Şimdi Ara

sente kayma ihtimali olabilirmi??

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
12.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba

    gecen hafta cuma; aracım su eksiltmesinden dolayı renoult yetkili servise goturdum. devır daım motoru arızalıydı. su kacagı bundanmıs ve degıstırdıler. neyse3-4 gundur arabayı kullanıyorum ama araba cekisten düştü. 3 üncü vites ile cok rahat çıktıgım bır rampaya 2 ile zor çıkıyorum. aracın performansı dustu. eskiden 2 viteste gaza yuklendıgımde araba acayıp kacardı. bu rampada 3 viteste arac bile solluyordum.

    normal duz yolda da ivmelenme cok yavas.

    sıze sorum su olacak: su devır daım pompası degıstırılırken servıste degıldım. bu parca degıstırılırken trıger kayısı sökülmüşmüdür?

    söküldüyse sente kayma ihtimali olabilirmi?

    sizce ne olmus olabılır?

    arac renoult megane rta 1.6 2000 model



  • devirdaim degisirken triger kayisi sokulmez,o ayri bir yerde.Bu nedenle sente atlama olasiligi zayif.
  • ayrı dıyorsunuz ama devırdaım hemen trıger kayışının yanında
    dönme gücünü triger kayışından alıp almadıgını bilmiyorum ama


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    devirdaim degisirken triger kayisi sokulmez,o ayri bir yerde.Bu nedenle sente atlama olasiligi zayif.
  • Triger kayisi egzantrik kapagi denilen bir bolmenin icindedir,disardan gozukmez. Gordugunuz kayis klima,direksiyon ve devirdaim su pompalari ile alternatore tahrik veren kayis, bu kayisin da gerginlik disinda ayari olmaz.
  • Triger kayisi egzantrik kapagi denilen bir bolmenin icindedir,disardan gozukmez. Gordugunuz kayis klima,direksiyon ve devirdaim su pompalari ile alternatore tahrik veren kayis, bu kayisin da gerginlik disinda ayari olmaz.


    evet arkadaş haklı bende yeni değiştirdim triger kayışını usta değişim yaparken başındaydım triger kayışı motorun hemen yanında (bitişik) siyah bir kapakla muhafaza edilmiş durumda yani su devirdayım sistemiyle alakası yok kafan o yönden rahat olsun muhtemelen başka bir sorun var arabada..
  • doblolarda devirdaim pompası trigere bağlı. ancak renault da durum nedir bilemiyorum. eğer sente kaçıksa rahat rahat hissedersiniz bunu. başka bir sorun olmalı
  • sağlam arabanı bozmak istiyosan servislere götürüceksin.


    quote:

    Orjinalden alıntı: CAVUS233

    merhaba

    gecen hafta cuma; aracım su eksiltmesinden dolayı renoult yetkili servise goturdum. devır daım motoru arızalıydı. su kacagı bundanmıs ve degıstırdıler. neyse3-4 gundur arabayı kullanıyorum ama araba cekisten düştü. 3 üncü vites ile cok rahat çıktıgım bır rampaya 2 ile zor çıkıyorum. aracın performansı dustu. eskiden 2 viteste gaza yuklendıgımde araba acayıp kacardı. bu rampada 3 viteste arac bile solluyordum.

    normal duz yolda da ivmelenme cok yavas.

    sıze sorum su olacak: su devır daım pompası degıstırılırken servıste degıldım. bu parca degıstırılırken trıger kayısı sökülmüşmüdür?

    söküldüyse sente kayma ihtimali olabilirmi?

    sizce ne olmus olabılır?

    arac renoult megane rta 1.6 2000 model




  • devirdaim pompasini degistiren ustaya sordum. bu degisim sirasinda triger kayisi söküldümü diye evet söküldü dedi.

    yarin kontrol için tekrar servise gidecem. aslinda devirdaim pompasini degistirirken triger bilyasi ve triger kayisida degissin istemistim ama serviste yoktu. yarin gidip triger bilyasi ve triger kayisida degistirmeyi düsünüyorum.

