Şimdi Ara

Sephia ile ilgili (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
151
Cevap
3
Favori
63.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0808

    eğer sephia alıcaksanız hava akışmetresini kontrol ettirin işlem görmüşse birdaha asla ayar tutmaz. 1100 tl lik bir parçadır. ayrıca serviste bilgisayara sokun arıza tespitini mutlaka yaptırın.


    İlk defa sizden duyuyorum. böyle bir sıkıntı olmadığını düşünüyorum. Aracı karalamayın ve genelleme yapmayın...
  • sephia 1 aksesuarı. body kit, krom aksesuar gibi
  • aracı karalıyacak olsam sephia ya binmem zaten. başıma geldiği için söylüyorum. isterseniz servise sorun onlar ne diyecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0808

    aracı karalıyacak olsam sephia ya binmem zaten. başıma geldiği için söylüyorum. isterseniz servise sorun onlar ne diyecek.


    Ama o yorumdan bu anlam çıkıyor. Aracı bilmeyen de sizin yorumunuzu görüp hiç bulaşmayayım diyecek ve aynı paraya konforsuz kalitesiz araç alacak!...
    O her arabada var.
  • Selam arkadaşlar ,bende de 2 yıldır sephia 98 1.6 var. Çok memnunum aracımdan. Yalnız son zamanlarda LPG de düşük devilrde tekleme yapıyor. Benzinde herhangi bir sorun yok. Baktırmayada korkuyorum. Acaba fikri olan var mı neden yapar bunu, en azından ona göre götüreyim. Malum herkesede araç teslim edilmiyor.
  • resneli,
    bildiğim 2 ihtimal var,
    yüksek olan ateşleme sisteminden olması, bujiler değişeli çok olduysa veya buji kabloların çok eskidiyse ondan yapma ihtimali var.
    Veya lpg ayardındandır, ayar yaptırmayalı çok olduysa önce bir lpg ayarı yaptır 15 liraya, baktın çözmüyor, sonra sırasıyla buji, buji kabloları diye düşünüyorum.
    Kolaylıklar
  • aynı sorun bendede vardı lpg filtresini değişince geçti. birde farklı lpg alınca yapıyordu bazen.
  • buji kablolarından önce arkadaşın dedği gibi ayar yaptır olmazsa lpg filtreyi değiştir. bende bujileri değiştirmiştim ama sorun devam etti . lpg filtresi 20 tl.
  • daha iyiya. onların sayesinde bizler konfolu araca ucuza biniyoruz. tofaşçılar sağolsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0808

    daha iyiya. onların sayesinde bizler konfolu araca ucuza biniyoruz. tofaşçılar sağolsun.

  • Arkadaşlar sephiayı beğenmeyenler shuma modeline de bakabilirler


    http://www.sahibinden.com/kia-shuma?a5_min=2003&sorting=price_asc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Svquare -- 16 Kasım 2012; 17:52:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: resneli

    Selam arkadaşlar ,bende de 2 yıldır sephia 98 1.6 var. Çok memnunum aracımdan. Yalnız son zamanlarda LPG de düşük devilrde tekleme yapıyor. Benzinde herhangi bir sorun yok. Baktırmayada korkuyorum. Acaba fikri olan var mı neden yapar bunu, en azından ona göre götüreyim. Malum herkesede araç teslim edilmiyor.

    İlk ihtimal bujiler geliyor akla..Bujiler ömrünün sonuna yaklaşmışsa bu şekilde tekleme yapıyor..Araç lpg li olduğu için benzinde bu pek hissedilmiyor..Bujileri mutlaka değiştirin..O da olmazsa buji kablolarını değiştirin..
  • Bujileri yeni değiştirdim. NGK bkr5s11, orjinal bujisi bu sanırım. Kabloları değiştrimedim. Ama LPGde soğukken herhangi bir sıkıntı yok. Araç ısındıktan sonra yapıyor. Bazen stop ediyor. Çok sinir bozucu. LPG ciye gittim bana ayardan değil dedi ayar yapmadı. Ateşleme sisteminden kaynaklanıyor dedi. Ama benzinde hiçbir sıkıntı yok, çok dikkat ediyorum acaba benzinde de oluyormu diye ama yok. LPG atiker safe fast sistemi. Takılalı 9000 km oldu. Filtreden olsa ilk çalışmadada motor ısınmadan daha daha çok yapması gerekmiyormu, benim sorunlar araç ısındıktan sonra başlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Svquare

