Şimdi Ara

'Senaryo Tabanlı Oyunlar Tekrar Oynanabilmeli' (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uchiha Madara.

    Eskiden New Game+ diye bir olay vardı. Şimdi onun da ağzına mıçtılar. Bir de şu çıktı neymiş efendim online'sız konsol mu olurmuş, single single nereye kadarmış. Ulan barzo eski konsollarda online mı vardı, Final Fantasy X'de bütün her şeyi yapmak, statları fullemek için 455 saat oynayan adamlar bilirim ben. Ayı. Günümüz oyunlarının senaryo yani singleplayer kısımlarının bok gibi olmasının safi sebebi Multiplayerdır. Bunun lamı cimi yok.


    Adamlara kızıyosun multiplayerdir single ın bok gibi olma sebebi diye. Biraz da onların gözünden bakçak olursan en azından bizim ülkemizde single player oyuna para mı verilir mantığı var. Herkes torrent çekiyo. Millet bu kafada olunca adamlar napsın.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Levine zaten elinden geleni yapıyor şahsen ben Bioshock Infinite'yi 3 kere bitirdim her detayı görebilmek için.Oyunun içeriğinin dolu olması bir posterin bile iş olsun diye konmaması ve farklı sonları tekrar tekrar oynatabilir Bioshock Infinite'de farklı sonlar olmasa da içeriğini dolu olması ve senaryosu ile kendini tekrar oynatıyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KortX

    <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: Uchiha Madara.<br><br>Eskiden New Game+ diye bir olay vardı. Şimdi onun da ağzına mıçtılar. Bir de şu çıktı neymiş efendim online'sız konsol mu olurmuş, single single nereye kadarmış. Ulan barzo eski konsollarda online mı vardı, Final Fantasy X'de bütün her şeyi yapmak, statları fullemek için 455 saat oynayan adamlar bilirim ben. Ayı. Günümüz oyunlarının senaryo yani singleplayer kısımlarının bok gibi olmasının safi sebebi Multiplayerdır. Bunun lamı cimi yok.</blockquote><br><br>Adamlara kızıyosun multiplayerdir single ın bok gibi olma sebebi diye. Biraz da onların gözünden bakçak olursan en azından bizim ülkemizde single player oyuna para mı verilir mantığı var. Herkes torrent çekiyo. Millet bu kafada olunca adamlar napsın.

    Milletin suçu mu bu? Sen 800 lira para verirsen adamın eline tek eğlencesi oyundan da mahrum edersin. Napsın 150 lira bir oyuna mı versin? O da illegal yola başvurur. Gerçi ona da bahaneler çıkmış şimdi neymiş efendim gücü yetmiyorsa konsol almasın, oyun almasın. Hee adam zaten geçim derdinden bunalıma girmiş tek zevki var oyun; onu da alın elinden, verin eline bir tabanca sıksın kendi kafasına bitsin.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prequel

    Bizim köyde buna "You're drunk Ken, go home" derler. 100 yıldan fazladır sinema var, kimse "filmler tekrar izlenebilmeli" demiyor. Alternatif son koyuyor bazıları ama, onların da ne kadar tutulduğu ortada.<br><br>RPGleri defalarca oynayan arkadaşlar bana burada kızacak ama tek derdi "hikaye" olan bir adam kolay kolay bir oyunu tekrar oynamaz. Bunun hiçbir kötü yanı da yok. Ben mesela tarihin en iyi hikayesi olduğuna inandığım Mass Effect'i muhtemelen bir daha tekrar oynamayacağım (çünkü farklı seçimler yapmak istemiyorum) ama bunun benim için bir sakıncası yok çünkü efsaneler anılarla, akılda bıraktıklarıyla efsane olur.<br><br>Ayrıca bir oyun farklı gidişhatlara sahip diye tüm seçenekleri görmek zorunda değilsiniz. Bu bana göre maymun iştahlılıktır. Bir oyun ilk oynayışımda bana çok hayal kırıklığı yaratmadıysa alternatiflerini görmek istemem. Çünkü ilk oynadığım şekli "benim" hikayemdir, o seçimleri "benim" yapmamın sonucu olarak ona ulaşmışımdır. Bu seçimlerimin bir ağırlığı olmayacaksa, her seferinde herşeyi merak eden çocuklar gibi diğer olasılıklara bakmak isteyeceksem o seçimlerin ne anlamı kalacak? Kim hayatta farklı seçimler yaptığı bir alternatif yaşamını izlemek ister?<br><br>Burada senaryo denen şey üzerine çokça düşüncelere sahip olanlar varsa anlayacaktır ki rastgeleliğin olduğu yerde senaryo olmaz. Senaryonun olmadığı yerde de zeka olmaz.<br><br>Ken Levine, Bioshock Infinite ile gözümdeki tüm değerini kaybetmişti, o oyunu meydana çıkaran yanlış fikirlerle dolu adamın yanlış fikirlerini hala görmeye devam ediyorum. Bu savunusunda "fener, şehir ve adam" temalı oyunlarını seri üretime bağlama isteğini farkında olarak veya bilinçaltında rasyonelleştirme çabasının da payı olsa gerek. Genele oynadığı için pek tepki almayacaktır tabii. <br><br>Yok öyle kolay yoldan köşeyi dönmek. <b>Oyunlar tekrar oynanabilmeli diyeceğinize kafanızı çalıştırın ve bol bol yeni IP üretin!</b> Quantic Dream, Naughty Dog gibi firmalar her oyununda taze şeyler yapıyor, aklı olanın böyle şeylere ihtiyacı yok.


