Şimdi Ara

Savaş uçaklarında neden winglet kullanılmıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
1.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet sorum açık. Manevralarla ilgili bir durum mu var? Yoksa gerek mi duyulmuyor?



  • Kullanda hızlanma veya manevra sırasında basınca dayanamayıp parçalansın :D

    Tabiki manevradan dolayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qralahmet01 -- 25 Haziran 2012; 14:40:09 >
  • Yani winglet takılmış uçakların manevra kabiliyeti düşüyor? Peki winglet ona uygun sağlamlıkta yapılamıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    Yani winglet takılmış uçakların manevra kabiliyeti düşüyor? Peki winglet ona uygun sağlamlıkta yapılamıyor mu?

    Manevra kabiliyeti düşüyor demedim dayanamaz parçalanır dedim manevra yaparken yani örnek olarak Savaş ucagıyla yaptıgın manevrayı yolcu ucagıyla yapmaya calısırsan dayanamaz kanatlar kopar parçalanır umarım yeterli olmuştur
  • Winglet de kanatla aynı kalınlıkta olsa, yine mi kopar? Yani basınca dayanacak şekilde yapmak mümkün değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    Winglet de kanatla aynı kalınlıkta olsa, yine mi kopar? Yani basınca dayanacak şekilde yapmak mümkün değil mi?

    O Konudaki yorumumda benim şu yönde savas jetleri ses hızından ( 1 machden ) daha hızlı ucuyorlar zaten şuanki savas jetlerinin gövde yapısı zaten direk havayı delecek şekilde
    bu sebebten pek sanmıyorum winglet takılırsa ses hızını aşarken veya ses duvarında parçalanabilir çünkü kanatlar direk ana gövdeye baglı wingletler kanatlara takılıyor manevra kaybına neden olabilir hava akımı yüzünden benim yorumum budur wingletlerin pek basınca dayanıcagını sanmıyorum hele hele ses hızından sonra normal yolcu ucaklarında agırlıgından tasarımından yapısından dolayı pek sorun olmuyor yolcu ucakları bildiğim kadarıyla max 800 900km hızla ucuyor ama jet ucagı hani yapısına göre daha hafif daha havayı delecek şekilde ve sesten daha hızlı bi de bu yönden bak :)


    Yolcu Ucagı 800 900 Le Giderken ( Max Gördügüm tam kesin değil )
    Cogu savas jeti 1 machin üstüne cıkıyor ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qralahmet01 -- 27 Haziran 2012; 12:17:33 >




  • Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.

    Teşekkürler cevabınız için. Bir sorum daha olacak, savaş uçaklarında füzeler, bombalar iki tarafa da dengeyi bozmaması için eşit olarak konuluyor. Peki bu füzeler ikişer ikişer mi atılıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.

    Teşekkürler cevabınız için. Bir sorum daha olacak, savaş uçaklarında füzeler, bombalar iki tarafa da dengeyi bozmaması için eşit olarak konuluyor. Peki bu füzeler ikişer ikişer mi atılıyor?

    Rica ederim. Sorunuzun cevabı ise hayır.

    Savaş uçaklarında tek bir yakıt deposu yoktur. Orta gövde dışında kanatlar ve kanat altına konulan podlar yakıt deposu olarak kullanılabilir. Uçaklar mühimmat atışı yaptıklarında dengeyi muhafaza etmek için pompalar atış yapılan kanada yani ağırlığı azalan tarafa doğru yakıt pompalar ve denge sağlanır. Modern savaş uçaklarında ise uçağın bilgisayarı dengeyi otomatik olarak sağlar ve pompa mekanizmasına gerek kalmayabilir. Örneğin F 16 aerodinamik açıdan dengesiz bir uçaktır fakat ana bilgisayarı dengeyi otomatik olarak ayarlayabildiğinden herhangi bir sıkıntı olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.

    Teşekkürler cevabınız için. Bir sorum daha olacak, savaş uçaklarında füzeler, bombalar iki tarafa da dengeyi bozmaması için eşit olarak konuluyor. Peki bu füzeler ikişer ikişer mi atılıyor?

    Rica ederim. Sorunuzun cevabı ise hayır.

    Savaş uçaklarında tek bir yakıt deposu yoktur. Orta gövde dışında kanatlar ve kanat altına konulan podlar yakıt deposu olarak kullanılabilir. Uçaklar mühimmat atışı yaptıklarında dengeyi muhafaza etmek için pompalar atış yapılan kanada yani ağırlığı azalan tarafa doğru yakıt pompalar ve denge sağlanır. Modern savaş uçaklarında ise uçağın bilgisayarı dengeyi otomatik olarak sağlar ve pompa mekanizmasına gerek kalmayabilir. Örneğin F 16 aerodinamik açıdan dengesiz bir uçaktır fakat ana bilgisayarı dengeyi otomatik olarak ayarlayabildiğinden herhangi bir sıkıntı olmaz.