    Arkadaşlar sephiayı beğenmeyenler shuma modeline de bakabilirler


    http://www.sahibinden.com/kia-shuma?a5_min=2003&sorting=price_asc


    Sephiayı beğenmeyen shumayı nasıl beğensin. Bence her modeli güzel ancak ben hyundai nin satın almadığı dönemlerdeki, (93-98 arası) modelleri seviyorum Keşke bizim araçlar birde 16 V olsaydı tadından yenmezdi. Genede gayet güzel çekişi var. Bu arada 97-98 1.6 GTX ler 105 değil 95 HP.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resneli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Svquare

    Arkadaşlar sephiayı beğenmeyenler shuma modeline de bakabilirler


    http://www.sahibinden.com/kia-shuma?a5_min=2003&sorting=price_asc


    Sephiayı beğenmeyen shumayı nasıl beğensin. Bence her modeli güzel ancak ben hyundai nin satın almadığı dönemlerdeki, (93-98 arası) modelleri seviyorum Keşke bizim araçlar birde 16 V olsaydı tadından yenmezdi. Genede gayet güzel çekişi var. Bu arada 97-98 1.6 GTX ler 105 değil 95 HP.


    Beğenmeyen derken, bağajı daha büyük bi araç düşünen arkadaş varsa shumaya bakabilir dedim!...
    Sephia 2 16 valf, eski sephialar 16 valf değil mi?




  • Öncelikle herkese merhaba. Bende 93 model Kia Sephia 1,5 GTX sahibiyim. Arabamı geçen sene tam bugün aldım. Yani bir yıldır bende ve bu süreç içerisinde tam 20.000 km yol yaptım. Araç aldığımda 243.000 km'de idi ve şu an 263.000 km'de. Kia Sephia'yı ilk kez 1997 yılının mart ayında sürmüştüm ve 95 model bir araçtı. Hayatımda sürdüğüm en yumuşak arabaydı ve tadı damağımda kalmıştı. Tabii yıllar geçti ve arada pek çok araba kullandım ama Sephia'yı hep bir haz alarak hatırladım. Yaşım 38 ve yaklaşık 22 yıldır her hafta araba dergilerimi düzenli alıp olkurum. Motorsporlarına, otomobillere ve motosikletlere çok aşina birisiyim. Ustalık anlamında çok iyi olmasamda mekanik anlamda arabanın ruhundan anlarım. Her akşam evimde oturduğumda otomobil dergilerimi karıştırırken içerim çayımı. Bu nedenle araba dünyasına yabancı birisi değilim.

    Hal böyleyken geçen sene bu zamanlar kışa girerken acil araba alma ihtiyacım hasıl oldu. Normal hayatımda motosiklet kullanırım ama kar düşüpte yollar buza bağlayınca mecburen bir araba almam gerekti. Hiç teredütsüz bu arabayı tercih ettim. başka birşeye bakma ihtiyacı bile hissetmedim. Bu arabayı aldığım dönemde bütçem kısıtlıydı ve elimdeki paraya ancak Şahin, Doğan, Broadway gibi araçların dökülmüşünü alabiliyordum. Bu aracı denk getirdim ve oldukça uygun bir fiyata satın aldım. Arabanın egzostan duman atıyordu, iç döşeme ölme noktasına gelmişti ama motorun sesini dinlediğimde bu araç ben canlıyım diye çığlık atıyordu. Arkadaşlarım alma bu araba döküntü demesine rağmen ben pazrlığımı yaptım ve arabayı almaya karar verdim. Ne olur ne olmaz diye bir computest merkezine götürdüm. Arabayı incelediler. Arabanın boyanmadık yeri yok orası aşikardı. Kontrolü yapan eksperde bunu söyledi. 2-3 kez kompleye yakın boyanmış dedi. Boya takıntım yoktu çünkü beni asıl ilgilendiren şase ve değişen durumuydu. Arabadanda değişen tek bir parça bile yok dedi. Şase %100 düzgün ve şase ile ilgili tek bir darbe bile yok dedi. Yani sağdan soldan sürtmüş o kadar. Tamponlara farlara kadar orjinal çıktı. Amortisörler %100 çıktı. Motor %80 çıktı ve ölçüm lpg'de yapılmış. Ben arabayı aldım ama aklımda siyah duman kalmıştı.

