyorlar. Ve ufak tefek sıyrıklarla kurtuluyorlar.

    Umarım bir kaç arkadaşa fikir vermişimdir. Sylar.




  • 1.5 GSE
    1.5 GTX
    1.5 SLX
    1.6 GTX
    II 1.5 LS
    II 1.6 LS

    Hiç bir bilgim yok Bunlardan hangisini önerirsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    1.5 GSE
    1.5 GTX
    1.5 SLX
    1.6 GTX
    II 1.5 LS
    II 1.6 LS

    Hiç bir bilgim yok Bunlardan hangisini önerirsiniz?
    Dün itibari ile arabamın bakımlarını yaptırmak üzere Ankara Şaşmazda ki KİA Harman Servisine gittim. En güzel tamiratın bakım olduğunu bilen birisi olduğum için arabanın bir yerlerinin kırılıp dökülmesini beklemeden ustamı ziyaret ettim. Ankarada böyle bir servisin ve böyle ustaların olması bizim için bir şans. Servisime gitmeden önce egzoscuma gittim. Kışın çürüyen orta susturucumu değiştirmiştim 120 TL karşılığında. Son susturucumuda değiştirecektim ama usta kışın değil baharda değiştirelim boş yere kar suyu yemesin demişti. Onun iyiniyetine binaen yine aynı ustama gittim ve son susturucumu diğer ufak tefek işçiliklerle beraber 140 TL verip değiştirttim. 2 yıllık garanti kağıdı verdiler ve şaşırdım doğrusu. Kalitesine kefiliz dediler. Arabanın sesi yumuşadı ve eski son susturucudan gelen cızırtılardan eser kalmadı.
    Sonrasında KİA Harman servisine geçtim. Ustamla kısa bir hasbihalden sonra değişmesini istediğim parçaları saydım ve genel kontrol yapmasını istedim.

    Arabamın ön 2 amortisörü sıfırları ile değişti. Önceden sağ amortisör kulesi değişmişti bu sefer sol amortisör kulesinide değiştirttim. Yeni amortisörlerle beraber arabanın stabilitesine katkısı olacağı aşikar. Arabanın termostatı ile ilgili bir kaç küçük sorun yaşadım ilk defa geçen ay içinde ve dolayısıyla termostatınıda değiştirttim. Sol arka poryodan ses geliyordu ve onuda değiştirttim. Diğer poryolar temiz çıktı ki zaten sağ ön poryoyu önceden değiştirtmiştim. Kapı kilidim önceki sahibinden hatıra olarak bozuktu ve ben iyi kötü çalıştırmıştım ama merkezi kilit olduğu için uzaktan kumanda ile kullanıyordum ve kilide ihtiyaç duymuyorum. Uzaktan kumandam bozulduğu için kilide dayandım ve 1 haftada kilit içine göçtü. Ustam söktü fakat kilitçide set yokmuş maalesef. Mecburen ustam kendi el emeği ile uzun uğraşlardan sonra durumu kurtaracak seviyeye getirdi. Bu hafta evde duran sıfır alarm takımını taktıracam ve ondakı uzaktan kumanda yeni yardımcım olacak.

    Bu takılan parçalara 300 TL yazdılar ve 80 TL'de işçilik yazdılar. Gayet makul ve mantıklı bir ücret. 380 TL'ye çoğu arabanın sadece amortisörlerini alamazsınız.

    Daha sonra elektirikçime gittim ve klima gazının beraberinde klima sisteminde oluşabilecek kaçakları engelliyici onarıcı sıvıyı sisteme doldurduk. Klimam çok dehşet oldu. Resmen derin dondurucu etkisi yapıyor tam çalıştırıldığında. 100 TL'de ustama verdim.

    Şu an için arabamında benimde keyfim yerinde. Dilerimki sizinde keyfiniz hep yerinde olur.




  • motobey M kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar bende 99 sephia ii 1.5 ls var diğer modellerini bilmem ama bunu herkese tavsiye ederim. ben bu arabayı yaşlı bir doktordan 10 HK plakasıyla 2011 yılında 95.000 km de aldım şu an 165.000 de motobey inde dediği gibi sadece bakım için para harcadım çok şükür bu zamana kadar hiç arıza vermedi. geçen bi arkadaş kaza yapmış ben amasyadayım bu arada motobey sanırım bana sen yardımcı olabilirsin. tampon.tampon bakaliti.sol far.sol çamurluğun altında hava filtreiyle alakalı bir parça sanırım hava filtre kazanıymış o. sis kapağı yada hesaplıysa sis farları.hava ve yağ filitresi lazım. internetten baktım harman otoda bize lazım olan parçalar var sanırım birde sen sorup bana yardımcı olabilirmisin saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogulbagi

    arkadaşlar bende 99 sephia ii 1.5 ls var diğer modellerini bilmem ama bunu herkese tavsiye ederim. ben bu arabayı yaşlı bir doktordan 10 HK plakasıyla 2011 yılında 95.000 km de aldım şu an 165.000 de motobey inde dediği gibi sadece bakım için para harcadım çok şükür bu zamana kadar hiç arıza vermedi. geçen bi arkadaş kaza yapmış ben amasyadayım bu arada motobey sanırım bana sen yardımcı olabilirsin. tampon.tampon bakaliti.sol far.sol çamurluğun altında hava filtreiyle alakalı bir parça sanırım hava filtre kazanıymış o. sis kapağı yada hesaplıysa sis farları.hava ve yağ filitresi lazım. internetten baktım harman otoda bize lazım olan parçalar var sanırım birde sen sorup bana yardımcı olabilirmisin saygılar
    linkteki araç için ne dersiniz