    Senin mantığına göre bir yarış oyununda bütün pistlerde oynayıp oyunu çöpe atmak lazım ozaman.
    Kitapmı okuyoruz oyun mu oynuyoruz? azıcık aklın olsa bu farkı idrak ederdin zaten.
    Senin kadar boş zamanım yok paragraflar yazamayacağım. ama sizin köyüde merak etmedim değil kentucky falanmı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prequel

    Bizim köyde buna "You're drunk Ken, go home" derler. 100 yıldan fazladır sinema var, kimse "filmler tekrar izlenebilmeli" demiyor. Alternatif son koyuyor bazıları ama, onların da ne kadar tutulduğu ortada.<br><br>RPGleri defalarca oynayan arkadaşlar bana burada kızacak ama tek derdi "hikaye" olan bir adam kolay kolay bir oyunu tekrar oynamaz. Bunun hiçbir kötü yanı da yok. Ben mesela tarihin en iyi hikayesi olduğuna inandığım Mass Effect'i muhtemelen bir daha tekrar oynamayacağım (çünkü farklı seçimler yapmak istemiyorum) ama bunun benim için bir sakıncası yok çünkü efsaneler anılarla, akılda bıraktıklarıyla efsane olur.<br><br>Ayrıca bir oyun farklı gidişhatlara sahip diye tüm seçenekleri görmek zorunda değilsiniz. Bu bana göre maymun iştahlılıktır. Bir oyun ilk oynayışımda bana çok hayal kırıklığı yaratmadıysa alternatiflerini görmek istemem. Çünkü ilk oynadığım şekli "benim" hikayemdir, o seçimleri "benim" yapmamın sonucu olarak ona ulaşmışımdır. Bu seçimlerimin bir ağırlığı olmayacaksa, her seferinde herşeyi merak eden çocuklar gibi diğer olasılıklara bakmak isteyeceksem o seçimlerin ne anlamı kalacak? Kim hayatta farklı seçimler yaptığı bir alternatif yaşamını izlemek ister?<br><br>Burada senaryo denen şey üzerine çokça düşüncelere sahip olanlar varsa anlayacaktır ki rastgeleliğin olduğu yerde senaryo olmaz. Senaryonun olmadığı yerde de zeka olmaz.<br><br>Ken Levine, Bioshock Infinite ile gözümdeki tüm değerini kaybetmişti, o oyunu meydana çıkaran yanlış fikirlerle dolu adamın yanlış fikirlerini hala görmeye devam ediyorum. Bu savunusunda "fener, şehir ve adam" temalı oyunlarını seri üretime bağlama isteğini farkında olarak veya bilinçaltında rasyonelleştirme çabasının da payı olsa gerek. Genele oynadığı için pek tepki almayacaktır tabii. <br><br>Yok öyle kolay yoldan köşeyi dönmek. <b>Oyunlar tekrar oynanabilmeli diyeceğinize kafanızı çalıştırın ve bol bol yeni IP üretin!</b> Quantic Dream, Naughty Dog gibi firmalar her oyununda taze şeyler yapıyor, aklı olanın böyle şeylere ihtiyacı yok.


    neyin butthurt'ü bu kanka ? senin sıkıntın nedir her yorumunda birşeyleri beğenmediğinden bahsediyorsun. paragraf paragraf saçmalamaşsın kusuru bakma




  • Bu konuda Mass Effect'i tek geçerim, 10 kez sırayla bitirmişimdir save aktararak seriyi her defasında muazzam zevk almış ve hiç sıkılmamışımdır. Mükemmel bir seri.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Bioshock: Infinite lafım yok harika bir oyundu. Ama tekrar oynatma konusunda onunda başarılı olduğu söylenemez.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • geçen gün single player öldü dedim tüm forum bana yüklendi demekki single modu bitmiş multisi olmayan oyunda alınmıyor gta almak için tek nedenim ya multi yada arkadaşlarla oynamaktır

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • @Prequel
    Quantic Dream, Naughty Dog kim destek veriyor.? bu adamlar yeni oyun için kaynağı kim karşılıyor. Sony olmasın...Bak GC için yapılan Eternal Darkness devamı için adamlar para bulamadığı proje bekliyor. Yazdıkların tamamen bencilce, Sony dahi exc. oyunlardan zarar açıklıyor. Quantic Dream, Naughty Dog'dan Sony desteği çeksin ne kadar oyun piyasasında ayakda durabilecekler?