    Arabayı alıp işyerime götürdüm. İlk çalıştırmada siyah duman attığını ve 1 dakika sonra çalıştırdığında dumandan eser olmadığı gördüm. Yağına bakayım dedim. Muhtemelen çok incelmiş olan yağ külbütör kapağının oradan subap lastiklerinin arasından silindire sızıyor ve biriken yağ ilk çalıştırmada siyah dumana sebebiyet veriyordu. Yağ çubuğuna baktım ama bişey göremedim. Gerçekten bişey göremedim çünkü yağ yoktu. O gün arabaya hiç dokunmadım. Ertesi gün en yakın yağ servisine gittim. Arabadan 1,5 litre Elmacık kaynak suyu kıvamına gelmiş yağ çıktı. Bildiğiniz su kıvamında ve yaldızlı siyah rengindeydi. Hemen yağ filtersini söktürdüm. İçinde biriken ve gres kıvamına gelen yağla rahatlıkla bir kamyon tekerlerini yağlayabilirdiniz. Yarı sentetik 10/40W Opet yağ koyurdum filtreyi değiştirttim. O gündür bu gündür siyah duman hikaye oldu. Satan adam altı aydır motor kapağını açmamış. Bu kadar bilinçsizlik olmaz ki. Arabanın muayenesi bitmişti. Ön muayene yapan bir ustaya götürdüm ve bana sadece el frenini, frenlerini ve farlarını ayarlattır dedi. Bunları yaptırdım ve hayret bir şekilde tek seferde muayeneden geçtim. Farlara ve eksik etiketlere hafif kusur vermişlerdi. Orada 2008-2009 model arabası olupta muayeneden geçemeyenleri görünce arabama maşallah dedim. 5000 km sorunsuz kullanımdan sonra arabamı Ankaradaki Kia Harman servisine götürdüm. Arabayı iş için kullanacağımdan dolayı mekaniğinin sağlam olması çok önemliydi. Trigerine baktırdım. idare eder dediler. İdare etmesin emin olayım dedim ve trigeri, rulmanları, tüm V kayışları, motor yağı ve şanzıman yağı değiştirildi. Çok komik gelecek ama parça işçilik dahil 285 Tl verdim sadece. Bu fiyata Doğan'a, Şahin'e yaptırmazsınız bu işlemleri. Üstelik kayıiş DYCO, rulmanlar ise japon Gmbh idi. Bir hafta sonrada ön rot başlarını değiştirttim. Çifti 70 TL. Ön sağ rulman değiştirildi 65 TL. Arka fren balataları değiştirildi. Orjinal Kia ve 50 TL. Bu değişimler sadece benim titizliğimden dolayı kendi isteğimle yaptırtmış olduğum değişimler. Çok cüzi ustalık bedeli aldılar. Ankarada ki KİA'cı arkadaşlara tavsiye ederim. Hem parça hemde servis işi yapıyorlar. Elinde parça dükkan dükkan gezmiyorsun. 20.000 boyunca arabada kendiliğinden oluşan tek arıza debriyaj hidrolik merkezinin bozulması idi onu da parça işçilik dahil 40 TL'ye hallettiler.

    15.000 km'de iken buji kablolarını ve bujileri değiştirttim. 70 Tl para verdim. Sephiaların genel sorunu olan rolanti ayar vidasının işlevini yapmaması maalesef bendede var ama öyle aman aman bir sorun yaşatmadı. Bu süreç içerisinde LPG ile ilgili sorunlarım oldu. Üzerinde Atiker sıralı sistem vardı ve çok kurcalanmıştı. İyi bir serviste bakımını yaptırdım. Gaz filtresi nerdeyse 40.000 km'dir değiştirlmemiş dedi usta. Çok tıkanıktı. Onu değiştirttim. Gaz akışını ölçen MAP cihazını değiştirttim. 120 TL verdim. Toplamda iki kez gaz ayarı yaptırttım. 2 ay önce orta susturucunun çürümüş olduğunu farkettim ve orta susturucuyu değiştirttim. 150 TL verdim. Bugüne kadar elektrik işleri için toplam 100 TL para verdim ki bu sayede cam otomatiklerimi çalışır hale getirdim ve ufak tefek elektrik işlerini çözdürdüm. Arabanın klimasının gazı yoktu ve eski tip gaz kullandığı için gaz bulunamıyordu. Toplam 120 TL vererek gaz sistemini yenisine dönüştürdüm ve gaz bastırdım. Püfür püfür bir klimam oldu ama Allah için düz yolda kullanmak lazım yoksa arabanın yokuşlarda canını çıkartıyor. 20.000 km süreç içerisinde arabayı hiç çalıştıramama gibi problem yaşamadım. Zaten 72 amperlik YUASA akü almıştım paraya kıyıp. Motorda aküyü utandırmadı çok şükür.