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-kia-sahibinden-orjna-sephial-132144634/detay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: komando57

    linkteki araç için ne dersiniz

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-kia-sahibinden-orjna-sephial-132144634/detay

    Alıntıları Göster
    Harman oto iyi güzel de kargo yapmasını bilmiyor.Şimdiye kadar ne aldıysam kırık geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Harman oto iyi güzel de kargo yapmasını bilmiyor.Şimdiye kadar ne aldıysam kırık geldi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar kusura bakmayın çok yoğun bir dönemdeydim sayfaya dönemedim. Hala Sephia'mı kullanıyorum ve menmunum. Tek sıkıntısı Subap lastikleri değişecek el mecbur. Sabahları ilk çalıştırmada ortalığı duman kaplıyor sonrasında ise sıkıntı yok. Yaklaşık 800 ila 1000 TL arası masrafı var. Millet sat üstüne koy başkasını al diyor. Daha dün akşam ışıklarda gaza gelip birbiri ile yarışmaya kalkan 2013 Pejo 308 ile 2012 Skoda Octavia'nın bana yetişemeyip sonraki ışıklarda gelip yandan yandan arabayı incelemesi nedeniyle satma yaptır bin yoluna devam et dedim. Parça ucuz, işçilik uygun, kasa sağlam. motor dayanıklı. Hava arabası değil benimki. İşe gidip gelmek için kullanıyorum ve şehiriçi aracım. Çok bir albenisi yok ama tam ihtiyacıma cevap veriyor. Performansına ve tüketimine hayranım. 6500 devirden aşağı vites değiştirmediğim zaman bile 30 kuruşu geçmiyor. Efendi kullanırsan da şehiriçinde 24 kuruşta şu anki gaz fiyatları ile. (OPET 2,66 TL/Litre) 13/12/11 tarihinde 243.000'de almıştım şu an 283.000'de. Çok şükür daha arızadan dolayı ustaya gitmedim. Hep standart bakımları ile kullanıyorum. Kısmetse arka kampana taslarını değiştirteceğim çünkü limitlerini geçmiş yıpranma olayında. Bir sorunuz sıkıntınız olursa buradayım....




  • 1998 1.6 gtx otomatik yardım
  • Tam otomatik vites 1den 2ye sert geçiyor, diğerlerinde sıkıntı yok.neden olabilir, idare edermi bu şekilde.klima sıcak soğuk anahtarı bozuk.. Şanzıman vs yedek parça nerden temin edebilirim. Lütfen yardım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tansev35

    Tam otomatik vites 1den 2ye sert geçiyor, diğerlerinde sıkıntı yok.neden olabilir, idare edermi bu şekilde.klima sıcak soğuk anahtarı bozuk.. Şanzıman vs yedek parça nerden temin edebilirim. Lütfen yardım
    94 1.5 gtx alacağım . hava akışmetresi bozuk ve egzost susturucusu değişmesi gerekiyormuş . Bunları nereden bulabilirim ve maliyetleri ne olur fikri olan var mı ? Birde bu aracı satın almamı tavsiye edermisiniz ? Lpg si yok ne taktırmamı tavsiye edersiniz ? Sanırım çok nokta enjeksiyonlu 16v dohc motor var . Yarın belli olacak satın alıp alamayacağım ... Fikrinizi yazarsanız memnun olurum . Bu arada ankara bana uzak İstanbulda tavsiye edeceğiniz bir servis var mı can yakmayan ?
  • http://m.sahibinden.com/classifiedDetail.html?id=161033046

    Arkadaşlar nasıl bu araç,kaç beygir, motor dohc mu 16 mı yoksa 8 valve mi? Bilgi verirseniz sevinirim önce baktırıp kafama yatarsa almayi dusunuyorum
  • 1.6 gtx kac valf 98 model?
  • Selamlar bendede 98 model sephia 2 var aracimda 3100 devirde tutup birakircasina bir silkeleme oluyor bu arizamidir yoksa bir ozellikmi benzinde bu hissedilmiyor ancak gazda hissediliyor cvplarinizi bekliyorum sagolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yamumu

    Selamlar bendede 98 model sephia 2 var aracimda 3100 devirde tutup birakircasina bir silkeleme oluyor bu arizamidir yoksa bir ozellikmi benzinde bu hissedilmiyor ancak gazda hissediliyor cvplarinizi bekliyorum sagolun
    Merhabalar, Bende de 99 Sephia 2 var. Bir arkadaş daha bahsetmiş ama cevap alamamış. Gögüslük te güneş yüzünden kabarma var ve temiz bir tamir şansı varmı ya da çıkma gögüslük sansı varmıdır. selamlar herkese...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ressamendy -- 25 Kasım 2014; 21:09:26 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.