    Oyun camiasında köşe dönmek kolay olsaydı THQ gibi firma neden battı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackBeasT -- 3 Kasım 2013; 21:41:34 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Mass Effect 2 ' de 3 ayrı save almıştım oyun hem oynatıryordu hemde etki ettiğini hissediyordun bariz ama o havayı 3. oyunda kaybettirler.ama shooter saçmalığına o kadar bağlı genel bir kitle varki her oyunda bu özelliği ister hale geldiler rpg den bile bu bekleniyor artık.bi uzak durun yeter yahu !

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Shadow of The Colessus kac kere oynadim bilmiyorum bir tane daha gelirmi böylesi :(
    Prince of percia ile nostaji ypiyorum yapacak birsey olmadiginda.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Tekrar oynadığım tek oyun mustafaydı yoklukta insana nasıl güzzelgeliyodu varya off ulen off

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • iyi bir filmi 2. kez izlemek ya da iyi bir kitabı 2. kez okuma gibi haz yaşatırsa neden olmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _RevO_

    <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: Prequel<br> <br> Bizim köyde buna "You're drunk Ken, go home" derler. 100 yıldan fazladır sinema var, kimse "filmler tekrar izlenebilmeli" demiyor. Alternatif son koyuyor bazıları ama, onların da ne kadar tutulduğu ortada.<br> <br> RPGleri defalarca oynayan arkadaşlar bana burada kızacak ama tek derdi "hikaye" olan bir adam kolay kolay bir oyunu tekrar oynamaz. Bunun hiçbir kötü yanı da yok. Ben mesela tarihin en iyi hikayesi olduğuna inandığım Mass Effect'i muhtemelen bir daha tekrar oynamayacağım (çünkü farklı seçimler yapmak istemiyorum) ama bunun benim için bir sakıncası yok çünkü efsaneler anılarla, akılda bıraktıklarıyla efsane olur.<br> <br> Ayrıca bir oyun farklı gidişhatlara sahip diye tüm seçenekleri görmek zorunda değilsiniz. Bu bana göre maymun iştahlılıktır. Bir oyun ilk oynayışımda bana çok hayal kırıklığı yaratmadıysa alternatiflerini görmek istemem. Çünkü ilk oynadığım şekli "benim" hikayemdir, o seçimleri "benim" yapmamın sonucu olarak ona ulaşmışımdır. Bu seçimlerimin bir ağırlığı olmayacaksa, her seferinde herşeyi merak eden çocuklar gibi diğer olasılıklara bakmak isteyeceksem o seçimlerin ne anlamı kalacak? Kim hayatta farklı seçimler yaptığı bir alternatif yaşamını izlemek ister?<br> <br> Burada senaryo denen şey üzerine çokça düşüncelere sahip olanlar varsa anlayacaktır ki rastgeleliğin olduğu yerde senaryo olmaz. Senaryonun olmadığı yerde de zeka olmaz.<br> <br> Ken Levine, Bioshock Infinite ile gözümdeki tüm değerini kaybetmişti, o oyunu meydana çıkaran yanlış fikirlerle dolu adamın yanlış fikirlerini hala görmeye devam ediyorum. Bu savunusunda "fener, şehir ve adam" temalı oyunlarını seri üretime bağlama isteğini farkında olarak veya bilinçaltında rasyonelleştirme çabasının da payı olsa gerek. Genele oynadığı için pek tepki almayacaktır tabii. <br> <br> Yok öyle kolay yoldan köşeyi dönmek. <b>Oyunlar tekrar oynanabilmeli diyeceğinize kafanızı çalıştırın ve bol bol yeni IP üretin!</b> Quantic Dream, Naughty Dog gibi firmalar her oyununda taze şeyler yapıyor, aklı olanın böyle şeylere ihtiyacı yok.<br> </blockquote><br> Kusura bakma da, Mass Effect'in de, Dragon Age'in de içine düştüğü rezalet durum senin gibi düşünen BioWare çalışanları yüzünden olmuş gibime geliyor...


    Revo arkadaşım zamanında sana cod hater diye çok kızmıştım ama vizyon sahibi birisin. Tek hatan x oyunun fanboylarının olduğu yerde x oyununun kötü yönlerini söylemek.