    Geçen hafta dört tane kışlık lastik aldım. Arabamdan menmunum genel olarak ama sabahları soğukken tekleme huyu hasıl oldu. Gaz kelebeğini temizleteceğim ve ustaya sorup carbon clean olayına gireceğim. Malum enjektörler çok fazla kullanılmıyor ama ilk çalıştırmada ne olursa olsun sağlıklı olmak zorundalar. Arada benzine alıp enjektörlerin gönlünü almaya çalışsamda yeterli olmadığı kanısındayım. Önümüzdeki hafta ustama uğrayıp bakıma girme niyetindeyim . Orada karar verirler ne gerektiğine.

    Arabadan şikayetim farlarının yeterli olmaması ve benim aracımın ikidir sağ ön farını patlatması. Akımı ölçtürmem lazım sanırsam. Yol tutuş olarak menmunum ama dört amortisöründe yenilenmesi gerekiyor. Ankarada 160 TL gibi bir fiyata bu işi çözüyorlar. Virajlarda yatmasına rağmen yoldan kopmuyor. Şase geometrisi insanı şaşırtıyor. Çevre yolunda çok hızlı kullanmak zorunda kaldığım bir gün beni takip ettiğini sonradan öğrendiğim Ford Mondeo sahibi bir sürücü ışıklarda bana yaklaşıp sen buna ne yaptırdın ne biçim viraj alıyor demesinden anladım. Herif yetişmek için bayağı zorlanmış. Hoş onun arabası altımda olsa herhalde çok feci fark olurdu ama olsun Sephiada utandırmıyor insanı.

    Fren olarak oldukça yeterli. Bakımları ve balataları iyi ise modern otomobillere ayak uydurmakta zorlanmıyor. En sevdiğim yani ise arka tekerin kilitlenmesi için çok uğraşmanız gerekmesi. Erken kilitlenen arka teker erken kilitlenen ön tekerden çok daha tehlikelidir.

    Aracın yumuşak karnı ön göğüs aksamı. Bu kadar kalitesiz olur ancak. Güneşte kalıpta ön göğüsü bitmemiş tek bir KİA Sehpiha bulamazsınız. Sağdan soldan patlıyor ve özellikle ön cam havalandırmalarının orası isyan bayrağını çekiyor. Bu aracı güneş görmeyen memleketler için dizayn etmişler sanki. İşçilik kalitesi çok iyi değil ama fayda-maliyet oranı göz önünde bulundurulduğunda emsalsiz bir araç.

    Merkezi kilit, hidrolik direksiyon, dört cam otomatiği, klima, arka cam buğu çözcü, içeriden açılabilir bagaj ve depo kapağı, kapı açık uyarı sinyali, açık kapı ışıklandırması, yüksekliği ve derinliği ayarlanabilir direksiyon, yüksekliği ayarlanabilir bel destek ayarlı şoför koltuğu, fasılalı silecekler gibi 93 model çoğu araçta bulunmayan özellikleri barındıran enjeksiyonlu, 16 subaplı az yakan çok kaçan bir motoru bulunan aracı kötülemek akıl işi değil. Memleketteki Doğan, Şahin, Broadway hastası güruhun en çok kötülediği ama değeri asla anlaşılamamış bir araç. En yakın arkadaşlarımdan ikisine Sephia, ikisinede Rio aldırdım. İnşallah ileride amacım 2011-12 model yeni kasa Cerato almak. Arabaya hasta oldum resmen. Ama bu aracımıda satmayacağım. Önümüzdeki ay debriyaj balatalarını ve baskısını değiştireceğim. Takımı 165 TL ve işçlik dahil taş çatlasın 240 TL'ye yeniletirim.