    Peki ağırlık olarak denge sağlanıyor ama füzenin fırlatılmadığı tarafta daha fazla hava sürtünmesi oluyor, bu nasıl dengeleniyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.

    Teşekkürler cevabınız için. Bir sorum daha olacak, savaş uçaklarında füzeler, bombalar iki tarafa da dengeyi bozmaması için eşit olarak konuluyor. Peki bu füzeler ikişer ikişer mi atılıyor?

    Rica ederim. Sorunuzun cevabı ise hayır.

    Savaş uçaklarında tek bir yakıt deposu yoktur. Orta gövde dışında kanatlar ve kanat altına konulan podlar yakıt deposu olarak kullanılabilir. Uçaklar mühimmat atışı yaptıklarında dengeyi muhafaza etmek için pompalar atış yapılan kanada yani ağırlığı azalan tarafa doğru yakıt pompalar ve denge sağlanır. Modern savaş uçaklarında ise uçağın bilgisayarı dengeyi otomatik olarak sağlar ve pompa mekanizmasına gerek kalmayabilir. Örneğin F 16 aerodinamik açıdan dengesiz bir uçaktır fakat ana bilgisayarı dengeyi otomatik olarak ayarlayabildiğinden herhangi bir sıkıntı olmaz.

    Peki ağırlık olarak denge sağlanıyor ama füzenin fırlatılmadığı tarafta daha fazla hava sürtünmesi oluyor, bu nasıl dengeleniyor?

    Eski uçaklarda o pilotun becerisine bakıyordu. Şimdi uçak bilgisayarı hakkından geliyor. Zaten mühimmatın hava mukavemeti o kadar da fazla sayılmaz. Tolere etmesi zor değildir.




  • Arkadaşlar uçaklar da servo controller actuator nedir bilen birisi yardımcı olabilirmi çok acil!!!!!!!!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coach2635

    Arkadaşlar uçaklar da servo controller actuator nedir bilen birisi yardımcı olabilirmi çok acil!!!!!!!!!!


    servo controller mı yoksa servo actuator mu? Yoksa ikisi de mi?

    Pek bir şey bildiğim söylenemez ama servo controller servo motorları elektronik arayüzle denetleyip kontrol eden bir aletti sanki. Şöyle bir şey buldum:

    "D.C. servomotorlar genellikle “elektronik hareketli denetleyiciler ” adı verilen servo sürücüler ile kontrol edilirler. Servo sürücüler servomotorun hareketini kontrol ederler. Kontrol edilen büyüklükler çoğu zaman noktadan noktaya konum kontrolü, hız kontrolü ve ivme programlamasıdır. PWM tekniği adı verilen darbe genişlik modülasyonu genellikle robot kontrol sistemlerinde, sayısal kontrol sistemlerinde ve diğer konum denetleyicilerinde kullanılırlar."

    http://www.bilgiustam.com/servo-motor-nedir-nasil-calisir/

    http://www.heliteknik.com/forum/servo/1604-servo-nedir.html

    Umarım işinize yarar.




  • Çok teşekkürler aradıgın tam olarak bu değildi ama çok işimi gördü servo controller actuator yani uçakların flatlarında kullanılandı ustandan ögrendigim kadar elektrin kontrollü hareketlendirici demekmiş buradaki actuator hareketlendirici manasındaimiş servo da dediginiz gibi elektrik kontrollü ve bu mekanizma kontrol ve iltim yaptıktan sonra geri bildirim yapıyor. çok teşekkürler :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.

    Teşekkürler cevabınız için. Bir sorum daha olacak, savaş uçaklarında füzeler, bombalar iki tarafa da dengeyi bozmaması için eşit olarak konuluyor. Peki bu füzeler ikişer ikişer mi atılıyor?

    Rica ederim. Sorunuzun cevabı ise hayır.

    Savaş uçaklarında tek bir yakıt deposu yoktur. Orta gövde dışında kanatlar ve kanat altına konulan podlar yakıt deposu olarak kullanılabilir. Uçaklar mühimmat atışı yaptıklarında dengeyi muhafaza etmek için pompalar atış yapılan kanada yani ağırlığı azalan tarafa doğru yakıt pompalar ve denge sağlanır. Modern savaş uçaklarında ise uçağın bilgisayarı dengeyi otomatik olarak sağlar ve pompa mekanizmasına gerek kalmayabilir. Örneğin F 16 aerodinamik açıdan dengesiz bir uçaktır fakat ana bilgisayarı dengeyi otomatik olarak ayarlayabildiğinden herhangi bir sıkıntı olmaz.

    denge otomatik olarak sağlanmaz. pilot tarafından manuel olarak trim ayarı yapılır ve denge sağlanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Banzai!