  • Sadec eski tarz Fps oyunlarını tekrar tekrar oynuyorum çünkü onlardan aldıgım hazzı yeni fps lerde alamıyorum. Mesela bir RTCW yad MOHAA. oyunlar kendi içinde doğaçlama yapabilmeli. Yeni nesil fps lerde her zaman nereden ne adam çıkacağı tamamen ezbere dayalı. 10 sene öncesinin yukarda yazdığım oyunlarında dahi bu oran günümüze göre çok çok az. Üzülmemek elde değil.
  • Aslında bu oyun için bende aynısını düşünüyorum. Easy modda bitirmiştim yakın gelecekte dlc'leri alıp hard veya 1999 modda başlayasım var. Senaryo konusunda olağanüstü bir çaba göstermişler. Oyunun senaryosu bir insanın bir kerede hazmedebileceği gibi değil. Yeterli İngilizcesi olan biri şu oyunu 4 kez bitirse 4. oynayışında bile daha önce görmediği bir detayı fark edebilir.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MytHnfr

    Burada bahsedilen olay zaten hikayenin dallanıp bize farklı seçenekler sunması olayı değil. Adam diyor ki o kadar derin bir sunum ve hikaye yaparsanız bazı oyuncular ilk oynayışında bazı şeylerin eksik kaldığını anlayıp oyunu bir kez daha oynamak istemeliler. Gerçi günümüz oyuncuları "10 dk oynadım sildim çöp" dediği için böyle bir şeyi çok az kişi uygulayacaktır. Ken Levine'ın sözlerine kesinlikle katılıyorum. Bir oyunda kenarda çıkan notları okuma , ses kayıtlarını dinlemek veya oyunun ara sinematik sahnelerini bekleyemeyip geçen insanlar kendine oyuncuyum demesin.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senatorts

    quote:

    Orijinalden alıntı: MytHnfr

    Burada bahsedilen olay zaten hikayenin dallanıp bize farklı seçenekler sunması olayı değil. Adam diyor ki o kadar derin bir sunum ve hikaye yaparsanız bazı oyuncular ilk oynayışında bazı şeylerin eksik kaldığını anlayıp oyunu bir kez daha oynamak istemeliler. Gerçi günümüz oyuncuları "10 dk oynadım sildim çöp" dediği için böyle bir şeyi çok az kişi uygulayacaktır. Ken Levine'ın sözlerine kesinlikle katılıyorum. Bir oyunda kenarda çıkan notları okuma , ses kayıtlarını dinlemek veya oyunun ara sinematik sahnelerini bekleyemeyip geçen insanlar kendine oyuncuyum demesin.

    +1





  • Sevgili ken abi ye sonuna kadar katılıyorum ve dediğinde gayet anlıyorum ancak tek kişilik bir oyunun sadece senaryo derinliği olarak değil başka yollarla yapılabilir mesela Crysis'in ilk oyunu ve Dishonored bu na en güzel örneklerden birileri crysis te harita sınırları aşırı geniştir ve etkileşim fazladır ve oyuncu oyundaki özgürlük kavramını asla kısıtlamadan kunlanır ancak BioShock gibi bir oyunda bunu bekleyemessiniz çünkü sadece mermi ve sesli kayıt toplarsınız ve oyun sınırları gayet bellidir hadi Dishonored a gelelim Dishonored ta sınlar belli gibidir ama oyuncu özel güçleri ile oyunda aslında ne kadar çok etkileşime girecegini keşfeder mesela bizim ikizleri öldürme bölümü nde "lan ben bu adamı nasıl sessizce öldürürüm" diye düşünüyordum bende uğraşımadım kafasına bir kurşun
    geçirdim ama aslında onu öldürmenin daha çok yolu vardı mesela onu bogup sessizce balkonun aşağıdaki denize atabilirdim ya da possession kulanıp onun içine girip başka şekilde öldürebilirdim vs daha bilmedigim bir sürü öldürme yoluyla onu öldürebilirdim

    İkinci olarak "api bi sürü farklı sonla oyunun ömrünü uzatırsın" mantığı aslında oyuncunun merakına ve oyunun oyunayış türüne bağlı mesela codbo2 de her ne kadar farklı son olsada oynayış insanı ne kadar kısıtlıyorsa o oyuncu o oyunu bi daha oynamaz ancak Dishonored gibi bir oyunda sizi etkileşim ve oynayış türü fazla olduğundan o oyuncu farklı sonları hem görmek ister hemde oyunda yeni şeyler keşfeder ama kev...ahhhh kev ahhhhh her insan senin kadar meraklı değil herkez senin kadar çocukken Jules verne okumadı be gülüm sana tavsiyem git daha fazla Crysis oynaki millet o zaman seni oyununu daha uzun oynar




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.