    Arabam sert kullanmama rağmen şehiriçinde 24-25 kuruş yakıyor. Uzun yolda ise 20 kuruş ancak o da tam yüklü iken. (Gaz 2,67 TL iken) Kaloriferi ise 10 numara. En soğuk günlerde bile 5 dakika içinde püfür püfür sıcak üflüyor.

    Ben bu arabayı alırken teredüt etmedim çünkü bu arabanın tam 716.000 km'de olanını gördüm ve yeminle söylüyorum benim arabamdan daha diri duruyordu. At sahibine göre kişner. En sağlam Mercedesi alıp 20.000 km demeden bitirebileceğiniz gibi bir Şahin alıp bilinçli kullanıp 500.000 km yapmanızda mümkün. Araçlar hakkında araştırma yapmadan kulaktan dolma bilgilerle fikir yürütenlere itibar etmeyin. Ben çok menmun kaldım aracımdan. Önceki arabamla her 1.000 km'de bir ustaya taşınırdım şimdi ise kendim keyfime göre gidiyorum. Gönlünüz rahat olsun. Temizini denk getirirseniz Kia almak için tereddüt etmeyin.

    Umarım yardımcı olmuşumdur bir nevi. Uzun yazdım ama bende bu forumları çok okumuştum önceleri. Şimdi katkı sırası bizde sanırsam bu bayrak yarışında... :-D




  • Gayet güzel anlatmışsınız, elinize sağlık, tercih edilmemesi bence iyi, eğer bu araçlar tutusaydı bu paralara nasıl binecektik. Bırakın millet doğan şahin diye gezsin
  • 18/12/2012 tarihi itibari ile arabamı Ankara KİA Harman servisine bıraktım. Debriyajım çok sertleşmişti ve artık kaçırmaya başlamıştı. Ayrıca ilk aldığımdan beri şanzımanda ve motor bloğunda ufak ama benim gibi takıntılı adamı rahatsız edici yağ kaçaklarıda vardı. Hepsini elden geçirin dedim ve sabah arabayı bıraktım. Baskı-balata-bilya takım olarak değişmiş, arka krank keçesi değişmiş, akis keçeleri değişmiş, akis iç körüğü değişmiş,şanzıman yağı değişmiş. Pedal lastiği değişmiş ve 2 kutu yağ çözücü kullanılmış. Bütün bu yapılan işlemlere işçilik ve parça dahil 400 TL para verdim. Daha doğrusu nakitim yok dedim ve onlarda hiç ikiletmeden karttan çektiler sağolsunlar. Ankarada böyle insanların olması biz KİA'cılar için bir şans. Çünkü sadece keçelerin değişimine normal yerlerde 200 TL para istemişlerdi. Gidin ucuz dediğiniz arabalardan birine aynı işlemleri yaptırın bakın bakalım daha azını mı alacaklar yoksa daha çoğunu mu?

    Araba tıkır tıkır olmuş maşallah. Debriyaja bastığını hissedemiyorsun. Şanzıman geçişleri yumuşamış. Araba yolda giderken akıyor. Araba sessizleşince farkettim. Sol arka poryo ses yapıyor. İlkbahara değiştiririm kısmetse. Dün itibari ile Kızılcahamam'a gittim ailemle birlikte. Araba tam yüklüydü ve dönerken gecenin altında full yağmurda döndüm. Dolayısıyla çoğu yerde 4. vitesin üstüne çıkamadım. Yaptığım ölçülere göre araba şehirdışı 8 litre gaz yaktı. Eğer yaz şartları olsaydı bu muhtemelen 7 litreye düşerdi. Daha Allahtan belamı mı isteyim arkadaşlar? Çok şükür arabam utandırmıyor. Tabii bende hiç zorlamadım arabamı. 80-90-100 arası seyrettim yolda. Zaten o şartlarda daha hızlı gidilmezdi.

    Arabayı bahara satmayı düşünüyordum ama vazgeçtim. Bu kadar baktıktan sonra binerim herhalde. Şu an parça sıkıntısı olmuyor ve servisimdende menmunum. EN kötü ihtimal ikinci arabam olur seneye yaza.




  • bende sephia kullanıcısıyım artık cok güzel bir arac sahin dogan alanlara şaşarım :P
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.