    sonuclari yazarim.
  • su pompası hareketini triger kayıiından alır yani seğişim yapılırken triger kayışı sökülür muhtemelen sente ayarlanamamış olabilir 1 diş bile kaçık olsa aynı durumu yapar ayrıca sentesi kaçık olan aracın ilk çalıştırmada marş süresi uzun olur ama dediğim gibi su pompası değişiminden sonra olduysa sentedir başka bir şey değil
    quote:

    Orjinalden alıntı: CAVUS233

    devirdaim pompasini degistiren ustaya sordum. bu degisim sirasinda triger kayisi söküldümü diye evet söküldü dedi.

    yarin kontrol için tekrar servise gidecem. aslinda devirdaim pompasini degistirirken triger bilyasi ve triger kayisida degissin istemistim ama serviste yoktu. yarin gidip triger bilyasi ve triger kayisida degistirmeyi düsünüyorum.

    sonuclari yazarim.





  • triger kayışında problem varsa araç hararet yapmazmı?
  • triger bilyası ve triger kayısı degıstı. usta bırde rolantı vanasını temızledı araba acaıp kacıyor. ama bu seferde rolantı dengesızlestı. 500 750 arasında gezınıyor. tanıdıgınız adam gıbı renult ustası varmı?
    Rolantı problemıne cozum bulacak.
    ben artık benım yetkılı servıse gıtmeye utanıyorumda....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAVUS233 -- 20 Ocak 2007; 21:45:25 >
  • RÖLANTİ VANASINI DEĞİŞTİR BAŞKA TÜRLÜ ÇÖZEMEZSİN
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CAVUS233

    triger bilyası ve triger kayısı degıstı. usta bırde rolantı vanasını temızledı araba acaıp kacıyor. ama bu seferde rolantı dengesızlestı. 500 750 arasında gezınıyor. nedır Allahım bu dertler yaa
    tanıdıgınız adam gıbı renult ustası varmı?
    Rolantı problemıne cozum bulacak.
    ben artık benım yetkılı servıse gıtmeye utanıyorumda....


    Arabaya hiç hararet yaptırmışmıydın!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CAVUS233


    ben artık benım yetkılı servıse gıtmeye utanıyorumda....




    niye utanıyorsun hocam. esas onlar utansın. bi arabayı yapamıyorlarsa kapatsınlar o servisi simit satsınlar.
  • triger kayışının bir diş atlak olması arabanın teklemesine neden olur .birden fazla diş atlak olursa subaplar pistonlara vurur ve eger...
  • devir-daim için triger kayışı sökülür..zaten faturnda eksantirik kayış kiti görünmesi gerekir.eğer görünmüyorsa servis maliyeti düşürmek için değiştirmemiş olabilir.sente atlatma olmus olabilir.eğer sente atlamış ise motor hem biraz aptal calısır hemde shafiften subap vurma sesini duyarsın...
  • ne alakası var.sente kayması ile sibopların eğilmesinin. tırger kopmadan siboplar eğilmez diye biliyorum. çekişten düşer çok yakıt yakar diye biliyorum. bende yeni tırger seti değiştirdim .sanki araç çekişten düştü ben de sente kaymasından şüpeleniyorum çalışmasında hiç bi problem yok.ancak keçi gibi giden araç gitmiyo devirden düşüyo .tamirciye gidiyosun biyeri yaparken başka biyerin ayarını bozuyolar ne yapıcaz bilmiyorum.
  • çok haklısın.eline tornavida pense alan kendini usta zannediyo
  • Bahsettiginiz sente durumu basima geldi 1 yildir 2 dis kacik geziyormusuz hicde motor belli etmedi benim pimpirikligimden kacikligi bulduk arac yokus kalkista boguluyor devir almiyordu performans dusuklugu bariz belliydi 2004 ford fusion 1.6 90 binde arac 1100 kg bu aracin keci gitmesi lazim surunuyorduk resmen simdi duzeldi ayrica rolanti duzensizligide vardi viraj donuslerde stop etme frene basip vites degistirince stop etme bu problemlerin hepsini yasadim her defasinda gazdan dediler ama bosuna ugrasmisiz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.