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.

    Teşekkürler cevabınız için. Bir sorum daha olacak, savaş uçaklarında füzeler, bombalar iki tarafa da dengeyi bozmaması için eşit olarak konuluyor. Peki bu füzeler ikişer ikişer mi atılıyor?

    Rica ederim. Sorunuzun cevabı ise hayır.

    Savaş uçaklarında tek bir yakıt deposu yoktur. Orta gövde dışında kanatlar ve kanat altına konulan podlar yakıt deposu olarak kullanılabilir. Uçaklar mühimmat atışı yaptıklarında dengeyi muhafaza etmek için pompalar atış yapılan kanada yani ağırlığı azalan tarafa doğru yakıt pompalar ve denge sağlanır. Modern savaş uçaklarında ise uçağın bilgisayarı dengeyi otomatik olarak sağlar ve pompa mekanizmasına gerek kalmayabilir. Örneğin F 16 aerodinamik açıdan dengesiz bir uçaktır fakat ana bilgisayarı dengeyi otomatik olarak ayarlayabildiğinden herhangi bir sıkıntı olmaz.

    denge otomatik olarak sağlanmaz. pilot tarafından manuel olarak trim ayarı yapılır ve denge sağlanır.

    Modern savaş uçaklarında görev bilgisayarı dengeyi otomatik olarak ayarlar. Eski uçaklarda işlemin pilotun becerisine kaldığını söylemiştim ama F-22 Raptor ya da EF 2000 gibi uçaklarda bu işi pilot değil bilgisayar hallediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Banzai!

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: Foxbat

    Winglet düşük süratli subsonic uçaklar için tasarruf ettirici oluyor ama süpersonik uçaklarda faydadan çok zararı var. Manevra yeteneğini azaltması bir tarafa, radar ekosunu arttırması da cabası. Ses üstü hızlarda sürtünmeyi arttırması da ayrı bir etken.

    Teşekkürler cevabınız için. Bir sorum daha olacak, savaş uçaklarında füzeler, bombalar iki tarafa da dengeyi bozmaması için eşit olarak konuluyor. Peki bu füzeler ikişer ikişer mi atılıyor?

    Rica ederim. Sorunuzun cevabı ise hayır.

    Savaş uçaklarında tek bir yakıt deposu yoktur. Orta gövde dışında kanatlar ve kanat altına konulan podlar yakıt deposu olarak kullanılabilir. Uçaklar mühimmat atışı yaptıklarında dengeyi muhafaza etmek için pompalar atış yapılan kanada yani ağırlığı azalan tarafa doğru yakıt pompalar ve denge sağlanır. Modern savaş uçaklarında ise uçağın bilgisayarı dengeyi otomatik olarak sağlar ve pompa mekanizmasına gerek kalmayabilir. Örneğin F 16 aerodinamik açıdan dengesiz bir uçaktır fakat ana bilgisayarı dengeyi otomatik olarak ayarlayabildiğinden herhangi bir sıkıntı olmaz.

    denge otomatik olarak sağlanmaz. pilot tarafından manuel olarak trim ayarı yapılır ve denge sağlanır.

    Modern savaş uçaklarında görev bilgisayarı dengeyi otomatik olarak ayarlar. Eski uçaklarda işlemin pilotun becerisine kaldığını söylemiştim ama F-22 Raptor ya da EF 2000 gibi uçaklarda bu işi pilot değil bilgisayar hallediyor.

    son cümlende f-16 da dengenin otomatik sağlandığını söylemişsin o yüzden dedim. f-16 da denge otomatik sağlanmaz. f-22 ve ef2000 de de manuel ayarlandığını biliyorum ama emin değilim.




  • F-16'da kastettiğim trim ayarı değildi. F-16 aerodinamik açıdan kararlı bir uçak olmadığı için onun dengesini bilgisayar sağlar. Bilgisayarı kapatırsanız uçağı düz tutmak çok zor olur. F-22 ve EF 2000'de hatta Su-35 ve Rafale'de de trim ayarı manuel yapılabilir ama bilgisayar tarafından da yapılabilir. Askeri teknolojide yenilik hep vardır ama geleneksel yöntemler de güvenlik unsuru olarak yerinde kalır. Ama mesela F-4'te herşey pilota kalmıştır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.